Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.
Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.
Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.
K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.
Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Snad už se blížím s karoserií ke konci. Včera jsem rozbrousil poškozená místa na kapotě a dnes to kytuji a brousím.
V pátek jsem koupil 1,8l barvy včetně ředidla apod. Je to ta stejná zelená, paní mi už před časem podle vzorníku našla přesný odstín. Stejnou barvu chci hlavně z praktických důvodů - musela by se dělat změna v TP a i opět testace na historické vozidlo. Taky jsem si na tu zelenou už zvykl a líbí se mi. Karoserie kromě kapoty je už snad hotova a připravena. Kapota se kdyžtak může udělat zvlášť. Ještě musím před stříkáním odstrojit vpředu světla a blinkry. Koupil jsem taky papírovou lepící pásku, ta se bude hodit a hlavně stříkací kyt (plnič) a taky jsem si vzpomněl, že by bylo fajn nastříkat i teplotě odolnou barvou výfukové potrubí u motoru. Ať i pod kapotou je na co koukat
Nedávno jsem taky konečně srovnal volant tak, že když jede auto rovně, tak už není vychýlený. Vadilo to pak při vracení spínače blinkrů. Dorovnání jsem provedl pomocí tyče od převodky ke kolu. Je tam taková trubka se závitem a ta byla zarezlá. Pomohl odrezovací sprej a pár ran kladivem. Pak to povolilo. Vymazal jsem to grafitovou vazelínou a namontoval zpátky. Jel jsem to projet a vyzkoušel jak je volant vlastně vychýlen, když jede auto rovně. Potom jsem tak volant natočil, povolil jistící šrouby na té trubce a pootáčel s ní, dokud se volant nepootočil do rovné polohy. Pak jsem zas utáhl jistící šrouby a hotovo. Ještě jsem pořádně dotáhl převodku a z vůle na volantu už zbylo jen maličko. Kdyby se ještě vyměnila jedna součástka na kardanu řídící tyče v horní části, tak bude vůle úplně pryč. Třeba někdy příště.
Taky jsem objednal anti-rattle springs, což jsou takové vymezovací plíšky k brzdovým destičkám, aby se nehýbaly, když se najede na nerovnost terénu - to bylo to rachtání na těch videích. Další věcí v objednávce je palivový filtr, který má odbočku zpátky do nádrže - vracečku. Zjistil jsem totiž, že to co jsem měl na karburátoru připojeno jako vracečku, vlastně není ono. Ono těch špatně zapojených hadic a podtlaků tam je (bylo) víc. Někdy se divím, jak je možné, že to jezdí - je to pěknej nezmar
Tiskni Sdílej: