Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.
OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.
Národní superpočítačové centrum IT4Innovations s partnery projektu EVEREST vydalo sadu open source vývojových nástrojů EVEREST SDK pro jednodušší nasazení aplikací na heterogenních vysoce výkonných cloudových infrastrukturách, zejména pro prostředí nabízející akceleraci pomocí FPGA.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,32 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Ubuntu, Linux Mint a Manjaro Linux. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 45,34 %. Procesor AMD používá 75,04 % hráčů na Linuxu.
Blíží se léto, chladiče topí, tranzistory se přehřívají, novinářům pomalu docházejí témata a nastává klasická okurková sezóna. Je tomu tak i mezi bastlíři? Na to se podíváme na Virtuální Bastlírně! Tentokrát se strahováci podívají na zoubek velmi slibně vypadajícímu open-source EDM projektu - ne, nejde o taneční hudbu, ale o elektroobrábění. Ukáží taky, jak vypadá starší cykloradar zevnitř nebo jak se testuje odolnost iPhonů.
… více »Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].
Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.
Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.
Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.
Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 0,57 %. Před měsícem to bylo 0,90 %. Výrazně vzrostl počet uživatelů používajících čínštinu (Simplified Chinese 47,18% +30,22%, English 25,63% -16,23%) a Windows 7 (Windows 7 64 bit 26,74% +22,35%, Windows 10 64 bit 69,40% -19,88%).
Tiskni Sdílej:
Tohle nesouvisí až tak s (GNU)/Linuxem, jako spíš se Steamem a kvalitou her. Zkoušel jsem např. Mafii II a bylo to tragické – vyzkoušel jsem postupně všechny verze Protonu, s nejnovější to nefungovalo vůbec. Máš tam hromadu zavádějících chybových hlášek, o kterých se pak na různých fórech dočteš, že je máš prostě ignorovat, zatímco skutečná chyba, která vede k nespuštění hry, se snad ani neloguje. S jednou starší verzí Protonu se hru podařilo spustit, ale jen jednou, pak se to rozbilo a už to nešlo ani s tou starou verzí. A i tu chvilku, co hra náhodou běžela, byl výkon tak mizerný, že to nešlo hrát. Hlavní je ale ta nespolehlivost – fakt nemám náladu na to, aby se to samo náhodně rozbíjelo.
Proton, DXVK atd. jsou teoreticky skvělé věci a je za tím spousta práce… ale výsledky mi zatím nepřijdou moc přesvědčivé.
Co jsem četl, tak se to často rozbíjí kvůli jejich DRM. Existují nějaké opatchované EXE soubory… ale ani to nepomáhá. Možná to za určité konstelace Merkuru a Venuše spustit půjde, ale na tohle nemám nervy. Každopádně to není vina GNU/Linuxu, ale Steamu a proprietárních zaDRMovaných her. Vyvozovat z těchto statistik cokoli týkajícího se GNU/Linuxu je mylné.
To je taková definice kruhem. Když ta implementace bude nekvalitní, nefunkční, tak i procento uživatelů bude nízké. Zakládat na takové statistice jakékoli rozhodování je nesmysl. K tomu bys potřeboval dvě podobně použitelné implementace Steamu (a her) pro dvě platformy. Pokud by ses pak rozhodoval, zda jednu z nich zaříznout a pokračovat jen s tou druhou, tak by dávalo smysl přihlédnou k procentu uživatelů. Ale pokud na jedné platformě nabízíš polofunkční/nefunkční zmetek a na druhé odladěné a oficiálně podporované řešení, tak je ta statistika naprosto irelevantní a je předem jasné, jaká procenta z toho vyjdou.
Já jsem si kdysi pořídil Mafii (na DVD v kamenném obchodě, ale nakonec to stejně vyžadovalo Steam) a teď se mi tu válí jedno nevyužité osmijádro s 32 GB paměti, tak jsem si říkal, že na něm Steam + Proton vyzkouším a zahraji si Mafii (na normální pracovní počítač bych si to nedával). Nehledám způsob jak zabíjet čas hraním nějaké náhodné hry, která zrovna funguje – chtěl jsem si zahrát právě tuhle konkrétní. Chápu, že to není zrovna reprezentativní vzorek a i jsem psal, že za Protonem je určitě dost práce a jsem rád, že to existuje.
Co jsem se snažil hlavně říct, je to, že těm procentům z těchto statistik nemá smysl přikládat jakoukoli váhu a vyvozovat z nich jakékoli závěry o GNU/Linuxu – s jeho kvalitami to absolutně nesouvisí. Roli tu hraje jednak setrvačnost (když hrál někdo roky na MS Windows, tak mu chvíli potrvá, než přejde jinam, i kdyby k tomu měl poměrně dobrý důvod) a jednak kvalita Steamu a samotných her.
Jak se dalo čekat, statistiky už byly upraveny, protože asi chyba měření.Uvidíme, jak se to vyvine dál...
https://twitter.com/gamingonlinux/status/1345501691622412288