abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:00 | IT novinky

    Společnost OpenAI představila svůj nejnovější AI model GPT-4o (o jako omni, tj. vše). Nově také "vidí" a "slyší". Videoukázky na 𝕏 nebo YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Zajímavý článek

    Ondřej Filip publikoval reportáž z ceremonie podpisu kořenové zóny DNS. Zhlédnout lze také jeho nedávnou přednášku Jak se podepisuje kořenová zóna Internetu v rámci cyklu Fyzikální čtvrtky FEL ČVUT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Společnost BenQ uvádí na trh novou řadu monitorů RD určenou pro programátory. První z nich je RD240Q.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 11
    včera 13:00 | IT novinky

    Byl aktualizován seznam 500 nejvýkonnějších superpočítačů na světě TOP500. Nejvýkonnějším superpočítačem nadále zůstává Frontier od HPE (Cray) s výkonem 1,206 exaFLOPS. Druhá Aurora má oproti loňsku přibližně dvojnásobný počet jader a dvojnásobný výkon: 1,012 exaFLOPS. Novým počítačem v první desítce je na 6. místě Alps. Novým českým počítačem v TOP500 je na 112. místě C24 ve Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Ostravská Karolina, GPU

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 10:11 | Nová verze

    GHC (Glasgow Haskell Compiler, Wikipedie), tj. překladač funkcionálního programovacího jazyka Haskell (Wikipedie), byl vydán ve verzi 9.10.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 09:22 | Nová verze

    Po 9 týdnech vývoje od vydání Linuxu 6.8 oznámil Linus Torvalds vydání Linuxu 6.9. Přehled novinek a vylepšení na LWN.net: první a druhá polovina začleňovacího okna. Později také na Linux Kernel Newbies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    11.5. 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (72%)
     (6%)
     (10%)
     (12%)
    Celkem 224 hlasů
     Komentářů: 15, poslední včera 21:33
    Rozcestník

    Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je

    6.3.2011 19:12 | Přečteno: 4846× | plky

    Občas cestuji a těch 6 hodin na cestě o víkendu si občas žádá víc, než jen v busech spát. Přemýšlel jsem, že si pořídím nějakého mini notebooka a budu při cestách psát, nebo pracovat. Nakonec mi ovšem padla do oka zajímavá knížka, která byla první, ale rozhodně né poslední.

    Číst jsem začal asi před dvěma roky. Navázal jsem tak na Pipi dlouhou punčochu ze základní školy. Mno, možná přeháním, tenkrát jsem ještě přečetl Patnáctiletého kapitána a Podivuhodné setkání v džungli. Obě knihy byly výborné a od známého spisovatele jménem Jules Verne. Tím mé putování po knížkách skončilo. Pak už jsem se zajímal jen o odborné knihy a hlavně odborné články a fora na internetu.


    Zpovědi mladých hackerů (Dan Verton)

    Ano, tato kniha byla jedna z prvních. Narazil jsem na ní myslím na ábíčku v bazaru. Popisuje hackery minulé doby, telefonní hackery atd. V té době byly ty činy opravdu obdivuhodné, ač se člověk i dočetl o script kiddie, který si jen něco sosnul a pravidelně pohřbíval velký korporace jako yahoo apod. Vzpomínám, že ho nakonec vyčenichali, nasadili odposlech, při kterém i zjistili, jak si jeho tatík objednává vraždu. Jo, dvě mouchy jednou ranou :).
    Abych se vrátil k hackerům, tak musím říci, že s porovnáním s dneškem, měli tenkrát chabý znalosti všichni. Dnešní hacker toho musí umět oproti těm minulým 100x víc a i tak se nedostane na takovou úspěšnost průniku. Nicméně jako nákuk do historie a známé případy, to není špatné :). Kniha je členěna do kapitol podle jednotlivých hackerů.


    Jak myslí Larry Page a Sergej Brin (Richard L. Brandt)

    Výborná kniha o Google a jeho dvou zakladatelích, o jejich cílech, myšlenkách, nápadech, o tom, jak získali muže jménem Eric Schmidt, o tom, jak šli na burzu, čím Google proniknul, jak byl a jak je financován atd. Musím říci, že kniha se mi velmi líbila a hodně mně překvapila (netušil jsem, kolik jsem toho nevěděl).


    iWoz (Steve Wozniak a Gina Smith)

    Co bych to byl za živočicha, kdybych nečetl o borci všech borců, o člověku, který dokázal na koleně jako student sestrojit počítač, který měl polovinu čipů oproti komerčním kompům a tím pádem o dost levnější. Místo výstupu v podobě žárovek a diod použil malou televizi a vualá :). Ano, Stevu Wozniakovi snad není co vytknout. Největší magor do obvodů, vtípkař, pohodář, člověk, bez kterého by nebyl Apple I ani Apple II, člověk, který přišel s univerzálním dálkovým ovladačem atd. Zasloužil se o hodně věcí, vydělal i hodně peněz a přitom si zachoval stále pohodovou hlavu a vždy si dělal, co ho bavilo. Velmi doporučuji. Ovšem pozor, tato kniha není o Apple, je o Wozniakovi.


    Jak myslí Steve Jobs (Leander Kahney)

    Abychom se něco dozvěděli o Apple, tak nám iWoz nestačí. Tato kniha vrhá velmi zajímavý pohled na Jobse. Ukazuje nám, že Apple by bez Jobse nebyl, že jeho zásluhy jsou větší, než si mnozí myslí, o dost větší. Kniha přiznává, že je Jobs kruťas, ale bez něho by to Apple nezvládl. Jobs drtil své zaměstnance, velmi stresující práce, kterou moc lidí nevydrželo dlouho. Jobs z lidí vymáčkl maximum, svoje puntičkářství a cit pro dokonalost a jednoduchost udělalo své. Jeho zásluhy jsou obrovské a neměly by být opomíjeny.


    CityBoy (Geraint Anderson)

    Jsem člověk, kterého zajímá vše. Ohledně světové krize a o makléřích jsem toho moc nevěděl a tak jsem utekl od trochu IT tématiky k Cityboyovi. K člověku, který se stal rebelem a vyhnancem, k člověku, který se přiznal k různým nechutnostem, co dělal, o tom, jak fetoval, jak to chodí mezi makléřema atd. Velmi zajímavé počtení.


    Miliardáři z Facebooku (Ben Mezrich)

    Bratrové si ze mně dělali srandu. "Nemá rád Facebook a koupí si knížku a pak ještě kouká na film". Ano, je to pravda, ale také je pravda, že by si člověk měl nepřítele držet blízko u sebe a hlavně, měl by o něm vědět co nejvíce věcí. A v tomto duchu jsem tak činil, chtěl jsem se dozvědět vše ohledně Facebooku, jak vznikl, s jakou myšlenkou, v jakém prostředí, vše o tvůrcích atd. Musím říci, že cukřík se opravdu vybarvil.
    Kdo nechce číst knihu, může se juknout na film (The Social Network), který je opravdu dobře provedený a třeba oné knížce téměř plně odpovídá. Kniha je podrobnější, ale zase ve filmu jsou odpovědi na otázky, kterými kniha skončila. Jesse Eisenberg ztvárnil Marka Zuckerberga úplně dokonale. Mark je z psychologického hlediska velmi zajímavý počin, podle filmu a knihy taková bezcharakterní kamenná tvář.


    1984 (George Orwell)

    Co bych to byl za člověka, kdybych si tuto knihu nepřečetl. Zadal jsem tedy objednávku Ježíškovi, který mi vynadal, že to úplně tak jednoduché nebylo, nicméně zvládl to :). Už od samého začátku jsem věděl, jak to skončí (to ví snad každý), a jelikož nemám rád špatné konce, tak jsem se na konec netěšil. Toto byla také první knížka, u které jsem porušil zvyk, číst jen v buse. Chybělo mi asi posledních 80 stránek, podíval jsem se na monitor, pak na knihu, zase na monitor, nu a nakonec jsem po ní sáhl a dočetl. Konec mně dle očekávání pěkně rozesmutněl, ale co se dá dělat. Kniha byla výborná a velmi čtivá. Moc se mi nestává, že se začtu natolik, že nepoznávám plynutí okolního času, nebo listování stránkami.

    Zfilmované zpracování 1984 má sice výborné hodnocení, ale podle mně tento film hodnotila jen banda skalních fandů. Kdybych nejdříve nečetl knihu, tak bych film vůbec nepochopil, vůbec bych nevěděl, o čem je, co tím autor zamýšlel atd. Je to dáno tím, že ve filmu snad chybí většina z knihy, nic se tam nevysvětluje, jen jsou znázorněny útržkovité informace. Další pokusy o zfilmování knihy nemá snad ani cenu hledat, ale : 1984 (TV film 1954), 1984 (1956), Themepark 1984 (2009) (všechno to jsou braky). Něco by se snad mělo chystat na rok 2012, ale zatím je to velmi nejisté.
    Vždy, když se mluví o Orwellovi a 1984, tak si vzpomenu na úžasný film V for Vendetta, který má k tématu 1984 velmi blízko a mně osobně se strašně líbí. Lehce úsměvné je, že oproti zfilmované verzi 1984 si John Hurt v tomto filmu zahrál přesně opačnou roli :).


    Planeta Google (Randall Stross)

    Ještě mám tuto knihu, ale po pár stránkách jsem konstatoval, že na "Jak myslí Larry Page a Sergej Brin" to rozhodně nemá. Dost věcí je tam stejných, ale hůř napsaných a celkem je méně čtivá. Takže tu jsem nakonec ani nečetl a ani asi číst nebudu.


    Knížky jsou knížky

    Musím říci, že sice denně toho přečtu kvanta z internetu, ale na knížku to nemá a slovní zásobě to nic moc nedá. Po prvních dvou knížkách jsem začal pociťovat velké zlepšení ve své slovní zásobě, lepší soustředění při čtení atd. Člověk prostě u odborné literatury, nebo na forech, nenarazí na "normální češtinu" a ta mu poté chybí nejen při vyjadřování.


    Závěr

    Po Orwellovi zatím nemám nápad na žádnou další knížku. Přemýšlel jsem o nějaké s Gatesem, ale žádná mně nezaujala. Rád bych zachoval téma kolem IT. Zkusím se ještě zastavit v knihkupectví, zda náhodou na něco podobného jako výše zmíněné knihy nenarazím. Nemáte náhodou někdo nějaký tip? Byl bych vám vděčný :). Apropo, jak jste na tom s četbou vy? Jak vypadá vaše IT knihovnička? V příloze viz část mé it knihovničky (it knížek mám více, ale né všechny na jednom místě)

    Zdar Max        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Tak jak jste na tom?
     (68 %)
     (5 %)
     (11 %)
     (9 %)
     (13 %)
     (15 %)
    Celkem 128 hlasů

    Obrázky

    Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je, obrázek 1 Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je, obrázek 2 Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je, obrázek 3 Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je, obrázek 4 Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je, obrázek 5 Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je, obrázek 6 Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je, obrázek 7 Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je, obrázek 8 Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je, obrázek 9

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    6.3.2011 19:19 42
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Stopařův průvodce po Galaxii! :-)
    Max avatar 6.3.2011 19:26 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Ano, jasně, Zeměplocha apod. Tohle do mně hustí známej, ale já se zatím bráním. Raději bych chtěl něco skutečnějšího. Mám rád knihy, které nejsou jen o fantazii, ale hlavně o skutečnosti. Pochutnám si a ještě poznám kus historie, nebo dění v přítomnosti. Když čtu fantazi, nebo nějaké příhody, tak sice pěkný, ale cítím tím ztrátu času, cítím, že mi to nic užitečného nepřinese. Možná se mílím, možná ne.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    6.3.2011 19:36 hop
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Určitě se mÝlíš.
    Fluttershy, yay! avatar 6.3.2011 20:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Zrovna Zeměplocha je úžasná. Je tam neuvěřitelné množství narážek na realitu, na různá starší umělecká díla atp. Pár knížek je i populárně naučných, výborně napsaných. Taky je to jedna z mála záležitostí, kde český překlad fakt stojí za to, Kantorek je génius.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    6.3.2011 20:11 jekub
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Kantorek je génius

    nepochybně, jeho vtipy s myšmama nemají chybu
    6.3.2011 22:06 grim
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    >> Pár knížek je i populárně naučných, výborně napsaných.

    vím o "cyklu" "Věda na Zeměploše". První díl se jmenuje "Koule", třetí "Darwinovy hodinky". Druhý si teď nevzpomenu. Napsal Pratchett ještě nějaké další populárně naučné?
    Fluttershy, yay! avatar 6.3.2011 22:33 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    On to psal ve spolupráci s několika vědci (Cohen, Steward), překlad dělal taky někdo jiný než Kantorek, ač s jeho pomocí. Jde o tohle. Já bohužel skončil někde kolem Zloděje času, pak už jsem neměl na čtení čas těchto novějších věcí čas, snad se k tomu dostanu v dohledné době.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    7.3.2011 00:28 lukove
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    na knizky od terryho (pretcheta) pozor!!! ZANECHAVAJUTRVALU STOPU na cloveku ktory ich cita!!! takyto clovek sa zacne zamyslat nad existenciou, a nad metafyzickymy vecamy.. ale aj tak je tozbytocne lebotato knizka nema za ulohu tieto veci vysvetlit ale je urcena len aby pobavila citatela a navodila dobru naladu :)
    7.3.2011 14:21 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Taky je to jedna z mála záležitostí, kde český překlad fakt stojí za to, Kantorek je génius.
    Génius je možná příliš silné slovo...ale Kantůrek rozhodně děla maximum možného v situaci, ve které nelze vyhrát. Některé věci nepřeložíš, byť bys byl sebelepší překladatel. Zkusil jsem číst jednu Zeměplochu současně v češtině i angličtině, a byla to poučná zkušenost. Poměr vtípků, narážek a slovních hříček byl tak v poměru 10:7. Některé vtipy prostě v překladu zmizely beze stopy, nikoliv Kantůrkovou vinou, ale jednoduše kvůli svojí nepřeložitelnosti, popřípadě nepřenositelnosti.
    Fluttershy, yay! avatar 7.3.2011 15:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Na druhou stranu občas přidává něco, co v tom originálu ani není.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    7.3.2011 22:07 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    To je zase taky pravda. Pokud vím, má to od Pratchetta snad dokonce i oficiálně povolené.
    Fluttershy, yay! avatar 8.3.2011 13:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Jop. V Nizozemí a u nás mají jeho překladatelé jistá privilegia.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    6.3.2011 20:21 lokki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Kvalitná fantastika rieši problémy ľudí samotných bez ohľadu na to v akom čase a priestore sa odohráva. Vymyslený svet so svojimi reáliami je len jedným z nástrojov autora a keď je dobre vymyslený, čitateľ mu stopercentne všetko uverí.

    Samozrejme to neosloví každého, ale za seba určite odporúčam napríklad: Frank Herbert - Duna, Dan Simmons - Hyperion, Isaac Asimov - Nadácia...
    Pavel Stárek avatar 7.3.2011 22:26 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Tak Hyperion je naprosto skvělá záležitost. Dočetl jsem nedávno a myslím, že si to sjedu ještě jednou, protože jedno přečtení je prostě málo. No a Asimov s Herbertem? Tak o tom se nebudeme ani bavit, to je prostě klasika, o tom nelze vůbec polemizovat :-)
    Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
    vencour avatar 6.3.2011 20:49 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je

    Zeměplocha je v jistém smyslu to, co Monty Pythoni nebo Jistě pane ministře. Narážky na vše možné a občas humor až mrazí.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Marián Kyral avatar 6.3.2011 20:56 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Tak tak. A k tomu ještě zajímavé poznámky překladatele.
    PepaSFI avatar 6.3.2011 21:34 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Realita je berlička pro lidi kteří se nedokážou vyrovnat se sci-fi. Ony ty knihy o realitě jsou často horší fantasmagorie než sci-fi a fantasy, jen to více či méně úspěšně zastírají.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Bluebear avatar 7.3.2011 01:09 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Ano, jasně, Zeměplocha apod. Tohle do mně hustí známej, ale já se zatím bráním. Raději bych chtěl něco skutečnějšího. Mám rád knihy, které nejsou jen o fantazii, ale hlavně o skutečnosti. Pochutnám si a ještě poznám kus historie, nebo dění v přítomnosti.

    Propánajána, snad nevěříš, že knihy typu "Jak uvažuje XYZ" mají s realitou něco společného? To by je musel napsat prvotřídní telepat a rozhodně by nebyly k mání běžně na veřejnosti, nanejvýš tak v archívech tajných služeb.

    Kdyby ty knihy napsal daný člověk sám, viděl bys aspoň, jak vidí sama sebe - kromě těch věcí, které mu zabránila napsat autocenzura, tedy těch jediných zajímavých. :-)

    Pokud jde o historii, tak ta je vylhaná i v učebnicích dějepisu.

    Vzhledem k tomu, že ty knihy napsal někdo jiný, bude to směs dohadů a fám.

    Zeměplocha je o skutečnosti. Doporučuji například Malí bohové.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    7.3.2011 14:40 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Tak zkus třeba Hubáčka. ;-)
    7.3.2011 21:13 zenhas | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Ano. První jeho kniha, kterou jsem ještě jako kluk dostal do rukou byl Pacifik v plamenech. Naprosto mne uchvátila.
    8.3.2011 08:23 Raduz | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Jeho válečná série z Pacifiku byla výborná, ale co jsem od něj četl opakovaně a s nadšením byl Titanic.
    8.3.2011 13:42 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Jo, ten mam doma a kdyz jsem v unoru marodil, znovu jsem si ho precetl.
    8.3.2011 19:16 zenhas | skóre: 4
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Aha, Titanic jsem nečetl. Já byl spíš přes ty věci s kanónama. :) Díky za tip.
    otasomil avatar 6.3.2011 19:19 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je

    Film social network rozhodne doporucuji.

    Tady pisou o filmu o Google.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    6.3.2011 19:34 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    zdravim,

    diky za tipy. Zejmena knihu o Wozniakovi si pridam do veci, co si asi koupim.

    Jinak knihu "Jak mysli Steve Jobs" mam a jedna z nejlepsich investic minuleho roku, co jsem udelal. Hodne me ovlivnila. Clovek si uvedomil, ze mozna Vas ma hodne lidi za kretena a kontroverzniho cloveka, ale Vy mate mozna navic nejakou cestu a cil a je to jen na Vas, jak to zhodnotite.

    Ted trochu louskam nejakou psychologii. Pak koupim neco o gramatikach. Do toho opakuji podle potreby v praci K&R Ce-cko.

    Do toho ctu "Myslenim k bohatstvi".

    Jeste by to chtelo se poucit neco o marketingu a reklame.

    Jojo, chce to neco obcas precist. Kdo cte ten neblbne a neveri tolik bludum dnesni doby. Taky se Vam knihy zhodnocuji jako investice min. 10-20x ?

    gf
    6.3.2011 20:48 scitac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Steve Jobs má jen pár týdnů života.
    Bluebear avatar 7.3.2011 01:10 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    To nemůžeš vědět. O Hawkingovi to říkali také a říkají to už celá léta.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    Bluebear avatar 7.3.2011 01:12 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Do toho ctu "Myslenim k bohatstvi". [...] Jeste by to chtelo se poucit neco o marketingu a reklame. [...] Jojo, chce to neco obcas precist. Kdo cte ten neblbne a neveri tolik bludum dnesni doby.

    Řekl bych, že knihy jako "Myšlením k bohatství" obsahují ty bludy koncentrované.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    7.3.2011 09:04 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    >>Řekl bych, že knihy jako "Myšlením k bohatství" obsahují ty bludy koncentrované.

    Jojo, tato kniha chce hodne filtrovat. Asi jako kazda kniha. Da se ale rici, ze kdyz odfiltrujete ty bludy z teto knihy, tak je to hodne prevazi.

    gf
    8.3.2011 10:44 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Jeste mu zbyvaji popularni knihy "Misto na hore" a "Jak pusobit na lidi a ziskavat si pratele" :-)

    Ale mozna soutezi o cestny titul Tremon.
    6.3.2011 19:55 roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Poslední dobou samej spoiler za druhym :-( :-( :-( :-(
    6.3.2011 20:42 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Veď je tam napísané len to, čo je určite aj na obale (alebo dokonca ešte menej).
    6.3.2011 21:06 roman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Proto taky ty obaly nečtu!! Zkazí to celou knihu.
    Jendа avatar 6.3.2011 19:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Když už čteš 1984, nemůžu nedoporučit Little Brother.
    6.3.2011 20:50 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Pokud pokračovat v orwellovském duchu, tak je dobrý Aldous Huxley a jeho "Konec civilizace" (v originále Brand new world) a také "My" od Jevgenije Zamjatina.
    7.3.2011 12:19 mich | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Pokud pokračovat v orwellovském duchu, tak je dobrý Aldous Huxley a jeho "Konec civilizace" (v originále Brand new world) a také "My" od Jevgenije Zamjatina.
    Brave New World
    je to teď v módě, na žive o tom furt píšou
    6.3.2011 23:23 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Jo LB je dobrý dílo. Taky doporučuju.
    Marián Kyral avatar 6.3.2011 20:53 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Já čtu hlavně Sci-Fi (A.C. Clarke…) a fantazy (Duna, Pán prstenů…), občas něco z historie. Nedávno jsem se dopracoval až k 31 dílu Ledové společnosti. Doufám, že si časem přečtu i další díly. Jinak knihovna to jistí. Tam mají knížek dost. ;-)

    Z It knížek na mě čeká Pro Git.
    6.3.2011 20:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Starší, ale IMHO pořád dobrá: Poradce.
    Lukáš Lánský avatar 7.3.2011 10:12 Lukáš Lánský
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    +1
    6.3.2011 20:59 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Když už o těch hackerech, tak doporučuju Cliff Stoll, Kukaččí vejce.
    Max avatar 6.3.2011 21:04 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Wow, mockrát díky, to je ono, v týdnu si jí seženu.
    Zdar Max
    PS: dalším tipům se rozhodně nebráním
    Měl jsem sen ... :(
    Max avatar 6.3.2011 21:17 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Ještě jsem narazil na knihu "Zátah na hackery".
    Jen doufám, že je seženu v knižní podobě. Elektronické verze mám. Další možnost je, vytisknout je, ale to je velká komplikace :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    6.3.2011 21:53 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Objednej si Kindle, do dubna to ještě stihneš za levno, pak už to bude dražší. :-)

    Jinak já bych doporučil Stanislawa Lema, konkrétně Kyberiádu (takové bajky o inženýrech kyberneticích) a Futurologický kongres (u toho jsem dostával nezvladatelné záchvaty smíchu). Nejsou to sice knihy typu "Jak myslí X", ale to 1984 taky ne.

    Před takovými devíti lety jsem četl knihu od Kevina Mitnicka: The Art Of Deception. Je to soubor "historek z podsvětí", prý samotným Mitnickem provedených. Některé jsou docela zábavné. Celkově to ale není příliš čtivé.
    vencour avatar 6.3.2011 22:09 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je

    Když Lem, tak už i Měsíc je drsná milenka od R.A.Heinleina.

    Počítač se probere k vědomí a Měsíc se stane samostatný, nezávislý na Zemi.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    cezz avatar 7.3.2011 01:07 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Presne tak, odporucam Kindle, je to ako citat ebook na papieri - pre mna rozhodne genialna vec.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    PepaSFI avatar 7.3.2011 18:14 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Futurologický kongres se mi dostal do ruky na vojně, ještě za minulého režimu a ty záchvaty smíchu jsem měl taky. Myslím že ta kniha mi v tom absurdním prostředí pomáhala přežít se zdravým rozumem. Ne, to není ten pravý výraz. Spíš bych to asi nazval stavem blaženého šílenství.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    9.3.2011 09:36 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Taky občas dostanete chuť si osedlat krysu? :-)

    Když si na tu pasáž vzpomenu, tak se vždycky šíleně rozchechtám.
    vencour avatar 6.3.2011 22:05 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je

    Kukaččí vejce jsem našel Googlem a česky ;-) a bylo to tuším na rootu

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Max avatar 6.3.2011 22:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Psal jsem, že elektronické verze mám, ale chci to na papíře :-/.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.3.2011 01:47 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Všechny ty verze na netu jsou v poměrně hodně hrozné kvalitě. Buď to nemá konce odstavců nebo jsou tam šílené překlepy/přescany. Tím neříkám, že jsem to nepřečetl v ebooku, ale poprvé jsem to četl na papíře.
    GeoRW avatar 7.3.2011 11:18 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    podobne je aj Approaching Zero
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    6.3.2011 22:48 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Přidal bych dobrou detektivku: John McNeil - Poradce. Je to napsané v roce 1978, takže jako kulisy děrné štítky a IBM S/370 v londýnské bance, celkem dost se to kolem nich točí... Někde jsem to vyšťáral v PDFku, a s trochou štěstí sehnal i v papíru na Aukru, obojí česky.
    7.3.2011 22:20 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Pod dojmem této diskuse jsem si Poradce znovu přečetl a je až zarážející, že se za těch více než třicet let - až na obrovský pokrok v hardware - v podstatě zase tak moc nezměnilo. Tedy až na to, že spoustě věcí rozumím podstatně lépe, než když jsem ho koncem osmdesátých let četl poprvé.
    cezz avatar 8.3.2011 13:37 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Prave som docital - prudko chytlave.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    8.3.2011 13:45 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    prudko chytlave
    Vystizne receno. Kdyz jsem to cetl poprve, vzal jsem si to na hory na chalupu a vecer, kdyz se ostatni veselili, ja cetl a cetl... pak zacaly bavici se skupinky odpadat a mizet a ja porad cetl. Jeste jednu kapitolu a jeste jednu... a prubezne jsem od toho vstaval a varil si grog, kterej jsem usrkaval. Skoncilo to tak, ze jsem to docetl, zjistil, ze je pet rano a ja skoro nemuzu vstat, protoze jsem vypil vic nez pul litru rumu :-)
    8.3.2011 13:47 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Tak mi napada... jedu zitra na dovolenou a premyslel jsem, co si vezmu za cteni. Uz vim, tohle a Stoparova pruvodce.
    cezz avatar 8.3.2011 13:59 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Som na tom podobne. Cez den som s Kindle stravil kazdu volnu chvilu a v noci som to o druhej vypol, lebo uz som nevladal udrzat sa pri vedomi - v tom case som si asi 3x povedal "este jednu kapitolu".. :-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    cezz avatar 8.3.2011 22:17 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Inak poznate niekto nie-IT cloveka, ktoremu sa ta kniha pacila?
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    9.3.2011 05:57 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Co je ne-IT?
    cezz avatar 9.3.2011 11:28 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Clovek, ktory sa venuje niecomu inemu, nez IT. (IT ho nezaujima)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    6.3.2011 21:31 #
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    V románu 1984, dodává Huxley, jsou lidé ovládáni prostřednictvím bolesti. V konci civilizace je kontrola zajištěna pomocí slasti. Stručně řečeno, Orwell se obával, že nás zničí předmět naší nenávisti, Huxley se obával, že nás zničí předmět naší lásky.
    . - Neil Postman, Ubavit se k smrti


    takze jednoznacne Aldous Huxley - Konec civilizace: aneb Překrásný nový svět (Brawe New World). Jako vec z roku 1932 to samo neni moc IT, ale to nebyl ani Orwell :)
    6.3.2011 22:31 Veritas | skóre: 13 | blog: veritas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Pokud můžu dodat, tak Lukjaněnko. http://cs.wikipedia.org/wiki/Sergej_Vasiljevi%C4%8D_Lukjan%C4%9Bnko u nás je sice známá Denní, Noční a Šerá hlídka, ale napsal toho podstatně víc. (mimochodem filmové zpracování naprosto nedoporučuji, nedá se na to koukat a do knížky mají opravdu hodně daleko) Z cyklu pro IT doporučuji výborná lživá zrcadla. Virtuální realita naprosto nové úrovně. Opravdu luxus.
    Nehledej hry v Linuxu. Linux je hra!
    9.3.2011 07:15 Halis | skóre: 6 | blog: capacitor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Z cyklu pro IT doporučuji výborná lživá zrcadla.
    Souhlasím, a k tomu patří Bludiště odrazů od toho samého autora.
    6.3.2011 23:58 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Mě se líbila krátká povídka Asimova Last Answer. Nebo český autoři, Souček psal zajímavý sci-fi (Bohové Atlantidy o cestování časem) a i ty sbírky krátkých povídek. Nebo teďka mě napadlo třeba Čestmír Vejdělek Návrat z ráje (bylo to jako komix v časopise ABC). Je to trochu naivní (1961 a aktualizovaný vydání 1993, kde je modernější pojetí), ale jinak docela dobrý.

    BTW nezná někdo název krátký povídky z nějaké sbírky nejlepších sci-fi z daného roku, kde nějaký statistik (?) zjišťuje, že se lidi začínají chovat víc a víc podivně. Následně předpoví jadernou válku, před kterou ale uteče do divočiny s nějakou ženou a na konci spočítá, že se ze Slunce stane nova.

    Ostatně tyhle sbírky jsou taky dobrý (koneckonců byly v ten rok nejlepší). A samozřejmě doporučuju mého oblíbeného autora Grega Egana i když jsem zatím přečetl jen jednu knihu :-D.

    9.3.2011 16:25 Jirka Keresteš | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    +1 za Součka, jinak z české tvorby jsou dost zajímavé ještě sbírky Návrat na planetu Zemi a Stalo se zítra.
    A physics book seems to be a mathematician's worst nightmare.
    gtz avatar 7.3.2011 00:41 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Vesmírná Odysea 2001 to byla také velice slušná knížka.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    7.3.2011 00:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Osobně mám ale raději Rajské fontány.
    gtz avatar 7.3.2011 18:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    to taky nebylo špatné, četl jsem to někdy hodně dávno
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    7.3.2011 08:13 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    8.3.2011 23:22 Bystroushaak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    9.3.2011 00:51 Bystroushaak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Ještě mě napadá Kyberzloděj a samuraj.
    7.3.2011 09:13 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Zde je jasně vidět, že pár knížek nenaučí člaověka stylu, slohu a vyjadřování... Mimochodem - co to je "vualá"...?
    Max avatar 7.3.2011 10:30 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Moje zkomolenina. Nelíbí se vám?
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.3.2011 09:19 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Jako dítě jsem četl hodně. Běžně jsem za týden "zhltnul" kolem 30-40 knih. Obrážel jsem několik knihoven současně - v každé se dalo najít něco co uniklo pozornosti cenzorů. Pročetl jsem se od stadia - že opravdu není nutné přečíst všechno. a každá kniha má svůj čas. Takže k některým knihám, které byly povinnou četbou, co jsem obloukem míjel, jsem se dostal zhruba o třicet let později. A to bylo dobře! Protože při čtení těchto knih musí být dnešní člověk "vyzbrojen" důkladnou znalostí reálií doby kdy vznikaly, jinak je nepochopí.

    Jinak minulý víkend jsem si přečetl Vieweghova "Báječná léta pod psa". V podstatě ze zvědavosti, abych mohl porovnat knihu s nedávno reprízovaným filmem. A teď mám opět po třiceti létech rozečteného Londonova "Tuláka po hvězdách". Souběžně k tomu louskám stále ještě knihu o přetváření německé krajiny (děsně nezáživně napsaný kus..) a jiné věci, podle chuti a nálady.
    7.3.2011 13:25 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    A jeste bych dodal, ze je rozdil, kdyz clovek tu knizku cte ve dvanacti, ve dvaceti nebo v petatriceti. S par knizkama jsem to tak udelal a obcas jsem tam nasel neco, co mi drive uniklo, nebo jsem to pochopil jinak :-)
    vulgární Nick avatar 7.3.2011 16:06 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    40 knih týdně nevěřím. A to ani neuvažuji, že byste jich přečetl více, když 30 až 40 bylo jen "běžné".

    40 knih týdně = nějakých 6 knih denně. Uvažujme: ve všední den jste spal 8 hodin, ve škole byl 6 hodin a 1 hodinu dělal něco jiného než vyjmenované. Tj na knihy jste týdně měl 75 hodin. A to jsme hodně velkorysí!

    Pokud průměrná kniha měla 200 stránek a vy jste jich přečetl 40, máme 8000 stránek na týden, tj. 110 stránek na hodinu...

    To je vskutku hltání knih! Neříkám, že určitě nelze přečíst 110 stránek za hodinu, ale že jste to dělal běžně, to vám nevěřím.
    JSEM PRASE A HOVADO.
    Max avatar 7.3.2011 16:30 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Mno, vyskytují se tu i lidi, co jsou schopný dát 60 stránek za hodinu nohama vzhůru. Zase bych lidi nepodceňoval.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    vulgární Nick avatar 7.3.2011 18:57 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Neříkám, že nejde přečíst 100 stran za hodinu. Jde. Jenže takhle (normální) člověk může přečíst 100 nebo 200 stran - nemůže tak mnoho hodin v kuse. (Uvažuju, že ze čtení chce mít alespoň nějaký požitek, že prostě "neprolítne řádky".)
    JSEM PRASE A HOVADO.
    7.3.2011 21:31 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Huh, proč by to nemělo jít? Já kdysi přečet Dunu (včetně příloh, okolo 800 stran) na jeden zátah za cca. osm hodin. Jediný problém byl, že jsem musel ke konci co hodinu střidat polohu, protože už mě začínaly dřevěnět různé části těla, což se vzhledem k mizernosti postele (tuhá matrace na drátené síti) dalo čekat.

    Podle mně je hlavní to, kolik "výkonu mozku" zabere čtení. Zatím co pro mně je čtení téměř nevědomá činnost, na kterou se musím soustředit jen v extrémních případech*, znám lidi, pro které je už jen samotné čtení velmi namáhající činnost, která jim zabere většinu vědommé kapacity. Z toho důvodu mohou číst maximálně hodinu-dvě, protože jsou pak vyčerpaní a nic by z čtení neměli. Přtom za tuto dobu přečtou jen dvacet-třicet stran (formát A5, nomrálně velké písmo), zatímco já ve stejných podmíknách běžne dělám okolo dvou set stránek.

    * Typu luštení rukopisu, špatný konstrast písma, špatný font, moc dlouhé řádky, málo odstavců nebo nadužívaní obludně dlouhých slov
    vulgární Nick avatar 7.3.2011 22:22 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Huh, proč by to nemělo jít? Já kdysi přečet Dunu (včetně příloh, okolo 800 stran) na jeden zátah za cca. osm hodin. Jediný problém byl, že jsem musel ke konci co hodinu střidat polohu, protože už mě začínaly dřevěnět různé části těla, což se vzhledem k mizernosti postele (tuhá matrace na drátené síti) dalo čekat.
    Já říkám, že to jde, a vy se mě ptáte, proč by to nemělo jít? Cože? :)

    A nebavme se o rychlosti čtení pouze nejoblíbenějších knížek. Pisatel řekl, že jich přelouskal 30 až 40 týdně. Nepředpokládám, že by všechno byly jeho nejoblíbenější knížky. :) Bavím se o průměrné rychlosti čtení, do čehož zařazuju jak knížky, které se čtou skoro samy, tak knížky, které mi do hlavy moc nelezou. Z toho vzniká ten průměr...
    JSEM PRASE A HOVADO.
    7.3.2011 17:35 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Tak především.. ne každá kniha má 200 stran, knihy většinou nemají normostrany a nikde jsem nepsal že jsem přečetl za týden 30-40 tlustospisů.

    Pokud jde o rychlost čtení, hodně záleží na záživnosti a zájmu o obsah. Jako kluk jsem Verneovky obvykle "zhltnul" za večer. Prostě jsem byl jimi tak zaujat, že bych neusnul, kdybych je nedočetl.

    Tak intenzivní bylo taky určité období. Cca od čtvrté do šesté třídy. Pak už byl jednak obsah těch knihoven přebraný - rozuměj, nebylo mnoho knih, které by mne zaujaly. A taky jsem začal mít jiné zájmy, neboť jsem začal jezdit s partou ven.

    Dnes čtu prakticky pouze na záchodě ;-) Za chůze to moc nejde, při práci taky ne a tak je to vlastně kromě jídla, jediná doba, která na tuhle činnost zbývá.
    vulgární Nick avatar 7.3.2011 18:54 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Tak především.. ne každá kniha má 200 stran
    Neřekl jsem, že každá má 200 stran, 200 jsem vzal jako průměr. Kolik je tedy průměr? Alespoň zhruba? 150? Je to jedno.
    Jako kluk jsem Verneovky obvykle "zhltnul" za večer. Prostě jsem byl jimi tak zaujat, že bych neusnul, kdybych je nedočetl.
    Zkusíme to spočítat. K verneovce jste přišel v 8 hodin večer a dočetl ji ve 2 ráno (následujícího dne). To je 6 hodin čtení. Budeme-li předpokládat, že verneovky jsou to nejzábavnější, co jste četl, přičemž říkáte, že čím zábavnější kniha, tím rychleji přečtená, a vezmeme-li v úvahu, že průměrná verneovka má 200 stran (náhodně jsem jich našel pár v knihovně), znamená to, že jste četl rychlostí, jakou jste těch 40 knih týdně přečíst nemohl.
    JSEM PRASE A HOVADO.
    Fluttershy, yay! avatar 7.3.2011 19:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Netuším, jak vypadalo to, co četl autor, ale když jsem studoval jakousi poezii, nebyl problém zvládnout několik sbírek za odpoledne, podobně s některými soubory povídek... a tendence některých vydavatelů rozsekávat romány na mnoho svazků také nelze opomenout.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    vulgární Nick avatar 7.3.2011 22:25 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    U poezie je to těžké. Jedna věc je přečíst text, druhá věc je poezii (alespoň částečně a správně) pochopit. Nebavím se samozřejmě o jednoduchých říkankách...
    JSEM PRASE A HOVADO.
    Fluttershy, yay! avatar 7.3.2011 22:36 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Poezie je forma, pochopit ji je zhruba stejně náročné jako pochopit prózu. U nějaké komplikované lyriky to bude horší. ~.^ V próze.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    vulgární Nick avatar 8.3.2011 13:40 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Obecně určitě platí, co říkáte - poezie je jen forma. Nicméně v praxi...
    JSEM PRASE A HOVADO.
    Fluttershy, yay! avatar 9.3.2011 11:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    ...to forma není? Povídej!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    vulgární Nick avatar 9.3.2011 11:38 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Vždyť říkám, že jo. Jde jen o to, že jedna forma (poezie) se v praxi vesměs užívá tak a jiná (próza) vesměs onak...
    JSEM PRASE A HOVADO.
    Fluttershy, yay! avatar 9.3.2011 14:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Hmmm... Já preferuju eposy, což je vesměs epická poezie. Lyriku v próze už jsem taky četl a byl to humáč (škoda že si nepamatuju, co to bylo přesně). Ale jasně, chápu, kam míříš.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    7.3.2011 21:07 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    V původním příspěvku jsem původně chtěl napsat i něco ke svému časovému rozvrhu, ale pak jsem to vypustil. Nicméně, asi to byla chyba. Takže.. Ze školy se chodilo tehdy tak kolem druhé. A pokud mě něco zaujalo tak jsem četl dokud jsem to nepřečetl, takže někdy i do rána.

    Už jsem jednou napsal, že neexistuje nic jako průměrná kniha, ale stačí někdy zajít do knihovny a podívat se jak tyhle věci vypadají. Liší se jak velikostí, tak počtem stran. A krom toho - nečetl jsem je proto, abych někomu o třicet let později něco dokazoval.
    vulgární Nick avatar 7.3.2011 21:12 vulgární Nick | blog: Takže já jsem jedinej, kdo čůrá do vany?
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Abyste se nepotento. To já jsem včera přečetl tři metry knížek - halt čtu rychle a nerad někomu něco dokazuju...
    JSEM PRASE A HOVADO.
    7.3.2011 21:54 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Zkuste místo nápisu na hřbetu také nějakou vyndat a přečíst obsah. Myslím si, že by vám to mohlo prospět.
    7.3.2011 12:18 Karel Zak | blog: kzak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Nechapu moc tu "ajtackou selekci"... je prece i mnoho dalsich klasickych knizek a pokud vam jde i o slovni zasobu tak je to urcite lepsi nez ta literatura co zde uvadite (teda az na toho Orwella). Treba:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Best_German_Novels_of_the_Twentieth_Century

    jsou k tomu vetsinou hodne kvalitni preklady a najdete to v kazde knihovne. V CR take driv vychazela edice knizek od autoru s nobelovkou apod.

    Bohuzel skola vetsinu lidi od podobnych veci odradila...
    Max avatar 7.3.2011 13:52 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Protože mně to zajímá a rád bych věděl víc a víc. Relativní reálnost daných příběhů je také něco, co mně láká mnohem více, jak smyšlené knihy. Nicméně asi to skončí nějakou klasickou beletrií, jelikož takových knížek moc není, nebo jsou hůře dostupné.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.3.2011 14:21 Karel Zak | blog: kzak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Ten smysleny pribeh je jen konstrukce na kterou autor navesuje vetsinou neco hodne realneho o lidech a svete okolo nas.

    Tim nerikam, ze v blogu uvedeny seznam knizek je spatny -- jen bych se neotacel zady ke klasicke beletrii jenom protoze to neni dost in a ajtacke. Ta beletri je mozna idealni zpusob jak se vymanit z binarniho pohledu na svet, ktery je tak casto viditelny ve vsech moznych ajtackych debatach ;-)
    8.3.2011 11:11 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Me tedy beletrie nikdy moc nelakala. Prislo me to takove strasne svazujici - radsi bych si hral s necim vic interaktivnim. Pokud to tedy neni dobre napsane, ze je clovek zvedavy, jak to dopadne, jako treba 1984. Ale v zasade pokud neco neprectu na jeden zatah, uz s tim pak mam problemy.
    Amarok avatar 9.3.2011 09:36 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Pobavila me ta fotka knihovny, presneji receno kniha "Naucte se C++ za 21 dni". Takove nazvy knih jsou fakt uzasne. Nedavno jsem narazil na clanek "Zaklady Pythonu za 10 minut", pritom jenom precteni (bez uceni) trvalo asi 15 minut.
    GNUniverse - May the source be with you...
    Max avatar 9.3.2011 13:38 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Náhodou, mně tento typ knížek přijde výborný. Do začátku na pochopení a tak, prostě nejnutnější základy. Samozřejmě se to nedá zvládnou za 21dní. Možná jen v případě, že bych u toho 21 dní seděl v kuse a můj mozek pobíral vše, co tam napíšou (tzn., že bych se nesměl často nad něčím zasekávat).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Amarok avatar 11.3.2011 11:50 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    No jasne, ja nekritizuju obsah, jen ty naprosto nesmyslne a zavadejici nazvy. To by melo byt i zakonne napadnutelne, nedovedu si predstavit prodejce auta, ktery v letaku bude tvrdit, ze ma auto spotrebu 1,5 litru, v realu ale spotrebuje 7.
    GNUniverse - May the source be with you...
    9.3.2011 10:11 Der Teufel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    Nikdo nezmínil Neuromancera? Jak je to možné?
    18.3.2011 12:06 hex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Normální knížky pro ajťáka? Pár jich je
    David Leavitt - Muz, ktery vedel prilis mnoho (zivotopis Alana Turinga)
    Stephen Levy - Hackers: Heroes of Computer Revolution
    Linus Torvalds, David Diamond - Just For Fun
    Neal Stephenson - Kryptonomikon
    vsechno od Williama Gibsona

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.