abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 11:44 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi dnes vstoupila na Londýnskou burzu jako Raspberry Pi Holdings plc (investor).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:22 | IT novinky

    Do 17. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2024 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Apple na své vývojářské konferenci WWDC24 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: svou umělou inteligenci pojmenovanou jednoduše Apple Intelligence, iOS 18, visionOS 2, macOS Sequoia, iPadOS 18, watchOS 11, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 21:44 | Nová verze

    Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Gajim, která přidává podporu reakcí pomocí emoji (XEP-0444: Message Reactions) a citace zpráv (XEP-0461: Message Replies). Přehled dalších vylepšení je k dispozici na oficiálních stránkách.

    sonicpp | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    včera 12:00 | Zajímavý článek

    Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    včera 08:44 | Zajímavý software

    Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 2
    včera 02:22 | Nová verze

    Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.6. 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    7.6. 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    Rozcestník

    GIMP 2.6.0

    Vyšel GIMP 2.6.0. Zlepšuje UI (např. menu z nástrojového okna bylo přesunuto do okna s obrázkem), přináší podporu GEGL pro většinu barevných operací, zlepšuje různé pluginy a mnoho dalšího.

    1.10.2008 17:57 | David Watzke | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    belisarivs avatar 1.10.2008 19:19 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    A jak je to s GEGL rychle? Co jsem tak slysel, tak moc ne.
    IRC is just multiplayer notepad.
    otula avatar 1.10.2008 21:37 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Je to určitě rychlejší, než to bylo s GEGL na začátku. Například náhled jasových křivek mi na počátku s GEGL poskakoval po čtvercích, teď sjede celkem plynule od vrchu dolů. Je to pomalejší, než to bylo bez GEGL, ale zároveň už je to dost dobře použitelné.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 1.10.2008 22:10 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Ale fuj! Kecám! V panelu nástrojů dřív bylo zaškrtávátko, kterým se GEGL povoloval. To zmizelo, tak jsem předpokládal, že už je používán stále. Teď jsem přišel na to, že je v menu Barvy. Takže všechno zpět - je to stále stejně pomalé. A ta poslední věta v předchozím příspěvku je zajisté ovlivněna nějakým subjektivním pocitem ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    2.10.2008 23:24 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    No nerikam, ze je to nejak super rychle, ale na notebooku mi to slape vcelku obstojne, rekneme moc to nezdrzuje ;-) Doma uvidim, tam mam 5 let stare pc athlon 1.8+ ... stejne budu upgradovat na AMD 4 jadro a tam to asi pofici velice svizne.

    Akorat nechapu, kcemu je mi ted gegl dobry ? je pro nej par pluginu, ale kdyz jeste neumi vic nez 8bit, tak vcelku k nicemu, samozrejme casem to bude asi jine a snad i lepsi.
    2.10.2008 23:31 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Jinak jak slapala beta 2.5.x netusim, protoze jsme nemel moc casu neco zkouset a jeste k tomu jsem upravoval par komercnich zakazek ;-))
    3.10.2008 00:18 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Gegl podporuje aj viac bitov na farbu to len Gimp na to ešte nie je pripravený (Gimp s niekoľkými základnými nástrojmi a takmer bez pluginov by asi nikoho nepotešil).
    1.10.2008 21:30 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    A jak to vypadá s gimp.cz? Všiml jsem si, že stránky se převlékly do jiného kabátu s CMS WordPress, ale to je asi vše.
    1.10.2008 23:00 Radim Kolář | skóre: 11
    Rozbalit Rozbalit vše CMYK
    Je uz k dispozici podpora CMYK a vice nez 8bit color channelu?
    otula avatar 1.10.2008 23:06 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CMYK
    Není.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    2.10.2008 23:38 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CMYK
    testoval uz nekdo tohle:
    ja to tedy mam, ale prozatim delam labem mokrou cestou,
    ale chystam se na plotter, nebot B/W fotky v mokrou cestou delat nejdou.
    http://registry.gimp.org/faceted_search/results/cmyk
    http://registry.gimp.org/node/471
    http://cue.yellowmagic.info/softwares/separate.html
    vackar avatar 1.10.2008 23:08 vackar | skóre: 6 | blog: Obludnosti | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CMYK
    Pokud vim tak to ma byt az ve verzi 2.8. Aspon podle tohohle http://www.gimpusers.com/tutorials/gimp-2-6-new-features.html (na konci clanku)
    Big Features, such as 16 Bit color support or native CMYK color space are not included in GIMP 2.6, however with the implementation of GEGL the road is now clear to develop such features in upcoming versions. Hopefully in 2009 with GIMP 2.8.
    Prosím nevykat!
    1.10.2008 23:19 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: CMYK
    Tak tak, však vývojáři všude píší, že integrace gegl prostě chvíli potrvá. Chápu, že víc jak 8 bit barevný kanál je dost slabina, CMYK už o něco menší. Já mám osobně moc velkou radost, že dělají neco s (G)UI, páč to dost lidem nevyhovuje (mně osobně nevadilo, ale nové je lepší). A taky, že se vývoj GIMPu od verze 2.0 docela svižně hýbe.
    dayvee avatar 1.10.2008 23:32 dayvee | skóre: 4 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    zlepsuje ui ? treba se s nejakou budouci verzi dockame gimpu v jenom okne :)
    debian was first announced on my 3rd birthday :)
    1.10.2008 23:35 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Nemyslím si. Nedávno jsem vyděl screenshot Photoshopu a už má taky více jak jedno okno(3).
    1.10.2008 23:37 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Navíc jsem si všiml, že u verze 2.6 se v taskbaru zobrazuje jen jedna položka (na tom screenshotu u gimp.org).
    otula avatar 1.10.2008 23:41 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Já mám v taskbaru minimálně 3 (u GIMPu 2.6). Ještě k tomu photoshopu: neměl paletky ukotveny vevnitř okna asi nikdy. Jenže většinu lidí vůbec nenapadne, že by je mohli vytáhnout ven a potom si bez problémů třeba maximalizovat obrázek.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    1.10.2008 23:57 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    A to samé jde vlastně udělat s gimpem, ale naopak. (to je taky na screenshotech)
    2.10.2008 04:46 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Jenomže na Windows se Photoshop chová pořád jako jedno „okno“, ty paletky neotravují v taskbaru.
    tsLnox avatar 2.10.2008 13:20 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Právě, to mi na gimpu moc vadí...
    2.10.2008 14:15 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    a od ceho sou plochy? Me to naopak vyhovuje ze muzu z panelu se prepnout na ruzny okna, i kdyz pouzivam zkratky tak u nekterejch oken si je nepamatuju.
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    3.10.2008 17:34 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Pche, plochy. A od čeho je zkratka pro přepínání oken jedné aplikace? :p
    3.10.2008 19:33 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Takovou zkratku doma nemám, ale je to zajímavý způsob, i když vymezená plocha se mi zdá jako lepší řešení.
    3.10.2008 21:20 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    takovou chci taky v KDE mít...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    otula avatar 1.10.2008 23:38 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Jenom to ne!
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    1.10.2008 23:53 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Taky nechápu co lidi láká na jednom okně. Hlavně dneska v době >24" zobrazovadel.
    2.10.2008 01:45 letec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    24" na studentském notebooku? Na to zapomeň !
    Václav 2.10.2008 08:07 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Stěžovat si že se mi na notebooku dělá špatně grafika? To chce odvahu :) Tak v případě nutné potřeby připoj další monitor…
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.10.2008 11:12 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Ať má těch oken, kolik chce, ale ať je to v taskbaru jen jedna položka...
    David Watzke avatar 2.10.2008 13:28 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Jedna z novinek ve 2.6 je ta, ze vsechny ty okna krome hlavniho jsou toolboxovy (ci tak nejak), takze neni problem nastavit si to ve WM.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    2.10.2008 13:31 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Doufám, že hlavním oknem je myšleno okno obrázku.
    David Watzke avatar 2.10.2008 14:47 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Pochopitelně.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    yellowzelo avatar 2.10.2008 13:36 yellowzelo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Ideálne je, dať si všetky okná na jednu plochu a potom už prepínať iba medzi plochami...
    stativ avatar 2.10.2008 15:41 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Tak si to nastav ve window manageru. Např v e16 je to v Miscellaneous –> Toggle Skip Window Lists.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.10.2008 16:44 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Jasně, ale spíš mi jde o to, aby se podobná věc ani nemusela dělat a ta okna aspoň trochu držela pohromadě.
    Max avatar 1.10.2008 23:57 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Ořezat ho o tak skvělou fci, jakou více oken bezesporů jsou?
    Ani omylem ;-)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    1.10.2008 23:58 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Já bych spojil toolbox a doky do jedné položky v taskbaru a okna s obrázky by byli zvlášt.
    otula avatar 2.10.2008 00:07 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Takhle by mi to také vyhovovalo
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    2.10.2008 07:18 xx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    A co to brani v tom udelat? Vzdyt si to de od verze 2.0 jednoduse nastavit. Vetsina lidi kritizujici ui gimpu ho ani poradne nezna.
    otula avatar 2.10.2008 07:48 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    A mohu dostat nápovědu, jak se k této volbě dopracovat?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Václav 2.10.2008 08:09 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    On asi nemyslel přímo do jednoho okna, ale do jedné položky taskbaru.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    2.10.2008 12:57 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Mohl by jste mi prosím říci, jak? Nastavení gimpu mám projité, ale není tam nic o taskbaru. Možná to půjde nastavit ve správci oken.
    Václav 2.10.2008 13:13 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Nebo to dělat jako všichni ostatní − vyhradit si na GIMP vlastní plochu, pak to bordel nedělá.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    2.10.2008 13:26 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Jste mimo. Neptám se, jak používat gimp. Už dávno jsem pochopil, že ho budu používat zvlášt na jedné ploše (stejně jako jiné aplikace). Ptám se, jak nastavit, aby se toolbox a doky tvářili jako jedna položka v taskbaru, když kolega výš tvrdí, že to gimp umí od verze 2.
    Václav 2.10.2008 13:50 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Není zcela evidentní že se kolega výše spletl a myslel sdružování oken s nástroji?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    2.10.2008 15:41 Neel | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Není. Je to funkce, která se mi velice líbí, takže se po ní budu pídit stůj co stůj. Stejně tak bych mohl přepokládat, že jste se spletl vy, a proto sem vás uvedl na správnou míru.
    Přemek Vyhnal avatar 2.10.2008 00:58 Přemek Vyhnal | skóre: 24 | blog: Toto není blog! | Dobřichovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    místo menu jsou v tom nástrojovém okně nějaké oči? k čemu to je? mohlo se aspoň ušetřit místo.
    NO RAPTORS!
    2.10.2008 14:25 mirefek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Da se nastavit zpatky stare GUI? To nove se mi jevi prilis inteligentni, lehce prekazejici a zcela zbytecne.
    2.10.2008 17:06 Andrej Herceg | skóre: 43
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Čo je na tom novom GUI tak odlišné od toho starého? Ja som si tam všimol len pár vylepšených nástrojov a presunuté hlavné menu.
    6.10.2008 23:11 b022d
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Jednoduché - 3 samostatná okna měla svoje nesporné výhody. Zejména, když chtěl člověk mít aktivní jedno velké okno s obrázkem a toolbary minimalizované (ladil detail, který byl větší než malinký). To to pak bylo k nezaplacení. Teď má okno s obrázkem jenom prostor za toolbarama - to už je fakt stejně nepoužitelné jako jedno hloupě kompaktní okno. Nebo naprosto šílené prázdné obrázkové okno. Nebo gimpí logo navrchu každého toolbaru. Hezky rychle jsem mazal zpátky na gimp 2.4. Holt jsem s photoshopem v životě nedělal a gimpí způsob mi dokonale seděl... Člověk je od podstaty tvor líný a nepřizpůsobivý, pokud nemusí nebo nechce (otázka je, jestli je to dobře nebo špatně).

    Gimp je(teď už se obávám, že pomalu byl) vynikající takový jaký je - pokud si člověk zvykne a zorientuje se. Nakonec není trochu krátkozraké říkat o "tom Linuxu", že je stejně, ne-li víc, intuitivní než Windows, a veškeré potíže s používáním okolo jsou naučené návyky, přitom se snažit o to, aby byl Gimp takový a právě takový, jako Photoshop a odlišnosti hodnotit jako jasné zápory? (hloupých příkladů by se našla ještě hromada)

    Všechno je to o zvyku a nikdy není jen jedna možnost dosažení cíle.
    otula avatar 7.10.2008 07:45 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Ono se toho na GUI verze 2.6 tak moc nezměnilo. Prakticky jen to, že přibylo zbytečné prázdné obrázkové okno - což je irelevantní po otevření prvního obrázku, a že se do něj přesunula ta malá část menu, která předtím byla na panelu nástrojů, kde je nyní hloupá díra s logem (asi po vzoru Adobe). Používám GIMP prakticky denně, a skoro jsem si toho ani nevšimnul. A pro lidi, kteří se v GIMPu cítili dezorientovaní, je to lepší
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    7.10.2008 16:40 mirefek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Pravda, zatim se toho ohledne GUI moc nezmenilo, ale to, co se zmenilo, se zmenilo k horsimu. Nevidim v "empty image window" zadnou vyhodu. Navic se obavam, ze vyvojari budou v "GIMP UI redesign" pokracovat, cimz budou gimp stale vice kazit a budou se vzdalovat moznosti se vratit zpatky.

    Pokud tedy neni mozne nastavit zpatky stare GUI, tak bych opravdu rad kontaktoval vyvojare, kteri jsou za to zodpovedni. Bohuzel nevim jak.
    7.10.2008 18:22 b022d
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    To chápu. Prázdné image window je nesmysl par excellence (totiž jestli otevřu obrázek přes "hlavní toolbar" nebo přes prázdné okno je úplně jedno), ještě když toolbary jsou jeho podokna (to je možná jediný důvod jeho přidání), a to je to nejhorší. Na Gimpu jsem měl opravdu rád okno s obrázkem, které bylo klidně přes celou plochu, vždycky jsem si jenom překlikl na jiný nástroj a pracoval na maximu plochy, což se velmi hodilo, když jsem dělal úpravy větších drobností. Teď mám povinně zapláclou 1/3 obrazovky toolbary, pokud chci maximum z obrázku na ploše, mám jednoduše smůlu. To je to, co mi vadí nejvíc. Naopak jsem uvítal, že se sestrkalo spoustu nabídek, ale to mi nenahradilo zápory ani v nejmenším.
    otula avatar 7.10.2008 21:22 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Prázdné image window je nesmysl par excellence
    Ano, ale pokud se vývojáři chtěli zbavit rozděleného menu, moc možností na výběr neměli - také mi přijde uhozené, ale na druhou stranu je chápu.
    Na Gimpu jsem měl opravdu rád okno s obrázkem, které bylo klidně přes celou plochu, vždycky jsem si jenom překlikl na jiný nástroj a pracoval na maximu plochy
    Tomuto nerozumím. Nemohu přijít na rozdíl mezi tím, co bylo, a co je teď. Někdo používá GIMP na více plochách - to se nezměnilo, pokud pošleš obrázek jinam, panely zůstanou na místě. Já sám pracuji na jedné ploše, pokud je obrázek velký, maximalizuji si ho přes celou plochu, nástroje přepínám klávesovými zkratkami, pokud potřebuji k nastavení nástroje, stisknu Ctrl+B, pokud potřebuji i panel vpravo, stisknu 2× tabulátor. Stejně jsem to dělal i dříve. Jak to funguje s více displeji nevím, protože je nemám. (Jako druhý displej používám pouze TV, kam si posílám filmy, a mám to nastaveno tak, že mi tam neběží žádné prostředí, ani se tam nedostanu myší).
    Teď mám povinně zapláclou 1/3 obrazovky toolbary, pokud chci maximum z obrázku na ploše, mám jednoduše smůlu.
    To není pravda, viz předešlá odpověď.
    Naopak jsem uvítal, že se sestrkalo spoustu nabídek, ale to mi nenahradilo zápory ani v nejmenším.
    Tak se na to zkus podívat znovu - věřím, že přijdeš na to, že jsi viděl zápory i tam, kde nebyly :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    9.10.2008 21:53 b022d
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Ale to já bych strašně rád! Žel se zkratkami jsem si nikdá nerozuměl, překlikávání jsem dělal pomocí de/maximalizace kliknutím... Na plochy jsem to posílal, ale ukázalo se to dost nepraktické. Ten tabelátor je pěkný zlepšovák, díky a sypu si popel na hlavu. Holt asi se budu muset dovzdělat v ovládání gimpu i jinak než myší. Teď už jenom vyrazit to logo gimpu z každého okna a budu skoro spokojený.
    otula avatar 9.10.2008 23:00 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Klávesové zkratky se u GIMPu dají naučit velmi rychle, odpovídají počátečním písmenům anglického názvu nástroje. Sám jsem dlouho ani nevěděl, jak vypadá ikonka pro crop - Photoshop má mnohem intuitivnější ikonu. Zjistil jsem si, že v GIMPu je to Shift+C. Jak vypadá ikona jsem zjišťoval až tehdy, kdy jsem tu funkci potřeboval použít v Cinepaintu :-D Jinak jsem prakticky vždy, když jsem potřeboval funkci, kterou jsem zapínal myší, koukal, jakou má klávesovou zkratku a příště jsem už zkoušel klávesnici :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    7.10.2008 07:45 i-coo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Zdravim. Dufam, ze plna podpora vyssej farebnej hlbky bude coskoro. :-)
    BTW Pouzivam Gimp na Windowse.
    Neviete nahodou niekto ako by sa dal docielit na Windows tento layout :
    http://gimp.org/screenshots/alternative-2-6-ui-layout-example-one.jpg
    Teda, ze toolbox, bude mat len dva rady ikon.
    otula avatar 7.10.2008 07:47 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Odpojíš si kartu "Volby nástrojů" a zúžíš si kartu "Nástroje".
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 7.10.2008 07:50 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Jo, a ještě doplním - zvolit si téma ikon "Small"
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    7.10.2008 12:58 i-coo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Příloha:
    To som samozrejme skusal.....
    Viz. priloha...
    Bohuzial, viac ten tool box nezuzim, potreboval by som nejako zmenit nastavenie zobrazenia GTK, aby sa mi v tom okne nastrojov nezobrazovali ikony na minimalizaciu a maximalizaciu okna. Potom by sa snad slo zuzut to okno tak aby v nom boli len dva rady nastrojov. Slo by to nejak???
    otula avatar 7.10.2008 14:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    No, tak tohle jsem nečekal. Nevím. Možná by pomohlo změnit ve specifických nastaveních okna jeho typ - ale nezkoušel jsem to.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 22.10.2008 20:52 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP 2.6.0
    Nevím, jestli si ještě v této staré diskuzi odpověď přečteš, ale pokud ano, zjistil jsem, že to jde. Je to velmi zajímavé. Zúžil jsem okno na šířku 2 ikon, pak jsem to dal zpět, vytáhnul ven vlastnosti nástrojů a už to nešlo. Jenže když jsem okno odlepil od kraje obrazovky, tak to šlo. Když jsem ho opět přilepil, tak to opět nešlo. Ovšem při přihlášení na jiný účet to šlo vždy. Zkus trochu experimentovat - ono to půjde :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.