Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.
----- ----- | S1 | ----------- | | | -- ---- -- |PC| | S2 | |PC| -- ---- -- | | -- -- -- -- |PC|--|S3| |S4|--|PC| -- -- -- -- | -- |S5| --kde S1 - S5 (nie len S5 ale az Sx) su switche a PC su jednotlive PC (alebo viac PC). Cize slovne ma zaujima ci mozem zapojit switch do switchu a ked ano (myslim ze urcite ano) je to mnozstvo obmedzene vnutornou ARP tabulkou toho-ktoreho switchu alebo je tam ine obmedzenie? Plus co sa stane ak tato ARP tabulka nestaci - strati sa paket? neviete prosim o nejakych clankoch co tuto problematiku blizsie (najlepsie podrobne) riesia? dakujem moc PS: nebolo by fajnove keby som tu schemu nakreslil bez PRE tagu? he
Teorie říká, že by se nemělo ztrácet nic - pokud má switch svou interní tabulku plnou, tak prostě nejstarší záznamy zahazuje. A když na něj dorazí rámec, pro nějž nemá ve forwardovací tabulce záznam, tak jej prostě pošle všemi porty - zahraje si na hub. To ale samozřejmě vede ke zbytečnému zvyšování zátěže sítě.
To je ovšem jenom teorie, těžko říct, jak se to bude chovat, pokud by ty switche byly (z pohledu velikosti forwardovací tabulky) přetěžovány permanentě. Mohou mít například pomalý procesor a nebudou stíhat tabulku uvolňovat, následně pak třeba nemusí chvilku switchat vůbec, nebo něco zahodí, nebo něco zpozdí, nebo čertvíco, podle typu switche, jeho nálady, síly větru a podobných vlivů. Rozhodně bych se takovému uspořádání vyhnul, protože i když podle teorie by se nemělo stát nic zlého, v praxi bych se spíš obával zcela nepředvídatelného a navíc zcela nediagnostikovatelného chování.
Snad každý switch hodný toho jména má tabulku alespoň na 4K MAC adres, což je až až - tolik aktivních zařízení v jedné logické LAN by bylo přeci jenom trochu moc (například kvůli obrovskému režijnímu ARP provozu).
V praxi máme odzkoušenu podobnou kaskádu cca 50 switchů v cca 6 úrovních pod sebou, do toho nějakých 200 PC. Je to ale asi tak maximum, co jde rozumně provozovat právě s ohledem na režii, diagnostiku a podobně.
Tiskni Sdílej: