abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 4
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 22 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Rozcestník

    Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem

    Šestiměsíční tajnůstkářské vyjednávání mezi Microsoftem a Novellem skončilo dohodou o spolupráci (Linux.com). Včera to CEOs obou společností oznámili ve společném webcastu. Více o povaze dohody napoví oficiální společný dopis adresovaný open source komunitě. Mluví se v něm hlavně o patentovém příměří mezi oběma společnostmi, virtualizaci, formátu Office Open XML nebo Monu a Sambě.

    3.11.2006 07:52 | Daniel Kvasnička ml. | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    3.11.2006 08:44 Petr Lhotský | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Na prvni pohled to zni hezky, ale zajimalo by me jaky to bude mit dopad na realny svet...
    Nejen Linuxem je člověk živ...
    3.11.2006 10:53 Michal Marek (twofish) | skóre: 55 | blog: { display: blog; } | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Chleba snad dražší nebude ;-)
    4.11.2006 14:48 Oto 'tapik' Buchta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    No bojím se, že bude. K přečtení OpenXML dokumentu, který vám pošlou poštou bedřiši ze státní zprávy budete muset stáhnout z Novellu jejich opatchovaný OOo, protože podporu OpenXML nebude mít kromě M$ nikdo jiný. Což sice zvýší poptávku po SuSE, ale hlavně to zvýší poptávku po Windows, protože se zmenší počet těch, kteří budou kompatibilní s M$ Oppice. A zapoměňte, že to pomůže Linuxu. Čím bude větší podpora pro Mono, tím bude Linux víc na ústupu. Proč běhat něco na Linux-Mono, když M$ bude vždycky o krok v předu? Java je něco jiného - tam je Linux jeden z podporovaných systémů. Ale řekněte, kdo kdy běhal svůj server na kaffe?
    4.11.2006 16:30 BillyThe.pilgrim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem

    Ad OpenXML
    ted se mi nejak nechce hledat pod jakou konkretni licenci je OOo, ale dokud to je GPL, tak (opet - nechce se mi hledat konkretni detaily, takze se mozna pletu) i ten Novellovsky patch musi byt GPL. A pokud uz to jednou bude otevrene (i kdyz "jenom" ve forme zdrojaku), tak co brani (krom GPL) nekomu jinemu, aby to portoval do sveho kousku software?

    Ad Mono, (resp. i Samba) a poptavka po Linuxu
    Vyvoj MS bude o krok dopredu, ale otazka spis zni:"Je ten krok dost velky na to, aby se spolecnosti XXX vyplatilo platit vypalne (licencni poplatky, podpory, ...) pod EULA?".

    5.11.2006 00:31 Oto 'tapik' Buchta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    OOo neni pod GPL. Castecne pod LGPL, castecne pod BSD licence. Takze plugin do OOo muze byt licencovan klidne pod EULA ;-) Vzdyt Sun prodava svuj StarOffice, ktery je rebrandovany OpenOffice a pokud vim, tak nikomu zdrojaky nedava ;-)

    U Mono je to neco jineho nez u Samby. Samba je implementace SMB protokolu. Dobra. Mono je kompletni behove prostredi, ktere pokulhava za prostredim .NET, a to opravdu hodne. Navic .NET framework je stahnutelny zdarma. Kdo dnes pouziva kaffe (OpenSource implementace JVM), kdyz je relativne dobre JVMko od Sunu? Kdyby nemel OpenOffice kvalitni import dokumentu z M$ Oppice, nestekne po nem ani pes (viz AbiWord, KOffice,...).
    msk avatar 6.11.2006 12:08 msk | skóre: 27 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    A pokud uz to jednou bude otevrene (i kdyz "jenom" ve forme zdrojaku), tak co brani (krom GPL) nekomu jinemu, aby to portoval do sveho kousku software?

    Brani tomu jedna zasadna vec. Tou je dohoda novelu a maxishitu o patentovom mieri na obdobie tusim 6 rokov. To znamena, ze akykolvek gpl kod, vyprodukovany novellom, moze byt z pantentoveho pohladu problematicky, ale vdaka dohode maxishit nebude na novell utocit. Tento kod mozu prebrat ine distribucie, cim sa dostanu do patentoveho sporu s microsoftom ( pretoze chraneny je len novell ) a ked sa podari tieto distribucie potlacit, pripadne im stazit zivot, pride na rad novell po vyprsani mieroveho obdobia.

    Novell tymto spravil velky pruser a stane sa z neho cisty konzument gpl kodu, pretoze povodni autori softu sa budu bat od novellu preberat patche a contriby, ktore novell produkuje.
    6.11.2006 13:43 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Souhlas.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    Drom avatar 14.11.2006 02:15 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Tento kod mozu prebrat ine distribucie, cim sa dostanu do patentoveho sporu s microsoftom ( pretoze chraneny je len novell )

    Muze to nam byt jedno, kdyz nemame SW patenty? Nemuze to, treba, dopadnout jako s mp3, ktere skoro zadna distribuce nepodporuje, ale i blbej je schopnej prislusnej balicek doinstalovat?

    No me osobne to je jedno v jakymkoliv pripade, zavrete me, ja _NIKDY_ nebudu dodrzovat blbost jmenem SW patent. :)
    26.3.2007 14:36 anton007
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    nejde o SW patenty, mate pravo si cokolvek naprogramovat, ale nemate prava akykolvek program pouzit(autorsky zakon). Kazdy kto vytvori produkt(aspon pre programy toplati), je jeho autor. Ak chcete jeho program pouzit, musi vam to povolit. Ak niekto vymysli algoritmus, mozte ho pouzit(v Europe, nie v Amerike) a napisat program.
    pit0 avatar 3.11.2006 12:35 pit0 | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    jednoduchy... MS: Novell, my ti pomozeme s xenom, monom. Novell: hm, to je podozrive... a co za to chces ty? MS: Novell, ty presadis do openoffice nas Open XML. a takto zabezpecime kompatibilitu medzi dokumentami... naviac vam "pomozeme " s marketingom predaja suse... Novell: Hm, to vyzera dobre. tak fajn!

    Az na to ze MS si uz mysli ruky: Kedze bude nas OpenXML na Openoffice, statne spravy mozu kupovat nadalej nas MS Office, a tympadom budu aj kupovat nas windows... a useri od linuxu budu mat zalepene huby o tom ze nieje kompatibilita dokumentov s nasimi... Nas to dostane tam kde sme zaspali a linux (novell) bude zdochinat pod nasou marketingovou podporou...

    The end of story (Novell/suse?) Takze aj napriek tomu ze som velky optimista vidim to cierne... :-(
    3.11.2006 13:02 neurol23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    presne :-( kdyby domluvili reciprocni podporu odf od microsoftu, tak nereknu ani ň.

    "This is a watershed moment for Linux. It fundamentally changes the rules of the game. We're really excited about this deal, and we hope you are too."

    s prvnima vetama souhlasim. ovsem spis nez "excited" jsem "pissed off" :-(
    3.11.2006 14:33 Pavel Kysilka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Vypada to tak. Nicmene bych zustal v klidu. Ony se do toho vlozi velke firmy jako IBM a SUN. A budto budou neco chtit a dostanou to nebo si pojedou vlastni cestou. A vsechny Microsoft nemuze jaksi nakrmit.

    Vice srandy bude az vyjdou nedodelane MS Wista+MSOffice2007 a vyjde java od Sunu. Nebo, az se zjisti, ze pro optimalni beh win s vyvojovym prostredim bude treba 4xDualCore CPU+2GB RAM minimum.

    Ceho se ale obavam jsou nove formaty od Microsoftu. A to bude ten nejvetsi problem. Pochybuju, ze ta jejich nahrada za pdf od Adobe se ututlala jenom tim, ze je export do pdf v MSOffice2007.

    bye gf
    3.11.2006 17:48 AloneInTheDark | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Mel jsem moznost ( cti byl jsem v praci nucen ) testovat Vistu ( jen 32 bit arch ) a musim rict, ze tvuj odhad je pomerne realisticky. Bylo testovano na zanackovych sestavach od Dellu Dell Precision 390 ( Core Duo 3.0 GHz, 1 a nektere stroje 2 GB RAM, 7200 ot. sata II hdd ) a musim rict vykon tedy nic moc. Velmi me prekvapila zprava, ze MS hodla jiz Vistu vydat ( 1.11. podniky, 1.1. 2k7 zbytek sveta ) - popravde receno je to pomaly, obrovsky narocny na hw a pamet a co me obzvlast neprijemne prekvapilo - desive nekompatibilni se stavajicimi aplikacemi ( Vetsina antivuru a trebas VPN sw nefunguje, kdyz mate obzvlast stesti, po instalaci uz system nenabehne ) Jakoze instalace XP ve firme jsem se nejak zvlast nebal, prece jen bylo to jen takovy hezci W2000 s minimalnim poctem zasadnich zmen, z Visty mam hruzu. Porad me napda takova ta hlaska ' to prece nemuzou myslet vazne ' a oni to snad opravdu vazne myslej. K tomu jeste to ocekavani, kdy spousta domacich uzivatelu je doslova uz nadrzena na Vistu. Myslim ze se mame opravdu na co tesit. Bohuzel zustala zachovana ta vlastnost, ze kdyz vam nejakej ovladac zpusobi modrou smrt, nebo nejakej lockup, nemate se kam podivat, zvysit ukecanost logu apd. I kdyz event log je hodne vylepsenej, porad to neni ono a linuxovy adresar /var/log kde se clovek muze vyradit pri hledani problemu, zvysovat u programu ukecanost vystupu do logu - na to to proste nema. Cisty system po startu sezere 600 MB pameti ( opravdu a to nebezi zadne pridane rezidenty typu antivirus, mail client na pozadi a janevimcojeste ). System + IE7 ( 1 nebo 2 okna ) + word ( 1 doku ) + excel ( 1 doku ) = 935 MB fyzicke pameti. To je snad joke :-| ( testovano ve verzi RC2 + jeden dalsi build , nevzpominam si na cislo ) Nyni uz se opravuji posledny chyby a jeste bude jeden vetsi build nez to pujde do vyroby

    Chyby se reportovali MS, pripadne byl k dispozici clovek a musim rict ze reseni typu - no ano oracle client 8.x a 9.x nefunguje, upgradujte. Ano tento anivirus je znam, ze nefunguje - kontaktuje jeho vyrobce at udela verzi pro windows vista. Nefungujou i vlastni produkty microsoftu, napr. ten jejich informacni system Navision atd. Vypnuti vsech grafickych omalovanek az tak, ze to vypada temer jako w2000 usetri cca 100mb ram, ale meli tam chyby v zobrazovani tech ruznych apletu a hovadinek, tazke se nedali nektere funkce v control panelu pouzit, protoze pri vypnuti tech temat se proste nezobrazily. Ve verzi RC2 uz sposutu techto chyb bylo opraveno a nektere nove obzvlast vypecene pridany. ( nastaveni se po zvoleni neulozi a zustava puvodni hodnota ) Tohle snad jeste opravej, ale obavam se okamziku a asi to nebude trvat moc dlouho, kdy MS oznami konec supportu XP a budou nam dodavany PC s Vistou. Nebo si nejakej chytrak z vedeni nevzpomene, ze se musi na golfu blysknout a bude chtit prohlasovat "Nase firma jede na Viste bla bla bla " a nedostanem narizeno to hned instalovat. Ono ani distibuce zaplat pomoci WSUS ( windows server update services - proste to stahuje patche pro vybrany systemy a vy pak urcujete na ktery skupiny klientu se budou instalovat jaky patche ) nefunguje.
    Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.
    4.11.2006 00:42 Pavel Kysilka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Reseni je jednoduche. Od webu(stranky) jsem pred casem odesel, protoze vim, ze je to jiz hlavne o tuningu pro browsery.

