Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.
Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
while (int a = getData()) { // kód }
for (int a = getData(); a; a = getData()) { // kód }Nicméně tohle už v C++ validní není:
do (int a = getData()) { // kód } while ((a = getData()));Takže nás to nutí psát ošklivé konstrukce jako třeba:
{ int a = getData(); do { // kód } while ((a = getData())); }Smyslem je pracovat uvnitř cyklu s hodnotou proměnné
a
, ale podmínku testovat až na jeho konci.
Přitom ale chceme mít rozsah platnosti proměnné omezen na daný cyklus.
Že by po podobné konstrukci C++ byla poptávka, můžeme soudit podle dotazů zde a zde.
Řešením může být tato obskurní knihovna.
A následný kód je najednou validní.
do (int a = getData()) { // kód } while ((a = getData()));Důležité je, že tato knihovna neporuší původní syntaxi klíčového slova
do
v cyklu do-while.
Ještě dodám, že ty dvojité závorky jsou tam záměrně. Jinak by GCC vypsalo varování:
warning: suggest parentheses around assignment used as truth value [-Wparentheses]Pokud se vám takové konstrukce líbí, tak z tohohle a tohohle budete nadšeni.
Tiskni Sdílej:
do { ... } while( getData() );případně, pokud bych chtěl ten výsledek, tak
int a; do { ... } while(( a=getData() ));
a
definovaná, ale během první iterace nebude mít definovanou hodnotu!
A k čemu je tato konstrukce dobrá? Proměnná "a" vznikne až v podmínce u while na konci bloku, takže se nemůže použít uvnitř, a zanikne při opuštění cyklu.Nicméně tohle už v C++ validní není: do { // kód } while (int a = getData());
while (int a = getData()) {
// kód
}
Je moc uzitecna konstrukce, obdobne jako:
if (int a = getData()) {
...
}
A za tohle bych programatora zabil:
switch (int a = getData()) do default: {
// kód
} while ((a = getData()));
Blog prispevek naprosto onicem. C++ ma milion dalsich vlastnosti, ktere by si zaslouzili hate, ale tohle zrovna ne.
Nicméně tohle už v C++ validní není: do (int a = getData()) { // kód } while ((a = getData()));Jen pro info. Toto se také nepřeloží :D.
#include <iostream> #include <functional> int glob = 10; template <typename TData> void do_loop(const std::function<TData ()> &getter, const std::function<void (TData&)> &worker) { TData data = getter(); do { worker(data); } while ((data = getter())); } int main() { int i = 65; do_loop<int>([&]() { return glob--;}, [&](int &d){ std::cout << i + d << "\n"; }); return 0; }Jinak ten zápis s dvojím voláním
getData()
mi přijde úplně normální...
Obskurní konstrukce? To by se to taky mohlo napsat takto:
Jinak ten zápis s dvojím voláním getData()
mi přijde úplně normální...
Myslím tu třetí možnost s do-while zabaleným scopu.