abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1056 hlasů
     Komentářů: 17, poslední včera 15:31
    Rozcestník

    Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Mozilla vydala 2. betaverzi Firefoxu 3.1 ve 54 jazycích včetně češtiny. Obsahuje například režim soukromého prohlížení stránek, vylepšené mazání historie navštívených stránek, podporu vláken vznikajícího standardu Web Workers, TraceMonkey pro zpracování JavaScriptu, spekulativní parser pro rychlejší zobrazování stránek a podporu nových webových technologií i offline aplikací.

    9.12.2008 14:07 | Petr Tomeš | Nová verze


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    9.12.2008 15:09 cinan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    uplne by stacilo, keby sa len a len zrychloval.

    default avatar 9.12.2008 17:03 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Ano, ta "pomalost" je fakt už nápadná.

    10.12.2008 10:40 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Tak poměrně častá výtka ohledně rychlosti zvětšování stránky byla adresována.

    10.12.2008 13:10 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    To je naprosto bezvýznamná prkotina. Pořád platí, že jediná  zásadní věc, kterou můžou Firefox na Linuxu zrychlit, je vyhození XUL. To je jediná skutečně zásadní brzda. XUL už samo o sobě není nejrychlejší, ale v kombinaci s Xkovými a GDK/GTK+/Pango grafickými rutinami, nad které je (na rozdíl od mnohem rychlejší grafiky na MS Windows) na Linuxu naroubováno, to je smrtící kombinace.

    Epiphany, které v geckoidní verzi používá stejné jádro jako Firefox, je (na bídné linuxové poměry) rychlostně naprosto v pohodě, nikdo si na jeho rychlost nestěžuje. Neboli, jádro je celkem bezvýznamné. Ale tohle je něco, co si autoři a obhájci Firefoxu nikdy nepřiznají. Místo toho budou furt kutit to jádro a javascriptový engine, které na skutečně vnímanou rychlost aplikace takový vliv nemají, než aby udělali něco s tím pomalým GUI, kterého se za žádnou cenu nemůžou vzdát ani kdyby třetí světová vypukla, protože to by popřeli sami sebe a celou mozillí historii.

    10.12.2008 14:09 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    S takovým tržním podílem a situací na trhu, kdy získává každým měsícem více nových uživatell než všechny ostatní prohlížeče dohromady a kdy je i na Linuxu většinový prohlížeč nemají vývojáři důvod zbavovat se XULu, také i proto, že jim žádný jiný prohlížeč takovou rozšiřitelnost a komfort nedá. Nevím, na co si všichni stěžují jako na tragédii, mě se s tím prohlíží web v pořádku. Chápu, že když má někdo ještě 10 let starý počítač, že se v tom nedá pracovat. Ale to se netýká jen Firefoxu. Zbavovat se XULu v takové situaci je naprosto stupidní logika a požadavek, neboť kdo chce, tak už může dlouho používat Galeon, Epiphany a spol.

    10.12.2008 15:23 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2
    S takovým tržním podílem a situací na trhu, kdy získává každým měsícem více nových uživatell než všechny ostatní prohlížeče dohromady a kdy je i na Linuxu většinový prohlížeč nemají vývojáři důvod zbavovat se XULu, také i proto, že jim žádný jiný prohlížeč takovou rozšiřitelnost a komfort nedá.
    Přesně tohle si řekli v MS po té, co vydali MSIE 6.0 (tedy až na ten detail, že nešlo konkrétně o XUL, ale o zlepšování prohlížeče obecně).
    10.12.2008 18:51 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Jenže vy jste si v záchvatu psaní svého příspěvku neuvědomil zásadní věci, například že vývoj Firefoxu není 5 let u ledu, ale probíhá každý den, a že podíl IE klesal a klesá a u Firefoxu je to naopak. Já jsem naopak šťastní, že vývojáři neposlouchají lidi jako vy, a dělají produkt pro masy, a ne pro zanedbatelných pár promile uřvánků jako u Opery a spol.

    11.12.2008 06:26 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    šťastný :-)

    11.12.2008 18:31 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2
    Grunt avatar 10.12.2008 15:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Je to tím XULem(resp. xulrunnerem), že? Ještě se mi nikdy nepodařilo zkompilovat Epiphany s volbou --with-engine=mozilla a --with-gecko=mozilla(odkuď mám vůbec sakra vyštrachat ty zdrojáky Mozilly?) abych to mohl dokázat, ale myslel jsem si to.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 10.12.2008 16:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Na druhou stranu už je to stejně jedno a už je docela pozdě hledat viníka.(Gecko si ale za to může samo) Zatím jsem zkoušel nightly-buildy WebKitu a po Gecku mi teda bude docela smutno, pokud nějak zásadně WebKit nevylepší.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    10.12.2008 15:54 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Hmm, tak to jen ten muj firefox je rychly?

    10.12.2008 18:52 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Nejen tvůj, ale i můj a lidí z okolí. To jen určitá sorta diskutujících zde má vždy nějaké zásadní potíže. Až to začíná být podezřelé.

    Grunt avatar 10.12.2008 19:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Nejde o to, že by byl FF pomalý(ve srovnání s verzí 2 je to doslova blesk), ale stále je v něm cítit jakási pachuť. Jako příklad uvedu třeba otevření nějakého šesti set příspěvkového flamu zde na ABC. FF načte veškeré okolí po tabulku s diskusemi, pak vyletí zátěž procesoru na 100% a tu i chvíli drží(mám v panelu applet Sledování systému a třeba u tohoto flamu se mi zaplní celé to políčko modrou barvou) a systém se docela zakousne, vyletí teplota, roztočí se ventilátory… Teď jsem si stáhl nejnovější Nightly Build WebKitu a v GtkLauncheru něj není vůbec poznat, že bych se na takový flame dostal.Ale je možné, že dvou-jádrový Turion TL-60 je na dnešní poměry docela krám. Z FF na Epiphany jsem přesedlal také z toho důvodu, že když jsem u takového flamu držel PgDn abych zjistil nové komentáře, tak potom co se vyměnilo rychle pár stránek se zase procesor dostal na plný výkon a stránky to začalo podhazovat s docela nízkou framerate a tak chvíli trvalo než jsem se dostal na konec. Přiznávám, že to samé jsem si zkusil i teď s nejnovějším FF a už tímto neduhem netrpí, ale už se to prostě nezapomene. (Scrollování ve WebKitu donedávna také nebylo nic moc, ale přiznávám, že dnešní nightly build mě docela nadchnul).

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    11.12.2008 01:04 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Netvrdím, že máte krám, ani neobhajuju chyby, jen tvrdím, že se adresují a nerozumím, proč z toho dělat katastrofu. Mně taky vadilo strašné posouvání stránek a podpora (nebo spíše nepodpora) multimediálních pluginů v dřívějších verzích Safari/Chrome, a už to bylo naštěstí opraveno. Nic není dokonalé, ale podobné problémy a slabá místa se dají najít na různých stránkách u všech prohlížečů, byť pravda, je možné, že v menší míře. Já to vůbec nechci omlouvat, jen nemám rád zbytečně až příliš jednostranná tvrzení.

    Grunt avatar 11.12.2008 21:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2
    Netvrdím, že máte krám

    Máš prosím.

    , ani neobhajuju chyby, jen tvrdím, že se adresují a nerozumím, proč z toho dělat katastrofu.

    To je fakt. Nemá cenu to moc hrotit. Zvláště v tuto dobu, když téměř všechny prohlížeče jedou skoro stejně(kdybych byl posazen za počítač kde by jen v okně běželo jádro, tak bych z vlastností hned tak nepoznal o co jde, jako tomu bylo třeba v minulosti). Na druhou stranu XML v GUI…třeba to nějak optimalizovali(spíš než třeba se hodí slovo určitě), ale tak jako FireFoxu už nikdo do smrti neodpáře nálepku šneka(i když už je to v tuto dobu jen čista setrvačnost), tak se na XML v kritických částech asi do konce časů nebude nikdo dívat moc dobře. Nejde o to, že teď FF švihá, ale jak by švihal bez XULu.

    Nic není dokonalé, ale podobné problémy a slabá místa se dají najít na různých stránkách u všech prohlížečů, byť pravda, je možné, že v menší míře. Já to vůbec nechci omlouvat, jen nemám rád zbytečně až příliš jednostranná tvrzení.

    A kdo jo? Jenže už se z toho stala tradice, strefovat se do FF, i když třeba neprávem. Bude mít dost co dělat aby si spravil pochroumanou reputaci. Lidi jsou prostě lidi a nestojí za to si kvůli nim zbytečně zvedat tlak.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    default avatar 11.12.2008 21:49 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    XML, XML, XML. Všechno může být XML-driven a může být přitom rychlé. Jde to.

    Jde to říci i takto: "To, že je XML-driven aplikace pomalá, není chyba XML, ale návrhu aplikace a v ní použitých algoritmů."

    11.12.2008 23:15 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    ... tak se na XML v kritických částech asi do konce časů nebude nikdo dívat moc dobře. Nejde o to, že teď FF švihá, ale jak by švihal bez XULu.

    Vite, v jistych dobach se taky povazovalo pouziti vysokourovnoveho programovaciho jazyka (a tim "vysokourovnovy" myslim cokoliv krome assembleru) za plytvani vykonem a skoro "prasarnu". Casy se meni a s nim i vykon pocitacu.

    ale tak jako FireFoxu už nikdo do smrti neodpáře nálepku šneka

    Kdo, co, jak, proc? Myslim, ze problemy s rychlosti Firefoxu ma jen mala, zato hlasita skupina uzivatelu. Typicky vyhledavaji scenare typu "u 5 megoveho HTML souboru se mi trha skrolovani" apod, ktere are clovek potka malo a usetreny cas je v radu sekund. Nikdo ale nebere v potaz ztracene sekundy (nebo spis minuty) prehrabovanim se v preplacanych a neusporadanych menu, ktere obsahuji funkce, ktere clovek ani nechce.

    10.12.2008 16:47 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    V záložkách mám asi 15 RSS kanálů a nepočítaně dalších statických záložek. V okamžiku, kdy se Firefox rozhodne obnovit RSS kanály (nechápu proč všechny najednou), tak vytížení procesoru vylítne k horní hranici, prohlížeč se notně zakucká a po této rozcvičce (řekněme 15 sekund) se zase rozjede.

    Další spolehlivý způsob, jak Firefox zazdít, je nechat natáhnout dlouhý textový soubor (třeba Changelog Linuxu) a pak se v něm něco pokusit hledat. Tuto neprozřetelnost obvykle zakončím SIGKILLem, protože jiné dostatečně rychlé řešení neexistuje.

    Nevím, kde je přesně problém, ale Firefox se dokáže docela spolehlivě udávit vlastním grafickým rozhraním.

    11.12.2008 06:32 Pev | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Mně zas vadí otevírání čehokoliv nevýchoží aplikací - gnome dialog mě nutí blést do /usr/bin a to zatuhne počítač na několik vteřin. V konqueroru stačí napsat název binárky a je to.

    David Watzke avatar 9.12.2008 15:47 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2
    Ta první věta mi připomíná:
    Otevři komunikační kanály. Vysílej na všech frekvencích a ve všech známých jazycích... včetně velštiny.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    9.12.2008 16:06 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Spíš je zajímavé si to ostatními prohlížeči a uvědomit si, že je za tím opravdu hodně práce v lokalizačních týmech, infrastruktuře i koordinaci. Je dobře, když se testování a následně i konečná verze produktu přibližuje většímu počtu lidí. V tomto má Firefox následovaný Konquerorem a Epiphany navrch oproti uzavřeným produktům, ty ani vzdáleně porovnatelnou lokalizaci neposkytují.

    9.12.2008 16:34 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2
    Podle http://www.opera.com/download/languagefiles/ je k disposici lokalizace Opery 9.6 do 39 jazyků. To je myslím porovnatelné docela dobře, a není to nijak špatné číslo. Jak to je s vývojovými verzemi netuším.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    9.12.2008 17:06 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Pokud už to chcete takto porovnat tak ano, vývojová betaverze Firefoxu je lokalizována do skoro o polovinu většího počtu jazyků než stabilní verze Opery, vývojové verze jsou na tom hůře (i pokud jde o kvalitu). Nepsal jsem, že je to špatné číslo pro Operu. To jste nepochopil ten příspěvek.

     

    9.12.2008 16:34 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Jj, pravdu díš. Jedna z věcí, kde je OS na koni.

    9.12.2008 17:09 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Přesně tak. Lépe lokalizované produkty může testovat více lidí a tím být v konečném důsledku kvalitnější pro všechny lokalizace. Těžko by se někdo radoval z opaku.

    David Watzke avatar 9.12.2008 16:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2
    No já nevím, můj Konqueror je česky až až.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    default avatar 9.12.2008 17:01 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    A moje Safari je díky bohu anglicky. Na české překlady programů začínám být alergický. :-)

    9.12.2008 17:08 Peter H. | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Aj ja, hlavne ak niekto v tom preklade použije imperatív (rozkazovací spôsob) alebo tykanie.

    Have you tried turning it off and on again?
    9.12.2008 17:11 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    To by šlo vyřešit dodržováním pár stručných základních pravidel překladu. Kdysi jsme takové měli, ale u velkého množství lidí se ta konzistence bohužel těžko kontroluje.

    David Watzke avatar 9.12.2008 17:19 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2
    To mně je to v celku jedno, rozčílí mě folder i složka ;-) Spíš v příkazovce češtinu nemusím...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Jakub Lucký avatar 9.12.2008 19:24 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2
    Tam bych zabíjel... Anglicky ty hlášky obvykle dávají smysl, tam je napsal obvykle přímo autor.... ale překlad je

    a) často paskvil

    b) Kdo to pak má googlit?
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    9.12.2008 19:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2
    Obzvlášť zákeřné je to u stavových utilitek, jejichž výstup se parsuje ve skriptech. Z toho pak pramení ty neustálé dotazy typu "nefunguje mi cron", které by správně měly znít "když ten skript spustím ručně, tak funguje, ale při spuštění z cronu ne".
    9.12.2008 20:39 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2
    Mne hlavne bavi veci typu

    rm: odstranit soubor xyz?

    a odpoved bere a/n ale taky y/n ...
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    David Watzke avatar 9.12.2008 20:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2
    To jo no... a pak někde v tramtárii něco podobnýho pustíš přes pajpu kde běží třeba "yes n" a ono to vesele ničí, protože tam "n" znamená něco jako nano :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    9.12.2008 17:07 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Asi nevíš, co to jsou jazyky a lokalizace, že to není jen čeština.

    9.12.2008 21:11 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2
    To je fuk, to spíš ty jsi nepochopil jeho pointu.

    Informace o počtu lokalizací není informace, je to jen reklama. Každého zajímá jen ten jazyk, který chce používat. Na zásluhy hrdinného turkmenského lokalizačního týmu tu dere pes.
    9.12.2008 22:00 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Máš pravdu, ale minimálně to vypovídá o tom, že to má šanci být lépe odladěné než prohlížeč s menším počtem lokalizací a testerů, že ano? :-) A na to asi pes drát nebude. Kromě toho, myslím, že řada lidí na tomto portálu nemusí používat českou verzi, ale třeba i slovenskou, polskou apod. Ale v zásadě je mi to jedno, pokud tam někomu těch 5 slov navíc vadí, tak sice je nemusí číst, příště je tam nedám. Jenže se pak zase může ozvat někdo, že ho nezajímá Web Workers a že to nevyužije a takhle by se dalo pokračovat donekonečna, co je ještě důležité a co ne.

    David Watzke avatar 9.12.2008 22:07 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2
    Mně nevadí, žes to tam napsal. (Přestože si myslím, že to tam je k ničemu, podobně jako když někdo zmíní, že to je webový prohlížeč.)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    svido avatar 10.12.2008 12:09 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Je a uz je tu zas... :D Zase nam tu bude prudit, vsechny poucovat, ten nas slavny a vseznaly, temer dokonaly p. Tomes, vychvalovat neskutecnou kvalitu FF pred jinymi browsery. Ach jo, tenhle clovek si fakt neda pokoj. Proc se radeji nezavres nekde na fakulte a nefilozofujes o byti ci nebyti... :D

    Ale ted k tem lokalizacim. Ja to osobne moc nechapu, jaky to ma vliv, resp. proc musi vubec byt. Bezny uzivatel, vetsinou prece ani nevi, ze jsou aplha ci beta verze. Instaluje pouze stabilni. A ti, kteri o tom vi nebo jsou primo testery stejne anglicky umi. Takze mi to prijde zbytecne. Nehlede na to, jak uz tu nekdo psal, v hodne pripadech jsou preklady naprosto nesmyslne. Tudiz nejsem zastancem lokalizace z anglictiny do jinych jakyzu.

    10.12.2008 14:12 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Já vím, že si hrajete na všeználka, ale požadavek na lokalizaci je často primární předpoklad k tomu, aby většinová společnost daný program vůbec používala. To je mimo rozsah chápání kdejakých geeků, kteří pořád musí točit žvásty a pitomosti o tom, že tu píšu o nějaké neskutečné kvalitě či co. Zmínil jsem, že open source technologie mají obecně lepší lokalizaci a Firefox je v tomto měřítku v čele (a jeho lokalizace je řádově lepší než lokalizace Opery do češtiny třeba). Poser se z toho, že je to tak a neumíš se s tím vyrovnat. To je tvůj problém, ne můj.

    svido avatar 12.12.2008 13:24 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2
    Ja si na vseznalka nehraju, narozdil od Tebe. Nijak jsem nepopiral lokalizace, jen jsem psal, ze mi lokalizace u alpha ci beta verze prijde trosku zbytecka. Nauc se cist cesky nebo si na MUNI zapis i cesky jazyk. U stable verze to je situace jina. Ono nekdy lokalizace stoji za prd, takze osobne mam radeji ang. verzi.

    Nevim proc bych se mel po*rat z toho, ze open source ma lepsi lokalizace. Me je preci jedno, jestli je maji a jak na tom jsou. Kdo chce lokalizovanou verzi, necht si ji stahne. Kdo ji nechce necht ji ma treba v cinstine. Problem se spise v tom, ze jsi zakomplexovany podobany hovadko, ktere si ve svych 21 letech mysli, ze se kolem nej toci svet a je stred vesmiru. Spise mi Tve chovani pripada dost ubohe, neumis prijmout nazor jinych, diskutovat. Stale vsem rikas, ze jsou idioti, ze nicemu nerozumi atd. Hodne mi pripominas Zadka Ulhaha a jeho slavny blog...

    Na druhou stranu je, ze se u Tvych prispevku vzdy zasmeji nad tim, jak muze takovy clovek jako Ty existovat... :D
    13.12.2008 17:40 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Ano, ale takové nepřemýšlivé hovádko jako ty nechápe, že když si představuje, že by se měla zařazovat lokalizace až do finálních verzích programů, že už z principu nemůže být tak dobře odladěná a vychytaná, jako když se zkouší už na betaverzích. Betaverze nemají svůj účel pouze pro program samotný, ale také pro otestování těch lokalizací. Vzhledem k tomu, že ji má Firefox ze všech prohlížečů nejlepší a nejvíce konzistentní mi tento přístup dává za pravdu.

    svido avatar 15.12.2008 15:57 svido | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Jj, opet mas pravdu. Bezim brecet do kouta... :D Jak se rika, blbec zustane blbcem, Tomes Tomesem a Ulhan Ulhanem. Svet nezmenime :) S Tebou se nema cenu bavit.

    default avatar 15.12.2008 18:13 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Napadá mě jeden citát z Pulp Fiction, kterej se sem hodí. :-D

    13.12.2008 17:41 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Ty jsi tu ten, kdo neumí přijmout názory jiných a diskutovat, prostě nemáš argumenty vyracející to, že lokaliace má smysl i u vývojových verzí produktů.

    10.12.2008 14:32 MartinK | skóre: 10 | blog: Blogik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Ale naopak, je to velmi důležité. PT by jinak nemohl vychvalovat FF jak se zase o něco lepší :-)

    10.12.2008 18:54 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Plácáš nesmysly. Já nemám problém přiznat, že Opera je například o něco lepší v V8 benchmarku atd. atd. Nevidíte si do pusy.

    9.12.2008 16:58 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2
    Mně tedy naopak potěšil závěr – že konečně někdo přiznal, jak doopravdy pracuje praser v prohlížeči (a to nejen ve Firefoxu)…

    PS: Toho překlepu jsem si všiml, ale takhle je to myslím ještě výstižnější :-)
    9.12.2008 17:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2
    Asi vývojáři usoudili, že je potřeba chování parseru přizpůsobit tomu, jakým způsobem většina autorů vytváří stránky. :-)
    Nicky726 avatar 9.12.2008 21:04 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    :-D

    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    alblaho avatar 9.12.2008 20:44 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Firefox 3.1 beta 2

    Tak tuhle větičku mám hodně rád, svého času mě pobavila opravdu královsky.

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.