abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Dotaz: Server/Desktop

    17.7.2021 17:37 Andy | skóre: 18 | NMnMet
    Server/Desktop
    Přečteno: 667×
    Ahoj, neřešil náhodou někdo stroj, kterej by fungoval zároveň jako server a zároveň jako desktop? Skrze virtuály? Stále běžící PC s úložištěm fotek, webem, poštou, desktopem. Ten web ani pošta není kritická.
    Válka je vůl ... a já taky ;) | Chaotic state of my influence.

    Odpovědi

    17.7.2021 18:08 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server/Desktop
    Jo. Ale už je to dávno. Stroj běžel v boudě na balkóně a dovnitř byl protažen jen ethernetový kabel, kabel k monitoru a USB prodlužovací kabel, na kterém visela klávesnice a myš.

    Řešení bylo vynikající – doma absolutní ticho, ideální chlazení a temperování stroje za mrazu. Bohužel tam kde bydlíme posledních 12 let vhodný balkon není.
    Jendа avatar 17.7.2021 19:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server/Desktop
    Jasně, pustil bych desktop nativně (ať nemusíš řešit přístupy k hardwaru) a ve virtuálu server. V čem vidíš problém?
    17.7.2021 20:14 Andy | skóre: 18 | NMnMet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server/Desktop
    Zkusím to, uvidíme, díky. Vždycky to můžu nějak dořešit...
    Válka je vůl ... a já taky ;) | Chaotic state of my influence.
    17.7.2021 21:50 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server/Desktop
    Čo, v tvojom ponímaní, rozlišuje desktop od servera?
    18.7.2021 10:35 Andy | skóre: 18 | NMnMet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server/Desktop
    Mám doma dva stroje, server a desktop. Přemýšlím o novém stroji a tak mě napadlo to sloučit.
    Válka je vůl ... a já taky ;) | Chaotic state of my influence.
    18.7.2021 15:34 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server/Desktop
    No a čo bráni tomu, aby si ten software, čo máš teraz na dvoch strojoch, dostal na ten jeden nový stroj?
    19.7.2021 01:03 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server/Desktop
    Nejdříve je potřeba si rozvážit, co poběží na kterém systému a jaký výkon potřebuji. Podle mne na většinu věcí na domácím serveru stačí výkonově RPi a odvozeniny. Je potřeba uvažovat to, že 1W v provozu 24/7 je cca 50 Kč ročně. Na druhou stranu podle mne hlavní důvod, proč si dnes pořizovat desktop (a ne notebook s dokinou a monitory navěšenými na ni), je výkon. Takový výkon, který neuchladím v notebooku. A to je pak dost wattů, o kterých zase nechci, aby byly v provozu, když je fakt nepotřebuji. pokud mi pojede 200W zbytečných dvě třetiny dne (16/7) tak je to cca 6600Kč ročně v )čtu na elektřinu zbytečně. Sloučení mi jako dobrý nápad nepřijde. (Druhý vedlejší důvod pro desktop může být modularita.)
    19.7.2021 08:24 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server/Desktop
    Souhlas.
    19.7.2021 17:37 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server/Desktop
    Ehm lol ...

    "je potřeba uvažovat to, že 1W v provozu 24/7 je cca 50 Kč ročně"

    Vskutku ... opravdu me vytrhne, ze me provoz cehokoli bude stat 5000 ... Kc ... ROCNE ... ubermegalol ... coz je cca 100W trvaly spotreby. Pricemz tak jako tak, pokud nekdo chce mit domaci NAS, tak 80% spotreby udela co jinyho, nez prave ty disky (cca 10W/ks).

    Bavime se o cca 400-500Kc mesicne, coz je cena jednoho hambace v Mc ... ze ...

    A abysme z toho 100Kc usetrili, vybereme si nejhorsi shit co existuje, bez nativnich sata portu, navic nestabilni a neustale padajici. rpi se bez resetatoru provozovat zcela zjevne neda, coz vidim u kamose, ktery jich ma asi 100 ... a centralni resetator k tomu. On to tak ma proto, ze s tim ruzne bastli, ale kdyby si poridil 1U tak ma vykon 100x vetsi, spotrebu mensi, a bude to stabilni.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!
    18.7.2021 11:39 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server/Desktop
    Server bezi nonstop a desktop se vypina. Na desktopu budes chtit vetsi vykon na serveru nizkou spotrebu. To jde proti sobe..
    19.7.2021 17:16 z_sk | skóre: 34 | blog: analyzy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server/Desktop
    Ani nie. Dnes sa už začíná kombinovat silné cpu + ďalšie slabé cpu. A na silnom pojde desktop, ináč bude v stand by a server pojde na slabom.
    debian.plus@protonmail.com
    otasomil avatar 19.7.2021 15:56 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server/Desktop
    Nejak nepisete o tom jak hodlate vyuzivat coby desktop, aplikace apod. Nejaky mini ITX s 8 GB RAM bude zajiste vyhovovat coby fileserver i jako prohlizedlo Internetu, posty, prehravani videa apod. Spotreba zajiste vyssi nez nejake RPi ale zase kdyz starsi HW poridite za flasku koralky tak ta spotreba nijako nemrzi. Jinak takhle bezne pouzivam jako domaci fileserver, intranet. Zas je vejhoda ze se starate o jedno zelezo ktere je porad v behu takze okamzite pouzitelne i jako desktop. Stale bezici zelezo vydrzi mnohem dele nez to kazdodenne zapinane/vypinane. Co se tyce virtualizace tak zvazte zda budete poskytovat obsah svetu nebo budete mit jen na lokalni siti doma. Public bych radeji dal do virtualu. Virtual bude mit svou IP a na routeru muzete ji dat do DMZ Pro "home only" bych vubec neresil, dal nejakou distribuci pro desktop a do ni si doinstalil serverove veci. Dalsi vec je umisteni, kam dat do bytu aby stroj nerusil v noci apod. Tak jako tak at uz dve fyzicka zeleza tak jedno a dalsi system ve virtualu obnasi dvoji praci s udrzbou, aktualizacema... Zvazte i zda se tomu hodlate toliko venovat.
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Heron avatar 19.7.2021 16:51 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server/Desktop
    Pro "home only" bych vubec neresil, dal nejakou distribuci pro desktop a do ni si doinstalil serverove veci.
    No já bych především neřešil, jestli je to home only nebo public. Virtuálka / kontejner se ti hodí vždycky. Už jen z důvodu oddělení konfigurace. Ano, na desktopu můžeš mít web server a poštovní server, ale potom si musíš dát pozor, aby ti vhost z pošty neleaknul něco ze (soukromého) webu. Když si uděláš VMka pro mx, web, gallerii, co já vím, tak ti to krásně oddělí konfiguraci, bude to mít vlastní IP a můžeš vypínat jednotlivé VM bez ovlivnění všeho ostatního. Já mám takto na domácím freebsd serveru asi 18 jailů a rozhodně všechny neběží automaticky, některé jsou vyloženě: "zapni, když je potřebuješ".

    Nehledě samozřejmě na to, že toto se mnohem lépe zálohuje. Snapshot (+ odlití ven) oddílu pro kontejner a mám hotovou kompletní atomickou zálohu něčeho.
    Heron avatar 19.7.2021 16:43 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server/Desktop
    Provozuju to tak spousty let, před nějakými 15 lety výhradně (kompy se nevypínají a desktop taky ne ;-)).

    Je fajn mít všechno v kontejnerech vhodného typu. Já mám veškeré služby (na linuxu) v nspawnu a když jsem potřeboval vypnout domácí server (pro HW údržbu), tak jsem kontejnery popřesouval (btrfs send | btrfs receive) na desktop a běželo to dál. Resp. něco jsem potom přesunul na Intel NUC, protože i desktop chci občas vypnout. Kontejnery dávají obrovskou výhodu v tom, že si to rozhážu na síti na různé stroje. Když je potřeba, tak i ntb odvede svou práci.
    24.7.2021 10:37 lukve
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server/Desktop
    no ja pokukujem po lacnom HP SFF maju cca 200W zdroj a je to kvalita HP ze nie skladacka. uz som jeden taky pred 4 rokmi mal a ked som otvoril pozeram original cooler master chladic na cpu takze HP je super podla mna neviem ake maju iny ludia skusenosti ale mne sa vtedy co som mal pozdaval podla mna aj ten najlacnejsi HP s i3 co teraz je za 400ecka napr na alze dokupit ramku na 32GB a virtualy jedna radost.
    19.7.2021 18:01 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Server/Desktop
    Mas kladivo a mas lopatu ... kladivem se pisek prehazovat neda, ale lopatou hrebiky zatloukat jdou ... kladivo zahodime.

    Presne tohle resis.

    U typickyho desktopu chces mit moznost to kdykoli restartnout, z mnoha dobrych (i spatnych) duvodu. Trebas proto, ze si chces zahrat gamesku, a potrebujes widle. Jinej aspekt spociva v tom, ze libovolny desktopovy system je o nekolik radu nestabilnejsi, nez typicky serverovy system ... takze jestli neco vazne nechces, tak provozovat libovolnej server na desktopu.

    Dalsi aspekt je vykon, naprosto typicky je desktopovej system i diametralne jinak nastavenej, v pripade tuxe mas typicky i jiny jadro (takova klasika bude jinej scheduler, ale nejen).

    Pak tu mas ... bezpecnost (pokud si na ni teda nejak hrajes). Pokud si to jeste nezaznamenal, tak velka spousta CVE jsou lokalni veci. Coz te netrapi, pokud to bezi na samostatnym HW ale muze to byt slusny pruser, kdyz to bezi na tvym desktopu. Asi me nijak nedojme, ze si root muze povysit prava na roota ... ale mohlo by mi vadit, ze se spusti nejaky video, a ono hackne system.

    Bezpecnost dat ... kdyz to vsechno budes mit na jednom stroji, tak nulova. Umre HW, zmizej data. Takze stejne potrebujes nejaky dalsi HW ... a kdyz uz ho stejne potrebujes, tak proc nemit server z nej. Podotykam, ze cokoli na USB === je to stejnej stroj. Zapomen, ze budes ten disk odpojovat, bud ho budes mit pripojenej furt nebo zalohovat nebudes, jedno nebo druhy, zadna treti cesta neexistuje. Odpojovat ho a vozit ho na chalupu kde si vemes druhej te prestane bavit asi tak do tydne.

    ---

    Dete s tim guuglem dopice!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.