Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.
Podpora pro alternativní směry rozložení (vertikální, horizontální) v Kickoffu. Vylepšení v apletu Oznamovač zařízení (Device Notifier), společně s podporou ikon oken v plasmoidu Stránkovač (Pager) v Plasmě. Kromě toho byl aplet Koš (Trash) přesunut do kdebase, aplet "Luna" do extragear a spouštěče (runners) "Contacts" a "Converter" do kdereview. Podpora pro online hraní (prostřednictvím sítě GGZ) ve hře KSquares. Nové výchozí téma pro hru KSame. Další údržba Kooka. Lepší interakce mezi Okular a KDE systémem pro převod textu na řeč. Plná podpora pro barevná schémata v rozhraní Digikamu. Spousta vyřešených starých chyb v dialogu pro nastavení mime-typů v Konqueroru. Pokračování práce a optimalizací v KHTML. Začátek možnosti rozšiřovat GUI pomocí skriptování za použití Kross. KRatingPainter se stává hlavním způsobem, jak manipulovat s hodnoceními v KDE. A do KTimeTracker byly přidány režimy "Konsole" a "Web Interface". Dlouho očekávaná podpora pro vkládání signatur na začátek odpovědi pro KMail. Schopnost ukládat všechny přílohy v zadaném adresáři a stavový řádek byly přidány do Mailody. KOrganizer získal nový pohled "Měsíc". Další práce na synchronizaci Akregatoru s online čtečkami. Práce na obecné podpoře Zeroconf v KDE a zejména pak v KRDC. Pokračující portování Kommanderu do KDE 4. Začátek práce na tom, aby se Phonon stal jediným výstupním enginem v Amarok 2.
Rivo Laks představuje KGLLib:
KGLLib je objektově orientovaná OpenGL knihovna postavená na knihovně Qt. Základní vlastnosti KGLLib zahrnují jednoduchost použití, rozšiřitelnost a čisté API. Hlavním cílem KGLLib je zajistit jednodušší vývoj OpenGL aplikací pro Qt a KDE a přidat podporu pro OpenGL k existujícím aplikacím.
Qt už obsahuje vlastní OpenGL modul, takže v čem je KGLLib lepší? Modul Qt je docela omezený, protože poskytuje pouze základní věci. Rovněž nemá objektově orientovaný návrh, například v něm není třída "Texture", která by mohla některé operace zjednodušovat. Místo toho musíte používat OpenGL identifikátor textury.
KGLLib je rozdělena do dvou velkých částí: "core" a "extras". Prvně jmenovaná část obsahuje třídy, které jsou užitečné pro spoustu aplikací. Například jsou to třídy Texture a Program. Tyto třídy jsou rovněž stabilnější a kompletnější, protože už trochu vyzrály. Na druhé straně extras obsahuje části zajímavé pouze pro několik málo aplikací nebo třídy, které jsou ve vývoji, takže nemůžeme garantovat budoucí zdrojovou či binární kompatibilitu.
KGLLib byl vytvořen tak, aby byl rozšiřitelný. Existující třídy mohou poskytovat stavební bloky, na nichž může být postavena další (někdy aplikačně specifická) funkčnost. Tyto rozšiřitelné části mohou být přeneseny zpět do KGLLib extras, aby je mohly používat i jiné programy. KGLLib závisí na Qt, Eigen a GLEW. Pravděpodobně všichni čtenáři vědí, co je to Qt! Eigen je excelentní lehká knihovna pro práci s vektory a maticemi, kterou už používá několik KDE projektů. GLEW je knihovna pro práci s rozšířeními OpenGL, která se stará o jejich inicializaci a ukazatele na funkce. Společně tvoří dobrý základ pro libovolnou OpenGL aplikaci.
KGLLib žije v KDE SVN v /trunk/playground/libs/kgllib/. Také obsahuje několik příkladů pro demonstraci toho, jak použít API k vytvoření malých OpenGL aplikací. Prozatím je dokumentace API knihovny KGLLib dostupná na http://freehackers.org/~rivo/kgllib/html/. Doufám, že se KGLLib stane standardem pro KDE OpenGL aplikace. KWin ji pravděpodobně začne používat namísto vlastní malé OpenGL knihovny. KGLLib také používá kód z projektu Avogadro, takže je možné, že začnou používat KGLLib, až trochu dospěje.
Poznámka na okraj: hledám pro KGLLib pořádné (cool) jméno, takže pokud vás něco napadá, dejte mi vědět!
Didier Hoarau a Frank Osterfeld hovoří o projektu pro přidání podpory synchronizace s online čtečkami do Akregatoru:
S pomocí Franka Osterfelda pracuji na modulu pro synchronizaci s online čtečkami pro Akregator. Cílem je synchronizovat Akgregator s online čtečkami, jako je Google Reader. RSS čtečky jsou skvělé, ale pokud někdo používá odlišnou čtečku doma a v kanceláři, může být pro něj obtížné je synchronizovat ručně. Někteří lidé proto preferují pouze jednu (pravděpodobně online) čtečku. To je důvod, proč by (podle mého názoru) měl desktopový klient umět synchronizaci usnadnit (a to mezi oběma druhy klientů).
Ze začátku chceme pouze sdílet seznam přihlášených zdrojů: přidávat nové, aktualizovat existující (jméno a kategorie, například) a (volitelně) odstraňovat ty, které nejsou ve zdroji. Ale v budoucnu by mohlo být zajímavé označovat články jako přečtené nebo je označovat jako zajímavé, pokud to tak je v té druhé čtečce. Začali jsme pracovat s Google Reader, protože to Google API je skutečně jednoduché, ale bylo by samozřejmě hezké pracovat i s dalšími čtečkami.
Video: Akregator Online Syncing (290 kB, AVI)
Za nějaký čas to může být založeno na Akonadi, ale verze Akregatoru založená na Akonadi nebude vydána před KDE-PIM 4.2. Jednoduchá synchronizace seznamu zdrojů může být (na rozdíl od plné synchronizace stavů položek) implementována za pomoci stávajícího zdrojového kódu a měla by být dostupná v KDE 4.1.
Z technického hlediska to není moc obtížné. Všechny čtečky mají přibližně stejnou množinu vlastností. Mohou se vyskytovat odlišnosti v pojmenování (například Google používá termín "starred" [označené hvězdičkou], zatímco jiné tomu říkají "important" [důležité]), ale to není problém. Základní odlišnost tkví v hierarchii zdrojů: například Google používá štítky a Akregator složky. To je skutečný rozdíl, ale v takových případech se stačí dohodnout na jednoduchém mapováním mezi oběma systémy.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stav překladů (i18n) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lovci chyb |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Článek je překladem č. 101 KDE Commit Digest. Původní autor Danny Allen.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni Sdílej:
S pomocí Franka Osterfelda pracuji na modulu pro synchronizaci s online čtečkami pro Akregator. Cílem je synchronizovat Akgregator s online čtečkami, jako je Google Reader. RSS čtečky jsou skvělé, ale pokud někdo používá odlišnou čtečku doma a v kanceláři, může být pro něj obtížné je synchronizovat ručně. Někteří lidé proto preferují pouze jednu (pravděpodobně online) čtečku. To je důvod, proč by (podle mého názoru) měl desktopový klient umět synchronizaci usnadnit (a to mezi oběma druhy klientů).Konečně někomu došlo, že by to chtělo RSS nějak zpoužitelnit pro ty, co pracují z více počítačů.