Byla vydána nová verze 1.8.0 svobodného multiplatformního softwaru pro konverzi video formátů HandBrake (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.
Microsoft představil nové označení počítačů Copilot+. Dle oznámení se jedná se o počítače poskytující funkce umělé inteligence. Vedle CPU a GPU mají také NPU (Neural Processing Unit). Uvnitř představených Copilot+ notebooků běží ARM čipy Qualcomm Snapdragon X Elite nebo X Plus.
Příspěvek na blogu Codean Labs rozebírá zranitelnost CVE-2024-4367 v PDF.js, tj. mj. prohlížeči PDF souborů ve Firefoxu. Při otevření útočníkem připraveného pdf souboru může být spuštěn libovolný kód v JavaScriptu. Vyřešeno ve Firefoxu 126.
Lazygit byl vydán ve verzi 0.42.0. Jedná se o TUI (Text User Interface) nadstavbu nad gitem.
K open source herní konzole Picopad přibyla (𝕏) vylepšená verze Picopad Pro s větším displejem, lepšími tlačítky a větší baterii. Na YouTube lze zhlédnout přednášku Picopad - open source herní konzole z LinuxDays 2023.
Byla vydána (𝕏) nová major verze 17 softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností i s náhledy a videi v oficiálním oznámení.
Sovereign Tech Fund, tj. program financování otevřeného softwaru německým ministerstvem hospodářství a ochrany klimatu, podpoří vývoj FFmpeg částkou 157 580 eur. V listopadu loňského roku podpořil GNOME částkou 1 milion eur.
24. září 2024 budou zveřejněny zdrojové kódy přehrávače Winamp.
Google Chrome 125 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 125.0.6422.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 9 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Textový editor Neovim byl vydán ve verzi 0.10 (𝕏). Přehled novinek v příspěvku na blogu a v poznámkách k vydání.
Z motoru se při volnoběhu ozývalo klapání - zanesené některé ze zdvihátek. Abych se dostal ke zdvihátkům, bylo třeba sundat hlavu motoru.
Po odpojení baterie jsem nejdříve odpojil všechny hadice co vedou od karburátoru a sundal jej. Pak jsem odmontoval výfuk a potom výfukové a plnící potrubí z boku motoru. Dále bylo potřeba odmontovat uchycenou indukční cívku, odpojit kabely od svíček. Držák alternátoru je také jedním šroubem přichycen k hlavě motoru. Pak jsem sundal víko ventilů. Po povolení vahadel jsem si je postupně rovnal společně s tyčkami co vedou ke zdvihátkům a vačce, aby to bylo zas pak možné stejně poskládat. Také jsem vypustil vodu z chlazení.
Hlavu jsem povoloval postupně od kraje doprostřed. Sundal jsem ji opatrně a položil na prkno. Pak jsem opatrně očistil karbonové usazeniny z pístů. Zdvihátka jsem vyndal pomocí vyrobeného přípravku - z kulatiny jsem si udělal takový háček. Když už jsem měl sundané to výfukové a plnící potrubí, rozhodl jsem se, že to trošku zkulturním barvou. Sice jsem přitom zničil těsnění, ale co už, vyrobím si nové.
S nasazením hlavy zpátky mi pomohl kamarád. Nové těsnění pomazal vazelínou a položil na blok. Pak jsme si dali do dvou děr kulatiny, abychom se trefili a nepohybovali těsněním a hlavou. Po chycení šroubů už zbývalo jen dotáhnout. Kamarád mi půjčil momentový klíč, takže jsem si to podle dokumentace mohl dotáhnout. Dotahuje se odprostředka postupně dokola, aby se hlava nezdeformovala. Dělal jsem to asi ve třech krocích postupně.
Zbývá vyrobit ta těsnění na výfukovém potrubí a zpátky to nastrojit.
Tiskni Sdílej:
Ahoj, gratuluji. Tato oprava je náročná. Obdivuji Tvou odvahu....
K příspěvku Amigapowera a dalších:
Promiň(-te), ale nelze přehlédnout tu hroznou hrubku kyt.
Tmel hovorově česky "kit" (zřejmě převzato z němčiny ze slova Kitt = tmel).
Neprzněme tu naši řeč...
KYT...už je to tady znova! LOL!
Neprzněme tu naši řeč......čistonosoplenama a klapkobrnkostrojema! Kyt, byl, je a vždycky bude kyt!
Třeba je to podle stavu ... když to rozmícháš, tak je to kit a jak to potom zatvrdne a jdeš to brousit, tak už je to kyt.
tohle je jeste z toho staryho serialu, uz je novej (davaji to snad na prima C()()L) a tam sice uz to auto nevypada tak dobre, ale aspon ten sofer neni takova drzka hnusna
Náhodou, David se pořád snaží! :D