V přihlašovací obrazovce LightDM KDE (lightdm-kde-greeter) byla nalezena a již opravena eskalace práv (CVE-2025-62876). Detaily v příspěvku na blogu SUSE Security.
Byla vydána nová verze 7.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Tor Browser byl povýšen na verzi 15.0.1. Další novinky v příslušném seznamu.
Česká národní banka (ČNB) nakoupila digitální aktiva založená na blockchainu za milion dolarů (20,9 milionu korun). Na vytvořeném testovacím portfoliu, jehož součástí jsou bitcoin, stablecoiny navázané na dolar a tokenizované depozitum, chce získat praktickou zkušenost s držením digitálních aktiv. Portfolio nebude součástí devizových rezerv, uvedla dnes ČNB v tiskové zprávě.
Apple představil iPhone Pocket pro stylové přenášení iPhonu. iPhone Pocket vzešel ze spolupráce značky ISSEY MIYAKE a Applu a jeho tělo tvoří jednolitý 3D úplet, který uschová všechny modely iPhonu. iPhone Pocket s krátkým popruhem se prodává za 149,95 dolarů (USA) a s dlouhým popruhem za 229,95 dolarů (USA).
Byla vydána nová stabilní verze 7.7 webového prohlížeče Vivaldi (Wikipedie). Postavena je na Chromiu 142. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.7 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Intel vydal 30 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20251111 mikrokódů pro své procesory.
Byla vydána říjnová aktualizace aneb nová verze 1.106 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a videi v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.106 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.
Canonical pro své zákazníky, předplatitele Ubuntu Pro, prodloužil podporu Ubuntu LTS z 12 let na 15 let (Legacy add-on). Týká se verzí od 14.04 (Trusty Tahr).
Homebrew (Wikipedie), správce balíčků pro macOS a od verze 2.0.0 také pro Linux, byl vydán ve verzi 5.0.0. Nově je oficiálně podporován Linux ARM64/AArch64. Na stránce Homebrew Formulae lze procházet seznamem balíčků. K dispozici jsou také různé statistiky.
while (int a = getData()) {
// kód
}
for (int a = getData(); a; a = getData()) {
// kód
}
Nicméně tohle už v C++ validní není:
do (int a = getData()) {
// kód
} while ((a = getData()));
Takže nás to nutí psát ošklivé konstrukce jako třeba:
{
int a = getData();
do {
// kód
} while ((a = getData()));
}
Smyslem je pracovat uvnitř cyklu s hodnotou proměnné a, ale podmínku testovat až na jeho konci.
Přitom ale chceme mít rozsah platnosti proměnné omezen na daný cyklus.
Že by po podobné konstrukci C++ byla poptávka, můžeme soudit podle dotazů zde a zde.
Řešením může být tato obskurní knihovna.
A následný kód je najednou validní.
do (int a = getData()) {
// kód
} while ((a = getData()));
Důležité je, že tato knihovna neporuší původní syntaxi klíčového slova do v cyklu do-while.
Ještě dodám, že ty dvojité závorky jsou tam záměrně. Jinak by GCC vypsalo varování:
warning: suggest parentheses around assignment used as truth value [-Wparentheses]Pokud se vám takové konstrukce líbí, tak z tohohle a tohohle budete nadšeni.
Tiskni
Sdílej:
do {
...
} while( getData() );
případně, pokud bych chtěl ten výsledek, tak
int a;
do {
...
} while(( a=getData() ));
a definovaná, ale během první iterace nebude mít definovanou hodnotu!
Nicméně tohle už v C++ validní není:
do {
// kód
} while (int a = getData());
A k čemu je tato konstrukce dobrá? Proměnná "a" vznikne až v podmínce u while na konci bloku, takže se nemůže použít uvnitř, a zanikne při opuštění cyklu.
while (int a = getData()) {
// kód
}
Je moc uzitecna konstrukce, obdobne jako:
if (int a = getData()) {
...
}
A za tohle bych programatora zabil:
switch (int a = getData()) do default: {
// kód
} while ((a = getData()));
Blog prispevek naprosto onicem. C++ ma milion dalsich vlastnosti, ktere by si zaslouzili hate, ale tohle zrovna ne.
Nicméně tohle už v C++ validní není:
do (int a = getData()) {
// kód
} while ((a = getData()));
Jen pro info. Toto se také nepřeloží :D.
#include <iostream>
#include <functional>
int glob = 10;
template <typename TData>
void do_loop(const std::function<TData ()> &getter, const std::function<void (TData&)> &worker)
{
TData data = getter();
do {
worker(data);
} while ((data = getter()));
}
int main()
{
int i = 65;
do_loop<int>([&]() { return glob--;}, [&](int &d){ std::cout << i + d << "\n"; });
return 0;
}
Jinak ten zápis s dvojím voláním getData() mi přijde úplně normální...
Obskurní konstrukce? To by se to taky mohlo napsat takto:
Jinak ten zápis s dvojím voláním getData() mi přijde úplně normální...
Myslím tu třetí možnost s do-while zabaleným scopu.