Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.
MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.
Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.
Databáze DuckDB (Wikipedie) dospěla po 6 letech do verze 1.0.0.
Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.
Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.
Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.
Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).
Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.
Chci vám pořát vše nejlepší do nového roku, mnoho zážitků, štěstí a lásku. Jo a ještě něco, mnoho zdařilé grafiky ;).
Chcete vědět, jak se kreslí tohle nebo tohle pouze pomocí grafických editorů dostupných zdarma? Gimp, InScape a další. Pokud nejste profesionálové a rádi by jste toto uměli, klidně se stavte.
Navštiv naši diskusi na http://www.quetzal-diskuse.own.cz/. Došlo k poškození databáze, za to se omluvám.
Nevíte, jaké štětce si vybrat? Zeptejte se. Nevíte, kde se dají sehnat prima zdroje? Zeptejte se. Neumíte? Zeptejte se a já vám co nejdříve odpovím. Nečekejte na neskutečné otálení redakce s vydáním seriálu a začněte se učit ještě dnes!
Je tedy fakt, že nás tam zatím moc není, ale já jsem tam stále, tak vám má kdo dobře poradit
Bez registrace
Sem tam si najdu čas a polítám po netu za účelem nalezení některého grafického editoru, se kterým jsem ještě nepracoval. To už dělám nějaký ten rok. Na jednu stranu je docela výhoda umět pracovat v desítkách grafických programech, okamžitě se orientovat v čemkoli, kdo mi co předloží, ale zase na druhou stranu mám v té šišce guláš jako prase. Dnes bych se s vámi rád seznámil s grafickým editorem ArtWeaver.
Před pár dny jsem se začal zajímat o to, zda bych se v Gimpu dokázal poprat s grafikou nějaké aplikace. Jelikož jsem měl právě otevřený firefox, začal jsem ji tvořit právě pro něj. Jak to dopadlo se podívejte níže. Není to nic světoborného, ale na první pokus to snad jde. Ale jak vidíte, ono to i docela jde. Ten Gimp přeci jen není takový šunt :).
Edit: Co takhle zařadit tento druh grafiky do seriálu?
Řekl jsem si, že už bude potřeba koupit nějaké to výkonnější železo pro hry a pro náročné grafické aplikace. Proto jsem se optal lidí na živě a dostal vskutku uspokojivou odpověď. Čtěte dále a mrkněte na mou budoucí PC sestavu.
Dnešek ještě nekončí a protože mám dobrou náladu, jsem relativně vyspaný, tak poslední hodinku volna využiji k napsání krátkého pojednání o pluginu do Gimpu, který se jmenuje PSPI. Samotný název je nicneříkající, ale hned po začtení se do článku pochopíte. Zkušené gimpaře jistě nijak neohromím touto krátkou zprávičkou, která není žádnou novinkou, ale začínající uživatele dozajista tato zpráva potěší.
Protože ne vždy se fotka povede tak jak bychom chtěli a protože ne vždy nám to podmínky dovolují, musíme občas sáhnout po grafickém editoru a jaký se nám nabízí jiný, než Gimp. Na internetu je spousta návodů, jak doexponovat fotografii...
Možná jsem s Gimpem již otravný, ale nedá mi to, prostě mě zajímá a hlavně mě zajímá, jak si ho uživatelé upravují a hlavně dokují. Já, protože pracuji opravdu skoro se vším, co mi Gimp může poskytnout, potřebuji mít všechny důležité funkce hned po ruce. Svůj screen jsem samozřejmě přiložil.
Jistě, na internetu se můžeme všichni dočíst haldy flamewarů a výkříků na to či ono. Ale proč si to nesesumarizovat do několika bodů.
Veřte mi, že není žádný med pročítat ty nechutné diskuse pod většinou článků. Mým hlavním cílem je dočíst se co nejpodrobnější informace a pokud to bude množství komentářů vyžadovat (stížnosti na GUI), tak i nažhavit GIMP na plné obrátky a navrhnout nové GUI. Vím, je to troufalé a ode mě ošklivé, avšak zažene to nudu a mimoto můžu zkusit návrh protlačit do vyšších kruhů.
Mě osobně je zcela jedno, jak vypadá, pracuji jak s gimpem, tak i jeho "zrcadlem" v jiných OS.
Ahoj, pro začátek jsem si pro vás v gimpu připravil něco jednoduššího a to bude tvorba příjemně vypadající skleněné koule. Na realističnost se vydlábněte, to je to poslední, co by jste mohli v mé grafické tvorbě čekat.
GIMP, toť název grafického editoru oblíbeného u široké skupiny uživatelů. Následující článek, chcete-li úvodník vám editor představí a pokud možno navnadí, byť jen k jeho průzkumu.