    A s wista se dostaneme, nekteri se jiz dostali, do stavu, ze na tomto systemu je jiz drahe vyvijet. Takze to same a podobne.

    Takze samozrejme delat reseni jinde. I win se stava vlastne playstation = pokusem o terminal. Ne -li, ze pokud je potreba pouze terminal, tak proc tam musi bezet system, ktery se snazi hrat na vypocetni stanici (workstation).

    Samozrejme, ze s timto jsou nakrmeni vyrobci hw. Ale i ti jsou vytoceni, ze vanocni nadilka je jaksi jiz zpozdena. Pocitacove vanoce se jaksi nekonaly.

    A ze by firmy najednou vykazovaly pracne nakoupene P4 a 512 MB RAM a kupovaly neco silnejsiho + prechod na wistu (skoleni, porty aplikaci), tak to nevim.

    I kdyz wista se bude jeste nejmene rok vyladovat. Nicmene lide jsou posledni dobou cim dal vice nachylni na to, ze neco je in.

    bye gf
    Drom avatar 14.11.2006 02:22 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    No nekde jsem cetl, ze terminal, v tom terminalovym smyslu, je cil MS, klienti se budou pripojovat k serverum atd. a vsechno pobezi proste pres sit (PC bude jenom koncovy zobrazovadlo). Zdroj informaci nevim, mozna wiki, ale vypada to, ze se to tim smerem ubira...
    3.11.2006 11:30 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    US Novell mi tento rok přináší jen zklamání. Preference GNOME (třeba XGL), polofunkční 10,1 (což mně stálo 20.000 Kč a rok zbytečné práce na knížce). Na Suseportálu jsem napsal toto:

    Toto je poslední kapka. Rozhodl jsem se: 10,2 už stahovat nebudu, stejně 10,2 alfa 5 byla na mém PC NEFUNKČNÍ (nenaběhlo KDE, monitor se vypnul). Můj příští OS bude asi Mandriva. P.S. Na co Američani sáhnou, to zk.... Škoda kdysi výborného Suse (německého).
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    3.11.2006 11:50 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    3.11.2006 11:58 finc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Snad nečekáte, že Alfa verze Vám bude fungovat bez problémů??? Verze 10.1 měla na začátku dost velké problémy, které vznikly nefunkčním updaterem v Yastu a nefunkčním ZMD, ale tyto věci jsou již dávno opraveny. Pokud čekáte, že po nainstalování nejnovější distribuci Vám vše poběží jak na drátku, tak jste vedle. Každá nová distribuce trpí neduhy nových verzí balíčků, které nejsou vždy 100% odladěny. Tyhle výroky může pronášet jen puberťák (omlouvám se, pokud jsem se Vás nějak dotknul :)).

    P.S. 20 000? To jste si měl koupit Windows XP a vyšlo by Vás to levněji :)
    3.11.2006 12:38 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Alfa: Nečekám.

    Verze 10,1: Opraveny, ale ne zcela.

    20000: Napsal jsem knížku (pro BFU) o svém tehdy oblíbeném OS Suse Linux. Psal jsem ji na 9,3 a 10. Psal jsem ji rok. Jsem vozíčkář s částečně ochrnutýma rukama - víte, kolik mi to dalo práce (jedním prstem, časté překlepy). Plánoval jsem na jaře 06 text upravit dle 10,1, koncem jara jej předat nakladatelství, do konce roku by vyšla... Ale copak jsem ten šmejd mohl propagovat mezi BFU? A těch 20.000 je odhad - tolik jsem dostal za svou první knihu.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    3.11.2006 13:10 finc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Rozumím. Obdivuji a vážím si lidí, kteří dokáží pomáhat a tvořit nehledě na jejich omezení. Na začátku to vážně problém byl, ale dnes již je tato distribuce skutečně opravena. Nikdy nedospějeme do fáze, kdy vše bude ideální. Osobně si myslím, že SuSE je jedna z distribucí, která je schopna konkurovat Windows. OpenSuse může uživatel získat zadarmo, tak musí občas počítat s tím, že ne vše bude podle jeho představ.
    3.11.2006 13:33 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Ano, Suse svého času určitě byl pro BFU nej. 10,1 to trochu pokazil, holt se stalo. Ovšem ty "námluvy" Novellu s MS mi vadí. Jak se říká: kapka ke kapce...

    Bohužel, Novell jako kterékoliv jiné komerční firmě jde o prachy, a ne o jakýsi Linux. A k MS mám vrcholnou podezřívavost.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    3.11.2006 13:36 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Ale copak jsem ten šmejd mohl propagovat mezi BFU?
    Řekl bych, že taková kniha nemá ani tak za úkol něco propagovat, jako spíš pomoci BFU se operačním systémem vypořádat. Například nabídnout řešení možných problémů. Kdyby všechno fungovalo ideálně a samo od sebe, vlastně by žádná taková kniha nebyla potřeba.

    A kromě toho, BFU obvykle očekává elementární postupy, které se verzi od verze prakticky nemění. Skoky z 10.1 na 10.2 nebudou pro BFU tak zásadní - spíš si pohlídejte, aby ta knížka dlouho nehnila v nakladatelství, obyčejně se to (z objektivních příčin) protáhne o několik měsíců víc, než člověk počítá.

    Tj. bych řekl, nevzdávejte to, ale pište pokud možno hodně dopředu, tj. sledujte vývoj, mailing-listy a bugzillu. Alfa verze jsou právě jen pro vývojáře, aby podle nich upravovali, co nefunguje. Pro vás začíná použitelná distribuce betami - za předpokladu ovšem, že sledujete aktualizace a opravy.
    3.11.2006 15:22 koty | skóre: 22 | blog: Koty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Při zhruba půlročním vydávání verzí openSUSE by ta knížka stejně byla zastaralá. Při rychlosti vydavatele by zatím vyšla další verze :-(
    3.11.2006 16:29 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Toho jsem si vědom, Linux nemá 5-6-leté lhůty :-D . Ale byla (je?) koncipována jako manuál pro seznámení BFU se Suse, a to i když nemá připojení i internetu (součástí mělo být několik DVD, mj jedno DVD plné her a instalační Opensuse DVD). Prostě kompletně vybavené PC za pětistovku. Myslím, že by to spoustě lidí pomohlo. Navíc, i ten co si nainstalí o 1-2-3 desetinky vyšší verzi mohl knížku používat.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    regine avatar 5.11.2006 08:42 regine | skóre: 22 | blog: regine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem

    Jsem už dlouholetý uživatel LINUXu (instaluji a používám, více Linuxu nerozumím). Přešel jsem právě od Mandriva/Mandrake na Novell-Suse (u Mandrive jsem míval problémy, které po doinstalaci Suse nemám).

    A protože nejsem chudý jako student kupuji si knížky - manuály zcela běžně. Neupdatuji "kdejakou" beta verzi a spíše se snažím vydržet co nejdéle s verzí, která se mi ukáže jako stabilní a znám její ovládání/nastavování. Takže běžně kupuji i velmi "zastaralé" knihy.

    Z praxe vím, že pokud například dnes vyjde kniha o Windows Vistě, tak je to brak, který maximálně popíše, co stejně vidím na monitoru.

    Přeji hodně optimismu a hezké dny.

