Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.
Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].
JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.
Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).
Bit offset ... 76 80 84 88 92 96 100 104 108 ...
Char boundaries | |-----1-----|-----2-----|-----3-----|-----4-----| |
Bits in byte order 0010 1010 0001 0111 0001 0011 0000 0011 0000 0010
Bits in bit field order 0101 0100 1110 1000 1100 1000 1100 0000 0100 0000
Char bits in byte order 0111 0010 0011 0001 0011 0001 0010 0000
Hex vals of char bits 7 2 3 1 3 1 2 0
Char val of char bits 'r' '1' '1' ' '
a makro, které to načtení provede : (taky jen odhaduju, co to vlastně dělá - nějaké bitové posuny, masky ale jen hádám )
#define read_bits(data,start,size) \
((*((uint64_t*) &(data)[(start) / 8]) >> ((start) & 7)) & (((uint64_t)1 << (size)) - 1))
Osvětlil by mi někdo, co to makro jako dělá ? Tedy tápu, proč je tam uint64_t a hvězdička u toho na začátku, možná je to vymezení typu, se kterým se bude to šibování provádět, ale jako jsem z toho mimo
Děkuji za výklad....
Řešení dotazu:
Ty explicitně napsané bitové operace vypadají složitější, než je nutné.
C i C++ mají bitfield (struct
s dvojtečkami). Tím by se možná dalo něco zjednodušit. (Ne pokud tam je nějaká hodně netriviální transformace nebo komprese, nicméně pokud jde o extrakci / ukládání některých specifických bitů ve dlouhém řetězci bitů, tam bitfield opravdu hustě pomáhá.)
Co se Pythonu týká, asi bych tu funkci pro manipulaci s bity sesmolil v C nebo C++ a pak zpřístupnil přes SWIG v Pythonu.
def read_bits(data, start, size):
return ((int.from_bytes(data[start // 8:], 'big') >> (start % 8)) & ((1 << size) - 1))
Rather than describe everything in terms of byte offsets, I'm going to define the layout as a series of variable-length bit fields. This is a critical part of the item format, because the position of many of the fields can change depending on what comes before it. If I say a certain value is a 3-bit field starting at bit position 150, for example, this translates to bits 6 and 7 of the byte 18 and bit 0 of byte 19 in the data structure. You can read an arbitrary bit field programatically using the following code (in C): #define read_bits(start,size) \ ((*((unsigned long *) &data[(start) / 8]) >> ((start) & 7)) & ((1 << (size)) - 1))
17 18 19 ........|......xx|x.......|... ->(start) & 7 -- zjistim offset 8 & 7 = 0, 9 & 7 = 1 .. 150 & 7 = 6
........|......xx|x.......|... -> 67|0(&data[(start) / 8]) >> ((start) & 7) -- posunu se na zacatek
........|......xx|x.......|... ->67|0((1 << (size)) - 1) -- pripravim si "masku" 1 << 3 = 8 - 1 = 7 0x00000111 - chci tri bity
........|......xx|x.......|... ->67|0((&data[(start) / 8]) >> ((start) & 7)) & ((1 << (size)) - 1)) -- Vyctu tri bity. Pytnon cte data po celych bytech a musel by si vyresit to "prekrivani" se hodnot..
Tiskni Sdílej: