Bylo vydáno OpenBSD 7.7. Opět bez písničky.
V Tiraně proběhl letošní Linux App Summit (LAS) (Mastodon). Zatím nesestříhané videozáznamy přednášek jsou k dispozici na YouTube.
Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE Plasma? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE Plasma.
Berkeley Humanoid Lite (Onshape, GitHub) je open source humanoidní robot. V amerických cenách jej lze sestavit do 5000 dolarů.
Jakub Jelínek oznámil vydání verze 15.1 (15.1.0) kolekce kompilátorů pro různé programovací jazyky GCC (GNU Compiler Collection). Jedná se o první stabilní verzi řady 15. Přehled změn, nových vlastností a oprav a aktualizovaná dokumentace na stránkách projektu. Některé zdrojové kódy, které bylo možné přeložit s předchozími verzemi GCC, bude nutné upravit.
Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Staronovým vedoucím zůstává Andreas Tille.
Jason Citron končí jako CEO Discordu. Od pondělí 28. dubna nastupuje nový CEO Humam Sakhnini, bývalý CSO Activision Blizzard.
Článek na Libre Arts představuje baskytarový multiefekt Anagram od společnosti Darkglass Electronics. S Linuxem uvnitř (licence, GitHub).
Městský soud v Praze vyhlásil rozsudek, který vyhověl žalobě novináře Jana Cibulky, který s podporou spolku IuRe (Iuridicum Remedium) požadoval omluvu od státu za to, že česká legislativa nařizuje operátorům uchovávat metadata o elektronické komunikaci. To je přitom v rozporu s právem. Stát se musí novináři omluvit a zaplatit náklady řízení. Především je ale součástí přelomové rozhodnutí o nelegálnosti shromažďování dat a o
… více »Americké technologické firmy Apple a Meta Platforms porušily pravidla na ochranu unijního trhu, uvedla včera Evropská komise (EK). Firmám proto vyměřila pokutu – Applu 500 milionů eur (12,5 miliardy Kč) a Metě 200 milionů eur (pět miliard Kč). Komise to oznámila v tiskové zprávě. Jde o první pokuty, které souvisejí s unijním nařízením o digitálních trzích (DMA). „Evropská komise zjistila, že Apple porušil povinnost vyplývající z nařízení
… více »Autoškola národa je tu opět s námi a tentokrát tam hned zkraje byla jedna velmi trefná ukázka.
Pominu to, že na obrazovce je velmi snadné a pochopitelné přehlédnout, že tam je nějaké zpětné zrcátko a v něm je auto. Já ho zaznamenal, protože jsem tušil, na co naráží. Faktem je, že na řidiče, co sotva zahlédnou někoho, kdo se třeba jen blíží k připojovacímu pruhu, tak mi to hned frnknou do levého pruhu, mé brzdné destičky vzpomínají s horkostí na duši. Paradoxně to nebývají od pohledu nezkušení řidiči.
Pokaždé, když mi to někdo udělá, tak tomu říkám přednost naruby. Někdo, kdo nám na dálnici jedoucím má dát přednost, ve výsledku vyvolá to, že já v pruhu levém dupu na brzdy - mě se to tam přece nemá naprosto týkat. A znám i jiné experty - typicky TIRáky, co vám to obdobným způsobem vpálí do levého pruhu, jakmile se v kopci rozhodnou, že musí předjet svého o 4 km/h pomalejšího kolegu.
V diskuzi na odkazovaném iDNESu se objevil i další "nešvar", který může mít špatné důsledky, a i když se může zdát naprosto neuvěřitelný, už se mi stal dvakrát - na stejném místě.
Začátek R7 (i když v těch místech je to vlastně ještě ulice "Pražský okruh", resp. "Lipská") je známý krátkými nebo žádnými připojovacími pruhy. Když jedete z Evropské směrem k letišti, máte nějakých 30 metrů na připojení na silnici s poměrně hustým provozem. Na mapě to může vypadat lépe, v reálu se ten připojovací pruh brzy začne zužovat. Kdykoliv se připojuji, musím velmi rychle udělat rozhodnutí:
Situaci c) v hustém provozu "odpoledne kolem čtvrté" zažívám asi v 40 % případů, ale občas někoho nenapadne uhnout, takže se to stane i jindy. Dvakrát se mi už ale stalo - a paradoxně v naprosto řídkém provozu, kdy by logickým řešením bylo uhnout do levého pruhu, to, že řidič na dálnici začal zpomalovat. Bohužel až v moment, kdy jsem také začal zpomalovat. A zatímco jsem se blížil ke konci připojovacího pruhu, tak on brzdil dál, až na té dálnici úplně zastavil(!). Následně na mě ještě začal troubit.
Je to velmi nebezpečné. Daná situace má hned několik řešení, přičemž každé je mnohem lepší: a) přejet do levého pruhu b) jet pořád stejně rychle dál c) když vidím, že připojující opravdu jede pomalu, tak zrychlím, abych mu uvolnil místo. Bez nějakého propojení mozků, aby jeden věděl o druhém, co má v úmyslu, to prostě na podobně krátkém nájezdu udělat nejde. A myslíte si, že to udělala vyklepaná ženská nebo řidič začátečník? V žádném případě, opět muž 30-40 let.
Celkově se v ČR neskutečně démonizují rychle jedoucí řidiči. Faktem je, že mě nikdy žádný takový řidič neohrozil, a to ani když jsem řídil pomalejší vehikl. Když už, tak mi naznačí, že jim mám uhnout, já si toho jako pozorný řidič všimnu a uhnu jim. Dokonce ani agresivní taxikáři pro mě nepředstavují takový problém. Jako problém naopak vidím:
Jenže pro trestání (nebo jiné řešení) těchto problémů prostě nestačí postavit budku s radarem a jen vyjíždět pokuty z počítače. Celkově je ale důležité se chovat hlavně předvídatelně.
A kde jinde by to měli tlouct lidem do hlavy, když ne v autoškole?
Vesnická autoškola, kde vás nikdy nevezmou "do provozu" je průšvih. Mám jednu takhle "vyučenou" kamarádku a té třeba vůbec nic neříká bezpečný odstup. Mimochodem, pojišťovna jí už vypověděla havarijko.
Já měl před těmi 5 lety autoškolu sice městskou, ale přesto mizernou. Pan školitel si ze svých studentů dělá taxikáře, tzn. se jezdí tak, jak má on zrovna někde vyřizování - bez ohledu na potřeba studenta. Jednou jsem místo nej měl "supl" a ten po chvíli vypozoroval mé chyby a nedostatky, a tak jsme prostě půl hodiny kroužili od křižovatky ke křižovatce po sídlišti. Za tu jednu jízdu jsem se naučil víc než během všech ostatních dohromady.
Nějaká výuka "best practices" naprosto neproběhla. Ale to už promlouvám do duše vám, autoškoláci.
Tiskni
Sdílej:
a hned s tím trochu souvisí problém prostředního pruhu, kdy levý a pravý pruh frčí a v prostředním se vlečou hovádi, kterým ten pravý asi není dost dobrýTohle dělám i já, když jezdím do Prahy - Jižní spojka, neděle, kolem půlnoci. 3 pruhy, kamiony mohou jezdit jen v pravém. Omezení rychlosti: kamiony 60km/h, ostatní 80km/h. Většinou jedu 75-80km/h a během pár minut se mi za prdel nalepí kamion (klidně i na ~5m). No, a co teď? Můžu přidat, ale pak riskuju, že mě vyberou. Můžu normálně pokračovat, ale pak ten debil za mnou začne houkat a blikat jako vánoční stromeček - a co hůř, ve chvíli kdy bych musel rychle zastavit nebo zpomalit mám několikatunovou návštěvu v kufru. Tak holt jedu v prostředním.
No, a co teď? Můžu přidat, ale pak riskuju, že mě vyberou.Pro jistotu si prohlídni článek "JJ versus Magistrát" (kde jinde, než na DFENSovi). Tam něco podobného uhrál na krajní nouzi ( a to za ním jel pitomý osobák).
Někdo, kdo o sobě tvrdí, že má nalítány sta tisíce kilometrů se zařadí do pruhu takovým způsobem (a bez blinkru) haha.hm, a tedy s těmi statisíci kilometrů jako automaticky ztrácí možnost udělat chybu? - já bych to tedy viděl jinak, i když se zkušenostmi pravděpodobnost chyby v každé jednotlivé situaci klesá, tak lidové "jednou to přijít musí" platí stále, a čím více pokusů, tím větší šance, že se to během nich stane (házels' někdy kostkou?)
Docela mě zarazilo, že ten d...l, co jel v protisměru (a způsobil tak 8 dopravních nehod, na videu byla vidět auta na střeše) dostal jenom podmínku. Když to srovnám s mediálně vyrobeným "pirátem" Lacinou, tak je to hodně nepoměrNehodnotím konkrétní případy. Ale zase tak zvláštní mi to nepřijde, pokud se v jednom případě ukáže, že se jedná o úmyslný čin a v druhém neúmyslný.
Cokoli je lepší než čelní střet.
Tím bych si nebyl tak jistý. Při čelním střetu mě chrání největší deformační zóna, z boku jsou jen dveře. Nevím přesně, co všechno hodnotí crashtesty, ale co jsem viděl, tak to byly hlavně čelní nárazy. Sjet do příkopu může mít nepředvídatelné následky nemluvě o riziku, že všichni ostatní ujedou a celé se to hodí na mě.
Cokoli je lepší než čelní střet.Nemyslím si, že by při bočním střetu s čímkoli (autem, stromy, ...) takhle v pohodě vyskákali z auta.
Vtip je v tom, že nejde jen o ten směr, ale i o rychlost – při čelním střetu se rychlost obou objektů sčítá (takže třeba 70 plus 90 mínus, co se podařilo ubrzdit – místo: 70 mínus, co se podařilo ubrzdit + 0).Jestli máš pocit, že se při bočním střetu vektory rychlostí (při vzájemné rychlosti) nesčítají, tak máš v úvaze vážnou chybu. A jestli máš pocit, že se auto v krizových situacích pohybuje za všech okolností směrem vpřed, třeba na polygonu v Mostě (a podobných zařízeních, v Mostě jsem byl já) si můžeš za pár tisíc bezpečně vyzkoušet opak. Nehledě na to, že účinky rychlosti nejsou závislé pouze na součtu rychlostí, jak už se tu mnohokrát probíralo, takže například náraz o (součtové) rychlosti 90 km/h může mít podstatně menší následky než náraz o rychlosti 45 km/h do statného dubu. A to stále ještě vynechávám to, že auto velmi dobře tlumí čelní nárazy a velmi špatně tlumí ty boční. Navíc u hodně nepovedeného bočního nárazu je člověk ihned na ráně, což se u čelního neděje. A to není všechno. I lidské tělo daleko lépe odolává čelním nárazům než bočním. Takže když to vezmeš kolem a kolem, tak ve většině situací ti nejspíš vyjde čelní náraz za maximálního snížení rychlosti jako vůbec nejlepší volba. A to i když je šance, že by boční náraz byl do pevné překážky místo vozidla, které má svoji vlastní rychlost.
celkem úspěšně by se dalo skončit pod zadníma kolama návěsu.Zábrany proti podjetí dneska už trochu pomáhají.
Deformační zóny, pásy, airbagy, to všechno je stavěné hlavně na čelní náraz.Hlavně lidské tělo boční nárazy moc nemusí.
při čelním střetu se rychlost obou objektů sčítá .Co je to za blbost? Při čelním střetu dvou aut závisí na hmotnosti obou. V nejjednodušším případě (z pohledu fyzikálního výkladu), kdy se střetnou dvě stejná auta, stejnou rychlostí, je to stejné jako když jedno auto narazí tou stejnou rychlostí do betonové zdi. Když jsou auta různá, tak samozřejmě těžší vyhrává. Proto je blbost dívat se na hvězdičky v crash testech, dvoutunové Volvo z roku 80 na tom bude vždycky líp, než Fabia i se všemi pěti hvězdičkami.
Rychlosti se prostě sčítají.Z fyzikalniho hlediska to je blabol. To uz ti bylo vysvetleno.
S následky střetu už to není lineární, ale přesto platí, že náraz do protijedoucího auta bude horší než do téhož auta stojícího.To proto, protoze i to auto, do ktereho narazis absorbuje naraz, takze nedostanes plnou ranu. To nema se scitanim nic spolecneho.
Musíš předpokládat „za jinak stejných okolností“ – tzn. např. vrazím rychlostí 50 Km/h do stojícího kamionu vs. vrazím rychlostí 50 Km/h do téhož kamionu, který jede taky 50 Km/h proti mně.Pak ale musíš rychlosti protijedoucích aut sčítat bez ohledu na směr jejich čumáku, čímž celý tvůj argument pro čelní náraz a proti bočnímu padá.
ale přesto platí, že náraz do protijedoucího auta bude horší než do téhož auta stojícího.stojící auto předpokládáš zabrzděné, nebo odbrzděné? První případ ho dost přibližuje zdi s deformační zónou, u druhého bych čekal menší následky, neuž u čelního střetu.
"fašismus" na silnicích. Myslím ,že taky k tématu a není to vůbec hloupě napsané http://www.mises.cz/clanky/fasismus-na-silnicich-466.aspx
Faktem je, že na řidiče, co sotva zahlédnou někoho, kdo se třeba jen blíží k připojovacímu pruhu, tak mi to hned frnknou do levého pruhu, mé brzdné destičky vzpomínají s horkostí na duši.vs.
paradoxně v naprosto řídkém provozu, kdy by logickým řešením bylo uhnout do levého pruhu, to, že řidič na dálnici začal zpomalovat. Bohužel až v moment, kdy jsem také začal zpomalovat. A zatímco jsem se blížil ke konci připojovacího pruhu, tak on brzdil dál, až na té dálnici úplně zastavil(!).Tak ti nevim... Ma se uhybat do leveho, nema se uhybat do leveho... Nebo se ma uhybat, kdyz ty jedes v pripojovacim a nema, kdyz jedes v levem...
Najezd je navic reseny tak, ze ridic v pripojovacim nevidi do posledni chvile na prubezne pruhy a pak ma vterinu na rozhodnuti brzdit/zrychlit.no já jsem takhle jednou vlítnul pod kola nadměrnýmu nákladu při výjezdu z Benziny v Trhovým Štěpánově směrem na Prahu - počítal jsem klasicky s připojovacím pruhem, jenže on tam není, člověk rovnou najíždí do pruhu pro pomalý vozidla, a když jsem to zjistil, tak už bych to asi neubrzdil, tak jsem dupnul na plyn a doufal, že to ubrzdí on ... moc chutný, měli by tam asi dát stopku, protože tam vpodstatě nezbejvá než zastavit, aby člověk do toho pruhu viděl dokud je to schopen ubrzdit (kdyby tam místo kamionu jel osobák, tak bych ho viděl ještě o dost pozděj) :-/
Faktem je, že mě nikdy žádný takový řidič neohrozil, a to ani když jsem řídil pomalejší vehikl.Jsu tri moznosti:
180 km/h na dalniciPokud si to takhle někdo nevalí vyloženě za deště apod., tak by to samo o sobě nebyl problém. Největší ohrožení při jízdě 180 km/h je někdo, typicky velice pomalu jedoucí, co se vám do levého pruhu nacpe bez ohledu na to, že bude za sekundu mít někoho v kufru. Vždycky si říkám, jak by s tímhle pochodili na neomezených německých dálnicích, kde se už nemůžete vymlouvat, že jel moc rychle. A v čem se ty české dálnice (kromě kvality některých, kde se rychle jet nedá) od německých liší, třeba taková D8? Svým přejetím do levého pruhu nikdy nesmíte omezit, ani ohrozit.
zarazovani pul metru pred autoU letiště to někdy ani nejde jinak. Taxikáři to tam dělají den co den a významně to přispívá ke zrychlení provozu. Nehody jsem tam kvůli tomuhle ještě neviděl.
dojizdeni pul metru za autoTo není běžná jízda; to dáváte někomu, komu to ještě nedošlo, že brzdí provoz, čímž sám porušuje předpisy.
zarazovani se pul metru pred auto je bezne a urychluje provozV místech, kde jsem to popisloval jako přijatelný jev, se jede tak 40 km/h a nikoho to neohrožuje. To tam má vzniknout kolona až na ranvej?
V místech, kde jsem to popisloval jako přijatelný jev, se jede tak 40 km/h a nikoho to neohrožuje.Ve 40 km/h jedes jedenact metru za vterinu, takze pri pulmetrovem odstupu se nestacis ani leknout, kdyz ten pred tebou bude muset z nejakeho duvodu zabrzdit. Ano, jses spatny ridic a nedomyslis dusledky. Jen tak mimochodem, diky tobe podobnym jsem dnes musel obtezovat pri navratu z Bechyne obyvatele obci pri silnici II/603, protoze na dalnici se mi fakt nechtelo. Podle dopravniho zpravodajstvi se na D1 schuchly tri auta kvuli malemu odstupu a kolona byla sedm kilometru...
Třeba jen to najíždění do kufru. Kdo to dělá je blbeček a neměl by mít řidičák, na tom trvám. Nemá to žádný pozitivní efekt, je to nebezepčný a jedniný že najíždějící na namasíruje ego a přijde mu že ho má většího.Tak mi povězte, jak mu mám dát najevo, že blokuje do provoz a má se zařadit do pravého pruhu. Kouřové signály?
popripade varuju kratkym probliknuntim brzdovych svetel...to jsem udelal jednou a byl jsem ukazkove vybrzden (nenarval jsem to do toho idiota jen proto, ze jsem nejak intuitivne zacal brzdit uz kdyz zacal prejizdet za mnou do pravyho pruhu a predjete auto za mnou jelo dost pomalu na to, aby to stihlo taky ubrzdit). Od te doby tyto kokoty jen ignoruji a dal je nedrazdim, protoze jejich reakce muze byt nevyzpocitatelna a mit fatalni dusledky
Navic "neomezene nemecke dalnice" uz jsou davno mytus, krome tech novejsich na jihu je dneska vsude 120kmph. Ono i ty jejich dalnice nejsou zadny zazrak, pokud se neopravuje, na severu je spousta betonek snad jeste od Ady...Nedávno jsme projeli po severní části napříč z východu na západ a těch omezení rychlosti tam nijak zvlášť moc nebylo... pokud to nebyla práce na silnici, tak se to víceméně vyskytovalo jen kolem větších měst, kde byl hustý provoz.
Navic "neomezene nemecke dalnice" uz jsou davno mytusTo jsem taky v německu zjistil :). Naštěstí na značkách, ale mnoho mých přátel to zjišťuje až v půlhodinové „frontě na pokutu“, kdy si němečtí policajti stahujou hříšníky na jedno odpočívadlo do fronty a inkasujou je jednoho po druhém, a každý, kdo se s nima skouší dohadovat, tu frontu jenom zdržuje.
Kdyz jsem v levem pruhu a vidim dojizdet auto, tak mu pri nejblizsi VHODNE prilezitosti uhnu a nepotrebuju, aby me ze dvouset metru problikaval jak debil a jeste se mi lepil na prdel.Ono je ještě dobré když takového blba potkáš na dálnici a je v osobáku. Já ho potkal po cestě na nymburk na nějaké okresce, kde za obcí přehlédl padesátku a myslel si, že já jsem přehlédl konec obce. A ještě seděl v kamionu, nalepil se na mě na pět metrů a blikal, pak i troubil. HOdil jsem čtyřblik, přibrzdil, uhnul, kde to šlo, zastavil, počkal, až mě předjete a za tři minuty jsem ho předjel do kopce a už jsem ho neviděl. A zpět k tématu. Začínám mít pocit, že bych Luboše fakt nerad potkal v silničním provozu, když vidím, jakou představu o řízení auta a udržování bezpečnosti a plynulosti provozu má.
Problem se 180kmph je, ze pravidla rikaji max 130 a tudiz vetsina lidi logicky nepredpoklada, je tak nekdo pojede o padesat navic.Zrovna na D1 (minimálně na přehledných částech) mi přijde, že je 160 obecným zvykem – co jsem tak vypozoroval, tak to nejsou jednotlivci/exoti/piráti, ale velké skupiny jedoucí touhle rychlostí. Takže bych celkem řekl, že to tam lidé předpokládají (přestože je to fuj fuj nelegální rychlost) a ti co chtějí jet pomaleji, jedou v pomalejším pruhu a nikdo s tím nemá problém (až na stát). Samozřejmě při řešení nehody s policií můžeš říkat, že jsi nepředpokládal, že pojede někdo víc než 130 (90, 50). Ale lepší přece je, když na nějakou nehodu a policii vůbec nedojde – takže já osobně předpokládám, že ostatní můžou jet i rychleji, než dovolují předpisy. Z hlediska zákona je takový předpoklad možná zbytečný, ale z hlediska vyhnutí se nehodě je velmi užitečný. Je lepší předpokládat, že ostatní pojedou přiměřeně situaci (bez ohledu na čísla na značkách) a někteří dokonce trochu rychleji (ale už např. nebudu předpokládat, že tam někdo pojede 300 – takový „závodník“ se tam sice objevit může, ale je to značně nepravděpodobné).
160 na tachometru je asi 150 v reálu a cca o 15 % víceNedávno jsem si (u menších rychlostí) tuhle všudypřítomnou a stáleomílanou „pravdu“ kontroloval jak s GPS navigací, tak s různými měřicími tabulemi (kterým moc nevěřím). Pokud mi nechceš tvrdit, že i ta GPS si úmyslně přidává, tak jsem zjistil, že je to jenom pověra (tedy že to neplatí zdaleka v každém autě, a dokonce to neplatí v žádném z těch, kde jsem měl tu čest to strovnávat). Zbytek „výpočtů“ už přenechám jiným :).
tachometr = gps 50 = 46 90 = 83 130 = 121 140 = 131co si pamatuji tak bylo to zhruba vždy stejné na autech s kterýma jsem jezdil (Astra,Zafira,Octavia apod.).
GPS může mít docela velkou chybu, obzvlášť u malých rychlostí.Což pramálo souvisí s tím, jestli GPS má implementované úmyslné nadhodnocování rychlosti jako tachometry. Podle mě nemá.
Tohle není pověra. Ta ochylka je daná evropskými normami, musí být mezi nulou a 10 % + 4 km/h (nikdy ale nesmí ukazovat méně!)...V jedné větě říkáš, že to není pověra, a v další potvrzuješ, že odchylka může být správně až i nulová, a nakonec doplňuješ, že je to totální pověra, a že ve skutečnosti auta s menší odchylkou existují, a co víc, že je jich hodně (za předpokladu, že nemá každý nové auto). Já vážně nevím, co si mám myslet o tom, když diskutující se v jedné větě nějak vyjádří a v další se sám popře.
ve skutečnosti auta s menší odchylkou existují, a co víc, že je jich hodně (za předpokladu, že nemá každý nové auto).hehe, tohle mě zaujalo
Dojizdeni pul metru za auto a problikavani JE prasarna. Kdyz jsem v levem pruhu a vidim dojizdet auto, tak mu pri nejblizsi VHODNE prilezitosti uhnu a nepotrebuju, aby me ze dvouset metru problikaval jak debil a jeste se mi lepil na prdel. Takove ignoruju, popripade varuju kratkym probliknuntim brzdovych svetel... Spousta "dojizdecu" si neuvedomuje, ze je ten clovek nemusi zaregistrovat okamzite (hlavne, kdyz se pririti jak prasata), protoze zrovna resi ten polsky kamion vedle, co se mu tam chce nacpat, a pak to muze skoncit blbe...Taktiku jako lepit se na zadek používám ne hned, ale když mě evidentně ignoruje a není důvod, proč by mi nemohl uhnout do pravého pruhu. Vymýšlíte si věci navíc, které jsem nikdy neřekl.
brzdeni provozu je subjektivniTo není nic subjektivního. Podobní brzdiči způsobují naprosto zbytečně kolony na dálnicích. To je opět ukázková situace na R7, kdy oba pruhy jedou stejně rychle, dokud ženský ve předu nedá někdo důrazně najevo, že těch 85 km/h v levým pruhu není košer.
Taktiku jako lepit se na zadek používám ne hned, ale když mě evidentně ignoruje a není důvod, proč by mi nemohl uhnout do pravého pruhu.Aha, takže když mě někdo omezuje, tak ho rovnou ohrozím? Ach jo, a pak to na těch silnicích nemá vypadat tak jak to vypadá.
řidiče, kteří nesledují tvar křižovatky - vidí, že jedou po hlavní, ale že dle tvaru křižovatky de facto odbočují doleva a mně zkříží cestu, to je jim egálKrása silničních zákonů je v tom, že fungujou, ať už "tvar křižovatky sledujete" nebo ne.
Ten kdo z hlavni sjizdi a pritom krizi cestu druhemu mu musi dat prednost.Pokud vím tak takové pravidlo v zákoně neexistuje.
Prednost zprava nedava nikdo nikomu nikdy, protoze tam neni dost ulic stejneho levelu (hlavnich, nebo vedlejsich), aby se prednost zprava dala aplikovat.Jsou tam dvě hlavní, kde jedna je napravo od té druhé, proto platí přednost zprava.
Pokud se to bere jako jedna krizovatka s Vasatkovou, tak ta je zase jednosmerna pryc, takze tamtudy muze prijet jedine sanitka (ma prednost), polycajti (maji prednost), prase (lepsi pustit, nez zemrit)Tohle nějak nechápu, protože i kdyby tam někdo jel, tak proti autům z obou hlavních nemá přednost - auta jedou po hlavní. Jedině pokud by jel se zapnutým modrým majákem, pak má přednost absolutní. Jinak, zcela legálně tam můžou jet "v protisměru" i třeba popeláři nebo údržba silnic se žlutým majákem. Jiná situace by byla, kdyby jelo auto z Masarykovy směrem na jih a další auto vyjíždělo z Vašátkovy "v protisměru". Ten by měl přednost zprava bez ohledu na to, jestli porušil jednosměrku nebo ne. Když mu nedáte přednost a srazíte se, tak dostanete vyšší pokutu než on :)
Žádná povinnost dát přednost při sjíždění z hlavní komunikace v pravidlech není a dle pravidel zde jedete rovně (nevyjíždíte mimo pozemní komunikaci), takže pro vás neplatí ani povinnost dát přednost protijedoucím vozidlům. Zde jde opravdu o přednost zprava:
§ 22 Jízda křižovatkou
(1) Řidič přijíždějící na křižovatku po vedlejší pozemní komunikaci označené dopravní značkou "Dej přednost v jízdě!" nebo "Stůj, dej přednost v jízdě!" musí dát přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech přijíždějícím po hlavní pozemní komunikaci nebo organizované skupině chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty přicházejícím po hlavní pozemní komunikaci.
(2) Nevyplývá-li přednost v jízdě z ustanovení odstavce 1, musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech přijíždějícím zprava nebo organizované skupině chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty přicházejícím zprava.
A zatímco jsem se blížil ke konci připojovacího pruhu, tak on brzdil dál, až na té dálnici úplně zastavil(!).a ty se divíš, že to lidi dělaj, když jim to hovada jako autoři té "autoškoly" meldujou do hlavy? (na tvým linku se mi zobrazuje kulový, nechce se mi to řešit, vycházím z toho, co mi říkala ženská, že to viděla v televizi, a že tam v situaci, kdy na dálnici najíždělo auto, prosazovali jako správný řešení, že ten v pravým pruhu má začít brzdit ... fakt dementi
řidiče, co nepoužívají blinkr - místo toho se začnou pomalinku přesouvat do druhého pruhupomalinku? - eh, na které planetě žiješ?
že tam v situaci, kdy na dálnici najíždělo auto, prosazovali jako správný řešení, že ten v pravým pruhu má začít brzditTo vůbec neříkali! Správná odpověď byla, že se má opatrně jet dál.
dej záznam ... fakt si nemyslím, že by ženská měla halucinace ...že tam v situaci, kdy na dálnici najíždělo auto, prosazovali jako správný řešení, že ten v pravým pruhu má začít brzditTo vůbec neříkali! Správná odpověď byla, že se má opatrně jet dál.
Kdyz vidim, ze se auto chysta najet, radsi mu pribrzdim, nebo uhnu do leveho pruhu. I za cenu toho, ze nekdo bude muset ze svych 130 kmph zpomalit na 110.Nesmíš ho omezit, ani ohrozit. A nesmíš ani předpokládat, jak rychle jede, protože ti do toho nic není.
nesmíš ani předpokládat, jak rychle jede, protože ti do toho nic není.Opravdu?
Ja prejizdim vzdy, kdyz to neznamena nekoho v levym zavrit, pokud je dal, ma smulu
m) nesmět omezit znamená povinnost řidiče počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na pozemních komunikacích nijak nepřekáželznamena to, ze pokud pojedu traktorem po okresce, omezuju ostatni ucastniky a dopoustim se prestupku?
Pokud někdo na dálnici přejede do levého pruhu, ve kterém je v dálce auto, které kdyby jelo 130 km/h, nijak by ho neomezil, o žádné porušení zákona ze strany toho předního řidiče se nejedná – není tedy co omlouvat.A když to auto bude mít modrý majáček? :)
Není tam žádná zmínka o tom, že to platí jenom v případě, kdy ty řidiči v druhém pruhu dodržují maximální povolenou rychlost.To pak záleží na konkrétním případu. Např. když přejedu na přechodu chodce, který přecházel na červenou, tak to mě taky neopravňuje ho přejet. Ale zase když mi tam na poslední chvíli skočí a já to nestihnu ubrzdit tak už je to jeho smůla (že ignoroval semafor i to, že tam jede auto).
Ale pořád mi nepřijde moc v pořádku to, že někdo jedním okem mrkne do zrcátka a pokud se mu auto zdá daleko, tak se do toho pruhu nacpe, aniž by sledoval, jak rychle se to auto přibližuje...Reálná situace: jedu ve feldě 1.6 tímto místem směrem k Brnu (na jih) tak 110 km/h, řadím se zpět do průběžného, před křižovatkou z toho kopec udělá 90, dost na reakci pokud tam bude někdo přecházet nebo bude-li za obzorem bus atd. Normální situace. Nicméně: na úrovni stromů byla nějaká Š 120, nevěnoval jsem jí pozornost. Sotva se zařadím, mám škocnu na kufru a všechna ta tuzingová světla před maskou a na zahrádce mi perou do zrcátek... Aby mě byl schopen na tak krátké trase dojet, musel jet v místě, kde jsem ho poprvé viděl v zrcátkách, něco mezi 160-180 km/h. Měl jsem ho opravdu počítat s tím, že tam někdo bude překračovat předpisy ještě mnohem víc, než já?
vykládáte si pravidla po svém a než byste se raději díval do toho zrcátka o 0,5s déle, tak raději vlítnete pod rozjeté auto a způsobíte nehoduTady se nebavíme o něčem, co by vyřešilo dívat se dýl do zrcátka. Tady se bavíme o tom, že v levém pruhu nikdo není a je vidět tak daleko, že ani auto jedoucí 180 km/h, které by se v tom okamžiku objevilo na horizontu, nijak neohrozím – a přesto se vám po přejetí do levého pruhu přiřítí na zadek nějaký pirát.
To jste snad ještě nebezpečnější magor, než ti, co tam jezdí těch 180km/h.Nejsem. Nebezpečný jste vy, kdo tvrdíte, že do levého pruhu nesmí vůbec nikdo, protože co kdyby tam omezil někoho, kdo jede 210 km/h.
Argumentovat převozem do nemocnice je nesmysl. V zákoně o silničním provozu žádná taková výjimka není, a obecná úprava (krajní nouze) se na to nevztahuje.Poprosim k tomuto tvrdeniu judikaturu sudu. Idealne najvyzsieho, pokial by to slo. Inak to mozme povazovat za subjektivny blabol.
projedete obcí 70 km/h a žádní jiní účastníci silničního provozu tam zrovna náhodou nebylivs
naplnění materiálního hlediska přestupku úplně stačí.Ze vy pracujete na odbore dopravy nejakeho magistratu? Taku hromadu klamstiev do jednej vety totiz zvacsa dokazu napisat len oni.
Brat si zafakli cirkularkou do nohy, straca mnozstvo krvi.To k vyhodnocení situace úplně stačí, zbytek s tím nijak nesouvisí. V čase t + 0 minut poskytujete první pomoc, zastavujete krvácení. Pokud je tam druhý člověk, volá mezitím záchranku, jinak ji voláte vy po poskytnutí první pomoci. Dál už nezáleží na sekundách, takže je zbytečné to rozepisovat. Podstatné je totiž to, že v takovýchto akutních případech se nerozhoduje na operačním sále, ale při první pomoci. A když se budete řítit 120 km/h po okreskách, těžko budete někomu v autě poskytovat první pomoc.
A ano, mam UPLNE V PICI, ze som pri tom prekrocil maximalnu povolenu rychlost, niekde aj trojnasobne.Jak už jsem psal, krajní nouzí nelze ospravedlnit libovolné protizákonné jednání. To, že jste vlastní blbostí porušil dva zákony – silniční pravidla a neposkytl jste první pomoc – není krajní nouze. Příště poskytněte první pomoc a pak jeďte tak, abyste zraněného ani nikoho dalšího cestou nezabil – pro všechny to bude daleko lepší.
Jak už jsem psal, krajní nouzí nelze ospravedlnit libovolné protizákonné jednání.
Krajní nouzí lze ospravedlnit takové jednání, které odvrací přímo hrozící nebezpečí. Dále musí platit, že nebezpečí nelze odvrátit jinak a případné škoda nesmí být stejná nebo vyšší než ta, která hrozila. Krajní nouze se samozřejmě může vztahovat i na porušení pravidel silničního provozu. Tj. v případě úrazu na odlehlém místě bez signálu (nebo bez mobilu) nejspíš bude přípustné, když zraněného odveze opilý řidič vysokou rychlostí.
Já jsem netvrdil, že se na silniční předpisy krajní nouze nevztahuje; tvrdil jsem, že reálně nenastane takový případ, kdy by převoz někoho do nemocnice nepovolenou rychlostí splňoval podmínky krajní nouze.
Hm, tady jste to vykládal trochu jinak: Argumentovat převozem do nemocnice je nesmysl. V zákoně o silničním provozu žádná taková výjimka není, a obecná úprava (krajní nouze) se na to nevztahuje. Zákony můžete v krajní nouzi porušit jen tehdy, pokud je to nejlepší možné řešení – a to převoz někoho do nemocnice na vlastní pěst není nikdy.
Abych to shrnul - krajní nouze se vztahuje na všechno, tedy i na silniční provoz. Musí být ovšem splněny dost omezující podmínky, takže k takovým situacím bude docházet poměrně zřídka. Také nemusí jít jen o rychlou jízdu, ale třeba o řízení pod vlivem alkoholu, řízení bez ŘP, použití vozidla bez OTP atd.
obecná úprava (krajní nouze) se na to [= převoz zraněného do nemocnice jako o závod] nevztahuje.
Tohle může posoudit pouze soud a rozhodně není možné to předem vyloučit.
K těm případům, kdy by řízení pod vlivem alkoholu nebo bez ŘP bylo jednáním v krajní nouzi, bude docházet tak zřídka, že nemá smysl se jimi zabývat.
To je věc názoru. Já jen upozorňuji, že taková situace může nastat.
O situaci, že by jednáním v krajní nouzi byla rychlá jízda při převozu do nemocnice, lze v podmínkách ČR prohlásit, že nenastane nikdy.
Prohlásit můžete cokoliv, ale žádnou váhu to nemá.
Takže je nesmysl na silnici neustále očekávat, že někdo jiný jedná v krajní nouzi (mimochodem je zvláštní, že to všichni vztahují jen na silnici).
S tím souhlasím.
řízení pod vlivem alkoholu nebo bez ŘP přestává být případem krajní nouze v okamžiku, kdy je v dohledu nějaký jiný řidič, který je střízlivý a má ŘP…
Tohle by opět posuzoval soud. Je otázka, jestli bychom po člověku, který veze těžce zraněného do nemocnice, mohli toto požadovat.
Tohle může posoudit pouze soud a rozhodně není možné to předem vyloučit.Samozřejmě, že nakonec by to vždy posuzoval soud. Ale je možné předem říci, že v podmínkách současné ČR takový případ nikdy nenastane.
Je otázka, jestli bychom po člověku, který veze těžce zraněného do nemocnice, mohli toto požadovat.Měli bychom to po něm požadovat. Vlastní blbost snad ještě není důvod, proč ohrožovat na životě sebe a spoustu lidí okolo.
Měli bychom to po něm požadovat. Vlastní blbost snad ještě není důvod, proč ohrožovat na životě sebe a spoustu lidí okolo
Tak si zkuste představit v praxi. Vezete těžce zraněného v noci po opuštěné okresce. Jak budete zastavovat ostatní řidiče, pokud se vůbec nějaký objeví? Postavíte auto napříč silnice?
Jinak tou "nouzí" se řeší bývalá "nepřiměřená obrana" stejně jako "zločiny" (vypáčený dveře třeba) při požáru, povodni...
Tady se trochu pletete. Krajní nouze a nutná obrana jsou dva různé paragrafy, které řeší dvě různé věci. Nutná obrana se použije při odvracení útoku, zatímco krajní nouze při odvracení nebezpečí.
Předpokládat, že někdo hrubě porušuje zákony, samozřejmě žádný řidič nemusí.Nemusí, ale tím, že mě ohrozí, předpisy samozřejmě sám poruší. A většina těch adeptů by mě minimálně omezila, i kdybych jel 130 km/h.
Argumentovat převozem do nemocnice je nesmysl. V zákoně o silničním provozu žádná taková výjimka není, a obecná úprava (krajní nouze) se na to nevztahuje. Zákony můžete v krajní nouzi porušit jen tehdy, pokud je to nejlepší možné řešení – a to převoz někoho do nemocnice na vlastní pěst není nikdy.Měl jsem v autě švagrovou, které praskla voda a dostala silné bolesti (doteď je v tom autě flek). Takže namísto toho, abych uháněl do nemocnice o závod, jsem jí měl nechat odrodit na sedadle nebo někde zastavit, "dát si cigárko" a čekat na záchranku? Mimochodem šla rovnou na porodní sál a dítě bylo hned venku - porod byl opravdu rychlý.
Nemusí, ale tím, že mě ohrozí, předpisy samozřejmě sám poruší.Jedině v případě, že vy sám jedete plus mínus podle předpisů.
Měl jsem v autě švagrovou, které praskla voda a dostala silné bolesti (doteď je v tom autě flek). Takže namísto toho, abych uháněl do nemocnice o závod, jsem jí měl nechat odrodit na sedadle nebo někde zastavit, "dát si cigárko" a čekat na záchranku? Mimochodem šla rovnou na porodní sál a dítě bylo hned venku - porod byl opravdu rychlý.Ne, měl jste jet do nemocnice normálně. Tím, že jste jel jak o závod, jste vůbec ničemu nepomohl, ale spoustu lidí jste zbytečně ohrozil.
Vzhledem k tomu, že nejčastější příčinou nehod s tragickým koncem je, světe "div se", nepřiměřená rychlost, bylo by dobré si uvědomit, kdo jezdí nejrychleji. Jsou to snad ženy?a just že se do toho budu plést ... z odkazu: "Z hlediska závažnosti dopravních nehod zaviněných rychlostí byla nejčastější příčinou dopravních nehod s usmrcením v roce 2009 nepřizpůsobení rychlosti technickému stavu vozovky (144 usmrcených osob), nepřizpůsobení rychlost vozidla stavu vozovky (90 usmrcených osob) a nepřizpůsobení rychlosti vlastnostem vozidla a nákladu (59 usmrcených osob)." - jsou to snad muži, kteří mají horší odhad a v průměru méně zkušeností, a po mokrém jezdí stejně jak po suchém, s naloženým autem stejně jak s prázdným?
rychleji a dravěji možná ano. A co jako to má znamenat?Znamená to to, že jezdí rychleji
nedokážou najednou přidávat plyn, pouštět spojku,A proč myslíte, že ženy preferují automat? Aby se nemusely zabývat takovými otravnými zbytečnostmi.
Ruší to od prožitku z jízdy, prohlídky krajiny.prohlídky krajiny!?!?!? Vy se nevěnujete řízení?
že je právě to řazení a práce se spojkou "rajcuje"Tak klacek je klacek, že :)
Tak klacek je klacek, že :)Teda Mrkvo, vy se nezdáte, šibale
prohlídky krajiny!?!?!? Vy se nevěnujete řízení?Zrovna tohle celkem zvládám obojí, pokud udržuji přiměřenou rychlost
Asi dokážou, ale jen těch, které uznají za vhodné pozornosti a mají k nim nějaký vztahIMHO spis jenom dostatecne trivialnich..
ještě do toho sledovat otáčkoměr, občas motor řve, jindy je zas přidušenýTak nesledujte otackomer a poslouchejte motor.
Otázka tedy je: Je správné jet tak, jak usoudím, že je ještě bezpečné, i za cenu toho, že jiní účastníci tím mohou být (nebo se jen mohou cítit) omezení, protože nechci ohrozit jak sebe, tak jiné účastníky provozu (např. ony chodce a cyklisty), nebo mám jet tak, abych neomezoval ostatní i za cenu toho, že jsem nucen jet ze svého pohledu nebezpečně? A co když je tu i objektivní důvod (např. namrzlá silnice, mlha a pod.), který ostatní neberou v úvahu?Spíš se kloním k tomu, nenechat se štvát a tlačit k vyšší rychlosti. Připadá mi, že předepsanou rychlost bere většina řidičů jako omezující, represivní a ne jako maximální bezpečnou ... A kdo nejede "na hraně", resp. nejm. 5 km/h za hranou, je objektem opovržení.
Připadá mi, že předepsanou rychlost bere většina řidičů jako omezující, represivní a ne jako maximální bezpečnouTohle je problém oboustranné nedůvěry mezi občanem a státem. Značky jsou skutečně často nesmyslně omezující a hodně pravidel je pouhou buzerací nebo způsobem, jak vytahat z lidí víc peněz (na platy úředníků a veřejné zakázky kamarádíčkům). Zároveň ale mnohde značky chybí (např. stopky nebo upozornění na prudkou zatáčku – kterou sice znají místní, ale ne ten, kdo tudy jede poprvé) nebo jsou silnice špatně navržené (nepřehledné, není tam vidět, krátké připojovací pruhy atd.). Na druhé straně stát nevěří lidem, že jeho předpisy budou dodržovat, tak je nastavuje přísněji, s tím, že to snad zabere („lidi kašlou na padesátku, tak tam dáme třicítku, na to budou sice kašlat taky, ale pojedou těch padesát, což je tak akorát“). A výsledkem je akorát chaos a nespravedlivý systém.
Připadá mi, že předepsanou rychlost bere většina řidičů jako omezující, represivní a ne jako maximální bezpečnouBTW: když nějaké pravidlo považuje většina za špatné, tak nejspíš bude špatné to pravidlo, ne ti lidé. Navíc takové by v demokracii ani nemělo vzniknout.
že jede pomalu, pokud to nedělá bezdůvodně a/nebo záměrněZáměrně je to snad vždycky, ne? Snad leda že by ten řidič byl třeba zkouřený – pak by se dalo říct, že výsledná rychlost (ať už vysoká nebo rychlá) nebyla jeho záměrem.
Když jsem se dnes ráno při jízdě po dálnici podíval do levého jízdního pruhu, uviděl jsem v něm za sebou ženskou v posledním modelu BMW, která to frčela 160 a přitom si ve zpětném zrcátku malovala oční linky!!! Když jsem se po ní za chvíli znova ohlídl, byla už napůl v mém jízdním pruhu a pořád si malovala ten ksicht!!! Já teda něco vydržím, ale tohle mě tak vyděsilo, že jsem upustil holicí strojek, který mi při pádu vyrazil z druhé ruky koblihu. Jak jsem se ve zmatku snažil vyrovnat vůz koleny opřenými o volant a zároveň zachytit koblihu, vyklouzl mi mobil od ucha a spadl do kelímku s kávou, který jsem měl mezi koleny. Kafe se vylilo, popálilo mě na koulích, zničil se mi mobil a přerušil důležitý hovor... Sakramentský baby za volantem!!!
Pěkný zápisek, ale rychlá jízda podle mě na seznam nejnebezpečnějších prohřešků prostě patří. Rychle (tj. rychlostí, která neodpovídá situaci)Souhlas. Jen je teď ještě potřeba dostat do souladu s tím ta čísílka na dopravních značkách. Spousta nehod je způsobená nepřiměřenou rychlostí, to ano – ale bohužel z toho hodně lidí chybně vyvozuje, že šlo o rychlost nad limit určený značkou a následně pak každou jízdu, která překračuje tento uměle stanovený limit (a za kterou se vybírají pokuty) považují za nebezpečnou.
nesmyslných značek je u nás sice dost, ale omezení rychlosti to většinou není, to je potřeba dost důkladně podložit.Buď nejezdíš autem nebo máš selektivní vidění. Zbytečná/zapomenutá omezení rychlosti potkávám na každém kroku. A ještě je v naprosté většině případů dodržuju.
Líp placení rozhodně nejsou.
Pokud tam zůstala, tak:
a) pravděpodobně už neplatí (chybí chráněný zájem)
b) ji měl odstranit stavebník, který ji tam umístil (tam bude problém v tom, že za tohle snad ani nejsou žádné postihy a ta značka se stejně vyfakturuje dodavateli)
Možná bude problém v tom, že to omezení rychlosti nedělá úředník, ale stavebník. Ten ale nemůže ovlivnit tu sedmdesátku. Teda mohl by napsat na odbor dopravy, ale asi se na to vykašle, protože to není jeho problém. Takže napsat budete muset vy.
Značky začátku/konce obce jsou tam, kde je oficiálně schválená hranice obce. Jinam ji dát nelze.
A děláme to všichni, všichni chceme barák za Prahou a k němu pohodlnou silnici a zboží...Já ne. Pankrác je tak akorát. Už takhle trávím cestováním hodinu denně.
Rychle jezdící lidi v musí často předjíždět (jinak by jeli stejně pomalu jako ostatní), a výsledkem je, že častěji předjíždí nebezpečně.Tohle je obecně problém nesouladu rychlostí – bezpečné je, když jedou všichni zhruba stejně rychle a nikdo nemusí nikoho předjíždět. Akorát doplním, že tento problém (nesoulad v rychlostech) může být způsoben nejen
Další věc je, že zažívám opravdu málo předjíždění pro nějaký objektivní efekt.fakt? no já nevím, já jich zažívám docela dost, většinou v pozici předjíždějícího
Krácení si života stresem je jedna věc. Šetření časem druhá. Nevěřim že se dá moc najet. Provoz to pochopitelně protáhne. Ale skuteční závodnici, jezdci rally to zkoušeli. Najet se dá minimum. Na krátké trase za provozu. Něco jiného je pustá dálnice v noci a tisíc kilometrů.no tak nevím, co je "krátká" trasa ... krátký trasy jezdím na kole, pokud to jde (hm, teď nejezdím, vozím si prdel v autě, neb kolo mám rozbitý, a MHD je stejně drahý s výrazně delším časem a menším komfortem) na výše uvedené trase se i za provozu dá udělat slušný rozdíl, je to o náhodě, jak zrovna ty možnosti předjíždění vyjdou a s kým se tam potkám (ne všichni jedou pomaleji než já
Problém je, že risk může znamenat - hodně ošklivý průser. Je to hned. Nemocnice nebo kriminál... nebo márnice.a co je risk? do blbý situace při předjíždění jsem se tam za cirka tři roky dostal jenom jednou, a to jenom kvůli exotovi, kterýho jsem předjížděl - načež mi bylo "vysvětleno", že jsem si za to mohl sám, když jsem si dovolil doufat, že předjížděnej není až tak velkej čůrák, jak se nakonec ukázalo(*), a naopak nedoufat, že by řidič za náma byl tak dobrej, aby zvládl můj návratovej manévr, kdybych to v tom kritickým bodě akorát než to začlo bejt nebezpečný vzdal (*) a to jsem prosím s porušením předpisů z jeho strany počítal, akorát holt málo, nečekal jsem, že to dotáhne až do takovýho extrému - kdybych jel podle Filipa Jirsáka s tím, že ten druhý přeci žádné zákony porušovat nemůže, že to vůbec nemůžu předpokládat, a tak se mohu nechat s klidem nabourat, tak teda nevím nevím, jak by to dopadlo
Prostě je to machistická trapárna. Ve většině případů. Já jsem macho, ok, ale není to prostě nějaká Pravda. :)))))ale prdlačku - prostě se mi fakt líp jede, když před sebou to auto nemám (a klidně ať je to z toho důvodu, že ono předjelo mě a teď mi mizí v dáli
Šetření časem druhá. Nevěřim že se dá moc najet.Moc najet se rychlou jízdou nedá, ale dá se hodně ztratit v hustém provozu, když se pak v úsecích jako je tenhle nezvedne rychlost nad 60. Jedno takové ploužení mezi obcemi k druhému a 140km trasa Brno - zadel v horách se nejede dvě a čtvrt hodiny, ale tři.
Další věc je, že zažívám opravdu málo předjíždění pro nějaký objektivní efekt.Dobře řečeno. Pamatuju na extrémní případ, kdy mně na úzké silničce v zahrádkářské kolonii předjelo auto, aby následně po dvaceti metrech zahnulo vpravo na cestu mezi zahrádky. Takovéto jednání mi opravdu hlava nebere. Jediný důvod je, že takovíto lidé berou jízdu autem jako formu hry nebo zábavy a prostě předjíždět musí, stejně jako se musí skákat ve žravé dámě. Ono je to vlastně celkem logické, pokud se vžijete do situace takových řidičů. Jízda autem je pro ně zábava, často dokonce jediná zábava, při které jsou vlastními pány. V práci je omezuje šéf, doma manželka, jenom v tom autě se mohou plně realizovat. A když už sedí za volantem a užívají si, tak najednou je před nimy nějaký magor ve staré kraxně, který si "dovoluje" jet na padesátkce jenom padesát. Z jejich pohledu je to někdo, kdo je už zase omezuje v rozletu a pokud ho nepředjedou, cítí se stejně frustrovaní, jako když jim doma manželka začne luxovat koberec před televizí zrovna v poslední třetině nerozhodného fotbalového utkání. Prostě pokud ho nepředjedou, jsou sami před sebou "mrtvej Homolka". Ono je to celé mnohem hlubší a rozsáhlejší a dost se divím, že téma "rozum versus vášeň za volantem" není mnohem více řešené v médích, narozdíl od jiných činností. Mám dokonce pocit, že média stojí většinou na "vášnivém konci" a výrobci automobilů je v tom ještě podporují (a byli by hlopí, kdyby to nedělali), kdežto "rozumový konec" se řeší jen zřídka a většinou jen když jde o dopravní nehody a málokdy se to dostane dál než k doporučení typu "Lidi, nejezděte jako šílenci!". Zkusím na toto téma ještě zagooglit ...
Emoce a ego jsou myslím hlavní vládci řidiče. Nejvíc to vnímám, když občas někoho předjedu. Někdy to je evidentně strašlivá urážka (ke všemu mám plebejského Hundai). Mstitel vyrazí a za chvíli mi to parádně nandá!To mně přijde zábavnější se třeba zdravit s motorkářema nebo řidiči stejné značky auta, při dlouhé nudné cestě po dálnici, střídavě se předjíždět (ne nějak záměrně, prostě jet na pohodu a ono to nějak tak vyjde, jednou je rychlejší ten, podruhé tamten), koukat, co má za nášivku na zádech, nebo nálepky na autě… občas přemýšlím kam asi jede, jestli to tu jen tak brázdí, nebo má nějaký cíl… Předjíždění prostě nemusí být apriori nepřátelská záležitost.
"ta kráva přede mnou jela jak podělaná."To bys mi křivdil
To bys mi křivdilTo bych nerad. Co píšu myslím obecně a ne osobně. Obecně to platí, to si myslím že vím. Pokud to neplatí pro tebe, tím líp.
Pominu to, že na obrazovce je velmi snadné a pochopitelné přehlédnout, že tam je nějaké zpětné zrcátko a v něm je auto.Pochopitelné? Tak jako v autoškole tě hned na začátku seznámí se zrcátky v autě, tak i v tom pořadu je pokaždé nazačátku seznámením s tím, čeho všeho si v tom virtuálním autě máš všímat. A zrcátka speciálně uvádějí, aby na ně člověk nezapomněl při posuzování situace.
Včera jsme si dávali přednost s bikařem, já zastavil, on zastavil, pak se rozjeli oba s úsměvem. Přišel jsem pro to zastavení o minutu!s tím nemám problém, když kvůli takovému zastavení přijdu o minutu mám problém s exoty, co jedou sedmdesát pořád, zatáčka - rovno, mokro - sucho, obec (a ne méně než sedmdesát!) - neobec, a jedinou vyjímkou, kdy zrychlí, je když bych měl možnost předjíždět (případně když už začnu) anebo když mi tam ten biker prostě vlítne a neřeší, jak já se postarám o to, abych ho nesejmul, když nechci bejt v kriminále