Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.
Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).
Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.
2. ledna 2014 byla vydána nová verze 3.4 překladačové infrastruktury LLVM a překladače jazyků rodiny C clang. Mezi hlavní novinky patří plná podpora clangu pro nadcházející C++14, výrazné vylepšení statického analyzátoru kódu při analýze C++ kódu, nový nástroj clang-format pro formátování zdrojových kódů dle uživatelem specifikovaných standardů (využívající knihoven clangu), clang driver s command-line syntaxí kompatibilní s MSVC, lepší diagnostika, lepší optimalizace a další. Více informací je v Release Notes pro clang a LLVM.
Tiskni Sdílej:
template<typename T> [](T bla, T bla2) -> decltype(T+T) {}
by bylo hezčí
static
, taky v každém kontextu něco úplně jinýho, a přesto si nikdo nestěžuje
//.... include stdio.h a time.h
time_t * myTime(void)
{
//static \
time_t cas;
cas=time(NULL);
return (&cas);
}
int main(void)
{
printf("prave je: %d:%d:%d\t\t%d.%d.%d \n", localtime(myTime())->tm_hour, \
localtime(myTime())->tm_min, localtime(myTime())->tm_sec,\
localtime(myTime())->tm_mday, 1+(localtime(myTime())->tm_mon), \
1900+(localtime(myTime())->tm_year));
}
Realne by som cakal pad vzdy.To zalezi na tom, jestli jste u nejaky pouzil stack protector nebo address sanitiser, obecne nejaka ocharna stacku krome buffer overflow se nedela.
static non-member funkce,To je ale uplne neco jineho nez ostatni dva priklady, v C je to jasne, C++03 je to bylo deprecated a v C++11 to soudruzi planovaci opet un-deprecated.
template <bool condition, typename if_true, typename if_false> struct static_if; template <typename if_true, typename if_false> struct static_if<true, if_true, if_false> { using result = if_true; }; template <typename if_true, typename if_false> struct static_if<false if_true, if_false> { using result = if_false; };
Já doufám, že přibude ještě "static if". To by pro ten bordel v šablonách byla docela užitečná věc.V C++14 mohou
constexpr
funkce obsahovat if.
static
se to alokuje na zásobníku, takže ten ukazatel pořád ukazuje na platnou paměť. Akorát to bude velmi rychle obsahovat nesmysly.
Už od začátku je v C++ slůvko static
, taky v každém kontextu něco úplně jinýho, a přesto si nikdo nestěžuje
Jak, pokaždé něco jiného? Kdy to znamená něco jiného než "globální proměnná/funkce s omezenou viditelností" ?
static void funkce() // Jeden význam { static int hodnota = 1; // Druhý význam } class Class { static void funkce() // Třetí význam {} };
Protože static neznamená a nikdy neznamenal, že nějaký identifikátor je ukryt v modulu – příští norma C++ vás třeba může nemile překvapit. Znovu: klíčové slovo static v C++ (na tozdíl od C) nebyl, není a nikdy nebude určeno pro ukrývání identifikátorů. A touto logikou půjdou i příští normy C++.Tvurci C++ standardu by s tebou asi nesouhlasili. Termin "internal linkage" je celkem vystizny.
A name is said to have linkage when it might denote the same object, reference, function, type, template, namespace or value as a name introduced by a declaration in another scope:----------
— When a name has external linkage, the entity it denotes can be referred to by names from scopes of other translation units or from other scopes of the same translation unit.
— When a name has internal linkage, the entity it denotes can be referred to by names from other scopes in the same translation unit.
— When a name has no linkage, the entity it denotes cannot be referred to by names from other scopes.
A name having namespace scope (3.3.6) has internal linkage if it is the name of
— a variable, function or function template that is explicitly declared static; or,
Není naprosto žádný problém pochopit celé C++S tim se da souhlasit
static
prvního případu (having namespace scope), tak to má internal linkage, což znamená, že se na to dá jménem odkazovat jen z té translation unit (*.cpp plus všechny includy), kde to bylo definované.
Stále je to jeden a ten samý význam.Nema. Jena vec je storage class specifier a druha linkage specifier; v obou pripadech jde o rozdilne veci.
Není naprosto žádný problém pochopit celé C++ v tom co umí, protože je logické a má vnitřní konzistenci na rozdíl od většiny jiných jazyků.Co si mam tvrdsiho zobnout nez otevru C++ standard, abych mel stejne optimisticky pocit?
static int a = 3
rozhodně není konstanta a kompilátor ji tak nemůže použít. Muselo by to být static const int a = 3
. Jenže kompilátor to jako konstantu může použít, i pokud tam ten static
vůbec není, ten se v tomto případě používá jen pro členské proměnné nebo pro specifikaci internal linkage.
static void funkce() // Globální funkce s viditelností omezenou na jednu kompilační jednotku (soubor) { static int hodnota = 1; // Globální proměnná s viditelností omezenou na funkci } class Class { static void funkce() // Globální funkce s viditelností omezenou na třídu (mimo je potřeba explicitní kvalifikace) {} };
které jsou ve skutečnosti velmi konzistentní a logické, jen co je člověk dostane správně vysvětlenéMuhehe.
Podobně je to se statickou proměnnou 'b' ve třídě 'C', jako 'b' se na ni dá odkázat jen z 'C'. V tomhle případě akorát jde explicitní kvalifikací 'C::b' odkázat i zvenku.To, že ta funkce/proměnná je ve tříde C viditelná jako b je dáno pouze tím, že v rámci scope/namespace člověk nemusí uvádět plné jméno. Jinak ale 'skutečné' jméno té funkce/proměnné je třeba
::foo::bar::C::b
, kde foo
a bar
jsou třeba namespaces (mohly by to být ale i třídy). To, že z různých míst se můžu na tu funkci odkazovat například jménem b
nebo C::b
nebo bar::C::b
je dáno pravidly, jakými se lokalizuje identifikátor, s viditelností to nemá vůbec nic společného.
No, u C++11 jsem si říkal, že ten jazyk není až tak moc složitej, když si někdo stěžoval. Právě nám ale vyrostla konkurence Perlu. Tohle je docela síla.Co je na tom spatnyho? A co je spatnyho na Perlu??