abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    Apple představil nový MacBook Pro s čipy M4, M4 Pro a M4 Max.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:00 | Zajímavý software

    Na GOG.com běží Halloween Sale 2024. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Return of the Phantom.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI spustila internetový vyhledávač ChatGPT search.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2024 proběhne již tento víkend 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Začíná ale už v pátek na warm-up party ve Studentském klubu u Kachničky v 17:00. Pokud jste ještě areál FITu nenavštívili, k dispozici jsou pokyny k orientaci. Na programu je 54 přednášek a workshopů. Témata jsou od silně technických témat jako je třeba GCC nebo PostgreSQL po méně technické témata jako eGovernment, nebo třeba detailní analýzu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:23 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.9 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.0.1. Tor client na verzi 0.4.8.13. Thunderbird na verzi 115.16.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Komunita

    Vývojáři free a open source synchronizačního nástroje (a p2p náhrady Dropboxu) Syncthing oznámili, že z důvodu odporu ze strany Google Play ukončují podporu OS Android. Bohužel v rámci toho zmizí i vydání Syncthing na F-Droid, který má slabší uživatelskou základnu. Syncthing je na Androidu implementován formou wrapper aplikace, která spustí Syncthing démon, vyžádá potřebná oprávnění a zpřístupní webové rozhraní démona. Ve srovnání se

    … více »
    Harvie.CZ | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    V červnu 2022 bylo oznámeno, že z K-9 Mailu se stane Thunderbird pro Android. Trvalo to poněkud déle, než vývojáři předpokládali, ale včera byl první stabilní Thunderbird pro Android 8.0 vydán.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 21:33 | Komunita

    Projekt microDMG Racer na Kickstarteru nevyšel, tak se autor rozhodl uvolnit na ESP32 postavené autíčko i ovladač jako open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    30.10. 13:22 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.10 „Electric Eel“. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.10.29 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nově s podporou AI (whisper.cpp) pro generování titulků. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Rozcestník

    Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap

    Mapy.cz změnily dodavatele mapových podkladů Evropy. Doposud měl Seznam.cz podklady Navteq, nyní používá OpenStreetMap. Tato změna dovolila mapy Evropy obohatit o nové body zájmu a zároveň přidat podrobnější pohled na evropské destinace.

    23.12.2014 13:37 | Ladislav Hagara | IT novinky


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.12.2014 16:07 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Před každou delší cestou jsem porovnával výsledky map: mapy.cz, maps.google.com a OpenStreetMap. OpenStreetMap mne vždy trápil nedokonalým vyhledávačem.

    Nyní k tomu Seznam dodělal pěkné rozhraní - tak jsem rád.
    25.12.2014 19:45 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Nečekal jsem, že to bude flame a to dokonce až jestli slunovrat nebo narození :).
    Jendа avatar 23.12.2014 17:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Ještě kdyby vykreslili z OSM i ČR (klidně jako volbu, nemusí to být default).

    Seznamácký renderer mi přijde jako nejlepší z těch, co jsem viděl.
    Petr Tomášek avatar 23.12.2014 21:18 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Seznamácký renderer mi přijde jako nejlepší z těch, co jsem viděl.

    Uf, to si děláš prdel, ne?

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Jendа avatar 23.12.2014 22:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Ne.

    Porovnávám s Mapnikem a MapQuestem.
    Petr Tomášek avatar 24.12.2014 08:29 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    No nevím, ale už i klasický mapnik mně přijde jako 100× hezčí než ta hrůza na seznamu: Hnusný tlustý silnice, hnusný barvy atd. MapQuest taky moc nemusím, ale pořád lepší než ten seznamácký humus.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    andree avatar 24.12.2014 09:43 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Hezci nehezci, problem je ze akonahle skusis pouzivat mapnik/mapquest v beznom svete (navigacia v aute, alebo navigacia po meste), zistis ze tie jemne barvicky su dost naprd.

    Este lepsi mi asi pride renderer v OsmAnd - ale ten ma zase ine problemy...
    Petr Tomášek avatar 24.12.2014 11:15 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Mapník pro navigaci v autě? K tomu to ale určitě není dělaný. Já používám online mapy ve chvíli, kdy jsem doma online a chci se podívat kudy pojedu/půjdu, nebo kde najdu XYZ.
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    andree avatar 24.12.2014 11:35 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Poznas nejaky iny rozumny renderrer, ktory sa da pouzit pri navigacii?

    Inak teda rychle porovnanie: mapy a OSM - vdaka tomu "vizualnemu profilu" su lesy na OSM rovnako vyrazne ako dialnice, je to dost neprijemne na pouzivanie. Este horsie je to v meste (v mapnik), je tam vsetko a vdaka tomu nic.

    Netvrdim ze mi mapy.cz uplne vyhovuju, ale urcite by sa mal "najbeznejsi OSM render" co od nich naucit... Celkovo mi pride ze OSM mrhaju potencialom, mat par zaujimavych featur navyse (klikacie POI, moznost linkovat fotografie ci tripadvisor, recenzie), a mohli celkom dobre konkurovat aj google mapam. Ale toto je asi nespravne vlakno :)
    Petr Tomášek avatar 24.12.2014 12:48 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Poznas nejaky iny rozumny renderrer, ktory sa da pouzit pri navigacii?

    Ne, ja pro navigaci používám paměť a mozek. Když jedu někam do neznáma, nejdříve tak dlouho zírám do OSM, než se novou cestu naučím a pak už žádnou navigaci nepotřebuji :-)

    Inak teda rychle porovnanie: mapy a OSM - vdaka tomu "vizualnemu profilu" su lesy na OSM rovnako vyrazne ako dialnice, je to dost neprijemne na pouzivanie.

