Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.
Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Najnovsia verzia specifikacii implementuje najma definicie stylov, t.j. pre prekladove textove vrstvy je mozne zadefinovat fonty, ktorymi sa budu jednotlive styly vykreslovat. Boli rozsirene aj typy "text-area", ktore je mozne takto stylovat: formal, sign, heading, letter ...
Bola pridana moznost nastavit tzv. "page transition types", t.j. pre prechode z jednej stranky na druhu sa pouzije rozny druh animacie, ktory je mozne pre konkretnu stranku zadefinovat: fade, blend, scroll_right, scroll_down
Bol pridany novy element "jump", ktory sluzi na prechod na inu stranu v komikse. Je ho mozne pouzit na interaktivnu stranku z obsahom knihy prip. na typy komksov, kde si citatel vyberie, ako chce v pribehu pokracovat ("choose your own adventure")
Boli rozsirene aj typy pre autorov (Photographer, Editor, Assistant Editor), pridany "content-rating" element a celkovo su specifikacie konsistentnejsie.
Najvacsia zmena v ACBF Editore je moznost automatickeho rozpoznavania komiksovych panelov a bublin. Pouzita je kniznica OpenCV a niekolko jednoduchsich algoritmov, ktore sa to snazia dosiahnut. Samozrejme to nefunguje bezchybne, je tam viacero uskali, ktore treba prekonat a pisu sa na to vo svete aj dizertacky, ale ak su panely jednoznacne vyclenene funguje to vyborne aj s pomerne jednoduchym algoritmom, ktory som bol schopny vyprodukovat bez predosleho hlbsieho studia "Computer Vision".
Ak som bol doteraz trochu skepticky voci tomu, ze auta budu jazdit v premavke lepsie ako ludia, tak vsetky moje pochybnosti tymto uplne zmizli
Dalsie zmeny v ACBF Editore boli:
Nejake dramaticke zmeny sa v ACBF Vieweri neudiali, no stale sa pomaly vylepsuje:
V prehliadaci pre Android sa ziadne zasadne zmeny neudiali. Najma sa v nom synchronizuju zmeny z desktop prehliadaca, hlavne co sa tyka podpory novych specifikacii a opravy chyb, takze plati zhruba to, co je vyssie pre ACBF Viewer s tym, ze ACBF Viewer for Android nepouziva SQLite databazu.
Okrem vyssie uvedenych technickych zmien, vznikla nova stranka cisto pre komiksy v ACBF formate - acbf.info. Stranka je na Bluemixe a je napisana v Node-RED.
Do ACBF formatu boli takzie skonvertovane viacere dalsie komiksy: The Bizzare Cathedral, Misery Depot a Ubunchu Vol. 1 .
Wolthera van Hövell tot Westerflier vytvorila Comics Project Management Tools plugin pre kresliaci program Krita, ktory okrem ineho vyuziva ACBF format, do ktoreho dokaze vyexportovat komiks nakresleny v tomto programe.
Projekt sa nachadza na launchpade: https://launchpad.net/acbf
Screenshoty z ACBF Viewera a Editora je mozne najst na Google+.
Wiki stranky projektu su na acbf.wikia.com, kde možno nájsť viacero užitočných informácií.
Tiskni Sdílej:
Ale ako cvicenie si mozes spravit prevodnik z ACBF do SVG. Som zvedavy na vysledokVeľmi rád, ale však to poznáš, času je málo a venujem ho zas veciam ktoré trápia mňa