Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.
Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.
Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).
Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.
Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.
NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.
Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.
IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.
Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.
Podpora pro "vrať zavřená okna" ("undo closed windows") v Konqueroru. GetHotNewStuff podporuje témata Plasmy. Plasma aplet pro výběr relace (session) Konsole, Konqueroru a Kate. Nové plasmoidy: "Generic Folder View" (obecné prohlížení adresáře), "System Command" (systémový příkaz), "Popups" (vyskakovací okénka) založené na KNotify, "Quick Launch" (rychlé spuštění) a zobrazování údajů z Kalzium. Digikam teď používá Phonon pro náhledy audia a videa a vylepšeno bylo také používání Phononu v Dragon Player. Začátek podpory NEPOMUKu v Gwenview. "Social Query Daemon" NEPOMUKu pro zobrazování úložišť přes síť a práce na tagování GUI pro NEPOMUK pomocí Dolphinu. Práce na službách a dotazech společně s odstraněním systému enginů (od teď používá pouze Phonon) v Amarok 2. Pokračující vývoj Konsole. Různá funkční vylepšení v KTurtle. Podpora synonym v Parley. Podpora vlastních témat v KNetWalk. Ovládací aplikace pro Akonadi s ikonou v systémové oblasti. Základní implementace dockovacího widgetu zobrazujícího vzdálené plochy pro KRDC. Práce na podpoře tvorby sestav v Kexi. Několik dlouho očekávaných vylepšení v KCron. KDiamond se přesunul z kdereview do kdegames. KAgenda se přesunul do playground. Počáteční import puzzle hry Palapeli.
Thomas Thrainer hovoří o jeho práci na "Todo" pohledu v KOrganizeru:
Začal jsem pracovat na KOrganizeru kvůli drobnému nedostatku měsíčního pohledu: nebyl skrolovatelný. Hned jak jsem vyřešil tento problém, Allen Winter mě nasměroval na pohled "Todo".
Tou dobou používal pohled několik Qt3 a KDE3 kompatibilních tříd a moc hezky nevypadal. Rozhodně potřeboval nějakou péči. Jak jsem se po kódu rozhlížel, nacházel jsem stále více a více míst, které se mi nelíbily, a také tam byly některé jasně rozbité části (označené v kódu jako FIXME, TODO a podobně). Ve stejné době jsem narazil na koncept knihovny Qt - Model/View/Delegate a ta myšlenka se mi velice zalíbila. Takže jsem se rozhodl přepsat pohled Todo za použití tohoto konceptu a zároveň se naučit něco o vývoji pro Qt a KDE.
Prozatím jsem znovu vytvořil většinu funkcí starého Todo pohledu. Největší změny jsou ve střevech, kde jsou jasně odděleny pohledy a delegáty od samotných dat. Výsledkem je mnohem čistší kód, který přenechal většinu práce Qt/KDE knihovnám.
Jedna hezky viditelná změna je v možnosti editovat položky todo přímo na místě. Se starým "Todo" pohledem bylo možné položky editovat za pomocí kontextového menu, které se sloupec od sloupce měnilo. Takové matoucí změny kontextového menu se mi nelíbily, takže odteď se při kliknutí na vybranou položku zároveň ukáže editor, který umožňuje změnit data na místě. Aaron Seigo, respektive jeho blog podnítil tuto změnu, protože poukázal na to, jak složité je udělat pravý klik na dotykových displejích!
Protože jsem byl požádán o nějaké nové a zatím neznámé screenshoty, tak tady máte jeden, kde je vidět, na čem zrovna pracuji:
Vytvořil jsem widget pro výběr kategorií položek todo na místě. Stejný widget je použit i v kombinovaném seznamu (combobox) pro rychlé hledání na vrcholku pohledu.
Momentálně takový widget - kombinovaný seznam s přepínači (checkboxy) - v Qt nebo KDE knihovnách neexistuje a nebylo zrovna triviální jej vytvořit, jak jsem si původně myslel. Takže možná nápad pro kdelibs?
Nový "Todo" pohled je stále v rozpracovaném stavu. Zbývají ještě nějaké věci a mám několik nápadů na další vylepšení.
Akonadi je za dveřmi, takže to nakonec bude také portováno na nový mechanismus pro úschovu dat. Ale tohle by nemělo být tolik těžké, protože momentálně používáme koncept Model/View a kód je tak velice flexibilní co se zdroje dat týče.
Henry de Valence představuje náhradu za aplikaci KWorldClock, Plasma applet "World Clock".
Pracuji na plasmoidu, který je náhradou za program KWorldClock.
Mám v plánu nabídnout stejné funkce jako původní program KWorldClock a pak je ještě rozšířit, ale ve formě plasmoidu. Aplikace ukazuje čas na rozdílných místech a mapu světa, kde je vyznačen den a noc. Namísto používání metody, kterou používal originální program, k tomuto účelu používám Marble. To znamená, že je kód mnohem jednodušší a rozšiřitelnější.
Konfigurační menu vám umožní vybrat si pozici na mapě; můžete si vycentrovat mapu na místo, kde je právě den (stejným způsobem pracoval KWorldClock), nebo si můžete nechat vystředit mapu na zadanou (zeměpisnou) délku, takže se můžete koukat na místo, kde žijete. Nicméně vstup používá jednoduchý KIntSpinBox, takže nemůžete vybírat minuty a vteřiny. Chtěl bych to nahradit vlastním prvkem pro výběr stupňů/minut/vteřin.
Plánuji vytvořit KML soubor s údaji o časových zónách, takže si budete moci časové zóny zobrazit přes mapu. Samozřejmě potřebujete něco, co zobrazuje aktuální čas. Zvažuji několik způsobů, jak to udělat, včetně reakce na přejetí myší, která zobrazí čas u kurzoru myši. Nebo malé hodiny dole, které po přesunu mohou zobrazovat čas v dané zeměpisné délce. A neby by od nich mohly vést linky k určitým bodům; ještě jsem se nerozhodl.
John Tapsell oznámil novou vlastnost v KSysGuard: "Monitorování procesů".
KSysguard teď umí monitorovat vstup a výstup libovolného běžícího procesu. To zahrnuje standardní vstup i výstup (stdin, stdout), otevřené soubory, otevřená síťová spojení a podobně. Video ukazuje monitorování bashe. Červená je použita pro data zapisovaná procesem a modrá pro data čtená. Pro změnu tohoto nastavení je možné použít ANSI escape kódy.
Video: KSysGuard Process Monitoring (1.9 MB, AVI)
Toto je velice užitečný debugovací nástroj. Umožňuje vám rychle, snadno a přesně zjistit, co proces čte nebo zapisuje do souboru nebo přes síť. Nebo to mohou využít správci pro sledování, co uživatelé píší do bashe, a podobně.
PolishLinux vytvořil velice hezký vizuální seznam změn v nadcházejícím (a stále nekompletním) KDE 4.1. Opravdu stojí za to se na něj podívat, protože ukazuje vliv změn, které jsou zaznamenávané v těchto týdenních zpravodajích.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lovci chyb | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Článek je překladem č. 103 KDE Commit Digest. Původní autor Danny Allen.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni
Sdílej: