abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:00 | Zajímavý software

    Národní superpočítačové centrum IT4Innovations s partnery projektu EVEREST vydalo sadu open source vývojových nástrojů EVEREST SDK pro jednodušší nasazení aplikací na heterogenních vysoce výkonných cloudových infrastrukturách, zejména pro prostředí nabízející akceleraci pomocí FPGA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,32 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Ubuntu, Linux Mint a Manjaro Linux. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 45,34 %. Procesor AMD používá 75,04 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    dnes 11:33 | Pozvánky

    Blíží se léto, chladiče topí, tranzistory se přehřívají, novinářům pomalu docházejí témata a nastává klasická okurková sezóna. Je tomu tak i mezi bastlíři? Na to se podíváme na Virtuální Bastlírně! Tentokrát se strahováci podívají na zoubek velmi slibně vypadajícímu open-source EDM projektu - ne, nejde o taneční hudbu, ale o elektroobrábění. Ukáží taky, jak vypadá starší cykloradar zevnitř nebo jak se testuje odolnost iPhonů.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    dnes 11:22 | Humor

    CEO Microsoftu Satya Nadella odstoupil z představenstva Starbucks [CNBC, SEC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Rozcestník

    Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF

    Oficiální prohlášení společnosti Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF.

    26.3.2021 15:00 | Ladislav Hagara | Komunita


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.3.2021 15:13 Miriam (ta levá)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    další normální
    26.3.2021 20:43 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    hele :D :D :O :O
    26.3.2021 15:16 X
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    red hat je organizace, ktera dlouhodobe free softwaru skodi a pouze ho vyuziva

    at tahnou do prdele
    Bedňa avatar 26.3.2021 19:07 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    +1
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    JiK avatar 26.3.2021 15:57 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    ...Red Hat was appalled to learn that he had rejoined the FSF board of directors. As a result, we are immediately suspending all Red Hat funding of the FSF and any FSF-hosted events. In addition, many Red Hat contributors have told us they no longer plan to participate in FSF-led or backed events, and we stand behind them.

    In 2019, we called on the FSF board to use the opportunity created by Stallman’s departure to transition to a more diverse, inclusive board membership. The FSF took only limited steps in this direction. Richard Stallman’s return has reopened wounds we had hoped would slowly heal after his departure...
    Hovada.
    26.3.2021 17:47 Ing. Zlo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    To je Cancel culture. Firmy a FOSS projekty, do kterých nalezli levicoví aktivisti, zneužívají svoje postavení k prosazování svojí totalitní politiky. Což o to, bez Red Hatu se dá žít, ale tenhle aktivismus provádí i firmy vydávající platební karty nebo banky včetně PayPalu, Stripe, VISA, MasterCard, atd. Takže když se snažíš kritizovat levici a její výlevy, tak ti zruší karty, zruší ti účet, nevydají ti knihu na Amazonu, deplatformují tě ze sociálních sítí, atd.

    Tohle je levicová totalita, kterou neprovádí stát, ale aktivisti na sociálních sítích a malé i velké firmy. Bohužel tomu napomáhají média, která těm aktivistům dávají velký prostor, a občas i politici, kteří jsou před cancel culture připosraní.
    26.3.2021 17:59 kek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Dobrý newspeak, na Parloru otevřeně volat po vymícení transsexuálů == kRiTIzoVat LEviCi.
    26.3.2021 18:07 Ing. Zlo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Takové argumentaci se říká straw man a je to argumentační faul. A tohle přesně dělají levičáci. Takže alespoň vím, odkud vítr vane, soudruhu trolle.

    Btw, proti transgender lidem nic nemám a pokud někdo bude volat po jejich likvidaci, předpokládám, že bude podle platných zákonů zatčen a postaven před spravedlivý soud.
    26.3.2021 18:13 kek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Tak toho strawmana jsi předvedl sám, že předstíráš jak někdo dostane cancel za kritizování levice. Jsi měl říct hned, že jsi levičák, takhle bych se za tebe jako pravičák nemusel stydět.
    26.3.2021 18:41 Ing. Zlo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Selektivní slepota je pro levičáky typická. Mimochodem, přečetl sis vůbec, pod jakou zprávičkou trolluješ?
    26.3.2021 22:59 kek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    A ty jsi nějaký nepoříliš sofistikovaný troll, nebo ti to tvé pokrytectví úplně uniká?
    26.3.2021 23:38 hordaci smrdi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    lol
    26.3.2021 22:21 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Kdyby si byl cancelovanej jenom za tohle, nikdo by si nestěžoval. Bohužel stačí říct že muži nemenstruují abys měl problém. Třeba Rowlingová s tím má hezkou zkušenost.
    Fluttershy, yay! avatar 26.3.2021 22:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Jenom tak pro úplnost, JKR neřekla prostě „muži nemenstruují“, tedy asi řekla (nebo spíš sdílela na Twitteru mezi kdejakými šílenostmi o kánonu Harryho Pottera), ale ještě o tom sepsala 10stránkový pamflet, do svých detektivek zařadila stereotypy jako z 50. let,…
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.3.2021 23:57 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    No já nevím, já sem taky na tohle ještě celkem liberál, ale Rowlingovou (nebo starší feministky, co to dneska schytávají za to, že nejsou uplně nadšený z rozmachu transexuálního hnutí) celkem chápu a myslím, že minimálně z části to, že se na ni obořili, nebylo zasloužené a to fakt ukazuje, že i ten liberální proud může zajít příliš daleko (i když si celkem jasně myslím, že v úhrnu jsou v týhle oblasti furt značně větší idioti/svině/víc mimo konzervativci-pravičáci).

    BTW ty stereotypy... nevím, předtím dostala čočku že z někoho ex-post udělal homosexuála, teď za tohle. Člověk se prostě nemůže zavděčit.

    Jako Rowlingová se fakt nedopustila něčeho jako že by nepřímo obhajovala Epsteina (což si dokážu představit, že u Stallmana byl "jenom" brainfart postaršího exota, ovšem něco to pořád vypovídá).
    Fluttershy, yay! avatar 27.3.2021 00:31 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    To píšeš na základě – čeho?

    Protože já jsem tomu hodinku věnoval, abych se seznámil s tím, co že to vlastně ve skutečnosti napsala.

    tl;dr píše o vlastních traumatech (zdejším antifeministům se nebudou líbit) a poněkud sebestředně z nich vyvozuje, že jiní lidé nemohou mít vlastní zkušenost s traumatem (což není v psychologii neznámá reakce)

    PS nevím o žádném „rozmachu transexuálního hnutí“, zato vidím, jak se tekutý hněv části společnosti přesunul na další marginalizovanou skupinu.

    PPS Stallman neobhajoval Epsteina, ani nepřímo; obhajoval Minského, třebaže v nevhodnou chvíli a nevhodným jazykem, a dá se z toho odvodit, že přitom zanedbal korupci v institucích jako právě MIT (které přijímaly dary od Epsteina).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.3.2021 19:34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    bez Red Hatu se dá žít
    Bez Red Hatu by linuxový desktop za moc nestál.
    26.3.2021 19:42 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Je to možné v pár větách rozvést, asi mi něco uniklo.
    26.3.2021 20:14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Nejspíš ti nedochází, kolik vývojářů všemožných podstatných částí linuxového desktopu dnes Red Hat full-time platí a jaký kus práce tito vývojáři za poslední roky udělali. Včetně podstatných částí jako je například Mesa, X.Org či přímo kernel. Většina z těchto věcí se dnes běžně používá a těží z ní drtivá většina distribucí. Rozhodně to tedy není pouze GNOME a systemd, jak někdo tvrdí. Jinak se Red Hatu příliš nezastávám, s předchozím příspěvkem až na tu výše citovanou část (bohužel) souhlasím.
    26.3.2021 20:16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Linuxový desktop se kvalitou za poslední roky posunul obrovsky kupředu a z velké části je to zásluhou právě Red Hatu.
    Bedňa avatar 26.3.2021 21:56 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Nie vďaka RedHat, ale napriek RedHat.

    Čiastočne podporujú veci čo dávajú zmysel, ale vývojári čo robia práve tú mulovinu, sú takými čiernami ovcami RedHat a za to si ich moc vážim.

    Nasmerovali mainstream Linuxu k zbíjaniu všetkého čo funguje a vzďalujú sa filozofií Unixu a slobodného softvéru mílovými krokmi. Doslovne povedané idú opačným smerom. Do Linux enviroment stále viac ťahajú veci s Win sveta, páč ten je úspešný. Namiesto bežania natívnych aplikácií sa všetko presúva do deravých kontajnerov a to je budúcnosť. Hlavne každý nápad musí začať od nuly aby nič nefungovalo 15rokov, viď. Wayland. Načo opravovať, to je už zabudnutá zastaralá technológia.

    Ježiš a grafický server bežal pod rootom, to je katastrofa, zvukovka beží tiež pod rootom, wifi a všetok HW, tak to sú medzeri ako prase.

    Každá nadnárodná spoločnosť musí zákonite skončiť v prdeli.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    27.3.2021 00:40
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Čiastočne podporujú veci čo dávajú zmysel
    Víceméně jako jediní. Možná ještě Collabora, v menší míře. Ostatní společnosti nedělají pro linuxový desktop prakticky vůbec nic, případně si vyvíjejí pouze svá downstream řešení (Canonical) a komunitě nic nevracejí (na rozdíl od RH, který z 99% vyvíjí přímo v upstreamu). Co se odklánění od unixové filozofie týče, ono je to složité, od moderního operačního systému se dnes chce, aby fungoval bez nutnosti složitého nastavování a byl relativně bezúdržbový. Rovněž některá zastaralá řešení je třeba nahradit něčím odpovídajícím požadavkům dnešního hw. Ano, linuxový desktop se dost změnil, již to není ten unixový "hobby systém". Dospěl. Stal se použitelný i pro běžné uživatele, kteří nechtějí používat terminál (což je naprosto v pořádku). Osobně tyto změny až na výjimky vítám a ačkoli používám GNU/Linux na desktopu cca 15 let, až posledních několik let jej považuji za dospělý OS, který má sice stále mouchy (občas velké masařky), ale již se jej víceméně nemusím bát doporučit i běžnějšímu uživateli. Z velké části právě díky moderním technologiím jako je systemd, PulseAudio, NetworkManager a další. I přesto, že tyto nové technologie a nový přístup někteří odsuzují, což ale plně chápu (sám jsem částečně konzerva, ale zároveň i realista). ;-)
    27.3.2021 01:02
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Abych byl spravedlivý, ten Canonical komunitě něco málo rovněž vrací, minimálně Debian z některých věcí vyvinutých pro Ubuntu částečně těží. Nicméně je toho naprosté minimum a prakticky všechny lepší projekty Canonical zabil nesvobodnou licencí či nutností podepsat CLA.
    29.3.2021 14:23 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Linuxový desktop se kvalitou za poslední roky posunul obrovsky kupředu a z velké části je to zásluhou právě Red Hatu.

    Že je to zásluhou Redhatu, souhlasím, že je to kupředu, nebo nedejbože k lepšímu, nesouhladím.
    26.3.2021 22:51 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Pokrok Mesa mi unikl, jedu dlouhodobě na proprietary Geforce (CUDA/GPGPU). Rád čtu, že Xorg je díky RedHatu stále rozvíjen a že v něm vidí budoucnost. V pipewire nepochybně využijí zkušenosti z předchozího pokusu. O desktop-only funkcích kernelu si teprve musím něco načíst.
    27.3.2021 00:58
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Já před dvěma lety přešel na AMD právě z Nvidie a musím říct, že z toho mám dodnes obrovskou radost. O něčem takovém jsem snil posledních 15 let používání linuxového desktopu s proprietárními Nvidia drivery, což jsem vždy nesnášel. Ale nebyla jiná použitelná alternativa. Dnes se situace obrátila a AMD se stal na Linuxu použitelnější a bezproblémovější, než Nvidia. Člověk nemusí řešit žádné proprietární ovladače, které s příliš novou verzí kernelu pravidelně nefungují, které mu shazují Xka, kterým pořádně nefunguje DRI3 ani KMS apod. Vše je hezky součástí základního systému (kernel a Mesa) a funguje na většině distribucí out-of-box, bez jakéhokoli nastavování a dodatečné instalace. Výkon AMD pod Linuxem je navíc plně srovnatelný s výkonem pod Windows.
    26.3.2021 20:27 Ing. Zlo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Diskutabilní. A i kdyby, pořád platí, že bez RH se dá žít.
    26.3.2021 21:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Nejen desktop.
    27.3.2021 17:31 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    To je Cancel culture.

    Docela by mě zajímalo, jaký je rozdělení kritiků a obhájců Stallmana podle toho, jestli ho viděli naživo/pracovali s ním.

    Jak jsem si tak dneska četl, tak už jsem narazil na několik názorů/zkušeností od lidí, co s ním byli na konferenci/letěli a tak a vždycky z toho vyleze jako nesnesitelnej podivín. Lidi, co přímo pracovali ve FSF taky píšou, že to bylo dost utrpení, kdy dělali jakoby práci svých snů (protože věřili ve free software), ale RMS nablízku byl tvrdě nepříjemná věc. Když si zaměstnanci myslí, že je chyba ho tahat zpátky... taky si zdá se myslí, že je chyba, že byl vyhozenej za ten sice spektakulární, ale dost nepřímej trapas s Epsteinem, kdežto správně ho měl nahradit někdo jinej proto, že RMS byl osina v zadku celejch těch víc jak dvacet let předtím.

    Zatím jsem myslím neviděl někoho, kdo by se za něj stavěl a tuhle zkušenost s ním měl. No a teda IMHO různý lidi, kteří akorát slyšeli o kauze a udělali si hned názor, že je to protože zlý feministky, RMS je úplně nevinnej a na ikonu našeho náboženství nám nikdo sahat nebude, tak jejich názor je teda IMHO dost bezcennej.

    Je asi celkem evidentní, že Stallman je poměrně dost těžko snesitelnej podivín. A tenhle člověk to vyjádřil (IMHO) přesně: FSF a hlava FSF mají reprezentovat. A na to je abslutně nevhodnej.

     

    BTW jedna pro zasmání.

    27.3.2021 17:36 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF

    BTW jedna pro zasmání.

    Sakra, ten twitter to nějak blbě řadí, chce to přečíst si celej ten řetěz tweetů.
    27.3.2021 18:10 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    taky si zdá se myslí, že je chyba, že byl vyhozenej za ten sice spektakulární, ale dost nepřímej trapas s Epsteinem, kdežto správně ho měl nahradit někdo jinej proto, že RMS byl osina v zadku celejch těch víc jak dvacet let předtím

    To je ale IMHO trochu nepřesná interpretace. Tenhle průšvih - a hlavně ostrá reakce některých projektů a sponzorů - byl spíš impuls, který lidi okolo přiměl s tím konečně něco udělat. Přirovnal bych to k tomu, že máte banku nebo telefonního operátora, se kterým jste spíš nespokojený, ale nakonec potřebujete nějaký konkrétní impuls, který vás naštve natolik, abyste se zvedl, udělal si průzkum a ten přechod opravdu udělal. Na první pohled to vypadá, že jste odešel kvůli tomu jednomu konkrétnímu problému, a pro lidi okolo to může vypadat malicherně, ale ve skutečnosti ten impuls jen uvolní tu dlouhodobě kumulovanou nespokojenost. Případně by se to dalo přirovnat k přehřáté nebo podchlazené kapalině - zrnko prachu sice spustí var nebo tuhnutí, ale není to ten hlavní důvod.

    Pro nekritické fandy Richarda Stallmana je samozřejmě výhodné živit tu představu, že to celé bylo jen o tom jednom konkrétním výroku a že jinak vlastně vůbec žádný problém neexistoval a neexistuje. To ale neznamená, že s nimi tu hru musíme hrát.

    27.3.2021 18:44 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Ano, tohle jsem tím taky myslel.
    28.3.2021 13:17 johnyK | skóre: 2 | blog: uxblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    FSF a hlava FSF mají reprezentovat. A na to je abslutně nevhodnej.
    revoluce, zrovna tak jako Saturn, pozira sve deti ...
    26.3.2021 16:16 asdsf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Žádnou seriózní organizaci by neměl vést homofob, někdo kdo je rozvedený, ani někdo kdo nemá děti, ač je mu přes 30.
    26.3.2021 16:23 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Ani někdo, kdo poslouchá house, má africké předky nebo staví modelové železnice.
    26.3.2021 16:58 asdsf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Já to ale myslím vážně. Jak může vést organizaci někdo, kdo nedokáže vyjít ani s vlastní manželkou?

    A lidi co nemaj nic než práci zase maj velký tendence budovat si piedestaly a brát všechny spory smrtelně vážně, místo aby se prostě nějak dohodli s ostatníma. Nehledě na to, že typicky má důvod, proč si je nikdo nevzal - mají softskills na úrovni houpacího koně. Se podívejte, jak vypadá jednání s RMS, nebo co dělá Lennart.

    IT už dávno není sólovej sport, takže tu přestává bejt prostor pro autisty (krom práce na vlastním, přesně zadaném úkolu, jehož obsah už ale vykomunikoval, rozhodl a zadal někdo jinej).
    AsciiWolf avatar 26.3.2021 17:18 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    A lidi co nemaj nic než práci
    To, že někdo nemá rodinu a děti (jak stojí ve tvém druhém příspěvku) znamená, že "nemá nic na práci"? Vážně?
    AsciiWolf avatar 26.3.2021 17:20 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Ah, beru zpět. Špatně jsem si tento příspěvek přečetl. :)
    Jendа avatar 27.3.2021 00:52 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Já si ho přečetl ještě dvakrát a pořád mám stejný dotaz jako ty. Vysvětlíš?
    Blaazen avatar 27.3.2021 02:10 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    lidi co nemaj nic než práci -vs- lidi co nemaj nic na práci
    Jendа avatar 27.3.2021 02:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Aha, tak to jsem nepozorně přečetl AsciiWolfa :-). Každopádně moje otázka je: kdo nemá děti, nemá „nic než práci“? Nemůže třeba dělat i něco jiného?
    27.3.2021 08:21 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    může a kolikrát to dělá víc naplno a s lepšími výsledky, než Ti, kterým děti a rodina část energie a času zabere. Problém je v tom, že ti, keří rodinu a děti nemají, nemají ani tušení co to ve skutečnosti znamená (rodinu a děti mít) - zkušenost je nepřenostitelná. Obráceně to moc neplatí, protože Ti, kteří ted rodinu mají za sebou mají období kdy ji neměli.

    A podle vlastní zkušenosti Ti, kteří rodinu nemají, tak ji (většinou) nějak podvědomě chtějí - a když to nevyjde, tak si hledají náhradu aby svůj život naplnili a dost často sami sebe a lidi okolo přesvědčují, že jsou těžce nad věcí, že to tak přesně chtějí a že mají život naplněný až na půdu a tak podobně a dost často si neodpustí žádnou příležitost do někoho s rodinou rejpnout
    Jendа avatar 27.3.2021 11:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Problém je v tom, že ti, keří rodinu a děti nemají, nemají ani tušení co to ve skutečnosti znamená (rodinu a děti mít)
    A proč je zrovna tato zkušenost klíčová pro „vedení seriózních organizací“ (asi se bavíme hlavně o těch aktivistických typu FSF)? Přijde mi to podobně důležité, jako kdyby, já nevím, po šéfovi Greenpeace chtěli, aby měl zkušenosti s vývojem velkých softwarových děl (jistě vymyslíme důvod, proč je to potřeba - naučí ho to spoustu o managementu a koordinaci týmu).
    A podle vlastní zkušenosti Ti, kteří rodinu nemají, tak ji (většinou) nějak podvědomě chtějí - a když to nevyjde, tak si hledají náhradu aby svůj život naplnili a dost často sami sebe a lidi okolo přesvědčují, že jsou těžce nad věcí, že to tak přesně chtějí a že mají život naplněný až na půdu a tak podobně a dost často si neodpustí žádnou příležitost do někoho s rodinou rejpnout
    Stejně tak znám uživatele Applu, automobilisty, cyklisty, vegany… kteří rejpou ohledně toho „svého“. Proč je zrovna rodina v tomto případě tak klíčová?
    27.3.2021 17:53 asdsf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    No, jednak je to prediktor toho, jak moc dokáže vycházet s ostatníma, druhak je to tréning na vycházení s ostatníma, a třeťak fakt nechceš, aby velkej projekt vedl někdo, pro koho je práce všechno, a kdo ten projekt považuje za svoje dítě, protože pak bude muset bejt všechno po jeho, a bude mít tendence brát osobně spory ohledně dalšího směřování.
    Fluttershy, yay! avatar 27.3.2021 18:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    jednak je to prediktor toho, jak moc dokáže vycházet s ostatníma, druhak je to tréning na vycházení s ostatníma
    Na světě je tolik dysfunkčních rodin…
    fakt nechceš, aby velkej projekt vedl někdo, pro koho je práce všechno
    Může mít jiné zájmy a koníčky.
    někdo, pro koho je práce všechno, kdo ten projekt považuje za svoje dítě, protože pak bude muset bejt všechno po jeho, a bude mít tendence brát osobně spory ohledně dalšího směřování
    Taky jsou kariéristi, kterým nejde o „velkej projekt“ jako takový, nýbrž jeho význam pro jejich kariéru. Což taky může mít spojitost s jejich rodinným životem.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    27.3.2021 20:51 asdsf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Ty bych do toho řadil taky.

    Pokud se jimi jasně prokáže, měl by dostat výjimku.

    Ty tam samozřejmě taky nechceme, což ale není nijak ve sporu s tím co jsem psal.
    Jendа avatar 27.3.2021 18:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    a třeťak fakt nechceš, aby velkej projekt vedl někdo, pro koho je práce všechno, a kdo ten projekt považuje za svoje dítě, protože pak bude muset bejt všechno po jeho, a bude mít tendence brát osobně spory ohledně dalšího směřování
    Tohle se dá přepsat jako: fakt nechceš, aby velkej projekt vedl někdo, pro koho je to jenom 8-16 zdroj peněz aby mohl financovat rodinu a jinak na to kašlal. :-)
    No, jednak je to prediktor toho, jak moc dokáže vycházet s ostatníma, druhak je to tréning na vycházení s ostatníma
    Tohle mi nepřijde zjevné. Ve smyslu že dlouhodobé vycházení s jednou manželkou neříká vůbec nic o vycházení s týmem 30 lidí co se každých pár let mění.
    27.3.2021 19:01 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Pokud ma někdo rodinu, tak naopak potřebuje, aby mu práce fungovala co možná nejlíp a nejdéle a přinášela mu co možná nejefektivněji pro tu rodinu prostředky - to mi nezní úplně špatně
    Jendа avatar 27.3.2021 21:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    xkucf03 avatar 27.3.2021 11:22 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Musí mít politik děti? Politika vs. nezávislá soukromá organizace

    Já bych s tímhle souhlasil v politice – v případě politiků, kteří určují závazná pravidla, která pak budou platit pro všechny občany. Tam je žádoucí, aby to byl někdo relativně normální, kdo má podobnou zkušenost jako průměrný občan, kdo se na svět dívá jeho očima… a ne nějaký exot, který si žije ve svém vlastním abstraktním světě (takový člověk může být třeba stranický ideolog nebo poradce, ale výkonným celostátním politikem by spíš být neměl).

    Naopak v případě zájmových spolků zaměřených na nějakou úzkou oblast v tom problém nevidím. Tam je to postavené na bázi dobrovolnosti, není to závazné pro všechny občany a když se ti nějaká organizace nebo její vedení nelíbí, tak prostě nejsi jejím členem a ignoruješ ji – jsou to pro tebe nějací divní cizí lidé, kteří si dělají svoje věci, kterým nerozumíš, nechápeš je nebo s nimi nesouhlasíš, ale nemá to na tebe žádný dopad, nejsi toho součástí (zatímco součástí státu jako občan jsi) a můžeš si klidně žít, jako by to neexistovalo (což bohužel někteří neumí a mají potřebu se do cizích organizací montovat).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    26.3.2021 17:51 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Se podívejte, jak vypadá jednání s RMS, nebo co dělá Lennart.
    Tak zrovna Lennart není moc dobrý příklad. Ten má dlouholetou přítelkyni, dnes je to možná už manželka a mají spolu dítě.
    26.3.2021 18:08 Ať žije RMS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    A to má být omluva za systemd?
    26.3.2021 18:24 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Ne, to má být poznámka, že Lennart jako příklad toho, že ti bez žen a bez dětí se na taková místa nehodí, nefunguje, protože on ženu a dítě má.
    26.3.2021 16:33 Helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Žádnou seriózní organizaci by neměl vést homofob
    +1
    ani někdo kdo nemá děti, ač je mu přes 30.
    + 100.000.000
    26.3.2021 22:25 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    ani někdo kdo nemá děti, ač je mu přes 30.
    + 100.000.000
    To je dost homofobní.
    26.3.2021 16:56 Zlopez
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    S timto nemuzu souhlasit, pokud dela svou praci dobre, tak je snad jedno jake ma nazory ci zda ma rodinu nebo deti. Osobni zivot by se nemel nijak prolinat s profesionalnim. Proto by taky nikdo nemel byt z prace vyhozen pro osobni nazory, pokud je tedy nereprezentuje jako nazory dane spolecnosti a neprekazi mu ve vykonu prace.
    26.3.2021 17:00 asdsf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Ono to právě dost souvisí. Viz ten komentář, co jsem napsal dvě minuty po tobě.
    AsciiWolf avatar 26.3.2021 17:14 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    ani někdo kdo nemá děti, ač je mu přes 30
    Je mi jasné, že reaguji na příspěvek trolla, ale i tak by mě zajímalo, jak tohle souvisí s výkonem práce? Naopak si myslím, že spousta lidí, kteří děti nemají vykonává svou práci podstatně lépe, jelikož mohou být časově více flexibilní, mají zpravidla méně starostí a v případě home office se na práci mohou podstatně lépe soustředit. To, že někdo je či není rozvedený rovněž nemusí nic znamenat. Pokud je někdo se svou ženou (případně mužem či něčím jiným) celý život nutně neznamená, že je tento člověk vpořádku. Stačí se podívat na mnoho průměrných nikdy nerozvedených manželských párů a to, jak vypadá jejich vztah a jejich chování. Co se "homofobie" a dalších předsudků týče, je imho dobré se ptát, zda daný člověk pouze odmítá LGBT+ veřejně podporovat (tak jak je to dnes často vyžadováno) či je otevřeně a agresivně proti těmto lidem a snaží se své názory tlačit i pomocí společnosti, kterou zastupuje.
    26.3.2021 16:23 Hacker83
    Rozbalit Rozbalit vše Ne závislosti na korporátních sponzorech
    As a result, we are immediately suspending all Red Hat funding of the FSF and any FSF-hosted events.
    Tak aspoň jsou upřímní a ani nezastírají, že si chtějí dříve nezávislou a neziskovou organizaci koupit skrze podmíněný sponzorský dar. Jistě, Red Hat má právo přestat jim platit... Ale tohle je právě důvod, proč je závislost na velkých korporátních sponzorech problematická.

    Jestli má být FSF k něčemu, tak se bude muset transformovat a změnit strukturu svých příjmů a výdajů. Příjmy by měly pocházet hlavně od členů a menších nezávislých firem. Je třeba diverzifikovat strukturu sponzorů/přispěvatelů, aby žádný z nich nemohl organizaci vydírat.

    Rádoby nezávislých neziskovek, které ve skutečnosti zastupují zájmy korporátních sponzorů je v IT už dost. FSF nemusí být další z nich - to už by snad bylo lepší, kdyby skončila - než špinit její původní dobré jméno.
    26.3.2021 16:36 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne závislosti na korporátních sponzorech
    Jojo, je to především krize FSF (a krize společnosti obecně). Bylo by skvělé, kdyby se FSF vzpamatovala a našla podstatnější úkoly než řešit interní rozpory (neříkám, že je nemají nějak důstojně vyřešit).

    S tím financováním je to opravdu problém všude možně - ostatně jak jsem psal: Může to dojít až tak daleko, že mafiáni sponzorují své odpůrce, aby si mohli mafiánčit bez omezení. Sice nic nového pod sluncem, ale veřejné mínění na to snadno zapomíná. Tím teď tedy nemyslím, že by RedHat byli mafiáni - myslím to jako obecné riziko týkající se převzetí orzanizací či hnutí pod kontrolu, aniž by si toho někdo vůbec všimnul.
    -- OldFrog
    26.3.2021 23:56 asdsf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ne závislosti na korporátních sponzorech
    Je naivní si myslet, že to kdy bylo jinak. Proč myslíš, že nebyla schválena SSPL jako svobodná licence? Přitom je to jen obdoba GPL pro svět SAAS.
    26.3.2021 18:34 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Redhat je firma, nakažená levicovým smýšlením jako všechny ostatní - zejména americké - firmy. Bohužel...

    Škoda, myslel jsem, že politiku do toho míchat nebudou, leč jsou to ubožáci... Ale dobré vědět, na které straně stojí.
    26.3.2021 18:42 Ing. Zlo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    +1

    Ano, on se ten problém právě na téhle kauze pěkně vybarvuje.
    27.3.2021 20:17 Miriam (ta pravá)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Red hat si zaslouží zbankrotovat jako SUse
    David Ježek avatar 26.3.2021 19:37 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Když je tedy RMS po Orwellovsku "neosoba" a nemá co dělat ve FSF, přestane Red Hat používat ve svých produktech i nástrojích pro práci JEHO díla? Tedy zahodí významnou část GNU nástrojů včetně GCC? Nebo kde leží ta hranice, kdy je pro ně ještě RMS přijatelný a kdy už ne. Neřeším to, jaký RMS skutečně je, řeším to, jak se vůči němu staví jedna americká akciová společnost.
    26.3.2021 20:01 Ing. Zlo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    +1

    Hehe. Jo jo, ono se to hezky moralizuje a povyšuje nad "persona non grata", dokud člověk nemusí přinášet osobní oběti. Pak jde moralizování stranou. U RH nepředpokládám, že by byli ochotni se pro své "principy" střelit do nohy. To radši "střelí" Stallmana. To je vždycky jednodušší.
    JiK avatar 26.3.2021 20:24 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    mozna by stacilo, kdyby RMS verejne prohlasil, ze je "pomyleny" a podepsal "Pouceni z krizoveho vyvoje". Pokud to nebude stacit, tak jsou dnesni utiskovatele oficialne jeste nenavistnejsi, nez ti, kteri u nas prevzali moc po roce 1968...
    26.3.2021 20:29 Ing. Zlo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Jo. [povzdech]
    26.3.2021 23:59 asdsf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Ať prostě revertne všechny svoje commity. Je-li to skutečně svobodný software, budou jeho přání respektovat.
    27.3.2021 14:53 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Kolik si myslíte, že tam toho kódu po něm zůstalo? Vždyť ten člověk už neprogramuje snad 20 let.
    27.3.2021 15:25 asdsf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    O důvod víc mu vyhovět.
    26.3.2021 20:25 Frank
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    On je někde v GPL článek "RMS ve vedení FSF nadosmrti jest a pokud s tím nesouhlasíš, tak tento software nemůžeš používat"?
    26.3.2021 22:20 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Pokud odmítají jeho práci, kvůli jeho osobě, tak asi všechnu, ne? Ale zjevně s tou částí jeho práce, na které nepřímo vydělávají, problém jaksi nemají.
    26.3.2021 23:01 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Odmítají jeho osobu v určité pozici navzdory jeho práci.
    27.3.2021 01:43 frufru
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Soudruzi z RedHat to tedy pěkne vedou. Nejdříve zaříznou centos a teď píšou dopisy proti člověku, který odstoupil a byl znova zvolen.A rovnou zatrhly finanční podporu. Výkřiky "My s tím nesouhlasíme a žádáme okamžitě znova propustit" to už je jak za socíku dopisy z továren, které žádaly potrestání. Koukám, že korporace přebrali manýry komunistů.
    27.3.2021 14:48 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    To, co tady popisujete jako komunistické manýry, je obyčejný kapitalismus. Red Hat si může sponzorovat, koho chce. A pokud mu vedení nějaké organizace, kterou sponzoruje, nevyhovuje, je ukončení sponsoringu naprosto legitimní krok. To je asi, jako by po vás někdo chtěl, abyste volil pořád jednu a tu samou stranu bez ohledu na to, kdo ji reprezentuje. To by teprve byl ten váš komunismus.
    David Ježek avatar 27.3.2021 12:57 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    To samozřejmě není. Ale já nemám rád přepisování dějin. Takto tlakem různých uskupení může skončit RMS jako "ten člověk, co kdysi dělal nějaký GNU, ale pak obhajoval toho hajzla Epsteina". Domnívám se, že to by bylo chybné historické hodnocení RMS. Nijak tím nepopírám, že Epstein byl svině, u které asi nikdo nelituje a nepochybuje, že se smaží v pekle. Nijak nepopírám ani to, že RMS je kapitální VŮL, co neumí domyslet důsledky svých idiotských vyjádření. Ale že by to mělo dojít tak daleko, že Red Hat kvůli tomu budě dělat takto výrazný nátlak na jinou organizaci, když jednou z prapůvodních příčin toho, že Red Hat je tak bohatý a mocný, je to, že svůj vzestup vystavěl z významné části na práci RMS, tak to odmítám. Je to pokrytectví, jejich tisková zpráva je ryze nátlaková z pozice moci a nijak nepřispívá ke slušnému a kontruktivnímu vyjasnění téhle situace.

