Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].
V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.
O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.
Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.
Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.
Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.
Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).
Apple představil (keynote) iPad Pro s čipem Apple M4, předělaný iPad Air ve dvou velikostech a nový Apple Pencil Pro.
Richard Biener oznámil vydání verze 14.1 (14.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 14. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.
Free Software Foundation zveřejnila ocenění Free Software Awards za rok 2023. Vybráni byli Bruno Haible za dlouhodobé příspěvky a správu knihovny Gnulib, nováček Nick Logozzo za front-end Parabolic pro yt-dlp a tým Mission logiciels libres francouzského státu za nasazování svobodného softwaru do praxe.
Tak jsem konečně dorenderoval i druhou verzi své zápočtové animace do PB009 – základy grafiky. Jelikož jsem nad tím seděl docela dlouho (jsem lama a tohle byla má první animace) a její součástí je i obligátní tučňák (pokud byste to nepoznali, tak je to ta tlustá tmavá potvůrka, co tam máchá křídly ), řekl jsem si, že sem hodím link, abyste mohli zkritizovat, jak se mi to nepovedlo...
Příznivce OSS zklamu, dělali jsme v Cinema 4D na WinXP, ale musím konstatovat, že Cinema je výrazně pohodlnější nástroj než Blender (z mých nepříliš bohatých zkušeností, pohledem začátečníka) i přes mou snahu blenderu trochu nadržovat za jeho trochu "vimařské ovládání".
Jinak zvědavci si mohou kliknout na video v MPEG4 640 na 480 (cca 3,7 MB), které je asi o třetinu zrychlené a i tak se mi renderovalo 15 hodin, 16 minut a 26 vteřin. Nebo na video v MPEG4 320 na 240 (cca 5 MB), které má sice menší rozměry, ale je v zamýšlené rychlosti. Renderovalo se 9 hodin, 59 minut a 16 vteřin. Děkuji pánům správcům z windowsové sekce našeho CVT, že mi dovolili zamknout počítač na celý víkend a dnešní noc, aniž bych měl blokaci účtu .
(Pokud má někdo problém s mpeg4, nechť si změní koncovku mpeg na avi a stáhne si to v avíčku, které je ovšem "trochu" větší )
Update: grrr, v anketě se vyfiltroval text v uvozovkách. Mělo tam být: chybí tam cedulka "powered by tučňák".
Tiskni Sdílej: