abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    17.5. 13:44 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 12:22 | Komunita

    Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    17.5. 01:55 | Komunita

    24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    16.5. 23:33 | Nová verze

    Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    16.5. 21:11 | Nová verze

    Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 20:55 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    16.5. 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.5. 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    16.5. 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (76%)
     (5%)
     (10%)
     (9%)
    Celkem 329 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    14.9.2009 10:00 | Přečteno: 18012× | plky | poslední úprava: 15.9.2009 07:02

    Již před nějakou dobou jsem se doslechl o čaji čínských císařů, Pu-erhu. Jeho údajné účinky a vlastnosti mě donutily tento čaj ochutnat. Dnes již vím, že to nebyla rozhodně chyba a nechápu, jak jsem bez něj mohl existovat.

    Zrovna tady na abclinuxu jsem se v jednom komentáři dočetl o supermixu, jenž má člověka udržet naživu i v případě, že si jeho mozek myslí pravý opak :). Jednou z ingrediencí byl puerh. Netušil jsem oč jde a tak jsem se zeptal toho našeho strejčka. Jeho odpovědi mě natolik učarovaly, že jsem neodolal a musel jsem ho mít.

    Co se říká

    S čínským černým čajem pu-erh kolujou tyto informace :

    Jak jsem začínal a jaké na mě má účinky

    Poprvé jsem si narychlo nakoupil puerh ve formě lisovaných koláčků (malých hnízdeček) - Mini Tuo Cha. V blízkém okolí nebyl ve formě lisovaných cihel k sehnání. Zpočátku mi voněl jako kobylinec, takovou tu koncovou chuť na zadním patře také jako kobylinec (né, že bych někdy kobylinec pil :) ) nu a vzhledem to hnízdo taktéž připomínalo kobylinec :). Neměl jsem ani žádné sítko, takže jsem ho pil jako kafe. Hodil jeden košíček do hrníčku, nechal ho louhovat a pak jsem pil a až jsem dopil, tak jsem čaj vyhodil do koše. Takto jsem ho pil ráno a večer, tedy 2x denně. Musím říci, že první dva týdny, nevím, zda na mě něco lezlo, nebo to bylo tím čajem, jsem měl maximální nechuť k jídlu. Musel jsem se nutit něco jíst a pomyšlení na jídlo mi nedělalo moc dobře. Po 14 dnech jsem už pomýšlel na něco kvalitnějšího (Puerh lisovaný v cihle). Nakonec jsem si vyhlédl obchůdek "obchodcajem.net" a tam jsem ještě s kolegou a jedním kamarádem koupili tři cihly(2005 Ji Yi Zhuan Cha Pu-erh - čtyřletý, 290,-Kč/ks) a pro sebe jsem nakoupil ještě hnízda domu rodičům na ochutnání a hlavně dvě bambusová sítka. Platba přes net předem (kvůli nižším nákladům za poštu) a do týdne to bylo u nás :).

    Piji ho asi od 25.7. 2009 a na chuť jsem si již zvykl a na vůni taktéž. Trávení se mi rozhodně zlepšilo (chodím míň na záchod, vylučuji menší množství :) ). Nějaká ženská na netu povídala, že jí docela prohání, já mám ovšem opačnou zkušenost. Rozhodně v poslední době míň spím (průměrně tak o 1-2 hodiny méně, nežli jsem čaj začal pít), víc toho vydržím a jsem mnohem více čilejší. Když se ráno proberu, tak se v jobu dostanu rychleji do akce, jsem hned z rána velmi čilý. Dříve jsem neměl problémy s usínáním. Byl jsem utahaný, padl jsem a spal. Nyní je to tak, že usnu třeba až za 5-10 minut i v případě, že jsem dosti utahaný. Ale se spánkem jako takovým nemám žádný problém. Řekl bych, že ho mám nyní hlubší (spolubydla mne v noci příchodem neprobudí, ráno mě budíčkovací soustava nijak extra neruší atd. :) ). (Dříve jsem pil kávu, ale ta začla působit až tak za 30-60min a byl jsem čilejší tak dvě hodiny, pak šly účinky dolu. S energeťákem to samé, nehledě nato, že jsou obě dvě věci nezdravé). Léčivé účinky jako takové nemohu ověřit. Nikdy jsem totiž neměl problémy s nemocemi. Občas jednou za rok třeba přijde nějaké lehké škrábání v krku, které vyležím do dvou, tří dnů úplně v klidu (žádná horečka, nic extra, septolete rychle pomůže atd.). Hubnutí také nemohu potvrdit. Nejsem žádný dietář a hlavně se nevážím ( nevědomost je sladká :P ). Čaj tedy nepiji kvůli chuti, ač mi už značně chutí :) , ale kvůli jeho účinkům a rozhodně jen tak nepřestanu :).

    Jak se pije a co koupit

    Co koupit :
    Nevím :D. Ze začátku jsem koupil ty košíčky (Mini Tuo Cha), 100g za 80,-Kč (je jich tak 11-15, já používal 1ks/hrníček). Kvalitnější je samozřejmě lisovaný v cihle. Takže podruhé jsem koupil 250g cihlu "2005 Ji Yi Zhuan Cha Pu-erh"(čtyřletý, 290,-Kč/ks). Zpracovávám jí od 10.8.2009 a ještě kousek mám (piji 2x denně, ráno když přijdu do práce a pak další hrnek po obědě). Ta cihla má opravdu lepší chuť a myslím, že s těma košíčkama nebyly ty účinky tak slavný, ale kdo ví (třeba to chce jen čas). Samozřejmě jsem si koupil i bambusové sítko. Je to údajně ta nejlepší věc pro louhování čaje. Stojí 25,-Kč a údajně vydrží tak rok. Klasická hliníková sítka zanechávají v čaji pachuť kovu. Možná je ještě povolené sítko z nerezu (používá kolega), ale nevím :-/.

    Jak dlouho a kolik toho louhovat :
    Nu, údajně se může dělat několik nálevů (chápej, hodíš do hrníčku, louhuješ tři minuty, vyndáš a hodíš do jiného a opět louhuješ 2-3 minuty atd.). Já na další nálevy kašlu. Možná to je také tím, že občas louhuji třeba i hodinu :-/. Když bychom vzali v potaz klasický hrníček a jedno hnízdečko (dvě malé vrchovaté lžičky), tak louhování cca 7-10min. Ale jak chcete. Jenom labužníci si to stopují na vteřiny a hledají ten pravý okamžik té nejlepší chuti. Jinak platí, že když se louhuje větší množství čaje kratší dobu, tak je jeho chuť a aroma výraznější. Když vememe menší množství čaje a budeme ho louhovat delší dobu (aby byl ten čaj stejně silný jako v předchozím případě), tak ta chuť nebude nijak extra slavná.
    Čaj ještě nyní občas omylem louhuji třeba půl hodiny, někdy hodinu (v práci je holt někdy hodně práce a člověk nestíhá ani vyndavat sítko z hrníčku :-/ ).

    Excht labužnictví :
    Nu, o čajích je toho fakt kupa. Jen zběžně jsem koukal na rady jako :
    - do konvice nalijte horkou vodu a pak jí vylijte, nasypte čaj a uzavřete, on se tam trochu napaří, získá vlhkost a pak při nalití horké vody půjde líp louhovat a bude mít lepší chuť
    - voda by neměla být při zalévání ve varu a měla by se nechat chvíli odstát, nevím ovšem, na jaké, a zda na všechny typy čaje, se to vzahuje
    - nesladit, čaj se nesladí, a když už se k tomuto ohavnému činu někdo dostane, tak sladit jedině přírodníma sladidlama (třeba med)

    Závěr

    O tomto čaji se nikde moc nemluví, není moc známý a moc se asi ani nepije (známý je čajový fanda a puerh zkusil a zase opustil). Přítelkyně k němu odmítá i lehce přičichnout a když si vařím vodu, tak říká : "už zase budeš pít ten kobylinec? ", máma ho ochutnala z donucení a už nikdy víc, táta ho tak nějak normálně přešel. Bráška se poprvé setkal s Puerhem když přišel ráno z tahu. Trochu nachmelenej našel na stole celofánový pytlíček s puerhem ve formě hnízd, pomyslel si, že to jsou bombony, páč byly ty hnízdečka zvlášt zabalený v papírku, rozbalil a strčil do pusy. Hmm, reakce nenechaly na sebe dlouho čekat :
    Hmm, to je nějaký tvrdý ...
    a nějak se to drolý ...
    To je nějaký hnusný, mami, co to je za bombony ?
    ...
    Bráška tedy jasně tento čaj taktéž zavrhl. Já se ovšem nevzdávám, nejsem vybíravý a puerh se u mě dostal již do takové fáze, že mi začíná i vonět a chutnat :). A jaké jsou vaše zkušenosti?


    Zdar Max

    PS: Doufám, že jsem tímto zápiskem nijak moc neurazil nějakého skalního fandu čajů, který tyto velké informační nepřesnosti nemůže přenést přes srdce :).

    UPDATE : Fakta od čajovníka

    Zdroje

    Wikipedia - Puerh
    Artemis: Pu Erh BIO porcovaný čaj
    www.cajovinky.cz
    Tea Earth
    www.cinsky-caj.cz
    obchodcajem.net
    www.dobrycaj.cz

    Další dobré odkazy :

    bily-jerab.cz
    e-cajovna.net
    jirka.oukej.cz
    teanet-cn.cz
    www.longfeng.cz
    Yunnan Sourcing LLC

           

    Hodnocení: 93 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Tak jak?
     (64 %)
     (23 %)
     (4 %)
     (9 %)
    Celkem 228 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    14.9.2009 10:12 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Přirozeně posiluje imunitu - na čaji vzniká plíseň, u které je dokázáno, že obsahuje nějaký přírodní druh antibiotik

    Antibiotika posilují imunitu? Vždycky jsem měl za to, že antibiotika braná zbytečně a v malých dávkách sice imunitu posilují - ale jen imunitu bakterií vůči antibiotikům.

    Max avatar 14.9.2009 10:16 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    No, to si také myslím, ale kdo ví, co to je a co to dělá v kombinaci s jinýma látkama v tom čaji. Bych to zas tak doslovně asi nebral ...
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    lukve avatar 15.9.2009 16:20 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Ja mám nejaky doma SAYONARA Powder, japonsky zeleny caj.. poznate to? ale je to bez chuti takto nepijem. spociatku som sa na to dal ked mi to dal znamy ale teraz uz nie a cukor sa do toho avat vraj nema aby neprisiel o ucinky

    linux user more than 20y
    15.9.2009 16:27 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    to je pekny hnus. Tahle sragora nema s japonskym zelenym cajem vubec nic spolecneho.

    lukve avatar 15.9.2009 16:34 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    ale ma to dobre anitoxidacne ucinky a aj na zubny chrup, na tlak.

    linux user more than 20y
    18.9.2009 12:34 fettgesicht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Naprosto souhlasím, ve chvíli duševní slabosti jsem si to kdysi taky koupil a IMO jsou to rozdrcené zbytky nějakého polofermentovaného čaje smetené z podlahy skladiště. S Japonskem to nemá nic společného. 100% podvod.

    20.8.2013 18:27 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Pokud si chcete dát kvalitní čaj, tak mrkněte na www.teatea.cz a tam najdete čaj a čajové příslušenství skvělé kvality a čerstvosti.
    vencour avatar 14.9.2009 10:26 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Mam dojem, že jsem ho už pil. Přesto nedam dopustit na Železnou bohyni milosrdenství, což je zelený čaj a tedy něco jiného. Tu/ten ctim víc jako dobrotu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    vencour avatar 14.9.2009 10:38 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    A k té délce louhování - u zeleného čaje dělam cca tři čaje z jedněch lístků. Výhoda tohoto počínání je v tom, že každý nálev jinak chutná, co do hloubky i palety.

    P.S. když je už řeč o požitcích, yogi znáte?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.9.2009 10:51 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Yogiho existuje víc variant přípravy, ale každopádně je to výborný čaj. Spojení čaje, mléka, medu a yogi koření je super, ale řekl bych, že není vhodný na každodenní pití, rychle se "přepije" kvůli tomu, že je chuťově hodně výrazný.
    Free your mind and the ass will follow...
    14.9.2009 14:53 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Nejde obecně říct, že ze zeleného čaje uděláš 3 nálevy...když máš kvalitní čaj, tak uděláš bez problémů nálevů 10 !-)

    vencour avatar 14.9.2009 15:14 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Mam dojem, že z jasmínu jsem zkoušel dělat pět nálevů. Tři považuju za limit, tak často čaj nepiju, abych ho stih konzumovat.

    A když jasmín, zakop jsem o jasmín s mlíkem ... přímo takhle se prodává. Dobře voní i chutná, taky můžu doporučit.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.9.2009 21:07 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Taky záleží na tom, kolik dáš do gaiwanu lístků ;-). Já zůstavam u tří, ten můj by do pěti byl chuťově pitný, ale už by ztrácel sílu. A čaje mám dost.
    Baník pyčo!
    14.9.2009 12:42 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Málo platný, Pigi je Pigi. Zvlášť první nálev. :-)

    (Prodává se to ještě? Čaje už kupuju jen sypané v obchodech s čaji)
    14.9.2009 15:12 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Jo, prodává. Jsem si ho nedávno v Bille všiml, když jsem čekal na manželku až si vybere něco z jiného regálu. Hned jsem si zavzpomínal na staré časy. Pil jsem jej jako malý i už trochu větší :-).

    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
    14.9.2009 10:32 m
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    ja mam navyk na cerne caje od "Ahmad tea London", ale proc to nezkusit?

    btw. kde se to da v praze sehnat?

    Václav 14.9.2009 11:56 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    V podstatě v jakékoliv čajovně, mám takový dojem že i v „oříškárně“ Diana, sáčkový (nedoporučuji, většinou ho dokonce míchají s jinými černými čaji pro potlačování specifického aroma puerhu) je občas k nalezení i v běžných samoobsluhách.

    Pro začátek je asi nejlepší koupit ty „hnízdečka“, protože ne každému sedne a rozhodně nepatří k nejlevnějším čajům.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    14.9.2009 21:27 pools
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

     V Praze na Školské (možná Školní) ulici - kousek od Václaváku je obchod Amana < mají tam zeď vyskládanou puerhy, ale připrav si trochu víc peněz ;-)

    14.9.2009 21:33 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Jj Ahmad Earl Grey je chuťově geniální čaj, 4 z 5 kralyků doporučují ;-)
    14.9.2009 21:42 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Mě se zdá že v jejich Earlu ten bergamot má moc silnou chuť /jakoby syntetickou, ale to je jen asociace, ne že bych rozeznal, že to není nebo je přírodní/. Ale ono to taky může být tím, že já věčně nedodržuju doby luhování atp...

    Ale jinak Ceylon (jsem vytrvalý konzument těch půlkilovejch krabic) a jasmínovej zelenej mají dobrej.

    15.9.2009 10:27 Frantisek S
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Earl Grey miluju ....

    14.9.2009 10:41 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Zajimave. Vyvar z prazcu, jak se mu v nasi matfyzacke komunite take rika, mi pomerne chutna. I tak si myslim, ze by leccos z toho popsaneho mohlo byt placebo efekt :o) Tak ci onak, jsem rad, ze Vam pomaha.

    Ja mam skoro po kazdem poziti jakehokoli mnozstvi kofeinu rano bolesti hlavy, takze se naopak snazim vsem kofeinovym napojum vyhybat. I caje tedy piji velmi zridka a pokud mozno pouze v dopolednich hodinach.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    Max avatar 14.9.2009 10:53 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Hehe, to říkám všem : "Heleď, buď to funguje, nebo je to dobrý placebo" :D.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.9.2009 21:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Placebo je naprosto legitimní léčebný prostředek, a imho velmi důležitý. Stejně polovina "skutečného" efektu "skutečných" léků je placebo.
    Stejně tak je ale často polovina "skutečné" nemoci placebo.
    14.9.2009 13:37 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Haha, pražce :D My sme toumu přisuzovali původ v ponožkách, nebo starejch hadrech...

    On je to jeden z těch čajů, co mají vůní trávy, půdy, mechu a kapradí... Hmm, a u puerhu bych možná dokonce řekl vůně půdy ne v zahrádce, ale pod střechou :) No, jo, já sem holt milovník jemnějšího, typ ceylon a tak. Ale rozhodně nic proti.

    14.9.2009 10:46 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Velmi pěkně napsáno. Musím pochválit.

    Já si zase nemůžu vynachválit kopřivu (dvoudomou či žahavku) -- dostala mě z únavovýho syndromu, lichořeřišnici větší -- zbavila mě stafylokoků, levanduli (květ) -- pomáhá mi s depresema a úzkostí...

    Velmi se zajímám o alternativní medicínu (především bylinky, vitamíny, minerály atp.).

    rADOn avatar 14.9.2009 11:13 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Caj se jmenuje "Puerh" nebo "Pu-Erh", T je nadbytecne. Jsem rad ze chutna.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    14.9.2009 11:22 Akira
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Zdravím,

    článek je to krásný, zajímavý, mám jen jednu výtku. Název čaje se píše Pu-erh :-) Have a nice day

     

    Akira

    14.9.2009 14:54 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    nemusí...přepisovat z čínštiny je zrádné a existuje x variant, jak se po světě slovo pu-erh píše...:)

    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 15:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Ale v češtině je jediný správný přepis!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.9.2009 16:23 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Akorát to každý tvrdí o jiném. :-)
    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 16:36 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Já bych věřil jazykovým autoritám, mají (v tomto případě) pravdu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.9.2009 18:07 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    A to je jako kdo? Když vemu dva lidi okolo kterých se imho točí většina českýho čajovýho dění, tak je to pan Tin, ktery vede obchot teanet-cn.cz a ma vlajkovou čajovnu v jeruzalemsky a potom pan Prachař, který x let dělal u amany a nyní vede longfeng.cz...mimojiné jsem nenašel obsáhlejší česky psanou čajovou encyklopedi, než je ta na jeho stránkách...

    Každopádně oba dováží skvělé a kvalitní čaje pro velikou část českých čajoven...oba jsou ve svém oboru mistři...přesto však jeden píše Pu-Erh, druhý Pchu-er..

    Pokud vím, tak se ještě v čechách používý Pu-er...a vše se bere jako správně napsáno... Nejdůležitější je umět to správně vyslovit :) to je trochu oříšek :D

    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 20:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    A to je jako kdo?

    Lingvisti, ne "čajisti". ~_^

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.9.2009 21:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Čajisti maj pravdu ohledně čaje, lingvisti ohledně jazyka... ;-)
    14.9.2009 18:09 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    A to je jako kdo? Když vemu dva lidi okolo kterých se imho točí většina českýho čajovýho dění, tak je to pan Tin, ktery vede obchot teanet-cn.cz a ma vlajkovou čajovnu v jeruzalemsky a potom pan Prachař, který x let dělal u amany a nyní vede longfeng.cz...mimojiné jsem nenašel obsáhlejší česky psanou čajovou encyklopedi, než je ta na jeho stránkách...

    Každopádně oba dováží skvělé a kvalitní čaje pro velikou část českých čajoven...oba jsou ve svém oboru mistři...přesto však jeden píše Pu-Erh, druhý Pchu-er..

    Pokud vím, tak se ještě v čechách používý Pu-er...a vše se bere jako správně napsáno... Nejdůležitější je umět to správně vyslovit :) to je trochu oříšek :)

    14.9.2009 18:01 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    a na to jsi prosimtě přišel jak?

     

    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 20:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Transkripce např. z čínštiny musí být česká, jinak hrozí nesprávné čtení -- typické je, jak se někteří "inteligenti" snaží číst pinyin anglicky. X_X
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Dworzaaa avatar 15.9.2009 02:09 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    nu ale pu-erh se spravne rozhodne [puer] necte...cinani to ctou asi tak, jako kdyby to cech cetl anglicky, ne doslova, ale nevim, k cemu jinymu to pripodobnit... ze zacatku sem na to taky cumel, ale je to tak...

    14.9.2009 11:22 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    ... vylouhovaná hlína. :-)
    belisarivs avatar 14.9.2009 11:29 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Jedine Tesco Lesni smes

    IRC is just multiplayer notepad.
    Michal Fecko avatar 14.9.2009 11:41 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    ... a k tomu Tesco bibliu :-)
    14.9.2009 11:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Pche... Piggy, to je ta pravá klasika. :-)
    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 14:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Teď jsem viděl nějaký pytlíkový čaj se šťávou (jako uvnitř toho pytlíku, asi sušenou).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.9.2009 21:44 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Já jen čekám, kdy se objeví něco takovýho v čem bude už i voda. Něco jako Pro přípravu 1L nápoje zalejte směs 0.5L vroucí vody...
    14.9.2009 11:32 Stevko | skóre: 3 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Ako už niekto napísal, t je v názve nepoužívané (aj keď kto vie, ako je správny oficiálny prepis).

    PuErh mám rád, aj ho pijem, ale účinky na sebe príliš nepozorujem. Chorý som relatívne často, spánok tiež nijak zvlášť dobrý a hmotnosť sa zvyšuje (a som tak trochu hypochonder). Ale chutí mi.

    Tieguanyin je samozrejme skvelý, ale je trochu iný. A nedávno som z neho náhodou kúpil nejaký trochu drahší a bol o hodne lepší.

    Yogi - to snáď nie. Teplé mlieko nie. Silné korenie tiež nie.

    A z byliniek? Buď nejaký mix. Buď čaj vo vrecúškach (taká svetlomodrá krabička, osem bylín tomu tuším hovoria), alebo lipový je skvelý.
    Príspevok nemá byť ukončený spojením „môj názor“.
    14.9.2009 12:04 miho | skóre: 24 | blog: Mihovy_sochory | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Hmm opravdu kobylince? A já měl vždycky pocit, že vyluhované týden neprané ponožky tu "vůni" vystihují mnohem lépe. Chuť posoudit nemůžu, nikdy jsem nenašel dostatek odvahy abych to ochutnal. Což takhle dohodnout se na kompromisu: čaj s vůni vyluhovaných ponožek a chutí kobylince?  ;-)

     

     

    14.9.2009 14:24 Dr. Eddy | skóre: 9 | blog: glog | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    ještě bych to trochu upravil: koupal jsem se v nádržích v novohradských horách, kde je voda strašně tmavá, červeno-hnědá. Po asi 20 centimetrech už nevidíte nic. Je to zřejmě tou rašelinou všude kolem. A stejnou barvu má náš čajíček Pu-erh... :-)

    14.9.2009 12:15 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

     Léčivé, respektive zdraví prospěšné účinky byly prokázány leda u zeleného čaje. Čaj Pu'er (což je jedna z možností psaní a právě pod tímhle názvem jsem ho kdysi před více než patnácti lety pil poprvé) je klasickým příkladem módního "všeléku", který je však ze všeho nejvíc - jak tu někdo podotknul - dobrým placebem. Jinak milovníkům chuťově výrazných čajů doporučuji ochutnat vietnamský uzený zelený.

    14.9.2009 12:17 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Jinak čajem čínských císařů byl prý i "obyčejný" šípkový.

    18.9.2009 14:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    To už je ale čaj bylinkový, to je jiná liga, takové čaje jsou skutečně zdraví prospěšné (pokud je člověk užívá správně samozřejmě). Šípek je skvělým zdrojem vitamínu C, kterýho je v něm ještě výrazně víc než třeba v citrónu, ale obsahuje i další vitamíny. V chladném podzimu k nezaplacení.
    Takže bych se vůbec nedivil, kdyby ho pili císaři, pil ho totiž kde kdo...
    14.9.2009 12:20 Martinus | skóre: 21 | blog: martinus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Další výrazný čaj (hlavně tedy vůní) je můj oblíbený Lapsang Souchong ;-)
    Free your mind and the ass will follow...
    14.9.2009 12:25 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Ten je taky dobrý, ale je černý. Prý jsou zelené čaje zdravější, protože fermentací se ničí některé prospěšné látky. 

    14.9.2009 14:55 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Lapsang je červný !-)

    14.9.2009 18:30 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    To už je taková čínská terminologie. Červený čaj = černý po našem, tj. fermentovaný.

    Dworzaaa avatar 14.9.2009 19:01 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    jistě, ale pokud se budeš bavit o ryze čínském čaji,tak snad nebudeš používat evropské rozřazování..bylo by to trochu matoucí, jako v tomhle případě.. :)

    14.9.2009 19:13 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Njn, kdo mohl tušit, že to budou po mně číst i lidé znalí :-)

    14.9.2009 14:59 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    ale notak...všechny čaje se dělají z jedný kytky- čajovníku čínského ( Camellia Sinesis), která se jen různě suší a dále upravuje...ale jak v zeleném či červeném čaji, tak i v shen pu-erhu jsou ty samé látky, protože včechny jsou připravovány z listů camellia sinesis :)

    14.9.2009 18:31 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Není tomu tak, fermentací (tj. zkvašením a následným usušením) se mění chemické složení.

    kyknos avatar 14.9.2009 18:36 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Jenze puerh muze byt zeleny, takze stavet proti sobe puerh a zeleny caj je dosti podivne :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.9.2009 19:08 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    O. K., dostal jste mě, myslel jsem, že se bavíme o tom černém :-)

    Dworzaaa avatar 15.9.2009 02:11 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    jeste jsem nevidel sheng pu-erh, ktery by mel vlastnosti jako zelena...ano...oba jsou fermentovane, jenze pu-erh daleko vice nez jakykoliv zelenak !-)

    15.9.2009 11:24 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    jeste jsem nevidel sheng pu-erh, ktery by mel vlastnosti jako zelena

    Tak to by bylo opravdu divné. :-)

    Dworzaaa avatar 14.9.2009 19:04 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    připouštím,že je to možné, ale nevěřím tomu, že by se to na čaji podepsalo tak, aby měl každý jiné učinky na lidský organismus..

    14.9.2009 19:09 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Já to mám jen z takového toho "prý", "údajně" a "japonští vědci objevili", takže pravda bude možná někde jinde.

    18.9.2009 12:39 fettgesicht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Nevím jak uzený, ale vietnamské zelené čaje neuzené považuju za výborné a přitom levné. Jenom bůh ale ví, jestli v nich nejsou stopy Agent Orange... :-(

    Nicky726 avatar 14.9.2009 12:18 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Tak čas od času piju. Spíš teda konvičku... :-[
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    14.9.2009 12:23 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

     Ještě jedna rada - doporučuji čaj NELOUHOVAT déle než tak maximálně deset minut. Při delším louhování se údajně mění chemické složení a ven se dostávají i látky (nebo v čaji při delším louhování vznikají), které nejsou zdraví prospěšné. Možná kdybych prohledal literaturu, co mám někde doma, našel bych tam víc.

    Max avatar 14.9.2009 12:31 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Nikdy jsem si to na netu nevyhledával a knížky nemám. Nicméně jsem si to myslel, nebo se to někde říkalo. V poslední době se těch 10min snažím dodržovat, ale jak říkám, né vždy se to zadaří :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.9.2009 12:52 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Ono se při slabším výluhu (tj. menším množství čaje) asi zas tolik neděje, horší by to bylo u onoho "hnízda", protože koncentrace všech látek bude díky velkému množství slisovaných listů dost vysoká.

    14.9.2009 12:53 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Např. správná příprava nálevu ze zeleného čaje je takováhle:

    Zahřejeme studenou vodu k varu a pak ji necháme několik minut chladnout (ideální je teplota kolem 80 °C). Teprve potom jednu lžičku čajových listků přelijeme 225 ml takto vychladlé vody a necháme asi 3 a půl minuty louhovat. Pak scedíme a pijeme po doušcích.

    vencour avatar 14.9.2009 13:44 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Joj, to mi připomíná ... měř mikrometrem, čáru dělej křídou a odděluj sekerou :-)

    Tedy neni zelený čaj jako zelený čajm stejně neni lžička jako lžička.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.9.2009 15:00 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    jedna lžička je scestná :) různé čaje mají různou váhu na objem...používá se 6-7 g

    14.9.2009 17:16 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    > jedna lžička je scestná :)

    ano, na to nezapominejme - "there is no spoon" :)))

     

    14.9.2009 19:47 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Ale ta (ne)byla trochu větší. :-)
    Michal Fecko avatar 14.9.2009 16:11 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    errata: ideálna teplota by mala byt 81.5 °C preliať treba 226 ml a nechať lúhovať treba presne 3 minúty 24 sekúnd a 37 stotín sekundy a pijeme po dúškoch pričom jeden dúšok nesmie presiahnuť 6 - 7 mililitrov ináč je celé snaženie v keli...
    14.9.2009 16:20 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    :-D

    Michal Fecko avatar 14.9.2009 16:48 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    ;-)
    14.9.2009 17:15 hajoucha | skóre: 22
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?

    :) i kdepak. Opravdu spravna priprave obsahuje mnohem vice kroku. Napriklad se nezminujete vubec o vyhrati konvicky, potazmo o vychutnani vune jeste nezalitych listku prave v te vyhrate konvicce.

    Ovsem suma sumarum - nejlepsi caj je ten, ktery si pripravite podle vlastni chuti, zeano :)

    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 14:35 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Dostávají se ven třísloviny, takže třeba černé čaje bývají vyloženě hnusné.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Marek Bernát avatar 14.9.2009 12:32 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerth - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Nevidím nikde možnosť "skúsil som a nebolo to nič extra".
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Ondrej avatar 14.9.2009 12:57 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Co se tyce puerhu, tak ja mam radsi zelenej puerh (neprochazi fermentaci) nez tmavej. I kdyz ja jsem obecne na zeleny caje :) Na sobe pozoruju jeden z velmi vyraznych dusledku a to povzbuzovani. Kdyz si dam vecer kolem osmy konvicku, tak muzu jet celou noc a necejtim unavu.

    Jinak k tomu louhovani a obecne priprave - ja osobne pripravuju caj takhle:

    1. Konvicku naplnim horkou vodou a vyleju
    2. Do konvicky nasypu caj
    3. Zaleju jej teplou vodou, ne varici. Puerh snese i teplejsi, klasicky zeleny nebo bily teplou vodou zlikvidujes. Ja teplotu urcuju podle jednoducheho pravidla. Pokud vodu naleju do salku, tak je dostatecne vychladla kdyz na salku udrzim ruku.
    4. Okamzite slevam do vedlejsiho salku, louhuji maximalne v radech sekund
    5. Mam vyzkouseno, ze z jedny davky caje pripravim pres litr nalevu

    Tedy k priprave potrebuju konvicku a dva salky. Zatimco ze salku s cajem piju, ve vedlejsim mi chladne voda.
     

     

    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    14.9.2009 13:01 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Taky připravuju zelenej čaj tak nějak podobně. Viz můj přispěvek výše. Jinak dík za tip. :-)

    14.9.2009 13:43 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Prý délka nálevu ovlivňuje i účinky čaje (čaj s delším výluhem obsahuje odlišné látky). Krátký nálev uvolňuje (tuším) ty povzbuzující.

    Ondrej avatar 14.9.2009 14:01 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    osobne bych si na vliv delky nalevu vsadil, preci jenom ruzny latky ruzne rychle z toho caje utikaj.

    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    houska avatar 14.9.2009 14:10 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    jj caj jsem pakrat dostal v cine k jidlu s sebou, taky jsem to zkousel kdyz jsem byl malej a rikam: ne diky!
    Grunt avatar 14.9.2009 14:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Kdepak, jedině Svařák Medový a obrátit do něj flašku rumu. No, na druhou stranu, vzhledem k tomu, že bez 12. hodin spánku nejsem přes den schopný dost dobře fungovat(a to bude v budoucnu už jenom luxus, který si nemůžu dovolit), tak Puerh a nebo něco podobného docela zvažuju alespoň zkusit. Fakt je to takový hnus? Jak si vede ve srovnání třeba s mlékem v čaji(kdosi tu říkal, že je to fakt hnus, tak jsem to zkusil a je to opravdu takový hnus).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 14:36 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Čaj s mlékem? To vymysleli Angličané, když objevili čaj. Nejsou totiž schopni konzumovat cokoliv dobrého -- musí to zkazit.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.9.2009 15:24 Atrament | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    čaj s mlékem je náhodou v pohodě, není to o nic divnější než čaj slazený cukrem
    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 15:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Nekonzumuji ani jedno, čaj s mlékem v pohodě určitě není.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Marek Bernát avatar 14.9.2009 15:41 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Čierny čaj s mliekom je skvelý. A to tvrdím ako viac než náhodný konzument zelených, čiernych a bielych čajov japonskej a čínskej výroby :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Grunt avatar 14.9.2009 15:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Z černého čaje s mlékem jsem se málem poblil. Ono asi také dost záleží co se použije za čas a co se použije za mléko(taková ta ochucená bílá voda s příchutí mléka asi nebude to pravé ořechové) v jakém množství a jaké má kdo chutě.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    14.9.2009 16:38 M. Lox | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    A co masala?
    make menuconfig, not war!
    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 17:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Koření? Co s ním?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.9.2009 18:08 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Čaj s kořením. Tlamolep, ale když už zabrousím do čajovny, obvykle s ním začínám a až pak přejdu na něco méně rašploidního :-)
    14.9.2009 19:37 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    nevis, co je dobrý... :) musíš se odpoutat od chutí, který sou u nás "normální" ...

    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 21:03 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Já jsem dostatečně oproštěn od chutí, které jsou u nás "normální. Například tu a tam konzumuji nějakou tu japonskou stravu a to by u některých věcí našinec pravil, že jsou to prasata a ne lidi, ti Japonci.

    Některé kombinace mi opravdu přijdou nechutné, protože v některých ohledech jsem silně konzervativní. (Ale takové jačí máslo...)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Dworzaaa avatar 15.9.2009 02:13 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    no jo...sto lidi, sto chuti...

    14.9.2009 14:24 Atrament | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Puerh je vynikající věc, před pár lety jsem bydlel s čajovnickými fandy, takže byl téměř na denním pořádku a dost jsem si ho oblíbil. Pak jsem se ale odstěhoval a tím jsem jej i přestal pít. Díky za inspiraci, poohlídnu se po něm a opět jej zařadím do svého pitného režimu :)
    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 14:39 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Něco povzbuzujícího by se hodilo...
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.9.2009 14:40 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Jsou i lepsi caje nez Puerh. Ale na denni piti je dobry.
    14.9.2009 14:47 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    To je konec toto...člověku, kterej tenhle článek napsal bych zpřelámal ruce, aby se už nikdy žádnýho pu-erhu nemohl dotknout :D:D:D jako člověk, kterej se zajímá o čaje a přes rok pracoval v čajovně si pomalu rvu vlasy, pri čtení tohoto článku.. zvláště příprava pu-erhu autora a odstavec "Co se říká" mě odrovnalo... Prosím nevěřte tomu:

    Přirozeně reguluje chuť k jídlu,Zlepšuje trávení a dochází k lepšímu spalování tuků,Snižuje cholesterol - nebylo nikdy dokázáno a jedná se pouze o subjektivní dojmy..

    Přirozeně posiluje imunitu - na čaji vzniká plíseň -> čaj s plísní je NEPITELNÝ.. Na pu erhu nikdy plíseň není..a pokud ano, tak je to dáno špatným způsobem skladování a nedá se s ním udělat už nic jiného, než jej vyhodit...

    Rychle odbourává hladinu alkoholu v krvi -> snad jen diky kofeinu...ale jinak nic extra..

    Osvěžuje tělo i ducha (působí antidepresivně) -> Jako jakejkoliv jinej čaj..

    Zkvalitňuje spánek->asi tak stejná hloupost, jako kdyby ste si dali před spaním kafe a pak lehce ulehli do peřinek a zařezávali jako mimino...pokud se večer prolejete pu erhem (tzn cca 2l), tak jen tak neusnete...

    Vzhledem k nízkému obsahu kofeinu..... -> hloupost - pu erh je strašnej driják...bez problému vás udrží v chodu x desítek hodin v kuse...

    Říká se mu čínský penicilín, nebo také čaj čínských císařů -> je pravda,že číňané čaji (nejen pu erhu) přisuzují různé ozdravné účinky...ale čaj čínských císařů se tomu rozhodně neříká...císařské čaje jsou čaje žluté - specíální plantáže, doba sběru, velice přísné podmínky- pouze pro císaře -> císařská barva žlutá->žlutý čaj

    Puerh se dříve používal jako oficiální platidlo-ano, to je pravda...

    Čím starší, tím lepší (Pu-erh musí zrát) -> pravda jen z půli - sheng puerh(zelený) čaj se nechává zrát - pokud je skladován ve správných podmínkách a je mu věnována správná péče, tak se za pár desítek let dočkáte skutečně luxusního čaje, pokud byl pro zrání vybrán dobrý čaj...Shu pu erhy(tmavé) se nechávají zrát max 6 let...pak už ztrácí na chuti..

    Většina z těhle mýtů vznikla jako lákadla pro zákazníky na evropském a americkém trhu...Čaj čínských císařů opředený mýty, který působí jako antibiotikum, sníží vám hladinu cholesterolu, zbaví vás deprese, zhubnete po něm, nebudete mít chuť k jídlu a očistí tělo i ducha...no sám bych nevymyslel nic lepšího... Pu erh je prostě jenom čaj :) Pijeme ho, protože navozuje dobrou a uklidňující náladu a skvěle chutná..

    Opravdu nemá žádné jiné extra účinky oproti jiným pravým čajům !-)

     

    Nechci se nijak dotknout autora, jen chci opravit nepřesnosti :) Bohužel je spousta z těchto nepřesností uvedena i v české čajové odborné literatuře.. To potom člověk kouká, když se dostane ke kvalitním dílům přeloženým z čínštiny například... Jinak pro zájemce mohu doporučit k přečtení :

    http://www.amazon.com/Story-Tea-Cultural-History-Drinking/dp/1580087450

    http://www.amazon.com/First-Step-Chinese-Puerh-Tea/dp/9789578962

    :)

    14.9.2009 20:13 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    kdybych do sebe večer nalil dva litry čehokoliv tak neusnu. A když už konečně usnu tak mě vzápětí vzbudí chcaní. Ale jinak s kofeinem nemám problém, spokojeně spinkám po čemkoliv.

    Max avatar 14.9.2009 20:59 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Díky za připomínky :). Ale ruce prosím nelámat :D.
    Výše popsané prosím neber jako mnou napsaná fakta, je to jen info, co se píše všude na netu (dost čajoven má hodně z těch věcí na svých stránkách). Jako fakta bych bral to, co jsem napsal níže (vlastní zkušenosti) = povzbuzuje, upravuje trávení, a možná díky té chuti pak ani člověk nemá chuť na nic (v marketingovém překladu pak asi : reguluje chuť k jídlu). Nic víc.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.9.2009 22:55 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    jasny ..np...hehe..cajovny v cesku..taky zajimavej fenomen..ale to by bylo na uplne novou diskuzi a uplne mimo tento web... Neberu ti, ze upravuje traveni a nemas po nem chut...jen rikam, ze to je subjektivni a individualni !-)

    Max avatar 14.9.2009 21:08 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Jinak, nedoporučil by jsi něco z české literatury? Předpokládám, že výše zmíněné knihy jsou EN only a nemají CZ překlad. Nikdy jsem se EN neučil, jen jako samouk a na knihu to opravdu nevidím :(.
    díky :)
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.9.2009 22:59 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Mno s literaturou v cechach je to spatny...muzu ti doporucit treba Pribeh caje, ale tam se doctes spis o cajovy kulture nez o cajich... dalsi kniha je treba Vse o cajich pro cajomily..ta je spis uz vic o faktech ohledne caju...ne zeby byly uplne na nic, ale sou v nich ruzny faktograficky nepresnosti...

    pokud se chces o pu-erhech opravdu neco dozvedet, tak si fakt precti First step to chinese pu erh tea, na kterej sem hazel link nahore...je to tusim psany nakym cinanem, kterej anglictinou taky moc nevladne, takze je to psany anglictinou, ktera se da pobrat fakt snadno :)

    14.9.2009 21:51 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    No, a celý to pěkný placebo je v řiti :-(
    15.9.2009 13:57 madA | skóre: 12 | blog: fallout | electronic frontier
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    imho uplne presne to sam nemate :P

     

    caj cisaru se mu skutecne rika (neb je to i preklad spojeni pu erh), protoze byl v minulosti vyhrazen pouze pro cisare (jo jasne je to nejspis urban legenda ...)

    kofein - ve srovanin s vetsinou zelenych je slabsi, oproti ostatnim cervenym (resp. cernym, snad s vyjimkou lapsangu apod.) je oyrazne slabsi; subjektivne (pres 10let do sebe leju 1-3 litry caje denne) nenakopava ani vyznamne nepomaha udrzet vzhuru (bavime se o konvcicce cca 4dcl, cca 10g puerhu z obyc cihly,neslevam)

    ohledne cholesterolu - mam pocit, ze jsem nekolikrat cetl ze to je overene (zdroj samozrejme nebyl)

    alkohol - subjektivne kocovine spis pritizi

     

    war is peace freedom is slavery ignorance is strenght Zabij komunistu, posílíš mír.
    vencour avatar 15.9.2009 14:07 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Řek bych, že při časté konzumaci si tělo zvykne a přestane reagovat tak, jako u toho, kdo je sváteční uživatel. Dokonce i u ženšenu se doporučuje dělat přestávky v užívání.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Dworzaaa avatar 15.9.2009 18:59 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    to ze preklad slova pu-erh je caj cisaru je absolutni hloupost, jelikoz se tento caj jmenuje podle mesta Pu-erh v Yunnanu, ktere se stalo strediskem obchodu s timto cajem...takze za jmenem stoji histroricke okolnosti vyskytu, nikoliv to,zeby byl pro cisare...

    relkni mi prosim, jak jsi prisel na to,ze urcity caje maj urcitej obsah kofeinu....imho pokud  je vyraben z ruzny caj z jedne rostliny, tak bude mit vzdy obsah kofeinu stejny...nemam to podlozeny, ale logicky bych rek,ze to tak je..protoze nevidim duvod, proc by fermentace mela v caji nicit kofein..

    cholesterol-trochu sem googlil a taky sem narazil na informace, ze to bylo vedecky prokazany..takze asi jo :)

    alkohol - kofein sice nakopne, ale o to vic je treba vypit vody, pac odvodnuje..stejne jako alkohol :)

    14.9.2009 15:40 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Mno, phuer... Jako, pít se to dá, určitě to nabuzuje, ale že by to byl nějaký zázrak teda říct nemůžu. Od té doby, co piju zelené čaje (hlavně vietnamský che thai nguyen, k dispozici v každé lepší vietnamské prodejně v půlkilových / kilových baleních :) (a hlavně se vyhnout čajům značky oxalis, které jsou bohužel podávány ve spoustě čajovnách, kde to navíc vůbec neumí připravit - kdyby to byla jediná moje zkušenost se zeleným čajem, tak ho taky prohlásím za vyvařené seno)), juj, to je dlouhá závorka :-D, na kafe a černé celkem kašlu. Zelený čaj, jako jediný, totiž umí navodit dost silnou euforku. Tuším, že kromě theinu (já vím, je to kofein) obsahuje ještě nějaké jiné aktivní látky, které se fermentací ruší. Navíc má taky spoustu zdraví příznivých látek. Ale závislost na tom celkem je :), bez dobrého čaje rano jako bych nevstal. Problém je, že dobře ho udělat je trošku kumšt a taky to chce delší experimentování, ať člověk odhalí, jak to na něj působí. Prvních pár šálků mu může přijít "slabých", ale pak pozná skutečnou sílu :).
    Baník pyčo!
    kyknos avatar 14.9.2009 17:25 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Tak uz jsem pil leccos, v jedne cajovne me dokonce pouzivali temer jako pokusneho kralika a ochutnavace, ale presto musim rici, ze puerh je puerh... a pokud ma mit zeleny caj srovnatelne ucinky, musi to byt zeleny puerh :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.9.2009 21:02 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Tak v množství kofeinu phuer kraluje (slyšel jsem historky o černém vietnamském čaji, ten má být jestě drsnější zabijárna, ale nemohu ho vůbec sehnat (on je snad prý dokonce ilegální, ale to se mi moc nezdá)). Ale takovou tu euforku a pohodu mám jen u zelených čajů, zajímavé je, že někdy stačí pár misek a člověk si říká "ty vole" a někdy toho může vypít kotel, a akorát funguje jako průtokový ohřívač. A v každém případě je čaj nejlépe droga společenská :) - kecá se u něj perfektně.
    Baník pyčo!
    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 21:05 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    No jo, zakázali nám hulení* a ten alkohol má neblahé vedlejší účinky.

