abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 4
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 22 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Rozcestník

    TrueCrypt končí?

    Na domovských stránkách programu TrueCrypt se objevilo oznámení o zastavení jeho dalšího vývoje. Dále je varováno před používáním stávající verze TrueCryptu s tím, že může obsahovat neopravené bezpečnostní chyby a uživatelům operačních systémů Microsoft Windows Vista/7/8 je doporučován přechod k šifrování pomocí proprietárního nástroje BitLocker. Krátce po tomto oznámení se vyrojila řada spekulací, teorií a jiných zpráv, které z opatrnosti doporučují vyčkat a nepoužívat poslední zveřejněnou verzi 7.2 z obavy před možnou kompromitací účtu na Sourceforge, kde je projekt hostován. [Slashdot].

    Truecrypt je multiplatformní opensource nástroj umožňující šifrování disků a vytváření virtuálních zabezpečených jednotek, do kterých můžete ukládat svá data. Skutečná totožnost autorů-vývojářů není známa.

    29.5.2014 07:30 | Michal Makovec | Bezpečnostní upozornění


    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    skunkOS avatar 29.5.2014 07:34 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Si dělají prdel?
    http://martinrotter.github.io
    29.5.2014 09:02 olin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Tak logicky to bude spíš nějakej hack, než jejich vyjádření...
    29.5.2014 12:58 prcek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Za vším musíte vidět Microsoft. Kdo by řekl, že manažér Ubuntu Bacon odejde do nadace sponzorované Microsoftem.

    (Na to ovšem pan Hagara zapomněl a zprávičku zde nedal).
    31.5.2014 16:36 Ján Dráb | skóre: 4 | Banská Bystrica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Jono Bacon ukončil prácu ako Ubuntu Community Manager a prešiel do SpaceX na obdobnú poziciu. Nikde som si nevšimol, že by SpaceX "sponzoroval" Micorosft, alebo, že by SpaceX bola nadácia :D
    Everything has room for improvement.
    little.owl avatar 31.5.2014 17:22 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Presel do X Prize Foundation a ta ma vazby na lidi od Microsoftu.
    A former Red Hat freeloader.
    31.5.2014 17:30 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Ta do vesmíru nelítá?
    31.5.2014 18:15 pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Ne, ta má na starosti cybersecurity
    31.5.2014 23:40 Ján Dráb | skóre: 4 | Banská Bystrica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    pre boha, asi mam problem s pochopenim pisaneho textu :D neviem odkial som si vycucal to, ze presiel do spacex. mozno prechod medzi paralelnymi vesmirmi :D
    Everything has room for improvement.
    1.6.2014 05:15 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    kdybys byl čech tak bych chápal, protože předevčírem byla o SpaceX minireportáž na Čt24.
    29.5.2014 09:17 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Treba je koupil je Microsoft (coz se ale nikdy oficialne nepotvrdi, protoze originalni autori jsou neznami) :)
    There is no point in being so cool in a cold world.
    29.5.2014 12:36 prcek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Pokud autori nejsou znami, tak to nemuze nikdo koupit.
    29.5.2014 12:48 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    To je fakt, tak to potom zbyva uz jen NSA.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    29.5.2014 15:25 prcek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Několik disků, zašifrovaných TrueCryptem, bylo zabaveno brazilskému bankéři Danielovi Dantasovi. Brazilský institut pro kriminologii (INC) se neúspěšně po dobu pěti měsíců snažil získat přístup k souborům chráněným TrueCryptem. Brazílie pak požádala o pomoc FBI, která ani po více než 12-ti měsících práce nebyla schopna šifrování prolomit.
    29.5.2014 16:40 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Bylo by od nich hodně hloupé, kdyby se nahlas chlubili, že to umí rozšifrovat. Tím neříkám, že to umí, ale že ta informace nic moc neznamená.
    29.5.2014 17:50 michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Kdyby to byli uměli, tak by nemuseli žádat soudní cestou o heslo.

    V roce 2012 soud v USA rozhodl, že určitá osoba používající TrueCrypt, nemůže být nucena k dešifrování svých pevných disků nebo prozrazení hesla (s odkazem na právo nevypovídat).
    29.5.2014 21:21 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Kdybych to uměl, určitě se tím nebudu chlubit, takže naopak o to soudní vydání požádám.
    29.5.2014 19:57 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    No a právě proto teď začali doporučovat Microsoft Bitlocker jako náhradu za TrueCrypt :) Netvrdil jsem, že by NSA uměla TrueCrypt překonat, ale že by mohla vědět, kdo za ním je a zatlačit na ně.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    30.5.2014 22:30 Ferda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Netušíte někdo, jak získat ten Bitlocker a rozjet pod Linuxem ? (když je to tedy doporučená náhrada)
    30.5.2014 23:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Not sure if troll... Každopádně, nijak, použij dm-crypt/LUKS.
    otula avatar 31.5.2014 06:50 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Řekl bych, že forma dotazu jasně říká, že si tazatel rýpnul do toho doporučení (tedy, že svůj dotaz nemyslel vážně).

    Na druhou stranu, osobně si myslím, že autoři tohle do očí bijící „doporučení“ použili schválně proto, aby jeho absurdnost každého trkla a domyslel si, že za tím vězí něco zcela jiného, než zveřejněný důvod…
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    31.5.2014 09:58 klingger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Presne toto napadlo aj mne.
    31.5.2014 14:28 kamoš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Kromě toho Bitlockeru je tam do očí bijících ještě celá řada dalších věcí:

    - Poslední webová stránka je lajdácky vytvořená, jako by ji dělala lama

    - Licence na TC 7.2 je předělaná a jsou prohozeny pojmy USA a United States (proč?)

    - Nesedí md5 u TC 7.1a staženého před dvěmi lety a před pár dny (obojí z bývalých stránek TC)

    Tím vším chtěl asi někdo něco říci...
    Václav 1.6.2014 10:10 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Binárek nebo zdrojáků? Diff?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    29.5.2014 08:06 r4in
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    "The development of TrueCrypt was ended in 5/2014 after Microsoft terminated support of Windows XP. Windows 8/7/Vista and later offer integrated support for encrypted disks and virtual disk images."

    To jsou věci.
    skunkOS avatar 29.5.2014 08:08 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Nerozumím, jak by tohle mohlo souviset. Ten argument nedává smysl, protože TC je cross-platform.

    Spíš mám pocit, že vývojaři podlehli nátlaku nejmenovaných třípísmenných agentur.
    http://martinrotter.github.io
    29.5.2014 23:31 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Právě tím, že to nabídli i pro ostatní OS z toho udělali takový nepsaný standard dokud to bylo ku prospěchu v XP, bez potřeby to někam tlačit. Z to bych usuzoval, že to je práce Microsoftu, celý ten truecrypt ale nedokážu pochopit proč by se takhle amatérsky odhalili.
    29.5.2014 22:35 zxz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    jo taak... i kdyz az k tomu terminated (mozna vcetne :D) to vypada docela verohodne... :)
    29.5.2014 08:09 gsnak | skóre: 22 | blog: gsnak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Nelinkovat betu prosim!
    Čo Rys, to vrah!
    skunkOS avatar 29.5.2014 08:10 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Používal bych 7.1a.
    http://martinrotter.github.io
    29.5.2014 14:00 rooter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    co mate furt s tou /. betou ???
    29.5.2014 18:05 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Buď se jim nelíbí, nebo jde o to, že odkaz na beta.slashdot.org nemusí za půl roku fungovat. Pokud to tedy za půl roku bude u zprávičky ještě někoho trápit...

    A nebo oboje.
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    29.5.2014 08:18 bobo112
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Je nějaká alternativa, která by byla multiplatformní (nebo minimálně pro Windows) a co nejvíce důvěryhodná?
    29.5.2014 08:30 Milan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Data v cloudech já šifruji lokálně přes ENCFS a na Windows přes ENCFS4W. Je to ale po souborech a šifruje to i názvy souborů. Dost dobrý. Jinak to funguje docela podobně, přes FUSE to vytvoří virtuální diskovou jednotku nebo podadresář na Linuxu. Něco adekvátního je i Android/IOs...
    29.5.2014 09:13 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    K EncFS je dobre si pred nasazenim projit EncFS Security Audit a zvazit, jestli je to pro zamyslene pouziti stale ok.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    29.5.2014 09:19 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Ten audit EncFS dopadl náhodou vcelku dobře, obával jsem se že to dopadne podstatně hůř ;-) Nic extrémně závažného tam není (a když s tím co našli člověk počítá a zařídí se podle toho, je to 100% bezpečné).

    Btw. ti samí dělali i audit podobného eCryptfs
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    29.5.2014 09:26 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Jednoznačně standardní Linuxové řešení - dm-crypt/LUKS

    Na Windows sere pes, používat šifrování pod proprietárním OS prolezlým exploity, zadními vrátky, _NSAKEY, atp. je stejně absolutně k ničemu a kontraproduktivní (falešné zdání bezpečnosti).

    (jinak LUKS byl dříve podporován i pod Windows projektem FreeOTFE, ale ten projekt už je delší dobu mrtvý)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Václav 29.5.2014 09:42 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    V případě že si chci chránit data na sdíleném win/lin disku na laptopu před zneužitím případným zlodějem mě moc NSA backdoory nezajímaj, ale potřebuju multiplatformní řešení.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Jendа avatar 29.5.2014 20:20 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Na Windows sere pes, používat šifrování pod proprietárním OS prolezlým exploity, zadními vrátky, _NSAKEY, atp. je stejně absolutně k ničemu a kontraproduktivní (falešné zdání bezpečnosti).
    Na Linux sere pes, používat šifrování pod opensource OS prolezlým exploity, zadními vrátky, X.org, openssl atp. je stejně absolutně k ničemu a kontraproduktivní (falešné zdání bezpečnosti).
    29.5.2014 22:48 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    OLOL, to je tak dementní "protiargument", že ani nemá cenu komentovat ;-) Mám pro tebe jen jedno:

            .-.
            |-|
            | |
         _.-|=|-.
        / | | | |
        |       |\
        |        /
         \     /`
          |   |
    
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Jendа avatar 29.5.2014 22:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Neboj, mně ten tvůj původní „argument“ taky přišel dementní. Proto taková reakce.
    30.5.2014 06:40 FAtbluNT
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    srovnavat opensource deravy system a closedsource deravy system mimo misu se mi zda
    xkucf03 avatar 30.5.2014 08:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?

    +1

    I sebeděravější svobodný software si můžeš opravit, alespoň ve chvíli, kdy tu chybu objevíš. Ale i u sebelepšího uzavřeného softwaru, jsi stále v nejistotě, nemáš šanci prověřit, co se děje uvnitř a s každou aktualizací/opravou ti můžou přijít i nové škodlivé vlastnosti (zadní vrátka, DRM atd.).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    30.5.2014 09:25 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    A snažil se vážně Jenda o nějaké srovnání? Nechtěl spíš jen poukázat na to, že původní argument
    Na Windows sere pes, používat šifrování pod proprietárním OS prolezlým exploity, zadními vrátky, _NSAKEY, atp. je stejně absolutně k ničemu a kontraproduktivní (falešné zdání bezpečnosti).
    je natolik hloupý a bez jakýchkoli důkazů, že se dá parafrázovat na jakýkoli systém?
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    30.5.2014 18:09 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Jo-jo, to napiš občas aj mně abych si včas uvědomil, co to píšu :-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    Václav 1.6.2014 10:16 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Argument že na Windows sere pes, protože na OS s tunou exploitů a zadních vrátek nemá smysl šifrovat dementní je. Ne každej totiš šifruje kvůli paranoie před třípísmenkovýma agenturama, ale například prostě proto že nechce, aby se v případě krádeže jeho osobní údaje, pracovní materiály a domácí porno s manželkou dostaly do cizích rukou.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Jendа avatar 1.6.2014 16:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    To taky, ale šlo mi o to, že na Linux je taky tuna exploitů a obsahuje spoustu zadních vrátek (CVE-2008-0166, CVE-2011-2690, CVE-2014-0160).
    29.5.2014 12:12 Ladislav Nešněra | skóre: 30 | blog: ..+2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    pár tipů je na PRISM BREAK
    Hans1024 avatar 29.5.2014 13:01 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Z nejakeho duvodu mi slova Windows a duveryhodnost vubec nejdou dohromady :-D
    Veni, vidi, copi
    29.5.2014 08:25 Milan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    No, je to nějaký divný, hlavně v souvislosti s tím, že v současné době probíhala bezpečnostní certifikace TrueCryptu a první fáze dopadla docela dobře, nějaké připomínky tam byly, ale dobrý. Je otázka, zda se tam "něco" nenašlo - to je jedna možnost, nebo naopak se tam nenašlo nic.... :D
    Václav 29.5.2014 09:03 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Audit projekt tvrdí že s tím nemá nic společného…
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    29.5.2014 08:37 hmka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Tak fork a jedem dál, ne?
    29.5.2014 13:20 BigBoss
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Fork je vidlička, ne?:)
    29.5.2014 18:37 mica
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Nedělejte fórky.
    29.5.2014 19:36 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Nechovejte se jak vidláci!
    30.5.2014 17:47 g.g
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Nebo anglicky: "there is no fork"?
    29.5.2014 09:14 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    TrueCrypt auditoval nezávisle už tuším v roce 2007 přední český kryptolog Vlastimil Klíma a žádné díry ani backdoory nenašel (tenkrát o tom byl článek na Rootu).

    Od té doby se toho sice mohlo dost změnit, ale nedávno byl dokončen bezpečnostní audit firmou iSEC, které také žádné závažné chyby či backdoory nenašel (jen pár nezávažných drobností): TrueCrypt audit finds “no evidence of backdoors” or malicious code

    Řekl bych tedy, že jim spíš někdo hacknul účet na SourceForge či tak něco...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    29.5.2014 09:30 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    (a pokud bych chtěl být paranoidní konspirační teoretik, řekl bych že to určitě byl někdo z NSA či jiné třípísmenkové agentury, aby poškodil pověst a důvěryhodnost TrueCryptu, protože ho nedokáží prolomit a nehodí se jim do krámu, aby ho lidi používali)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    29.5.2014 09:48 Asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Je to nejake divne, vsechno tento tyden.'asi nejake eeupce na slunci.
    29.5.2014 10:15 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Jasne, ze je open source alternativa tcplay
    Bystroushaak avatar 29.5.2014 11:21 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Zajímavá diskuze se kolem toho strhla v cypherpunk konferenci.
    otula avatar 29.5.2014 12:27 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Přílohy:
    Zajímavé, jak po sobě zametli...
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    skunkOS avatar 29.5.2014 13:32 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    LOL
    http://martinrotter.github.io
    29.5.2014 13:41 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Toto smrdi.
    29.5.2014 15:46 Terorista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    demokrací....
    29.5.2014 20:27 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    ...
    otula avatar 29.5.2014 14:02 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    A ještě jsem pohledal, odkud stáhnout verzi 7.1a To jen pro případ, že by to byl poslední bezpečný program tohoto typu....
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    29.5.2014 14:44 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Spíš bych řekl, že sourceforge vůbec nekešují, protože tam bývají dost proměnlivá data a dokumentace tam nebývá. Takže na tyhle archivní služby sloužící hlavně k archivování dokumentů nelze spoléhat pro každou změněnou stránkou. Stejně to dělá i český archiv. Třeba pro tento portál je přesnější než zmíněné dvě služby.
    otula avatar 29.5.2014 15:00 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Přílohy:
    Kešují ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    29.5.2014 15:08 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Navíc na web archive je pro truecrypt.sourceforge.net i pro www.truecrypt.org
    Access Control Exception
    
    Přístup do tohoto obsahu byl zablokován. Blocked Site Error
    
    Takže ne, že ho nemají, ale je zablokován. adresa kterou nemají dá.
    Adresa není v archivu
    
    Adresa, kterou hledáte, se v archivu nenachází.
    
    nebo
    Hrm.
    
    Wayback Machine doesn't have that page archived.
    otula avatar 29.5.2014 15:13 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Naštěstí nedokážou zablokovat všechny kopie po celém internetu, takže osobně jsem si rychle postahoval zdrojáky, abych si mohl TC v budoucnu zkompilovat, kdyby přestal kvůli některé závislosti fungovat. Horší to bude, až zkompilovat nepůjde… A stejně tak, jestli po nějaké aktualizaci přestane fungovat ve Windows
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    29.5.2014 14:44 reb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:RC6jWRC3pVMJ:truecrypt.sf.net/+&cd=1&hl=cs&ct=clnk&gl=cz

    :-)
    29.5.2014 15:02 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Asi myslel před změnou?
    29.5.2014 16:25 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Jo to určitě. Ale jinak takhle uklidit asi může každý web, minimálně wayback respektuje robots.txt (a celý web pak vymaže včetně všech starých verzí na dané doméně). Teď tam sice žádný robots.txt není, ale mohli ho nastavit, počkat až zmízí z keší a pak změnit tu homepage. U google archive bych čekal, že to bude podobné.

    To píšu jen proto, abych ukázal, že toho mohli dosáhnout autoři projektu a nemusela to hned mazat NSA.
    Baník pyčo!
    little.owl avatar 29.5.2014 12:42 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Nemam ted cas po tom jit .... Muze mi nekdo ve strucnosti vysvetlit, co se tedy deje? Diky.
    A former Red Hat freeloader.
    29.5.2014 13:38 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Zatiaľ nikto nevie.
    29.5.2014 17:57 michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Jde o to, že byly odhaleny bezpečnostní chyby. A tak to vývojář, jehož jméno je veřejným tajemstvím, zabalil.
    29.5.2014 18:46 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Chyby boli odhalené v TrueCrypt aj predtým, takže pochybujem, že práve to je teraz hlavný dôvod (a skôr predpokladám, že vývojári už nemajú záujem udržiavať ten kód).
    29.5.2014 22:06 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    To jsou houby chyby - když se někdo dostane k běžícímu počítači s rozšifrovaným diskem, tak je stejně všechno ztracené. Žádná chyba která by umožňovala prolomit šifrování nepřipojeného úložiště nalezena nebyla.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    29.5.2014 16:13 gfdg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Tu je odpoved: http://zvedavec.org/pocitace/2014/05/5998-truecrypt-skoncil-kvuli-nsa-ktera-vyhrozovala-vyvojarum.htm
    29.5.2014 16:20 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    OLOL :-D

    A zdroje té "odpovědi"? ;-)
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    29.5.2014 16:20 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Nebylo by lepší odkazovat alespoň na původní "zdroj", než ta server toho pána, který se odepsal neomluvitelným způsobem?
    29.5.2014 13:41
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Autoři dostali nabídku, která se neodmítá?
    29.5.2014 19:40 mankind_boost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Spíš kterou by bylo zdraví nebezpečné odmítnout.
    29.5.2014 20:07
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Vždyť to píšu :-)
    29.5.2014 13:49 Petr | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Pouzivam dm-crypt/LUKS, ackoli tusim sdileji nejake knihovny predpokladam ze jej mohu nadale povazovat za bezpecny? Nejak tomu nerozumim...
    29.5.2014 14:58 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Ano, výchozí v Debianu 7 pro logické svazky. Tohle myslím používá Ubuntu pro klasické oddíly?
    29.5.2014 14:46 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    pepe_ avatar 29.5.2014 14:59 pepe_ | skóre: 48
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?

    V OpenSuse 13.1 mám RealCrypt 7.0a-3.119 (http://packman.links2linux.de/package/RealCrypt/) to je truecrypt fork nebo co to je ?

    29.5.2014 15:18 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    zřejmě je to jen přejmenované díky licenci.
    29.5.2014 15:19 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Je to upravená verzia TrueCrypt a upravené verzie nemôžu používať v názve TrueCrypt (zmeny sa viac-menej týkajú len vecí okolo kompilovania a nijako neovplyvňujú šifrovanie).
    29.5.2014 15:07 Illusion of freedom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    intervencia nsa v spolupraci s fbi podobne ako pri lavabit...
    29.5.2014 15:37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    Vulgární

    Zobrazit komentář
    29.5.2014 15:41 Loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    +10000
    29.5.2014 16:31 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Neutralitu vyhlasit muzes, ale sousedi ju musi (chtit/mit duvod) respektovat, jinak je Ti k prdu. :-) Svycarom se k tomu hodily banky...
    Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
    29.5.2014 18:27 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    To je samozřejmě pravda. Také je ale pravda že spojenci si s náma vžicky vytřeli prdel, takže bejt tam nebo tam pro nás nemá smysl. To radši dát práci našim lidem a tvořit si zbraňové systémy a materiál sami. Alespon by tady byla tvořivá práce namísto montoven a pak zadraho nakupovaných zahraničních křápů...
    30.5.2014 11:27 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Tím vytřením myslíte jako osvobození ve dvou světových válkách a kdyby jsme nevlezli do chřtánu rusákům, tak jsme od nich mohli mít ještě obrovské investice jako součást Marshallova plánu?
    30.5.2014 11:47 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Nejsem si jist, od čeho nás Američané osvobodili po první světové; pokud se nepletu, hlavní zásluha byla, že nás po vzniku ČSR uznali jako samostatný stát. Na druhou stranu z pohledu Rakouska-Uherska nás vlastně porazili. Náhled na toto se bude lišit v závislosti na tom, jestli hovoříte s národovcem nebo monarchistou (já jsem spíš neutrální s malým příklonem k národovcům).

    Druhá světová je ještě o něco problematičtější: ono se to totiž dá brát - v návaznosti na Jaltskou konferenci - i tak, že nás osvobodili od Němců jen aby nás mohli předhodit Rusům. Stejně jako nás sedm let předtím předhodili v Mnichově Němcům. A jako nijak moc neprotestovali v šedesátém osmém. A z tohoto pohledu je názor pana Zímy celkem validní. Kdyby se v pětačtyřicátém nezastavili u Plzně, mohlo to vypadat jinak.

    Co se týče současnosti, nechci snižovat zásluhy USA na konci studené války a rozpadu SSSR, ale obávám se, že USA v době Reagana jsou poněkud jiné, než USA v době Obamy. Totéž platí o SSSR/Rusku.
    30.5.2014 11:56 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Druhá světová je ještě o něco problematičtější: ono se to totiž dá brát - v návaznosti na Jaltskou konferenci - i tak, že nás osvobodili od Němců jen aby nás mohli předhodit Rusům. Stejně jako nás sedm let předtím předhodili v Mnichově Němcům. A jako nijak moc neprotestovali v šedesátém osmém. A z tohoto pohledu je názor pana Zímy celkem validní. Kdyby se v pětačtyřicátém nezastavili u Plzně, mohlo to vypadat jinak.

    To zní, jako by na tom uspořádání neměl Beneš významný podíl.
    30.5.2014 12:03 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Myslíte na Jaltě?
    30.5.2014 22:21 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Na Jaltě už bylo rozhodnuto. To hlavní se událo už předtím, kdy se Beneš nechtěl spoléhat na exspojence-zrádce.
    30.5.2014 22:33 Ferda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Jo a Obama kvůli Trucryptu dnes vyhodil tiskového mluvčího...
    31.5.2014 00:14 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    No já nevím, ale může Beneš i za to, že obětovali i třeba Maďary nebo Poláky (a že třeba speciálně Polská exilová vláda, pokud vím, dost stála o to nebýt pod výhradním vlivem Rusů)? Ne že by na tom Beneš neměl také svůj podíl, ale v této souvislosti si myslím, že bychom se vezli tak jako tak...
    30.5.2014 13:13 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Nás osvobodili Rusové. Rusové vyhráli druhou světovou Válku v počtu cca 27 mil obětí. Amíci a celý západní svět jenom čekal na to aby pomřelo co nejvíce slovanů, protože pro západ byli slovani stejným odpadem jako pro Němce. Ale vy to stále nechápete. Je to boj dobra se zlem, který vedou všichni lidé na této planetě. Takže pokud mluvím o USA mluvím o jejich Govermentu který není pod kontrolou občanů a sami lidé ve spojených státech jsou otroky a obětmi v této válce.

    Pro pár barevných papírku sám sebe neprodám. Pokud ty se chceš prodávat tak se postav na dálnici a provozuj řitní živnost.

    30.5.2014 14:26 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Nechtěl by sis všechny ty Rusy a Slovany strčit někam do blogu? Tady jsme ve zprávičce o TrueCryptu...
    30.5.2014 15:15 Atom321 | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nás osvobodili Rusové :-)
    Rusové nás neosvobodili, nýbrž dobyli. Sovětský svaz byl na počátku druhé světové války spojencem Německa a společně s ním zahájil válku invazí do Polska. Podle původní dohody si měli rusové a němci Evropu pěkně rozdělit.

    Amíci šli do války, protože jim nic jiného nezbylo. Podle německých plánů byly USA po dobytí Evropy další na řadě. Amíci by se válce stejně nevyhnuli a prostě jen nechtěli čekat, až Německo získá dost síly na invazi přes Atlantik. Včasnou ofenzivou udrželi válku na starém kontinentě, společně se Sověty dali němcům po tlamě. Osvobození západní Evropy byl vedlejší efekt preventivní likvidace rozpínavého Německa, zatímco ve východním bloku Rusové prostě jen splnili plán dobývání Evropy na 150%. Na západě USA upevnily svojí moc ekonomicky, zatímco rusové na východě prostě jen nahradili německá okupační vojska těmi svými. Protože dějiny píší vítězové, říkali tomu osvobození. Na západě to jako svoboda i vypadalo, ale ve východním bloku rozhodně ne.

    O "Govermentu USA" si nedělám nějaké zvláštní iluze. Ale hledat před zlými USA ochranu v Rusku, to je vyloženě podle klasického rčení "z louže do bláta".

    little.owl avatar 30.5.2014 16:10 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nás osvobodili Rusové :-)
    Jen detail, nechci se do toho moc poustet. SSSR se pred valkou pokousel dohodnout s UK na protinemecke koalici (zde), byl odmitnut a tak se dohodl s nakonec s Nemeckem a pritom si rozdelili Polsko a Pobalti. Ostatne, s Hitlerem se dohodla nakonec i UK, ten papir kterym machal Chamberlain na letisti po prichodu z Mnichova, kde odepsali Ceskoslovensko, byla smlouva o neutoceni.
    A former Red Hat freeloader.
    30.5.2014 19:06 g.g
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nás osvobodili Rusové :-)
    A vám přijde, že dohoda se stalinistickým Sovětským svazem by byla pro UK nějaká výhra? Dneska bychom podobné smlouvy mohli dělat se Severní Koreou, že...
    little.owl avatar 30.5.2014 20:02 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nás osvobodili Rusové :-)
    A proto se radsi dohodli s Hitlerem, ze? Britove by si se Stalinem mohli podat ruce, zadne imperium se neda vybudovat v rukavicka a dopousteli se svinstev srovnatelneho rozsahu.
    A former Red Hat freeloader.
    31.5.2014 09:51 marvn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nás osvobodili Rusové :-)
    takova dohoda by mela asi stejnou vahu jako mnichovska dohoda. ani britove nebyli tak hloupi, aby udelali stejnou hloupost 2x

    ale jestli si vazne myslis, ze se stalinovi dali verit, tak to potes koste ;)
    little.owl avatar 31.5.2014 14:43 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nás osvobodili Rusové :-)
    Jako kazde mezinarodni smlouve. Paradoxne, pri zpetnem pohledu, Stalin sve mezinarodni zavazky plnil spolehlive, narozdil od Britu, Nemcu ci Francouzu, kdy se pred 2. svetovou valkou rozpadla cele rada smluv - a Ceskoslovensko na to dojelo.
    A former Red Hat freeloader.
    30.5.2014 17:49 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    v počtu cca 27 mil obětí.
    Akorát to nebyly ani tak oběti války, jako spíš Stalinovy hrůzovlády - armáda byla bez pořádného velení a bez výzbroje, ale Stalin přesto nařídil zastřelit každého, kdo by se s holýma ruzkama nechtěl vrhnout proti německým kulometům

    Svádět tohle na západní svět je dost mimo mísu.
    Quando omni flunkus moritati
    Václav 1.6.2014 10:26 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Asi tak. Pro zajímavější číslo ještě mohl přičíst počet popravených sovětů a počet sovětů co zemřeli v jejich koncentrákách.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    2.6.2014 17:37 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    http://www.fronta.cz/dotaz/vyznam-lend-lease-pomoci-sss

    O tomhle vis?

    Sorry, z mobilu to asi lip nevlozim
    mca avatar 29.5.2014 19:47 mca | skóre: 17 | blog: keep_walking | Lévis, Québec City
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Do roka byste meli obcanskou valku a ruskou NSA postavenou na manualech KGB. Zatim se jeste ohlizi a papiruji, tzn. nejdou rovnou s obuskem.
    "Hloupe dotazy posiluji kolektiv... ostatnim v tu chvili stoupne sebevedomi"
    29.5.2014 20:27 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Zato teď se máme dobře. Partneři nás šmírují tak jako tak. Není to výhra, tak na co bejt v paktu který slouží akorát na krytí mezinárodního svinstva USA!!!
    30.5.2014 11:28 anonym
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Tak emigruj do KLDR, když se ti tu nelíbí, kreténe.
    30.5.2014 13:08 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Myslím že se tu koná souboj dobra se zlem. A zlo vždy prohraje. Nebudeš mít kam se odstěhovat. Jsi zlý člověk a je mi tě líto.
    vencour avatar 30.5.2014 16:24 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    No, kéž by ...

    Ze "Spaceballs" ... Lone Stare, teď vidíš, že zlo vždycky vítězí, protože dobro je hloupý.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    30.5.2014 19:08 g.g
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Ale dobro dnes může šifrovat, a zlo se tak může maximálně posadit na prdel. :-D
    30.5.2014 22:56 j
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Tyjo, tak tenhle názor mě překvapuje, navíc v týhle diskuzi. Je fajn, že to dneska aspoň někdo takhle vidí!
    30.5.2014 18:44 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Nesmíš brát vše vážně, a to slovo na konci sis mohl odpustit. Tatínkovi bys to taky asi neřekl.
    mca avatar 30.5.2014 18:01 mca | skóre: 17 | blog: keep_walking | Lévis, Québec City
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Staci najit odvahu udelat ten krok. Odejit. Mnozi odesli z ruznych duvodu, nebyl jsem vyjimkou, ale zrejme budes velmi dlouho hledat zem, kde se nebude smirovat ze stranu USA, Ruska, Ciny, GB, Nemecka (mimochodme Nemecko ma dlouhodobe hodne rozsahlou smirackou sit a dumyslne kamerove systemy s miningem firem jako Ontos), ... inu to si nevyberes. Jako clenove NATO mame vlastni odnoz pojmenovanou CSS (nazyvanou spise jako C.I.Eh), nepomerne vetsi armadu, namorni i letecke sily no a stejne tomu smirovani nezabranis.

    Tech svobod a toleratnejsich zakonu mate vic, nez si myslis.
    "Hloupe dotazy posiluji kolektiv... ostatnim v tu chvili stoupne sebevedomi"
    xkucf03 avatar 29.5.2014 15:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    U TrueCryptu je nelze vyloučit, že je děravý (v tom případě by bylo dobré odkázat konkrétní řádky ve zdrojácích), ale doporučovat místo něj BitLocker? WTF? U proprietárního softwaru od Microsoftu je prakticky jisté, že je děravý, resp. že je to záměrně vytvořený spyware obsahující zadní vrátka mj. pro NSA.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    29.5.2014 21:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    No to je nejspíš právě účel. TrueCrypt neměl zadní vrátka a autoři je odmítali implementovat, tudíž bylo potřeba se TrueCryptu zbavit a doporučit místo něj BitLocker a ekvivalent na Masoxu.

    Důsledek? Jestli teď nebude vyvinut tlak na dm-crypt/LUKS, tak bude zapotřebí pořádnej bezpečnostní audit tohoto subsystému.
    Jendа avatar 29.5.2014 22:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Jak se vlastně implementují zadní vrátka do software jako je TrueCrypt? Můžeš si někam poznamenat asymetricky zašifrovaný klíč (je tam na to v hlavičce místo? umíš provést asymetrické šifrování nenápadně?) nebo můžeš nějak oslabit samotný šifrovací algoritmus (to by ale bilo do očí).
    29.5.2014 22:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Nejsem na tohle odborník, ale řekl bych, že těch způsobů, jak to nějakým způsobem oslabit, je dost... Inspirace.
    29.5.2014 16:04 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    https://www.schneier.com/ autor http://passwordsafe.sourceforge.net/
    29.5.2014 16:11 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    30.5.2014 13:09 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    A to blowfisk je stará šifra (1993). Ale jeden finalistu AES Twofish je také od něj a spolu s dalšími šifra Threefish. (asi má rád rybičky.)
    30.5.2014 13:03 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    A také autor velmi kvalitních knih jako Applied Cryptography, (kterou jsem před 15 lety četl jako první knihu o kryptu). Secrets and Lies nebo Cryptography Engineering.
    little.owl avatar 30.5.2014 13:23 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Mozna by stalo za to si precist od nej clanek v the Guardian "NSA surveillance: A guide to staying secure".
    A former Red Hat freeloader.
    paul2no avatar 29.5.2014 16:38 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Tak se asi těm, kteří oficiálně neexistují, nejspíš povedlo zarazit projekt který jim ztěžoval práci (čti šmírování). Docela by mě zajímalo, jestli vůbec existuje nějaký nástroj na šifrování, který je odolný vůči NSA. A i kdyby tak jestli není backdoor v procesorech s AES akcelerací (kousek flash paměti, kam se budou ukládat použité klíče, přístupná jen speciálním postupem který zná jen pár lidí na světě - je otázka zda taková věc je vůbec odhalitelná).
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    29.5.2014 17:19 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    dobrá úvaha, plyne z toho, že před NSA se nelze schovat. A ty šifry jsou jen proti zlodějům a několika komunistickým hekrům. Protože BIOSy a procesory jsou z USA.
    29.5.2014 17:51 michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    BIOSy a procesory jsou z Číny, voe.
    mikirc avatar 29.5.2014 18:28 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Nezalezi na tom kde a kdo to vyrobi, ale kde a kdo to navrhne a udelane vyrobni plany. ( netusim zda-li pro procesor jde napsat vyrobni vykres :D )
    Byl jednou jeden...
    30.5.2014 18:46 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Určitě to nedělají od ruky, ani nepředpokládám, že výkres je velký jak patice pro procesor. Ale věřím, že NSA se o možnosti jak implementovat do procesoru něco co mu pomůže až bude zkoumat i ty nejvíc softvérově zabezpečené kompy nějakých zločineckých organizací. Od Biosu, HDD, CPU apod. ne, že by tam byli uloženy celé soubory ale metadata např. z tagu začínajícího pass, key, address atd. takové získané údaje by jim dost pomohly. Možná je to moc paranoidní, ale nemyslím, že je to pro výrobce mikročipů (hlav pomazaných) takový problém, že je to nenapadlo už dávno.
    mikirc avatar 30.5.2014 20:23 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Jeden z duvodu, proc mam doma stale starou Pentium 1 (166Hz)tam by take zverstva nemusely byt :D ikdyz prace na tom uz nebude v dnesni dobe nic prijemneho :D
    Byl jednou jeden...
    Jendа avatar 30.5.2014 20:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Poslední procesor, ve kterém nemáme backdoor, byla 268. U 386 už to bylo díky přítomnosti pokročilé MMU triviální - stačí kontrolovat, že je na začátku stránky unikátní sekvence, a pokud ano, přesunout na tuto stránku instruction pointer.
    mikirc avatar 31.5.2014 09:33 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Tak teoreticky i ta 286 by se nasla, ale u te uz si nejsem jist funkcnosti
    Byl jednou jeden...
    xkucf03 avatar 31.5.2014 11:04 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Proč by ne? Já mám 386 a funguje pořád, včetně disku :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 30.5.2014 21:07 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    ikdyz prace na tom uz nebude v dnesni dobe nic prijemneho :D

    Rozchodíš na tom i dnešní distra + práce v příkazové řádce úplně v pohodě (na e-maily a GnuPG nebo S/MIME stačí) a i nějaké to lehké DE se na tom dá provozovat.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 30.5.2014 20:25 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Toto se kumuluje. Hledej paper "stealth dopant-level hardware trojans".
    1.6.2014 12:09 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Jojo, designer odpřisáhne, že všechno je správně, opticky se to taky nedá poznat... A stejně se to chová jinak.
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    29.5.2014 18:33 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Myslíš MAO C7 ekvivalent I7, nebo sis to spletl s KIMem (ten má ale jader jako je poslanců a není dostupný pro domácí PC, je i drahý)?
    29.5.2014 20:05 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Řekl bych, že třeba gnupg, openssh nebo dm-crypt/luks by měly být ok.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    mca avatar 29.5.2014 20:40 mca | skóre: 17 | blog: keep_walking | Lévis, Québec City
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    To bys musel byt bezchybny a genialni kryptolog i programator v jedne osobe. V okamziku, kdy to budou zkoumat dve osoby uz existuje prostor, jak tam ten backdoor schovat oslabenim algoritmu - nazorne to bylo predvedeno. Ne, opravdu si nemyslim, ze by se tam nedal schovat opravdu dumyslny backdoor. Mozna, ze jsou v poradku, ale pravdepobnost neodhalenych slabin bude dost vysoka.

    Nas ucili na prvnich prednaskach, ze v kazdem zdrojaku, ktery kdy napiseme udelame alespon 2 chyby - jednu nikdy neodhalime a zalatovanim te druhe jen vyrobime dalsi dve. Takove povzbuzeni do studia a denni nostalgicka vzpominka.
    "Hloupe dotazy posiluji kolektiv... ostatnim v tu chvili stoupne sebevedomi"
    29.5.2014 21:30 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Řekl bych, že jsi to odněkud přebral?
    mca avatar 29.5.2014 23:17 mca | skóre: 17 | blog: keep_walking | Lévis, Québec City
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Ja mam pocit, ze tohle jsem nacetl Poynter.org, kde to rozebiral Brian Krebs / RSS Bruce Schneiera. Ale protoze mam takovy bordel v RSS a Bookmarks, tak to nemuzu vyloucit, ze to pochazi od jinud. Mozna z komentaru Klimova auditu TC. Nevim, ale mozne to opravdu je.
    "Hloupe dotazy posiluji kolektiv... ostatnim v tu chvili stoupne sebevedomi"
    29.5.2014 23:50 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    slova chlapa +1
    29.5.2014 21:44 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    To samosebou nejsem a ani se nesnazím snižovat složitost problému a úsilí, co je nutné vynaložit na uržování kódu (reagovat na nalezené chyby a pokrok v oblasti kryptografie a přitom se snažit zabránit zanesení chyby nebo backdooru).

    Ale na druhou stranu, znáš open source projekty v oblasti kryptografie, které jsou vedené lépe než ty co jsem jmenoval? Nemůžu tvrdit, že jsou 100% v pořádku, ale osobně si myslím, že i přes to všechno není pravděpodobnost, že by v nich NSA měla univerzální backdoor, tak vysoká. I Snowden nakonec říkal, že gpg funguje NSA navzdory.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    29.5.2014 21:49 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    jen jestli to nebyl jeho dvojník ;-)
    little.owl avatar 29.5.2014 21:52 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    V prvni rade by prospelo prejit na bezpecnejsi programovacijazyk a nechat C/C++ jen tam, kde je to nezbytne nutne.
    A former Red Hat freeloader.
    29.5.2014 22:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Bystroushaak avatar 29.5.2014 22:08 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    +1
    29.5.2014 22:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Já myslel, že to je myšleno jako vtip... No jestli si myslíte, že volba programovacího jazyka rozhoduje o bezpečnosti, tak to teda hodně štěstí s bezpečností budoucích projektů...
    Jendа avatar 29.5.2014 22:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Ano, myslíme. V některých programovacích jazycích třeba nehrozí chyby jako Heartbleed.
    Saljack avatar 30.5.2014 21:15 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Tohle není pravda to může být v každém jazyce! Je to to samé co uzavřený kód v podstatě dává jistou dávku bezpečí ve skutečnosti tomu. ale vůbec není.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    xkucf03 avatar 30.5.2014 22:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?

    Jak si např. v Javě omylem vyčtu paměť procesu?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    30.5.2014 23:05 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Jak si např. v Javě omylem vyčtu paměť procesu?
    To asi nijak, ale tyhle bytecode platformy jako Java a .NET mají zase jiné problémy, největší je asi závislost na VM, který jednak čas od času obsahuje bezpečnostní chyby (Java je timhle poměrně nechvalně proslulá) a jednak je otázka, jak moc je ten VM důvěryhodný - .NET je proprietární úplně, u Javy je ta situace složitější, ale asi bych byl nervózní u obou... Backdoor by se v nich schoval imho velmi snadno.

    Kromě toho ani jedno opět není moc vhodné na systémové věci.

    Taky je potřeba nezapomínat, že zdaleka ne všechny bezpečnostní problémy spočívají v práci s paměti (viz třeba Double.parseDouble()).

    Osobně vidím v tomhle ohledu budoucnost spíše v jazycích, které zmínil little.owl.
    xkucf03 avatar 30.5.2014 23:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    .NET je proprietární úplně

    Ten nemá cenu vůbec řešit.

    Backdoor by se v nich schoval imho velmi snadno.

    Máme GNU Classpath, máme různé implementace JVM, máme zdrojáky OpenJDK pod GNU GPL… je to celkem běžná situace jako u jiného svobodného softwaru. Díra samozřejmě může být všude – klidně i ve standardní céčkové knihovně nebo v Linuxu (jádře).

    Kromě toho ani jedno opět není moc vhodné na systémové věci.

    Souhlas. Reagoval jsem na Saljackovu poznámku.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    little.owl avatar 30.5.2014 23:39 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Osobně vidím v tomhle ohledu budoucnost spíše v jazycích, které zmínil little.owl.
    Dalsi cesta je SysML. Popisete system, verifikujete design a generator vam vygeneruje kod - casto kupku hnoje, ktera sice vetsinou funguje, a pokud ne, tak se z debugovani po****te.
    A former Red Hat freeloader.
    31.5.2014 12:43 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Já sice fandím rustu a go, ale to cos napsal, není pravda.
    To asi nijak, ale tyhle bytecode platformy jako Java a .NET mají zase jiné problémy, největší je asi závislost na VM, který jednak čas od času obsahuje bezpečnostní chyby (Java je timhle poměrně nechvalně proslulá) ...
    Chyby jsou všude, i v Javě. Ale většina těch security problémů co Java má/měla byla ve věcěch jako Java Web Start či security sandbox. Což IMHO diskvalifikuje Javu pro použití v browseru, ale není to problém pro ostatní aplikace. JVM je naopak dobrá platforma.
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    little.owl avatar 31.5.2014 14:45 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Neminim zpochybnovat Javu/JVM (nemam ji rad), ale na systemove programovani to neni ted volba.
    A former Red Hat freeloader.
    31.5.2014 16:03 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    S tím určitě souhlasím. Nelíbila se mi akorát ta kralykova věta o bezpečnosti JVM.
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    31.5.2014 17:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    No, tak souhlasim, že řada těch chyb opravdu byla jen v rámci pluginu do browseru, ale zas třeba ten parseDouble() se týká JVM obecně... Ono ani tak nejde o to, že by JVM bylo nadprůměrně děravé, ale spíš že to je (podobně jako jiné VM) velmi komplexní vrstva navíc...
    little.owl avatar 29.5.2014 22:18 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Nerozhoduje, ale ma velky vliv. Staci se podivat, co stoji za vetsinou CVE a pak najednou zjistite, ze plno z nich by se dalo eliminovat pouzitim neceho jineho. Bohuzel lidi schopnych psat bezpecne v C/C++ je ukrutne malo a chyby mohou byt tezko odhalitelne.
    A former Red Hat freeloader.
    29.5.2014 23:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Ano, myslíme. V některých programovacích jazycích třeba nehrozí chyby jako Heartbleed.
    Ano, například v C, pokud člověk nepoužije naprosto šílený způsob alokace á la OpenSSL ;-)
    Bohuzel lidi schopnych psat bezpecne v C/C++ je ukrutne malo a chyby mohou byt tezko odhalitelne.
    Lidí schopných psát s takovou úrovní bezpečnosti, aby mohli psát opravdu spolehlivé kryptografické knihovny / programy, je málo tak jako tak, a už je pak celkem jedno, jestli to umí v C/C++ nebo něčem jiným.

    Viz třeba tu slavnou chybu s duplicitní řádkou kódu - takové chyby je možné dělat v jakémkoli jazyce.

    Na druhou stranu je pravda, že i relativně nevinné/nekryptografické knihovny (jako třeba libpng a spol.) mají vysoké požadavky na bezpečnost... Otázka je, jestli by skutečně na jiné platformě byly bezpečnější, imho ne o moc.

    Zajímalo by mě, jaký jazyk považuješ ty nebo Jenda za "bezpečný".
    little.owl avatar 29.5.2014 23:18 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Zajímalo by mě, jaký jazyk považuješ ty nebo Jenda za "bezpečný".
    Bohuzel v soucasne dobe moc dobrych adeptu na systemove programovani nevidim. Stara ADA neni uplne spatne reseni, z novejsich treba rust, D, ale mozna i Go. Uvidime.
    A former Red Hat freeloader.
    30.5.2014 00:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Přemejšlel jsem, že bych zkusil v Rustu napsat něco reálného (klidně i drobnost), ale co jsem se naposled koukal, jazyk se stále mění. Nevíš, jak to vypadá teď / dobudoucna se stabilitou jazyka?
    30.5.2014 00:41 CiV | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Možná už letos by měla vyjít verze 1.0, od které má být garantovaná zpětná kompatibilita.
    little.owl avatar 30.5.2014 12:04 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Uz se to tolik nemeni a pomalu to speje k nejake stabilni verzi.
    A former Red Hat freeloader.
    30.5.2014 14:23 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    30.5.2014 19:19 rbc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Zajímalo by mě, jaký jazyk považuješ ty nebo Jenda za "bezpečný".
    Bohuzel v soucasne dobe moc dobrych adeptu na systemove programovani nevidim. Stara ADA neni uplne spatne reseni, z novejsich treba rust, D, ale mozna i Go. Uvidime.
    Haskell, Clojure
    Bystroushaak avatar 30.5.2014 19:43 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    S tím bych souhlasil, i když bych tam za sebe přidal i python. Rychlost by ale byla nejspíš v háji a side channels by to generovalo taky docela dost.
    pavlix avatar 30.5.2014 20:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Python je skriptovátko postavené nad hashtables podobně jako Lua nebo Javascript.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bystroushaak avatar 30.5.2014 20:38 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    A obloha je modrá. Jak je to relevantní?
    pavlix avatar 30.5.2014 21:02 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    K systémovému programování, které kromě high level utilit zahrnuje i low level věci až po kernel je to docela dost relevantní.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 30.5.2014 21:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Otázkou je, zda chceš mít crypto skutečně řešené v Pythonu a tudíž kterýkoliv kód, který ho volá, musí natahovat runtime pythonu, atd.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bystroushaak avatar 30.5.2014 22:28 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Systémovou knihovnu, která z bude volána ostatním softwarem pravděpodobně ne. Ale alternativu truecryptu bych klidně snesl.
    31.5.2014 18:10 pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Typická úvaha lamy
    Bystroushaak avatar 31.5.2014 21:50 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Vyškol mě, mistře.
    little.owl avatar 30.5.2014 21:47 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    +1
    A former Red Hat freeloader.
    little.owl avatar 30.5.2014 20:03 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Na systemove programovani? No way.
    A former Red Hat freeloader.
    Bystroushaak avatar 30.5.2014 20:40 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Co je na šifrovacím programu systémového (pokud z něj nechceš bootovat, což troufám si tvrdit většina uživatelů nechtěla)?
    30.5.2014 20:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Často mají systémové vlastnosti, některé se skutečně na bootování podílejí - stále jsme ve zprávičce o TrueCryptu ;-) Ale můžou to být i další věci, třeba šifrování na úrovni block devices nebo filesystému, nízkoúrovňové optimalizace, přístup k HW RNG a podobně.

    Za systémovou vlastnost by se dalo asi považovat i mlockování paměti.
    Bystroushaak avatar 30.5.2014 22:27 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    některé se skutečně na bootování podílejí - stále jsme ve zprávičce o TrueCryptu ;-)
    Jo, ale imho ne na linuxu.
    Ale můžou to být i další věci, třeba šifrování na úrovni block devices nebo filesystému, nízkoúrovňové optimalizace, přístup k HW RNG a podobně.
    Ok, ty nízkoúrovňové optimalizace v pythonu fungovat nebudou, ale ve zbytku moc nevidím problém.
    30.5.2014 23:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Ok, ty nízkoúrovňové optimalizace v pythonu fungovat nebudou, ale ve zbytku moc nevidím problém.
    Jako třeba šifrování FS v pythonu? No to bych chtěl vidět, jak bude fungovat. Userspace implementace v C/C++ už jsou tak dost pomalý. Imho třeba v CPythonu by to prakticky nešlo (GIL).
    little.owl avatar 30.5.2014 21:47 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Ja jsem odklon od C/C++ nezuzoval na kryptograficky SW.
    A former Red Hat freeloader.
    Bystroushaak avatar 30.5.2014 22:27 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Ale já jo.
    30.5.2014 21:32 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Na systemove programovani? No way.
    O rly ? Nevim jak clojure, ale v haskellu jde psat jaderne moduly pro linux nebo dokonce cely operacni system :-)
    little.owl avatar 30.5.2014 21:50 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    To ano, ale nesezene dosti lidi, a monads ...
    A former Red Hat freeloader.
    30.5.2014 19:14 g.g
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Zajímalo by mě, jaký jazyk považuješ ty nebo Jenda za "bezpečný".
    http://www.newspeaklanguage.org ;-)
    Bystroushaak avatar 29.5.2014 22:52 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    V pokročilejších jazycích většinou přímo nepracuješ s pamětí a taky se dá podstatně lépe kontrolovat, jestli ten program skutečně dělá to co si myslíš, že dělá. Ne že by to v C/C++ nešlo, ale většina bezpečnostních chyb vyplývá z toho, že někdo opomene nějakou kravinu, jako kontrolovat velikost bufferu.

    Tedy: Ne že by ostatní programovací jazyky zvyšovali algoritmickou bezpečnost budoucích projektů, ale snižují riziko, že programátor blbě pochopí svůj vlastní kód, a že mu snad nedojdou všechny důsledky konstrukce poskytnuté jazykem či dodávanou standardní knihovnou. Obecně čím větší abstrakci bude jazyk používat, tím menší šance lowlevel bugů. Šance že je blbě samotný algoritmus, či že je tam side-channel útok zůstává imho stejná.
    29.5.2014 23:15 zxz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    si nepomuzete, "underhanded" svinarny se pak budou proste cpat primo do kodu toho jazyka (ktery jiste bude velmi popularni a bude tak mit velke mnozstvi vyvojaru, kodu, featur...)

    vhodny by byl jazyk ktery se nadefinuje, matematicky dokaze spravnost, a pak se na nej nesaha, nejlepe ani co do implementace, ale to je v dnesni dobe prekotneho vyvoje za kazdou cenu asi dost fantazie...
    little.owl avatar 29.5.2014 23:19 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    matematicky dokaze spravnost,
    To plati i pro aplikace.
    A former Red Hat freeloader.
    Bystroushaak avatar 29.5.2014 23:23 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    vhodny by byl jazyk ktery se nadefinuje, matematicky dokaze spravnost, a pak se na nej nesaha, nejlepe ani co do implementace, ale to je v dnesni dobe prekotneho vyvoje za kazdou cenu asi dost fantazie...
    Tohle předpokládá, že jde dokázat matematickou správnost úplně všeho. Což imho Turing dokázal, že z principu nejde.
    Jendа avatar 29.5.2014 20:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Docela by mě zajímalo, jestli vůbec existuje nějaký nástroj na šifrování, který je odolný vůči NSA.
    Ručně na papír. Jinak nic. Možná ještě nějaký elektromechanický počítač.
    Bystroushaak avatar 29.5.2014 21:29 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Ručně na papír tam imho vneseš chyby s podstatně větší pravděpodobností, než když si uděláš vlastní implementaci RSA.
    Jendа avatar 29.5.2014 21:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Myslím, že nějaký one-time-pad by mohl jít provádět. A tam když vneseš chybu, tak to protistrana nepřečte, ale neleakneš plaintext.
    29.5.2014 22:02 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Pokud uděláš chybu v tom, že použiješ pad vícekrát nebo ho někde zapomeneš (stávalo v minulosti i tajným službám), tak máš problém. Obecně tím, že se bude všechno dělat manuálně se o dost zvýší nároky na dodržování pravidel, aby se udržela nějaká úroveň bezpečnosti.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    30.5.2014 19:20 g.g
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Kryptomašinka se dneska dá udělat obyčejným pitomým mikrořadičem. I levný PIC32 je na cokoli podobného overkill. I šifrovaný (radio)telefon by s tím šel udělat.
    29.5.2014 21:54 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Jaké algoritmy by šly dnes prakticky ručně používat? Btw mi třeba přišlo zajímavé to, co dělal Sorge, ale špionáž má obecně vyšší nároky.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    1.6.2014 00:19 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Pontifex ;-) http://en.wikipedia.org/wiki/Solitaire_(cipher)
    29.5.2014 21:56 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    A musíš to psát v místnosti bez oken, protože i tam může být agent, podobně jako v reklamě s Alza maskotem, který vylezl z poza obrazovky.
    30.5.2014 03:16 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    elektromechanický počítač
    Radši ne, relátka a motory budou dělat značné emg. pulzy, které by měly jít detekovat. (takovej elektromechanickej Iddq)
    30.5.2014 07:45 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    http://krebsonsecurity.com/2014/05/true-goodbye-using-truecrypt-is-not-secure/comment-page-1/#comment-255908
    There is no point in being so cool in a cold world.
    30.5.2014 12:13 asdasdasd
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    +1 I see true empathy here !
    30.5.2014 14:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Taky možnost a asi i docela reálná.

    Podobný komentář někdo napsal i na ArsTechnica:
    I can't comprehend the conspiracy theories flying around about this.

    It's a barely-maintained Open Source project (no updates in the past two years), with an outdated, messy code-base, serious build dependency problems, and lacking in full support for the newest Windows release. It likely only has a small development team - perhaps only one or two people.

    The developers are absurdly secretive, and when they do come out of hiding to make a statement, they are confrontational (take, for example, their response to Fedora's queries over the clause in their license that reserves the right to sue for copyright infringement).

    If this was any other project, we'd all just assume the developers had decided to call it a day. However, because of the nature of the software, everyone assumes security agencies or reptilians are involved.
    31.5.2014 18:09 pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Taky si myslím, že za ukončením TC je Fedora, potažmo Red Hat. Pomáhají tím Microsoftu. Tajná dohoda ?
    30.5.2014 11:57 tewy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Pokracuje se http://truecrypt.ch/
    31.5.2014 14:34 kamoš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Není třeba pokračovat jinde, tady je dost místa na diskuzi.
    xkucf03 avatar 31.5.2014 15:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Koukal jsi na ten odkaz? To není jiná diskuse, ale nový tým, který chce pokračovat ve vývoji TC.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    gtz avatar 1.6.2014 16:57 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Ta 7.2 co je pro Linux na SF ta umí šifrovat disky/partice nebo umí jen dešifrovat? Jak jsem se díval tak zdrojáky pro Linux na SF jsou. Ale asi se prozatím nevyplatí přecházet z 7.1 někam jinam.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    1.6.2014 17:02 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    http://goo.gl/vd25Fk
    2.6.2014 21:34 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Vypadá to, že koordinaci, jak pokračovat dále, rozjíždějí nějací kluci ve Švýcarsku.
    3.6.2014 12:25 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Je celkom zábavné, že niektorí ľudia neveria Microsoftu/Apple/.. a nechcú používať ich podobné produkty, ale zároveň si myslia, že TrueCrypt je na tých platformách bezpečný (a teda že tie firmy nedokážu TrueCrypt obísť, získať kľúč...).
    3.6.2014 13:15 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Však to jsem také psal ;-) Ale hned se našli nějací "experti", co to odsoudili, že v otevřeném software jsou také bezpečnostní chyby. Sice naprosto nesmyslné srovnání, ale kdo chce kam...
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    3.6.2014 16:00 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: TrueCrypt končí?
    Však to jsem také psal ;-) Ale hned se našli nějací "experti", když se nepochválíš sám, nikdy jiný to za tebe neudělá

    Založit nové vláknoNahoru


    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.