Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Byla vydána nová verze 6.3 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.15.
Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].
JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.
Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových
… více »Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).
formát | datový tok [bpp] | kompresní poměr |
---|---|---|
PNG | 11.461131 | 2.094034 : 1 |
JPEG 2000 | 10.620645 | 2.259749 : 1 |
WebP | 10.619910 | 2.259906 : 1 |
H.265 | 12.460111 | 1.926146 : 1 |
FLIF | 9.978515 | 2.405167 : 1 |
JPEG XR | 11.575239 | 2.073391 : 1 |
AVIF | 12.039541 | 1.993431 : 1 |
FFV1 | 10.267328 | 2.337511 : 1 |
WebP 2 | 10.007292 | 2.398251 : 1 |
formát | datový tok [bpp] | kompresní poměr |
---|---|---|
PNG | 4.628656 | 5.185090 : 1 |
JPEG 2000 | 6.094012 | 3.938292 : 1 |
WebP | 4.294325 | 5.588771 : 1 |
H.265 | 7.158238 | 3.352780 : 1 |
FLIF | 3.774639 | 6.358223 : 1 |
JPEG XR | 8.097638 | 2.963827 : 1 |
AVIF | 8.198868 | 2.927233 : 1 |
FFV1 | 5.333731 | 4.499664 : 1 |
WebP 2 | 3.621495 | 6.627097 : 1 |
Tiskni Sdílej:
formát | datový tok [bpp] | kompresní poměr |
---|---|---|
bzip2 | 13.915411 | 1.724706 : 1 |
xz | 14.344152 | 1.673155 : 1 |
zstd | 15.619418 | 1.536548 : 1 |
brotli | 14.320850 | 1.675878 : 1 |
by bylo zajímavý vyzkoušet jak moc sou ty vobrázky v různejch formátech jakoby zranitelný proti náhodnýmu poškození nějakejch pár bitů taky :O :O voni si nejspíž vybrali formát podle tohodle taky :O ;D
to ale pak už nebude nějakej normální běžnej obrázkovej formát a bude to záviset na nějakým programu/kodecích ne?? :O :O
nejvíc nejlepší mi připadá mit různě poschovávanejch hrozně moc kopií toho samýho vobrázku a pak kdyžtak principem majority požkozenej vopravovat když se pozná chyba :O :O
optipng
), aby prošel kompletně všechny metody, tak to trvá. Ale kupodivu to zmenší velikost jen o 1% oproti "běžně" optimalizovanému png.
V rámci nějakého interního katalogu obrázků mám v toolchainu toto (python, Pillow):
from PIL import Image image.save(newfilename, 'png', optimize=True)Moc jsem nezkoumal co přesně "optimize=True" vlastně zapíná, protože vliv na rychlost (pocitově) to nemá skoro žádný, ale výsledné png je podle optipng (které trvá klidně i několik minut) cca o 1% větší než to nejlepší. Potom je docela zajímavá možnost použít nějaký skutečně bitmapový formát, třeba suckless farbfeld (který neřeší vůbec nic a je to jen pole pixelů) a použít nějakou obecnou kompresi (jak už zde byl uveden třeba bzip2 nebo zstd nebo cokoliv).
Jasným vítězem se stává formát FLIF.Mi přijde, že výsledek je až nezajímavě vyrovnaný. Nějakých zhruba +/- 10 % kolem běžného PNG. Shrnul bych to tak, že nejlepší je použít bezproblémové a rozšířené PNG, neboť alternativy jsou sice trochu lepší, ale ne o tolik, aby to stálo za námahu.
Zopflipng je ve všech případech nejlepší, ale taky trvá obludně dlouho.Já jsem zkoušel tebou doporučené parametry a jelo to hodinu. Potom jsem to stopnul. Nějakej 2MPx screenshot ze hry. To je asi dost nepoužitelné.
optipng -o7
trvá tak minuty. I obyčejný imagemagick convert -quality 100
odvede velmi dobrou práci v jednotkách sekund. (Optipng to zmenší tak o 2%, což už asi nemá smysl řešit.)
pngout má zásadní nevýhodu. Není v žádné distribuci. Ani v BSD portech. To by musel být fakt unikátní zázrak, aby si to lidi kompilovali.
tam na tý stránce nevidim nikde rgb24 :O :O
vidim jenom rgb8 a rgb16
nj to mi jako taky mohlo dojít :D
ale stejně chci svejch 72bpp :D :D ;D ;D
TIFF - historicky býval nejpouživačnější, hodně existujících archivů. Mám na CD/DVD z fotolabů hodně do TIFF naskovaných negativů.