abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 01:22 | IT novinky

    Do 17. června do 19:00 běží na Steamu přehlídka nadcházejících her Festival Steam Next | červen 2024 doplněná demoverzemi, přenosy a dalšími aktivitami. Demoverze lze hrát zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:33 | IT novinky

    Apple na své vývojářské konferenci WWDC24 (Worldwide Developers Conference, keynote) představil řadu novinek: svou umělou inteligenci pojmenovanou jednoduše Apple Intelligence, iOS 18, visionOS 2, macOS Sequoia, iPadOS 18, watchOS 11, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Nová verze

    Vyšla nová verze XMPP (Jabber) klienta Gajim, která přidává podporu reakcí pomocí emoji (XEP-0444: Message Reactions) a citace zpráv (XEP-0461: Message Replies). Přehled dalších vylepšení je k dispozici na oficiálních stránkách.

    sonicpp | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Nová verze

    Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 12:00 | Zajímavý článek

    Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    včera 08:44 | Zajímavý software

    Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 2
    včera 02:22 | Nová verze

    Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.6. 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    7.6. 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    7.6. 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Rozcestník

    Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování

    Josh Triplett, inženýr z firmy Intel, v přednášce na Open Source Technology Summit 2019 srovnával využití programovacích jazyků C a Rust pro systémové programování. Shrnutí je k přečtení na webu Packt Hub. Diskuze proběhla např. na Linux Weekly News.

    2.9.2019 20:22 | Fluttershy, yay! | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.9.2019 00:51 jdsulin2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Minule tu byl flame o tom proc jeste Rust nenahradil C a v tom clanku/prezentaci to borec vysvetli :)
    3.9.2019 08:20 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Nevysvětlil.

    Drtivá většina věcí se neprosazuje kvalitou či vlastnostmi, ale:

    1) Protože se objeví ve správném čase na správném místě.

    2) Protože tu věc/jazyk někdo táhne dopředu a prosazuje.

    Jak by řekli matematici, kvalita programovacího jazyka je věc nutná, ale nikoli postačující - k tomu, aby se jazyk prosadil (třeba v tom systémovém programování).

    ***

    Když přišlo C, jednalo se o řádově blbější jazyk, než celá řada již existujících jazyků. C se opravdu neprosadilo kvalitou ani vlastnostmi.
    Petr Tomášek avatar 3.9.2019 11:02 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Minimalističtější neznamená blbější. Taky to může znamenat „v důsledku elegantnější“, což je i příklad C-čka.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    3.9.2019 11:06 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Pane Ponkrác, když už tady tak ochotně komentujete, mohl byste prosím raději místo psaní stále těch samých řečí na adresu Rustu konečně odpovědět na tento dotaz, kde se ptám po té platformě, která nemá uint16_t, o které jste tvrdil že existuje, nebo dokonce že jich existuje mnoho?

    To by bylo myslím o dost přínosnější - byla by tam alespoň pro mě nějaká nová informace. To, že Rust nemá standard, všichni dávno víme.
    3.9.2019 11:29 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    S body 1] a 2} souhlasím, ale nesouhlasím s tou matematickou definicí. Někdy se vlivem 1) a 2) prosadí i totální ... zde dosaďte svůj neoblíbený jazyk.
    3.9.2019 03:50 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Myslím, že článek nepochopil základní problém Rustu pro systémové programování. A to je problém, že je druhý. První bylo C/C++ a tak se etablovalo.

    C začalo na neorané půdě, zavedlo si své standardy a své způsoby, jak to vyhovuje jemu.

    Rust musí být nejdříve sakra dobrý ve strojáku, a zároveň musí být 100% kompatibilní s tím, co zavedlo C/C++. A navíc musí být aspoň desetkrát lepší než C/C++, aby to ekonomicky stálo za masovou změnu. Až půlka Céčkařů se podívá na Rust, a překvapením jim spadne brada a řeknou bezděčně wow, pak teprve může Rust alespoň trochu uspět v systémovém programování vedle C/C++.

    Co článek nezmiňuje je absence záruk Rustu. Není tam záruka standardu a kompatibility jazyky, ten jazyk nemá ani nezávislý psaný standard. Není ta, záruka budoucího rozvoje - momentálně Rust existuje jako finanční parazit na penězích Mozilly.

    3.9.2019 05:46 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Hele, nedělej nám z toho zase flame, jo. Tvé názory již každý podobně zná... Dík.
    3.9.2019 07:34 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Možná ti to maminka nevysvětlila, tak já to udělám za ní:

    1) Nikdo tě nenutí číst příspěvky, které nechceš číst.

    2) Máš svobodnou vůli nereagovat na příspěvky.

    3) Máš svobodnou vůli neúčastnit se diskuse.

    Je to vůbec smutné, že musím vysvětlovat lidem základní věci, které často zná i předškolní dítě. Ale Karel je zřejmě poněkud zaostalý.
    Fluttershy, yay! avatar 3.9.2019 10:33 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Možná ti to maminka nevysvětlila, tak já to udělám za ní
    Takové perverzní prasárny…
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.9.2019 07:45 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    to je ako zamrznut navzdy v puberte. Ponkrac ked uvidi hocikde rust tak sa spusti trigger ktory obide mozog a prsty uz pisu tie jeho C/C++ copy&paste ody. Este u C suhlasim ale ze niekto dokaze onanovat na C++ mi pride uletene. Jazyk tvoreny podobne ako dort psicka a macicky a jeho vysledna kvalita je na tom tiez podobne.
    3.9.2019 07:51 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Já s vaším názorem na C++ absolutně souhlasím.

    Mně osobně se nelíbí ani koncepce jazyka C ani C++.

    Pouze je tu jedno ale. V určité oblasti programů, jako je třeba systémové programování, programování mikrokontrollerů, nebo když je potřeba vyždímat maximum z hw - není alternativa.

    Svět si pořád hraje s různými "náhradami C/C++". Jenomže to jsou náhrady ryze teoretické, ale nikoli praktické.

    Byl bych první, kdo by tleskal, kdyby se někomu podařilo udělat programovací jazyk zaměřený prakticky, že by poslal C/C++ do horoucích pekel. Ale bohužel zatím nic takového není.

    Každý nový jazyk, Rust nevyjímaje, si kasá nohavice, jak převálcuje C/C++. Jenomže pouze z hlediska teoretického použití, nikoli praktického. Pak padají nesmyslné otázky "proč jazyk X nepřeválcoval C/C++?", aniž by tazatel vzal v úvahu, že jazyku teče mléko po bradě, nemá standard, neustále se předělává, atd. atd. atd.
    3.9.2019 08:42 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    ja sa tu nebudem pustat do flamu myslim, ze podobne nazory kopirujute do kazdej diskuzie a x ludi vam rozumne argumentovalo. Navyse casto tu podsuvate cosi co nikto netvrdi a na tom zalozite svoje uvahy.
    3.9.2019 08:51 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Mám vás brát vážně? To nejde.

    "Kopírujete do každé diskuse" = to znamená, že jsem si dovolit napsat do druhé diskuse o Rustu. Vy nejste normální.

    Možná by bylo dobré, pokud nemáte nic k tématu, kdybyste prostě nic nepsal.
    3.9.2019 09:52 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Už nejméně do páté.
    3.9.2019 10:00 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Takže zase nic k tématu. Další, už třetí trol v řadě. To se nám to vylíhlo...
    Fluttershy, yay! avatar 3.9.2019 10:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Ponkrácoviny
    Děkujeme za názor a tady máte klíčenku.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    vlk avatar 3.9.2019 10:31 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Prave ze naopak C je uz priliz zastaraly a C++ z neho robi nieco ako by to malo vyzerat, je pravda ze k svojemu idealu este c++ ma daleko (a mnohe veci asi nikdy nebudu idealne), ale je to ovela lepsie nez samotne C.

    ad Rust: neprogramoval som v tom a nepoznam jeho syntax, ale z toho co som videl (ano len zbezne videl) nepride mi to uplne intiutivny jazyk, su tam veci ktore bez nejakeho manualu ani nemozem tusit co znamenaju a to je podla mna istykamen urazu rustu. osobne by som prijal rad nejaku alternativu c-cka v ktorej mozem tvorit kod pre mikrokontrolery. zatial ako najlepsia alternativa mi pride C++.
    You don't exist, Go away !
    6.9.2019 09:21 jdsulin2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Vyhodu Rustu ti ilustruji na nasledujicim prikladu:

    Mam knihovnu, ktera se stara o vytvareni Geometrii, a jedna ze trid je Point. Tu vytvoris v C++ v nejake Factory nebo v C napriklad Funkce CreatePoint(), oboji to vrati pointer (v C++ idealne shared pointer, ten by to resil, ale to pak zase musis mit shared pointery vsude a beda jak to nekdo pouzije jinak). Na konci celeho programu budes mit funkci FreePoint. Zatim vsechno v pohode, ale pak muzes mit tridu GeometryCollection, ktera ma stejne CreateGeometryCollection a FreeGeometryCollection funkce jako Point, navic ma dalsi metodu AddPoint(Point* point), ktera prida bod. Jenze pri uvolnovani pomoci FreeGeometryCollection ted vubec nevis, kdo vlastne ten Point uvnitr vlastni, mam ho uvolnit ja pomoci FreePoint nebo uz to za me udela funkce FreeGeometryCollection? A tim to nekonci - ten Point uvnitr je ten samy nebo jeho kopie ? Co kdyz zavolam funkci Point::setX() az za pridanim bodu ? Zmeni se mi i bod v GeometryCollection nebo ne ? Tyto veci musi samozrejme ten, kdo knihovnu vytvori zdokumentovat. Rust ma ale tu vyhodu, ze toto nemusis resit - uvolnovani pameti neresis a to, kdo objekt vlastni je explicitne dane. A to vsechno narozdil od spousty jazyku resi Rust staticky pri kompilaci, takze netrpi rychlost.

    Pozn: samozrejme v C++ to muzes resit tak, ze vsechno bude vracet shared pointery a ty se budou uvolnovat samy, ale muze se najit misto, kde nekdo pouzije metodu shared_ptr::get() - napriklad v casti programu, ktery jeste nebyl portovany a vetsinou to fungovat bude, ale jistotu nemas.

    A to nejsem moc velky fanousek Rustu :)
    xkucf03 avatar 3.9.2019 10:03 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování

    Jak už jsem psal jinde, s tím standardem souhlasím. Když ale odhlédneme od této vady – jaky bys Rust jinak hodnotil?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    3.9.2019 11:13 Sid1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Podla mna standard ako taky nebude problem ale popisat presne ako sa vykonat kontrola platnosti bude asi celkom problem. Specialne pri tom co volaju non lexical lifetime. Co pokial sledujem je stale riesene a cakaju na zaclenenie potencionalne lepsej varianty solvera.
    3.9.2019 11:24 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Podla mna standard ako taky nebude problem ale popisat presne ako sa vykonat kontrola platnosti bude asi celkom problem. Specialne pri tom co volaju non lexical lifetime. Co pokial sledujem je stale riesene a cakaju na zaclenenie potencionalne lepsej varianty solvera.
    NLL je začleněn ve stabilním Rustu už nějakou dobu. Co se týče formálního popisu, pro "starý" Rust (před NLL) existuje např. toto. Pro post-NLL borrow checker AFAIK formalizace není, ale nějaký lidi na tom AFAIK pracujou...
    3.9.2019 11:34 Sid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Ono tych implementacii je viac. To co sa dostalo zatial bude podla mna nahradene casom inou implementaciou ked ju dostatocne odladia. vid blog http://smallcultfollowing.com/babysteps/
    3.9.2019 11:33 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Abych řekl pravdu, mně se velká řada myšlenek Rustu a směřování velice líbí.

    Na druhé straně je na něm vidět, že není dovařený - a že drobné věci ještě šolíchá. Tak trochu čekám, jak některé vlastnosti zakončí.

    Pokud to dobře zakončí, může to být velice dobrý jazyk. Dokáži si představit, že ho spousta lidí musí milovat.

    Má příjemnou syntaxi, na rozdíl od C++ nezáludnou a nenutící člověka trikovat a hrát si na luštitele šifer. Líbí se mi ten koncept, kdy kompilátor ví trochu více a umí udržet určitou bezpečnost.

    Nelíbí se mi způsob řešení chyb.

    Nelíbí se mi stringy jako UTF-8.

    Líbí se mi snaha jazyk udržet se lehkotonážní, nepotřebující rozsáhlé runtime knihovny, a myslím, že je to skvělá idea.

    Trochu mi tam chybí konzistence logiky jazyka. Někdy mi přijde, že každou featuru jazyka navrhoval někdo jiný s trochu jiným záměrem. Právě v tom by velice mohl pomoci psaný standard jazyka.

    Zmatek a nedostatečná dokumentace kolem Rustu. Takže je možné, že jsem sem tam něco pochopit ne úplně správně. I na webu Rustu jsou protiřečící si informace, někdy i informace z nějakých starších verzí.

    Můj závěr zatím je, že Rust může být, podle dalšího vývoje a ustálení, buď naprosto geniální programovací jazyk, a nebo ho mohou zazdít.
    6.9.2019 09:33 jdsulin2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    U tech stringu bych byl opatrny, v C je to docela problem uz jenom proto, ze zadny string nema (coz muze byt i vyhoda). Takze takovy UTF-8 string muze byt ruzne dlouhy v pameti pri stejnem poctu znaku, jak pak mas alokovat pamet ? Idealni je samozrejme pouzit uz nejakou existujici knihovnu, ale kdyz mas vice knihoven dohromady, co maji spolupracovat a kazda ma jinou predstavu o tom, jaka je ta spravna trida / struktura String, tak se zblaznis. Nove standardy to uz resi, ale ne kazdy to pouziva a jede si tu svoji definici tridy String - coz chapu, ne kazdy pouziva nejnovejsi kompiler a standard.
    Josef Kufner avatar 6.9.2019 11:40 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Zrovna UTF-8 je v paměti úplně v pohodě, protože to je pořád nulovým bytem ukončená posloupnost bytů. Potíže jsou jen při vykreslování na terminál, neboť není úplně jasné, kolik viditelných znaků v kolika bytech máš. A pak ještě při zadávání pevě daného počtu písmenek, kdy si nemůžeš být jistý, kolik bytů ty písmenka zaberou. Avšak reálně taková situace moc nenastává, neboť vstupy od uzivatele jsou v podstatě vždy řetězce proměnlivé délky, takže to není potřeba explicitně řešit. Případně uděláš vstupní buffer 4× větší než by byl pro ASCII vstup a bude to v pohodě (délku zadaného vstupu samozřejmě musíš řešit tak jako tak).
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    6.9.2019 16:47 jdsulin2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Je pravda, ze s tou pameti to zase takovy problem neni - zvlast v C++, kde to trida string zvladne. Ale problem nastava jakmile nejaka knihovna pouziva UTF-8, jina zase local8bit, dalsi UTF-16 a system oboji (napr. ve WINAPI mas vsechny funkce zakoncene bud A nebo W a s tim, ze A neni ascii, ale kodovani systemu (napr. Windows-1250) - a ted se v tom vyznej). Nevyhodou je take to size != delka textu, funkce pro praci s textem nemusi fungovat (tolower) nebo jednoduchy priklad vraceni znaku na pozici n, atd... Prace s textem by samozrejme nemusela byt povinna - tak jako kazdy C++ prekladac nema implementovany napr. vyjimky, ale kdyby to bylo primo soucasti jazyku, tak bychom tady nemeli tolik ruznych implementaci.
    6.9.2019 17:28 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    +1

    Obecně mi přijde dost podivná ta situace, že i vysokoúrovňové jazyky jako JavaScript nebo Python, příp. také Java, Go atd. mají stringové typy, které nezaručují korektnost a poskytují funkce, které snadno validní string rozbijou. Smysl stringového typu v těchto jazycích mi přijde trochu pochybný, když to ve výsledku stejně je jenom pole bajtů nebo 16-bitových čísel, které mohou a nemusí být validní unicode string...
    Josef Kufner avatar 6.9.2019 17:40 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Že Windows API je kopa hnoje není nic nového. A samozřejmě je na práci s UTF-8 textem potřeba používat funkce, které UTF-8 umí.

    Vracení znaku na pozici je v UTF-8 obtížné a proto se občas používají ty "wide" kódování, které ale zas nejsou zpětně kompatibilní s ASCII. Na druhou stranu, je to operace, která není zas tak častá, většinou se buď jde po znacích tak jako tak a někde se to řízne, nebo tu pozici můžeš reprezentovat bytovým offsetem, neboť jsi si ji našel nějak jinak než jako N-té písmenko.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    3.9.2019 11:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    C začalo na neorané půdě, zavedlo si své standardy a své způsoby, jak to vyhovuje jemu.
    lol. Algol, Fortran, BCPL, ...
    xkucf03 avatar 3.9.2019 11:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování

    V kterém z nich bys psal operační systém?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    3.9.2019 11:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Ani jeden z nich neumim, takže nevim.
    4.9.2019 20:48 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Já si v žádném, ale v BCPL byl napsaný kus AmigaOS (konkrétně části okolo filesystemu). Kdysi jsem dlouho zíral, proč má část OS všechny pointery vydělené čtyřmi :)
    8.9.2019 10:09 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    V kterémkoliv. Ale protože zrovna ve FORTRANu je to neskutečný ojeb, vznikl C.
    3.9.2019 14:40 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Zajímavé, Rust má dependency na Python 2.7 :)

    https://github.com/rust-lang/rust#building-on-nix

    Aniž bych sám byl vyhraněný proti Rustu, očividně nepodporuje starší architektury (což je dočasný problém, než tyto architektury definitivně umřou)

    https://lwn.net/Articles/771355/
    4.9.2019 22:45 Kate | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    Toe současně výhoda i nevýhoda toho, že je kompiler postavený nad LLVM. Teď prý přibyl backend pro xtensa (esp8266 a esp32), už se těším až na nich zkusím bare metal Rust :)
    3.9.2019 15:06 adolf kernel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Josh Triplett (Intel): Rust pro systémové programování
    aj tak je najlepsi systemovy programovaci jazyk turbo pascal 7.0

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.