abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:00 | Zajímavý článek

    Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    dnes 08:44 | Zajímavý software

    Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 0
    dnes 02:22 | Nová verze

    Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.6. 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.6. 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    7.6. 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.6. 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 42
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Obskurní konstrukce v C++

    29.11.2017 18:27 | Přečteno: 2401× | C++ | poslední úprava: 2.12.2019 18:09

    Následující konstrukce jsou v C++ validní a asi nikoho nepřekvapí.
    while (int a = getData()) {
    
    	// kód
    
    }
    
    for (int a = getData(); a; a = getData()) {
    
    	// kód
    
    }
    
    Nicméně tohle už v C++ validní není:
    do (int a = getData()) {
    
    	// kód
    
    } while ((a = getData()));
    
    Takže nás to nutí psát ošklivé konstrukce jako třeba:
    {
    	int a = getData();
    	do {
    
    		// kód
    
    	} while ((a = getData()));
    }
    
    Smyslem je pracovat uvnitř cyklu s hodnotou proměnné a, ale podmínku testovat až na jeho konci. Přitom ale chceme mít rozsah platnosti proměnné omezen na daný cyklus. Že by po podobné konstrukci C++ byla poptávka, můžeme soudit podle dotazů zde a zde.

    Řešením může být tato obskurní knihovna. A následný kód je najednou validní.
    do (int a = getData()) {
    
        // kód
    
    } while ((a = getData()));
    
    Důležité je, že tato knihovna neporuší původní syntaxi klíčového slova do v cyklu do-while.

    Ještě dodám, že ty dvojité závorky jsou tam záměrně. Jinak by GCC vypsalo varování:

    warning: suggest parentheses around assignment used as truth value [-Wparentheses]
    

    Pokud se vám takové konstrukce líbí, tak z tohohle a tohohle budete nadšeni.        

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    29.11.2017 22:42 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    Jaké je sdělení blogu? Že v C++ se dá psát jak prase?
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    29.11.2017 23:03 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    Nevím co koho k čemu nutí, já bych to napsal buď jako
    do {
    ...
    } while( getData() );
    
    případně, pokud bych chtěl ten výsledek, tak
    int a;
    do {
    ...
    } while(( a=getData() ));
    
    30.11.2017 12:26 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    Přesně tohle mě napadlo. A když chci omezit platnost a, tak to celé zabalím do {}. Sice nad tím může taky kdekdo kroutit hlavou, ale pořád lepší než ta podivnost se switchem, kterou jsem snad ještě nikdy neviděl.
    30.11.2017 12:27 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    Tak koukám, že tam tahle varianta vlastně je.
    30.11.2017 12:33 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    Tahle konstrukce nebude dělat co má, protože ani v jednom případě se s návratovou hodnotou nedá pracovat uvnitř cyklu (což jsem pochopil, že je cíl) a co hůř, ve druhém případě uvnitř cyklu bude proměnná a definovaná, ale během první iterace nebude mít definovanou hodnotu!
    Užívej dne – možná je tvůj poslední.
    DaBler avatar 1.12.2017 01:14 DaBler | skóre: 17 | blog: dabler | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    Přesně tak. Uvedl jsem to raději přímo do textu.
    30.11.2017 02:34 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    Moje oblíbená je
    a=a;
    která nejen že není syntaktickou chybou, ale pokud si implementujete vlastní rovnítko, tak s ní musíte počítat. Na druhou stranu tomuto výrazu můžete přiradit nějaký speciální význam.
    30.11.2017 10:40 Kojot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    Nicméně tohle už v C++ validní není:
    do {
    
    	// kód
    
    } while (int a = getData());
    
    A k čemu je tato konstrukce dobrá? Proměnná "a" vznikne až v podmínce u while na konci bloku, takže se nemůže použít uvnitř, a zanikne při opuštění cyklu.
    30.11.2017 12:43 stepan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    +1 Autor asi nema paru, jak takovy vyraz funguje...

    while (int a = getData()) {

    // kód

    }

    Je moc uzitecna konstrukce, obdobne jako:

    if (int a = getData()) { ... }

    A za tohle bych programatora zabil:

    switch (int a = getData()) do default: {

    // kód

    } while ((a = getData()));

