abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 39
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    OLPC daruje 5000 notebooků palestinským dětem z pásma Gazy. Věc zprostředkuje Úřad pro palestinské uprchlíky na Blízkém východě, jeden z úřadů OSN. Toto rozhodnutí přichází dva týdny po propouštění a snižování platů v OLPC. Čtěte masshightech.com.

    23.1.2009 07:27 | Luboš Doležel (Doli) | Zajímavý článek


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.1.2009 07:51 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Hádám, že notebooky nejsou zrovna to, co by děti z Gazy teď naléhavě potřebovaly :-(

    23.1.2009 08:04 peto
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Mozno ano, aby sa vymanili z vplyvu radikalnych islamskych duchovych (a to nemam nic proti islamu ako takemu, ale proti jeho pokriveniu ano)

    23.1.2009 10:27 linear | skóre: 9 | blog: pozor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

     a jak se vymani Izrael z vlivu nabozenskych fanatiku, vetsinou pristechovalcu, strany Likud (a podobnych) kteri uz desetileti ovladaji a militarizuji celou spolecnost - az na mensi disidentske skupiny intelektualu kteri prosazuji usmireni. Je to zrdcadlove obraceny Hamas.

    23.1.2009 10:37 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Taky jim treba poslat tyhle notebooky.
    23.1.2009 11:26 Martin Lebeda | skóre: 22 | blog: Martinuv_blog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    třeba tak, že se jim tam přestanou posílat rakety (odjištěné a po vlastní ose)?
    23.1.2009 10:43 mooo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

     jednoducho

    sadni na prve lietadlo do tel-avivu a hlasaj 'pravdu' tam :P

    microcz avatar 23.1.2009 18:20 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    izraelcum ale nic neposilas, na ty neprispivas z dani CR, z dani EU, ktere pak jdou na pomoc lidem, kteri ji berou jako samozrejmost, izrealci nebehaji se setkam pres hlavu po cele zapadni evrope a vyrazne nezneuzivaji socialni davky, nepodpaluji v evropskych mestech domy a nenuti ti minimalne s kamenem v ruce jejich viru, nezastavaji nazor ze bezverce je potreba krute zabit a nemaji to jako svoji svatou povinnost, nedivaji se uz od malicka na vylozene rasisticke a sovinisticke porady nutici deti od mala k nenavisti, nechodi do skol, kde se misto jazyku a prirodnich a humanitnich ved probira nabozensky fanatismus

    23.1.2009 21:46 Aldagautr | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

     

    izraelcum ale nic neposilas, na ty neprispivas z dani CR, z dani EU, ktere pak jdou na pomoc lidem, kteri ji berou jako samozrejmost

    asi byses divil, kolik prachu se tam lije z celyho sveta a za jak samozrejme to povazuji

     

    o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
    24.1.2009 03:35 mooo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    od koho? do koho ruk? izraelskej vlady? kde sa o tom mam dozvediet?

    23.1.2009 09:51 xhurfa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Proč podporují palestinské vrahouny???

    David Ježek avatar 23.1.2009 10:18 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    proč na ábíčko lezou tací omezenci?
    23.1.2009 10:20 mooo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

     nemam rad kralika assuda, som obmedzenec?

    microcz avatar 23.1.2009 18:43 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    presne tak, kouknete se na kralika assuda a vezte ze to se uplne normalne a bez skrupuli pousti malym detem a jejich spolecnost to podporuje,a ti umirneni islamiste to minimalne toleruji a to je to co je spatne, copak jste se u nas setkal s necim podobnym? to by se strhl hned odpor verejnosti neco takoveho pustit detem v televizi...tady si vsichni rekneme svuj nazor, byt spolu nesouhlasime, demokracie je diskuze, kdyby mezi nas zavital nejaky nas kolega z izraele a zapojil se do diskuze, tak by si tu s nama nejspise pokecal, treba se taky pohadal a ponadaval, zaflameoval...kdezto teleportovat sem nejakeho presvedceneho islamistu koupeme se tu uz davno vsichni v krvi ......nezajem linux, nezajem vzdelani, nezajem povinnosti, nezajem moralka, nezajem lidstvo, nezajem cizi nazor, staci ze treba urazite allaha a musite zemrit

    Drom avatar 23.1.2009 22:13 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Nevim, co/kdo je kralik assud, ja znam jenom Azuritka, kterej tady bude, az se vratim :P

    copak jste se u nas setkal s necim podobnym?

    Propaganda jako kazda jina, akorat jinej kraj - jinej mrav. Fanatiku je po svete dost a dost, jenom "teroristi" jsou ted in...

    P.S.: Nikdy nezapomenu na to, jak sem (u nas!) videl pruvody skolaku, kazdej evropskou vlajecku a pochodovali si to mestem a z rozhlasu se ozyvaly oslavny kecy jako "at zije Evropska unie" a cosi ve smyslu, ze za vsechno dobre vdecime EU a tak podobne. To byl pro me daleko vetsi sok nez kralik terorista zminovany vyse, prislo mi, ze hlasaji stary komunisticky projevy, akorat "SSSR" nahradili "EU" :(
    pavlix avatar 24.1.2009 01:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Bohužel nevím dost na to, abych mohl obviňovat každého přesvědčeného muslima z podobných věcí. Ty zřejmě jo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.1.2009 09:56 hafff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Ešte by im mohli venovať veselé párty klobúčiky, rapkáče atp. Fakt nič iné tie decká nepotrebujú. :-8

    Michal Fecko avatar 23.1.2009 10:56 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Sam nepomozes, a druhym ktori sa snazia, sa vysmievas... ach jaj... :( Jedine vzdelanost a dostatok informacii im umozni vymanit sa z vplyvu nabozenskych fanatikov...
    23.1.2009 11:22 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Ano, hamás všude zavede vysokorychlostní wifi hotspoty s necenzurovanym internetem :) Tam znetvoří malou holku kyselinou jen za to, že chtěla jít do školy. Za vlastnictví NB s připojením na net bude beztak trest smrti.

    23.1.2009 11:49 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Pokrok nezastavíš. Na Kubě teď povolili mobily, v Saudské Arábii zase kina...