    Cigareta krátí život o 1 minutu, láhev koňaku o 5 minut a pracovní den krátí život o 8 hodin.
    5.11.2006 11:44 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Já se dostal k Suse přesně tak :-) , ale dnes je Mandriva jinde. Možná to bude Kubuntu či Freespire, ještě se rozhoduji, ale určitě to nebude Suse, protože svou "politikou" se mi Novell zhnusil. To už bych mohl rovnou psát o Windows (kdybych se v nich vyznal - na disku je nemám, skončil jsem s 98). Vlastně, když nad tím přemýšlím, Novell mi teď vadí ještě více než Mrchosoft. Takový Novellsoft.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    Rezza avatar 5.11.2006 13:00 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Pro desktop je openSUSE porad o deset-patnact let ve predu oproti ostatnim distribucim... Libi se mi filozofie Kubuntu, ale bez sance na mem ntb, Mandriva teze nepresvedcila, Fedora je testovaci distro pro RHEL a servery... A i kdyz je SUSE celkem velky moloch (pro mne ex-slackistu), tak...
    5.11.2006 13:50 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Jak jsem napsal, to už bych mohl rovnou propagovat Windows. Jistě je v něčem nejlepší, třeba množství her. Ale proto jsem Linuxák, že kromě technických vlastností je pro mně důležité i chování tvůrce. A chování Novellsoftu se mi příčí.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    Rezza avatar 5.11.2006 14:07 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Chovani vsech tvurcu big komercnich dister je uplne stejne...
    8.11.2006 21:30 pajus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    KDO CHCE BYT ZAHORKLY. BUDE ZAHORKLY !! Vubec mu nevadi, ze treba i castecne zbytecne.

    Ne ZCELA oduvodnene vypady vuci spolupraci s M$ nemam nikdy rad. MS neni muj vzor a nejak jej nemiluji, ale NEJSOU to zadni pitomci a vetsina jejich produktu starsich 6 mesicu (release verze starsi 6 mesicu) opravdu dost funguje a bezi !!

    Nemam nic zasadniho proti M$ a jeho OS a aplikacim a Visual Studiu. Jenom je mi ta firma a jeji produkty osobne malicko nesympaticke. JDE CISTE O OSOBNI POCIT !! Proto jiz pres 2 roky frcim na SuSe a nedavno jsem ze sveho disku TOTALNE smazal 2.partition s WinXP. :-)
    Drom avatar 14.11.2006 02:40 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    "Pro desktop je openSUSE porad o deset-patnact let ve predu oproti ostatnim"

    V cem? No, ja *SuSE moc neznam, hral jsem si s 10.1, ale osobne mi moc nesedi a z pohledu uzivatele, ktery pouziva vyhradne Gnome me moc ty jejich (prosazovany) vylepseni nenadchly (od hacku po look a tak vseobecne).
    Obecne se ted vyrojilo blbosti, treba Xgl a ruzny kravinky pro oko (ok, nekdo to chce, ale ja se bojim, ze za chvili uz to bude povinny), Tango, ktery mi leze krkem tim vic, cim vic vsechno vypada tangoidne, zmetky jako Beagle, kterej si nehorazne sezere pul vykonu, pac asi neco po startu indexuje a celkove mi prisel linej a porad otravoval, gstreamer, kterej me zatim dokazal akorat zklamat a proto ho nepouzivam (po/dokud to jde), to, kam se ubira Mono (a bohuzel i Gnome) a asi milion dalsich veci. :((( Buuu
    3.11.2006 12:29 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    US Novell mi tento rok přináší jen zklamání. Preference GNOME (třeba XGL), polofunkční 10,1 (což mně stálo 20.000 Kč a rok zbytečné práce na knížce).
    Vy jste si něco smazal/nechal smazat, nemáte zálohu, a může za to US Novell? Měl byste je žalovat :P
    3.11.2006 12:39 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Viz výše.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    3.11.2006 17:53 Abraxis
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Clovece, jestli rok nezalohujes svoje data, tak si o ne zaslouzis prijit!
    3.11.2006 18:06 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Psát umíte a číst ne? :-)
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    3.11.2006 13:28 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Hardin si dokument opatrne prezeral. Začínal sa kvetnato — pozdravom: „Jeho majestátne veličenstvo, kráľ Anacreonu svojmu priateľovi a bratovi doktorovi Lewisovi Pirennovi, predsedovi kuratória Encyklopedickej základne číslo jeden“ a končil sa ešte ohromujúcejšie — obrovskou pestrofarebnou pečaťou s veľmi zložitou symbolikou.

    ...

    Existuje odbor ľudského poznania, ktorý sa nazýva symbolická logika. Dá sa použiť na odstránenie všetkého balastu, ktorý zaťažuje a vnáša chaos do ľudskej reči.“

    ...

    „Pravdaže, posolstvo z Anacreonu nebolo zložitým problémom, lebo tí, čo ho písali, sú skôr ľudia činu ako ľudia slov. Redukuje sa ľahko a priamočiaro na jednoznačné konštatovanie, ktoré sa z reči symbolov dá transponovať do ľudskej reči, asi takto: O týždeň nám dáte, čo chceme mať, alebo to z vás vytlčieme, a tak či tak si to privlastníme.“
    3.11.2006 14:37 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Takze hledame Salvora Hardina?

    P.S. za ten "utrzeny" post se moc omlouvam, kdyz ho nekdo smazne, prokaze lidstvu prospech...
    3.11.2006 17:12 GeBu | skóre: 27 | blog: zápisky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    3.11.2006 17:51 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Totéž v grafice:

    http://www.zive.cz/h/Bleskovky/AR.asp?ARI=131737

    Ono záleží na pohledu. Červené světýlko: autorem je WAIC :-D .

    P.S. Ve fóru řádí AstorLights :-D .
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    3.11.2006 20:10 jarda | skóre: 22 | blog: nadoraz | Chomutov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    To je detail, hlavní je že neřádí tady :-)
    Připíjím na krásu našich koní a rychlost našich žen.
    4.11.2006 11:28 Neznámý
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Dohoda o patentové toleranci bude účinná až do roku 2012. Jak však zdůraznil osobně Steve Ballmer, týká se pouze zákazníků Novellu, nikoli Linuxu obecně. Proti ostatním společnostem zneužívajícím patenty Microsoftu tudíž může být zakročeno.
    4.11.2006 11:57 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Že by zárodky nové megafirmy Microvell Nosoft? :P
    4.11.2006 20:55 koty | skóre: 22 | blog: Koty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Po roce 2012 si zase můžou jít po krku ;-)
    4.11.2006 11:57 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    To v tom openletter jaksi nevidim. A k tematu: pokud bude OO.o i MSO pouzivat jako implicitni format (ktery bude podporovat vsechny moznosti MSO, ne jako MSO XML ted) zdokumentovany Office XML, tak to vidim jako obrovskou vyhru - nechapu na co si tady stezujete.
    4.11.2006 13:12 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    A to si myslíte, že bez Novellu by si s OpenXML OOo popř KOffice neporadily? :-)
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    5.11.2006 00:18 Oto 'tapik' Buchta
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Je-li patentovatelný, tak ne. Totéž je problém SOAPu. IP vlastní IBM i MS a zatím není jasné, co z toho jednou bude...
    5.11.2006 00:39 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Patent - to mně nenapadlo. Ale pak by jej snad EU nedoporučovala používat ve státních správách - to by byl horší než doc.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    Bluebear avatar 5.11.2006 00:42 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Šmankote, ono je možné, aby formálně schválený standard byl zároveň patentovaný?

    Jestli ano, tak to je tedy opravdu síla. :-(
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    regine avatar 5.11.2006 12:14 regine | skóre: 22 | blog: regine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem

    Pokud má informace nazastarala, tak MS-XML je změněný standard XML k obrazu Microsoftu obdobně jak MS provedl u HTML, či kaskádových stylů CSS a tak podobně. Těšme. :-)

    To vše je důsledek ochrany autorských práv a vzniká další "zmatení jazyků". :-(

    Cigareta krátí život o 1 minutu, láhev koňaku o 5 minut a pracovní den krátí život o 8 hodin.
    Drom avatar 14.11.2006 02:47 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    MS je schopnej si patentovat cokoliv. Viz (nevymahatelny) patent na poklepani mysi (dvojklik).
    4.11.2006 17:06 AloneInTheDark | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Kdyz to podas takhle, tak by to mohlo vyznit i tak, ze si Novell kupuje odpustky, aby mu MS nedelal problemy. A zabaleny je to do jakysi dohody, jejiz skutecny smysl jsem obavam se nepochopil. :-)
    Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.
    4.11.2006 15:59 xxxxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Copy & paste Tapik / diskuse na Živě:

    Ad patenty: Tady vidím zásadní problém, který jde naprosto jednoznačně směrem k rešení bodu 1. Principiálně to ale znamená toto: Novell zadrátuje, kam to půjde, patenty od M$ a M$ počítá s tím, že v roce 2012 převezme díky tomu kontrolu nad Novellem a tím i nad Monem a mnoha dalšími projekty... Výhodu pro Novell v tom nevidím. Snad jedině že by nabourali kodeky k MSMP a doufali, že toho roku budou vyvinuty nové, lepší, bez tohoto nabourání.

    No a teď to hlavní: spolupráce na dokumentech. M$ předá Novellu dokumentaci k OpenXML a v SuSE bude opatchovaný OpenOffice, který bude umět číst OpenXML formát bez jakýchkoli potíží a tudíž nikdo nepůjde do ODF. Za pět let bude dost rozšířený k tomu, aby bedřiši ze státní správy mohli vesele posílat OpenXML dokumenty poštou a my, obyčejní uživatelé Linuxu, si tahali z Novellu opatchované OOo, abychom si to mohli přečíst... Protože nikdo z vedení OpenOffice ani z jiných distributorských firem nebude tento patch bundlovat k jejich OpenOffice. Jenomže: je to to, co chceme? Vytvořit závislost celé komunity na jednom poskytovateli jednoho balíku, který má stejně platnost jenom do roku 2012? Spíš se celý svět Linuxu a OpenSource odvrátí od Novellu.

    Přiznám se, že nevidím žádné dlouhodobé výhody pro Novell, kdežto pro M$ spoustu. Takže ze strany M$ je to krok správným směrem, ale ze strany Novellu to může být krok do pekel.
    regine avatar 5.11.2006 12:29 regine | skóre: 22 | blog: regine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem

    Novell kdysi vytvořil vynikající a myslím, že dodnes nepřekonaný souborový server NetWare s vynikající správou souborového systému (takovou bych jednou chtěl vidět i u produktů MS-server či WinXP/2000/Vista).

    Potom si Novell zalaškoval s Novell Unixem (Unix System Laboratories od AT&T), který prodal/neprodal SCO (viz soudní spory o práva na internetu), s kancelářským balíkem WordPerfect, dále Quattro Pro od Borlandu a vždy ztoho vzešel mrtvolný zápach.

    Cigareta krátí život o 1 minutu, láhev koňaku o 5 minut a pracovní den krátí život o 8 hodin.
    10.11.2006 16:34 PinoM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Nechť se všichni vykašlou na MS Office a používají otevřený formát OpenDocument. Je to jen o počtu, je potřeba OpenDocument prosadit, jak se zdá, tak samotný fakt, že se jedná o ISO standard, asi nestačí. Poradil bych jedno, jít pořádně po krku majitelům nelegálních Windows a Office, oni pak zjistí, že tu existují jiné a v mnoha případech lepší produkty. Nechápu, proč se všichni zuby nechty držej woken. S Linuxem už dávno nejsme tam, kde jsme byli.
    8.11.2006 13:19 spectrum1
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft se smiřuje s OSS: dohodl se s Novellem
    Tonoucí se stébla chytá a tak se snaží oživit mrtvolu ... Takže asi tak.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.