    Blog prispevek naprosto onicem. C++ ma milion dalsich vlastnosti, ktere by si zaslouzili hate, ale tohle zrovna ne.
    DaBler avatar 1.12.2017 01:21 DaBler | skóre: 17 | blog: dabler | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    Nevznikne, protože tento kód se nepřeloží.
    1.12.2017 09:53 Kojot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    Už to vidím. Místo abyste se chytil za nos, tak jste dodatečně upravil svůj text:
    Nicméně tohle už v C++ validní není:
    do (int a = getData()) {
    
    	// kód
    
    } while ((a = getData()));
    Jen pro info. Toto se také nepřeloží :D.
    DaBler avatar 1.12.2017 10:01 DaBler | skóre: 17 | blog: dabler | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    Vždyť to nad tím máte napsané.
    1.12.2017 10:19 Kojot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    Já tam nevidím zmínku o tom, že došlo přepsání původního textu, a tudíž že moje reakce je na původní text.
    30.11.2017 13:32 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    3. varianta ma nijak neuraza. Na rozdiel od 4.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.
    30.11.2017 16:15 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    Obskurní konstrukce? To by se to taky mohlo napsat takto:
    #include <iostream>
    #include <functional>
    
    int glob = 10;
    
    template <typename TData>
    void do_loop(const std::function<TData ()> &getter, const std::function<void (TData&)> &worker)
    {
    	TData data = getter();
    	do {
    		worker(data);
    	} while ((data = getter()));
    }
    
    int main()
    {
    	int i = 65;
    
    	do_loop<int>([&]() { return glob--;}, [&](int &d){ std::cout << i + d << "\n"; });
    
    	return 0;
    }
    
    Jinak ten zápis s dvojím voláním getData() mi přijde úplně normální...
    30.11.2017 16:19 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    Obskurní konstrukce? To by se to taky mohlo napsat takto: Jinak ten zápis s dvojím voláním getData() mi přijde úplně normální...
    Myslím tu třetí možnost s do-while zabaleným scopu.
    DaBler avatar 1.12.2017 01:12 DaBler | skóre: 17 | blog: dabler | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    Pěkný kód ;-)
    1.12.2017 11:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    Obávám se, že v C++ se dají napsat mnohem obskurnější konstrukce...
    1.12.2017 11:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    Osobně mám poslední dobou s C++ problém mít přehled o všech možných kategoriích hodnot - lvalue a rvalue jsem zvládal, C++11 move semantics víceméně taky (ačkoli mi trochu chybí ta jednoduchost/přímočarost move semantics z Rustu), ale těch kategorií tam je už dost, a navíc mají některé jiný význam v C++11 a jiný v C++17... :-/
    3.12.2017 12:59 stepan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    C++ bude zachvili tak komplexni, ze i ani autori jazyka ho nebudou znat cele.. (rekl bych ze uz ani neznaji). No radeji bych hral ruskou ruletu, nez psal parsovaci gramatiku pro C++. Bohuzel zatim neexistuje nic lepsiho (nechci rozjizdet flame, ale na veci co delam ja, tak C++ je stale superior), mozna casem D nebo Rust, ale tyhle jazyky jsou nejak firmami ignorovany.
    3.12.2017 18:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    Tak to celkem souhlas. Jsem sice fanoušek (a občasný přispěvatel) Rustu, ale nedělám si iluze, že by byl v nějaký suprový pozici. C++ i přes své vady zůstává standardem.
    Josef Kufner avatar 3.12.2017 20:11 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    C++ už tak kompexní dávno je.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    3.12.2017 22:27 Odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    1. Chyba neni v pouzitem jazyku, ale v nedostatecne kvalite objektoveho navrhu. Jiste i vas mozek pri zvazeni dostupnych moznosti jazyka prijde na validni cestu.

    2. Mozna jednoduse na psani v tomto jazyce nemate. Neni to vase chyba. Ocividne c++ nerozumite. Mozna jste jen junior pracujici za par tisic, ktery ma sanci se jeste veci doucit. Kazopadne se radeji verejne neztrapnujte a bezte delat neco smysluplneho. Treba vas zamestna ten clovek, co zde kdysi psal o fastfoodu.
    DaBler avatar 3.12.2017 22:48 DaBler | skóre: 17 | blog: dabler | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    Odine, možná nerozumíte významu slova obskurní. Zkuste použít slovník :)
    6.12.2017 22:00 .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Obskurní konstrukce v C++
    To je na facku, vole.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.