    26.1.2009 13:19 SB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    No ty Kurde, ti ale frčijou...! Měli bysme dávat bacha, aby nám neujel vlak! P.S.: A maj na tý Kubě vlastně nějaký BTSky???
    23.1.2009 11:57 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Tam znetvoří malou holku kyselinou jen za to, že chtěla jít do školy. Za vlastnictví NB s připojením na net bude beztak trest smrti.
    pokud průměrný muslim uvažuje o křesťanech (aj.) tak jako ty o muslimech, tak se nedivím, že se chcete navzájem povraždit ...

    zvlášť pokud má také tak dokonalý geopolitický rozhled (Taliban != Hamas, Afghánistán != Gaza)
    23.1.2009 12:01 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    zvlášť pokud má také tak dokonalý geopolitický rozhled (Taliban != Hamas, Afghánistán != Gaza)
    Pšt! To mu nesmíš říkat, taková konspirační teorie, pche... :D
    23.1.2009 12:10 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    no dobře, no ... já jen, že jsem si nějak nevšiml, že by Palestinci byli proti vzdělávání a přístupu k informacím, všechny, co znám, znám z VŠ kolejí (a nestudovali balistiku apod., nýbrž medicínu)
    23.1.2009 12:34 hafff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Nepletieš si Palestíncov s Hamasom? Aby som ti to priblížil: Palestinci!=Hamas

    23.1.2009 14:00 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Jediné co je na Hamásu radikálního je to, že nikdy neuznali právo Izraele na existenci. S ohledem na to, že to byla jejich země to za nijak zásadně radikální nepovažuji. Rozhodně to není o nic radikálnější než akce naší exilové vlády v Londýně za II. světové války. Jenže Němci si nás tenkrát přece jen "hýčkali" více než Židé Palestince. Ti co žijí v Izraeli už nemají ani právo politicky se organizovat. Očekávám, kdy se svět začne k Izraeli stavět s takovou tvrdostí jako kdysi k rasistické JAR.

    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    23.1.2009 14:21 hafff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Povedal by som slovami (vášho) klasika: "Já jenom sírám..."

    23.1.2009 17:31 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    No tak predne, chteji vsechny zidy vyhubit a znicit Izrael, toho uzemi se sami dobrovolne vzdali, prodali ho za velmi velke penize, byla to neurodna bazinata oblast a kde nebyla bazina, byl pisek.

    Zide zakladali kibuci a svou praci, pozdeji technologiema celou oblast zurodnili, zacali rozvadet vlahu, maji jejpomakanejsi zavazovaci system, sam jej castecne vyuzivam.

    Muslim bude vzdy muslimem a neverim jim ani nos mezi ocima, je to hezky videt, kdyz Evropsy muslim odjede domu, jak se zacne chovat. Je to jejich strategie, dokud nemaji silu, tvarit se mile, docasne se podridit tamnejsimu rezimu a az jich bude dost, budou stat mesity vsechny a to i nasilim privezt na pravou miru a zavezt pravo SHARIA.

    Nezlobte se na me, jsem humanista, ale pokud nekdo neuznava moje prava a klidne mi podrizne krk, tak je pro me min nez zvire, protoze to, utoci se ztrachu, jsem clovek co zabije vlastniho psa, pokud by na nej zautocil, proc si nekdo mysli, ze me bude urazet, rikat ze me zabije a ja s nim budu soucitit ? .... asi tezko.

    Popravde, ja jim nebudu lozit na jejich uzemi, oni mi na moje, pokud mi na uzemi vlezou, podridi se bezvyhradne nasim zakonum a budou ctit moje prva a to svobody, pravo na jiny nazor a pravo na muj zivot, pokud ne, nebudu ja ochoten ctit jejich.

    Laskave si zajdete do Nemecka do mesity a skuste si neco nahrat, nebo nafotit, ani se tam nedostanete, v radikalnejsich vas i zmlati, prectete si neco od palestincu, afgancu etc. kteri s tama informuji o jejich nenavistne propagande, pritom riskuji svoje zivoty. Sami vzdelani palestinci neuznvaji pravo SHARIA, neuznavaji svoje nabozenske vudce.

    Koran je nekoncepcni kniha, je bez ladu a skladu a podnecuje k nasili, do toho jsou lide, kteri si to jeste vice upravi a je ohen na strese.

    Kolik je krestanskych militantnich fanatiku ? kolik budhistickych, nebo hinduistickych ? a kolik procent je Muslimskych ? .... z % jasne vychazi, kdo je nebezpecny. Pritom kdyby cely muslimsky svet uvazoval rozumne, meli by se dobre, jenze ucel kazde diktatury je uchvatit moc a penize pro sebe, se vsadim, ze az tam nebude ropa a plyn, bude tam klid.

    Musime si uvedomit ze v techto zemich je stredovek, vladne tam tmarstvi a oragnizovane nasili. Poradaji se tam hony na carodejnice. Vydlabavaji se tam oci, lamou se tam koncetiny a kdo vi co vsechno. Znam jednoho vzdelaneho palestince, nechce se tam vratit ani za nic a nechce jejich pravo ani tzv. elity ani tady, mozna by jste se divili, kdyby nekdo udella organizovane najezd na mesity, ktere podnecuji nasili, kolik jejich lidi by se pridalo a velmi radi by je zborily a ty lidi odsad vyhnali.

    Mimochodem, proc si myslite, ze muslimove utikali do Izraele ? A staci si precust neco, jak se oni chovali a chovaji k Izraelcum ve svych zemich.

     

    Jedine co pomuze je vymitit tmarstvi a o lze jenom vzdelanim, je to ucinejsi nez rakety, i kdyz ted se pry podarilo znicit dost cilu a hamas zuri a popravuje domele kolaboranty hlava nehlava, jsou tam ted monstrprocesy ala nas komunizmus a zabijeji se a mrzaci lidi.

    microcz avatar 23.1.2009 18:25 microcz | skóre: 18 | blog: Michalův zápisník | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    +1

    pavlix avatar 24.1.2009 01:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Platí to stejné i o křesťanech?

    Jako třeba.... křesťan bude vždy křesťanem, bude vraždit, znásilňovat a ničit na křížových výpravách, upalovat babky kořenářky a lidi volnějšího myšlení... atd...?

    Byli doby, kdy se islám a křesťanství potkávaly v místech, kde muslimové byli ti vyspělejší, čistotnější, méně fanatičtí, atd.

    Erm... stop the flame, původně jsem chtěl napsat víc :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.1.2009 04:28 mooo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    ako sa to vezme.. 

    mozes s prizmurenymi ocami povedat to, ze ten a tamten krestan bude bigotny az do smrti, dolezite nie su bozie prikazania, ale pravidelna navsteva kostola, raz za cas sa vyspoveda a zase ma cisty stit..

    samozrejme to je hnusna generalizacia a kazdy takyto nebude, na 100%. stale niekto taky zostane, a to je tiez iste.. (pochadzam z miest, kde ludia druhych posudzuju nie podla schopnosti, ale hlavne podla nabozenstva.. bohuzial.. a to sme v 21. storoci, ak sa nemylim..)

    spat k teme.. ci bude vrazdit, znasilnovat, hodi sa do na kriz ci zbesilo pokrikovat "Burn her! Burn her!".. nebude.. uz to robil v stredoveku.. bude to robit maximalne tak v krcme spolu s dalsimi krcmovymi historikmi, ekonomami atd..

    Byli doby, kdy se islám a křesťanství potkávaly v místech, kde muslimové byli ti vyspělejší, čistotnější, méně fanatičtí, atd.

    spravne pouzity minuly cas.. boli.. stredovek sa v europe skoncil.. pozri sa na jej hospodarsky a politicky vyvoj.. mimo ineho si europa pretrpela 2 svetove vojny a zeleznu oponu.. co podobne sa medzitym dialo v arabskom svete? vyvrazdovali sa uz arabi medzi sebou tak masovo ako europania, az pochopili, ze to nikam nepovedie?

    ci este len budu? snad tu uz vtedy nebudem :)

    24.1.2009 15:01 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Samozrejme, kazdy izmus je spatny !

    Ja sam jsem krestan, ale nikdo me nekamenuje, ze se vsim nesouhlasim s papezem, uznavam velikost zesnuleho Jana Pavla II, byl to vyjmecny clovek, ale i tak se vsim co rekl nesouhlasim. Udelal nutnou reformu, napr. zrusil nedotknutelnost papeze ... ktera uz se nastesti nevymahala.

    Nemam rad jakekoliv pretvarky a fales, ano i mezi krestany je par fanatiku, mnozi stari lide jsou zfanatizovani, v katolicke cirkvi dokonce existuji knezi, kteri PC a internet povazuji za dilo dablovo, no a pak jsou tam mladi, kteri to denne vyuzivaji, zajdou na pivo a jsou normalni.

    Hlavni rozdil ve vsech krestanskych cirkvich je ten (krom sekt) ze je respektovana svobodna vule jedince a nikdo nemuze byt k nicemu nucen, takze mi nar. nikdo nezakazuje fotit, je mi jedno kdo si co mysli, muzu svobodne rict, ze souhlasim s interrupci, hlavne v pripadech znasilneni a zdravotnim, zaroven ale nemuzu nikoho nutit, interrupci delat, pokud nechce. Souhlasim s antikoncepci, hlavne to zabrani zbytecnym interrupcim, protoze zena se vystavuje riziku, ze uz nebude moct mit dite. Mam za kamose i homosexualy a lezby a nevidim na tom nic divneho, ja sam jsem na zeny, kdyz oni respektuji moji orientaci, proc ja bych nemel respektovat jejich.  Sam pouzivam kondomy, nebot nechci chytit nejakou pohl. nemoc.

    Muzu do oci rict knezi, ze s nim v necem nesouhlasim a asi nikdy souhlasit nebudu, on je to povinen respektovat, stejne jako ja budu respektovat jeho nazor.

    Vazne si nekdo mysli, ze bych zustal na zivu, pokud bych tohle vse verejne rekl v nejake islamske zemi ?

    Krestanske cirkve se vyvijeji dobrym smerem, ale musi byt navzdy odlouceni od moci, nebot by se tam znova dostali manipulatori a manipulovali by s lidmi, pro vlastni zisk. Mimochodem je to jeden z duvodu, proc moc nemusim KDU-CSL, protoze si myslim, ze krestanstvi je vec soukroma a nema s politikou nic do cineni, spise je vnimam jako potencialni nebezpeci.

    Kazdopadne manipulovani s lidmi nema nic spolecneho s Bibli a v novem zakonu je vyslovne zakazano, takze by sli proti sobe a tomu v co veri. Na rozdil od koranu, Bible zakazuje bezpravi, nasili a cti svobodnou mysl jedince, ovsem nezakazuje se branit jakymikoliv prostredky proti jinemu nasili.

    Jesli se ptate, zda jednala cirkev ve stredoveku spatne, tak ano, jednala a byla dokonce zneuzivana tehdejsimi politiky, vetsina honu na carodejnice bylo okradani lidi a mocenske boje, kazdopadne zemrelo i hodne knezu, kteri argumentovali Bibli a byli proti, napr i Jan Hus byl bezpravne zavrazden za pravdu a nebyl zdaleka sam ... a ja se ptam, kdo ho zabil ? nekdo proste konal v tzv. jmenu cirkve a nestitil se sve ohavne chovani schovavat za Boha ... Ale v tehdejsim kontextu, byla cirkev jedina, ktera hajila jakas takz prava obycejnych lidi, ktery byli slechtou vnimani min nez zver, byt po jejich, tak makaji 16hod denne a jenom spi a zabiji si je jak chteji, jedina cirkev prosadila volne nedele, svatky, kdy bylo zakazano pracovat a hlasala, ze kazdy clovek je tvor bozi a ze jsou si pred Bohem vsichni rovni ... to je ten duvod, proc zde dnes nemame otroctvi, ackoliv v Africe a Asii je to bezna vec, proc nemame kasty a alespon papirove hlasame nejake rovna prava vsech obcanu. Cirkev financovala nejvice vzdelani a vedu, ac nekdy komickym zpusobem podporovali nepravdive dogmata, kazdopadne diky cirkvim je dnes Evropa relativne svobodna a dnes uz nastesti cirkev nema zabnou faktickou moc a nema donucovaci prostredky.

    Kazdopadne ja pamatuji jeste podzemni cirkev zde v CR a maloktera cirkev uci jak se branit manipulaci, de fakto uci lidi, proti svym vlastnim chybam, aby zadny knez nemohl manipulovat s lidmi, meli s tim problem i ucitele ve skole, protoze jsem si dovolil vyslovaovat sve nazory a nesly mi naockovat jejich.

    Ovsem mejme na pameti, ze tihle lide, co jdou jenom po moci, jsou dnes v politice, ze zde mame zakony, ktere si nekdo obcas zmeni, jak se mu zrovna hodi a ze uznavame pravo, misto spravedlnosti.

    24.1.2009 21:22 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Hlavni rozdil ve vsech krestanskych cirkvich je ten (krom sekt)
    aha, takže co se nám nehodí do obrázku toho hodného křesťana, to prohlásíme za sektu a budeme to tiše ignorovat, zatímco extremistické sekty muslimů prohlásíme za normál, a ignorovat budeme ty normální, cool :-)
    ... ze je respektovana svobodna vule jedince a nikdo nemuze byt k nicemu nucen, takze mi nar. nikdo nezakazuje fotit, je mi jedno kdo si co mysli, muzu svobodne rict, ze souhlasim s interrupci, hlavne v pripadech znasilneni a zdravotnim, zaroven ale nemuzu nikoho nutit, interrupci delat, pokud nechce. Souhlasim s antikoncepci, hlavne to zabrani zbytecnym interrupcim, protoze zena se vystavuje riziku, ze uz nebude moct mit dite. Mam za kamose i homosexualy a lezby a nevidim na tom nic divneho, ja sam jsem na zeny, kdyz oni respektuji moji orientaci, proc ja bych nemel respektovat jejich.  Sam pouzivam kondomy, nebot nechci chytit nejakou pohl. nemoc.
    hm, zajímavé ... já jsem například slyšel, že v jižní Africe je dost problémů způsobeno právě vlivem církve zakazující antikoncepci - ale to asi nebude žádná křesťanská církev, to zas budou ti zlí muslimové, a konkrétní obvinění JP II. se tam těm analytikům připletlo zcela náhodou :-D
    Vazne si nekdo mysli, ze bych zustal na zivu, pokud bych tohle vse verejne rekl v nejake islamske zemi ?
    nezbývá než se opakovat ...
    Kazdopadne manipulovani s lidmi nema nic spolecneho s Bibli a v novem zakonu je vyslovne zakazano, takze by sli proti sobe a tomu v co veri. Na rozdil od koranu, Bible zakazuje bezpravi, nasili a cti svobodnou mysl jedince, ovsem nezakazuje se branit jakymikoliv prostredky proti jinemu nasili.
    můžeš prosím ocitovat konkrétní pasáže, kde je Bible a Korán v tebou uváděném rozporu?
    23.1.2009 19:14 koffr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    myslíš tej JAR, co spadla z úrovně srovnatelnej s kanadou do africkejch sraček?

    JiK avatar 23.1.2009 20:56 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Koffre, psst, to se nerika. JAR preci nespadla do sracek, jen konecne vyrovnala uroven se zbytkem Afriky, ktery setrasl okovy kolonialismu...
    26.1.2009 15:13 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Ano, myslím přesně tu JAR. Ono se to buduje úroveň, když máš na každém prstě otroků, co se jen zachce. Druhá věc je, že ano, Evropani mají blíže k civilizované společnosti díky historické zkušenosti. Ale tohle není debata o ekonomické úrovni, ale spíše lidských právech.

     

    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    23.1.2009 14:50 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    já bych ti také s dovolením něco přiblížil ... Hamas ⊂ Palestinci

    nebo ještě lépe: "Hamas also funded education as well as the health service, and built Islamic charities, libraries, mosques, education centers for women."
    23.1.2009 14:57 hafff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    http://www.iht.com/articles/2006/02/03/news/hamas.php

    Obzvlášť sa mi páči posledný odstavec. :-D

    Drom avatar 23.1.2009 22:15 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    pokud průměrný muslim uvažuje o křesťanech (aj.) tak jako ty o muslimech, tak se nedivím, že se chcete navzájem povraždit ...

    +1!!!
    pavlix avatar 24.1.2009 01:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Ale ono je to spíš smutný než cokoliv jinýho.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Drom avatar 24.1.2009 01:36 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    No jo, i to je vlastnost nekterych okolnosti...
    23.1.2009 12:22 hafff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Ty si teda dobrý oný... Čo by som podľa teba mal urobiť? Ísť s konvojom OLPC do Gazy, keď  tam nemajú ani dosť pitnej vody pre každého, nehovoriac o žrádle a liekoch?! A keď nemajú na chlieb, majú jesť koláče?

    Okrem toho by som rád videl, ako sa za pomoci počítačov "vymaňujú z vplyvu náboženských fanatikov". To teda ozaj.

    23.1.2009 12:29 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Okrem toho by som rád videl, ako sa za pomoci počítačov "vymaňujú z vplyvu náboženských fanatikov". To teda ozaj.
    Tož normálně, začnou hackovat kernel a na hovadiny nebudou mít čas :-)
    23.1.2009 15:01 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Ty si teda dobrý oný... Čo by som podľa teba mal urobiť? Ísť s konvojom OLPC do Gazy, keď  tam nemajú ani dosť pitnej vody pre každého, nehovoriac o žrádle a liekoch?! A keď nemajú na chlieb, majú jesť koláče?
    a brání ti něco jet tam s konvojem té pitné vody, žrádla a léků?

    OLPC je investice do budoucna, myslíš, že po vyřešení výše uvedených problémů je přeživší nebudou moci začít používat? - někteří šťastnější už se možná pokouší pokračovat ve výuce nyní ...

    to je něco jako že když sousedovi hoří barák, a mě zrovna neteče voda ani nemám jiné prostředky, takže nemůžu pomoct hasit, tak mu ani nemůžu nabídnout panáka slivovice "na žal", protože ta slivovice není nezbytnost, nezbytnost by byla uhasit dům?
    23.1.2009 15:14 hafff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Takže ak nemajú na chlieb, majú jesť tie koláče, však? Ak susedovi, ktorému horí dom, ponúkneš slivovicu namiesto toho, aby si mu pomáhal vynášať majetok (a deti ;-) ), tak od neho právom dostaneš obojruč do ňufáka.

    Ľudia v pásme Gazy sa budúcnosti predovšetkým musia dožiť. Ja im tie počítače prajem - ale smädnému treba dať napiť, hladnému najesť a nahého obliecť. Počítač nie je univerzálny liek na všetko.

    23.1.2009 15:20 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Takže ak nemajú na chlieb, majú jesť tie koláče, však?
    tak jim ten chleba dovez
    Ak susedovi, ktorému horí dom, ponúkneš slivovicu namiesto toho, aby si mu pomáhal vynášať majetok (a deti ;-) ), tak od neho právom dostaneš obojruč do ňufáka.
    když nemám protipožární hadry a nemůžu si být jistý, jestli mi ten dům nespadne na hlavu, ani soused už tam neleze a jen stojí a kouká?
    Ľudia v pásme Gazy sa budúcnosti predovšetkým musia dožiť. Ja im tie počítače prajem - ale smädnému treba dať napiť, hladnému najesť a nahého obliecť. Počítač nie je univerzálny liek na všetko.
    jistě - jenže OLPC nemá ani vodu, ani chleba, ani hadry ... má počítače, tak přispívá alespoň těmi
    23.1.2009 15:25 hafff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    A prečo ty sedíš za počítačom a prázdne tliachaš v nič neriešiacej diskusii? Naber OLPC a poď ho do Gazy!

    Mimochodom: hafff, teda howgh

    multi avatar 23.1.2009 17:22 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    kdyz maj na rakety, ktery mimochodem litaj celkem daleko....
    23.1.2009 10:24 Miklik | skóre: 27 | Krnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Jsem zvědav, kdy bude mít Hamas 5000 raket naváděných OLPC. :-)

    Netvrdím to, ale možná je to pravda.
    pavlix avatar 24.1.2009 01:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Jo jako to by bylo moc hezký.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    multi avatar 23.1.2009 10:36 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    stejne jim to otcove zabavi, aby mohly simulovat drahu raket
    23.1.2009 10:40 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    No, pak by mozna trafili i nejaky strategicky vyznamni cil, ne jako dosud. Uz by se po tech letech odpalovani raket patrilo i obcas se trafit.
    23.1.2009 12:05 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    pšt, o tom se přeci nesmí mluvit, že úspěšnost Kasamů apod. je prakticky nulová, tudíž že spravedlnost podle Izraele je nejméně padesát mrtvých Palestinců za jednoho mrtvého občana Izraele (ne nutně Žida) a totální zničení infrastruktury za pár pobořených domů ...
    23.1.2009 12:10 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Aha, takže když na mé území někdo hodí atomovku která nevybuchne je všechno v pořádku a protiútok mám začít až tehdy, když na mém území ta atomovka vybuchne? ;-)
    23.1.2009 14:03 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Ty rakety ale netrefují náhodou, oni náhodou někdy trefují. Prostě ta jejich raketová technologie proti Izraeli má asi takovou účinnost jako kamení proti samopalům. Občas se tím kamenem trefíš. Jenže ono to ty samopalníky dost nasere a vystřílí celý dav.

    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    23.1.2009 15:23 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    jako freshmouse ...

    p.s. když tak mluvíš o tom, kdo a kdy má začínat s protiútokem, možná by ses mohl podívat trošku do historie, kde v tomto konfliktu byly první oběti ...
    23.1.2009 15:42 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Mimochodem, definuj prosím období "tohoto konfliktu".

    23.1.2009 17:25 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Já si nemyslím, že by bylo něco jako viník a útočník... Každý z obou stran sporu hájí své zájmy, tečka... já oprávněnost nároku té které strany vůbec nehodnotím.
    pavlix avatar 24.1.2009 01:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    To děláš dobře.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.1.2009 12:12 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    V tom případě jsem pro zrušení nezákonnosti pokusu o vraždu, ublížení na zdraví atd. Protože neúspěšný pokus je přece hrozně fajn a nikomu nevadí.

    23.1.2009 14:08 Jiří (BoodOk) Kadeřávek | skóre: 19 | blog: BoodOk | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Víš, že oni střílí na svá města. Na města, ve kterých žili a ze kterých je vyhnali? Jak bys to asi nesl ty? To co se tam děje je prostě osvobozenecký boj, ke kterému patří záškodnictví, sabotáže, pašování a i terorismus. Nemůžeš ale kvůli němu masakrovat děti a ženy. Angličané taky nevedli na území severního Irska válku, to totiž vůbec nic nevyřeší. Jestli Izrael použije na děti tanky a naváděné střely, pak se nebude moci divit tomu, že Hamás na to jednou odpoví velmi drastickým způsobem. Platí zub za zub, oko za oko, jenže Izrael si to popletl, on aplikuje oko za zub a tím ten konflikt zub za zub eskaluje do oko za oko.

     

    Věda má v sobě určitou zpupnost, že čím dokonalejší techniku vyvineme, čím více se dozvíme, tím lepší budou naše životy.
    23.1.2009 14:40 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Nevím, jak jsi přišel na to, že to nejsou (taky) židovská města. Židé tvořili významnou část obyvatelstva ještě před tím, než nějaký Izrael vůbec vznikl.

    Je zvláštní, jak Arabové respektují OSN jen tehdy, když se jim to hodí.

    P.S.: Pokud dítě bude mít zbraň, bude na mě útočit a nebude jiná možnost, tak se nedá postupovat jinak.

    pavlix avatar 24.1.2009 01:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Je zvláštní, jak Arabové respektují OSN jen tehdy, když se jim to hodí.

    Jako všichni ostatní, ne? :)
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    24.1.2009 10:45 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Nevím, jak jsi přišel na to, že to nejsou (taky) židovská města.
    a jaks' ty přišel na to, že něco takového říká? - podle mě spíš naopak, vždyť v tom jeho přirovnání, třeba taková Praha bylo vlastně úplně německé město, Němci přeci tvořili významnou část obyvatelstva ještě předtím, než nějaké Československo vůbec vzniklo ...
    P.S.: Pokud dítě bude mít zbraň, bude na mě útočit a nebude jiná možnost, tak se nedá postupovat jinak.
    ó jistě, ty děti v tom shromažďovacím centru OSN měly spoustu protiletadlových raket, kterými útočily na Izraelské vzdušné síly, takže ty nemohly postupovat jinak než, aby to ta letadla v sebeobraně rozbombardovala, LOL :-D (to se směju freshmousovi, ne těm událostem :-/)
    24.1.2009 11:17 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    v tom jeho přirovnání ...
    ... myslel jsem tohle
    24.1.2009 16:34 Aldagautr | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    asi tak 2%, krom toho to byli chasidi, ne askenazi

    o svobodu prichazi nejsnaze ten, kdo o ni nikdy nebojoval
    multi avatar 23.1.2009 17:17 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    to misto na, ktere ted inzrael utocil to tem palesticum dali v dobre vuli(a jeste v lepsim stavu) (po te co to obsadili za valky) a oni jim to vraci atentaty

    a co se tyka tech mrvech harantu, kdyz je palestinci ve svech domech drzi, misto aby je odvedli do bezpeci, koor kdyz vi ze budou odstrelovani
    24.1.2009 11:00 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    a co se tyka tech mrvech harantu, kdyz je palestinci ve svech domech drzi, misto aby je odvedli do bezpeci, koor kdyz vi ze budou odstrelovani
    někteří lidi si fakt nevidí do huby!
    23.1.2009 17:43 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Mhh.

    No jo, deti hazeji kameny, ale teflonove strely zranuji izraelske vojaky ... divne, to ze media rikaji kravyny je jedna vec, ale zadne nevine deti v tech bojich nejsou ... ty by totiz zalezli do krytu.

    Dale, pri invazi pred par lety prisly o kupu tanku Merkava, coz je tech. spicka, museli je vyhodit do vduchu, protoze upravili rakety zeme vzdych na zeme zeme a likvidovali jim ty tanky, takze se stali nepojizdnymi.

    ..... takze uspesni jsou a zjistili, ze uzkym pronikanim na konkretni cile po zemi nemaji a je to dost nebezpecne, takze musi delat rozsahlejsi akce.

    Jo ale jedna vec je pravdou, plestinci jsou podporovani okolnimy arabskymi staty, vsichni totoz vedi, ze Izrael neznici, protoze je chranen stvovakmi jadernymy raketami, takze popichuji jednoho, investuji do jejich vyzbroje penize. Protoze utok vsichni prosti Izareli by v okamziku, kdy by Irael mel padnout do rukou Arabu a tedy by nastala stejne genocida, se radeji zabiji sami, ale se vsim okolo.

    Samozrejme obycejni lide za to tolik nemuzou, jsou manipulovani a kazdy rozumne uvazuji clovek, chce sit v miru, mit klid a svobodne si pracovat, mit rodinu a uzivat si vydelanych penez ... jenze mocni chteji jinak a zenou sve narody do svatych valek ... bohuzel, narod je tvoren z 80% hlupaky, ktere je jednoduche manipulovat do extremu ... no a tech 20% ze kterych je rekneme 10% nevladnoucich uz nepredstavuje problem, neni problem je vyvrazdit.

    24.1.2009 11:04 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    No jo, deti hazeji kameny, ale teflonove strely zranuji izraelske vojaky ...
    a to jsi vzal kde? - já jen že dle zpráv, které jsem četl já (tuzemské zdroje, žádná palestinská propaganda) se izraelští vojáci pobili tak akorát mezi sebou (všemožnou explozivní municí, nikoliv teflonovými střelami)
    divne, to ze media rikaji kravyny je jedna vec, ale zadne nevine deti v tech bojich nejsou ... ty by totiz zalezli do krytu.
    jako kolega
    24.1.2009 15:11 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Na rozdil od vetsiny zdejsich lidi, znam lidi jak z Izraele, tak Palestiny, samozrejme vzdelane lidi, vetsinou delaji v IT, spravy ktere hlasa TV a noviny uz davno neberu za verohodne, hlavne jsem si to overil, kdyz informuji o udalostech, kterym jsem byl osobne pritomen.

    Nebo kdyz tvrdi neco o svete IT ....

    24.1.2009 21:29 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    kecáš pěkně, ale na dotaz kde jsi to vzal neodpovídáš ... takže jsi byl osobně přítomen tomu, když nějaký izraelský voják dostal od Palestince teflonovou kulkou, případně ti to řekl někdo z tvých izraelských nebo palestinských známých, který byl zásahu osobně přítomen?
    26.1.2009 16:25 SB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Co řešíte furt s těma "teflonovejma kulkama"??? To sou kulky potažený teflonovou sračkou, aby líp klouzaly hlavní, takže uvnitř Izraelce/Palestince je to šumák, jestli s nebo bez. Nestačilo by prostě říkat "kulky"?
    27.1.2009 06:53 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    no já vím, proto jsem dal odkaz na Wikipedii, ale kolega to zřejmě považuje za výkřik moderní bojové techniky, a když tvrdí, že to Palestinci používají, ať to taky nějak doloží, jinak mu nebudu věřit ani nos mezi očima
    24.1.2009 04:03 mooo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    jirko.. ty si proste beznadejny pripad :) 

     

    historia magistra vitae.. dopln si medzierky

    23.1.2009 15:14 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    V tom případě jsem pro zrušení nezákonnosti pokusu o vraždu, ublížení na zdraví atd. Protože neúspěšný pokus je přece hrozně fajn a nikomu nevadí.
    pleteš si pojmy s dojmy ... nikdo tu snad netvrdí, že by to mělo projít jenom tak, a já bych si ještě dovolil tvrdit, že pokus o vraždu je stejně závažný jako vražda dokonaná, že na to morálně nemá vliv, zda měla oběť štěstí nebo ne

    nicméně o to tu nejde - pokud se mám držet v mezích tvého přirovnání, tak tady jde o to, že dle mého názoru by měl být potrestán vrah (nebo kdo se vraždit pokouší), a nikoliv kromě něj ještě celá rodina až do sedmýho kolene a ještě nádavkem všichni jejich sousedi
    23.1.2009 15:22 hafff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Pravdu máš. No ale skús to vysvetliť bojovníkom Hamasu...

    23.1.2009 15:40 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    > a já bych si ještě dovolil tvrdit, že pokus o vraždu je stejně závažný jako vražda dokonaná

    Tak v tomto s tebou naprosto souhlasím.

    > by měl být potrestán vrah (nebo kdo se vraždit pokouší), a nikoliv kromě něj ještě celá rodina až do sedmýho kolene a ještě nádavkem všichni jejich sousedi

    Spolupachatelem je (např.) Hamás a všichni, kdo jej podporují. Ne, tohle není kolektivní vina. Vrah je tedy nějaká konkrétní osoba (nebo skupina osob), ale spolupachatelem celý Hamás a jeho lidi, kteří to podporovali.

    24.1.2009 11:11 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Spolupachatelem je (např.) Hamás a všichni, kdo jej podporují. Ne, tohle není kolektivní vina. Vrah je tedy nějaká konkrétní osoba (nebo skupina osob), ale spolupachatelem celý Hamás a jeho lidi, kteří to podporovali.
    um, byl jsi střízliv, když jsi to psal? - tohle je spor jak vyšitej ... nebo si myslíš, že když někdo podporoval třeba stavbu školy, kterou zřizoval Hamas, tak je automaticky spoluvrah, který si zaslouží zabít?
    24.1.2009 12:43 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Spor to je jen zdánlivě.

    Měl jsem dojem, že je to napsané dost jasně (a proto jsem se nebál jít do toho zdánlivého sporu)...

