abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    dnes 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:11 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Google na své vývojářské konferenci Google I/O 2024 představil řadu novinek. Keynote byl věnován umělé inteligenci (DeepMind, Gemini, Responsible AI).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Bezpečnostní upozornění

    V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | IT novinky

    Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 02:11 | Nová verze

    Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (6%)
     (10%)
     (10%)
    Celkem 286 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Dotaz: Podpora od mpsv obcanum CR

    2.2.2023 12:24 choolio
    Podpora od mpsv obcanum CR
    Přečteno: 1397×
    Tak mi dnes prisla na mobil sms z cisla +420775623903 s obsahem:

    Podpora od mpsv obcanum CR: https://vyzvump-sv.cz

    Web tvrdi, ze je od Ministerstva prace a socialnich veci - Destnik proti drahote, obsahuje i slovo NAKIT. Vyzaduje prihlaseni pres identitu obcana, ale obsahuje jen prihlaseni pres bankovni identitu. Ostatni prihlaseni nejsou aktivni.

    V pravem rohu je napis "PO AUTORIZACI VAŠE KONVERZE MÚZE BÝT AŽ 50 000,00 Kč"

    Trochu divne ne?

    K domene jsem si nasel ip 185.68.16.124 a vyhledal lokaci: https://whatismyipaddress.com/ip/185.68.16.124 => Kiev / Ukrajina

    Ze by Cesko chtelo poslat obcanum az 50K pres ukrajinsky web? Hmmm.

    Asi scam ze?

    Tak si davejte bacha.

    Odpovědi

    2.2.2023 12:51 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Dik. Nahlasil jsem to na CSIRT/NIC, tak uvidime za jak dlouho to bude dole..
    2.2.2023 13:10 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Tak to bylo opravdu rychle ;)..
    Max avatar 2.2.2023 12:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    To je až nezvykle dobře provedený, už jen ty bankovní identity, které nepozorné občany mohou nachytat. Navíc je to nezvykle na cz doméně.
    Takto dobře provedený web dokáže nachytat 40% uživatelů. To je real, z vlastní zkušenosti.
    Kolega už nahlašuje.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.2.2023 13:37 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Ta doména byla registrována dnes. https://www.nic.cz/whois/contact/SUB-1347292/
    4.2.2023 15:52 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Naopak, tohle je v posledním asi tři čtvrtě roce běžný standard, jenom ty domény se obměňují. Překvapuje mne, že pořád používají převážně TLD .cz, kde bude blokace nejrychlejší.
    Max avatar 2.2.2023 14:00 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Takže pozor, doména "vyzvump-sv.cz" byla promtně zablokována a řešíme nějaké problémy s DNS a zjistili jsme, že doména "nextra.cz", bývalá GTS, teď T-Mobile, je též ručně zablokována:
    domain:       nextra.cz
    ...
    status:       The domain is administratively kept out of zone
    status:       Administratively blocked
    status:       The domain isn't generated in the zone
    ...
    
    Takže dns servery dns.nextra.cz a sns.nextra.cz jsou nedostupné a tím pádem všechny domény, které zmíněné dns obhospodařují.
    To bude mít pár firem, kterým TMCZ vede domény, velkou radost...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 2.2.2023 14:12 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Tak doplněno, mluvil jsem s CZ.NIC. TMCZ tak dlouho kašlal na urgence ze strany CZ.NIC (několik let), až jim došla trpělivost a CZ.NIC je bloknul.
    Toto je další hřebíček do rakve TMCZ.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    2.2.2023 14:31 czjaromir | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Ahoj tvoje vyjádření vzbuzuje spoustu emocí a regulérních otázek. Byl jsem v podobné situaci, došla mi podvodná sms, a napsal jsem na stranky k tomu určené a jediné co bvlo tak mi došlo poučení. Víc nic. Už jsem se k tomu vyjadřoval, kdo je povolaný k tomu něco blokovat a zakazovat? A proč to neudělá on? Jak si mám nemyslet že cz.nic není jen žába na prameni. Samozřejmě neznám pozadí.
    2.2.2023 15:10 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Už jsem se k tomu vyjadřoval, kdo je povolaný k tomu něco blokovat a zakazovat? A proč to neudělá on?
    Nekdo porusuje podminky provozovani domeny, ale registrator neni vsevedouci takze ma csirt skupiny kde to muzes nahlasit. Nevidim problem.
    2.2.2023 17:00 czjaromir | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    jen tak zběžně jsem koukl do pravidel, na zaklade ktereho pravidle je cz nic bloknul?
    2.2.2023 17:10 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    A je nějaké pravidlo, které jim to zakazuje?
    2.2.2023 17:40 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    https://www.nic.cz/csirt/ Nebo se obrat primo na nic.cz urcite dostanes oduvodneni. Pokud ti tedy nejde o nic jineho.
    2.2.2023 19:13 czjaromir | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    jiste jde mi o to ze si kazdy dela co chce banky, dodavatele energii, nic.cz atd. atd. pritom jsou to veci jako že není další dodavatel jako že by byly další dráty na pripojení apod., myslim že by nebyl problem to trochu dotahnout do dokonalosti a dát tomu trochu řád.
    2.2.2023 23:47 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    NIC.cz je neregulovaným monopolem, takže dovolávat se řádu je ....

