abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    Apple představil nový MacBook Pro s čipy M4, M4 Pro a M4 Max.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:00 | Zajímavý software

    Na GOG.com běží Halloween Sale 2024. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Return of the Phantom.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI spustila internetový vyhledávač ChatGPT search.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2024 proběhne již tento víkend 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Začíná ale už v pátek na warm-up party ve Studentském klubu u Kachničky v 17:00. Pokud jste ještě areál FITu nenavštívili, k dispozici jsou pokyny k orientaci. Na programu je 54 přednášek a workshopů. Témata jsou od silně technických témat jako je třeba GCC nebo PostgreSQL po méně technické témata jako eGovernment, nebo třeba detailní analýzu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:23 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.9 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.0.1. Tor client na verzi 0.4.8.13. Thunderbird na verzi 115.16.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Komunita

    Vývojáři free a open source synchronizačního nástroje (a p2p náhrady Dropboxu) Syncthing oznámili, že z důvodu odporu ze strany Google Play ukončují podporu OS Android. Bohužel v rámci toho zmizí i vydání Syncthing na F-Droid, který má slabší uživatelskou základnu. Syncthing je na Androidu implementován formou wrapper aplikace, která spustí Syncthing démon, vyžádá potřebná oprávnění a zpřístupní webové rozhraní démona. Ve srovnání se

    … více »
    Harvie.CZ | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    V červnu 2022 bylo oznámeno, že z K-9 Mailu se stane Thunderbird pro Android. Trvalo to poněkud déle, než vývojáři předpokládali, ale včera byl první stabilní Thunderbird pro Android 8.0 vydán.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 21:33 | Komunita

    Projekt microDMG Racer na Kickstarteru nevyšel, tak se autor rozhodl uvolnit na ESP32 postavené autíčko i ovladač jako open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    30.10. 13:22 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.10 „Electric Eel“. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.10.29 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nově s podporou AI (whisper.cpp) pro generování titulků. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Rozcestník

    Sony krade ikonky z KDE

    Firma Sony si půjčila ikonku ze sady Oxygen, na dodržení podmínek LGPL 3 ovšem poněkud pozapomněli. Objevil Johnathan Riddell.

    22.2.2013 23:10 | rADOn | Humor


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.2.2013 23:21 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    To je spíš Humor....

    Teda jako OK, zkopírovali (v pojmech, které používá Sony, možná i ukradli) ikonku, ale tím spíš je to v tomto případě humor.
    Max avatar 22.2.2013 23:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Určitě, přehlédl jsem, napraveno.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Fluttershy, yay! avatar 23.2.2013 11:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Napraveno? Spíš naopak: zpackáno. Na tomhle humorného není vůbec nic, ta ironie¹ je spíš smutná.

    ¹ viz první věta textu:
    Sony, the company who created Audio CDs which installed a rootkit on Windows computer to try to stop people copying music has pirated KDE artwork.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.2.2013 12:04 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    A dál než za první větu ses dostal?
    This blog is deliberate hyperbole. It is ironic...
    Fluttershy, yay! avatar 23.2.2013 12:29 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Ano — předpokládám, že se to týkalo především závěru toho textu, tedy zda by (ne)měli podat žalobu.

    Pokrytci, kteří mají na svědomí záležitosti jako Sony BMG copy protection rootkit scandal, si můžou jen tak beztrestně porušovat licence, resp. ignorovat autorství, hahaha.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.2.2013 17:15 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Napraveno? Spíš naopak: zpackáno.
    +1, tohle opravdu není vtipné, a jestli to Riddell bere ve stylu "mohli bysme je žalovat, hahaha, to je ale blbost", tak je to dost smutný :-(
    23.2.2013 22:52 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Já se tedy bavím výborně. Prosím pokračovat.
    xkucf03 avatar 23.2.2013 10:52 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Nemyslím si, že to patří do kategorie humor. Jestliže někdo bojuje za duševní vlastnictví ve stylu, jako to dělá Sony, měl by mít zameteno před vlastním prahem a respektovat práva k autorským dílům druhých.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.2.2013 12:00 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Ano, nechápeš tu ironii. A ano, měli by si zamést před vlastním prahem. Ale těžko lze jedno zdůvodňovat druhým.
    vain avatar 23.2.2013 13:05 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Ironie není přece humor.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    23.2.2013 16:07 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Tak teď nejsem schopen posoudit, zda mi unikl jeden level při přechodu do metaironické diskuse o ironii, nebo to myslíš vážně. Platí-li druhé, prosím zkonzultovat výkladový slovník, wikipedii, ...
    24.2.2013 22:38 Ash | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Ironie opravdu != humor a tenhle případ je rozhodně ironický. O humornosti by se dalo polemizovatm protože někomu ta ironie humorná připadá, a někomu zase ne.
    25.2.2013 20:50 Vla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Tohle je kvalitni komentar. Dekuji.
    23.2.2013 00:56 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    By mě zajímalo, jak konkrétně se dodržuje LGPL u ikony :) Tam k tomu má být svg nebo co? :))
    Solitary avatar 23.2.2013 01:30 Solitary
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Stacilo by zminit, ze je dostupna pod tou licenci, a ze si ji teda kazdy muze zkopirovat na svuj web. Oni naopak napsali, ze vsechno na webu patri jim a na vse maji copyright a bububu.
    23.2.2013 07:52 zdsafgtsergt
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    sony je cinska firma? ze kasle na licence :-)
    Fluttershy, yay! avatar 23.2.2013 11:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Jenže oni to zřejmě mají nejen na webu, ale i on the UEFI firmware should you boot up into Assist mode (z odkazovaného článku).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 23.2.2013 14:13 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Škoda, že to není pod GNU GPL – pak by museli zveřejnit zdroják toho Firmwaru. Ani takhle to není košer – musí zajistit alespoň vyměnitelnost toho LGPL obsahu a hlavně nelhat o autorských právech a přiznat skutečného autora díla (ne se za něj vydávat).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.2.2013 21:28 pjoter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Houby by museli zverejnit :) Spise bych to zmenil na "meli". Firmy na dodrzovani GPL kaslou, GPL stejne nikdo nevymaha...
    xkucf03 avatar 23.2.2013 22:05 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Když myslíš… :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.2.2013 23:00 potato
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Jistě, stačí se podívat na gpl-violations.org, www.softwarefreedom.org, etc., a lze hned najít řadu příkladů, jak GPL nikdo nevymáhá.
    24.2.2013 12:34 pjoter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    gpl-violations.org mi prijde uz delsi dobu mrtve, ten druhy web ani nefunguje. Nejaky uspesny priklad za posledni pulrok?
    stativ avatar 23.2.2013 21:43 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Doporučuji si přečíst související blog Why free software needs reputation management. Ačkoli Sony nemám zrovna v oblibě kvůli některým věcem co v minulosti udělali, mohou v tom být nevinně – mohli tu ikonu od někoho koupit (a ten ji ukrad). Něco podobného se IIRC stalo i Archu. Možná by bylo lepší je nejdřív upozornit a začít řvát až když to nezmění.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    rADOn avatar 25.2.2013 00:13 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Jasně, za všechno může nějaká stážistka a jede se dále, močálem černým kolem býlých skal.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    stativ avatar 25.2.2013 12:35 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Jasně, za všechno může nějaká stážistka
    Kdo ví?
    a jede se dále, močálem černým kolem býlých skal.
    Ne, jde o to to nejdřív zkusit vyřešit jako lidi domluvou a ne hned řvát jako malé děcko kterému sebrali jeho oblíbenou hračku.
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    rADOn avatar 25.2.2013 14:29 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Sorry, stážistku neberu. Kdyby to byl studentskej web o kočkách, tak na to sere pes. Ale pokud si někdo napíše sáhodlouhý TOS ve kterým se prohlásí za výhradního autora a majitele obsahu (včetně temných výhružek na adresu každého kdy by se na ten web byť jen křivě podíval), tak na sebe bere taky odpovědnost za ten obsah.