    Takže. Jednoznačný viník je ten, kdo vystřelil (bodl, hodil, ...), o tom se asi nebudeme přít. Na druhou stranu to podpořil Hamás a jeho lidé (dodali zbraň, materiál atd.) a rozhodně nelze říci, že by na tom neměl podíl...

    Ale samozřejmě, třeba v Hamásu existuje někdo, kdo je proti ostřelování Izraele. Takového bych chtěl vidět. :-D

    26.1.2009 15:13 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Na druhou stranu to podpořil Hamás a jeho lidé (dodali zbraň, materiál atd.) a rozhodně nelze říci, že by na tom neměl podíl...
    hm, nezapomeň tedy obvinit i Josepha Wilbranda, číňany, Čhinghischána, Konstantina Ciolkovského a jánevímkoho ještě, ti všichni na tom mají podíl :-D
    23.1.2009 12:52 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Na to tady máme takové hezké rčení: kdo seje vítr…
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    23.1.2009 15:26 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    pak je ovšem otázka, kdy nějaká ta pořádná bouře přijde do Izraele ...
    23.1.2009 17:52 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Jesli padne Izrael, tak je to konce sveta, takoveho jako zname ted.

    Pak jsme na rade my ostatni, mi idioti, kteri nemaji tak krutou rozvedku jako Mosad, kteri neustale podporuji bezpravi a rasizmus naruby, kteri jsou priposrani s nejke bandy, kteri vyhrozuji smrti kvili maluvce nejakeho kriminalnika v turbanu, tak bude zle.

    Pak budeme mit na vyber, bud zacneme vymahat pravo a na berve kuze a vyznani nebude zalezet a nebude zalezet ani na tom, ze je jich 1000 a zakrocit proti 1000 nasilnikum mebudeme videt jako politicky problem, nebo bude zle a budou si delat co chteji a mame valku tady.

    Jak ukazuji nase organy, ze si neumi ani sjednat zakon na blbem sidlisti, tak jsem zvedav, co budeme delat, az nam tu budou bandy fanatiku palit auta a lincovat lidi.

    Mimochodem Izrael si nemuze dovolit prohrat, byl by to jeho konec, kdyz se civilizace stretne s barbary, nema sanci, jedine jejich najezdy donekonecna odrazet silou.

    pavlix avatar 24.1.2009 01:30 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Slyšeli jsme slovo proroka.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Drom avatar 24.1.2009 01:43 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Prorok ma problem s koordinaci prstu na klavesnici :(
    24.1.2009 04:05 mooo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

     to je bohuzial dnesna realita; ak izrael padne, mozes militantnych arabov privitat sloganom 'Make love, not war'.. som zvedavy co oni na to ;)

    Drom avatar 24.1.2009 04:47 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Lol, Izrael, posledni nadeje :P
    24.1.2009 15:07 ..... Izak ..... | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Ano, nastesti Izrael se umi ubranit a Islamistum tim rikaji, ze kdyz nezvaldnou malou zemicku, tak asi neobsadi cely svet ... takze jim bere bojoveho ducja a sebevedomi.

    Kdyby Islamisti Izrael dobili, tak si vazne nekdo mysli, ze si nenjadou dalsiho domneleho satana ? Dens je to Izrael a jejich hlavni spojenec USA, nastesti se nemusi spolehat na EU a OSN, protoze to uz by byli vsichni v Izraeli mrtvi.

    Drom avatar 26.1.2009 17:34 Drom | skóre: 24 | Kdyne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Izrael v roli satana pro urcitou skupinu lidi nema nic spolecneho s Izraelem v roli posledni zachrany sveta a rozhodne si nemyslim, ze by pad Izraele znamenal "vpad teroristickych hord" do zbytku sveta.

    To, ze maji radikalni islamisticke skupiny potrebu sirit svoji vizi mimo sva uzemi je stejne, jako kdyz "zapadni" staty siri svuj pohled na svet mimo sva. Lisi se maximalne prostredky, protoze nektere veci se resi tady tak a jinde jinak. Bohuzel vsak nasili vladne vsem...
    24.1.2009 11:20 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Jesli padne Izrael, tak je to konce sveta, takoveho jako zname ted.

    Pak jsme na rade my ostatni, mi idioti, ...
    tady jsi mohl skončit :-D

    (eh, sorry, tomu se prostě nedalo odolat ... jinak viz tady a tady)
    Grunt avatar 24.1.2009 10:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Přesná nepřesná, je logické, že pokud jednou raketa vzlétne, tak musí i dolů a pokud místo nějakého vojenského objektu zasáhne třeba školku, tím hůř.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    23.1.2009 10:52 Jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Ne, zapojej to clustru a s pomoci Irancu budou delat simulace jadernych vybuchu

    23.1.2009 12:09 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Já tomu nerozumím. Oni nasadí Windows, propustí půlku lidí a zbytku lidí sníží platy, protože "nemají peníze", ale na Gazu se nějaká ta koruna najde... To už je jako Evropská mumie! :-) Moment, to je vlastně spíš k pláči. :-(

    23.1.2009 12:24 hafff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Že by reklamné výdavky?...

    23.1.2009 12:42 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Takhle si udělají reklamu maximálně tak u Al-Kajdy...

    Zdá se mi, že Negroponte chce vlastní organizaci zdiskreditovat.

    23.1.2009 12:56 hafff
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    To sa mu už aj tak podarilo, nie?

    23.1.2009 13:46 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    To jo, ale dno je asi níž, než si myslíme. :-)

    Jendа avatar 23.1.2009 13:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Oni nasadí Windows, ... protože "nemají peníze"
    Překvapivě. Ty si snad myslíš, že jim Microsoft za nasazení Windows nic nedá? Experimentálně jsem ověřil, že když se počítačový "panic" seznamuje s Linuxem (s GNOME), tak mu potom Windows přijdou strašně složitá a nelogická...
    23.1.2009 16:56 zdeněk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    notebook bez baterek - skvělý na dlouhé večery plánování teroristických útoků

    the.max avatar 23.1.2009 18:11 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    na*rat haj*lum arabaskejm. jediny k cemu to povede, ze budou ve vetsi mire umet pachat nejen pumovy utoky ale navic i digitalni!!!!!!! znovu a durazne rikam NAS*AT!!!
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    25.1.2009 18:34 zxr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Poslat jim tam ty laptopy narvané pornem. To by se jim ten slavny Hamas rozložil zevnitř....

