Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.
Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).
Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.
Do dnešní půlnoci máte poslední možnost se připojit k samolepkové akci. Počet objednávek je již dostatečný, není třeba mít obavy, že by se přívěsky nevyráběly.
Od minula přibyly samolepky Mandrivy, Mageii, PCLinuxOSu, Sabayonu, Kubuntu, FreeBSD a openMagazinu, více informací na stránce s formulářem.
Tiskni Sdílej:
Předchozí zkušenosti jsou a není jich zrovná málo (v pořadí již 4. akce).
První akce byla ok, bylo to tak jak popisuješ, všechno bez problému (ale dělalo se jen 52 nálepek), druhá akce byla větší, je to v blozích, ale shrnu to - podle zájmu (zájemci psali mail kolik čeho chtějí) jsem objednal samolepky, nechal je udělat a ze svého zaplatil, výsledek? 8000 ztráta, za týden. Hmmm hezký, takže mi doma zbylo víc než 1 000 samolepek, zájemci ztratili zájem, to bylo náhlých nedostatků peněz, zrušení z důvodu dovolené, nebylo kdy si to vyzvednout, nebo mi dotyčný ani nenapsal že už to vlastně nechce..
Druhá + třetí akce byla řešena platbou předem a následným objednáním u dodavatele, všechno bez problému, já z toho mam něco na pivo z z toho co lidi naokrouhlili, všichni jsou spokojení.
V poslední akci se prodaly věci za celkem asi 120 000, to si jako myslíš že někdo kdo pořádá komunitní akci, tak do toho naleje takovej balík a bude doufat že se to třeba i časem prodá? Zapomeň. Největší průser je v tom, že když se objeví info že se to bude dělat, hromada lidí si prostě něco objedná, ale když to mají zaplatit 1/4 - 1/3 si to rozmyslí.
Bohužel to není vůbec jednoduché, sice by bylo hezké kdyby akce probíhala kontinuálně, ale za ten obrovskej risk že toho objednám více než se nakonec prodá to přináší jen hodně malou výhodu (navíc by s tim bylo o mnoho více práce a upřímně, tahle poslední akce mě stála tak 100-150 hodin zařizování (za měsíc!)).
Největší průser je v tom, že když se objeví info že se to bude dělat, hromada lidí si prostě něco objedná, ale když to mají zaplatit 1/4 - 1/3 si to rozmyslí.Chápu, to je problém. Řešením je platba předem.
ale za ten obrovskej risk že toho objednám více než se nakonec prodáTak můžu toho objednat radši míň, s tím že někdo třeba bude muset déle čekat. Když se to neprodá brzo, tak později, ale škodný bys být neměl, zájem je v podstatě pořád. Ale je fakt, že nějakou počáteční investici to chce a čas taky, pokud systém není automatizovaný. A taky je fakt, že několikrát inzerovaná časově omezená akce přiláká víc pozornosti.
a upřímně, tahle poslední akce mě stála tak 100-150 hodin zařizování (za měsíc!)).Patří ti veliký dík! Máš samozřejmě právo to dělat po svém, prosím, neber mé poznámky jako rýpání.
Chápu, to je problém. Řešením je platba předem.
A je z toho ten postup který praktikuju nyní
Tak můžu toho objednat radši míň, s tím že někdo třeba bude muset déle čekat. Když se to neprodá brzo, tak později, ale škodný bys být neměl, zájem je v podstatě pořád.
Z toho by byl další problém - trvá 3-4 týdny než se třeba přívěšky vyrobí, tudíž oproti měsíční akci to není skoro žádný rozdíl, člověk objedná, na něj nezbyde, tudíž bude docela dlouho čekat, platil už před 14 dny, už to přece dávno měl mít! Tak napíše mail a pokud je slušný tak se zeptá na stav, pokud ne (a že jich není málo) tak napíše nějakej nasranej mail, což je dle zkušeností z minula největší zabiják ochoty (třeba na začátku měsíce, ty stížnosti jak je ten formulář hnusnej, jakej jsem vlastně blbec a lhář že si dovolim na web psát co všechno umim, když vlastně nic neumim, když ten formulář nemá nějaký super barvičky nebo co, když mi 50 lidí do platby nenapíše podle instrukcí do poznámky jméno, abych si to mohl jednoduše (cca 5sekund) spojit s konkrétní objednávkou, místo toho to musim ručně hledat (3-5minut), když se semnou člověk hádá že to tam určitě napsal.. a takhle bych mohl pokračovat ještě hodně dlouho.. ).
Díky, ale s tou oblibou nevim nevim, "trh" se rychle nasytí, přecijen, uživatelé nepřibývají takovým tempem,
Jedna akce ještě určitě bude (po novým roce) a použiju některé nápady co zazněly v diskusích, potom se uvidí.