abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 35
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    Rozcestník

    Byl jsem plavec

    23.5.2006 22:05 | Přečteno: 1143× | poslední úprava: 23.5.2006 22:09

    Musím se přiznat že je pro mne velmi obtížné vysvětlovat lidem, kteří vlastně si vůbec nedovedou představit marast „socialismu”, co měl spět ke komunismu, jak to skutečně bylo. Jak jsem jezdil jako mladý lodník na lodích, které uz byly zastaralé jako nové.

    Jak jsem jezdil na lodích, co pamatovaly ještě první republiku a byly v lecčems modernější než ty co stavěli soudruzi. A konečně jak jsem jezdil na lodích, kde jsem v osmdesátých letech tahal kotvu ručně, myl jsem se v lavoru a když ve Schackenburgu na západních hranicích úplné náhodně přišel západoněmecky celník do kajuty, tak byl překvapený nikoliv nepořádkem, ale chudobou vybavení. Málokdy jsem se styděl jako tenkrát.

    Jak jsem se styděl, když jsem na hranicích v Kumlosnu byl odbavován celníky a policajty bývalé DDR a vypadalo to vždy jako osobní prohlídka v Sing Singu. Nebo na Mírově. Zaminované hranice od Kumlosnu do Lauenburgu podél Labe, dlouhý plot, strážní věže a neustálý dohled. Korea A DDR, nestřeženější hranice na světě.

    Styděl jsem se protože jsem měl možnost vidět už tehdy kam to dopracovala země, jež patřila kdysi mezi deset nejvyspělejších států světa. Země jež vyvážela technologie a know-how. Ta hořká možnost srovnání.

    Nebyl jsem komunista, ale měl jsem štěstí, že moji rodiče, měli „dělnický původ.” Tak jsem se k té plavbě dostal. Tam venku jsem se vždy cítil jako chudák, protože tak jak mě vykořisťovali komunisté, tak to nesvedl ani největší kapitalistický vydřiduch. A přesto jsem byl mnohými považován, za šťastlivce.

    Z 1200 plavců bylo asi 800 komunistů, z toho tak 50% práskačů. Stačilo málo a končilo se z ježděním. Pokud by se mi chtěla má bývalá žena pomstít, stačilo ji aby řekla, že chci utéct a dost dlouho bych se nesvezl.

    Byl jsem doma za pár korun a ani tu dřinu jsem nesměl dělat. Vrátím se k tomu vykořisťovaní. Bral jsem 25 DM diet na Západě. Správně jsme měli brát 50, ale protože jsme měli sporák na uhlí a postel na lodi, tak jen polovinu. Za kajutu jsem tedy denně platil 25 DM. Při kursu 15 Kčs za jednu DM si to v tehdejších cenách může každý spočítat.

    Nepopírám, že když jsem jezdil, což bylo většinou, tak na československé poměry jsem si žil nadprůměrně. Měl jsem možnost ledacos dovézt, leccos propašovat. Dělali jsme to tak všichni. Stále na hranici zákona. V Hamburku jsme chodili na šichty. Vykládat, nakládat. Firma by musela najímat Němce a to by ji stálo průměrně za dělníka kolem 120 DM na směnu.

    Já jsem dostal za 8 hodin 22 DM a pokud to byla pytlovina, která se nakládala ručně, tak 25 DM. Nepopírám, že i o tohle vykořisťovaní byl mezi plavci zájem. Dostat za cestu 500 DM se považovalo za slušné. Ale to se pracovalo na dvě šichty. Nakládat do kamionu pytlovinu byla zvláštní lahůdka. Zvlášť, když to byly třeba metrákové žoky a musely se štosovat.

    Je fakt, že moje děti měli věci,které většina dětí tehdy neměla. Moje bývalá manželka nepracovala až do doby než se rozvedla, protože ji nebavilo stále čekat kdy budu doma. Doma jsem moc nebyl. „Žena plavcova v létě bez muže v zimě bez peněz.” To se tak říkalo. Stále hlídaný, stále kontrolovaný. Přesto jsem jezdil nikoliv kvůli penězům ale protože mě to bavilo. Přes všechny nevýhody jsem patřil mezi málo těch „vyvolených,” co se podívali jinam než do DDR Maďarska nebo Polska. V osmdesátých letech se i do Polska každý nedostal jen tak.

    I tak obyčejné povolání jako je Labský plavec za komunismu bylo exkluzivním zaměstnáním. Na Západě to bylo tehdy tím čím je to i dnes u nás. Povoláním, jež má velmi málo výhod a jež dělá málokdo protože do světa se podívá mnohem snadněji a s podstatně menší námahou. Dokonce to byl i učební obor. „Exkluzivní učební obor” Ale jinak takový lodník je prostě jen lépe placený údržbář a uklizečka.

    Jako plavci jsme se měli „dobře” protože jsme měli věci, co ostatní neměli. U nás je neměli. Tam na Západě byly stejně jako dnes tady považované za běžné. Ještě z té doby mám věž. Schneidra. Pamatuji se že mě tehdy stála 800 DM. U nás nikdo takovou nesehnal ani v Tuzexu. Mám ji dodnes a dodnes je vynikající.

    A teď řeknu něco, co asi pochopí málokdo. Po roce 1989 jsem šel se svojí životní úrovní dost dolu. Hodně dolu. Dobrovolně. Odešel jsem od plavby. Mohl jsem tam zůstat a mohl jsem stále dost vydělávat. Neudělal jsem to. Chtěl jsem něco jiného.

    Díky změně poměrů jsem si vystudoval co jsem chtěl. Dělám to co jsem chtěl dělat a zaplatil jsem si vzdělání. Použil jsem na to i peníze, které jsem si ušetřil u plavby. Cestuji a dnes po několika letech odříkání, protože jsem se zcela přeorientoval a začínal jsem po čtyřicítce jako kdysi ve dvaceti, se mám zhruba asi tak jak jsem se měl před dvaceti lety. Moje dospělé dcery určitý čas vydělávaly víc než já. Nezáviděl jsem jim to a přeji jim to.

    Měl jsem se za totáče dobře. Opravdu dobře, a přesto bych si nepřál aby jestli budu cestovat, zase rozhodoval uliční výbor a stranická buňka. Jestli o tom zda moje děti budou studovat rozhodoval můj původ a nikoliv schopnosti mých dětí. Nepřeji si návrat časů, kdy se stály fronty na toaletní papír, dámské vložky, a nebo třeba i ocet. kdy každý řezník byl „král” protože mi výměnou za džíny, které jsem propašoval nechal játra a maso na řízky.

    Proto nebudu volit ani socany ani komunisty. Nechci aby se ty časy vrátily jenom třeba náznakem. Chci být svobodný a být si za sebe odpovědný. Nepotřebuji aby mi nějaký soudruh zase říkal: „Poslyš soudruhu, co to máš na sobě? A co to soudruhu říkáš a co to čteš?” Tak tohle opravdu už nechci. Protože jsem svobodný člověk, který zažil nesvobodu a své svobody si dnes sakra váží.

    Nebyl jsem komunista a jsem hrdý na to, že jsem jím nikdy nebyl, že jsem nepodleh pokušení výhod, které to mělo u takové firmy jako byla ČSPLO tomu tlaku a zůstal jsem tím čím jsem zůstal.

    Člověkem, který nikdy nepotřeboval rudou knížku jako živnostenský list a uživil se zcela poctivě prací. A když dostal možnost dělat co dělat chce, tak to udělal.

           

    Hodnocení: 90 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    23.5.2006 22:16 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Takévé vzpomínky jsou velmi poučné. Bylo by to dobré čtení pro komunistický dorost.
    23.5.2006 22:34 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Mladi soudruzi stejne neuveri. Jsou zmateni tou stupidni propagandou o spravedlivem svete. A to i presto, ze maji nekteri IQ 150 .
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.5.2006 23:56 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Nejhorší je, že hned dvě osoby v mém okolí mají tento problém. Spravedlivě jedna k ČSSD a jedna ke KSČM. Na druhou stranu se za to možná do jisté míry stydí, protože se tím moc nechlubí.
    24.5.2006 08:17 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    skoda ze i ty se nestydis za tu Narodni stranu.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    Ku8aZ avatar 24.5.2006 10:39 Ku8aZ | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Eh... nemá to něco společného s neonacistama?
    Čeho se vlastně člověk bojí, když se bojí tmy...? jabber: ku8az AT jabbim.cz
    24.5.2006 10:51 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Proč bych se měl stydět? :-D Rozhodl jsem se volit ji sám za sebe. Ale nejsem členem jejím, ani žádné jiné politické strany.
    24.5.2006 11:29 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Rekl jsi ze nekdo z tveho okoli voli CSSD a mel by se stydet, ty by jsi mel, kdyz chces volit narodni stranu chodit kanalama.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    24.5.2006 11:41 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Já jsem zmiňoval něco horšího - že tyto osoby vstoupily do jakýchsi mládežnických spolků těchto dvou stran. Souhlasím ale s názorem, že volit ČSSD či KSČM je ostuda. A proč bych měl chodit kanálem, když chci volit NS?
    Dalibor Smolík avatar 24.5.2006 11:57 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Zkušenost mi velí, že jakékoliv hnutí, strana, filozofický směr, který hlásí rychlou cestu k blahobytu, je chimérou (Komunismus, nacismus, atd.). Takový směr pak po nezdaru vždy pak ukazuje na nějakého konkrétního viníka: kulak, kapitalista, Žid, Rom, odeesák....Jediná cesta k prosperitě je svoboda + tvrdá práce + odříkání + obrovská trpělivost. Tohle pochopil např. Churchill. Z tohoto důvodu bych nikdy nevolil Národní stranu, která právě jde tou "rychlou" cestou k prosperitě. V
    Volil bych stranu, která prosazuje prověřené metody na základě dlouhodobých zkušeností. Takovou stranu tady nemáme, ale nejblíže je jí ODS.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.5.2006 12:45 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Strana, která by prosazovala prověřené metody na základě dlouhodobých zkušeností, by to mohla být jen jedna jediná. Že by KSČM? Ze stran demokratických takovou vybrat nemohu. ODS má sice poměrně dobrý program, ale věnuje se málo otázkám národní suverenity - proto NS. (Jeden Václav Klaus nestačí, přesto že to je dobrý prezident.)
    Dalibor Smolík avatar 24.5.2006 13:53 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Dlohodobé zkušenosti - měl jsem na mysli demokratické země, jako je GB, Švédsko, Kanada, Švýcarsko, nikoliv tuzemsko.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    24.5.2006 14:02 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Aha. Ale ani Velká Británie není bez chyb (mám na mysli neustálé třenice v Severním Irsku).
    24.5.2006 11:41 pp_jj | skóre: 8 | blog: kdysi jsem tu psal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Rekl jsi ze nekdo z tveho okoli voli CSSD a mel by se stydet

    A kde to řekl (resp. napsal)?
    Best viewed in Mozilla Explorer.
    Dalibor Smolík avatar 24.5.2006 11:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    S tímhle, pane Jílku, plně souhlasím. Já jsem také prožil kus života v komunismu, jsme téměř stejně staří. Ani já jsem se neměl na poměry špatně, občas jsem se dostal na Západ, pracoval jsem i na čs. velvyslanectví. Nebyl jsem perzekuován režimem a přesto bych nikdy nechtěl jeho návrat. Nejde o moji (málo významnou) osobu, ale o národ. To co z nás rudí udělali, to dokázal málokdo v historii. Ta každodenní ubíjející realita, shánění základních životních potřeb, poslouchat stále stejné kydy. Někteří mladí lidé neuvěří a nedivím se jim. Žijou v úplně jiném světě. Když jsem vysvětloval člověku žijícím mimo komunistický ráj (mladý Turek), že i uklízečka v domě donášela a určovala osudy vzdělaných lidí, tak mi odpověděl s naivitou vlastní řadě lidí: "A proč jste si takovou paní k sobě brali?". Tak jsem přestal vysvětlovat a rezignoval jsem. Dokonce i tady na abíčku, při pokusu o nastínění toho, co bylo, jsem byl velmi tvrdě napaden člověkem starým 22 let. Nemám mu to za zlé. On jen prostě netuší ... ani nemůže. To se musí prožít.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    23.5.2006 22:45 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Člověkem, který nikdy nepotřeboval rudou knížku jako živnostenský list a uživil se zcela poctivě prací. A když dostal možnost dělat co dělat chce, tak to udělal.