    Přitom například v U.S.A. je regulace ceny za služby spráce domény .com (Verisign) běžná záležitost. https://www.icann.org/en/announcements/details/icann-and-verisign-announce-proposed-amendment-to-com-registry-agreement-3-1-2020-en

    3.2.2023 01:14 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Ja si taky rikam proc jeste nikoho nenapadlo podat podnet na UOHS kdyz ty ceny a podminky CZ.NIC s volnym trhem nemaji vubec nic spolecneho. proc z ceske domeny mam platit vyvoj nejakych komercnich produktu ktere me nezajimaji a neminim je pouzivat, nebo proc mam platit z ceny ceske domeny nejake elfy kteri mi budou rikat ze mit 82+ pohlavi je dnes vporadku? Kdybych byl nucen ceskou domenu pouzivat tak to budu resit, nastesti jsem pred x lety zmigroval vse jinam.
    Jendа avatar 3.2.2023 03:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Ja si taky rikam proc jeste nikoho nenapadlo podat podnet na UOHS kdyz ty ceny a podminky CZ.NIC s volnym trhem nemaji vubec nic spolecneho.
    Cena jde jednoduše obhájit, porovná to s cenami ostatních obdobných TLD a ukáže že to je zhruba stejné. Příklad co jsem náhodně naťukal na Forpsi, sousední země: .cz 145 Kč, .sk 150 Kč, .pl 99 Kč, .at 450 Kč, .de 300 Kč, .lt 700 Kč(!). První čtyři jde svést na přepočet přes kupní sílu, ale tu Litvu nechápu.
    proc z ceske domeny mam platit vyvoj nejakych komercnich produktu ktere me nezajimaji a neminim je pouzivat, nebo proc mam platit z ceny ceske domeny nejake elfy kteri mi budou rikat ze mit 82+ pohlavi je dnes vporadku?
    Kolik jiných srovnatelných TLD je spravováno tak jak popisuješ? Buď to je „neziskovka“ (ta pohlaví bych chtěl vidět), nebo je to komerční firma a platíš zisk monopolním vlastníkům.
    Max avatar 3.2.2023 08:58 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Porovnej si kvalitu vedení domén u vyspělých států a poskytované služby a přijdeš na to, že CZ.NIC dělá hodně muziky za málo peněz. Správa eu domény? Drahá a slubžy nula nula nic. Správa DE domény? Drahý a poskytované služby opět trága. sk byla zase sto let za vopicema (poté, co si 2x nechali ukrást národní doménu) a kupodivu kvalita šla nahoru až s novým majitelem (markeťákama). Kvalita poskytování služeb u pl domény je taktéž značně divná a cena vyšší.
    V naší bublině ve střední Evropě jsme na tom nejlépe a obávám se, že i směrem víc na západ se to nijak nelepší.
    Každopádně vždy se najde někdo nespokojený, který z nějakého důvodu chce kvalitu zhoršovat a cenu zvyšovat. Naštěstí jsou ve vedení CZ.NIC kvalitní lidé a nesedí tam J.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    3.2.2023 11:29 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Kolik jinych tld registratoru vyviji z ceny domen nejaky hw nebo financuje tym lidi kteri filtruji internet od politicky nevhodnych prispevku? Napada me tak mozna severni korea. Myslite to vedeni, ktere x let toleruje dezinformacni weby a pak je na doporuceni nejakeho urednika bez alespon predbezneho rozhodnuti soudu zakaze s odduvodnenim ze preci porusuji pravidla? Nebo to vedeni, ktere svemu clenovi toleruje nesmyslne zaznamy v registru ale jakmile to neni clen tak se rusi domeny? Nastesti pro me .cz domenu nemusim mit a kdyz zijete v bubline .cz domeny tak vam to vlasnte prijde vse skvele a normalni. To ze okolni domeny jsou na tom jeste hur to neomlouva.
    Max avatar 3.2.2023 12:15 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Já jsem za to rád, že tu iniciativu mají a chtějí mít sondy a vědět, jaké útoky a podvrhy se dnes dělají. Vzhledem k tomu, že starost o "cz" doménu není jen o tom, aby seděly záznamy v zóně a servery byly dostupné, ale jde i o bezpečnost a eliminaci toho, aby byla cz doména zneužívána k útokům.
    Vývoj Turrisu a dalších věcí okolo mi nevadí, naopak. Stejně tak jsem rád, že vyvinuli a vyvíjejí Datovku jako OSS a já mám tak možnost normálně s datovkou pracovat a provozovat jí kdekoli.
    Není co omlouvat, jen říkám, že ty chceš, aby tu byl mnohem horší stav, stav, který panuje jinde. Odůvodňuješ si to naprostými nesmyli. Prostě jsi si řekl, že někdo nesmí něco vyvíjet a když to vyvíjet bude, je to špatně. Postavil jsi se do pozice, kdy se snažíš třetí straně diktovat, co smí a nesmí dělat a zároveň se oháníš nějakými myšlenkami svobody. To nejde brát vážně.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    3.2.2023 14:39 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Uvědomte si, že výše ceny je zde zcela podružnou, důležitý je způsob jejího stanovení. https://cs.wikipedia.org/wiki/P%C5%99irozen%C3%BD_monopol#Regulace_p%C5%99irozen%C3%A9ho_monopolu
    Max avatar 3.2.2023 18:38 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Ano, je podružnou, proto by J byl raději, kdyby cena byla vyšší, investice by do žádných projektů nebyly a peníze by šly domů majitelům.
    Prostě SK doména je pro J evidentně vzor. A toto já odmítám. Vymlouvat se na cenotvorbu? Ale no tak. Pochobil bych to, kdyby cena byla přemrštěná, ale vymlouvat se na to v případě, kdy máme nejlevnější doménu v okolí. To je co za argumenty?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    3.2.2023 19:01 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Přiznáváte NIC.cz právo zcela samostatně se rozhodnout o libovolné výši poplatků, tj. že žádný státní orgán jim nemůže do jejich výše mluvit? Pokud ne, kdo podle Vás bude případně ve věci účinně konat?
    Max avatar 3.2.2023 19:33 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Já říkám, že mi současný stav zcela vyhovuje. Mám tld za dobrou cenu, super možnosti ohledně správy a věcí kolem a k tomu hafec dalších super projektů.
    Také říkám, že to vedou asi 1000x líp, než kdyby to vedl stát. A říkám, že to vedou 1000x líp, než komerční subjekty na západě.
    Z toho důvodu vůbec nechápu, jak na ně může někdo pindat.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    3.2.2023 20:16 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    V takovém případě by asi 100x zdražení bylo stále přijatelné.
    12.2.2023 17:44 tak.urcite
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    ... za me je naopak CZ NIC banda kolaborantu, ac neco uzitecneho sem tam jiste vyprodukuji. Budete vsichni nadseni i z novyho digitalniho euro-koncentraku ?

    “Pokusíme se, aby uživatelé mojeID mohli být jedni z prvních, kteří si novou peněženku vyzkouší,” uvedl Jaromír Talíř ze sdružení CZ.NIC. Právě CZ.NIC a společnost Gen (Avast) jsou součástí EU Digital Identity Wallet Consortium (EWC) vybraného Evropskou komisí, které má kolem elektronické peněženky vytvořit pilotní projekt.
    12.2.2023 19:28 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR

    Odkial čerpáš tieto informácie ? Z webov náhodnych znakov ?

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    Jendа avatar 12.2.2023 19:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Lupa.cz. Spíš jde o to jestli to bude „digitální euro-koncentrák“ - může i nemusí. Ve skutečnosti jsou v koncentrákování mnohem dál soukromé společnosti, typicky provozovatelé těch dvou velkých smartphonových ekosystémů, ale taky třeba Facebook, nebo u plateb provozovatelé karet a banky, i když tam jsou zatím ještě celkem snadné možnosti jak to obcházet, byť se zesložiťují (objevují se první prodejci co berou jen karty, a mnoho bank má již povinné mobilní bankovnictví pouze na schválených a nerootnutých smartphonech).
    13.2.2023 07:55 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    objevují se první prodejci co berou jen karty
    To by snad ještě pořád mělo být postihnutelné, ne?
    Quando omni flunkus moritati
    Max avatar 13.2.2023 08:46 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Možná se to dá obejít, ne? Co třeba takový eshop, co nenabízí dobírku? Nemá kamennou prodejnu, takže lze platit jen kartou.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Jendа avatar 3.2.2023 22:34 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Co kdybys přispěl i konstruktivně a popsal svůj preferovaný ideální stav?
    3.2.2023 23:59 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Dost toho co k tomu mohlo být řečeno a nejspíš i něco navíc již zaznělo ve starší debatě na root.cz. Debatě, která možná přispěla k zavedení schvalování příspěvků. Tehdejší stupeň separace NIC.cz a root.cz s tím patrně nemá nic společného.
    Jendа avatar 4.2.2023 00:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    To je bohužel dost tl;dr, kdybys alespoň odkázal konkrétní vlákno/příspěvky :(
    Debatě, která možná přispěla k zavedení schvalování příspěvků. Tehdejší stupeň separace NIC.cz a root.cz s tím patrně nemá nic společného.
    jjj, a Krčmář v tom jede taky
    4.2.2023 09:36 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Tak si dejte v prohlížeči vyhledat nick (Lazar) na stránce diskuse a bude Vám to skákat po příspěvcích chronologicky.
    Jendа avatar 4.2.2023 16:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Díky. Našel jsem tam tři příspěvky 1 2 3, bohužel z nich ani z vláken pod nimi si stále nedokážu představit, jak to má fungovat.

    Co se týče omezení ceny regulátorem, s tím souhlasím, pokud by CZNIC zvedl cenu nad běžnou, klidně i třeba na úroveň té Litvy, tak si myslím, že by se mělo zasáhnout - a snad i někdo zasáhne.
    Jendа avatar 3.2.2023 13:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Kolik jinych tld registratoru vyviji z ceny domen nejaky hw nebo financuje tym lidi kteri filtruji internet od politicky nevhodnych prispevku?
    A co tedy s těmi penězi dělají? Asi budou mít „přebytky“ podobné když jejich domény stojí stejně nebo dokonce víc, jak jsem ukázal na příkladech ostatních ccTLD. Takže si vyplatí zisky, a pak budeš nařizovat soukromým osobám co si s vyplacenými zisky mohou dělat? :D Jediné co bys mohl říkat je že z.s.p.o. má nejspíš o něco nižší daně než třeba ekvivalentní s.r.o.
    Myslite to vedeni, ktere x let toleruje dezinformacni weby a pak je na doporuceni nejakeho urednika bez alespon predbezneho rozhodnuti soudu zakaze s odduvodnenim ze preci porusuji pravidla?
    Změnila se situace (invaze do „sousedního“ státu).
    3.2.2023 11:37 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    a nejsmutnejsi je, ze vam vubec nevadi financovat z .cz domeny nejaky cenzurni tym... je to jako za komunistu, akorat nemate knizku do ktere by jste si nalepili nejakou znamku, ted to proste zaplatite v cene domeny...
    3.2.2023 12:02 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Dej uz pokoj. Nebudes blokovat a prijdou jini co budou vykrikovatat proc nikdo nic nedela. Nekonecny pribeh.
    Max avatar 3.2.2023 12:23 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Nikdo netvrdí, že najít balanc je jednoduchá věc. Jeden tvrdí, že to už je za hranou a porušuje to zákony, druhý zase, že ještě ne, třetí se ohání maximální svobodou a čtvrtý chce na vše pravomocný rozsudek. A teď z toho uplácej něco, co uspokojí všechny, bude to fungovat a bude to fungovat flexibilně.
    To se pak není čemu divit, že to před tím rokem už někomu ujelo.
    Jinými slovy, já jsem rád, že se nad tím pořád vedou diskuse, pořád se ten směr nějak upravuje a zmíněný extrémní případ nakonec neskončil v černé díře.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    4.2.2023 08:53 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    čtvrtý chce na vše pravomocný rozsudek
    Ano, to je v právním státě tak nějak adekvátní očekávání.
    já jsem rád, že se nad tím pořád vedou diskuse, pořád se ten směr nějak upravuje

    Jj, vedení diskuzí je ideální způsob, jak nezměnit nic
    Quando omni flunkus moritati
    Max avatar 5.2.2023 18:27 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Právní rozsudek je věc, co může trvat roky, pokud se bude někdo odvolávat, a stát šílený prachy a generovat šílený overhead. Proto existují odsouhlasená pravidla hry a uzavřené smlouvy. Navíc protistrana má vždy množnost se soudně bránit.
    Ano, tam kde se nevedou diskuse, je totalita.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    6.2.2023 17:17 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Právní rozsudek je věc, co může trvat roky
    Nevím, co je to právní rozsudek, ale pokud jste měl na mysli, že dosažení pravomocného rozsudku může trvat dlouho, tak na to kupodivu někdo myslel již před vámi, a zavedl institut předběžného opatření.
    Proto existují odsouhlasená pravidla hry a uzavřené smlouvy.
    Která ovšem byla, když se to hodilo, ze strany nicu porušena.
    Ano, tam kde se nevedou diskuse, je totalita.
    Zatím co tam, kde se vedou, je efektivně taky. Diskutovat si můžete, jak chcete, ale nic vám zablokuje doménu, kdy se jim zachce...
    Quando omni flunkus moritati
    k3dAR avatar 6.2.2023 20:50 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Právní rozsudek je věc, co může trvat roky
    [...] Diskutovat si můžete, jak chcete, ale nic vám zablokuje doménu, kdy se jim zachce...
    kdy a jakou domenu ti NIC zablokoval? nebo to jsou jen teoreticke kecy pro "obhajeni" odporu? :-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Jendа avatar 6.2.2023 22:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Která ovšem byla, když se to hodilo, ze strany nicu porušena.
    Nebyla, pokud považujete dezinfo kampaň za kybernetický útok, což se kupodivu fakt docela považuje (říkal jsem že je to „společenský“ útok, ale oni mají v příkladech přímo vyjmenovaný phishing, což je taky). Řešilo se to na Rootu.
    7.2.2023 10:08 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Podle nadpisu v tom odkazu bych řekl něco o první cihličce do Great firewall of Europe...
    Quando omni flunkus moritati
    6.2.2023 12:07 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Před asi 25 jsem přečetl/nastudoval knihu "Ch. Huitema: Routing in Internet". Pan Huitema byl v té době chairman Internet Architecture Board, tedy vlastně předsedou nejvyššího orgánu Internetu. A kromě kapitol, kde se věnoval routování, měl úvod ve kterém se věnoval principům Internetu. Jeden z těchto principů se hodí na tuto situaci. Pokud mi paměť dovoluje, pan Huitema psal: "V Internetu nevěříme v demokracii, volené komise a hlasování. Věříme v raw consensus a running code." A dále vysvětloval, že nechtějí mít situace: Já budu hlasovat pro tvůj protokol, když ty budeš hlasovat pro můj datový formát, známe z hlasovacích situací. Že je třeba dojít konsensu, a že i v tom konsensu se může najít skupina odpůrců a konsensus je najít řešení, kdy je co možná nejmenší. A v současnosti si myslím, že službami NIC.CZ souhlasí naprostá většina uživatelů a tím pádem jede dle internetových principů.
    6.2.2023 17:18 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    A v současnosti si myslím, že službami NIC.CZ souhlasí naprostá většina uživatelů
    Naprostá většina uživatelů nemá na výběr než souhlasit. To je trochu něco jiného
    Quando omni flunkus moritati
    6.2.2023 21:19 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Ano. Stejně jako nemáš na výběr, že něco spravuje IANA a něco RIPE.
    Jendа avatar 6.2.2023 22:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Jen ti, co mají zavedenou .cz doménu a nemohou migrovat. Pro nové služby si klidně můžou zaregistrovat .com.
    7.2.2023 17:40 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Dokud nebude politická vůle stávající stav změnit, budeme holt žít s částí kritické infrastruktury v rukách jediné soukromé organizace.
    3.2.2023 14:26 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    UHOS v tomto nepomůže, ocituji Vám z jeho odpovědí na obecné dotazy v tomto směru.
    Úřad není cenovým orgánem, tudíž je rovněž záporná odpověď na Vaši čtvrtou otázku, zda se Úřad
    podílí na případné regulaci ceny služeb/výrobků poskytovaných přirozeným monopolem. Ze
    stejného důvodu Úřad nemůže odpovědět na Vaši poslední otázku, zda existuje výše přijatelného
    zisku, která se přirozenému monopolu v rámci cenové regulace (při zohlednění přímých nákladů,
    investic, rozvoje) typicky přiznává.
    
    3.2.2023 01:23 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Tohle mi docela vadi, kdyz tedy nekdo porusuje pravidla registrace tak bez ohledu na to jestli je to TMCZ nebo jeden maly dezinformator by melo dojit ke stejnemu rozhodnuti ze strany CZ NICu. Rikate ze TMCZ kaslal na neco leta az se nic rozhybal a u par domen se rozhodne rozhybat ze dne na den. Tohle je absolutne netransparentni rozhodovani a rekl bych ze ma co do cineni s tim kdo jsou clenove Cz NICu. Jinak receno bud clenem a my te nebudeme blokovat.
    3.2.2023 02:41 czjaromir | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Tohle elitářství je asi další věc, ale mě vadí že se tady mluví o pravidlech přitom žádná prakticky nejsou. Proto mi není jasné co porušili. Když je odřízli. Taky to zavání kolektivním trestem. Prostě šlo o pokus o podvod a měla by to řešit např. policie. Kdyby to poslali poštou tak taky nezavřou poštu. Dopis je taky komunikační prostředek.
    Max avatar 3.2.2023 08:43 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Pravidla, podmínky a další věci s tím související jsou jasně sepsaný, rozcestník: Pravidla a postupy. Na základě nich byla tedy doména "vyzvump-sv.cz" oprávněně zablokována.
    Stejně tak je tam definováno, že registrace domény bude zrušena, pokud budeš vyplňovat nepravdivé údaje. Takže i blok "nextra.cz" je opřen o podmínky.
    CZ.NIC navíc nedělá blokaci hned, ale obesílá vlastníky domén, aby si údaje opravili, nebo zkontrolovali.
    Takže si nevymýšlej, že podmínky nejsou jasné. Jinak další várku podmínek odsouhlasuješ u registrátora, se kterým máš smlouvu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    3.2.2023 12:32 czjaromir | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Ano, podmínky jsou jasné a z nich mi bohužel důvod nevyplynul.
    Max avatar 3.2.2023 12:59 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Důvod čeho? K těm dvěma doménám, co se tu řešili, jsem to jasně napsal a je to i v těch podmínkách jasně daný. Není tam ohledně těchto dvou případů nic k nepochopení. Takže teď nevím, jaký důvod myslíš?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    3.2.2023 19:59 czjaromir | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    No je to o té rovnováze kterou zmiňuješ. V tom jsme zajedno. Asi třikrát jsem už prohlížel to psaní v uvedeném odkaze a nenašel jsem regulérní důvod. Jeden z důvodů který považuju za legální je když někdo zkreslí nebo uvede nepravdivě údaje při registraci. Nějak si ale nemohu vzpomenout že by to tam bylo. Nic.cz jedná z pozice síly je to něco jako když silnější bije slabšího protože může. Není tam rovnováha. Ale jestli to tak chce většina tak má pravdu.
    Max avatar 3.2.2023 21:38 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Takže jsi to nečetl, nevzpomínáš si, nečetl jsi si nejspíše ani smlouvu s registrátorem, který ti zprostředkoval doménu, nevěříš ani zjevně někomu, kdo to četl, ale jinak v tom máš naprosto jasno :D.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    3.2.2023 23:27 czjaromir | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Nebaví mě pořád dokola opakovat proč, ale odpověď jsem nedostal. Navíc vše co jsem napsal se dá vykládat různě jen si posluž.
    4.2.2023 00:26 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Můžeme se jen dohadovat co v takových případech (viz. moje otázka Maxovi výše) brání v zodpovězení vcelku jednoduché otázky. Třeba je to nespokojenost s odpovědí jež se jim sama nabízí.

    Kognitivní disonance je bitch.
    Max avatar 5.2.2023 18:21 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Já tu na vše odpověděl a ještě jsem dodal linky na zdroje. Naopak, vy s tím máte značný problém. Jeden mlží, druhý se odkazuje na diskusi někam, kde z toho nic moc neplyne.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    6.2.2023 19:11 czjaromir | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    No promiň, když se optám co porušili, dáš odkaz abych si ho přečetl, a když ten důvod v těch odkazech nevidím tak mlžím nebo jsem nekonkrétní? Jako chápu že měl někdo radost (X) a že mu ji kazím, ale nemohu participovat když vidím jen o kousek dál. Měl jsem problém s bankou která si prostě foukala protože je silnější. Napsal jsem do ČNB a měsíc jíž nemám odpověď. Ale ty píšeš že se můžu soudit. Ne, pokud zvážíš že výsledek soudu mohou významě ovlivnit finance, kterých má banka jistě dost. Tak je to i s nic.cz. Právě proto čekám že se budou chovat KOREKTNĚ. Jinak si mohu myslet že žijem ve sračkách, a to by se mi nežilo moc dobře. Taky jsem měl sen.
    Max avatar 6.2.2023 20:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Já ti ten důvod řekl + jsem poslal odkaz na zdroj, aby jsi viděl, že si nevymýšlím. Tečka. Jednodušší to snad už být nemůže. Pokud jsi línej číst, můj problém to není.
    Proč sem taháš nějaké tvé údajné dopisování s bankou, to mi úplně uniká, ale evidentně máš problémy se všema.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.2.2023 23:06 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Někteří chytří lidé mají holt k výmluvě blíže než k omluvě.
    Jendа avatar 3.2.2023 03:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Asi mi něco nedochází, proč je bloknul? A eunet? A tady nejsou? Pro srovnání doména z původního dotazu vyzvump-sv tam je.
    3.2.2023 07:59 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Rekl bych, ze tam slo o nejake dlouhodobe tolerovane porusovani podminek na provoz DNS serveru a vcera uz jim dosla trpelivost. Muze to byt i zhoda nahod.
    Max avatar 3.2.2023 08:30 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Nepravdivé údaje (kontakt, vlastník apod.). GTS Novera už neexistuje 10 let. Koupil je T-Mobile.
    Po dobrém to nešlo, tak je zařízli.
    Podle mě je to jednoznačně chyba na straně TMCZ.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    3.2.2023 11:56 czjaromir | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    To jo mam zaplacenou doménu a jednou nebo dvakrát mi došel dopis, ze kterého se mi naježili všechny chlupy na těle. Právě ohledně těch údajů při registraci. V podstatě mi z toho vyplynulo že když přiznám že je tam změna tak mě můžou zrušit :,-(
    3.2.2023 11:58 czjaromir | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Takže registrátor uvedl nepravdivé údaje. A jak to tak rychle zjistili.
    2.2.2023 17:55 Břéťa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    CZ.NIC to vzal dnes šmahem. Zablokoval taky doménu eunet.cz. Ale to by až tak nevadilo, kdyby na ní doména cz.net neměla nameservery. A to by ještě stále nebyla tragédie, ta přišla až s tímhle:
    $ host www.cnb.cz
    www.cnb.cz is an alias for www.cnb.cz.net.
    www.cnb.cz.net has address 193.85.3.250
    
    Přitom cnb.cz to má normálně bez toho úchylnýho CNAME, ale web přesměrovává na www.cnb.cz.
    2.2.2023 15:59 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Jinak to cislo je anonymni predplacena karta a podle "operatora" s tim nemuzou nic delat.. (tak zablokovat to cislo by asi slo kdyby se chtelo..).
    2.2.2023 17:33 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    jasne jen tak si budou blokovat cislo, ktere si nekdo zaplatil
    3.2.2023 01:17 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    A vy vite jestli ta sprava prisla z toho telefonniho cisla? Ja jenom ze do odesilatele co se vam zobrazi na telefonu muzu klidne napsat POLICIE nebo jakekoliv jine cislo. Samozrejme operator je schopen zjistit odesilatele minimalne ze ktere site to prislo (klidne to muze byt nejaky ukrajinsky poskytovatel ktery se s vama kvuli valce a nezajmu nebude vubec bavit).
    3.2.2023 08:04 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Uznavam, ze tady je to dost problem s dokazovanim. Klidne to muze byt "sim swap" a zobrazena SMS se da teoreticky i vyrobit. Tady by se tazatel musel sam obratit na operatora nebo na policii a stejne by z toho pravdepodobne nic nebilo.
    3.2.2023 22:49 Juliii
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    https://stranekmp-sv.cz/ toto mi dnes prislo z cisla +420 775 437 921
    4.2.2023 17:21 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podpora od mpsv obcanum CR
    Blokovane.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.