abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    4.6. 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    4.6. 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    4.6. 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník


    Vložit další komentář
    10.9.2004 09:14 rogu
    Rozbalit Rozbalit vše A co SkypeIn
    Skype out znamena dovolat sa smerom von (za poplatok), ale co dovolat sa smerom ku mne ? To nefunguje myslim zatial. Ak to bude fungovat, potom to bude celkom prijemna konkurencia posuvajuca sluzby v tomto segmente dopredu
    10.9.2004 13:40 tygr007
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A co SkypeIn
    SkypeIn asi fungovat nikdy nebude, nicmene v tom nevidim problem - pokud na obou koncich jede Inet, volate p2p, pokud ne, volam na mobil...
    13.9.2004 10:52 Open Mage | skóre: 24 | Lom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: A co SkypeIn
    Presne tak...
    Stanislav Puffler, DiS. specialista na internet marketing a ecommerce www.openmage.cz tel. 773 565 747
    10.9.2004 09:34 Milan Vančura
    Rozbalit Rozbalit vše Jedna velká nevýhoda
    Mám zkušenosti pouze s OpenPhone, a tam se nedá o kvalitě vůbec mluvit. Skype vypadá pěkně, nejen podle tohoto článku. Jenže je tu jenže. Nikde není napsáno, co by taková firma používající Skype měla udělat, když se jí Skype přestane líbit. Třeba když bude za rok někdo s výrazně lepšími tarify. Pak co? Začít do hotových kanceláří tahat ty rozvody, kupovat větší rack, telefonní přístroje...???

    Samozřejmě to všechno by firma kupovala na účet správce, který ji předtím přesvědčil na Skype :-D No nevím, jestli jsem tak odvážný správce... Nebo něčemu rozumím špatně?
    10.9.2004 15:10 p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jedna velká nevýhoda
    nerozumim - skype je jen program, pokud si pres nej pokecate fajn, pokud ne, stejne jste si musel nechat stare telefony kvuli zpetnemu volani od lidi co nemaj skype
    13.9.2004 10:56 Open Mage | skóre: 24 | Lom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Jedna velká nevýhoda
    Par telefonu ve firme bude asi nevyhnutelnych (pro INBOUND), ja to beru podle nas - kdy mame na PBXku navesenych cca 80 telefonnich stanic ;o)
    Stanislav Puffler, DiS. specialista na internet marketing a ecommerce www.openmage.cz tel. 773 565 747
    10.9.2004 09:35 Tomáš Krbec
    Rozbalit Rozbalit vše Instalace
    Akorát že potřebuje OSS zvuk. A protože já používám ovladače ALSA a udev spolu s kernelem 2.6.8.1, tak jsem musel zajistit ruční nahrání modulů pro OSS emulaci.
    13.9.2004 10:57 Open Mage | skóre: 24 | Lom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Instalace
    Tezko rict, ja mam taky ALSA a taky kernel 2.6.3 a jede mi to bez jakyhokoliv zasahu...
    Stanislav Puffler, DiS. specialista na internet marketing a ecommerce www.openmage.cz tel. 773 565 747
    10.9.2004 09:39 Jáchym Čepický | skóre: 29 | blog: U_Jachyma
    Rozbalit Rozbalit vše Rychlost připojení
    Jo, Skype už jsem několikrtá experimentálně použil. Vypadá pěkně, ale nějak jsem se nedočetl, s jakou rychlostí připojení vlastně pracuje. Kvalita zvuku je totiž dost dobrá a já měl občas pocit, jakoby moje připojení nestačilo.

    Taky se mi občas stalo, že program "zamrzl" a pak nešel ani killnout (Debian testing). No, ale když to fungovalo, tak to bylo super, to se musí nechat.
    10.9.2004 10:28 Medved | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Skype
    Skype jsem zkousel asi pred mesicem, kdyz vysla linuxova verze. Za pulhodinu zkouseni jsem nasel v logu sedmdesat pokusu o portscan, vyuziti "stare zname" diry v SNMP (preteceni community name) plus jeste dalsich par speku (pokusy o prunik oknem (nekterou z windousovych der) jsem nepocital ;-) ). Bezny stav v onu nocni dobu, kdy jsem to zkousel je maximalne pet zaznamu v logu. Tak nevim - asi jsem paranoik - ale nahoda to nejspis nebude :-(.
    11.11.2004 19:36 kokot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype
    neni to zase tak hrozne: http://search.securityfocus.com/cgi-bin/swsearch/swish.cgi?metaname=alldoc&query=microsoft

    je zajimave, jak ti linuxari klidne pouzivali sveho casu Netscape Navigator, i kdyz ten byl mnohem deravejsi.

    nebo si na desktopu nechali bezet sendmail (proc???) v prastare derave verzi (za co, soudruzi, za co???) a pak cumeli jak vyri, kdyz jim byl pocitac hacknut. pred hackem i po jeho odezneni se vsak tvarili jako mistri sveta, protoze oni jsou ta elita, ktera ma na pocitaci misto Windows nejaky window manager s antiestetickym grafickym navrhem a antiergonomickym barevnym schematem. nutny byl take necitelny font, pokud mozno bez antialiasingu.

    nastesti se desktopovy Linux vyviji po technicke i obchodni strance.
    10.9.2004 11:45 Ondra 'Kepi' Kudlík | skóre: 29 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Konferenční hovory
    Konferenční hovory na linuxu už Skype nějaký ten pátek ( asi dva :-) ) umí.
    10.9.2004 11:49 bivoj
    Rozbalit Rozbalit vše komunikace
    Co znamena: ´Klienti, kteří nejsou za firewallem nebo mají vlastní veřejnou IP adresu, mohou pomáhat těm za NAT s komunikací směrováním hovoru´. Tzn. ze pokud chtej komunikovat 2 uzivatele, kteri jsou oba za NATem, tak jejich komunikace jede pres nekoho, kdo ma verejou ip? Jak k tomu ten chudak s verejnou ip pride? ;-)
    10.9.2004 12:02 jan hradil
    Rozbalit Rozbalit vše trhany zvuk
    Chci se zeptat, jestli jste někdo uspokojivě zprovoznil Skype pod suse 7.2. Ja jsem mu dokopíroval libstdc++.so.5 (aby se vubec spustil), ale zvuk je neskutečně trhaný. Kromě toho pak sežere celý procesor a neuvolní ho ani potom, co se přestane telefonovat.

    Rychlostí linky to není, konfigurace: PIII@600MHZ, Suse 7.2. Dik.
    10.9.2004 12:04 mafo
    Rozbalit Rozbalit vše Proprietarna uzavreta technologia
    Ja Skype hodnotim negativne. Je to proprietarna uzavreta technologia. V pripade VoIP a vobec telekomunikacnich sluzieb, je otvorenost najdolezitejsia vlastnost systemov. Rovnake ambicie ako Skype maju aj ine komercne firmy. Su to sluzby ako napr. MSN, ICQ, Yahoo, PalTalk a mnoho dalsich... Staci si predstavit situaciu ked niekedy v buducnosti budu chciet vytvorit telekonferenciu 3 ucastnici - jeden bude pouzivat Skype, druhy ICQ a treti MSN. Problem interoperability sa riesi standardizaciou. V sucasnosti existuju pre VoIP a vo vseobecnosti realtime sluzby, dva standardy: H.323 od ITU a SIP od IETF. Obidva protokoly mali vsetky vlastnosti Skypu mnoho rokov pred Skypom (napr. bezproblemovy prechod cez firewally) a okrem toho mnoho dalsich vlastnosti. A samozrejme interoperabilitu, ktoru Skype nema a ani nebude mat.
    10.9.2004 12:46 Pavel Franc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proprietarna uzavreta technologia
    Naprosto souhlasím. A připomenu projekt GnomeMeeting založený právě na otevřeném standardu H.323.
    10.9.2004 13:02 mafo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proprietarna uzavreta technologia
    Este by som pridal referinciu na projekt SER (SIP Expres Router). OpenSource projekt, ktory je zastresuje Fraunhofer institut a na ktorom pracuju hlavne Cesky vyvojari.

    http://www.iptel.org/ser/

    Potom klienske aplikacie:

    Pre Linux - KPhone - http://www.wirlab.net/kphone/

    Pre windows - XLite http://www.xten.com/ - vynikajuci freeware produkt.
    10.9.2004 13:06 Tomáš Tichý | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proprietarna uzavreta technologia
    Také souhlasím.

    Reklamní slogan by mohl znít: Skype - otevřete cestu trojanům a spyvare do světa Linuxu :-)

    A připoměl bych pro změnu Kphone nebo PhoneGaim, který je uprčený pro sítě založené na protokolu SIP. Z volných sítí to jsou třeba Free World Dialup, nebo Sipphone, z placených bych pak jmenoval zejména Softphone, kde můžete dostat i české příchozí číslo. Prostě platí obvyklé - s otevřeným softwarem dokážete víc :-)
    10.9.2004 22:59 Jakub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proprietarna uzavreta technologia
    A jaké je tedy jiné vhodné řešení pro VoIP Linux <-> Win, oba stroje za firewallem a NAT. Nějakou dobu jsme používali SpeakFreely, ale to potřebuje alespoň jeden počítač přístupný zvenčí, takže teď už se s ním nespojíme. Navíc vývoj byl ukončen.

    Skype vypadá v tomto směru nadějně.
    11.9.2004 12:41 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proprietarna uzavreta technologia
    Pokud jsou oba stroje za NATem, tak se vždycky musí připojovat přes prostředníka s veřejnou IP a skype není výjimkou. Používá libovolného uživatele s veřejnou IP jako redirector, což je docela prasárna.

    Jinak vhodný progam je v podstatě cokoliv na protokolu SIP nebo eventuelně H.323 a takových je pro obě platformy hromada. A navíc doporučuju codec speex, pokud to obě strany umožňují, protože má při extrémně dobrý zvuk při extrémně malé bitrate. Čisté řešení NATu řeší speciální proxy.
    14.10.2004 21:13 KejPi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proprietarna uzavreta technologia
    Gnomemeeting je super, ale ma problem s NAT. To by ale z meho pohledu nebyl hlavni problem. Hlavni problem je IMHO v tom, ze neexistuje rozsireny ekvivalent pro Windows. Netmeeting uz neni od M$ oficialne podporovany a vetsina jeho uzivatelu se presunula k MSN a i kdyz ho Windows uzivatele jeste obcas pouzivaji, tak k tomu, aby se slo spojit s Gnomemeetingem, se musi stahnou a nainstalobat kodek. Skype ma naproti tomu uz docela rozsirenou komunitu uzivatelu a hlavne je to jen jeden program, ktery se nainstaluje a bez sloziteho konfigurovani funguje (to maji windowsari nejradsi). Dodam jeste, ze taky nemam rad tyhle uzavrene technologie, ale v tomto pripade neexistuje rozumna nahrada. A jeste dodam, ze se mi podarilo uspesne uskutecnit rozhovor s clovekem, co byl pripojeny pres GPRS a bylo to dobre pouzitelne...narozdil od spojeni Gnomemeeting - Netmeeting, ktere jsem se stejnym clovekem take zkousel.
    11.11.2004 19:37 kokot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proprietarna uzavreta technologia
    jeste napiste, ze H.323 dobre prochazi firewally, vy vtipalku
    11.9.2004 13:03 mmm444
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proprietarna uzavreta technologia
    S hodnocenim Skype bych take naprosto souhlasil. Nevim jak SIP, ale s tvrzenim, ze H.323 ma bezproblemovy pruchod skrz firewally, bych si dovolil polemizovat.

    H.323 ma inicializaci spojeni podobnou FTP, takze bud vyzaduje na firewallu specialni zachazeni (nestaci treba jen preposilat nejaky port), nebo potrebuje proxy server. Napriklad na linuxu (netfilter) existuje nejaky modul do jadra, ktery umozni iniciaci H.323 spojeni zpoza firwallu, ale nejak uplne nefunguje a jeho autor ho uz nechce dal vyvijet (viz http://lists.netfilter.org/pipermail/netfilter-devel/2004-July/016185.html ). Takze jedina moznost je proxy, coz je treba pro me potreby ponekud tezkotonazni reseni.

    Nejak se na poli telefonovani po internetu nemuzu strefit do sveho favorita. Zatim jsem skoncil u TeamSpeaku, ale take to jeste neni ono.
    10.9.2004 17:35 Petr Michálek
    Rozbalit Rozbalit vše Odpadá investice do PBX? A další dotazy!
    1. Dle mého názoru PBX řeší trošku jiné věci než Skype! Náhradu PBX jsem vyřešil pomocí Asterisk PBX (www.asterisk.org)

    2. Jak je to s latencí a) LAN b) Internet c) A->(NAT)->X(public IP)->B(NAT)

    3. Jakou šířku přenosového pásma potřebuje Skype pro komunikaci?

    4. Není mi jasné, jaké používá kodeky. V této souvislosti se nabízí i otázka týkající se jejich licencí.
    Valoun avatar 10.9.2004 17:47 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Bezva PR
    A ja myslel, ze reklamy na ABClinuxu nezerem.

    1.) Protokol je uzavreny, a naprosto neznamy
    2.) Nelze ovlivnit kvalitu/datovou narocnost prenosu
    3.) Nikdo tuto narocnost ani nezna
    4.) Z pocitace za NATem se na jiny pocitac za NATem stejne nedostanete
    5.) Zobete z ruky bnezmame firme kdesi v Americe (nebo v Asii, nebo kde vubec?)
    6.) Vase data behaji pres jakesi servery ve Svycarsku
    7.) Bez pripojeni k internetu si ve sve lokalni siti takrikaj 'ani nevrznete'. To je nejlepsi co muze uzivatel slyset: Porotoze nfunguje internet, tak nemuzes volat ani kolegovi ve vedlejsi kancelari.
    8.) Linuxovy klient je velice omezeny, chybi mu tuna nastaveni
    9.) A az Vam to zpoplatni, to bude nadavek ... Nejdrive si prectete podminky.
    OpenH323, GnomeMeting, MyPhone - to je moje odpoved.
    16.9.2004 09:39 David Klement | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezva PR
    "4.) Z pocitace za NATem se na jiny pocitac za NATem stejne nedostanete"

    Toto neni pravda, bezne kecame pomoci konference ve Skype 3 lidi najednou( kazdy jsme na uplne jine lokalni siti a mezi jejimi routery je bordel zvany internet)
    20.9.2004 13:59 stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezva PR
    Ano, ale jak uz tu nekdo psal psal, odse** to nekdo uplne cizi, kdo za NATem neni.
    10.9.2004 19:12 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Ahoj svete ;)
    Viz vyse + o skype se mluvi i na strance http://www.gnomemeeting.org/

    Desne specham, takze jen rychlopreklad ;)

    People are often asking me what I think of Skype. What I think is pretty clear...

    The main problem is not that the program is not Open Source, the problem is that Skype is locking users into a proprietary protocol. Would you imagine the Internet with a proprietary equivalent to the HTTP protocol that only a given client could browse? That's what happens with Skype. Skype also has a great marketing force, some people even think that Skype has a superior audio quality. How could Skype have a superior quality when it is using the same codec (iLBC) than software (??? tohle mne pravda trosku mate ;)) like GnomeMeeting while introducing more latency by making calls go through a 3rd party? The only real advantage of Skype is that it is easily going through any type of NAT, using a 3rd user to proxy the call. But the day when the Linux kernel NAT will natively support H.323 or SIP, Skype will have lost its only advantage...

    Hlavnim problemem neni, ze Skype neni open source, ale ze uzivatele svazuje s uzavrenym protokolem. Dokazete si predstavit Internet s uzavrenou verzi HTTP protokolu, ktery muze pouzivat jen stanoveny klient ? To je to, co se deje se Skype. Skype ma take obrovskou marketingovou silu a nekteri lide si dokonce mysli, ze je obdaren uzasnou kvalitou audia. Jak by ale mohl mit tak uzasne audio, kdyz pouziva stejny codec (iLBC) jako GnomeMeeting a to pri vetsi latenci (odezve) volanim pres ucastniky tretich stran ? Jedinou opravdovou vyhodou Skype je, ze snadno projde skrz jakykoliv typ NATu (prave role one treti strany). Ale toho dne, kdy NAT linuxu bude nativne podporovat H.323 nebo SIP, Skype o svou jedinou vyhodu prijde ...

    Sorry za pripadne chyby ;)

    m.
    12.9.2004 06:58 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Volani na IP
    Umi skype volat primo na verenje IP adresy? Treba na jine telefony (fayn) bez placeni?
    Valoun avatar 12.9.2004 16:54 Valoun | skóre: 30 | blog: Psavec | Středočeský kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volani na IP
    Nikdo neumi volat na "IP adresy". Stejne jako nikdo nemuze volat na tvoji postovni adresu. Na dane adrese musi cekat odpovidajici zarizeni (pocitac s programem, telefon atd.)

    A pokud myslis jine site nez je Skype, tak muzes volat jen a jen na Skype nebo (za patricny poplatek) do verejne telefonni site. Pokud tedy tvuj kamarad ma Fayn a lze se mu dovolat z pevne site, dovolas se mu i ty se Skype Out. Ovsem pouze za penize.
    Stanislav Brabec avatar 13.9.2004 13:37 Stanislav Brabec | skóre: 45 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volani na IP
    Fayn údajně používá standard H323. Jestli je to tak, tak se dovoláte prakticky vším, kromě Skype.
    14.10.2004 17:22 massabob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Volani na IP
    Je to tak. Pouzivam gnomemeeting a bez problemu volam kolegovi, ktery ma fayn (a oba mame verejnou IP).
    12.9.2004 18:32 Wildwire
    Rozbalit Rozbalit vše bezpecnost
    Pokud to delal autor programu KaZaA, tak bych to teda do pocitace nedal. To KaZaA prece mela nejaky kod, ktery se provadel bez vedomi uzivatele, spyware a podobne s****y. To pod Linuxem fakt nepotrebuju.
    15.9.2004 14:11 Stepan Liska | Pouště
    Rozbalit Rozbalit vše Sumarizace alternativ?
    Mohl by nekdo znaly problematiky v nejakem dalsim clanku sumarizovat dalsi moznosti internetove telefonie, prosim? V komentarich padlo spoustu odkazu na alternativni software, ale clovek, ktery se s danou problematikou nikdy nesetkal, bude asi zmaten. Autori zmineneho software s orientaci take zrovna nepomohou a vicemene se vsude predpoklada, ze ctenar vi o cem se mluvi.

    Jak by se tedy dala sestavit nejaka nahrada skype (idealne multiplatforme, abych nemusel rebootovat pokazde kdyz si potrebuji zavolat)? Jasnou vyhodou skype je, ze k jeho zprovozneni staci nainstalovat klienta, zvolit si nick a hotovo. Kamarad mi rekne svuj a uz muzeme telefonovat. Nebranim se samozrejme treba i slozitejsi konfiguraci, problem je, ze neni nikde jasne popsana (nejake HOWTO). Rozhodne ne na strankach zmineneho SW.

    Bylo by pekne, kdyby nekdo take mohl popsat nejakou funkcni konfiguraci, kterou by bylo potreba treba ve firme s 5ti pobockami zridit, aby bylo mozne bez problemu z jednoho pristroje volat jak mezi pobockami (zdarma VoIP), tak s ostatnimi externimi ucastniky u kterych znam IP (zdarma VoIP), tak do JTS, pres svoji normalni linku. Take by se samozrejme z teto externi linky normalne dalo dovolat do firmy. Idealne, aby se hovory jeste smerovaly na externi linky pobocek, pokud by byla ta moje zrovna obsazena nebo dokonce podle sazby za hovor?

    Diky, Stepan.
    18.9.2004 18:50 mafo
    Rozbalit Rozbalit vše Realtime
    Sluzby VoIP nie su len o telefonovani. Ide o vyznamny krok dopredu, o realtime sluzby, teda akakolvek realtime komunikacia medzi ucasnikmi siete. Nnazov - SIP Session Initiation Protokol - inicializacia realtime sessions. Z toho vyplyva aj urcita zlozitost. SIP aj H.323 je len signalizacia. Hlas sa potom uz prenasa cez protokol RTP, ktory je spolocny pre SIP aj H.323. Vzhladom na to, ze je to realtime komunikacia, koli latencii nie je vhodne pouzit TCP kanal. Preto treba na firewaloch povolit UDP, aspon rozsah portov. Ak su obidvaja za NAT, pouziva sa RTP-relay.

    Este poznamka k P2P. Ja si myslim, ze P2P je zavadzanie. Ziadne P2P neexistuje. Aj kazaa musi mat nejaky server ktory sprostredkuje vymenu suborov. Totiz IP adresy nie su urcene na identifikovanie uzivatelov, ale uzlov siete. SIP man vyhladavanie uzivatelov vyriesene cez URL, napr. sip:user@domain. Teda prepajat hovory musi kazdy server, ktory obsluhuje danu domenu.
    26.12.2004 17:48 edasx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Realtime
    jde o to, ze skype prepojuje pakety v pripade ze sou oba koncovi uzivatele za NAT pres 3. uzivatele ktery je kdesi v siti a ma verejnou IP adresu. odtud to P2P =))

    edasx http://www.telefonujeme.com
    5.6.2005 14:54 nexxen
    Rozbalit Rozbalit vše info pro adminy kteří uvažují o Skype - anglicky
    http://skype.nexxen.cz/dokumentace/public/Admins_Guide.htm
    12.3.2006 12:01 jožka¨
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype - internetová telefonie na GNU/Linuxu
    Čau lidičky,kdo mi řekne jaká minimální rychlost připojení je pootřeba pro skype

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.