Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Staronovým vedoucím zůstává Andreas Tille.
Jason Citron končí jako CEO Discordu. Od pondělí 28. dubna nastupuje nový CEO Humam Sakhnini, bývalý CSO Activision Blizzard.
Článek na Libre Arts představuje baskytarový multiefekt Anagram od společnosti Darkglass Electronics. S Linuxem uvnitř (licence, GitHub).
Městský soud v Praze vyhlásil rozsudek, který vyhověl žalobě novináře Jana Cibulky, který s podporou spolku IuRe (Iuridicum Remedium) požadoval omluvu od státu za to, že česká legislativa nařizuje operátorům uchovávat metadata o elektronické komunikaci. To je přitom v rozporu s právem. Stát se musí novináři omluvit a zaplatit náklady řízení. Především je ale součástí přelomové rozhodnutí o nelegálnosti shromažďování dat a o
… více »Americké technologické firmy Apple a Meta Platforms porušily pravidla na ochranu unijního trhu, uvedla včera Evropská komise (EK). Firmám proto vyměřila pokutu – Applu 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč) a Metě 200 milionů eur (pět miliard Kč). Komise to oznámila v tiskové zprávě. Jde o první pokuty, které souvisejí s unijním nařízením o digitálních trzích (DMA). „Evropská komise zjistila, že Apple porušil povinnost vyplývající z nařízení
… více »Americká společnost OpenAI, která stojí za chatovacím robotem ChatGPT, by měla zájem o webový prohlížeč Chrome, pokud by jeho současný majitel, společnost Google, byl donucen ho prodat. Při slyšení u antimonopolního soudu ve Washingtonu to řekl šéf produktové divize ChatGPT Nick Turley.
Po roce vývoje od vydání verze 1.26.0 byla vydána nová stabilní verze 1.28.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.28.
Byla vydána nová verze 10.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 211 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 800 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.
42 svobodných a otevřených projektů získalo finanční podporu od NLnet Foundation (Wikipedie).
Americký výrobce čipů Intel plánuje propustit více než 20 procent zaměstnanců. Cílem tohoto kroku je zjednodušit organizační strukturu ve firmě, která se potýká s problémy.
Zdar lidi, mam grafickou kartu EVGA Geforce GTX 460 768MB. Koupil jsem ji v srpnu minuleho roku za cca. 5000 korun. Fungovala dobre, ale posledni mesic zacala blbnout. Vzdycky se vypnul monitor a po resetu deska pipala a po precteni manualu ten pocet pipnuti odpovidal chybe graficke karty. Zkusil jsem to ale i s jinym monitorem a chovalo se to stejne. Zkusil jsem jiny zdroj a chovalo se to stejne. No a z prace jsem si pujcil jinou grafarnu a najednou vse jede jak ma. Takze chyba byla rozhodne v karte. Poslal jsem ji tedy na reklamaci do CZC.
Update 9. 2. - 18:43Panove z CZC mi dneska volali, ze pry mi reklamaci nemuzou uznat, protoze pry na graficke karte neni seriove cislo. Pry tam byl nejaky prorezavany papirek, ktery urcoval seriove cislo karty. Ja si pamatuju, ze kdyz jsem tu kartu dostal do ruky, tak jsem nejaky maly papirek z karty sundaval, protoze byl prilepeny jen jednim rohem nekam na jednu soucastku tisteneho spoje a vlastne tam jen tak povlaval - uz si nejsem jisty jestli byl prorezavany nebo nebyl.
Kazdopadne pry reklamaci bez toho papirku uznat nemuzou a ze mi kartu poslou zpatky. A to i pres to, ze jsem jim to poslal v originalni krabici, kde to cislo bylo pry take, ale ze to nezarucuje, ze to je ta karta, kterou jsem od nich koupil. Chci se vas zeptat, jestli mate nekdo podobnou zkusenost a jak postupovat. Na internetu jsem se docetl, ze si muzu nechat vypracovat znalecky posudek a ten pak poslat do CZC a v pripade, ze ani to CZC nepresvedci k uznani reklamace, tak muzu jit s posudkem k soudu, kde, kdyz mam kladny posudek, tak je velka sance na uspech. CZC by pak musel zatahnout uplne vsechno vcetne soudnich poplatku.
Co vy na to?
Update dle komentare od yxcvb: zkousel jsem volat i na COIku a tam mi jeden mily pan rekl, ze COIku zajima pouze, zda prodejce reklamaci vyridil do triceti dnu a ze zda byla reklamace uznana nebo neuznana, to uz oni neresi. V pripade, ze pry jsem o sve verzi presvedcen, musim se obratit na soud.
Update 4. únor, 10:00 - Dle dohody s CZC jsem DPDecku odmitl prevzit balicek s moji kartou a nyni se karta vraci zpet do CZC. Dále jsem CZC postoupil mnou domluvenou reklamaci s EVGA. O dalsim postupu me (a tim padem i vas) budou informovat.
Update 9. únor, 18:43 - Tak CZC moji grafarnu posila do EVGA. Externi reklamace ale pry muze trvat dele nez 30 dni - v EVGA mi ale rekli, ze to budou resit rychle. Kazdopadne se chovani CZC opravdu otocilo o 180%, protoze mi dokonce nabidli, ze mi na dobu, co bude moje grafika v reklamaci, pujci nejakou jejich grafiku (s podekovanim jsem odmitl, protoze mam z prace pujcenou Geforce 7600).
Tiskni
Sdílej:
Nejlepší je když posíláš někam něco na reklamaci, když je pár dní před ukončením záruční doby.Já takhle reklamoval rok a 11 a půl měsíce starý foťák, kterému velmi kreativním způsobem havaroval firmware. Servis to vyřešil kompletní výměnou elektroniky, ale kdyby ta oprava byla pozáruční, stála by 70 % ceny foťáku…
1 a půl měsíce starý foťákcopak měl foťák jen 12 měsíců záruky? Snad by měl mít 24 měsíců? Já jsem mluvil o tom, když Ti třeba HDD odejde do kytek a do konce záruky je 10-20 dní. To jsem zažil a dopadlo to tak, že mi servis poslal "certified repair disk" a prodloužil záruku o dobu kdy disk byl na reklamaci. Ale stalo se mi i to, když disk od jednoho zákazníka odešel během 3 let po třetí a já sem po nich chtěl vrátit peníze. To byl teprve šrumec, ale nakonec peníze dodavatel vrátil. Musel hodně skřípět zuby.
copak měl foťák jen 12 měsíců záruky? Snad by měl mít 24 měsíců?Někdy do konce roku 2002 byla zákonná záruční doba jen 6 měsíců.
copak měl foťák jen 12 měsíců záruky? Snad by měl mít 24 měsíců?rok a 11 a půl měsíce = 12+11+0,5 = 23,5 měsíce
To jsem zažil a dopadlo to tak, že mi servis poslal "certified repair disk" a prodloužil záruku o dobu kdy disk byl na reklamaci.Mno ale to, že ti servis prodloužíl záruku o tu dobu, co bylo zařízení v servisu je dané zákonem
Nejlepší je když posíláš někam něco na reklamaci, když je pár dní před ukončením záruční doby.Jednou jsem takhle posílal video-combo (kombinaci DVD + VHS) na reklamaci v předvečer poslední dne záruční doby. Jako na potvoru se to podělalo takhle blbě. Poslal jsem raději to pomocí EMS. Necukali se, v rámci záruky zařídili výměnu laseru a větráku, za týden jsem to měl zpět opravené. Ale už nevím, který e-shop to byl (žádný z těch největších). Podobných případů jsem zažil víc - prostě životnost navržená něco přes záruční dobu byla o trochu kratší no
Co vy na to?Hlasujte příště peněženkou, mě czc nasralo už asi 3x, takže tam kupuju jen když fakt neni zbytí.
Ked sa znalec vyjadri v prospech zakaznika, tak je vyssia pravdepodobnost, ze sa tak vyjadri aj sud a budu platit jak toho znalca, tak aj ten sud. A navyse aj tu reklamaciu a dalsie naklady.Pokud už se to dostane k soudu a oni budou stále přesvědčeni o pravdě na své straně, navrhnou nové posouzení jiným znalcem. Soud na to nejspíš přistoupí, náklady půjdou k tíži neúspěšné strany. Nový posudek může mít jiný závěr než ten první, ale v praxi tomu (podle jednoho bývalého soudce) údajně moc často nebývá, protože by nový znalec musel velmi důkladně obhájit, proč se odchýlil od prvního posudku.
znalecky posudky a hnat to k soudu? z toho mi vychazi ze by to stalo vic nez nova grafika.I kdyby, tak jde o princip. Pokud takové věci nikdo nebude řešit, bude se to snadno rozrůstat.
Pro vsechny oponenty a nespokojence. Jak jinak ma prodejce poznat, ze mu vracite kartu, kterou jste koupily? Jedine podle serioveho cisla! To ze seriove cislo nekdo strhne, to je jeho problem. Pokud bylo spatne prilepene, nebo necitelne se ma resit hned na miste.Nálepka může odpadnout i za provozu, protože se karta zahřívá a nálepka tomu nemusí odolat. Jinak - jak se vyřizují reklamace u zboží, které nemá sériová čísla (a že je takového zboží hodně)? V první řadě je to celé o přístupu k zákazníkovi. Pro někoho je zákazník pán (a proto se mu odpustí i takové detaily, jako je odpadlá nálepka), pro někoho je to póvl, který je dobrý jen k tomu, aby se z něj vytáhly peníze, a když příště nepřijde, nic moc se nestane, protože blbců čeká ve frontě dost. Doporučuji proto nakupovat spíš v místních kamenných prodejnách, kde si obvykle váží každého jednotlivého zákazníka. U e-shopů s miliardovým obratem je jeden nespokojenec (pokud to skončí jen jeho odpadnutím) jen slabým bzučením u ucha.
Pokud vím, tak většina HW komponent nemá sériové číslo na nějaké nálepce, ale vyletováno / vytištěno někde na sobě.
A pak, k reklamaci stačí pouze nákupní doklad a vadné zboží, nic jiného prodejce požadovat nemůže (a už vůbec ne přítomnost nějaké nálepky). Ani původní obal není nutností, můžete jim to poslat zabalené v toaleťáku (raději nepoužitém ) a oni tu reklamaci musí přijmout.
Tak panu Brablecovi z CZC jsem uz napsal mail. Musim rict, ze me tohle opravdu prijemne zaskocilo. Jsem zvedavy jestli se to nejak vyresi.
Nicmene uz jsem behem dopoledne kontaktoval primo EVGA EU, ktera byla velmi vstricna. Rekli mi, ze s prodejci byva v tomto smeru obcas problem. Okamzite mi nabidli, ze muzu reklamaci uplatitnit primo u nich a ze neni problem vyreklamovat i kartu bez S/N, protoze oni maji vetsi moznosti toto cislo ziskat, nez jake moznosti ma obycejny prodejce.
Vzhledem k tomu, ze jsem behem dopoledne do CZC jeste volal s negativnim vysledkem, tak jsem pres stranky EVGA uz vygeneroval novou reklamaci a uz od nich cekam jen instrukce kam poslat kartu - v CZC mi rekli, ze mi kartu poslou dnes nebo zitra.
No ale pokud se bude CZC chovat rozumne, tak to urcite budu radeji resit v ramci CR a reklamaci u nich bych zrusil.
Pan Brablec z CZC uz mi odpovedel na mail a rekl, ze vse predal vedoucimu reklamaci (s tim uz jsem parkrat mluvil) a ze me budou kontaktovat. V pripade dalsich potizi s reklamaci se na nej pry mohu obratit. Kez by takovehle jednani bylo od zacatku.
To je asi pravda. Dal se v tom nema cenu stourat, pockam az se mi ozvou z CZC (dnes uz to urcite nebude) a pak teprve uvidim - hodim sem pak update.
Jinak z EVGA mi uz prisly instrukce, kam a jak kartu poslat. Takze v pripade, ze se s CZC nakonec nedomluvim, je tu porad tahle moznost.
Tak mám další nové informace ohledně stejné reklamace akorát u obchodu Alza.cz zde:http://jirikuvblog.blogspot.cz
Další nové informace o mé problémové reklamaci alza.cz. Viz zde můj blog http://jirikuvblog.blogspot.cz/