Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].
JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.
Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).
Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.
Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.
Google na své vývojářské konferenci Google I/O 2024 představil řadu novinek. Keynote byl věnován umělé inteligenci (DeepMind, Gemini, Responsible AI).
V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.
Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.
Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.
class TEST{ public: TEST(); typedef struct { int a; }ITEM; const ITEM items[]; };Nyní bych chtěl v konstruktoru třídy TEST() naplnit pole items. Plánuji potom zdědit tuto třídu (TEST) a každý potomek si vytvoří svoje pole items. Jak na to? Použití std::vector nebo array atd není možné (embeddded). Jediná pro mě zatím funkční varianta je mít takovýto konstruktor:
TEST(){ ITEM asfafafsfff[]={ {4},{5} }; itms=asfafafsfff; }Ale vůbec se mi to nelíbí. Navíc items nemůže být const a busí být definován jako ITEM * items.
To je jakýsi podivný mix C++ (class
), C (typedef struct
) a kdoví, možná i Javy (items[]
), ale nejspíš to má být „nekonečné“ pole na konci C99 struktury, které ovšem není ani vzdáleně kompatibilní s C++ (bez přetěžování new
a delete
), protože samo od sebe není jasné, jak tam mají fungovat konstruktory a destruktory…
Použití std::vector nebo array atd není možné (embeddded).
V jakém slova smyslu to není možné? To ten embedded systém nemá alokátor paměti? std::array
bude fungovat bez dynamické alokace, přesně k takovému použití je určené…
Kdo / co určuje velikost pole items
? Je k tomu přetížený operátor new
a delete
? Jak vypadá?
Ten každý potomek má být ve skutečnosti každá podtřída nebo každá instance? Nebylo by v prvním případě lepší mít to pole statické? (Ať tak nebo tak, asi by mělo být protected
a/nebo const
.)
#include <array> #include <cstdint> #include <utility> namespace { template <std::size_t Size> struct Test1 { struct Item { int a; }; template <typename... ALike> Test1(ALike&&... as) : items_{{.a = std::forward<ALike>(as)}...} { static_assert(sizeof...(as) <= Size); } protected: const Item items_[Size]; }; template <std::size_t Size> struct Test2 { struct Item { int a; }; template <typename... ALike> Test2(ALike&&... as) : items_{Item{.a = std::forward<ALike>(as)}...} { static_assert(sizeof...(as) <= Size); } protected: const std::array<Item, Size> items_; }; } // namespace int main() { Test1<6> t{1, 2, 3, 4, 5}; Test2<5>{1, 2, 3, 4}; }
Tiskni Sdílej: