Portál AbcLinuxu, 1. listopadu 2024 00:44


Inkscape 0.91

Vyšla verze 0.91 multiplatformního vektorového grafického editoru Inkscape. Přehled nových vlastností i s náhledy v poznámkách k vydání.

30.1.2015 02:34 | Ladislav Hagara | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

mirefek avatar 30.1.2015 11:40 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To by me zajimalo, jestli konecne vydrzi "guess by extension" v nastaveni ukladani :-) Ale tipuji ze ne, a zase se budu vrtat ve zdrojacich...
30.1.2015 12:36 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
to by me zajimalo jestli jsi to nahlasil jako bug, pripadne poslal patch kdyz jsi se tedy vrtal ve zdrojacich...
30.1.2015 14:09 Jardík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
Nevím jak autor komentáře, ale osobně, pokud bugzilla vyžaduje registracu, tak to pro mně znamená "nehlaš nám bugy".
pavlix avatar 30.1.2015 14:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
Takový uživatel ovšem pro vývojáře zpravidla znamená nasrat.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
30.1.2015 17:21 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
to NEJMENSI co muzes udelat pro opensource/freesoft je nahlasit bug, a ty nejses schopnej se zaregistrovat ?
Slavko avatar 30.1.2015 18:39 Slavko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
Som zásadne proti registrovaným partnerstvám!
xkucf03 avatar 30.1.2015 22:35 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
A není lepší, když budou programátoři programovat, než aby se probírali hromadami spamu?
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Bedňa avatar 30.1.2015 23:08 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
Určite by stačilo ako je na KU webe, napísať login, potom meno a heslo. Za roky sa mi tam neregistroval žiadny bot, teda aspoň som to nezaznamenal.

Jako dnešný web na to nieje ešte dostatočne pripravený, ale čas dá za pravdu tvrdeniu, že väčšina užívateľov bude chcieť ostať v anonymite.

Robím na tom občas vo voľnom čase a mám pár podľa mňa dobrých nápadov ako sa vyhnúť buzerácií a pritom eliminovať botov.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
xkucf03 avatar 30.1.2015 23:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Anonymita vs. pseudonymita
ale čas dá za pravdu tvrdeniu, že väčšina užívateľov bude chcieť ostať v anonymite.

Souhlasím s anonymitou ve smyslu (ne)napojení na fyzickou identitu uživatele (občanské jméno, bydliště…).

Ale na druhou stranu není problém vystupovat na Síti pod nějakým pseudonymem (resp. pseudonymy), který spojuje více kroků téhož avatara (záměrně nepíšu uživatele, protože člověk může mít víc identit/osobností, není na tom nic špatného). Musí to mít svoje meze, protože po propojení kritického množství útržkovitých informací jde dohledat fyzickou identitu toho člověka, což nemusí být žádoucí.

U toho hlášení chyb bych očekával, že půjde propojit akce (jeho fyzická identita nikoho nezajímá, není podstatná), toho, kdo chybu nahlásil – bude se vracet, psát komentáře, posílat záplaty, testovat… Hlášení chyby by IMHO neměl být jednorázový výstřel do tmy. V lepším případě půjde dohledat kroky toho uživatele v rámci jednoho projektu (pak bude vidět, kdo se osvědčil v minulosti nebo už nějak přispěl). Pro ty odvážnější/exhibicionisty to půjde dohledat napříč různými projekty, ten avatar bude mít nějakou reputaci ve FOSS celkově.

Navíc mnohem víc práce dá diagnostika a sepsání dobrého popisu chyby a hledání, jestli už chyba není nahlášená… a když to člověk všechno udělá, tak ta registrace je naprosto minimální překážka (vytvořit si e-mailový alias, nastavit třídicí filtr, vyplnit formulář a případně kliknout na odkaz z e-mailu). Takže ta registrace může mít i pozitivní vliv v tom, že odradí lidi, kteří si s těmi důležitými kroky nedali vůbec žádnou práci.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Bedňa avatar 31.1.2015 15:31 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Anonymita vs. pseudonymita
Tohoto všetkého sa dá docieliť aj bez emailu, stačí keď sa znovu pripojí tak naňho budú čakať správy priamo na webe. Nejaký identifikátor to samozrejme chce, cookies sú najmenej bolestivé riešenie, pokiaľ používame prehliadač, ktorý ich neponúka tretej strane. Na úspešnú registráciu musí stačí nick a dosť unikátne cookie, tak napr. 2048bit vygenerované serverom.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
mirefek avatar 9.2.2015 12:37 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
Popravde zrovna toto jsem jim nenahlasil, protoze se obavam, ze by me presvedcovali, ze je to featura, a na to nemam naladu. Moje uprava zdrojaku je jednoducha, ale asi ne takova, ze by vyhovovala vsem (proste si vzdy vynutim "uhodnout podle pripony" jako implicitni). Proto ji vyvojarum nevnucuju.

Asi dva bugy (co byli ocividne bugy) jsem jim nahlasil, a nakonec se ukazalo, ze byly jen nejak duplicitni s necim jinym (ackoli pri prohledavani bugzilly jsem je nenasel, ja vim, muj problem :P). Nicmene z te zkusenosti jsem usoudil, ze lidi nahlasujicich bugy v InkScape je nejspis dost...

Ostatne naposled, co jsem upgradoval Inkscape, byla volba "uhadnout podle pripony" uplne rozbita (Inkscape padal) -- to samozrejme bylo v bugzille zahy reseno. Z toho duvodu jsem si v te dobe stahnul starsi verzi Inkscape a nepovazoval jsem se proto za kompetentniho prispevatele do bugzilly ohledne teto problematiky.

Ale stejne... to opravdu nikoho jineho neirituje, ze kdyz chce obrazek ulozit jako PDF ci EPS, musi tento format hledat v jakesi dlouhe tabulce??
Bedňa avatar 30.1.2015 14:25 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tieto záležitosti ma dosť potešili.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
30.1.2015 15:35 helb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
Hlavně má nový renderovací engine (používá Cairo), konečně se to dá používat bez zničení nervů. :)
pepe_ avatar 30.1.2015 16:18 pepe_ | skóre: 48
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91

Hurá , teď jěště deb balíček (přeci to nebudu prasácky kompilovat)...

30.1.2015 16:32 filip
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
Celý Inscape je prasácký. Dodnes sem v menu nenašel, jak změnit rozměry svg ikony.

30.1.2015 16:42 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
Niečo ako vlastnosti dokumentu (File -> Document Properties)?
31.1.2015 21:50 potato
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
SVG je z podstaty škálovatelné.

Fyzický rozměr v metrech (palcích a pod.) můžeš změnit v Document Properties (Ctrl-Shift-D, menu je pro lamy), pokud to u ikony k něčemu je...
30.1.2015 17:24 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
pepe_ avatar 31.1.2015 07:30 pepe_ | skóre: 48
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91

Díky

1.2.2015 00:01 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
V čem spočívá to "Major improvements in the Text tool"? Já tam nějakou zásadní změnu nevidím.
Václav 1.2.2015 11:07 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
Já mám velkou radost i z drag&drop ve vrstvách :)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Bedňa avatar 1.2.2015 20:01 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
Mne stačí PgUp, PgDown, ale možno sa to niekedy hodí.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
1.2.2015 23:06 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
Drag&drop sa v 0.91 dá používať v okne pre správu vrstiev (predtým sa to dalo meniť len pomocou tlačidiel v tom okne).
Bedňa avatar 2.2.2015 09:06 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
Jasne, to som pochopil, ale osobne som to okno nikdy nepoužil.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Grunt avatar 30.1.2015 18:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No ještě by bylo fajn kdyby přibyla podpora pro SVG animaci.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Bedňa avatar 30.1.2015 23:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
Toto je zatiaľ mimo záberu kde Inkscape smeruje, ale pozri pluginy možno niečo nájdeš.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
30.1.2015 19:02 Stp
Rozbalit Rozbalit vše Re: Inkscape 0.91
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pouzivam roky spokojene Inkscape-trunk daily build, je to stabilnejsi nez predchozi (co se tyce rychlosti nepouzitelna) stable verze. doporucuju projit novy funkce, ...jako na vanoce, kdyz se objevilo v Object > Objects :D

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.