    Možná proto na Vás občas někdo útočí, někdo kdo to nezvlád a tu rudou knížku jako živnosťák měl...
    23.5.2006 22:50 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    No snad ne. Doufam, ze na me utoci protoze tomu co rikaji skutecne veri :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    23.5.2006 22:58 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Lidi jsou dneska různí :-)
    David Ježek avatar 23.5.2006 23:35 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    sice jsem podle nadpisu cekal nejakou anabazi ve stylu slavneho filmu Burta Lancastera, ale i tak opet vyborne poctenicko :-D
    24.5.2006 00:01 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Sem si vsim, ze ten film byl color. Tak ja ten blog priste vybarvim :-)
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    24.5.2006 08:14 tezkatlipoka | skóre: 35
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Na Socialismu nebylo spatne, ze jste meli vybavene kabiny spatne, ani to ze nebyly banany a pomerance. Bohuzel to mi spousta lidi podstrkuje, "kdyby jsi videl ty fronty na vsechno", jestli mel komunismus/socialismus padnout, ne kvuli frontam na maso, ale protoze nicil charakterove lidi, delal z nich udavace, pritakavace, probouzel v nich spoustu spatnejch vlastnosti. To je to co me na minulem rezimu děsí. A tihle pokrouceni lide bohuzel jeste žijí, a bude trvat dlouho, nez se z toho vzpamatujeme. Mojzis vodil izraelity po pousti tak dlouho, az umreli vsichni co si pamatovali na egypt, do zeme zaslibene privedl pouze jejich deti. To se musi stat i u nas. Bohuzel i Ty jsi produktem, a at uz jakymkoliv, a at uz se dnes chovas jakkoliv, jsi znehodnoceny zitim v tom paskvilu co tu byl. I ty jsi vedel, ze je to spatne, zral jsi jim to, nechal se vydirat aby jsi dostal marky, a mohl mit neco co nikdo jinej nemel. Mel jsi vez co nebyla ani v tuzexu, byl jsi King.
    Vaše řeč budiž ano, ano, ne, ne. Co je nad to, je od ďábla.
    24.5.2006 08:39 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Ja se necitim znehodnocený. A nežral sem jim to. Jezdil jsem lodí,vozil jsem zboží a tvrdě pracoval. Za peníze. :-) Za socialsmu, ale byl špatný ten marast do kterého nás uvrhli.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    24.5.2006 08:43 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Je na nás jestli se to vrátí. Jen na nás.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    24.5.2006 10:26 dan | skóre: 9 | blog: paranoia | JO60WA
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    ...dvakrat do stejny reky nevkrocite
    Víra se nikdy nezrodí jako výsledek racionální argumentace
    JiK avatar 24.5.2006 08:30 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Je to hezke, ale zbytecne, rudi to stejne nepochopi. Oni nikdy nezapochybuji, oni zkratka vedi...
    24.5.2006 08:42 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Ale aspoň řeknu co vím, co si pamatuji. Jestli to uslyší jen jeden není to zbytečné.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    24.5.2006 08:46 JaPe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec

    Za socializmu tim umel proplout a za kapitalizmu take. Dneska ti, co se jim plave lip jsou spokojeni a boji se navratu starych pomeru. Ti, co se ji plave hur jsou nespokojeni a navrat chteji.

    Mozna ale jde nekomu i o neco jineho, nezli pomerance a vez. Ale deli se stejne.

    24.5.2006 09:06 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Za socialismu jsem pracoval abych uživil sebe i rodinu, platil daně a živil stát. Za kapitalismu pracuji abych se uživil, platím daně a živím stát. Stát mi nikdy nic nedal. Co stát má, má i ode mne. Jestli tomu říkáte "uměl proplouvat" tak ano, uměl jsem tím proplouvat. Jestli podle vašeho hlediska schopný=nemravný, tak jsem zřejmě ve vaších očích nemravný.
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
    24.5.2006 09:45 JaPe
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec

    Schopny=schopny. Dalsi deleni muze nastat az podle zamereni schopnosti. Schopnost plest svetry, programovat, strilet, lecit, krast, pecovat o chude, obchodovat, rubat uhli a dalsi, muze znamku mravnosti dostat az v kontextu.

    Prace na cerno a pasovani se v podminkach totalitniho rezimu spatne posuzuje. V me minule profesi by se to mozna dalo oznacit i jako "smlouva s dablem" (ja nebudu pokuset mocne a oni mi nechaji materialne zajistit), ale take nemuselo. A nelze nikoho nutit k nejakemu odboji. Je to otazka priorit. Mne by to nepohorsilo ani v minule profesi, natoz v te soucasne.

    24.5.2006 10:55 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Byl jsem plavec
    Faj, jsem rád že to tak vidíte, Ano schopný se rovná schopný. jenže někteří lidé a především komunisté říkají. Kdo ví jak to je? Tak pro jistotu.....
    Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.