    A ještě jednou, aby to bylo jasné: RMS je VŮL a kdybych měl možnost jít s ním na pivo, tak to odmítnu.
    Fluttershy, yay! avatar 27.3.2021 13:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Co když prostě lidé, kteří pracují na FOSS a platí je za to Red Hat, vesměs nemají rádi RMS, špatně se jim spolupracuje s organizacemi, které RMS řídí (RMS už ostatně sám prakticky neprogramuje), a Red Hat v tomhle případě dal na jejich postoj? Ono to může být až tak jednoduché.

    Nebo v tom může být korporátní PR. Asociovat se s RMS (resp. FSF vedenou RMS) může být špatné PR pro Red Hat.

    Nebo v tom může být nějaká konspirace, že Red Hat chce svého člověka ve FSF, aby protlačil GPLv4, která bude nějak výhodná pro Red Hat.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    27.3.2021 14:58 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    O svůj odkaz musí člověk pečovat hlavně sám. RMS roky celkem systematicky pracuje na tom, aby si svůj odkaz pošlapal (aniž by si to sám uvědomoval), proto může být těžko překvapený, že si o něj najednou ostatní nechtějí opřít ani kolo. Že někdo něčeho dosáhne a dá světu, ještě není bianco šek na cokoliv, co provede následně.
    27.3.2021 08:35 mln
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Zeby v IBM Redhate zabudli na definiciu slobodného softvéru ? Clielom neobolševikov je diverzitou k uniformite.
    Roughly, it means that the users have the freedom to run, copy, distribute, study, change and improve the software. Thus, “free software” is a matter of liberty, not price. To understand the concept, you should think of “free” as in “free speech,” not as in “free beer”
    Howgh.

    RMS bude na stare kolená nielen bojovníkom za slobodný softvér ale aj za slobodu slova v slobodnom softvéri.

    27.3.2021 08:57 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Vyzerá to tak.
    27.3.2021 12:09 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Redhat je firma, která vytváří čím dál tím více ze své distribuce "černou skříňku".

    Aby do toho vidělo co nejméně lidí.

    Aby bylo ovládání co nejsložitější.

    Když srovnám grafické nástroje z CentOS 6 -> 7(8), chce se mi plakat.

    I Win už je uživatelsky přívětivější na nastavení.

    Prostě korporát, naprosto schodný s Microsoftem, způsobem chování, jednání. Přispívá pouze k věcem, které využije ve svůj prospěch. Bohužel, linux je už těžce korporátní.
    27.3.2021 12:27 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Súhlasím až na "Bohužel, linux je už těžce korporátní."

    Používam mageiu a pokukujem po manjaru. A tam sa to ešte dá.

    Aj keď obidve distribúcie prešli na systemd.
    27.3.2021 13:23 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Používal jsem Mandrake/Mandrivu a teď Debian.

    Mageie fandím, Mandrake měla vždycky moc pěkné grafické "Ovládací centrum".

    Nevýhoda byla, že to ne vždy fungovalo, takže jsem skončil ve většině případů u cmd a textových konfiguračních souborech. :-)

    Teď jsem přecházel z Mandrivy 2010 :-) na CentOS, a je to smutné, veškerá pohodlnost nastavení je pryč.

    Systemd by mi nevadil, kdyby se ten nedodělek nedostal hned ze začátku do všech distribucí. Teď už se situace zlepšila, ale i tak, občas se něco podělá a nedůvěra už zůstala. :-(
    Jendа avatar 27.3.2021 11:11 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Hele ale davkol má vedle dobrou pointu: existuje něco (mimo oblast software/techniky), co by musel RMS udělat, aby ti tohle vyhození přišlo adekvátní? Nebo zastáváš názor, že jakýkoli extrém mimo obor by na tohle neměl mít vliv?
    27.3.2021 12:17 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    A co tak extrémního řekl? Nevšiml jsem si že by porušil nějaké zákony, jinak už by byl ve vězení.
    Jendа avatar 27.3.2021 13:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    1) Já jsem neříkal, že s tím vyloučením souhlasím. Osobně si nejsem jistý ani jedním.

    2) Obecně se morálka nekryje se zákony, a u organizace, která si zakládá na morálních principech, bych čekal, že ten rozdíl bude ještě větší.
    27.3.2021 15:06 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Zákony jsou obvykle přijímané drtivou většinou lidí. Morálka ne protože každá kultura a filozofický směr ji definuje jinak. Stallman neporušil žádný zákon nýbrž nepsaná pravidla jednoho z mnoha názorových proudů který se svou morálku snaží násilím nacpat úplně každému. Je to takový kulturní imperialismus.
    28.3.2021 09:43 Djdfjgj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF

    I prez 2 bych ja pozadoval odsouzeni a omezeni zamestnani by melo platit jen po dobu trestu + interval - jako se to dela u vypisu z rejstriku trestu. A to z dobrych duvodu:

     

    1. Soudi plus-minus nepodjaty soudce, tj. dalsi osoba. Neni to nekdo, komu se udala krivda a nevidi realitu.
    2. Soudi se dle zakonu, ktere platili v dobe cinu a zakony jsou zname. Nehrozi, ze nekoho vyhodi za 20 let, ze se mu libili ponici. Nebo ze nepodporoval treba svazky lidi a zvirat, co bude mozna pozdeji moderni.
    3. Vyzaduji se dukazy. Neni to ze jeden clovek rekne, ze se neco udalo a vsichni mu veri bez toho, aby se druha strana mohla branit.
    4. Povinnost rikat pravdu. Lzes pred policii nebo soudem - kdyz se to dokaze, pujdes za katr. Lzes pred zamestnavatelem - mozna te vyhodi.
    5. Je tam interval a "zapomenuti". Nelibi se mi, kdyz by se malem resili duchodci, protoze se 60 let zpet ve skolce chteli podivat divkam pod sukni.
    Jak tyhle body vyresis pri dnesnim stavu, kdy se proste dava vypoved?

     

    Fluttershy, yay! avatar 28.3.2021 12:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Tak já sem jenom zkopíruju příklad z vedlejší diskuze, jak to bylo s Epsteinem:
    Až bude [kdokoliv] odsouzen tak prosím.
    To je taková roztomilá výmluva.

    Když je řeč o RMS a Epsteinově kauze, to je zrovna dobrý příklad, na kterém jde ukázat, že do odsouzení vstupují další vlivy:
    25 April 2019 ( Plea deal for Epstein )

    (Now) Labor Secretary Acosta's plea deal for Jeffrey Epstein was not only extremely lenient, it was so lenient that it was illegal.

    I wonder whether this makes it possible to resentence him to a longer prison term.

    […]
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 28.3.2021 14:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Jak tyhle body vyresis pri dnesnim stavu, kdy se proste dava vypoved?
    Vůbec nijak, a přijde mi absurdní vybírat „zaměstnance“/„CEO“ jen podle „neporušil žádné zákony, tak to bude OK“, a myslím, že ty to budeš dělat stejně: když bys třeba měl zaměstnance/kolegu/kontraktora, který nedělá nic vyloženě nelegálního, ale je s ním po lidské stránce k nevydržení, tak ho taky vyhodíš. Nebo po CEO zase budeš chtít, aby nosil oblek a kravatu, i když na to není zákony. Nebo naprosto konkrétní příklad s RMS: jistě je jeho plné právo dělat „ve volném čase“ to nejhorší DRM pro Microsoft a Apple a šmírování uživatelů pro Google: ale chtěl bys v čele FSF takového člověka?
    28.3.2021 17:57 asdfasdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF

    Po CEO muzu chtit, aby nosil kravatu a to se da dat do pracovni smlouvy. Stejne jako non-compete klauzula. Kdyz je s nekym k nevydrzeni a je to az po zkusebni dobe, tak to jen tak nejde. Budu chtit, at si dela svou praci, coz je nejvetsi riziko u cloveka k nevydrzeni. Kdyz to zvlada, tak mu treba nakazi praci z domu a nikomu to tolik nebude vadit.

    Vadi mi, ze ma nekdo dostat ekvivalent vyhazovu za neco, co nebylo nejak zakazano nebo osetreno a nebo to udelal par roku zpet. I kdyby ho odsoudili a sedel by v lochu, tak by uz byl venku. Takhle to ma zrejme na dozivoti.

    Jendа avatar 28.3.2021 18:33 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Kdyz je s nekym k nevydrzeni a je to az po zkusebni dobe, tak to jen tak nejde. Budu chtit, at si dela svou praci, coz je nejvetsi riziko u cloveka k nevydrzeni.
    Jenže RMS je tam hlavně od toho, aby vystupoval na veřejnosti.
    Vadi mi, ze ma nekdo dostat ekvivalent vyhazovu za neco, co nebylo nejak zakazano nebo osetreno
    Nedokážu si představit, jak smluvně ošetřit, že se má „chovat slušně“, to zase povede k těmto diskuzím co je ještě akceptovatelné, jako teď.
    I kdyby ho odsoudili a sedel by v lochu, tak by uz byl venku. Takhle to ma zrejme na dozivoti.
    Nesledoval jsem podrobně, kdy k posledním excesům došlo, ale asi by mělo jít hlavně o to, jestli se změnil. V těchto vztazích funguje přece „promlčení“ jinak než v trestním právu. Když tě někdo oškube, tak si příště taky rozmyslíš, jestli s ním budeš něco dělat, i když by z případného vězení byl za chvilku venku.
    28.3.2021 20:40 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Jenže tady nejde o zaměstnanecký poměr, ale o volenou pozici v boardu neziskové organizace. Na tu se nevztahuje žádná ochrana zákoníku práce a můžou vás z ní kdykoliv prostě odvolat podle stanov organizace.
    27.3.2021 12:05 martin-ux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    A o chvilku mozno vobec slobodu slova. Teda pokial nemas "spravny nazor" TM.
    27.3.2021 15:40 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Zeby v IBM Redhate zabudli na definiciu slobodného softvéru ?
    Ja tomu nejak nerozumim. Jak pritomnost RMS v nejake organizaci zasahuje do: freedom to run, copy, distribute, study, change and improve the software (at je to jakykoliv software)
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    27.3.2021 15:40 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    vypadlo mi "svobodny software"
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    27.3.2021 11:59 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Kdyby vsichni radeji zacali makat a prestali kadrovat ostatni.
    27.3.2021 13:26 David
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF

    Já to nechápu

     

    • R. Stallmana za svá názory nebyl nikdy obžalován a odsouzen. Alespoň jsem o tom nikde nečetl.
    • Skupině lidí se jeho názory nelíbí, na to mají nárok, a tak se rozhodli, že budou nad zákonem a provedou jeho obžalobu,odsouzení a potrestání. To je hodně WTF.
    • Nejsou jeho názory a jeho osoba rozšížením diverzifikace? Všichni nemají stejný názor a pokud nepřekračuješ zákon tak co?
    • Od teď budou všechni kdo mají špatný názor na cokoliv persekuováni novodobými inkvizitory? Jako vážně?
    • Tak ať R. Stallmana obžalují a na základě výsledku procesu kde se bude moc obhájit jej případně vykopnou.
    JiK avatar 27.3.2021 13:32 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Tys to prostě nepochopil. Diverzita je, ze si budeš smět myslet přesně to, co všichni ostatní. Zcela bez jakýchkoli odchylek a nezdravého individualismu. Můžeš si myslet přesně to, co nařídí strana a vláda. V podání probuzené nové levice totiž slova často znamenají jejich pravý opak. Válka je mír, svoboda je otroctví a tak dal.
    27.3.2021 13:54 David
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF

    Takže když někdo nesouhlasí např: s existencí 52 pohlaví, tak je nutné jej např: vyhodit z práce.

    Fluttershy, yay! avatar 27.3.2021 14:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Naopak, to je docela lukrativní: když to budeš dělat dost hlasitě, můžeš dostat tučnou odměnu od některého konzervativního thinktanku nebo ruské státní televize. Taky se tak dají prodávat předražené doplňky stravy (viz InfoWars).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    27.3.2021 15:12 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Konzervativní think tanky any rusáci nemaj tolik peněz aby se postarali o každého vyhozeného člověka který se dopustil ideozločinu.
    Fluttershy, yay! avatar 27.3.2021 15:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Competition would start kicking in.
    —Rave Dubin
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    27.3.2021 16:25 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Competition would start kicking in.
    —Rave Dubin
    V udávání?
    28.3.2021 15:36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Zatímco když budeš dělat dost hlasitě opak, můžeš dostat tučnou odměnu od některého progresivně-levicového thinktanku nebo americké státní televize. ;-)
    Fluttershy, yay! avatar 28.3.2021 15:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Kéž by. /s

    Totiž, mě by právě zajímalo, které to jsou. Myslím, že mám o téhle oblasti trochu povědomí, ale třeba mi něco uniklo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    JiK avatar 28.3.2021 17:33 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Na to abys byl politickym komisarem pro audit diverity v nejake megakorporaci nebo v neziskovce nemas. myslis si, ze kdyz budes dost zapalenej a sectelej, dotahnes to na clena Vnitrni Strany. Jenze je z tebe furt jen takovej lepsi Jasanek. Nechapes, ze na to abys byl clen vnitrni strany, tak by tem svym nesmyslnym kecum o diskriminci a systemovem rasismu musis napred cynicky prestat sam verit...a pak budes litat na klimasummity v soukromym tryskaci...a kadrovat a vyhazovat technicke experty, a drzet v sachu treba i CEO, protoze na nej mas, ze ma sice dve sekretarky, ale nejsou obe dost trans nebo dost cerne...
    Fluttershy, yay! avatar 28.3.2021 19:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    To je spor s výrokem, na který jsem reagoval.

    Zatímco na Kochovic chechtáky si sáhne i úplný debil (viz Rave Dubin), v opačném případě se kupí požadavky na požadavky.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    JiK avatar 28.3.2021 19:18 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    pozadavky? Vzdyt staci byt mentalne nemocna teenagerka s nedokoncenou zakladni skolou...
    27.3.2021 13:40 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    No zrovna Red Hat dělá jenom to, co se v těchhle věcech přece doporučuje: když vám firma nebo její vedení vadí, máte možnost hlasovat peněženkou a přestat ji podporovat tím, že jí nebudete dávat peníze (nákupem zboží).

    Nebo v momentě, kdy se nám postoj toho bojkotéra nelíbí, už se to nesmí?

    27.3.2021 13:52 David
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    A proč Red Hatu vadí jen vedení FSF. Jsou i jiné závadné firmy? Když se ti nebude líbit někdo ve vedeni firmy ČEZ, tak si doma taky vše odpojíš z elektriky?
    27.3.2021 19:24 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    ... to transition to a more diverse, inclusive board membership.
    Ve FSF je v Board of directors 1/3 žen, v RedHat je to méně než 1/10.
    27.3.2021 14:15 Keson
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Kam se podělo ono "Nesouhlasím s tím, co říkáte, ale až do smrti budu hájit vaše právo to říkat."?

    Namísto toho se nám nabízí: "RMS musí být odstraněn ze všech vedoucích pozic vč. GNU; přestaňte podporovat FSF, odmítněte přispívat do projektů FSF a RMS, neúčastněte se konferencí, kde je FSF nebo RMS..." (komouši z 50. let by bledli závistí...)

    A co ta "provinění"? IMHO založená na vodě; věci vytržené z kontextu
    • Podpora pedofilie? Ne, lingvistická analýza a styl "ďáblův advokát";
    • Obdiv k Epsteinovi? Ne, opět lingvistika (význam "sexual assault")
    • Přímost ve vyjadřování, odmítání "politické korektnosti"? Věc názoru, ale já preferuji nepříjemnou pravdu před líbivou lží.
    Prosím, zabraňme honu na čarodějnice, (i v případě že s RMS nesouhlasíme, nebo je nám nesympatický). Tzv. cancel culture je daleko větší zlo!

    An open letter in support of Richard M. Stallman
    27.3.2021 15:06 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    "Nesouhlasím s tím, co říkáte, ale až do smrti budu hájit vaše právo to říkat."
    Tohle platí pro občana nebo řadového člena RMS, ne pro prezidenta nebo člena boardu stále ještě významné organizace. U vedoucích lidí jsou nároky na to, co říkají, logicky podstatně vyšší. Vám je jedno, jak se RMS ve své pozici vyjadřuje, je to váš názor, v pořádku. Stejně tak jiní mají názor, že je to neakceptovatelné a podle toho se zařizují. Jejich názor jako neplatí? Vždyť RMS nezavírají do kriminálu, nepotlačují jeho občanská práva. Jen s ním nechtějí mít nic společného a veřejně to vyjadřují. Zajímavé, že ti, co mají hubu plnou osobních svobod, by nejraději ostatním diktovali, co mají nebo nemají dělat.
    27.3.2021 15:17 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Ano, nezavírají ho do kriminálu. Jenom ho společensky a ekonomicky likvidují. Lidumilové.
    Zajímavé, že ti, co mají hubu plnou osobních svobod, by nejraději ostatním diktovali, co mají nebo nemají dělat.
    To říká ten pravej.
    27.3.2021 16:17 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    To už tak bývá, že pokud jsem na někom ekonomicky závislý, je dobrý si ho nenasrat. Stejně jako jiní nemají povinnost RMS platit, vy ho naopak můžete podpořit, aby ekonomicky nestrádal. Třeba se to vyřeší pěkně kapitalisticky přes peněženku a RMS zjistí, že se pořád najde dost lidí, kteří mu pošlou peníze, i když říká, co říká. A bude to tak v pořádku.
    27.3.2021 15:27 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Může se zaměstnec RedHat ve svém volném čase jako soukromá osoba zúčastnit akcí FSF bez jakýchkoli důsledků, nebo to bude mít zaznamenáno ve svém osobním hodnocení?

    Tak to aspoň fungovalo před cca 32+ lety u nás při styku se "závadnými" osobami, ti druzí byli Rudí nezřídka v klobouku.
    27.3.2021 16:38 RB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Může se zaměstnec RedHat ve svém volném čase jako soukromá osoba zúčastnit akcí FSF bez jakýchkoli důsledků, nebo to bude mít zaznamenáno ve svém osobním hodnocení?
    A vy máte nějaké indície, že nemůže?
    27.3.2021 19:17 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    In addition, many Red Hat contributors have told us they no longer plan to participate in FSF-led or backed events, and we stand behind them.
    Ve svém prohlášení RedHat podporuje ty přispěvatele, kteří odmítají dále participovat na akcích FSF. Nezmiňuje nic o těch přispěvatelích co by i nadále chtěli s FSF spolupracovat. Není upřesněno zda tyto ostatní RedHat podporuje, toleruje či perzekuuje.
    27.3.2021 15:08 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Tohle už je snad opravdu šikana pana Stallmana a vydírání FSF s cílem ho poškozovat. To se nestydí ty prasata se takhle chovat? Stallman se zasloužil víc jak celej Red Hat.

    200 přechodů, už jsem v přechodu.
    27.3.2021 17:22 Honza | skóre: 19
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Cancel culture 2.0, trochu se nám SJW a ultraprogresivní křídlo utrhlo ze řetězu...

    Aniž bych hodnotil motivaci RH, Gnome atd. k podobných prohlášením a otevřeným dopisů, považuju je především za pokrytecké. Jednak třeba Gnome svým otevřeným dopisem porušuje svoje vlastní (stupidní) CoC a druhak bych chtěl vidět, jestli by byli stejně hlasití, kdyby byl RMS například homosexuální černoch...
    27.3.2021 21:36 PetebLazar | skóre: 33 | blog: l_eonardovo_odhodlani
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF
    Dave Chappelle příchod této doby asi před 18ti lety tušil a proto Claytona Bigsbyho (white supremacistu) již tehdy vybavil příslušnými ochrannými vlastnostmi.
    28.3.2021 23:34
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Red Hat k návratu Richarda Stallmana do vedení FSF

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.