    Jo, pravda, při těchto zoomech by silnice mohly být malinko výraznější, ale to co má seznam je fakt hnus. To vypadá, jako by dálnice byla široká půl kilometru. Popravdě, mně dálnice až zase tak moc nezajímají, jsou na mapě důležitější věci...

    Este horsie je to v meste (v mapnik), je tam vsetko a vdaka tomu nic.

    Tak tady nemůžu souhlasit už vůbec. Města mi v OSM přijdou daleko přehlednější...

    Netvrdim ze mi mapy.cz uplne vyhovuju, ale urcite by sa mal "najbeznejsi OSM render" co od nich naucit... Celkovo mi pride ze OSM mrhaju potencialom, mat par zaujimavych featur navyse (klikacie POI, moznost linkovat fotografie ci tripadvisor, recenzie), a mohli celkom dobre konkurovat aj google mapam. Ale toto je asi nespravne vlakno :)

    Jasně, klikací POI by nebylo špatné. Ale na druhou stranu není problem si udělat vlastní stránku, která to tak bude mít (a přitom využívat tiles z OSM)...

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 24.12.2014 13:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Ne, ja pro navigaci používám paměť a mozek. Když jedu někam do neznáma, nejdříve tak dlouho zírám do OSM, než se novou cestu naučím a pak už žádnou navigaci nepotřebuji :-)
    To je ovšem dar. Já v tomto ohledu nemám schopnosti ani průměrné, takže když se podívám na mapu o pár ulic vedle, tak se jsem schopný pořád ještě ztratit.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Petr Tomášek avatar 4.1.2015 12:26 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Řekl bych, že je to z velké části cvikem. Pokud bych jezdil jen podle navigace, tak bych z toho taky asi velmi rychle zblbnul :-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    pavlix avatar 4.1.2015 12:53 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Obávám se, že pokud to nechápeš, tak už to nepochopíš.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    andree avatar 24.12.2014 21:35 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap

    Ne, ja pro navigaci používám paměť a mozek. Když jedu někam do neznáma, nejdříve tak dlouho zírám do OSM, než se novou cestu naučím a pak už žádnou navigaci nepotřebuji :-)

    to je samozrejme pravda, ale ked uz tu mapu chcem pouzit, vacsinou sa orientujem podla velkych ulic (zvlast vo velkych mestach) - a ak su vsetky features mapy vykreslene barvou skoro bez saturacie a celkovo bez kontrastu, je zbytocne narocne najst co treba.

    Jo, pravda, při těchto zoomech by silnice mohly být malinko výraznější, ale to co má seznam je fakt hnus. To vypadá, jako by dálnice byla široká půl kilometru. Popravdě, mně dálnice až zase tak moc nezajímají, jsou na mapě důležitější věci...

    Ano, ta sirka je trochu zbytocna. Na druhej strane pri takom zoome asi nic ine uzitocne aj tak na mape hladat nebudes, mozno cesty 1. triedy...

    Jasně, klikací POI by nebylo špatné. Ale na druhou stranu není problem si udělat vlastní stránku, která to tak bude mít (a přitom využívat tiles z OSM)...

    Samozrejme, to mozes ale spravit i s google maps... mne slo skor o to, ze OSM z toho moze mat priamo $$ na provoz, a maju vyrazne rychlejsi pristup k datam, ako ked si ma niekto cacheovat POI a pridavat tu vrstvu "rucne". Ale predpokladam ze sa nad tym uz niekto zamyslal, snad ako laik nie som prvy koho to napadlo :))
    Petr Tomášek avatar 3.1.2015 21:33 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap

    Ne, ja pro navigaci používám paměť a mozek. Když jedu někam do neznáma, nejdříve tak dlouho zírám do OSM, než se novou cestu naučím a pak už žádnou navigaci nepotřebuji :-)

    to je samozrejme pravda, ale ked uz tu mapu chcem pouzit, vacsinou sa orientujem podla velkych ulic (zvlast vo velkych mestach) - a ak su vsetky features mapy vykreslene barvou skoro bez saturacie a celkovo bez kontrastu, je zbytocne narocne najst co treba.

    To nemůžu z vlastní zkušenosti potvrdit. Pro mně jsou v OSM hlavní silnice ve městě dostatečně výrazné...

    Jo, pravda, při těchto zoomech by silnice mohly být malinko výraznější, ale to co má seznam je fakt hnus. To vypadá, jako by dálnice byla široká půl kilometru. Popravdě, mně dálnice až zase tak moc nezajímají, jsou na mapě důležitější věci...

    Ano, ta sirka je trochu zbytocna. Na druhej strane pri takom zoome asi nic ine uzitocne aj tak na mape hladat nebudes, mozno cesty 1. triedy...

    Sorry, ale v tom slyším motoristickou aroganci. Co když třeba chci jet vlakem? Nebo nechci jet vůbec nikam, ale chci vidět, kde přesně jsou která města? Nebo plánuji dovolenou a chci se rozhlídnout po určité oblasti - a silnice jsou to poslední, co mě zajímá? Nebo třeba plánuji pěšky ujít 200km za několik dní? Ve všech těch případech jsou mi dálnice a silnice 1. třídy k prdu a jenom na mapě zavazejí...

    Jasně, klikací POI by nebylo špatné. Ale na druhou stranu není problem si udělat vlastní stránku, která to tak bude mít (a přitom využívat tiles z OSM)...

    Samozrejme, to mozes ale spravit i s google maps... mne slo skor o to, ze OSM z toho moze mat priamo $$ na provoz, a maju vyrazne rychlejsi pristup k datam, ako ked si ma niekto cacheovat POI a pridavat tu vrstvu "rucne". Ale predpokladam ze sa nad tym uz niekto zamyslal, snad ako laik nie som prvy koho to napadlo :))

    U google maps je dost licenčních omezení. Jak výrazně rychlejší přístup k datům? Do databáze OSM má (na rozdíl od Google a Seznamu) přístup úplně kdokoliv, komu se zamane. A to prosím přímo...

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Jendа avatar 3.1.2015 21:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Sorry, ale v tom slyším motoristickou aroganci.
    Jestli tě to potěší Seznam preferuji před Mapnikem přestože jezdím výhradně na kole. Mapnik má při zoomech 14-16 tlusté nekontrastní silnice.
    Co když třeba chci jet vlakem?
    A že jsou železnice na tom co leze z Mapniku taky skvěle vidět :-). Ještě, že to alespoň na rozdíl od Seznamu kreslí stanice.
    Nebo nechci jet vůbec nikam, ale chci vidět, kde přesně jsou která města?
    Ani tady mi Mapnik nepomůže. Mě třeba zajímají sídla okolo Prahy: 1, 2. Přestože má Mapnik větší zoom, sídel je tam třetina.
    xxx avatar 4.1.2015 22:08 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Ale tak zas kdyby nekdo zrovna potreboval vedet, kde vykonat nouzove pristani...
    Please rise for the Futurama theme song.
    Petr Tomášek avatar 24.12.2014 12:50 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    P.S. ve větších zoomech vypadá líp openstreetmap.de než klasický mapnik...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Jendа avatar 24.12.2014 14:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Jo, to vypadá líp.

    A zjistil jsem, že Mapnik je trochu lepší, když si nastavím na monitoru gamma korekci 0,6 :-)
    andree avatar 24.12.2014 21:25 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    yop, to vyzera uz celkom prehladne! dik za hint
    25.12.2014 09:32 já
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Reálný svět není jen v autě. Seznam vám vůbec neřekne kudy se dá projít a co za cestu tam čekat, např. po dešti vás docela zajímá, jestli je to zpevněná cesta nebo jen nějaká pěšina. Stejně tak tam chybí další pro někoho třeba důležité informace. OSM ví, že na Prokopově na Žižkově po pravé straně od Olšanského náměstí musíte vyjít schody, že chodník není v rovině. Seznam vám to neřekne a ani nemá jak, i kdyby tam nakrásně ta informace byla. O něco níž na Tachovském náměstí ze seznamáckého renderu nepoznáte už vůbec nic. Jiné informace na seznamu jsou trochu zavádějící, tramvajová trať z Ohrady dolů na Palmovku je na otevřeném tělese, seznam ji kreslí jako by byla na silnici, kam se jenom nesmí vjet, co je možná taky omezení renderu...

    Naopak tyhle všechny informace samozřejmě z auta nejste schopni ani vnímat. Všechny ty autonavigace mají ještě víc zjednodušené a omezené rendery map než jak mapnik, tak seznam. Tak mi přijde zbytečné v tomhle kontextu to srovnávat.
    xxx avatar 30.12.2014 12:57 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    O něco níž na Tachovském náměstí ze seznamáckého renderu nepoznáte už vůbec nic.
    O neco niz na Tachovskem namesti si ukazeme nejvetsi slabinu OSM.

    Zatimco na seznamackem rendru vidim, ze z Tachovskeho nam. je vstup do Zizkovskeho tunelu, tak na OSM vidim akorat zmet cervenych a modrych tecek. Teprve asi po peti minutach koukani jsem si vsimnul, ze tunel navazuje na namesti (tecky nikoliv).

    To, ze takova podstatna stavba jako tunel pod Zizkovem se na velkem zoomu ztraci, protoze je tvorena 1px sedivy, 3px bily a 1px sedivy barvy, kde to zachranuje jen ta nejspis modre teckovana cyklostezka fakt neni zrovna znamkou kvality. To ze je to stavba pod kopcem, je pak patrne jen diky popisku "tunel". Pri oddaleni se pak z celeho kopce stane akorat rozsypanej caj.

    Ono totiz ten problem je ten, ze OSM je mozna fajn GIS aplikace, ale s naprostym bordelem v zadanych datech, ktery vznika absurdni snahou mapovat uplne vsechno, ale jen nekde (napr. vstup do metra Karlovo namesti - eskalatory WTF, most Legii a Narodni Divadlo naprosto nesmyslny 4 most a rozdelovani silnic).

    No a na druhou stranu je OSM mapa s naprosto nahodnyma nekompletnima datama s mizernou (nebo spis zadnou) generalizaci.

    Na zaver snad jen, ze treba tunel Blanka vypada, ze uz je otevren. Standardni rendr z=<14, MapQuest lib. zoom. Tpreve pri std renderu a z>14 si vsimneme nejake ruzovoucke prerusovane cary v te zelene. Jiste ti mimonove co do OSM prispivaji reknou, ze to je OK. Tunel stoji, v nasi mape taky stoji, jen je uzavren, tak tam mame patricny flag. Ze to vidi jen ostatni mimonove je jim jedno.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Jendа avatar 30.12.2014 17:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Hele ten renderer je nějaký divný, protože nekreslí ani ten barák uprostřed náměstí, který v datech taky je.
    xxx avatar 30.12.2014 18:45 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Tam jde, kdyz jsem ted na to jeste kouknul, ze ten "objekt" namesti ma takovou "prioritu", ze prekryva spoustu veci. Stejny problem je i na jinych mistech.

    Nicmene treba na osm.de to neni o moc lepsi, a tam tenhle problem neni.

    Chyb se da najit spousta. A neplati to jen pro osm. Problem je, ze dokud nevim pro koho tu mapu delam, tak nemuzu urcit co je na ni dulezite, tim padem nemuzu zduraznit potrebne objekty, a klidne zanedbat/generalizovat jine. Tim padem se z mapy stava necitelny bordel nebo mapa bez podstatnych detailu (protoze ji nikdo nezadal).

    Prost dokud budou osm cilit na kvantitu misto kvality a kompletizace, tak se z nich bude generovat cim dal tim vetsi bordel.
    Please rise for the Futurama theme song.
    xxx avatar 30.12.2014 20:16 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Příloha:
    Jen pro doplneni naprosto dokonaly priklad toho, jak to nedelat.

    Jo a ten zrava feature ma nazev Pedestrain.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Petr Tomášek avatar 3.1.2015 22:14 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Pár much by se našlo, ale pořád 100x přehlednější, než seznam se svým salátem z POI. Navíc OSM má prostě daleko víc detailů a holt je realita v tom místě složitá. Celkově nechápu, co ti na tom tak strašně vadí...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Jendа avatar 24.12.2014 14:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Přílohy:
    Hnusný tlustý silnice
    Nemáme každý nějaký jiný Mapnik?! Tlustý silnice jsou jeden z jeho největších problémů a důvod, proč je MapQuest lepší. Např. 1, 2 + screenshot.
    hnusný barvy
    Barvy jsou ten druhý problém - a důvod, proč na Mapniku není nic vidět.
    Petr Tomášek avatar 3.1.2015 21:43 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Hnusný tlustý silnice
    Nemáme každý nějaký jiný Mapnik?! Tlustý silnice jsou jeden z jeho největších problémů a důvod, proč je MapQuest lepší. Např. 1, 2 + screenshot.

    Zrovna v tomhle zoomlevelu mně to nevadí. Ale zkus si to oddálit tak o 2-3 úrovně a tam je to u seznamu naprosto příšerný...

    hnusný barvy
    Barvy jsou ten druhý problém - a důvod, proč na Mapniku není nic vidět.

    Mně to právě přijde adekvátní (mapnik) a i vcelku hezký - narozdíl od těch seznamáckých humusoidů...

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Jendа avatar 3.1.2015 22:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Zrovna v tomhle zoomlevelu mně to nevadí. Ale zkus si to oddálit tak o 2-3 úrovně a tam je to u seznamu naprosto příšerný...
    Ano, na Mapniku pak silnice nejsou vůbec vidět. Představ si, že jsem si vytiskl tohle a tohle, stojím v Týnci nad Sázavou a chci se dostat do Prahy (na kole). Já nevím, ale přijde mi, že ten Mapnik mi bude úplně k prdu.
    Petr Tomášek avatar 3.1.2015 22:21 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Nemůžu za to, že seš slepej. IMHO se podle Mapniku dá zorientovat vcelku dobře. Seznam vypadá hnusně :-).
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Jendа avatar 3.1.2015 22:44 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Příloha:
    Viz příloha. Na Mapniku nejsou jména sídel, takže neidentifikuješ odbočku podle cedulí, a šedé silničky se ztrácí v lese…

    Ale jo, asi nejsem oprávněn OSM používat :-)
    Petr Tomášek avatar 4.1.2015 12:20 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Bavili jsme se o barvách, tak nesrovnávej hrušky s jabkama.

    Jistě, mapnik má některé zoomlevely, které by potřebovaly vylepšit. Ale většinou stačí přepnout na nejbližší zoomlevel a je to v pohodě. Navíc, openstreetmap.de většinu blbostí v oficielním mapniku dobře řeší...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    3.1.2015 22:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Celkově s tebou souhlasim, ale tady zrovna mi přijde, že má OSM víc sídel...
    Jendа avatar 3.1.2015 22:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Protože mají větší přiblížení. O jedno dál už není na mapě nic :-)
    4.1.2015 13:20 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Srovnal jsem si to tak, aby byly v rozích obrazovky přibližně stejná sídla a OSM mi vycházelo líp v tomhle místě. No ale průměrně přes ČR na tom asi líp nebude + je to nepřehledný, takže tak.

    Ono taky Mapy.cz se poslední dobou hodně zlepšily, nebejvalo to takhle dobrý. Vzpomínám si, že ještě tak před asi rokem byla na mapách.cz například úplně blbě zakreslená situace v Praze na Ladronce a okolí a turistická mapa měla taky silné mezery někde v Jizerkách nebo Jeseníkách nebo kde to bylo. Řekl bych, že na tom hodně makali poslední dobou...
    Jendа avatar 3.1.2015 22:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Mně to právě přijde adekvátní (mapnik) a i vcelku hezký - narozdíl od těch seznamáckých humusoidů...
    Já pro prohlížení Mapniku musím udělat xgamma -gamma 0.5, a to na obou monitorech, takže to snad nebude monitorem.
    25.12.2014 22:30 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Mimochodem, kdybyste si někdy chtěli pohrát: Mám rozepsaný docela zajímavý renderer dat OSM do (dále editovatelného) SVG. Cílem je vytvářet hezké papírové mapy. Ještě ledacos chybí, ale už z toho padají zajímavé výsledky, viz třeba mapa z letošní šifrovačky Po škole.
    25.12.2014 22:31 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Ještě odkaz: GitWeb, Git.
    xkucf03 avatar 26.12.2014 11:30 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap

    Proč o takových věcech nenapíšeš do blogu a člověk na ně musí narážet náhodou v diskusích? Týká se to i dalších lidí…

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.12.2014 15:20 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Právě proto, že nepíši blogy o každé ptákovině, mám čas psát takovéhle věci O:-)

    Až má hračka vyroste do stavu, kdy ji bude schopen ovládat i někdo jiný než já, neopomenu se zmínit a napsat o ní víc.
    23.12.2014 18:30 adam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Seznam je prostě skvělý. Není co dodat.
    24.12.2014 15:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Skvělý by bylo, kdyby to těch OSM dat třeba taky něco přispěl, že :-D
    Marián Kyral avatar 24.12.2014 22:33 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Prý přispějí, ale ne v ČR/SK.
    23.12.2014 18:37 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Skoda. :-(
    clayman avatar 23.12.2014 19:02 clayman | skóre: 13 | Praha 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Proč?
    24.12.2014 01:42 Tebu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Jezis, ze se ptate proc... To proste neni dost kapitalisticke reseni, kde se diky utracenym penezum v zakazkach, nejlepe pres LUX, nasyti spousta pracovnich mist.
    24.12.2014 11:17 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Mylite se. Toto je mi jedno. Vadi mi, ze osm maji kvalitativni problemy a vysokou miru chybovosti. O venkovskych oblastech radeji pomlcim. Osm jsou sice jiste zajimavy projekt, ale konkurovat komercnim mapam opravdu nemohou. Proto mi prijde skoda, ze mapy.cz prechazi na nespolehlivy zdroj dat.
    24.12.2014 11:58 luky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Mam v telefonu jak mapy zalozene na OSM tak i HERE mapy a kvalita je podobna. HERE trpi vic na neaktualnost dat, OSM na chybejici data.
    25.12.2014 03:15 Tebu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Dekuji za kostruktivni odpoved. Ani jsem netusil, ze nas vlastni "lukashenko" to bere za hranice. Presto tak nejak doufam, ze tu OSM jednou mozna budou konkurovat GMaps - to je totiz zatim jediny aktualni navigacni system - dokonce czech taxikari potvrdi.
    25.12.2014 10:06 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Chtit nizke prerozdelovani a vyssi miru osobni svobody znamena, ze jsem jako nejaky reliktni diktator? Co se clovek nedozvi pri Narozeni Pane, ze?
    pavlix avatar 25.12.2014 10:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Nebudeme si přece kazit svátky zimního slunovratu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    26.12.2014 01:23 Tebu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Narozeni? Genitiv?
    25.12.2014 22:27 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Kvalita OSM je prostě dost proměnlivá. Není málo oblastí, ve kterých mají OSM mnohem lepší data než komerční mapy, jinde zase zaostávají. Ale na rozdíl od komerčních map s tím máte možnost něco dělat :-)
    26.12.2014 13:19 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Ale na rozdíl od komerčních map s tím máte možnost něco dělat

    jo ale to většinou až PO tom, co si s tebou OSM vytře ... - to je aspoň pro mě ten největší problém a proč jsem radši utratil docela dost za garmina - radši neosm mapy které mě zkalmaly za tu dobu co je mám asi 2x (jednou jednosměrky na v praze na malé straně a jednou taková divná trojypsilon v lyonu) než si předem zjišťovat pokrytí osm a doufat ...

    - ono záleží na stavu a náladě - pokud jedu 1500 km někam kde to neznám a v autě mám celou rodinu, tak radši vsadím na jistotu, pokud bych nevěděl co s časem a neměl do čeho píchnout, tak bych možná kolo a gpsku vzal a něco zkusil odladit...
    29.12.2014 23:26 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Presne tak. Obcas pro legraci dam osm sanci - jezdim casto po evrope a to zejmena po hlavnich mestech. Ztrata casu je problem, protoze prace je dana, takze si clovek ukrajuje svuj osobni cas, ktery by mohl stravit v nejakem prijemnem podniku, ze? Osm mne hodnekrat zklamalo, mensi ulice a cisla popisna jsou vetsinou naproste fiasko. Mam svobodnou kulturu moc rad, tedy pokud ji nikdo nikomu nenuti direktivne, ale rozhodne ne tak, abych byl ochoten kvuli nedostatku osm investovat svuj osobni cas, ktereho mam malo.
    29.12.2014 21:58 jirik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    kde? s osm jsem se navigoval pouze dvakrat, na cundru v australii a jizni americe, a mapy, co jsem si stahl do garmina, byly naprosto bezkonkurencni, i kdyz distributor upozornoval, ze pri navigaci mimo cyklostezky muzou byt problemy
    24.12.2014 03:08 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Ted jeste umoznit download offline map evropy do jejich androidi aplikace (jak to maji pro CZ a SK) a budu si neskutecne chrochtat blahem ...
    24.12.2014 08:39 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    možná se dokonce budeš válet blahem v roští až se nějakej správce osm přestěhuje a nikdo po něm nezaktualizuje křižovatku :)
    24.12.2014 11:18 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    +1
    Jendа avatar 24.12.2014 14:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Ty jezdíš podle OSM poslepu? Hustý!
    24.12.2014 16:28 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    ale di ty brepto :)
    24.12.2014 18:27 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Mapy.cz nejsou navigace, proto se je tak ani nesnazim pouzivat.
    24.12.2014 10:34 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Na offline mapy OpenStreetMap i s vyhledáváním je pro Android aplikace MAPS.ME.
    24.12.2014 18:30 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Hmm, to vypada zajimave - zkusim. Zatim jsem pouzival Mobile Atlas Creator + Locus Pro, ale stvalo me tam prilis manualni proces tvorby map a spatny rendering.

    Jinak i tak bych ocenil mit toto primo v mapy.cz - nechce se mi prohazovat aplikace podle toho, kde zrovna jsem ...
    andree avatar 24.12.2014 21:39 andree | skóre: 39 | blog: andreeeeelog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    to vypada pekne! aktualne pouzivam OsmAnd, ktory je dostatocne dobry pri beznom pouziti, ale toto vyzera ze stoji aspon za vyskusanie..
    31.12.2014 14:38 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    nic proti, ale ted jsem to nainstaloval a chci se zeptat - viděli jste (na používání se radši ptát nebudu) opravdovou navigaci? i třeba 10 let starou?
    Petr Tomášek avatar 3.1.2015 21:56 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Za sebe odpovím: "opravdovou" navigaci vidím jen, když jedu s někým v jeho autě. Ty 10 staré navigace - to je dost hnus. Ale nedávno jsem jel se známýma na koncert a ta navigace vypadala docela dobře. Žádný blbý doleva-doprava, ale byla to skutečná mapa, orientovaná na sever, auto bylo uprostřed jako tuším šipka. Dost geniální. Pak to ještě automaticky zoomovalo podle rychlosti, jakou člověk jel...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    xkucf03 avatar 3.1.2015 22:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    ale byla to skutečná mapa, orientovaná na sever, auto bylo uprostřed jako tuším šipka. Dost geniální.

    To mi tedy přijde lepší, když se mapa otáčí a směr jízdy je pořád dopředu (resp. nahoru).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    3.1.2015 22:56 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    To je ta motoristická arogance... :-)

    To 2D zobrazení s orientací na sever měly navigace podle mě dřív než dnes běžně používané "třírozměrné"; snad všechny autonavigace, které jsem od roku 2007 používal (TomTom, Sygic na Symbianu i na Androidu, BOR, Waze, Google), na něj uměly přepnout, ale nikdy jsem neviděl nikoho, kdo by to tak v autě používal. Sám jsem si párkrát zkusil navigaci na tohle zobrazení přepnout a vždy jsem se velmi rychle vrátil ke standardu.

    Samozřejmě pro turistiku je tohle zobrazení na prd, ale tam se snad automobilové navigace taky nepoužívají. Sám mám zaplaceného Locuse a obvykle přepínám mezi offline vektorovým OSM přímo od výrobců aplikace a online bitmapovým map1.eu (což je teda taky OSM). Mapnik mě nijak neuchvátil.
    Jendа avatar 3.1.2015 23:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    To je ta motoristická arogance... :-)
    Nerad se opakuji, ale funguje to i u mě s navigací na řídítkách kola.
    To 2D zobrazení s orientací na sever měly navigace podle mě dřív než dnes běžně používané "třírozměrné"
    Tohle je ale motoristická arogance :). Kdo by jinde potřeboval fake pohled z výšky? :)
    3.1.2015 23:07 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    To je ta motoristická arogance... :-)
    Nerad se opakuji, ale funguje to i u mě s navigací na řídítkách kola.
    Ten smajlík měl nahrazovat tag <ironie />, netušil jsem, že je to tak nezřetelné. :-/
    pavlix avatar 4.1.2015 09:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Já v autě používám pohled shora s orientací na sever a zoom out, abych dostal trasu do nějakého kontextu. Nejvíc mě teď potěšilo na navigaci, co jsem dostal (bohužel je jinak nějaká jeblá a zřejmě půjde na reklamaci), že můžu mezi navigačním a mapovým pohledem přepínat na jeden dotyk, tu předchozí jsem musel zvlášť hodit do 2D pohledu a zvlášť orientovat na sever, pak ještě trochu posunout, aby přestala následovat pozici, a pak ještě odzoomovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.1.2015 10:35 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Moment, já psal o navigaci během jízdy (nějak jsem to považoval za automatické, takže jsem to nezdůrazňoval). Tam ovšem nepotřebuju dostávat trasu do kontextu, tam potřebuju informace o tom, kam mám zahnout na příští křižovatce nebo do jakého pruhu se zařadit. Při plánování a výběru trasy nebo hledání jejích alternativ je pohled shora samozřejmě lepší.

    Mimochodem, například Sygic se při odzoomování automaticky otáčí vrškem na sever, byť na můj vkus až příliš pozdě, mohl by to začít dělat už při "bližším" zoomu.

    Každopádně stále píšu o sobě a lidech ze svého okolí. Netvrdím, že neexistují ti, kterým 2D pohled při navigaci vyhovuje líp. Od toho tam ty přepínače koneckonců jsou. :-)
    pavlix avatar 4.1.2015 11:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Popravě řečeno málokdy jezdím přesně podle toho, co si vymyslí navigace, takže je ten kontext klíčový. Ačkoli mám špatný orientační smysl, navigaci stále považuju za pomůcku, nikoli za rozhodovací orgán. Navíc na mých oblíbených trasách se často objeví něco, co způsobí, že musím jet jinudy. Naposledy to byl zavřený strahovský tunel, ale třeba i kolem Mnichovic byla v poslední době spousta drobných oprav a některé dosud nedokázali dokončit. Navíc opravdu málokdy nastavuju trasu před jízdou, většinou se o navigaci starám až během jízdy a často držím v jedné ruce papírovou mapu a v druhé navigaci, protože ani ten severně orientovaný odzoomovaný 2D pohled není srovnatelný s tištěnou mapou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.1.2015 12:29 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    No, popravdě, na oblíbených trasách mám navigaci puštenou jen kvůli dopravnímu zpravodajství (Waze).
    pavlix avatar 4.1.2015 13:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Doporučuju přečíst ještě jednou a reagovat pokud možno k věci.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.1.2015 13:24 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Ale já reagoval k věci. Vy jste napsal, jak používáte navigaci vy, já doplnil, jak ji používám já. Já vám nic nevnucuju... :-)
    xkucf03 avatar 4.1.2015 13:37 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Popravě řečeno málokdy jezdím přesně podle toho, co si vymyslí navigace, takže je ten kontext klíčový. Ačkoli mám špatný orientační smysl, navigaci stále považuju za pomůcku, nikoli za rozhodovací orgán. Navíc na mých oblíbených trasách se často objeví něco, co způsobí, že musím jet jinudy.

    To se ale nevylučuje. Buď nějaký celkový obrázek a mapu v hlavě mám či jsem na známých místech, pak si jedu podle sebe bez ohledu na to, co navigace ukazuje – a ona si to průběžně přepočítává a až nebudu vědět, budu mít připravenou trasu podle ní. Nebo vůbec nevím a pak prostě jedu podle šipek doprava/doleva.

    Tak jako tak mi vyhovuje celkem dost přizoomovaný pohled na mapu s orientací podle směru jízdy, kde vidím nejbližší křižovatky, jízdní pruhy, kruhové objezdy…

    Celkovou představu o trase si můžu udělat před jízdou na počítači případně na papírové mapě. Ale při jízdě mě pak zajímá, jestli mám jet druhou odbočkou nebo třetí – ne jestli jedu celkově na sever nebo severozápad.

    Co se týče 2D/3D – nevím, čemu tu kdo říká 3D – nějaké 3D modely budov opravdu nepotřebuji, akorát by mi to tam překáželo, stačí obyčejná plochá mapa se správnou úrovní detailu. Mapa může být lehce naklopená (takže ve vertikálním směru – směru jízdy – se toho na ni vejde víc), ale to bych asi nepovažoval za 3D.

    Navíc opravdu málokdy nastavuju trasu před jízdou, většinou se o navigaci starám až během jízdy a často držím v jedné ruce papírovou mapu a v druhé navigaci

    A víš, že při jízdě by ses měl plně věnovat řízení?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    4.1.2015 13:40 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Přesně tak. Takhle jsem to myslel.

    Co se týká 3D, měl jsem na mysli to, jak to nazývali už před lety u TomToma, to jest zobrazení pohledu po směru jízdy s perspektivou, prostě schématické znázornění toho, co vidí řidič. Modely budov mi také přijdou spíš obtěžující.
    4.1.2015 13:42 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Navíc opravdu málokdy nastavuju trasu před jízdou, většinou se o navigaci starám až během jízdy a často držím v jedné ruce papírovou mapu a v druhé navigaci

    A víš, že při jízdě by ses měl plně věnovat řízení?

    A co se týče tohohle, kdybych se takhle nezabil sám, asi by mě zabila moje žena na místě spolujezdce... :-)
    pavlix avatar 4.1.2015 14:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Buď nějaký celkový obrázek a mapu v hlavě mám či jsem na známých místech, pak si jedu podle sebe bez ohledu na to, co navigace ukazuje – a ona si to průběžně přepočítává a až nebudu vědět, budu mít připravenou trasu podle ní. Nebo vůbec nevím a pak prostě jedu podle šipek doprava/doleva.
    Nevidím důvod, proč bych se měl omezovat jen na tyto dvě možnosti. Nedělal jsem to ani v době, kdy jsem používal jen papírovou mapu. Jako spolujezdec za jízdy, jako řidič s opakovanými zastávkami. Ale jestli máte všichni paměť na cesty jako Petr Tomášek, tak to možná v životě nepochopíte :).
    Celkovou představu o trase si můžu udělat před jízdou
    Gratuluju. Já si teda taky můžu udělat představu, ale většinou ji neudržím.
    Ale při jízdě mě pak zajímá, jestli mám jet druhou odbočkou nebo třetí – ne jestli jedu celkově na sever nebo severozápad.
    Argument zesměšněním?
    Co se týče 2D/3D – nevím, čemu tu kdo říká 3D
    Tvůrci navigací říkají 3D šikmému pohledu s perspektivou, jehož hlavní výhodou je, že člověk vidí zároveň detail i něco navíc, zatímco 2D říkají klasickému pohledu shora bez perspektivy.
    A víš, že při jízdě by ses měl plně věnovat řízení?
    Ne.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.1.2015 14:26 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Celkovou představu o trase si můžu udělat před jízdou
    Gratuluju. Já si teda taky můžu udělat představu, ale většinou ji neudržím.
    Nejsme holt všichni stejní. Podle mých zkušeností jsou běžní řidiči spíš někde ve středu mezi vámi a panem Tomáškem (alespoň vycházím-li z toho, jak sami sebe líčíte), ale mohu se mýlit.
    Ale při jízdě mě pak zajímá, jestli mám jet druhou odbočkou nebo třetí – ne jestli jedu celkově na sever nebo severozápad.
    Argument zesměšněním?
    Nevím jak vy, ale já tam nevidím nic, co by vás mělo zesměšňovat. xfucf03 píše, jak to vidí on, co vám na tom vadí? Nemáte nějaký mindrák? To je podruhé, co vás v téhle diskusi vidím obviňovat diskutujícího z provokace či zesměšňování, aniž byste k tomu z mého pohledu měl důvod... :-(
    Petr Tomášek avatar 4.1.2015 12:16 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Moment, já psal o navigaci během jízdy (nějak jsem to považoval za automatické, takže jsem to nezdůrazňoval). Tam ovšem nepotřebuju dostávat trasu do kontextu, tam potřebuju informace o tom, kam mám zahnout na příští křižovatce nebo do jakého pruhu se zařadit.

    Ať žije lidská idiocie! To mám přece rozhodnout sám a ne nějaká blbá navigace za mě!

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    4.1.2015 12:28 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Evidentně nevíte, o čem mluvím.
    Petr Tomášek avatar 4.1.2015 12:39 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Evidentně už z té techniky taky blbnete, když nepotřebujete znát kontext a slepě spoléháte jenom na tu blbou krabičku...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    4.1.2015 12:41 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Kdybyste se obtěžoval přečíst si výše moji odpověď pavlixovi, došlo by vám, že plácáte hovadiny.
    4.1.2015 12:45 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    PS: pro vaši informaci - stále vozím v autě papírovou mapu a pokud jedu do zahraničí, je místní autoatlas jedna z prvních věcí, co kupuju. Přesto nehodlám zahazovat užitečnou pomůcku jen proto, že si vy o jejích uživatelích myslíte, že jsou idioti.
    pavlix avatar 4.1.2015 13:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Ta odpověď nebyla jen provokace?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    4.1.2015 13:26 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Ne. Proč?
    Petr Tomášek avatar 4.1.2015 12:13 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    To je ta motoristická arogance... :-)

    Ne, to je jen ukázka degenerace „moderního“ člověka :-).

    Jak říkám, navigaci v autě nepoužívám (protože si myslím, že tím člověk blbne), ale pokud bych se někdy rozhodl navigaci používat, pak asi jedině ve formě klasické, na sever orientované mapy. Když někam jedu, tak potřebuju znát kontext a mít přehled, kde jsem.

    Bez navigace to dělám tak, že většinou nejen před cestou, ale i po cestě sednu k mapě a vybavuji si, kudy jsem jel, případně kde už jsem byl dříve (např. i pěšky) a jaké zajímavosti leží kolem cesty atd. Člověk si tím trénuje mozek, především pamět a rozšiřuje si obzory.

    "3D" zobrazení mi přijde stejně bezcenné a idiotské jako klasické "doleva-doprava".

    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    xkucf03 avatar 4.1.2015 13:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Bez navigace to dělám tak, že většinou nejen před cestou, ale i po cestě sednu k mapě a vybavuji si, kudy jsem jel, případně kde už jsem byl dříve (např. i pěšky) a jaké zajímavosti leží kolem cesty atd. Člověk si tím trénuje mozek, především pamět a rozšiřuje si obzory.

    To je dobrá metoda, když se chceš naučit trasy, kde budeš jezdit pravidelně. Ale co když jedeš někam poprvé, nikdy jsi tam nebyl, žádné orientační body ani zajímavosti tam neznáš… a zase tam X let nebo už vůbec nikdy nepojedeš?

    V takovém případě mi přijde lepší to odkroutit podle šipek na displeji – trefíš to napoprvé, pojedeš plynule a nebudeš každou chvíli zastavovat a koukat do papírové mapy orientované na sever. Ano, nic se o daném místě nenaučíš a příště tam sám zase netrefíš, ale vadí to, když tam už nikdy (nebo hodně dlouho) nepojedeš?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 4.1.2015 15:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    trefíš to napoprvé
    Teď tu o karkulce.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 4.1.2015 16:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap

    V drtivé většině případů to opravdu funguje a nevím o lepší navigační pomůcce – vyšší úspěšnost bys měl snad jen s živým navigátorem, který dané místo dobře zná.

    Papírová mapa má oproti tomu stejné nevýhody (neaktuálnost, chyby v mapových podkladech) a navíc u ní hrozí, že si to špatně zapamatuješ, zapomeneš nebo na místě špatně vyhodnotíš polohu či směr – oproti tomu GPS a kompas jsou mnohem spolehlivější (pokud zrovna Američani v rámci nějaké války nepodvrhávají falešný signál, ale to nebude moc časté – a i kdyby, tak je tu GLONASS).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pavlix avatar 4.1.2015 21:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Tohle asi nemá cenu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 3.1.2015 22:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Já se přiznám, že nevím, co si mám představit pod pojmem „opravdová navigace“. Přijde mi, že takové ty automobilové tomtomy ve srovnání s mým eTrexem HCx vůbec nic neumí.
    Bedňa avatar 25.12.2014 20:28 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Keď hľadám prdel sveta, tak spravidla to na OSM je a Google maps ani netuší. Tá sila slobodného softvéru ma vždy udivuje a som rád že tu je.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    5.1.2015 13:15 Kosac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mapy.cz přešly pro Evropu na OpenStreetMap
    Naopak jen Google maps prdel sveta najde. OSM ani MAPY.CZ nenajdou nic...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.