Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.
Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Snazim se v jednom Qt projektu vylepsit system callbacku. Callback v sobe ma pointer na objekt, na kterym se ma provest a nazev funkce, ktera se ma spustit. Pouzivam QMetaObject::invokeMethod a tim padem je to zavisle na MOC a funkce musi byt bud slot nebo Q_INVOKABLE.
Dostal jsem napad, jak se toho zbavit.
Kod je zde
#include <typeinfo> #include <typeindex> class functor { public: template <typename A, typename... Ts> inline functor(A *o, void (A::*f)(Ts... args)) { avec.insert(avec.end(), {typeid(Ts)...}); obj = o; func = reinterpret_cast< void (functor::*)() >(f); } template <typename... Ts> inline void operator()(Ts... args) { std::vector<std::type_index> vec; // argumenty volani vec.insert(vec.end(), {typeid(Ts)...}); if(avec == vec) { void (functor::*f)(Ts ...) = reinterpret_cast<void (functor::*)(Ts ...)>(func); (reinterpret_cast<functor*>(obj)->*f)(args ...); } else qDebug() << "functor invoked with bad arguments"; } private: void (functor::*func)(); void *obj; std::vector<std::type_index> avec; // argumenty callbacku };
Pouziti je jednoduchy, viz priklad. Vyhoda oproti jinym podobnym vecem je v tom, ze kontrola typu argumentu se deje v runtime a tim padem muzou mit vsechny callbacky jeden typ (i kdyz volaji funkce s ruznyma argumentama).
base *t = new base(); functor f(t, &base::torture); // vytvorim callback f(); // zavolam ho
Rad bych od vas dostal nazor, jestli je to dobry napad, nebo neni, a proc (pripadne jestli nekde neumiraji kotatka kdyz delam reinterpret_cast).
Tiskni
Sdílej:
A *o
na *functor
, možná to jen nechápu...
struct { size_t a; size_t b; };
Nejspíš by se i našel způsob, jak během compile-time zjistit, jestli ten member func pointer není větší...
operator ()
, protože tam se to castuje na jiný typ, než který byl uložený, a každý může mít jinak velké member pointery.
#ifndef NDEBUG ... #endif
)
at
je hází úmyslně, neházející verze je operator []
.
GCC má debug verzi STL, která asserty obsahuje.
typeid(void(Ts...))
nebo neco podobneho.
template <typename ReturnT, typename... ParamTs> class Callback { protected: struct Iface { virtual ~Iface() {} virtual ReturnT operator ()(ParamTs... params) = 0; }; template <typename Type> struct Impl : public Iface { using Func = ReturnT (Type::*)(ParamTs...); Impl(Type &obj, Func func) : obj(obj) , func(func) {} virtual ~Impl() {} virtual ReturnT operator ()(ParamTs... params) { return std::forward<ReturnT>(obj.*func(std::forward<ParamTs...>(params))); } Type &obj; Func func; }; Iface& iface() { return *reinterpret_cast<Iface*>(buf); } size_t buf[4]; public: template <typename Type> Callback(Type &obj, typename Impl<Type>::Func func) { // Místo static_assert lze upravit, aby to použilo new static_assert(sizeof(Impl<Type>) <= sizeof(buf), "Buffer not large enough to capture callback"); new (buf) Impl<Type>(obj, func); } ~Callback() { iface().~Iface(); } ReturnT operator ()(ParamTs... params) { return std::forward<ReturnT>(iface()(std::forward<ParamTs...>(params))); } }; Callback callback(t, &Type::getValueForInput); int value = callback(input);
std::forward
na návratové hodnoty je zbytečný, navíc nebude fungovat s void
.
virtual ReturnT operator ()(ParamTs... params)
a virtual ~Impl()
v Impl
by bylo lepší označit override
.
Callback
templatová třída, pak se rovnou může použít std::function
, ne?
operator ()
) by šlo zabalit přes reinterpret_cast, protože není polymorfní (takže je to jen pointer na funkci, kde první parametr je this
), ale nebude to ověřovat typy parametrů.
Ten reinterpret_cast v původní implementaci nebude fungovat, pokud bude castovat z polymorfní třídy na nepolymorfní či obráceně, a nejspíš ani pokud bude mezi různými stromy polymorfních tříd, protože u virtuálních metod je to typicky implementováno jako index do vtable, nikoliv pointer.
class functor { protected: struct iface { virtual ~iface(){}; }; template <typename... Ts> struct args : public iface { virtual void call(Ts...) = 0; }; template <typename A, typename... Ts> struct impl : public args<Ts...> { A* obj; void (A::*func)(Ts...); impl(A* o, void (A::*f)(Ts...)) : obj(o), func(f) {} void call(Ts... args) { (obj->*func)(args...); } }; size_t i[4]; public: template<typename A, typename... Ts> functor(A* o, void (A::*f)(Ts...)) { static_assert(sizeof(impl<A, Ts...>) <= sizeof(i), "Buffer not large enough to capture callback"); new (i) impl<A, Ts...>(o,f); } template<typename... Ts> void operator()(Ts... params) { args<Ts...> *a = dynamic_cast<args<Ts...>*>(reinterpret_cast<iface*>(i)); if(a) a->call(params...); else qDebug() << "bad parameters"; } };