abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    Apple představil nový MacBook Pro s čipy M4, M4 Pro a M4 Max.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 22:00 | Zajímavý software

    Na GOG.com běží Halloween Sale 2024. Při té příležitosti lze získat zdarma počítačovou hru Return of the Phantom.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:22 | IT novinky

    Společnost OpenAI spustila internetový vyhledávač ChatGPT search.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:33 | Pozvánky

    Konference OpenAlt 2024 proběhne již tento víkend 2. a 3. listopadu v prostorách FIT VUT v Brně. Začíná ale už v pátek na warm-up party ve Studentském klubu u Kachničky v 17:00. Pokud jste ještě areál FITu nenavštívili, k dispozici jsou pokyny k orientaci. Na programu je 54 přednášek a workshopů. Témata jsou od silně technických témat jako je třeba GCC nebo PostgreSQL po méně technické témata jako eGovernment, nebo třeba detailní analýzu … více »

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 13:23 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.9 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 14.0.1. Tor client na verzi 0.4.8.13. Thunderbird na verzi 115.16.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Komunita

    Vývojáři free a open source synchronizačního nástroje (a p2p náhrady Dropboxu) Syncthing oznámili, že z důvodu odporu ze strany Google Play ukončují podporu OS Android. Bohužel v rámci toho zmizí i vydání Syncthing na F-Droid, který má slabší uživatelskou základnu. Syncthing je na Androidu implementován formou wrapper aplikace, která spustí Syncthing démon, vyžádá potřebná oprávnění a zpřístupní webové rozhraní démona. Ve srovnání se

    … více »
    Harvie.CZ | Komentářů: 4
    včera 01:11 | Nová verze

    V červnu 2022 bylo oznámeno, že z K-9 Mailu se stane Thunderbird pro Android. Trvalo to poněkud déle, než vývojáři předpokládali, ale včera byl první stabilní Thunderbird pro Android 8.0 vydán.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 21:33 | Komunita

    Projekt microDMG Racer na Kickstarteru nevyšel, tak se autor rozhodl uvolnit na ESP32 postavené autíčko i ovladač jako open source.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    30.10. 13:22 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.10 „Electric Eel“. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.10. 13:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 24.10.29 svobodného multiplatformního video editoru Shotcut (Wikipedie) postaveného nad multimediálním frameworkem MLT. Nově s podporou AI (whisper.cpp) pro generování titulků. Nejnovější Shotcut je již vedle zdrojových kódů k dispozici také ve formátech AppImage, Flatpak a Snap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Rozcestník

    Vybírám si ThinkPad

    31.8.2006 00:14 | Přečteno: 2615× | poslední úprava: 1.9.2006 22:18

    Už jsou to asi tak tři týdny, co si vybírám notebook na vysokou školu. Nejdříve jsem pokukoval po Asusu, pak po Toshibě. Za tu dobu jsem si pečlivě prošel jejich nabídky a u obou značek jsem si vybral potenciálního kandidáta. Pořád jsem ale nebyl úplně spokojen. Až před pár dny jsem se mrknul na ThinkPady od IBM/Lenova a bylo rozhodnuto. Můj notebook prostě bude ThinkPad a už mám i pár kandidátů. Než si z nich ale nějaký vyberu, měl bych později pár otázek.

    Potřebuju laptop, který něco vydrží, který budu zřejmě celkem často přenášet, který vydrží na baterce tak čtyři hodiny a na kterém dobře pojede Linux. Neženu se za co největším počtem MHz a největším diskem. Jdu studovat informatiku, budu hodně programovat, chci si taky konečně začít pořádně hrát s Linuxem, protože jsem doteď neměl na čem, chci poslouchat muziku, chci surfovat na netu, sem tam se mrknout na nějaký z mých oblíbených sci-fi seriálů a rád bych, aby byl ten notebook pokud možno co nejtišší. Nejnovější hry hrát nebudu, nejnamakanější hra, kterou bych si někdy rád zahrál je Warcraft III a na tu stačí snad sebeslabší dnešní grafárna. Jinak jsem fanda starých dobrých RPG - dungeonů, Ultim, Albionu, ... Baldur's Gate, Falloutu... A pak Starcraftu. Takže když hry, tak tyhle. Nic náročnýho :o)

    Nemůžu si dovolit utratit víc než něco málo přes dvacet tisíc. Z Thinkpadů jsem si vybral dva modely. Jeden je levnější, druhý dražší. Ten druhý resp. třetí laptop (celkem o dost víc překračující tu dvacetitisícovou hranici) tam je proto, že se mi díky jednomu známému možná podaří sehnat notebook trochu levněji, takže bych toho případně rád využil ;o)

    Pokud některý z těchto ThinkPadů máte nebo jste s ním už někdy alespoň pracovali, tak bych vám byl velice vděčný, kdybyste mi napsali vaše dojmy z nich. Jak na vás působí nebo působily, jak se vám s nimi pracuje a hlavně jak na nich jede Linux, případně *BSD :o) Co jsem tak viděl na netu, tak ThinkPady jsou na tom s kompatibilitou s Linuxem dost dobře. Možná i nejlépe ze všech značek.

    Taky shodou náhod žádný z těchto mnou vybraných notebooků nemá touchpad, pouze trackpoint. Nejdřív jsem měl k trackpointu trošku nedůvěru, ale teď si říkám, že by mohl být i lepší a hlavně už by na rozdíl od touchpadu nepřekážel (mám tu momentálně jeden laptop půjčený a ten touchpad je občas celkem otravnej :o)).

    Tak, snad jsem na nic nezapomněl. Předem děkuju za jakékoliv komentáře. Jak komentáře ThinkPady chválící, tak i ty nesouhlasící a vymlouvající, ale samozřejmě i jakékoliv k tématu ;o) Taky pokud víte o podobném, lepším a/nebo výhodnějším ThinkPadu, upozorněte mě prosím. Díky!


    UPDATE: Vítězem se stal tento ThinkPad! :o) Děkuju vám všem za komentáře a za pomoc.

           

    Hodnocení: 92 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    31.8.2006 00:18 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    No, podle mě jediná pozitivní věc na trackpointu (kterou jinde neuděláte) je nakreslit si wallpaper s překážkama, snížit v xkách citlivost a hrát s kurzorem závody :-) Zábava je to dobrá, to se musí nechat. Možná by bylo dobré napsat na to přímo nějakou hru.
    Copak toho není dost?
    31.8.2006 00:22 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Dík za tip, to by mě nenapadlo :o)
    multi avatar 31.8.2006 08:39 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Jak je trackpoint uprostřed klávesnice tak je mnohem víc při ruce což fakt o něčem jinym než posouvat ruku k touchpadu.
    31.8.2006 17:24 peter_h | blog: need4speed
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Mne sa vzdy na IBMkach pacilo, ze to ma aj touchpad aj trackpoint a myslel som si, ze sa da aj jedno z nich vypnut. Neda?
    Na trackpointe je blbe ked je clovek s myskou hore a chce ist na spodok. Ja mam napr. na to taky grif, ze prebehnem myskou uplne na okraj a potom to jemne doladim :-).
    Zdenek.Z avatar 31.8.2006 20:23 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Dá se vypnout. Naštěstí. Jinak bych si pořád klepal dlaní do touchpadu. :-)
    31.8.2006 00:35 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Přidej 7 litrů (běž párkrát na brigádu) a kup si model R60e (http://www.alza.cz/notebook-ibm-lenovo-thinkpad-r60e-d63809.htm) Je zase o krok dál, dualcore procesor, 512 MB RAM jako default, gigabitová síťovka...
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    Zdenek.Z avatar 31.8.2006 00:43 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Pokud někdo nepotřebuje vysoký výpočetní výkon...

    Mě třeba daleko víc trápí pomalý disk (4200 rpm) ... navíc poslední dobou malý, ale to je problém všech disků :-)

    Gigabitovou síťovku využije taky málokdo. Pokud bych si já mohl vybrat, tak rozšířím ram na giga a koupím nový disk. (Nemám sponzora, bohužel. :-))

    Nebo je dobrý displej s vyšším rozlišením. (Ale tam už jsou ceny výrazně vyšší, když chce člověk 1400x1050.)
    31.8.2006 01:18 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Na ten model už jsem dřív koukal no. Ale nejsem si jist, jestli bych to dvoujádro využil. Stejně tak tu gigabitovou síťovku... určitě by to bylo fajn to mít, ale já se držím radši trošku při zemi :o) Navíc ty výše uvedené laptopy by študákovi jako já měly myslím co se týče výkonu plně stačit.

    Jednu brigádu jsem už měl před měsícem (bez ní bych na ten počítač neměl ani korunku), na začátku září jedu na matfyzácký soustředění na Albeř a po něm už pomalu budu muset všechno připravovat na školu... vzhledem k tomu, že budu v září pendlovat mezi Třincem a Prahou, tak bych asi už na žádnou brigádu nemohl. Leda na pár dní a z těch bych ty potřebný prachy nevytřískal :o)
    31.8.2006 15:11 diverman | skóre: 32 | blog: život s tučňáčkem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Na hrátky se SMP a paralelním programováním se ti dualcore bude hodit, gigabitovou sítovku nevyužiješ dneska, ale za rok třeba ano...

    Co máš z toho, já šel studovat výpočetku (před dvouma rokama), počítač jsem si pořídil až za 2 měsíce po nástupu do školy, a to bylo Pentium 200, 128MB RAM. Nestresuj, má to svůj čas...
    deb http://ftp.cz.debian.org/debian jessie main contrib non-free
    4.9.2006 13:28 Pták Loskuták
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    A narozdíl od R51e si můžeš stáhnout OEM-drivery pro interní modem přímo od IBM:

    http://www.abclinuxu.cz/hardware/show/148471
    Zdenek.Z avatar 31.8.2006 00:39 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Dobré rozhodnutí :-) Mám ThinkPada R51, tzn. dražší model. Každopádně si myslím, že Pentium M je dobrá volba. Celeron M jsem sice nezkoušel, ale vzhledem k tomu, že u něj nejde měnit frakvence, tak přepodkládám, že se co se týče výdrže a topení bude chovat stejně jako P-M na maximální frekvenci.

    Tzn. počítal bych tak o třetinu lepší výdrž na baterky, topit to bude o něco míň, opět ten rozdíl nebude propastný, ale znát to asi bude. Mě se sice točí větrák tak polovinu času, ale velice potichu.

    V podpora pod Linuxem určitě je IBM mezi nejlepšími. Jediné, co mi dělá trochu potíž je, že při uspání má notebook pořád větší spotřebu, než by měl mít. Něco se asi nevypíná jak by mělo. (Předpokládám, že to je problém pod Linuxem.) Dál nevím, jak je na tom s funkčností modem, infra a FireWire, zatím jsem to moc nezkoušel. Předpokládám, že s FireWire nebudou problémy.

    TrackPoint je skvělá věc, pokud používáš hlavně klávesnici a myš jako doplňek. Pokud používáš především myš (grafika, CAD, hry), asi si stejně koupíš externí. Ale tohle je subjektivní názor, jsou lidi, kteří Trackpoint rádi nemají. Já se s ní sžil asi během 2 až 3 dní, od té doby bych neměnil.

    Mít tak peníze na Téčko :-)
    stulda avatar 31.8.2006 00:46 stulda | skóre: 18 | Sokolov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Frekvence u celeronu-m menit jde, jenze nepouziva speedstep, ale p4_clockmod, todiz to nema priliz velky vliv na spotrebu. Rozhodne doporucuju pentium-m.
    31.8.2006 08:40 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Co se tyce vyberu modelu, vzdy dat prednost vice pameti pred cimkoliv jinym, u notebooku zvlast. Disky jsou (opravnene) pomale, takze swapovani vyrazne zere, vykon i baterku. Idealni je kombinace PM a 512MB pameti, pak disk, zbytek uz se spise o hracickovani. Nesetrete ted na pocatku, jakykoliv upgrade u notebooku je na hranici moznosti a budete s tim zit urcite tak 2-3 roky.

    A jinak, ten, kdo nesouhlasi s TP, nevi, co je to notebook :-) O trackpointu ani nemluve.
    31.8.2006 09:00 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Safra, jak jsem to editoval furt dokolecka, vypadla mi poznamka, ze jako stalejesteuzivatel R40e s CM docela poznam uziti p4_clockmodu (jen je ho treba mirne upravit od Linuxu 2.6.16-rc2, nekdo jaksi nezvladl spravne zaintegrovat errata). Ale jinak opravdu, speedstep je speedstep, hlavne pak, kdyz u R40e nefunguji spravne ani C stavy.
    Josef Kufner avatar 31.8.2006 22:21 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Tak zrovna na paměť u notebooku doporučuju vůbec nekoukat. Jen se ujistit, že ta co tam je se dá vyměnit za větší. Radši vzít líp vybavený model s málem paměti a vyměnit paměť za větší, než vzít horší s velkou pamětí. Paměť je na notebooku snad jediná opravdu lehce vyměnitelná věc – hned po čepičce trackpointu a obsahu PCMCIA slotu ;-)

    A taky doporučuju paměť opravdu vyměnit za větší, nepřidávat další modul. Dva moduly se hůř chladí a víc žerou.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    31.8.2006 23:48 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Paměť mě osobně nějak netrápí, jelikož mnou dva vybrané modely jsou si celkem podobné, koukám teď spíš na to, který by měl větší výdrž.

    Můj dotaz kousek níže možná zůstal nepovšimnut, tak se s dovolením zkusím zeptat ještě jednou.

    R51e má zdá se rychlejší sběrnici a rychlejší paměť a výdrž na Alzasoftu udávanou 2,2 hodiny.

    R50e má pomalejší sběrnici a pomalejší paměť a výdrž udávanou 4 hodiny.

    Mohl by být tak velký rozdíl ve výdrži dán pouze tímto rozdílem v rychlosti sběrnice a paměti? Jestli ano, je ta pomalost u druhého modelu hodně na překážku? V těchto detailech se naprosto nevyznám (rychlosti sběrnice a rozdíl DDR1 vs. DDR2), takže vůbec nevím, co vybrat.

    Je ale taky možné, že si tady nad tím hlavu lámu zbytečně a na Alzasoftu mají tu 2:20 hodinovou výdrž prostě špatně. Na ntk.cz a na Cybexu má totiž _úplně_ stejný laptop jako ten na Alzasoftu výdrž až 4 hodiny.

    A teď babo raď... kdyby to tak opravdu bylo, tak by byl výběr jasný a to tento R51e s Pentiem M. Jeho jedinou nevýhodou by totiž byla pouze DVD-CDRW mechanika a ta, jak tady vencour řekl, snad vyměnit jde (i když se říká, že combo vytáhnout nejde).
    1.9.2006 08:04 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Lámeš si hlavu zbytečně. Na Alzasoftu mají výdrž nejspíš podhodnocenou, ale počítej tak se 3:30h u verze s Pentiem M. Mechaniku vyměnit nejspíš jde, ale zjistit si, jestli nebude potřeba originál od IBM a jestli za ní nechtěji třeba 5000 - vůbec bych se nedivil.
    Math, as Barbie says, is hard.
    1.9.2006 08:58 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Zřejmě to tak s tou výdrží bude. V této recenzi naměřili u modelu s Celeronem 3:23h, takže by to mělo být v pohodě. Díky za ujištění, Pavle.

    Na DVD-RW mechanice tak lpět nebudu. Nakonec mi došlo, že vypalovat DVD asi nebudu nijak často a data můžu skladovat třeba na nějakém externím disku, případně bych si někdy někde půjčil externí DVD vypalovačku.
    1.9.2006 11:12 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Menit pamet hned po koupi neni zrovna nejrozumnejsi, navic kvalitni SO-DIMMy nejsou nejlevnejsi. Prezivat s 256 MB znamena radikalni pokles vydrze na baterku.
    31.8.2006 01:25 Dan Ohnesorg | skóre: 29 | blog: Danuv patentovy blog | Rudná u Prahy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    O te vysoke spotrebe se diskutuje na http://www.thinkwiki.org/wiki/How_to_make_ACPI_work a asi by melo byt reseni v dohledu.

    Ja bych tedy spise nez do R sel do T. Ale cenovy rozdil je bohuzel vyrazny. Spolehlivost a odolnost je daleko vyssi.
    I'm an Igor, thur. We don't athk quethtionth. Really? Why not? I don't know, thur. I didn't athk. TP -- Making Money
    Luk avatar 31.8.2006 02:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Jediné, co mi dělá trochu potíž je, že při uspání má notebook pořád větší spotřebu, než by měl mít. Něco se asi nevypíná jak by mělo. (Předpokládám, že to je problém pod Linuxem.)
    Ano, ve Windows je spotřeba minimální.
    Dál nevím, jak je na tom s funkčností modem, infra a FireWire
    Firewire funguje bez problémů. Infra a modem nevím.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Zdenek.Z avatar 31.8.2006 00:45 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Taky se s motion sensorem skvěle hrajou hry, třeba Neverball. :-)
    31.8.2006 17:21 peter_h | blog: need4speed
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Ty fakt! Tak toto ma nenapadlo! Tak to musim slohnut sesternici IBMko, toto bola podla mna prva origos hra (btw. vraj to nie je original, ale nejaky remake) co som hral po dlhej dobe.
    Jiří Němec avatar 31.8.2006 00:46 Jiří Němec | skóre: 22 | blog: BluPix | Horní Smrčné
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Paměť i mechanika jde jednoduše vyměnit. Procesor jsem mezi uživatelsky vyměnitelnými komponentami nenašel.

    Být vámi bych si koupil model s pentiem m a časem bych dokoupil paměť.

    Mám R51e z Celeronem m 370. Koupil jsem si ho v době, kdy se u nás modely s Pentiem m ještě neprodávaly. Teď bych si koupil model s pentiem m, protože má 533MHz sběrnici, zatímco celeron má 400 MHz sběrnici. Navíc jsem se nedostal se spotřebou pod 13 W, přičemž v jisté diskuzi zde většina majitelů notebooku s pentiem m měla spotřebu pod 10W.

    Začínám zjišťovat, jestli bych do toho mého ntb nějak to pentium m nedostal. Ideálně i bez ztráty záruky.
    Spock: "Logic, logic, logic. Logic is the beginning of wisdom, not the end.
    31.8.2006 08:35 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    To jsem také zjišťoval, ale když jsem viděl ceny Pentií-M, tak jsem si řekl, že to nebudu řešit a za pár let koupím nový notebook a tenhle dám manželce. Pokud nějakou budu mít :-D
    31.8.2006 08:34 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Jsem spokojeným majitelem R50e. Docela dost příspěvků na rozchození některého hw najdeš na mém blogu (na tom co je v patičce). Přidal jsem si 256MB RAM, protože to se opravdu nedá, doporučuji jít rozhodně do modelu s 512 MB, abys mohl pak upgradovat i na 1 GB.

    Notebook je to velmi kvalitní, výborný displej, skvělá podpora a funkčnost. Chválím grafiku Intel, která chodí skvěle (až na nefunkční OpenGL v dual režimu - zatím řeším). Touchpad je na nic, jakmile si zvykneš na trackball, nebudeš jej používat a nakonec jej asi i vypneš, protože jen překáží (osobní názor). Navíc éčko ho ani nemá (pro mě ideální).

    Jen jedna věc - používám jej každý den a setřely se mi některé klávesy. Možná to bude tím, že jsem ho jednou nechtěně polil (a pak i zapnul - po vysušení se rozjel), ale nevím. Jinak ale klávesnice je špička, jak si na ni zvykneš, budeš uvažovat o koupi stolní IBM klávesnice se stejným layoutem skoro za 3 tisíce :-) My ve firmě o ní uvažujeme všichni :-D

    Klidně bych ti doporučil R50e či R51e, ale s 512 MB RAM s možností zvednutí na 1024. Celeron je naprosto v pohodě, nicméně (už jsem to tu psal), celeron NEPODPORUJE technologii SpeedStep. Snižovat frekvenci sice umí, ale to prodlouží životnost baterií možná o minutu. Centrino je luxusní procesor, asi nejlepší v současnosti (lepší než Athlony64, P4 a cenou určitě lepší než Core* technologie). Pokud budeš mít manu, tak jdi do modelu s Centrinem, využiješ to hlavně při výpočtech či náročných věcech. Pokud to je ovšem jen na "malé" programování a internet, pak je Celeron plně dostačující.

    Výdrž R50e je něco málo přes dvě hodiny.
    31.8.2006 08:40 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Centrino je luxusní procesor, asi nejlepší v současnosti (lepší než Athlony64, P4 a cenou určitě lepší než Core* technologie).
    Centrino jednak není procesor. Výkon Yonahu oproti Dothanu je i 2x větší (http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&number=3&artpage=1906&articID=434), a i spotřebu má o malinko nižší.
    Math, as Barbie says, is hard.
    31.8.2006 08:43 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Každému je jasné, že jsem měl na mysli Pentium-M. Pro mně stále nejlepší a nejdostupnější procesor. Pochopitelně co je postaveno na Centrinu, tak bude asi taky dobré...
    31.8.2006 08:41 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    s/mě/mně/

    kdybys nemohl najít ten blog, tak v Googlu stačí zadat "Google bombou" :-D je to v archívu, tak necelý rok zpátky...
    31.8.2006 12:51 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Díky, kouknu se.
    31.8.2006 08:34 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad

    Chceme v podstatě totéž;-). Akorát jsem si vědom, že je třeba zaplatit víc a tak zvažuju IBM T43p, DELL D820 apod. Nicméně podobný notebook už přes rok mám, tak zkusím poradit.

    Na 4 hodiny u lowendu s Celeronem M zapomeň, pokud je nechceš trávit se spořičem obrazovky nebo si nepřikoupíš přídavnou baterii (mám HP, koupil jsem Traveler battery a výdrž se pohybovala kolem 8 hodin, po roce 6) - bohužel nemám relevantní srovnání s Pentiem M, ale mělo by na tom být lépe (sám ho mám a 4 hodiny jsou i tak sen). Spolubydlící má R50e a Warcraft III si nezahraje - nemá nárok ani na Heroesy 3... Pro zajímavost - s i915 hraju Neverwinter Nights, ale R50e by měl mít i8xx.

    K programování je podle mě nejdůležitější vysoké rozlišení a občas se hodí aspoň 1GB RAM - Dual Core bys taky užil, jestli pomýšlíš na Javu nebo .NET. Jestli počítáš s programováním do školy, tak se tím netrap - první ročník je spíš o papíru, tužce a Jarníkovi.

    Dle omezujících kritérií bych zvážil třeba: Asus A6V HP nx6310 A sám bych si koupil Dell Inspiron 6400 Essential:

    • Inspiron 6400 Duo Processor T2300
    • Operaèní pamì 512 MB 533Mhz DDR2 (1 x 512)
    • Širokoúhlý displej UltraSharp™ s úhlopøíèkou 15,4 palce s rozlišením: WXGA (1280x800)
    • Sdílená Intel® Graphics Media Accelerator 950 - až 256 MB
    • Integrovaný modem V.92 56 kbit, síová karta 10/100
    • DVD+/-RW mechanika
    • 80 GB Hard disk (5400rpm)
    • Dell Wireless 1390 - 802.11b/g Mini-PCI Card
    • Dell Bluetooth card
    • 6-ti èlánková 53 WHr Li-Ion baterie
    • Poskytovaný typ servisu 1 rok NBD (Next Business Day)
    • Originální Windows® XP Home (Service Pack 2)
    • Cena: 21.123 Kč s DPH

    Math, as Barbie says, is hard.
    31.8.2006 08:38 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Ani spořič nepomůže :-) Modely s Celeronem to je 3 hodiny maximum, a to už musí být hodně šetřivý notebook (spíš silná baterie).

    Ještě bych se zastavil u těch HPček - jsou to velmi solidní notebooky, kvalitou se přibližují IBMkám, cena je ale nižší. Některý hardware však na nich nefunguje zcela dobře (Broadcomy a kdovíjaké čipsety).

    A DELL to je hodně muziky za málo peněz. Prostě Čína z Ameriky :-)
    31.8.2006 08:43 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Kdy se změnilo obecné povědomí o HP? Ještě před půl rokem každý nadával na to, jak kolem něj umírají HP a dnes aby člověk zvažoval, jestli si místo špičkového IBM nekoupi raději HP...
    Math, as Barbie says, is hard.
    31.8.2006 09:28 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Já měl na testech asi celkem 15 notebooků a ze všech mi HP vycházel nejlíp (v levné cenové kategorii). Solidní kontrukce, design, docela dobrá (i když ne ideální) podpora hw v Linuxu. A za tu cenu, nekup to.

    Jestli něco umírá nebo neumírá, to bych zde nepletl. Na to tu je záruční doba, servis atd. Záleží na tom, jak se k přístroji člověk chová. Pokud ho bude brát pod stan, tak by asi měl uvažovat úplně o jiné kategorii.
    31.8.2006 11:15 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Mohu vedet, jake byly ty vase testy? Co jste testoval a jak dlouho? A diky cemu vychazely ty HP lepe oproti ostatnim? Design?

    To, zda neco umira nebo neumira je dost zasadni vec, u notebooku o to vice, ze jej typicky prenasite a je vasim zakladnim pracovnim pristrojem. Pokud jej kazdy mesic musite posilat do servisu, nebo i jen, ze kazdy mesic na pul dne ho predavate u vas ve firme technikovi daneho servisu a ten jej dava do kupy, je to dost dobre k nicemu.
    31.8.2006 12:25 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Velká většina je například z tohoto testu.
    31.8.2006 10:47 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Kdy se změnilo obecné povědomí o HP? Ještě před půl rokem každý nadával na to, jak kolem něj umírají HP a dnes aby člověk zvažoval, jestli si místo špičkového IBM nekoupi raději HP...
    Existují (existovaly, již to přes rok nesleduji) dva druhy notebooků HP: originál HP a bývalé Compaq. Compaq byly vždy strašné šmejdy a nálepka HP na tom nic nezměnila.
    31.8.2006 11:14 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Já mám HP Compaq a nestěžuji si. Až na nefunkční wifi (nechce se mi instalovat ndiswraper) a čachry při uspávání a probouzení, což souvisí s inteláckým chipsetem a jeho ovladačem, je to v pohodě. Jo, vlastně ... nejede mi průběžný monitoring stavu baterie, což zamrzí. Vzhledem k tomu, že je to uvnitř prakticky samý Intel, tak tam snad není co pokazit. Konstrukce solidní a výdrž taky.
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    31.8.2006 08:46 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Jezisi, lidi, nesvadejte ho z te spravne cesty :-) Notebook je na praci, ne na ozdobu a clovek aby se tech bakelitu bal (vim, jak vypadaji po roce kancelarske prace). TPcko jsem obcas nosival na akce do hor, hozene v malem batohu, kde se tisnilo se spacakem a minimalni vybavou. Tohle si u neceho jineho nelze dovolit. Cena neni vse, u notebooku zvlast.
    31.8.2006 09:08 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    3kg navíc v batohu na hory? Jestli to nebyly spíš české kopce:-).
    Math, as Barbie says, is hard.
    31.8.2006 10:57 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    OKi, no, bylo to jen tisic metru :-) A do chaty :-)
    31.8.2006 09:24 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    A z čeho myslíš, že je řada R? Z TITANU? Je to stejný materiál, jako ostatní, jen konstrukce se zdá o něco pevnější (pevné rámy, uchycení displeje kovem). Ale to už dělá dneska kdekdo.

    Dokola opakovat že "jedině IBM" je hloupost, zejména když tady autor blogu uvažuje o erkové řadě. Jó kdyby měl 50 tisíc, tak tam je situace jasná: IBM.
    31.8.2006 09:35 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Jó kdyby měl 50 tisíc, tak tam je situace jasná: IBM.
    Pro mě není. Který model IBM je vyrovná Dellu D820 (nebo D620)? Snad jedině T43p, ale od notebooku za tuhle cenu nečekám slabé 3 hodiny na baterii a Pentium M... Pochválen buď alespoň displej 1600x1200, který u IBM začíná až na cenách o další třídu výš. A to nemluvím o servisu...
    Math, as Barbie says, is hard.
    31.8.2006 10:41 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Ty nové Core technologie zatím moc nesleduji, ale pokud je ten model levnější než IBM s výrazně lepší výbavou (jen procesor určitě nestačí), tak proč ne. Ovšem mně se značka Dell moc nezdá, nemám dobré zkušenosti s počítači od Dellu. Notebooky jsem spíše jen okoukával. Já bych stejnak asi šel do IBM, jsou to prostě detaily, kterých si všimnete, až když ThinkPad máte. Nebo až ho třeba polijete vodou a zapnete, jako já.
    Zdenek.Z avatar 31.8.2006 11:36 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Nebo mu na hodinu zacpete větrání jako já. :-)
    31.8.2006 10:59 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Ne, nemyslim si, ze je z titanu, ma oproti Tcku mirne rozdilne slozeni, ale zakladni myslenky jsou shodne, hlavne zesileny ram LCD, coz je primo zasadni vec pro prenaseni, druhou je pak provedeni klavesnice. Ne, neni to hloupost, nevim, kolik Vam proslo notebooku rukama, mi jich za poslednich cca 7 let docela dost, vetsinu jsem mel na par chvili po dlouhe mesice moznost sledovat pod rukama jinych.
    31.8.2006 12:36 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Je to zkrátka nějaký plast, žádné "mírmě rozdílné složení". Ty věci navíc samozřejmě mají i Rkové řady (to jsem psal). Prošlo mi jich za poslední dva roky asi 15 (modelů).

    Nerad zkrátka vidím označování jiných modelů v levné kategorii jako "bakelitové hrůzy". Ne všechno co není IBM musí být nutně nekvalitní. Podle mého názoru má smysl IBM kupovat (hlavně) až u vyšších řad, ačkoli rozhodně z úvah nevylučuji Rkové řady. Sám jeden mám a jsem spokojen. Ovšem spoustu vychytávek těmto řadám prostě chybí.
    31.8.2006 15:21 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Sorry, ale zkoukal jste ten "plast" v tech Rkach? Ju, je to vylisek, ale zadny jemu podobny jsem v ostatnich nenasel. Prolomit jej da fusku u vetsiny typu (obcas IBM zkusilo nejakou zmenu, i u Tecek, ale vzdy se vratilo k puvodnim). Srovnavat to s temi bakelity, co mi jinak chodi rukama, to opravdu pekne dekuji. I to Tecko neni jen tak vzdalene od toho "plastu".

    Prominte, mozna jsem prilis radikal, ale to, co vidim v podani ostatnich, s cim se setkavam, to bych proste nedokazal nikomu doporucit. Ano, Rka nejsou Tecka, ale stale vycnivaji.
    Zdenek.Z avatar 31.8.2006 11:33 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    No, mám R51 a nechovám se k tomu jako v rukavičkách. Poměrne čato to chytám za displej nebo dávám do narvaného batohu. Neumím si představit něco takového s některými jinými značkami. Samozřejmě, T řada je o něčem jiném. :-) I když je to plast, tak na zpracování hodně záleží ... vzal bys takové Prestigio nebo Acer za displej?
    31.8.2006 12:39 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Co se týče Acerů, tak se situace hodně za poslední roky zlepšila. Bývaly doby, kdy to byla skutečně hrůza, nyní je to lepší (neříkám ideální, ale uchycení displeje se už nerozlomí samovolně či opatrnou manipulací za displej). Nicméně Acer je stále podle mého názoru značka-neznačka.
    Zdenek.Z avatar 31.8.2006 13:24 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Souhlasím, když porovnám TravelMate před pár lety (doma máme ještě TM800 a ten patřil tehdy ještě k lepším Acerům) a dneska, tak to teď rozhodně vypadá robustněji.
    vencour avatar 31.8.2006 09:31 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad

    Nějak mi ten Dell nepřijde jinej než muj TP r51e (+-)? Snad až na tu grafiku.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    31.8.2006 09:37 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Můžeš hodit link na R51e s Core Duo?
    Math, as Barbie says, is hard.
    vencour avatar 31.8.2006 09:42 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad

    Joj ... to nemůžu, minela ... sorry. Ok, v tom je rozdíl, asi pro někoho dost zásadní.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    31.8.2006 12:15 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Na 4 hodiny u lowendu s Celeronem M zapomeň...
    S tím ani nepočítám, taky je u toho Celeronu udávaná výdrž něco přes dvě hodiny.
    Spolubydlící má R50e a Warcraft III si nezahraje - nemá nárok ani na Heroesy 3... Pro zajímavost - s i915 hraju Neverwinter Nights, ale R50e by měl mít i8xx.
    Tak to nevím. Možná u některých typů R50e byla grafika i8xx, ale u toho, na který jsem dával odkaz je napsaná grafika i915.
    K programování je podle mě nejdůležitější vysoké rozlišení a občas se hodí aspoň 1GB RAM - Dual Core bys taky užil, jestli pomýšlíš na Javu nebo .NET.
    Na Javu nebo .NET zatím rozhodně nepomýšlím. A vysoké rozlišení taky zatím nějak nepotřebuju. Na Windows píšu ve Vimu v konzoli (80x25) a vyhovuje mi to a na Linuxu v konzoli při rozlišení framebufferu 1024x768 to už je úplně sen :o) Ale můžeš mi samozřejmě říct, že já ještě ani pořádně nevím, co to programování je a jak je velké rozlišení důležité... a budeš mít pravdu :o) Ale přece jenom bych řekl, že 1024x768 pro mě bude v pohodě.
    ... první ročník je spíš o papíru, tužce a Jarníkovi.
    Jsem s tím smířený a počítám s tím :o)

    Věřím tomu, že Dell má kvalitní notebooky, ale neznám nikoho, kdo by ho používal, tu značku prakticky vůbec neznám a moc o ní nevím. Zato na zmínky o ThinkPadech narážím na každém kroku. Proto jsem se rozhodnul právě pro ně. Je to pro mě prostě jistota.
    31.8.2006 12:43 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Ale můžeš mi samozřejmě říct, že já ještě ani pořádně nevím, co to programování je a jak je velké rozlišení důležité... a budeš mít pravdu :o)
    Tak to bych si nedovolil. Osobně mi větší plocha vyhovuje víc než malá (1024x768), v různých IDE je k nezaplacení, když si můžeš zobrazit toolbary.

    Moje práce vypadá obvykle tak, že mám dvě SSH spojení do firmy, dvě SSH na vlastní server, jeden shell s rootem na localhostu, dvě instance Firefoxu, jednu Opery (česky+firemní pošta přes SSH tunel), nejméně dva Vimy se zdrojovými kódy, dva se šablonami, jeden pro tmp na lokálu. Když si k tomu chci pustit hudbu, občas něco vyeditovat v Gimpu (ten bývá nechutně rozlezlý;-)), nebo vyřešit nějakou maličkost, začínám se ztrácet. Edituju třeba přes 15 souborů a najít je v těch oknech... Používám aktivně kolem 6 virtuálních ploch. 1600x1200 pomůže - více terminálů na ploše, které se buď vůbec nebo jen málo překrývají, více oken prohlížeče atd. Gnome-terminal má taby, ale zatím jsem jim nepřišel na chuť - myslím, že další vrstva "virtuálních pracovních ploch" problém neřeší... Poslední dobou už dokonce provozuju terminál i prohlížeč ve full-screen módu, ale má to svoje nevýhody (nevidím toolbary ve Firefoxu, nevidím bežící úlohy a nenávidím přepínač úloh, pokud mám na ploše více než 2 okna).
    Math, as Barbie says, is hard.
    31.8.2006 12:44 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Jo a myš mě fakt zdržuje:-).
    Math, as Barbie says, is hard.
    31.8.2006 12:58 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Žádné IDE jsem zatím neměl potřebu používat. To je taky důvod, proč říkám, že mi postačuje 1024x768. Alespoň prozatím. Stejně bych rád tak do roka koupil nějaký starší velký monitor na nějakou "rozlezlejší" práci "na doma".

    Jinak samozřejmě uznávám, že pro tvou práci je to velké rozlišení důležité. 15 souborů najednou jsem ještě v životě otevřených neměl :o)
    31.8.2006 13:14 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Tak třeba Eclipse IDE se používat na 1024 dá (můj notebook víc stejnak neumí - resp. displej), ale je to doslova "o hubu". To GTK zabírá šíleně místa, všechno je roztahané. Ne nutné nastavit nějaký light styl, zmenšit písmo atd. Na druhou stranu jsem nedávno rozchodil dualhead, což je super (např. ladící informace na druhém monitoru). R5Xe výstup na druhý monitor má, takže...
    31.8.2006 13:30 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Jasan, to musí být o hubu, ale já bych teď stejně nejspíš žádný IDE nepoužíval (kdyby to nebylo potřeba kvůli škole - a to si nemyslím). Ale přežít by se to určitě dalo ;o)
    Na druhou stranu jsem nedávno rozchodil dualhead, což je super (např. ladící informace na druhém monitoru). R5Xe výstup na druhý monitor má, takže...
    Takže je u něj možné mít na jednu grafiku připojený dva monitory (vlastní obrazovka laptopu + další monitor připojený na VGA výstup)? Nikdy předtím jsem to neřešil a nezajímal jsem se o to, takže to neznám :o) To by bylo fakt supr...
    vencour avatar 31.8.2006 13:17 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad

    Známej z Brna je v práci má, Delly a IBMka, sám by si vybral Della ... podrobnosti teď nevím.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    31.8.2006 17:51 peter_h | blog: need4speed
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    No dobre, povedzme, ze by dell nebol predrazeny a bol by kvalitny. Kupil by ste si ho aj po tych incidentoch s exploziami akumulatora?
    31.8.2006 18:51 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Notebooky IBM jsou podle mě dražší než odpovídající Delly (viz příspěvek o T řadě a Dell D820/620 či dokonce Precision). Kvalitu dílenského zpracování IBM oproti Dellu nedovedu srovnat a stejně bych se nepouštěl do ukvapených závěrů (budou na tom IMHO podobně). Exploze akumulátorů je problém, ale mohl bych ukázat na každého výrobce, který používá baterie od Sony, mj. tedy i IBM Lenovo (http://cdr.cz/a/18339).
    Math, as Barbie says, is hard.
    31.8.2006 09:57 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Jen bych rád uvedl na pravou míru situaci s "kvalitní konstrukcí" ThinkPadů. Nevím jak konkrétně ten tvůj model, ale rozhodně není pravda, že každý ThinkPad má kvalitní konstrukci. Já měl T23 a byl to obyčejný bakeliťák bez jakýchkoliv vystužovacích prvků, takže v batohu (normálním, ale polstrovaném) dostával chudák pěkně zabrat.

    Jinak po stránce výkonové a designové fakt super stroj. Akorát mu nemusela do půl druhýho roka odejít základovka -- byl to repas, to už víckrát nekoupím.
    θηριον ειμι
    31.8.2006 11:03 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Starsi Tcka nemeli jeste tak dobre provedeni ramu, ale uz zrovna T23 mely jistou sanci prezit brutalni zachazeni "kancelarskych krys". Kdyz jsem to porovnaval tehdy s kontrukci ostatnich, kde nebyl problem prohybat LCD panel do neskutecnych tvaru, tak ... Coz plati dodnes.
    31.8.2006 10:34 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    To by mě zajímalo, kam to budeš tak často přenášet :-D

    Mně by jako takové hezké studentské řešení připadalo toto: Dva linuxáci se dohodnou, že spolu budou bydlet. Jeden z nich už má rozumně výkonnej počítač a chce ho mít na koleji. Dohodnou se, že ten druhej si jenom koupí nějakou levnou grafárnu (pokud už v tom kompu není dualhead karta), monitor (třeba i nějakej bazarovej ale přesto kvalitní - třeba na boxed.cz), usb klávesku a myš, případně ještě usb hub. Jsou to linuxáci, takže dál už si poraděj. Aby to nebylo tak jednostraný, tak nemajitel počítače bude za toho druhýho platit třeba internet (100 Kč/měsíc) a poplatek za vlastní vnešený spotřebič. Finančně výhodný je to pro oba, navíc ubyde jeden zdroj hluku a vůbec je to sexy řešení.
    Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
    31.8.2006 12:24 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    To by mě zajímalo, kam to budeš tak často přenášet :-D
    No, nemyslel jsem tím jenom pendlování mezí kolejí a školou. V Praze jsou i jiná místa, kde bych ve svém volném čase rád byl (případně kde bych občas i přespal) ;o) Takže takhle...
    Mně by jako takové hezké studentské řešení připadalo toto: ...
    Perfektní a fakt originální sexy řešení, fakt. Ale přece jenom bych se radši v tomhle spoléhal pouze sám za sebe :o)
    31.8.2006 13:20 xy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Odporucam Asus A3HF, ktory ma velmi dobru podporu pod Linuxom ( potrebny je aktualny software napr. alsa 1.0.12). Ma Celeron M 420 s jadrom Yonah, 512 MB RAM, grafiku Intel 950. Otacky ventilatora sa menia podla teploty. Teplota sa pohybuje okolo 50 st aj pri 100% zatazi procesora.
    31.8.2006 13:48 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Napadá někoho, proč má ten notebook s Pentiem M stejně malou spotřebu jako ten s Celeronem M? Nejde mi to do hlavy :o)

    Ten R50e má nevýhodu v tom, že má zřejmě pomalejší pamět a výhodu v tom, že má DVD-RW mechaniku a udanou větší výdrž při provozu na šestičlánkové baterii. Může být ta větší výdrž tím, že má na rozdíl od R51e s DDR2 533 MHz DDR1 paměť SDRAM 266MHz?

    Do těchhle HW věcí totiž vůbec nevidím a tak nevím, co je lepší/výhodnější.

    Kdyby měl ten R51e DVD-RW vypalovačku, tak by možná stačilo dokoupit silnější baterii a byl by asi rovnocenný s tím R50e... ATI X200 vs i915 asi moc velký rozdíl nebude...
    vencour avatar 31.8.2006 15:06 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad

    Ohledně r51e a dvd ... mam v něm tohle ... výpis z lshw

     description: IDE Channel 1
                    physical id: 1
                    bus info: ide@1
                    logical name: ide1
                    clock: 66MHz
                  *-cdrom
                       description: DVD-RAM writer
                       product: MATSHITADVD-RAM UJ-830Sx
                       physical id: 0
                       bus info: ide@1.0
                       logical name: /dev/hdc
                       version: 1.00
                       capabilities: packet atapi cdrom removable 
                              nonmagnetic dma lba iordy audio cd-r cd-rw dvd dvd-r dvd-ram
    čili je více možností, modelů.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    31.8.2006 15:14 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Tak to je zvláštní, to jsem nevěděl. A máš tu verzi s Celeronem M nebo Pentiem M? Někde jsem četl, že ta combo mechanika u modelů s Pentiem M se nedá vyměnit. Ale to vlastně nevylučuje možnost, že některý model s Pentiem M DVD-RW mechaniku má, takže by žádná výměna nebyla potřeba... hmmm...

    Jen tak mimochodem, jak jsi na tom s tou baterií, prosím tě? Jak dlouho ti vydrží? Máš tu základní, šestičlánkovou (jestli teda základní baterka je šestičlánková)?
    vencour avatar 31.8.2006 15:24 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad

    Mam tu verzi, co je v HW sekci, tedy s celerem. V servisu, v Thinkcentru mi taky tvrdili, že nejde vyndat ... jde, za chodu otevřeš dvířka, vypneš kompa, odjistíš tu pacinku a mechanika je tvoje.

    Baterku mam 6-článkovou, vydrží ... má kapacitu teď cca 48000 mWh, tedy podle spotřeby 13-20W, což je minimálně 2,5h.

    K baterce:

    cat /proc/acpi/battery/BAT0/info
    
    present:                 yes
    design capacity:         51840 mWh
    last full capacity:      48050 mWh
    battery technology:      rechargeable
    design voltage:          10800 mV
    design capacity warning: 2402 mWh
    design capacity low:     200 mWh
    capacity granularity 1:  1 mWh
    capacity granularity 2:  1 mWh
    model number:            IBM-92P1087
    serial number:           10751
    battery type:            LION
    OEM info:                SANYO
    více jsem si poznamenával k sobě do blogu.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    31.8.2006 15:19 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    V tom posledním odstavci postu jsem myslel R51e s Pentiem M... o modelu s Celeronem M a DVD-RW mechanikou vím.

    Zkusím ještě hledat. Kdyby takový typ R51e s Pentiem M a s DVD-RW mechanikou existoval a vydržel by k těm čtyřem hodinkám... to by bylo fakt žůžo :o) I když to bych možná chtěl už moc. Ale nereálné to podle mě není. Jinak totiž nevím, kde by ta výhoda SpeedStepu byla...
    31.8.2006 15:26 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Tak to už jsem z toho jelen. Tady mají u úplně stejného typu napsanou výdrž k čtyřem hodinám. U Pentia M. To už mi přijde reálnější... ty dvě hodiny mi spíš sedí k té verzi s Celeronem.

    No nic. Jdu teď se svou milou do kina a trochu si od toho odpočinu. Až se vrátíme, tak se na to zase vrhnu. Třeba mi tu mezitím někdo vysvětlí jak to s tou pamětí a tak :o) Zkusím se pak podívat po nějakých přesnějších stránkách. Možná že někde se opravdu někde prodává i verze s R51e s Pentiem M a DVD-RW mechanikou...
    Zdenek.Z avatar 31.8.2006 15:47 Zdenek.Z | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Vzhledem k tomu, že ve výbavě různých R51 a R51e není moc velký rozdíl (hlavní je v graf. kartě a displeji), tak bych tipnul, že to bude mít podobnou výdrž. (Pentium M) Mě to svydrželo ze začátku tak do 4 hodin. Teď, po více než 2 letech používání je baterka tak na 40 % kapacity a už to je tak hodina a půl.

    A DVD-RW/RAM mechanika jde měnit za chodu. Myslím, že některé levnější modely (e) ji neumí měnit za chodu nebo ji mají napevno, ale tím si nejsem jistý, takže si to radši ověřte.
    31.8.2006 20:19 TurboLama | skóre: 13 | blog: TurboLama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Koupil jsem si před tejdnem R51e s Pentiem M. Bez DVD vypalovačky se obejdu, paměť brzo dokoupím. Jak dlouho baterka vydrží nevim, zatim jedu skoro furt na adaptéru a na 1600 MHz. Mám na tom Gentoo s jádrem 2.6.17-beyond3 a funguje všechno kromě uspávání do RAM (teda uspávání funguje ale probouzení ne :) A to že to nemá touchpad ale trackpoint považuju za jednu z výhod... ;)
    1.9.2006 00:00 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Myslíš tenhle jo? Nechtělo by se ti jenom tak vyzkoušet, kolik na té baterce zhruba vydrží? Třeba i v klidu. Jenom jestli to bude k těm dvěma hodinám nebo ke čtyřem (to jsou totiž dva různé údaje, které jsem u tohohle notebooku na internetu našel). Byl bych ti fakt vděčnej :o)
    1.9.2006 08:53 TurboLama | skóre: 13 | blog: TurboLama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Přesně ten. Tak sem zkusil včera večer a dneska ráno jet na baterku, s ondemand governorem, jasem displeje asi na polovinu... no výsledek je následující: včera 20:44 až 22:30, dnes 7:37 až 8:45 kdy to začlo pípat... to sou přibližně ty 3 hodiny. Nezkoušel sem žádnej laptop-mode ani úsporný režimy grafiky, průměrná spotřeba byla kolem 15W, no a dělal sem na tom kromě browsení po netu pokusy o rozchození Suspend to RAM - takže častý restarty...
    1.9.2006 22:03 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Jejda, já si vůbec nevšimnul, že jsi mi odepsal.

    To jsou vynikající zprávy! Díky moc, fakt! :o) Moc jsi mi pomohl...
    31.8.2006 21:52 merlik | skóre: 13 | blog: merlik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Brzo tomu bude rok, co jsem spokojenym uzivatelem ThinkPadu R52 1846-AQG s 1GB RAM (dobra investice). I pres to, ze je to jen rada R, jedna se o velice dobry notebook. Narozdil od zbytku nasi firemni flotily (byval to Asus).

    Nerad bych se opakoval co se tyka kompatibility s Linuxem - viz tehle prispevek.

    V budoucnu bych si rad poridil Teckovou radu, ale to budu muset pro firmu toho jeste mnoho dobreho udelat ;) Duvod je takovy, ze s timhle R52 vydrzim na 9ti clankove baterii necele 4 hodiny prace (tj. obcas disk, stale WiFi, bez modreho zubu, powersave governor, grafika (je tam ATi) na minimu). V prospektech uvadeli vydrz na 6ti clankovou baterii 3.6h. S tou vydrzel tak sotva 3 hodiny. Ale pokud to nic nedela, asi by to papirove hodnoty dosahlo. A proc Tecko? Protoze kolega ma starsi T40 (tusim) a na sesticlankovou baterii vydrzi pres 4.5h (jeho slova). Je pravda, ze tam neni graficky akcelerator, ale i tak je to rozdil.

    A jeste slovo k "periferiim" ;) Klavesnice je u thinkapdu jedna z nejlepsich, co jsem kdy videl. V porovnani s asusy ruznych rad, aceru od rady 2xxx do 8xxx, fujitsu siemens, ... je proste bezkonkurencni - neprohyba se.

    A trackpoint? Subjektivne proti touchpadu neco uplne jineho, lepsiho. Mys to sice neni, ale kdyz clovek lezi v posteli, je to velice dobry pomocnik.

    P.S.: Tohle je pouze vyjadreni mych zkusenosti s IBM/Lenovo ThinkPadem. A uz se tesim na podporu poslednich veci co mi nejdou ;) Tj. hdaps a DMA u dvd.
    I cesta může být cíl.
    1.9.2006 22:01 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Vítězem se stává tenhle ThinkPad! :o) Mohl jsem mít vybráno už na úplném začátku, kdybych se nenechal zmást údaji o jeho výdrži na Alzasoftu a dalších stránkách, kde udávali něco málo přes dvě hodiny. Moje chyba, měl jsem se rozhlídnout pořádně :o)

    Takže teď dám vědět tomu známému, který laptop jsem si vybral a počkám, jestli ho budu moct sehnat alespoň o malinko levněji. Nejlevnější cenu jsem našel tady, tak mu ten odkaz pošlu, aby věděl, na kolika může začít smlouvat ;o) Jsem nakonec rád, že se mi podařilo vybrat jeden z těch levnějších notebooků a že jsem tak ušetřil. Poptám se ještě, nakolik by mě přišel s rozšířenou RAMkou (minimálně 512 MB, ale 1 GB by bylo úplně nejlepší - snad se to moc neprodraží) a když už mám tu možnost se jenom zeptat, tak i třeba s tou silnější devíti článkovou baterkou. Ale ta šestičlánková mi bohatě stačí, pokud jsou ty údaje o výdrži přesné :o)

    Děkuju všem za komentáře. Moc jste mi pomohli.
    2.9.2006 06:56 TurboLama | skóre: 13 | blog: TurboLama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Tak tě vítám do klubu :) Jak tak koukám na ten odkaz tak sem si docela připlatil :( Já ho kupoval za 23k..
    2.9.2006 13:38 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Vybírám si ThinkPad
    Díky :o) Ještě ho v ruce nemám, ale už aby to bylo...

    No jo, škoda že ses trochu neporozhlídnul po Googlu. Ta 10% sleva se hodí... příště už budeš vědět, že je potřeba prohlížet i výsledky ne jenom na první straně vyhledávání ;o)

    Jinak teď, když už mám konečně vybráno, tak se budu rozhlížet po větší paměti. S těma 256 MB bych totiž nepřežil. Říkám si, jestli bude 512 MB dost. I když do budoucna by zase byl lepší 1 GB. Uvidím podle ceny, ono bude zase hodně záležet na značce...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.