    26.1.2009 12:24 SB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Eště mě napadlo, že by se na ty noťasy po úpravě daly navádět bomby. Zásahy by byly přesné, neboť palestinské děti rády navštěvují tatínky ve vojenských objektech. :)
    Saljack avatar 25.1.2009 19:11 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Jediný co bych jim daroval by byli odjištěný rakety. Nechápu proč se někdo snaží podporovat Gazu. Když to bylo naopak nikdo po Izraeli ani neštěknul. Taky nechápu proč média zobrazují Izrael jako ten špatný stát, který střílí po autech OSN (mimochodem narvaných po zuby ozbrojených arabáků). Začínám se pomalu bát jestli někdo něco s arabama neudělá, že se stane dřív nebo později nějaký velký průser.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    26.1.2009 00:11 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    Když to bylo naopak
    cože? ono se někdy podařilo gazanům rozbombardovat půlku Izraele a během necelého měsíce zabít přes tisícovku jeho občanů?
    nikdo po Izraeli ani neštěknul.
    ale ale, že se neštěká ... spor, lžeš
    Taky nechápu proč média zobrazují Izrael jako ten špatný stát,
    která média?
    který střílí po autech OSN (mimochodem narvaných po zuby ozbrojených arabáků).
    důkaz? - ne o tom, že Izrael střílí po objektech OSN, to se dá triviálně dohledat, ale důkaz druhé části tvrzení?
    JiK avatar 26.1.2009 01:33 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    důkaz? - ne o tom, že Izrael střílí po objektech OSN, to se dá triviálně dohledat, ale důkaz druhé části tvrzení?
    Bude ti stacit video? Je zlocinec ten, kdo strili po sanitce nebo ten kdo do ni naklada rakety a samopalniky?
    26.1.2009 13:03 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    důkaz? - ne o tom, že Izrael střílí po objektech OSN, to se dá triviálně dohledat, ale důkaz druhé části tvrzení?
    Bude ti stacit video? Je zlocinec ten, kdo strili po sanitce nebo ten kdo do ni naklada rakety a samopalniky?
    nebude, protože tam žádné nakládání raket do sanitky nevidím

    kromě toho, to video je téměř pět let staré, řeč byla o tom, po kom Izrael střílí nyní ...
    Saljack avatar 26.1.2009 19:28 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    1)Naopak to bylo do teď, kdy "pitomí" gazané bombardovali Izrael snad dost.

    2) Tobě přijde normální, když gazané několik let otravují a ničí život Izraelcům a média o tom píší v porovnání se současnou dobou tolik málo?

    3) Mě se teda ze zpráv zdá, že Izrael je ten špatný viz ČT, Nova atp.To souvisí s 4). Kolik škol, nemocnic, úřadů zlikvidovali gazané? Pak se jednou zasáhne auto OSN a je z toho hned povyk. Na CNN to video ukazovali.

    + bonus) Největší průser je, že se Izrael pouze brání. Kdyby opravdu chtěli gazu srovnat se zemí, tak by to udělali. Jenže narozdíl od gazy jsou to "rozumní" lidé.

    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    27.1.2009 07:46 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    1)Naopak to bylo do teď, kdy "pitomí" gazané bombardovali Izrael snad dost.
    viz a viz

    připomínám kontext: "ono se někdy podařilo gazanům rozbombardovat půlku Izraele a během necelého měsíce zabít přes tisícovku jeho občanů?"

    - "naopak" si představuju jako věc porovnatelnou, ale s výměnou stran
    2) Tobě přijde normální, když gazané několik let otravují a ničí život Izraelcům a média o tom píší v porovnání se současnou dobou tolik málo?
    mám přesně opačný dojem - jak jsem doložil, o útocích na Izrael se dříve psalo, najdeš mi ke každému článku o izraelské oběti padesát článků o obětech palestinských, aby bylo skóre počtu článků vzhledem k počtu a dopadu událostí vyrovnané?
    3) Mě se teda ze zpráv zdá, že Izrael je ten špatný viz ČT, Nova atp.
    to se ti nezdá, on je :-)

    TV nesleduju, k ČT a Nově se nebudu vyjadřovat, nicméně k dobru přidám, že kamarád mi onehdy posílal takový pěkný odkaz k BBC, porovnání dvou článků, jeden tvrdil, že BBC je příliš propalestinská a druhý že je protipalestinská, přičemž oba to dokazovaly prakticky na stejných zdrojích ... škoda, že to teď nemám po ruce :-/

    nicméně opravdu si nedovedu představit, jakým způsobem by měla média informovat o situaci, kdy jeden stát napadne cizí území, zničí tam infrastrukturu, povraždí tisícovku civilistů, útočí na cíle OSN včetně nahlášených uprchlických pozic, použije mezinárodně zakázané zbraně, a přesto všechno má ze zpráv vyjít pozitivně?
    4). Kolik škol, nemocnic, úřadů zlikvidovali gazané?
    hmm ... asi tak nula?

    - ale pokud o něčem víš, neváhej a utíkej doplnit seznam!
    Pak se jednou zasáhne auto OSN a je z toho hned povyk.
    ono těch cílů patřících OSN se zasáhlo více, včetně pozic izraelské armádě nahlášených jako shromažďovací místa civilistů ... úmyslný útok na mezinárodní organizaci si nezaslouží povyk? - IMO víc než jen povyk, být to na mě, tak pošlu do oblasti posily a nejen povolím, ale přímo přikážu palbu opětovat
    + bonus) Největší průser je, že se Izrael pouze brání. Kdyby opravdu chtěli gazu srovnat se zemí, tak by to udělali. Jenže narozdíl od gazy jsou to "rozumní" lidé.
    tak ty seš fakt dobře vymytej ... co třeba tohle, kdo se komu pokouší bránit?
    28.1.2009 07:32 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy
    + bonus) Největší průser je, že se Izrael pouze brání.
    ... ještě jsem chtěl dodat, největší průser ta "obrana" je, ale trochu v jiném smyslu - byl to totiž největší průser české diplomacie, když tenhle nesmysl řekl Schwarzenberg, tak si celá Evropa ťukala na čelo; dokonce ani USA tentokrát v RB OSN nevetovaly rezoluci č. 1860, nýbrž se pouze zdržely hlasování, což bych si troufl říct, že vzhledem k historii amerického veta něco naznačuje
    26.1.2009 12:38 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OLPC daruje 5000 notebooků dětem z pásma Gazy

    Mne to pride akoby sa OLPC snazilo urobit si dobru reklamu po financnych problemoch ktore ich trapia. Cely svet sa pozera na ten konflikt...

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.