Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.
Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Na jednom blogu jsem četl názor na špatný vliv reklamy na děti, konkrétně se probírala reklama na brambůrky kdy dědek podrazí holí babce nohy aby mu nesebrala pytlík. I přes to že mu už předtím vzala zuby (nebo si je půjčujou).
Čím déle pracuji s Linuxem (dohromady asi 6 měsíců) tím snáze a častěji se obracím k manuálovým stránkám, howto atpd. Ale v počátcích jsem to nedělal o to víc jsem otravoval lidi okolo s dotazy které se dají snadno vyčíst v manuálech.
Nesčetněkrát se tu probíralo, desítky důvodů a různé způsoby odůvodnění proč není zase tak špatné krást software. Nebo že si za to výrobci můžou sami cenovou politikou. To je na morálce jednotlivců jak se stím poperou. A stovky teenagerů skladující software za milióny? Ať ho mají beztak jim je to k ničemu. Co mě leží v žaludku jsou grafici, webdesignéři atd. prodávající svoji vlastní práci za desetitisíce, zcela logicky. Vložili do ní svůj um a spoustu hodin práce, ale vše je vytvořeno v kradených programech. Jen jim zkuste nezaplatit fakturu (vystavenou v kradeným účetnictvím samozřejmě) a budou se rozčilovat. Tohle bych tu chtěl vidět jako anketu, ale asi by neměla smysl.
Úplnou náhodou jsem zavítal na http://kompost.wz.cz/ kde je docela slušná sbírka starých dosáckých her. Netvdím že to sem zrovna patří, ale docela slušně jsem si zavzpomínal na staré časy (i slza ukápla) Na dny a noci strávené nad Monkey Island, na můj první DA převodník díky kterému měli Goblins naprosto omračující zvuk, na sérii Moral Kombat u které jsme na základní škole strávili mládí (hlavně tím nošením na disketách). Těch her které jsem s úžasem kdysi dávno pařil je docela dost, a když si to uvědomím tak dnešní produkce nesahá těm starým ani po kotníky. Co byli vaše hry v těch letech? Nezasloužila by si Dune 2 pomník?