    * šalvěj divotvorná
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    14.9.2009 21:10 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Šalvěj je už zakázaná? Ale, to mi uniklo... Ale zrovna tuhle bylinku nepreferuju :), jsem chtěl někdy zkusit extrakt, experiment s normálními lístky se moc neosvědčil ;).
    Baník pyčo!
    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 21:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Byla z toho docela aféra (no jo, TV Nova), šli po nich kvůli šíření toxikománie. Kámoši to hrozně řešili a nakupovali do zásoby. Jak to dopadlo, netuším.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    kyknos avatar 14.9.2009 22:29 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    ja bych naopak rekl, ze puerh kraluje v tech psychickych ucincich :) kdysi jsem udelal takovou fotku, pojmenoval jsem ji podle hlavniho motivu pijaci puerhu, zcenzurovali mi ji na 10 z 10 fotografickych serveru :)

    co se klasicke excitace (tedy predpokladam ze kofeinu) tyce, nejvetsi masakr byl jeden zluty caj, jehoz jmeno jsem zapomnel
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.9.2009 19:03 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    No, musím říct, že mě osobně zrovna oba dva čaje, co mám od Oxalisu (maté - no dobře, to není čaj :) a puerh) docela chutnají. Daleko větší vliv na chuť má podle mého názoru voda - například pít čaj vařený z běžné vody co teče z vodovodu v praze skoro nejde. Od pití odrazuje už jen pohled - jak na tom čaji plave duhový povlak, vypadající jak olejová skvrna :D
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    14.9.2009 19:19 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Tak to s vodou podepisuji. Dokonce by se neměla používat ani už jednou převařená. Nám naštěstí z vodovodu teče hodně kvalitní. Ale byl jsem nepříjemně překvapený, jakou "duhu" vytvořil čaj při použití (z nouze) vody balené (tuším to byla "Dobrá voda").

    14.9.2009 19:49 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Dobrá voda je podle testů kvalitativně horší než leckterá vodovodní.
    14.9.2009 19:38 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    hmm voda, co máme v Budějcích je dobrá..ale v čajovně sme stejně používali filtry na vodu :)

    kyknos avatar 14.9.2009 20:19 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Taky jsme se pro ni z Prahy najezdili autem...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    15.9.2009 09:48 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    No jo, Římov je Římov.
    14.9.2009 20:57 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    No on to bylo dost pokrytecké rýpnutí, protože když mi dojdou zásoby, tak oxalis, chtě nechtě, musím koupit (v okolí nic jiného není). Pít se to dá, ale není to ono. A za čínskou senchu bych je zabil, hlavně proto, že to nalejou v každé čajce, i když je několikrát upozorním, že chcu japonskou (né, že by japan sencha od oxalisu byla o moc lepší, by mě zajímalo, jestli jsou to zbytky smetené ze země nebo něco mnohem horšího, ale oproti te číně už aspoň něco :)).
    Baník pyčo!
    14.9.2009 21:04 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Ještě k té vodě - naprostý souhlas. U černých to ještě není tak hrozné, ale zelené s každou vodou chutnají jinak. Naštěstí máme dobrou.
    Baník pyčo!
    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 21:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Dobrá voda ze záchoda, kdo ji pije, dlouho žije.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Max avatar 14.9.2009 21:11 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    My jsme kdysi na základní škole zpívali : "Dobrá voda ze záchoda, té není nikdy škoda, kdo si lokne, ten si krkne, kdo se napije, ten se poblije :D".
    Nebo tak nějak, už si to přesně nepamatuji :-/
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    14.9.2009 21:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Já zase znám "Kdo se té vody napije, smrti své se dožije. A kdo se ji napije moc, chodí celou noc chcát."
    Jan Drábek avatar 14.9.2009 18:49 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Nejlepší je dobře udělaný černý čaj s citrónem...

    Všechno (ostatní) je placebo :-D

    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    14.9.2009 19:28 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Vy ste všetci sedliaci že pijete také nechutné hrubé čaje (zelené, čierne, pu-erh). Ja pijem jedine biele čaje, znamenitej jemnej delikátnej chuti. Tento čaj pijú iba čínsky cisáry a JA!

    14.9.2009 20:20 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    leda prdlajz :D

    a jakej bilej caj pijes?

    vencour avatar 14.9.2009 20:39 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Baimudan je na tom odkaze zmiňovanej. Mně přijde dost jemnej na běžný pití.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.9.2009 22:50 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Pai mu tan od sorty king vejs je moc dobrej caj :)

    20.9.2009 15:37 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Kvalitní bílý čaj se má louhovat až 10 minut (třísloviny by se u něj neměly ani při takto dlouhém louhování uvolňovat) a to je pak skutečná lahoda, rozhodně není bez chuti (to jste myslel tím "dost jemný na běžný pití"?), ba právě naopak.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    vencour avatar 26.9.2009 18:41 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Dost jemný = spíše sváteční, nemam čas ho vychutnat v běžnym fofru. No a možná jsem ho málo louhoval, krátce, jestli jsem měl za život 3 pytlíky (100g?)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    14.9.2009 21:14 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Si buzna cype? Co je drsne, to je dobre. Poradne hutny zeleny caj na start a 70% absinth na zaver. Jak jinak.
    Baník pyčo!
    Fluttershy, yay! avatar 14.9.2009 22:22 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    +1
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    vlastikroot avatar 14.9.2009 21:42 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Priznej se, si opravdu ten, ktereho tu vidime v komentarich, nebo to na nas jen hrajes ?
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    14.9.2009 21:22 pools
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

     Louhovat? Puerh jedině VAŘIT!!! (doporučuje kotlík a do něj dát celou cihlu ať z toho maj něco i kamarádi)

    14.9.2009 22:51 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    cela cihla neni treba :D ale spetku soli a masla a mas zpusob jakym se pu erh pil pred davnymi casy v cine.. :)

    kyknos avatar 14.9.2009 22:53 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    te soli je vic nez spetka :)

    poprve mi to prislo hrozny, slanej mastnej caj...

    pak jsem se na to podival jako na polivku a zachutnalo mi to
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    14.9.2009 23:56 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    abych se priznal, tak jsem to nikdy takhle nepripravoval..jen jsem o tom cetl...

    15.9.2009 08:37 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Jen mě napadá - nic proti tradiční přípravě - ale vzhledem k dnešnímu vysokému obsahu soli v kde které potravině už bych pil raději jen čistý čaj.

    kyknos avatar 15.9.2009 09:04 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    ja treba nesolim vubec - az na vyjimky jako je prave puerh s maslem :)

    a ono v lete kdyz za den vypotis treba deset litru vody... bez soli bys asi brzo umrel
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    15.9.2009 09:37 xyz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    Já to taky nepřeháním, většina mých jídel by byla pro klasického Čecha/Moravana pro nízkou slanost nepoživatelná. Ale běžně se jí i pije kdeco, přičemž většina lidí ani neví, že i do hloupé Kofoly je přidaná sůl (pokud si dobře pamatuji obsah látek uvedený na obalu).

    15.9.2009 16:37 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    V tom případě bych ti doporučil Irské máslo. Irové dělají máslo zásadně solené (sehnat tam nesolené máslo může být problém), ale nejde jen o sůl v tom másle, ono to máslo je z nějakého důvodu kvalitní a hlavně hrozně dobré... Kdo zkusil ví...
    kyknos avatar 15.9.2009 16:38 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    jenze do toho caje patri jaslo z maka :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 15.9.2009 16:39 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    ehm, maslo z jaka :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    20.9.2009 15:44 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Soli není nikdy dost! Já naopak skoro všechna jídla dosoluju, v českých restauracích na můj vkus málo solí :-) A málo slaná jídla jsou pro mě nechutná, nevýrazná, bez chuti. Když má člověk zdravé ledviny a srdce, sůl mu rozhodně neublíží.
    Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
    Jakub Lucký avatar 15.9.2009 00:00 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Já jsem teda milec čaje, článek je takový, řekněme neodborný...

    Mini Tuo Chu mám teď zrovna doma... A nejlepé je pít ji z Gaiwanu/Zhongu, v malém gaiwanu snese tak 5-6 nálevů, slévat po cca 20-30 sekundách... Zemitá chuť je u Pu-Erhů žádoucí, nicméně jsou i takové, u kterých je slabá a velmi snesitelná, například Vůně bambusu z Dobré čajovny...

    Jinak na každodenní pití doporučuji spíš lehčí druhy čaje, bílé, žluté a zelené...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Dworzaaa avatar 15.9.2009 02:21 Dworzaaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?

    30s na pu erh? prvni a druhej nalev snad....u dalsich nalevu bys mel obarvenou vodu..

    eh...Vune bambusu?!?! Nesnasim tadyty komoleniny z dilny DČ...lidi pak ani netusi, co pijou a nemuzou si to ani nikde koupit, protoze ani nevi,jak se ten caj spravne jmenuje...vi jen,ze DČ tomu rika Vune bambusu (X_x)

    jinak onen caj sem pil a nic horsiho, co se snazi prizivit na nazvu pu-erh jsem snad v zivote nepil...uz jen pohled na samotny listy vsechno prozrazuje...jako darek pro nekoho?mozna....na piti? to si radsi udelam matovej caj :-! ...ta "slaba a velmi snesitelna zemita chut" opravdu snesitelna neni...

    kyknos avatar 18.9.2009 15:01 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Tak jsem se koukal do Wikipedie,
    Drinking pu-erh tea is purported to reduce blood cholesterol[31]. This belief has been backed up by scientific studies not only demonstrating experimental results of lowered LDL cholesterol in rats, but discovering specific mechanisms through which chemicals in Pu-erh tea inhibit the synthesis of cholesterol.[32][33] Pu-erh tea has been shown to have antimutagenic and antimicrobial properties as well.[34]
    [31] Hakim I.A., Alsaif M.A., Alduwaihy M., Al-Rubeaan K., Al-Nuaim A.R., Al-Attas O.S., (2002), "Tea Consumption and the Prevalence of Coronary Heart Disease in Saudi Adults: Results from A Saudi National Study", Preventive Medicine

    [32] Chi-Hua Lua, Lucy Sun Hwang "Polyphenol contents of Pu-Erh teas and their abilities to inhibit cholesterol biosynthesis in Hep G2 cell line", Food Chemistry, Vol. 111, No. 1, (Nov. 1, 2008), pp. 67-71.

    [33] Chiang, Chun-Te; Weng, Meng-Shih; Lin-Shiau, Shoei-Yn; Kuo, Kuan-Li; Tsai, Yao-Jen; Lin, Jen-Kun, "Pu-erh Tea Supplementation Suppresses Fatty Acid Synthase Expression in the Rat Liver Through Downregulating Akt and JNK Signalings as Demonstrated in Human Hepatoma HepG2 Cells", Oncology Research Featuring Preclinical and Clinical Cancer Therapeutics, Vol. 16, No. 3, (2006), pp. 119-128(10).

    [34] She-Ching Wu, Gow-Chin Yen, Bor-Sen Wang, Chih-Kwang Chiu, Wen-Jye Yen, Lee-Wen Chang, Pin-Der Duh, "Antimutagenic and antimicrobial activities of pu-erh tea", LWT - Food Science and Technology, Vol. 40, No. 3, (Apr. 2007), pp. 506-512.
    a ta ma k tomu cholesterolu a dalsim efektum i odkazy do odborne literatury - takze uplne pohadky to asi nebudou.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    7.10.2009 12:41 kolemjdoucí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Tento čaj je prostě nejlepší. Vařím si ho v práci a rozdíl mezi dny bez něho a s ním je propastný. Manželka mu neříká kobylinec ale vylouhované holinky. Když sem ho prvně pil, vzpomněl jsem si na své mládí, když jsem s otcem vyráběl víno v zatuchlém sklepě, ta vůně mě prvně připadala jako by to bylo celé totálně plesnivé. Na střední sem ho pil tak, že sem si ho dal velké množství večer do hrnku, žádné sítko, zalil horkou vodou a nechal louhovat až do rána, kdy sem ho vypil těsně před odchodem do školy. V Tibetu údajně pijí tento energetický nápoj: do vroucí vody se hodí kostka lisovaného pu-erhu, povaří se, přidá se mléko z jaků a osolí se. Místo mléka můžete použít máslo. Tento nápoj dodá tak 1000x více energie než nějaký energetický nápoj. Prostě pu-erh je čaj s velkým Č. :-)
    2.4.2011 20:24 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    je možný abych se při předávkování pu erhem posral?
    Max avatar 3.4.2011 12:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Nemyslím si. Po černém čaji je spíše zácpa a puerh není výjimkou.
    Osobně jsem do sebe nalil asi 2 litry puehru, který jsem louhoval asi 30min. Taková zabijácká dávka pro jeden větší výlet. A přežil jsem dost obstojně. Celý den jsem byl happy a free a všude jsem běhal, zatímco ostatní umírali. Pak jsem umřel já ve vlaku na cestě zpět :). Nicméně na zažívací trakt to nemělo žádný vliv. Ovšem co člověk, to originál a to jiné chování, takže možné je vše, ale spíše bych to vyloučil.
    Ani si nejsem jistý, zda slovo "předávkovat" je to správné, pokud se jedná o puerh.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    23.1.2012 20:47 janca
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    me je uz 650let !a tento cajik nikdy nezestarne! Doporucuji vyzkouset i zeleny a bily! A taky me prohani.. To je blaho,ze na me zadny speky dlouho se nezdrzej.a u doktoru jsem nebyla cely staleti.Taky je dobrej proti zapachu z ust a zubnim kazum,mate li jeste zuby,paradentoze..Secula seculorum puerh! Janca
    5.6.2012 12:07 Ivet
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Ahoj autore článku..:),já osobně jsem na puerh narazila teprve nedávno v místní čajovně.ten můj je v sypké formě a je celkem chutný.cítím se po něm rozhodně lépe a nedala bych na něj dopustit.tento čaj má určitě své kouzlo pro lidi kteří jej umí ocenit....:)
    5.3.2014 01:00 LubosHa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Pu-Erh je super čaj, každopádně každý si k němu musí najít cestu, protože je takový hodně charakteristický. Já měl jako první tenhle [Oxalis pu erh zeleny] a dostal jsem se k němu docela dobře, každopádně třeba přítelkyně puerh nemůže.
    4.1.2015 09:50 Trkačka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Mně naposled zachutnal tenhle tmavý puerh [Chi Tse Beeng Cha (Ripe puerh)]. Je teda netradičně z Vietnamu, ale chutnal obstojně. U ženy ovšem taky narazil, nelíbí se jí ta typická puerh vůně.
    28.12.2019 16:04 Roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Puerh - Všemocný čaj, nebo ... ?
    Zdravim vsetkych fandov caju Pu erh,

    Velmi rad popíjam tento caj, otazka znie, je mozne si ho vyrobit dopredu ( napr. 1 liter ) a potom popijat napr 2 dni ?.( dat ho do ladnicky ...kolko vydrzi ? ) Alebo zalievat si ho dva dni bez vymenz caju v sitku ?

    Za kazdu radu vopred dakujem

    Roman

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.