abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 00:33 | Nová verze

    Webový prohlížeč Dillo (Wikipedie) byl vydán ve verzi 3.1.0. Po devíti letech od vydání předchozí verze 3.0.5. Doména dillo.org již nepatří vývojářům Dilla.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:00 | Komunita

    O víkendu probíhá v Bostonu, a také virtuálně, konference LibrePlanet 2024 organizovaná nadací Free Software Foundation (FSF).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Nová vývojová verze Wine 9.8 řeší mimo jiné chybu #3689 při instalaci Microsoft Office 97 nahlášenou v roce 2005.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    3.5. 13:11 | Nová verze

    Coppwr, tj. GUI nástroj pro nízkoúrovňové ovládání PipeWire, byl vydán v nové verzi 1.6.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 22:33 | Nová verze

    Byla vydána dubnová aktualizace aneb nová verze 1.89 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Vypíchnout lze, že v terminálu lze nově povolit vkládání kopírovaného textu stisknutím středního tlačítka myši. Ve verzi 1.89 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    2.5. 21:22 | Nová verze

    Proton, tj. fork Wine integrovaný v Steam Play a umožňující v Linuxu přímo ze Steamu hrát hry určené pouze pro Windows, byl vydán ve verzi 9.0-1 (𝕏). Přehled novinek se seznamem nově podporovaných her na GitHubu. Aktuální přehled her pro Windows běžících díky Protonu také na Linuxu na stránkách ProtonDB.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    2.5. 19:33 | Nová verze

    Byla vydána verze 1.78.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání na GitHubu. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    2.5. 11:22 | Bezpečnostní upozornění

    Služba Dropbox Sign (původně HelloSign) pro elektronické podepisování smluv byla hacknuta.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    2.5. 11:00 | Nová verze

    Byla vydána nová major verze 8.0 textového editoru GNU nano (Wikipedie). Podrobný přehled novinek a oprav v oznámení v diskusním listu info-nano nebo v souboru ChangeLog na Savannah. Volbou --modernbindings (-/) lze povolit "moderní" klávesové zkratky: ^C kopírování, ^V vložení, ^Z vrácení zpět, … Tato volba je aktivována také pokud binárka s nano nebo link na ni začíná písmenem "e".

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    1.5. 23:22 | IT novinky

    Před 60 lety, 1. května 1964, byl představen programovací jazyk BASIC (Beginners' All-purpose Symbolic Instruction Code).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 23
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (51%)
     (11%)
     (22%)
     (16%)
    Celkem 63 hlasů
     Komentářů: 8, poslední včera 08:25
    Rozcestník

    Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče

    19.5.2008 00:02 | Přečteno: 2734× | poslední úprava: 19.5.2008 06:22

    Znechucen místními flamy o to, který prohlížeč je nejvyspělejší a nejlepší, jsem se rozhodl radikálně ukončit.

    Nejlepší prohlížeč je totiž ten můj a basta. Pravda, zatím toho moc neumí...

    Dobrá, konec srandy.
    Dnes jsem si konečně udělal čas a pořídil jsem si Qt4 i s Pythoní podporou. K tomuto činu mě popohnal blogový zápisek Jiřího Drbálka o generování náhledů webových stránek, kde názorně ukázal, že s Pythonem a nějakou hotovou věcí (gtkmozembed v jeho případě) se dá udělat webový prohlížeč poměrně snadno a rychle.

    Tak co bych neudělal také vlastní, akoráte na, mně bližším, qt. Nu a jak je vidět jde to. Co jsem koukal do referenční příručky k QtWebKitu, lze s tím chodit i dopředu, zpět, tisknout, reloadovat a stopovat. Je dokonce zabudováno základní kontextové menu. Tak mě nepadá, že pokud bych chtěl dělat vlastní.. no, asi by to byly trochu hrátky.

    WebKit (kupodivu :-) ) nenašel žádné pluginy, takže chodí jen na HTML, XHTML, CSS, obrázky, svg a javascripty. Což ale většinou stačí.

    Takže závěrem vzkaz pro Jirku:
    Díky tomu, že je webkit takto "hloupý", neumí načítat file:// ani dělat jiné skopičiny. Pro tvůj generátor náhledů by pak možná byl lepší volbou. A s rychlostí jsem taky poměrně spokojen (možná je rychlejší než gtkmozemebed), nakonec, vyzkoušej sám.

    Nejen pro Jirku, zdrojáky nejlepšího webového prohlížeče na světě.

    #!/usr/bin/env python
    # -*- coding: utf-8 -*-
    
    import sys
    from PyQt4 import QtCore,  QtGui, QtWebKit
    
    def loadURL():
        url = address.text()
        if url[:5] != "http:":
            url = "http://" + url
    	address.setText(url)
        page.load(QtCore.QUrl(url))
    
    app = QtGui.QApplication([])
    mainWindow = QtGui.QMainWindow()
    mainWindow.setWindowTitle(u"Nejlepší webový prohlížeč v0.0.0.1a")
    
    mainWidget = QtGui.QWidget(mainWindow)
    menuWidget = QtGui.QWidget(mainWindow)
    
    mainWindow.setCentralWidget(mainWidget)
    
    URL_label = QtGui.QLabel("URL:")
    address = QtGui.QLineEdit("www.abclinuxu.cz")
    go = QtGui.QPushButton("GO")
    page = QtWebKit.QWebView()
    
    layout = QtGui.QVBoxLayout(mainWidget)
    layout_menu = QtGui.QHBoxLayout(menuWidget)
    
    layout_menu.addWidget(URL_label, 0)
    layout_menu.addWidget(address, 1)
    layout_menu.addWidget(go, 0)
    layout.addWidget(menuWidget, 0)
    layout.addWidget(page, 1)
    
    app.connect(go, QtCore.SIGNAL("clicked()"), loadURL)
    app.connect(address, QtCore.SIGNAL("returnPressed()"), loadURL)
    
    mainWindow.show()
    
    sys.exit(app.exec_())
    

           

    Hodnocení: 94 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Ondrej avatar 19.5.2008 01:07 Ondrej | skóre: 20 | blog: darkblair_server | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    pekne, pekne. webkit, to je vlastne vykreslovaci jadro mekackyho safari, ze jo? protoze jestli se takovejhle minibrowser chova k css stejne jako safari, mel bych o duvod min proc si drzet virtualni visty. asi na to pres den kouknu
    Nikdo neni nikdy lepsi nez ty! Pouze ty jsi obcas horsi nez ostatni.
    Ilfirin avatar 19.5.2008 06:24 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    CSS umí také, doplnil jsem do zápisku. WebKit by měl být univerzální (tudíž ne mekacky), ale v současné době tomu tak je. I na strankach webkitu se neustale ohánějí Safari.
    Ilfirin avatar 19.5.2008 07:04 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Jo, a na to testování bych spíš použil tu Aroru, než něco plácat v Pythonu.
    19.5.2008 01:26 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    No, mám pocit, že tohle už někdo v Trolltechu udělal, a je to tam jako nějaký demo program webkitu.
    19.5.2008 05:04 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Njn, prave ten hledam a nemuzu najit :)
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Ilfirin avatar 19.5.2008 06:20 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Ilfirin avatar 19.5.2008 06:34 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Do sekce software jsem vložil dva screenshoty.
    19.5.2008 09:06 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Arora je pěkná, bohužel jsem byl natěšený na malou spotřebu paměti a po vyzkoušení se ukázalo, že bude asi lepší zůstat zatím u Konqueroru a Opery. ;/ Jen doufám, že to není vlastnost celého Webkitu, tak nějak jsem žil v domnění, že všechny pozitivní vlastnosti KHTML byly zachovány. :-(
    Ilfirin avatar 19.5.2008 09:28 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Holt jsem amatér, ale jak se to měří? Jedná se o hodnotu VmSize v KSysGuard?
    19.5.2008 09:38 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Já bral hlavně RES v topu po načtení stránky...to lezlo do děsivých rozměrů. Ve VIRT (VmSize) můžou být mj. zahrnuté sdílené knihovny (a spousta dalších věcí) a jakmile budu mít víc Qt4 aplikací, nebude to hrát takovou roli. Ale možná je to jen tím, co Arora s tím QtWebKitem dělá, čistě po zobrazení jedné stránky je to úplně fajnový číslo, ale po otevření a zavření více stránek mám pocit, že to po sobě prostě neuklízí či co. ;/
    Ilfirin avatar 19.5.2008 09:41 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    PS.: Nelíbí se mi, že písmo vykresluje "mekáckým" způsobem. To samé Arora. Doufám, že tohle opraví a bude si to korektně brát fonty ze systému.
    mirec avatar 19.5.2008 10:24 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Webkit používa nastavenie systému. Preto zobrazuje fonty tak ako ich zobrazuje.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Ilfirin avatar 19.5.2008 10:42 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    No dobrá. Tak KDE zobrazuje nějak, Konqueror zobrazuje nějak, i Qt aplikace zobrazuje nějak a QtWebKit zobrazuje jinak. Nevím jaké jsou důvody, ale štve mě to.
    19.5.2008 10:50 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Ty už naostro používáš KDE4, nebo máš prostě jiné nastavení Qt3/KDE3 a Qt4 (/usr/bin/qtconfig)? ;-)
    Ilfirin avatar 19.5.2008 11:08 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Jo taaak :-).
    Teď jsem musel přebootovat do Vist, ale.. celé okno (můj super browser) je kreslené QT4kou. Není proto zvláštní, že adresní řádek a nápisy v tlačítku jsou kreslené jiným fontem, než oblast se stránkou?

    Teď koukám, že to písmo je "podobné" (tím chci říci, že je možná stejné) akorát to "safarovské vyhlazování" mě tam rozčiluje.
    19.5.2008 11:49 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Používej, co Ti vyhovuje. Já bych takovou primitivní věc nechtěl, protože by snižovala můj komfort a produktivitu.
    Ilfirin avatar 19.5.2008 11:53 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    A já čekal, kdy se objevíš :-D.

    Nazvat Firefox lamerským prohlížečem, to na tebe muselo působit jak mucholapka na hmyz :-).
    19.5.2008 12:18 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Ne, nezapůsobilo. Však si používej co chceš a mysli si o čem, co chceš. Já si to o tobě myslím taky podle toho, jak trucuješ a schováváš se na jabberu a podle toho, jak prohlížíš web.
    Ilfirin avatar 19.5.2008 12:21 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Já si to o tobě myslím taky podle toho
    jak prohlížíš web
    No tedy, to musím být v tvých očích přímo lidská zrůda ;-).
    19.5.2008 12:33 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    To máš velmi zvláštní představy. Já si pouze myslím, že neumíš efektivně pracovta na webu a využívat základních možností a funkcí prohlížečů již z dob před 10 lety.
    19.5.2008 12:56 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    základních možností a funkcí prohlížečů již z dob před 10 lety
    Jako třeba gesta myší? ;-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    19.5.2008 22:12 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Jako třeba navigační rozhraní se záložkami a další funkce UI.
    21.5.2008 20:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Jako třeba navigační rozhraní se záložkami a další funkce UI.
    No to teda! Lidi, kde bychom byli bez přebujelých GUI? Světová ekonomika i všechna náboženství, ba i celý logický a vědní systém dneška je na nich založen!
    19.5.2008 16:25 Deathonator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Tyjo chlape, ty ses borec, proc na tebe porad narazim :) . Neni mi jasne, jak ty muzes autora vubec narknout z toho, ze neco neumi lip nez ty, co se tyce pocitacu samozrejme :).
    Ilfirin avatar 19.5.2008 14:13 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    jak trucuješ a schováváš se na jabberu
    Tohle má být co?!?! Netrucuji, ani se neschovávám. Jen si prostě skončil v /dev/null a odtamtuď už taky nevylezeš.
    Takže to zde nevytahuj, není moje občanská povinnost mít tě v kontaktech a reagovat na tebe.
    19.5.2008 22:13 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Ano, protože toho nejsi schopen. S Markem jsme ti něco vysvětlovali, ale ty sis postavil hlavu a diskutoval na úrovni pětiletého dítěte, co trucuje na písečku s bábovičkou.
    Václav 19.5.2008 16:37 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Hehe odpovědět takhle na evidentně vtipně zamýšlený zápisek, to už chce solidní absenci smyslu pro humor..
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    19.5.2008 22:14 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    To není ilfirinův humor, to je jeho debilita. :)
    kotyz avatar 19.5.2008 14:26 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Ja mam midori. To je ± Epiphany s WebKitem (vypada to stejne, ale mozna je to fakt psany od nuly). A fici mi v tom i flash (a youtube videa se nesekaji jako ve firefoxu).
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    19.5.2008 17:30 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    To by ses mohl přidat. ;-)
    kotyz avatar 19.5.2008 18:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Pridal sem se. Jinak dneska sem si na nem zkousel acid3 test a pokazdy sletel na segfault nekde kolem 63/100. Jinac je to celkem stabilni a rychlej prohlizec, kdyby jeste slo zvetsovani/zmensovani textu pres Ctrl++/Ctrl+- bylo by to 'the best' ...
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    19.5.2008 18:55 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Napiš Christianovi na IRC. ;-)
    19.5.2008 19:01 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Mě najede až na 94/100 a bez crashe :-)

    WebKit-gtk-1.0.0-0.9.svn32531.fc9.i386 midori-0.0.17-3.fc9.i386

    A abych si píchnul do PT, tak firefox 3 beta 5 skončí s bídou na 71/100 se všemi rámečky v odstínech šedi... Co že to tu je to vykreslovací jádro, které má nejlepší snad všechno? :-D

    xulrunner-1.9-0.60.beta5.fc9.i386
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    19.5.2008 18:55 Fëannatar | skóre: 19 | blog: Annals of Taurelador
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Ááá... fakt? Swfdec, gnash nebo proprietary? Jak jste ho rozchodil (mě flash ve WebKitu nejede, ale nevyvinul jsem ze své strany zatím žádné úsilí, aby tomu bylo jinak...)? BTW. midori má do ephy daleko... včera jsem je zkusil vedle sebe oba dva, oba s webkitem a rozdíl je značný, hlavně co se týče features. Ale když se to vezme kolem a kolem, je Midori celkem příjemný lightweight prohlížeč :-P
    Your freedom ends where others' begins. It's the same with software => promote LGPL.
    20.5.2008 13:39 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Midori jsem v rychlosti zkoušel asi tři minuty a nefunguje tam řada položek nastavení (v menu). Jsou "šedivé", tj. nepřístupné.
    19.5.2008 19:25 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    On to sice má být vtip, ale jestli budou vývojáři Firefoxu předvádět ještě chvíli to, co předvádějí teď, bude možnost vzít tohle a dodělat tam těch pár věcí, co mám na Firefoxu ráda, docela rozumná možnost, jak přijít k prohlížeči, co není úplně k vzteku.

    Jen doufám, že se při tom obejdu bez Pythonu... :-)
    ^D
    19.5.2008 19:55 adam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Potom by ťa možno mohlo zaujímať toto ;-) Ale príliš som to neštudoval, takže neviem nakoľko je to v použiteľnom stave.
    20.5.2008 20:10 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    IMO značně neelegantní oproti tomuto
    20.5.2008 21:57 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Nějak jsem si nevšiml, že wxWidgets už podporují Webkit...
    21.5.2008 00:34 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    To ne, ale mají wxHTML, to se sice nedá s Webkitem srovnávat, ale někomu to může stačit.
    21.5.2008 06:20 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    To já chápu, třeba na integrovaná prohlížítka dokumentace to je jistě skvělá věc, ale stejně mi přijde, že nahradit Gecko Webkiterm za účelem lození na webové stránky je perspektivnější, než ho nahradit browserem založeným na wxHTML. ;-) To už můžu použivat rovnou tu HV3ku. ;-)
    Ilfirin avatar 21.5.2008 07:08 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    On i ten qtwebkit, i když jsem to v článku nenapsal, je imho na zobrazovaní html dokumentace, maximálně na intranet. Čék nad ním ottiž nemá vůbec kontrolu. Například jsem se přihlásil na abc... no fungovalo to. ale kde ty kookie sou? Je to zkrátka "neřízené" zobrazovací jádro, takže imho na zobrazovaní něčeho v programu dost dobrý (a myslím že je to i účel), na browser špatný.
    Ilfirin avatar 21.5.2008 07:10 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    kookie
    Pardon :-D. To bude ten vliv KDE ;-)
    21.5.2008 07:40 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Ale no tak. ;-) To by bylo docela tristní, vzhledem k tomu, že v KDE 4 by KHTML už mělo jít pod kytičky, ne? To by i ta Arora musela být co do cookies dost nefunkční, což není. :-)
    Ilfirin avatar 21.5.2008 08:59 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Já mluvím o tom, co jsem vyčetl, jaké api mám v pythonu. Něco jsem popsal už v článku aneb můžu předat url, přečíst url, refresh, stop, back, forward, print. To je tak +- všechno. Takže už neovlivním jak to stránku zobrazit, neovlivním jak má vypadat kontextové menu (jo v integrovaném menu je vše, např možnost save image i s vyvoláním ukládacího dialogu apod. ale to jsem nepsal já, o tom mluvím).
    Je to zkrátka samostatná věc. Jediné, co bych asi mohl dělat, pokud bych chtěl naprogramovat AdBlock, třebas, musel bzch číst HTML kód stránku přes Python, ten upravit a pak teprve předat webkitu.

    Prostě jsem došel k názoru, že api (v PyQT) je takové, abych si ve svých programech mohl zobrazovat stránky s dotazníkem (třebas) a zobrazovat online nebo offline dokumentaci. Ale není na to, abych budoval vlastní browser. Arora je v c++, tam má možná možnosti větší (a možná ne a možná taky jenom blbě kecám (ne, to určitě ne :-) ))
    21.5.2008 09:50 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    "On i ten qtwebkit, i když jsem to v článku nenapsal, je imho na zobrazovaní html dokumentace, maximálně na intranet."
    "Já mluvím o tom, co jsem vyčetl, jaké api mám v pythonu."
    V první větě není o Pythonu ani zmínka. ;-) Je tam tvrzení čistě o QtWebKitu. ;-)
    Ilfirin avatar 21.5.2008 10:22 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    No já myslím jen v pythonu, takže když mluvím o qtwebkitu, mluvím o pyQtWebKitu. Ale jo, uznávám, je to zavádějící, měl jsem to formulovat jinak.
    21.5.2008 00:41 Radek Miček | skóre: 23 | blog: radekm_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    BTW vzniká port WebKitu pro wxWidgets viz wxWebKit.
    20.5.2008 22:09 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    BTW docela roztomilá vě na poli webových zobrazovátek je Tkhtml3 - kdepak Dillo, X11 Links a podobně. Tohle dokonce i korektně zobrazí ábíčko! ;-) (I když to možná bude "jen" tím, že zdejší kód nebude z nejprasáčtějších... ;-))
    19.5.2008 19:37 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Super, to vypadá dobře, to vyzkouším.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    19.5.2008 19:55 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Jestli budeš v programování pokračovat, tak by bylo zajímavé udělat prohlížeč nezávislý na vykreslovacím jádru. Člověk by si potom vybral, zda používat Webkit, Gecko nebo něco úplně jiného, případně všechno najednou. Snad by to nebylo ani tak složité. Stačilo by udělat jenom nějakou vrstvu mezi prohlížečem a jádrem, která by měla vždycky stejné rozhraní.
    Pochybnost, nejistota - základ poznání
    19.5.2008 21:41 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    no epiphany malo gecko a webkit, a gecko zahodili, lebo to sa to nevyplati
    Algi avatar 19.5.2008 22:18 Algi | skóre: 1 | blog: Sinner
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    tuším, že Netscape měl možnost přehazovat mezi Explorerem a Gecko. ale už je na smetišti dějin. asi to nebyla dobrá volba ;-)
    I'm a firestarter, twisted firestarter...
    Ilfirin avatar 20.5.2008 08:28 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Firefox, Opera.. ? Pff, lamerské prohlížeče
    Na testování. Jo, by nemuselo být špatné. Jen je otázka, co že to vlastně máme k dispozici. Vím o QtWebKit a GtkMozEmbed. Google mi rychle řekl, že součástí PyKDE je i PyKHTML. To máme 3 jádra, z toho dvě velice velice podobná. A jedno navíc není jádro, ale celá aplikace (mozembed).

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.