Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Letecký simulátor FlightGear po roce a půl přichází s novou verzí 2.4.0, která přináší úctyhodné množství novinek. Přibyly nové modely letadel, pilotní systémy TCAS a EICAS a do nastavení nový nástroj pro stahování leteckých scenerií. Vývojáři kompletně přepracovali modul počasí, to je nyní proměnlivé v závislosti na výšce a interakci se zemským povrchem. Vylepšeno je i renderování vodní hladiny a odrazů slunce.
Tiskni Sdílej:
Prozkoumam, dík
Mista, kde reaguji ovladaci prvky se daji zviditelnit, vetsinou Ctrl+c, ale to nemuzete vedet, protoze jste manual necetl.Ten člověk chce tu hru hrát normálním způsobem. Proč by proboha měl číst manuál? Prosím už sem nepište.
Mista, kde reaguji ovladaci prvky se daji zviditelnit, vetsinou Ctrl+c, ale to nemuzete vedet, protoze jste manual necetl.Ten člověk chce tu hru hrát normálním způsobem. Proč by proboha měl číst manuál?
Protože to není hra. Bez návodu se ani nerozjedete, protože nebude vědět, jakou klávesou se odbržďuje, nebo když byste si to chtěj vyklikat, jak se přepínají režimy ukazatele a na co se vůbec má kliknout.
Ta potřeba manuálu je snad chyba, ne? Je čtení manuálu zábavné (pokud je to hra)?
Polemizujete s vlastní představou – není to hra.
Bavíme se o tom, že třeba u výchozí Cesny potřebujete před startem seřídit „budíky“, nastavit sytič, nastartovat motor, odbrzdit, při rozjedu řídit přední kolo (nebo přibržďovat jedním kolem), aby vás boční vítr nesfoukl z dráhy, nahoře s výškou měnit sytič a při přistání stánout výkon motoru (ani málo ani hodně), stočit klapky a co nejdřív klesnout na dráhu, abyste to stihl ubrzdit do konce dráhy a při tom opět řešit boční vítr. A to je jenom řízení letadla. Kde máte přepínání pohledů, otáčení hlavou, detail palubní desky, režimy průhledového displeje, naváděcí zvukové signály, komunikaci s řízením letového provozu simulované technické a atmosférické poruchy a tak dále. Už jenom výpis parametrů programu napoví, že se nejedná o hru, kde stačí držet šipku nahoru. Jinak manuál je samozřejmě maximalistický, protože kromě strohého seznamu klávesových zkratek vysvětluje jednotlivé úkony, jejich smysl, jejich provedení a upozorňuje na případná nebezpečí či obvyklé chyby.
... třeba u výchozí Cesny potřebujete před startem seřídit „budíky“, nastavit sytič, nastartovat motor...Na to nepotřebuje manuál, na to stačí umět ovládat Cesnu nebo podobné letadlo. To může znát z jiných knih a manuálů, z reality (je to drahé ale jde to) nebo z jiných simulátorů. Pan "j" se nezasekl kvůli bočního větru nebo že by něvěděl, co který budík ukazuje. Asi to ví a z manuálu se možná už víc naučit nemůže, leda nabiflovat klávesové zkratky, či syntax joystikového XML. Pokud ovládání letadla už člověk umí, proč má číst manuál? Pokud by se z "Ucebnice pilota" něco dočetl, budou to budíky, řízení letového provozu, předpisy, aerodynamika, navigace. Ale ne jak nastavit FGFS aby fungoval - to by nebylo učení, ale biflování arbitrárníh písmenek pro GUI/commandlajnu nesouvisejících s letectvím. (Nevím co chtěl alkoholik říct.) Nevadilo by mi, kdyby ho někdo napomenul, že si má nejprve naučit jak ovládat letadlo. Napomenuli ho, že si má přečíst, jak nastavit FGFS, aby fungoval jak má.