Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.
Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].
JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.
Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).
pull based přístupu scalaz-stream (následující články řetězu tahají data od předchozích)Ano, scalaz-stream je pull based. Push lze nasimulovat například pomocí fronty:
val p = (Process(1, 2, 3).toSource ++ eval_(Task.delay(println("print")))).repeat val processItem: Sink[Task, Int] = io.stdOutLines.contramap(_.toString) // Vytvorime frontu. val q = async.unboundedQueue[Int] // Prvky produkovane procesem p posleme do fronty. p.to(q.enqueue).run.runAsync(x => println("enqueue end")) // q.dequeue je proces prvku z fronty. // Prvky z fronty posilame do Sinku processItem, ktery prvky zpracovava. // Az jsou prvky zpracovany (nebo po vyhozeni vyjimky) frontu zavreme // -- zavreni fronty zajisti ukonceni procesu, jenz dava prvky do fronty // -- tj. ukonceni p.to(q.enqueue).run.runAsync(x => println("enqueue end")). (q.dequeue.to(processItem).take(2) onComplete eval_(q.close)).run.runKód obvykle několikrát vypíše řetězec print – počet vypsaných řetězců print závisí na tom, jak rychle se prvky produkované
p
posílají do fronty q
. Kromě neomezené fronty async.unboundedQueue
existuje i omezená fronta async.boundedQueue
.
A jaký je vlastně rozdíl mezi pull-based přístupem a obyčejnými streamy?Myslím, že obyčejné streamy jsou také pull based.
Tiskni Sdílej: