abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 10:22 | Nová verze

    Canonical vydal Ubuntu Core 24. Představení na YouTube. Nová verze Ubuntu Core vychází z Ubuntu 24.04 LTS a podporována bude 12 let. Ubuntu Core je určeno pro IoT (internet věcí) a vestavěné systémy.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:55 | IT novinky

    Intel na veletrhu Computex 2024 představil (YouTube) mimo jiné procesory Lunar Lake a Xeon 6.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Na blogu Raspberry Pi byl představen Raspberry Pi AI Kit určený vlastníkům Raspberry Pi 5, kteří na něm chtějí experimentovat se světem neuronových sítí, umělé inteligence a strojového učení. Jedná se o spolupráci se společností Hailo. Cena AI Kitu je 70 dolarů.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 14.1 svobodného unixového operačního systému FreeBSD. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:55 | Zajímavý software

    Společnost Kaspersky vydala svůj bezplatný Virus Removal Tool (KVRT) také pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 12:33 | Nová verze

    Grafický editor dokumentů LyX, založený na TeXu, byl vydán ve verzi 2.4.0 shrnující změny za šest let vývoje. Novinky zahrnují podporu Unicode jako výchozí, export do ePub či DocBook 5 a velké množství vylepšení uživatelského rozhraní a prvků editoru samotného (např. rovnic, tabulek, citací).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 4
    včera 12:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) nová verze 7.0 LTS open source monitorovacího systému Zabbix (Wikipedie). Přehled novinek v oznámení na webu, v poznámkách k vydání a v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 11:11 | Nová verze

    Organizace Apache Software Foundation (ASF) vydala verzi 22 integrovaného vývojového prostředí a vývojové platformy napsané v Javě NetBeans (Wikipedie). Přehled novinek na GitHubu. Instalovat lze také ze Snapcraftu a Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    Rozcestník

    Víc štěstí než rozumu

    11.6.2007 22:01 | Přečteno: 2064×

    Tak se mi dnes k věčeru stala neuvěřitelná věc. Jel jsem si takhle z nákupu stodvanáctkou z Holešovic na Pelc-Tyrolku, kde mám koleje. Vystoupil jsem na zastávce, došel jsem ke kolejím, doběhnul zavírající se výtah a ze zvyku sáhnul do zadní kapsy u kalhot, abych zkontroloval, jestli v ní mám mobil -- kapsa prázdná, telefon nikde! Já trouba ho nechal na místě, kde jsem seděl, v autobuse, který si to mezitím hnal směrem k ZOO v Tróji.

    Doběhnul jsem do pokoje, vyhodil nákup a upaloval zpátky na zastávku, že zkusím chytit další autobus. V té chvíli mě potkalo první štěstí: u zastávky mi zastavila nějaká "rodinná polo-dodávka" s manželským párem. Něco na mě zavolali, ale já jim nerozuměl. Myslel jsem, že něco hledají. Paní mi zopakovala, jestli nechci svézt, že jedou směrem k ZOO. Nadšeně jsem naskočil do auta, kde mi řekli, že jsem už z dálky vypadal hrozně zoufale, když jsem se díval na jízdní řád. :o) Řekl jsem jim, co se mi přihodilo a vyrazili jsme. Utěšoval jsem se tím, že nejsem za tím autobusem pozadu o víc než deset minut. S tím souvisí další šťastná věc: ta 112ka byla starší modrá karosa. Proč štěstí? Protože na lince 112 jezdí převážně červené autobusy s novějším datem výroby, modrou karosu tam skoro neuvidíte :o) Takže by neměl být problém ten autobus poznat...

    Na konečnou jsme dorazili za pár minut a právě včas. "Můj" modrý autobus právě nabíral lidi ze ZOO a už už se chystal, že vyrazí na cestu zpět. Vyletěl jsem z auta rodinky, ve spěchu jsem jim poděkoval a upaloval k autobusu, aby mi neujel. Bohužel na místě, kde jsem zapomněl mobil, nic nebylo. Šel jsem tedy k řidiči s poraženeckou náladou, že už je vše ztraceno. Jenže on řekl akorát: "No tys tomu dal!" a pověděl mi, že k sobě ten můj mobil vzal nějaký pán v bíle košili s kabelou přes rameno. Ukázal mi směr, kudy šel (do kopce směrem k botanické zahradě) a ještě na mě z okýnka, když už jsem vyběhl ven, zavolal, že jsem za ním asi dvě minuty.

    Světe div se! Za chvíli jsem opravdu dosprintoval k nějakému pánovi v bílé košili a s (asi notebookovou) brašnou přes rameno, který mi byl z autobusu matně povědomý. Všimnul si mě ještě než jsem k němu doběhnul a už ke mně s úsměvem natahoval ruku s mým mobilem :o) Na má udýchaná slova obrovských díků opět s úsměvem odpověděl, že nemám zač, a že i on je rád, že jsme se zítra nemuseli někde potkávat aby mi ten telefon předal. Pak jsem si totiž všimnul, že si podle mnou poslední odeslané zprávy zjistil, že jsem psal své milé, a tak na její číslo poslal SMSku, kdy a na jakém místě bude mobil zítra k vyzvednutí (podle místa to vypadá, že pracuje tady v Praze na celní správě). Pak jsem se s ním rozloučil, on si dál vykračoval zřejmě ke svému domovu a já se uřícený pustil dolů zpátky na zastávku u ZOO, abych se vrátil na kolej.

    Je opravdu neuvěřitelné, jaká shoda štastných náhod mě potkala :o) Nejen, že jsem jel autobusem, který se dá mezi ostatními snadno rozeznat. Navíc mi zastavila *sama od sebe* naprosto cizí rodinka a ochotně mě vzala, kam jsem potřeboval. A konečně ten autobus řídil milý řidič ochotný pomoci a mobil k sobě vzal ne nějaký zloděj, ale slušný člověk. :o)

    Jaká z toho plynou ponaučení?

    1. Nikdy není tak zle. Když jste v průšvihu, zkuste zachovat alespoň částečně chladnou hlavu, nezmatkujte a nevzdávejte se. Nikdy nevíte, jaké vás třeba potká štěstí.
    2. Ještě pořád můžete v nouzi potkat dobré lidi. Někdy dokonce i více dobrých lidí najednou. :o)

    To se tedy obyčejný nákup rozvinul v pěknou akci. Snad se na vás, až se třeba někdy dostanete do podobných potíží, usměje štěstí tak jako dnes na mě. :o)

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    freshmouse avatar 11.6.2007 22:18 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    "Ještě pořád můžete v nouzi potkat dobré lidi."

    Ale fuj. Lidé furt tvrdí, že ostatní jsou zkažení hajzlové, pak jim při první příležitosti někdo pomůže a oni říkají, že ještě existují dobří lidé... Já s tou větou výše souhlasím, pokud přehlížím to první slovo.

    (Jo, a ještě jednou hodně štěstí na zkouškách! :-))
    11.6.2007 22:30 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Bez toho "ještě" by to nemělo ten správný efekt ;-) Jinak samozřejmě vím, že dobrých lidí je spousta.
    Jo, a ještě jednou hodně štěstí na zkouškách!
    A tobě přeju hodně štěstí při výběru květiny! ;-) A ne že se střískáš na šrot! Pamatuj -- Jan Tuna a jeho kamera nikdy nespí! :-D
    freshmouse avatar 11.6.2007 22:45 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Já myslím, že to "ještě dobří lidé" je stejné klišé jako "úpadky společnosti", o kterých slyšíme v každé době atd. Podle mě jsou lidé furt stejní a mění se jen kulisy kolem nich. Poměr hajzlů a Mirků Dušínů je pořád stejný. now
    11.6.2007 22:52 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Jasně, ale člověka to potěší, když se nějací ti dobří lidé takhle projeví. Jinak si taky nemyslím, že by se poměr Mirků Dušínů a Emilů Mažňáků nějak výrazně měnil.
    freshmouse avatar 11.6.2007 22:52 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Já jsem věděl, že spolu v podstatě souhlasíme. :-)
    Luk avatar 11.6.2007 23:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Problém je jen v tom, že jeden hajzl snadno zhatí činy většího počtu dobrých lidí.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.6.2007 06:29 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    imho problém je aj v tom, že v média "informujú" hlavne o hajzloch. a väčšina populácie im ten bulvár žerie.
    freshmouse avatar 12.6.2007 10:24 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Nechápu souvislost s tím, že poměr mezi dobrými a špatnými lidmi je konstantní..
    Luk avatar 12.6.2007 15:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    To byla jen doplňující informace ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.6.2007 22:19 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Moje poučení by znělo: nenosit s sebou věci, které se snadno ztratí/rozbijí.., ale jsou příliš cenné na to, abych si mohl dovolit o ně přijít.
    11.6.2007 22:26 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Pravda. Můžu si za to sám :-) Mobil s sebou nosím proto, že ho celkem často potřebuju. Dávám na něj pozor, akorát mám debilní zvyk, že když si v autobuse sednu, tak ho vytáhnu z kapsy abych ho nerozmáčknul a abych ho nemusel držet v ruce, tak si ho položím někam k noze, mezi kolena nebo tak... no a teď jsem to tak udělal taky a jako správný idiot jsem ho pak nesebral, když jsem vystupoval :-) Navíc přede seděla nějaká slečna, tak jsem se nechal rozptýlit. No prostě jsem trubka.
    vencour avatar 11.6.2007 22:50 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu

    Takhle jsem ztratil kovovou propisku Expandie ... vypadla mi v dálkovém buse z kapsy a všim jsem si toho pozdě. Pak jsem se jednou zakecal a u pokladny nechal peněženku s dokladama. Tak když jsem v "růžovém" stavu, tak se snažím dávat pozor.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    freshmouse avatar 11.6.2007 22:42 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    A co takhle žádný věci nemít? Znáš to, nic nemáš, nic nerozbiješ, neztratíš atd.
    11.6.2007 22:48 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Já se podle toho, co jsem napsal řídím. To ale neznamená, že nenosím mobil.

    Nevím, co tím chceš říct.
    13.6.2007 11:59 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Treba to, ze kvuli hajzlum je poctvy clovek omezovan.A je to cim dal vic castejsi.
    V podstatě nic nevím
    otula avatar 13.6.2007 21:37 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Jo jo, tak nějak. Když si denně chodím do suterénu pro kolo, musím odemknout a zase zamknout 5 zámků, abych se k němu propracoval. Než nás vykradli, chodilo se přes 2.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Luk avatar 13.6.2007 23:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    A přitom to hajzly nezastaví - jen je to donutí změnit styl. Například takový zákon 411/2005 Sb. nevyhnal PrasiŘidiče ze silnic. Prasí pořád stejně. Jen místo placení pokut dávají úplatky.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.6.2007 22:19 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Nevěříte? Věřte... :)))
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    eXces avatar 11.6.2007 22:38 eXces | skóre: 15 | blog: i hate mondays;) | Jihlava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Bokonismus?
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. --Albert Einstein
    11.6.2007 22:46 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Proč myslíš? Je to už nějaký ten pátek, co jsem četl Kolíbku (mimochodem perfektní kniha), tak mi asi něco uniká :-)

    (Pokud jsi myslel správně bokononismus. ;-))
    JiK avatar 11.6.2007 22:44 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Tak, a ted sis vybral slusne lidi na cely zbytek zivota dopredu...mel sis to setrit.

    Ted uz to pujde jen dole vodou. Napred na Tebe vystartuje inspekce z bernaku, pri te prilezitosti zjistis, ze tve rodne cislo omylem pouziva i nekdo jiny, kdo se na nej ozenil za madarskou cikanku z Komarna co zrovna sedi za loupezne prepadeni v Pardubicich, a ze navic pouzil tve jmeno k ziskani obcanky, na kterou zalozil s.r.o., ktere odebralo cigatery a koralku za 13 milionu. Od albanske mafie. Pak zjistis, ze je na tebe taky jeste exekuce a exekutor zabavil beohledne majetek tvych rodicu u kterych mas trvale bydliste a oni no zdravotne neunesli. Jo, pritelkyne ti utece s tvym nejlepsim kamaradem, pote co ti vyberou ucet. Tesne potom si uvedomis, ze ses s ni nakazil Hepatitidou nebo virem HIV. A kdyz zkusis zpachat sebevrazdu skokem z nuselaku, nepovede se to, ale jen oslepnes a ochrnes. Posledni vzominka bude, jak ti v nemocnici nekdo krade hodinky... :-)
    freshmouse avatar 11.6.2007 22:47 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Jirko, máš doma kameru?

    ... že bychom to kdyžtak natočili... ;-)
    Ku8aZ avatar 11.6.2007 22:53 Ku8aZ | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Ále, takových kravin už Amíci natočili... :-D
    Čeho se vlastně člověk bojí, když se bojí tmy...? jabber: ku8az AT jabbim.cz
    freshmouse avatar 11.6.2007 22:54 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Obávám se, že nejen Američané.
    11.6.2007 22:49 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    :-D :-D :-D Tak tohle mě opravdu rozesmálo, díky! :-D :-D :-D

    No, tak zle snad nebude :-D
    11.6.2007 23:12 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Teď mi došlo, že hodinky ani vlastně nemám. No, aspoň že tak :-D
    Václav 11.6.2007 23:45 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    ... tak přesně to se ti stane pokud tuhle zprávu nepošleš do půl hodiny patnácti lidem :-)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Cubic avatar 11.6.2007 22:58 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu

    Takhle jsem prisel o dva telefony - oboji moje blbost samozrejme. Prvni byl bez sance, protoze se ho nekdo vypl uz deset minut pote co jsem vystoupil z busu a pri tom uz zustalo
    Podruhe mi vypadl telefon v autobuse, ktery mel konecnou na zastavce, kde jsem vystupoval, takze se ho nemohl okamzite zmocnit nejaky cestujici. Behem peti minut jsem si to namiril do garazi csad a do dvaceti minut mluvil s pani na vratnici, ktera me celkem ochotne pustila za pany na dispecink. Panove byli take ochotni, ale bohuzel vubec netusili kde se dany autobus nachazi ani ktery ridic danou linku jel. A verim tomu ze skutecne nevedeli jelikoz jsem mel v ruce jejich rozpis jizd a tam proste spoj ani nebyl zanesen. Dokonce telefonovali dvou ridicum o kterych se domnivali, by mohli byt temi pravymi.

    Mam i jednu pozitivni zkusenost s dobrym koncem. To jsem pro zmenu nechal telefon na parapetu okna na velmi frekventovane chodbe(prvni patro strojni fakulty v dejvicich). Kdyz jsem zjistil, ze jsem bez telefonu jsem zatim naposledy v zivote(pre 5 lety) pouzil verejny automat a dovolal se sam sobe resp. pani sekretarce na katedru technologie, ktera si vzla do uschovy a hned po zvednuti telefonu odhadla kdo jsem a kam si pro pristroj mam prijit. Mela za to u me kytku a bonbonieru. Nejen za telefon, ale za ujisteni, ze se mezi lidmi nachazi spousta tech slusnych.
    11.6.2007 23:12 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu

    Tohle je o ničem. Skutečný štestí vypadá nějak takhle...

    Každý má právo na můj názor!
    fx-95 avatar 12.6.2007 00:19 fx-95 | blog: Achjo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Tenhle se taky podruhý narodil.
    Most Inteligent Consumer Realize Our Software Only for Fools (and) Teenagers
    Max avatar 12.6.2007 01:09 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Ponaučení je takové, vysra*** se na to a počkat, až přítulce nebo známým přijde sms, kde mobil je a zbytečně nelítat sem tam :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    12.6.2007 06:27 Radek Trnka | skóre: 26 | blog: Jen_tak | kousek od ČB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Fakt je, že já bych ho takhle nenaháněl. V tomhle jsem skeptik takže bych sednul k netu a objednal nový - alespoň bych měl pádný důvod :-)
    Černé díry jsou tam, kde Bůh dělil nulou. -- Steven Wright one Liners
    12.6.2007 08:54 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Nechtěl jsem:
    1. aby někdo na mé jméno protelefonoval majlant (mám SMSkový tarif u Vodafonu -- cca 7Kč za minutu),
    2. aby si to hovado zjistilo číslo mé přítelkyně a pak ji obtěžovalo (podle SMSek by nebylo těžké uhodnout, kdo že je ta osůbka, které pořád píšu),
    3. utrácet pár litrů za další mobil, protože si šetřím na kytaru.
    Fakt nejsem z tak bohaté rodiny, abych mohl nechávat poléhávat v MHD mobily a neustále si objednávat další :-)
    12.6.2007 09:11 Radek Trnka | skóre: 26 | blog: Jen_tak | kousek od ČB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Se všemi těmi body souhlasím, ale jak jsem psal tak jsem skeptik - takže bych vůbec neuvažoval o tom, že zrovna ten můj najde někdo poctivý. I když zrovna nedávno jsem viděl na nádraží v ČB zajímavou situaci, poměrně atraktivně vypadající mladá žena pískající na prsty na někoho na druhé straně silnice, tomu na druhé straně vypadla peněženka a ona jej na to upozorňovala. Popravdě myslel jsem, že tento druh již vymřel.
    Černé díry jsou tam, kde Bůh dělil nulou. -- Steven Wright one Liners
    13.6.2007 12:04 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    u me na prvnim miste by byly kontakty.O ty bych nerad prisel a zalohy nedleam tak casto.Jinak jsou to jen prachy a nejde o zivot.Svet je prece krasnej:-)
    V podstatě nic nevím
    13.6.2007 12:22 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Já v podstatě využiju jen čtyři kontakty: moji milou (ale její číslo znám stejně zpaměti), mámu, tátu a ségru :-) Jinak nepíšu prakticky nikomu. Dokonce když jsem s milou (třeba o velkých prázdninách pořád), tak mobil ani nevezmu do ruky. V tomto ohledu na mobilu závislý nejsem vůbec. Semtam mi sice někdo napíše, ale kdybych neměl telefon a ten dotyčný se mnou chtěl *opravdu* mluvit, tak si na mě kontakt už nějak najde :-)
    Jinak jsou to jen prachy a nejde o zivot
    Ale i tak by to bylo velmi nepříjemné (minimálně ty dva první body).
    12.6.2007 09:39 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Jednou mi takhle vypadl mobil v autobuse z kapsy. Všiml jsem si toho, když jsem vystoupil a šáhl do kapsy, abych se koukl, kolik je hodin. Naštěstí jsem duchapřítomně na poslední chvíli naskočil zpět a mobil našel. Jen jsem si prodloužil cestu o jednu zastávku ;-).
    θηριον ειμι
    Conyx avatar 12.6.2007 17:03 Conyx | skóre: 5 | blog: c-blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu

    jednou jsem nasel pred bankou litra, proste jsem ho sebral a nedival se kolem, kdo neco zoufale hleda kdybych nasel tvuj mobil, nejdrive bych zvazil svoji financni situaci a pak se az rozhodl, jestli vyndam baterii nebo zavolam nekomu z kontaktu, ci ze je to mobil

    jo, jsem jeden z tech previtu o kterych tady mluvite, ale aspon se k tomu priznavam...

    take si myslim ze patrim do mensiny, ze vetsina lidi by zvolila tu moralni moznost, takze vsichni kteri klabosi o tom ze "konecne potkali dobreho cloveka" nebo ze "dobri lide jeste nevymreli" me vazne stvou

    to si mel ale stesti, ze jsem tvuj mobil nenasel ja, co?? a ja jsem taky rad, ze jsem nemusel obrat linuxare ;) a priste si davej bacha, vyndavat si mobil v autobuse je vazne hloupost

    Luk avatar 12.6.2007 18:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    jo, jsem jeden z tech previtu o kterych tady mluvite, ale aspon se k tomu priznavam...
    Tvoje přiznání budiž ti polehčující okolností, až budeš stíhán za trestný čin podle § 254 TrZ. Doufám, že si takhle přivlastňuješ také "nalezená" jízdní kola, stavební materiál, nářadí apod.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.6.2007 19:34 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Polehčující okolnost? Ani náhodou. Nevím, co je polehčujícího na tom, když se zloděj přizná k tomu, že je zloděj. I když to je asi jen můj osobní pohled na právo...

    I když je fakt, že zlodějina se dost těžko dokazuje. Takže to, že někdo svým přiznáním ušetří příslušníkům práci, možná trochu polehčující je :-) (akorát si nevzpomínám, že bych někdy slyšel o blbci, který se přiznal ke krádeži třeba nějakého toho mobilu)
    Luk avatar 12.6.2007 20:48 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Nevím, co je polehčujícího na tom, když se zloděj přizná k tomu, že je zloděj.

    § 33
    Při výměře trestu se jako k polehčující okolnosti přihlédne zejména k tomu, že pachatel
    j) při objasňování své trestné činnosti napomáhal příslušným orgánům

    Když se zloděj přizná, že je zloděj, lze to posuzovat jako napomáhání k objasnění jeho trestné činnosti.
    akorát si nevzpomínám, že bych někdy slyšel o blbci, který se přiznal ke krádeži třeba nějakého toho mobilu
    On je to navíc často jen přestupek - pokud mobil nemá cenu vyšší než 5000 Kč, a to obvykle nemá (nejde o pořizovací, nýbrž o aktuální cenu). Takže se to ani moc neřeší. Zato je ale dost lidí, co se přiznávají k vraždě. Často jim totiž později dojde, co spáchali.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.6.2007 20:56 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Když se zloděj přizná, že je zloděj, lze to posuzovat jako napomáhání k objasnění jeho trestné činnosti.
    To samozřejmě vím. Jen jsem tak ze svého pohledu vyjádřil nespokojenost ;-)
    Zato je ale dost lidí, co se přiznávají k vraždě. Často jim totiž později dojde, co spáchali.
    Ano, u vražd to je něco jiného. Proto jsem mluvil konkrétně o přiznání se ke krádeži, ne k vraždě.
    12.6.2007 19:42 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    No, kdybych tě někdy viděl něco takového dělat, asi ti zpřelámu hnáty :-) Fakt promiň, ale takové zloděje prostě nechápu, ať už je to socka jak chce velká...

    Holt všichni jsme v něčem jiní :-)
    12.6.2007 19:45 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Ještě by mě zajímalo, co je to to "bych zvazil svoji financni situaci"? To na tom býváš někdy tak blbě, že potřebuješ prodat mobil za pět stovek? :-) Omlouvám se za všetečnost, ale nikdy jsem neměl možnost se někoho takového zeptat :-)

    Asi jsem fakt nějakej blbej, když mi udělá mnohem větší radost "děkuju" a radost vlastníka, než nějaká stovka v kapse navíc.
    Conyx avatar 12.6.2007 20:11 Conyx | skóre: 5 | blog: c-blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    To na tom býváš někdy tak blbě, že potřebuješ prodat mobil za pět stovek?

    Ano ;-)

    12.6.2007 20:34 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Jako že třeba nemáš ani na rohlíky, kus salámu a tak? Upřímnou soustrast :-)

    Tak se hlavně vždycky při kradení ujisti, že jsi někde hodně daleko ode mě (viz příspěvek výše) :-)
    Luk avatar 12.6.2007 20:51 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Tak už to svinstvo neber a jdi se léčit k odborníkům ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.6.2007 21:07 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    No to by měl pan Jílek dozajista radost :-) I když i on už asi během své práce se závislými něco "ztratil".
    Luk avatar 12.6.2007 22:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Pana Jílka doporučuji proto, že jeho metodám věřím (aspoň na základě toho, co jsem si přečetl na jeho webu). Byl bych samozřejmě velmi nerad, kdyby něco ztratil a onu věc si přivlastnil někdo, koho pan Jílek léčí ze závislosti.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.6.2007 20:50 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    (2) Nálezce má právo na náhradu nutných výdajů a na nálezné, které tvoří deset procent ceny nálezu. Zvláštní právní předpis může jinak upravit oprávnění toho, kdo věc našel nebo ohlásil.
    Občanský zákoník § 135
    Luk avatar 12.6.2007 20:52 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Což ale není v rozporu s tím, že ponechat si nalezenou věc je trestné.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.6.2007 20:54 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Šmankote, však jsem tím taky chtěl naznačit, že k penězům může jako nálezce přijít i poctivě.
    Luk avatar 12.6.2007 22:08 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Jenže když může mít někdo pětikilo (byť nelegálně), proč by se spokojil s padesátkou, že...:-D
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    13.6.2007 12:10 klassik | skóre: 24 | blog: Klassikov | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Takze kdyz najdes litr, jdes na policajty a nechas jim ho tam?
    V podstatě nic nevím
    Luk avatar 13.6.2007 12:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Takové štěstí jsem tedy zatím neměl. Jediné, co jsem takhle našel, byla ztracená občanka, kterou jsem odnesl na cca 50 m vzdálenou stanici městské policie.

    Jinak upřímně řečeno, odnášet nalezené peníze nebo peněženku na policii také není dobrý nápad. Podle průzkumů to mnohdy dopadne tak, že si to přivlastní některý z policajtů.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.6.2007 21:02 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Když mi ten autobusák řekl, že k sobě ten mobil schoval "nějakej mladej kluk", tak jsem si nachystal padesátku, kterou jsem měl v kapse, že se mu aspoň takhle trochu odměním. Aby si moh zajít třeba na pivo nebo tak. Jenže jsem si neuvědomil, že řidič sám byl postarší pán, takže nálezce mého telefonu považoval za o dost mladšího než byl (vzhledem ke mě :-)). Dávát tomu na pohled důstojnému pánovi padesátku, ať si zajde třeba na pivo, mi nepřišlo moc vhodné, takže jsem mu nakonec "jen" poděkoval :-)
    Brabi avatar 12.6.2007 22:07 Brabi | skóre: 8 | blog: Fiend's records | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Víc štěstí než rozumu
    Takhle jsem si nedávno vydělal kilčo :-) Taky mobil z autobusu. Ale podle mě většina lidí ten mobil prostě jen tak nechá ležet a nestará se. Až pak se najde buď aktivní nálezce nebo amorální podnikavec.
    Pets are always a great help in times of stress. And in times of starvation too, o'course.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.