    A pokud dotyčná firma je proslulá extremistickou "ochranou" vlastního obsahu, tak pořídit jí z ostudy kabát je to nejmenší co si zaslouží.

    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    stativ avatar 25.2.2013 19:07 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Sorry, stážistku neberu. Kdyby to byl studentskej web o kočkách, tak na to sere pes. Ale pokud si někdo napíše sáhodlouhý TOS ve kterým se prohlásí za výhradního autora a majitele obsahu (včetně temných výhružek na adresu každého kdy by se na ten web byť jen křivě podíval), tak na sebe bere taky odpovědnost za ten obsah.
    Co máš pořád s nějakou stážistkou? Je dost možné, že to ikonky prostě koupili někde jako je třeba seanau (jeden z prvních odkazů které mi google vyplivl na nákup ikon). V tom případě by to byl problém původního prodejce, protože ten by měl ručit za to, věci co prodává nejsou kradené.
    A pokud dotyčná firma je proslulá extremistickou "ochranou" vlastního obsahu, tak pořídit jí z ostudy kabát je to nejmenší co si zaslouží.
    Kdyby to bylo jen tak, tak proč ne, ale tohle staví OSS do role uřvaného děcka, které nedovede nic jiného než všechny okolo obviňovat jak mu ubližují, místo toho, aby řešilo problém (i kdyby třeba podáním žaloby).
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    pushkin avatar 24.2.2013 07:02 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    To chce klid. Mě docela fascinuje jiná věc - Kaspersky Rescue Disk 10 je LiveCD evidentně postavený na Linuxu s KDE, ale Kaspersky se o tom jaksi zapomněl zmínit a ani nikde není odkaz na licenci či zdrojové kódy. Stahujte zde a můžete si ho projet.
    xkucf03 avatar 24.2.2013 10:43 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Ve své EULA aspoň píší:
    The Software may include some software programs that are licensed (or sublicensed) to the user under the GNU General Public License (GPL) or other similar free software licenses which, among other rights, permit the user to copy, modify and redistribute certain programs, or portions thereof, and have access to the source code (“Open Source Software”). If such licenses require that for any software, which is distributed to someone in an executable binary format, that the source code also be made available to those users, then the source code should be made available by sending the request to source zavináč kaspersky tečka com or the source code is supplied with the Software. If any Open Source Software licenses require that the Rightholder provide rights to use, copy or modify an Open Source Software program that are broader than the rights granted in this Agreement, then such rights shall take precedence over the rights and restrictions herein.
    Nicméně bylo by slušné, kdyby v popisu produktu napsali, že je to postavené na GNU/Linuxu a KDE.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    pushkin avatar 24.2.2013 21:36 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Jo, takhle to dopadá, když vidím jenom EULA a ne přímo GNU...
    24.2.2013 15:16 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Copak Sony, ale kdyz jsem poprve videl Win7, prislo mi to, ze nekdo okopiroval KDE (bylo to stejne osklivy ;)
    26.2.2013 09:21 eee
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Uz jsem tady roky nebyl a nestacim zirat na ten pokles urovne v diskusich. Nejen ze se dela z komara velbloud, ale jeste takovy zumpoidni styl. Dostala prostor k vyjadreni druha strana? Opravdu Sony neco ukradla? Kde berete tu jistotu, kde jsou dukazy? Co autor ikonky, neposkytl ji Sony nebo nekomu jinemu od koho ji Sony ziskala?
    Fluttershy, yay! avatar 26.2.2013 09:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Uz jsem tady roky nebyl a nestacim zirat na ten pokles urovne v diskusich.

    I za mých mladých let byla tráva zelenější.

    Nejen ze se dela z komara velbloud

    Na nějaké licence přece sere pes, že?

    ale jeste takovy zumpoidni styl

    ...a měla odhalený kotník!

    Dostala prostor k vyjadreni druha strana?

    Jejich TOS hovoří jasně.

    Opravdu Sony neco ukradla?

    Pokud se uchýlíme k rétorice ochránců intelektuálního vlastnictví, ano.

    Kde berete tu jistotu, kde jsou dukazy?

    Se do toho UI podívej a TOS si přečti.

    Co autor ikonky, neposkytl ji Sony nebo nekomu jinemu od koho ji Sony ziskala?

    Nebylo by to čirou náhodou v rozporu s licencí?

    A to zcela pomíjím, že jde o Sony — jak onehdá psal belisarivs, "zákazníci Sony nepotřebují sex, už s nimi vymrdala Sony".

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    26.2.2013 21:21 Roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Uz jsem tady roky nebyl a nestacim zirat na ten pokles urovne v diskusich. != I za mých mladých let byla tráva zelenější.

    Nejen ze se dela z komara velbloud != Na nějaké licence přece sere pes, že?

    ale jeste takovy zumpoidni styl != ...a měla odhalený kotník!

    Dostala prostor k vyjadreni druha strana? != Jejich TOS hovoří jasně.

    Opravdu Sony neco ukradla? > Pokud se uchýlíme k rétorice ochránců intelektuálního vlastnictví, ano. => Chybí dúkaz.

    Kde berete tu jistotu, kde jsou dukazy? > Se do toho UI podívej a TOS si přečti. => Chybí důkaz.

    Co autor ikonky, neposkytl ji Sony nebo nekomu jinemu od koho ji Sony ziskala? > Nebylo by to čirou náhodou v rozporu s licencí? => Dovedu si predstavit, ze ne.

    Bohuzel, mas mnoho reci, ale nulovou miru pochopeni.
    Fluttershy, yay! avatar 27.2.2013 04:16 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 27.2.2013 12:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Co autor ikonky, neposkytl ji Sony nebo nekomu jinemu od koho ji Sony ziskala?
    Nebylo by to čirou náhodou v rozporu s licencí?
    Chápu správně, že když dám něco pod GPL, už to nikdy nesmím nikomu licencovat pod jinou licencí?
    Fluttershy, yay! avatar 27.2.2013 13:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Sony AFAIK neuvádí autora jako držitele copyrightu, i kdyby došlo k duálnímu licencování, ale IANAL.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 27.2.2013 14:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Třeba licence, pod kterou Sony ikonku dal, nepožaduje uvedení každého jména někde.
    Fluttershy, yay! avatar 27.2.2013 14:48 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Nejde o jméno, ale držitele copyrightu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 27.2.2013 17:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    No dobře, ale pořád nevidím, jaký rozpor s jakou licencí by měl nastat.
    rADOn avatar 27.2.2013 18:05 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Chápu správně, že když dám něco pod GPL, už to nikdy nesmím nikomu licencovat pod jinou licencí?
    Samozřejmě že můžeš. Své dílo si můžeš licencovat jak se ti zlíbí… ale jenom své dílo. Čili v případě GPL díla by to znamenalo odstranit všechno co není tvoje, což je tak nějak proti smyslu GPL takže se to běžně nedělá.

    Ergo Sony teoreticky mohla získat od Everalda svolení použít jeho původní ikonku (která může být shodná s tím co je teď GPL pokud ji nikdo neměnil) ale nemůže za svou vydávat tu GPL verzi.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    Jendа avatar 27.2.2013 18:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Přesně tohle jsem psal, asi se nevyjadřuji dost exaktně…
    27.2.2013 09:07 Martin Mareš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Sony krade ikonky z KDE
    Uz jsem tady roky nebyl a nestacim zirat na ten pokles urovne v diskusich.

    Jo jo, už se dokonce někteří ani nedovedou podepsat! Strašné, že? :-)

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.