abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    7.6. 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.6. 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.6. 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 41
    6.6. 01:00 | Nová verze

    Byla vydána (𝕏) květnová aktualizace aneb nová verze 1.90 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Ve verzi 1.90 vyjde také VSCodium, tj. komunitní sestavení Visual Studia Code bez telemetrie a licenčních podmínek Microsoftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 00:44 | Nová verze

    Byla vydána (Mastodon, 𝕏) nová verze 2024.2 linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek se seznamem nových nástrojů v oficiálním oznámení.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    5.6. 16:44 | IT novinky

    Počítačová hra Tetris slaví 40 let. Alexej Pažitnov dokončil první hratelnou verzi 6. června 1984. Mezitím vznikla celá řada variant. Například Peklo nebo Nebe. Loni měl premiéru film Tetris.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    5.6. 10:44 | Nová verze

    MicroPython (Wikipedie), tj. implementace Pythonu 3 optimalizovaná pro jednočipové počítače, byl vydán ve verzi 1.23.0. V přehledu novinek je vypíchnuta podpora dynamických USB zařízení nebo nové moduly openamp, tls a vfs.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Rozcestník

    Kde se tihle lidé berou?

    11.3.2006 21:08 | Přečteno: 1643× | Linux a ja | poslední úprava: 13.3.2006 12:12

    !Edited: autor(ka) z mě neznámých příčin odkazovaný článek ztáhl(a), můj zapisek tím ztratil podstatu, ale mazat ho nebudu
    !Edited podruhe: clanek se opet objevil

    po zápisku jistého bloggera "umím ctyři jazyky" Alexe, na kterého bylo poukázáno zde, jsem čistě náhodou(zjišťování jak je na tom z pohledu googlu distro minimax) narazil na dalšího odborníka a snad i analytika a jeho moudra

    máte někdo představu kde se ti lidé, z kterých zášť jenom čiší, berou? to opravdu stačí, že se jim nepodaří naistalovat jiný OS než MS Windows a jejich sebevědomí utrpí natolik, že musí psát tímhle tónem?

    normalně bych do blogu podobnou vec nedával, ale napadlo mě ,že si přečtu Vaše názory, pokud mi nějaké napíšete

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.3.2006 21:20 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    Myslím, že nemá moc cenu sem dávat odkazy na tyto myšlenkové zvratky.
    12.3.2006 11:16 ..... | skóre: 4 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?

    Souhlasím, částečně jsem o tom i psal.

    12.3.2006 22:34 mig
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    tak bych si dovolil označit tvé vlastní veřejné projevy
    11.3.2006 21:27 Dr.Kanal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    no.. zajímavý článek nebo komentář nebo co to je..
    vencour avatar 11.3.2006 21:27 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?

    Napadá mne něco o pýše a pádech, sterilním prostředí a tak. A kde se berou? Jsem rád, že to nevim :-)

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    11.3.2006 21:35 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    Já bych to nedramatizoval. První neuměl nainstalovat a druhýho někdo poslal do háje s jeho dotazem. Oba se urazili a měli potřebu si zanadávat a mají stránky. :-)
    Až je na procházce po*re holub, napíšou studii o ornitologických problémech v městských aglomeracích. Bude to také závažné, autoritativní a děsně moc hluboce poučené. :-)
    12.3.2006 06:53 ehm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    hehe mě už holub posral,ale neměl jsem kvuli tomu potřebu psát oproblematice ptactva ve městech.Nejsem grafoman.
    11.3.2006 21:37 --
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    by me tak zajimalo, kdo patri mezi uzivatele s prumernymi znalostmi a kdo uz mezi uzivatele s nadprumernymi znalotmi...
    11.3.2006 21:38 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    Asi jo, asi to opravdu stačí, ale neni to většinou příčina, je to spíš ten pověstnej poslední hřebík do rakve.

    Předevšim se to asi odvíjí od toho, s jakym očekáváním se do toho člověk pustí. Když do toho člověk od začátku jde s tim, že je to úplně jinej systém a že to pro začátek prostě jen zkusí, je to rozhodně lepší, než když od první instalace očekává funkci všecho tzv. "out of the box". Je lepší, když se to nepovede způsobem "hm, tohle asi nepude, ale vypadá to nadějně, podivám se na netu a kdyžtak to zkusim časem znova", než "vždyť to nefunguje, jak s tim ty magoři můžou dělat?".

    Důležitý je taky mít po ruce někoho, kdo je schopnej člověka roztlačit, když mu chcípne motor, prostě pomoct, když člověk neví, kudy dál.

    Podstatný taky je, jak umí uživatel pracovat s informacema - jestli je schopnej si je najít, jestli je schopnej je zpracovat. Kupodivu spousta lidí i pro vyhledávání cizojazyčnejch materiálů používá český vyhledavače. A hrozně se divěj, že žádnej použitelnej materiál nenajdou. Většina z nich Google samozřejmě zná, ale když maj jako homepage třeba Seznam... Spousta lidí taky vůbec nemá nutkání projevit vlastní iniciativu. Buď to vzdaj rovnou, nebo se místo hledání řešení prostě rovnou někoho zeptaj - je to jednoduchý a v případě správnýho výběru "přítele na telefonu" i rychlý.
    Cubic avatar 11.3.2006 22:01 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    ja chapu ze naistalování linuxu nemusí být pro každého otazkou minimalniho usili, spis mi jde o vyslednou situaci, kdy to nekdo nezvladne. Proc si nerekne "tohle pro me neni" a vyrizeno?
    11.3.2006 22:09 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    To má asi víc příčin, nejlíp by na to asi odpověděl nějakej psycholog :-) V podstatě ale asi hlavně o ten přístup, se kterym do toho člověk jde a o to, jestli je člověk schopnej uznat porážku.
    11.3.2006 22:19 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    Pro někoho to může být tvrdá rána jeho sebeúctě. A tak si to potřebuje zdůvodnit.
    Během dospívání se člověk hodně potácí mezi neúměrným sebeobdivem a zbytečnými mindráky. A všechno se ho dotýká.
    Ono i dopělého. :)
    Bych řekl, že to v tom asi bude.
    11.3.2006 22:26 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    Podle ostatních článků se autor píše jako ona. Nevím ale jaký to má význam.
    Copak toho není dost?
    11.3.2006 22:36 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    Já bych snad skoro řekl že žádný(?) Ale kdo ví... Možná by to mohlo znamenat... to by... mohlo... znamenat... Ano! Že je to ženská!!! :)
    Ale přinutil jsi mi takhle znovu vstoupit na ty stránky a já si vůůůl kliknul na poesii. Jau jau! :)
    11.3.2006 22:39 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    Všichni jednou psali něco takovýho a kdo říká že ne, ten to dělá ještě dneska :-)
    Copak toho není dost?
    11.3.2006 22:48 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    To je fakt, třeba já.:)
    My máme s kamarády takovou úchylnou zábavu si psát ve verších a ty verše musí být co nejuhozenější. No a má sebeúcta dostala ránu! To až uvidí P. a H. tak budou taky brečet. Na to prostě nemáme! :)
    11.3.2006 22:58 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    Hm, jen aby mě taky nenapadlo něco takovýho. To by zle dopadlo.
    Copak toho není dost?
    11.3.2006 23:06 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    Jen do toho, básní není nikdy dost. :) Já už jsem se té slečně (?) v duchu omluvil.
    11.3.2006 23:11 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    To je názor, který lze zastávat tak do přečtení desátého kousku :-)
    Copak toho není dost?
    13.3.2006 08:32 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    Hmmm, je to tak. Ono i u veršů je třeba nejdřív zvládnout řemeslo. Jako u všeho.
    11.3.2006 22:54 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    Nemělo to být "zbytečnými Mandraky"? Vypněte si tu kontrolu pravopisu... :-D
    11.3.2006 23:03 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    A co přikázání: "Nevemeš jméno distribuce do úst nadarmo!" He?!? :-)
    11.3.2006 21:58 AloneInTheDark | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    To neres. Tomu cloveku je hadam tak kolem 14 +- 2 roky , jednou zkusil nainstalovat nejake distro, nepovedlo se, nekdo nekde ho odbyl s jeho nejspis blbe a arogantne pokladanymi dotazy a tak je nastvanek :) Kolega ma syna v podobnym veku, tuhle jsem u nich byl na navsteve a z jeho syna se stal vlivem kamaradu a puberty "Guru na vsechno". To se hned dozvis jak nicemu nerozumis. :D Pouziva windows, je na ne absolutni guru ( kazdymu radi jak co se ma delat, ty to delas vzdycky spatne :) ) ale kdyz mel problem s radicem, ( poradil jsem mu jak postupovat ) tak zanadaval na debilni windows a reinstaloval. :) Tyhle lidi ve skutecnosti nevedi o nicem moc do hloubky ( snad ani nechteji ?), jen jsou na vsechno chytry odbornici. :)

    Pisatel clanku, jakysi animula, zjevne nema o historii linuxu zadne vedomosti ( "Ovšem většina uživatelů Windows se setkala s mnoha neduhy, které tento popravdě značně předražený systém skýtá, a tak na počátku 90 let vznikla alternativa na platformě UNIX - Linux." ) Pouziva podivna slovni spojeni, spatne uzita cizi slova ( "Postupem času vznikly aspoň programy, které Vám otevřou .doc a .xls, množí se analogy programů (pro Adobe Photoshop - GIMP atp.), z nichž některé jsou velmi kvalitní, ale také princip husitského komunismu, že "všichni dělají něco a dohromady budeme mít dost" je patrný na velmi pomalé progresi (ne, že by u Microsoftu byla nějaká lepší) a také odpovídající spolehlivosti některých implementací. Konec konců, co můžete čekat od výtvorů šestnáctiletých programátorů, kteří si něco zkusí napsat a pak to začnou šířit jako 100% utilitu, která Vám nadělá na PC většinou spíše paseku ") A tak by se dalo pokracovat ... Proste se chtel pred "tou svou komunitou" blysknout clankem ... Prestoze se mi clanek nelibi, at si keca co chce. Mame svobodu projevu a tak uzkoprsi ohledne krivych slov na adresu OS Linux byt snad nemusime. Zjevne se nejedna o vyznamny zdroj informaci, ani o renomovaneho autora/recenzenta, takze skoda na cilovem publiku bude minimalni :)
    Any technology distinguishable from magic is insufficiently advanced.
    Cubic avatar 12.3.2006 01:52 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    To neres.
    Urcite to neni vec kvuli ktere bych neusnul :)
    Prestoze se mi clanek nelibi, at si keca co chce. Mame svobodu projevu a tak uzkoprsi ohledne krivych slov na adresu OS Linux byt snad nemusime. Zjevne se nejedna o vyznamny zdroj informaci, ani o renomovaneho autora/recenzenta, takze skoda na cilovem publiku bude minimalni :)
    nikoho nechci omezovat v projevu, vzhledem k tomu ze to skutecne neni nikdo vyznamny tak ani nechci aby sva trvzeni podlozil(a), oprvdu by me zajimalo jen jak k tomuhle dochazi
    11.3.2006 22:08 Pmx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    Je smutný, že všichni berou prostředí Windows a dokumenty .doc a .xls jako nějaký standard, který všichni musejí dohnat a nedaří se jim to, protože to není na 100% to samé.

    K odkazovaným pacientům ;-) - já se zase musim přiznat, že vyřešit problém s/ve Windows je pro mě těžší než v Linuxu...
    Cubic avatar 11.3.2006 22:12 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    já se zase musim přiznat, že vyřešit problém s/ve Windows je pro mě těžší než v Linuxu...
    začínám na to být podobně ale nemusim o tom psát, protoze vim ze je chyba spis ve me nikoli v systemu a ze jsou lide kteri jsou schopni muj problem vyresit levou zadni

    jinak .doc, .xls, .pps a buchvi jake jeste uzavrene formaty momentalne povazuju za nejvetsi brzdu sireni alternativ, treba linuxu
    13.3.2006 03:52 Michal Ludvig | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    Je smutný, že všichni berou prostředí Windows a dokumenty .doc a .xls jako nějaký standard
    Ale on to je defacto standard. To co pouziva drtiva vetsina uzivatelu pocitacu proste standard je a basta. Muze te to stvat, muzes s tim nesouhlasit, ale to je tak vsechno co s tim muzes delat.

    Nez linux pronikne mezi masy beznych uzivatelu, tak musi urazit jeste hodne dlouhou cestu. Dokud nenabidne co nejvyssi kompatibilitu s majoritnim svetem Windows, jak v podobnosti ovladani tak v interoperabilite, tak se bude krcit nekde v rohu na desktopech par nadsencu.

    (BTW mluvim o desktopech a zamerne vynechavam tema "Linux na serveru", kde je to o necem uplne jinem)
    13.3.2006 03:56 Michal Ludvig | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    12.3.2006 22:32 mig
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    ty jsi asi hodně hloupý a přízemní človíček, viď? To, že nerozumíš nějakému článku, neznamená, že ten článek je špatný. Ubožáčku, předveď sám, co umíš, třeba tento tvůj výplod mi připadá hodně chorý a záštiplný. Článek na minimaxu je docela racionální vyjádření názoru, na který ty nedokážeš rozumně argumentovat, tak ze sebe děláš ubohého šaška tím, co píšeš ve svém blo(g)čku. Jdi se bodnout, kámo.
    Cubic avatar 13.3.2006 00:39 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    ty jsi asi hodně hloupý a přízemní človíček, viď?
    myslím že nejsem, pokud mě chceš nazývat hlupákem chtělo by to víc argumentů, než jen ty urážky co následují
    To, že nerozumíš nějakému článku, neznamená, že ten článek je špatný.
    neřekl bych, že původně odkazovaný text byl nějak složitý takže toho nepochopení z mojí strany bych se nebál :)
    třeba tento tvůj výplod mi připadá hodně chorý a záštiplný.
    mě vůbec netrápí, mrzelo by mne kdyby tohle řekli jiní ale od bezvýznamného anonyma je mi to ukradené
    Článek na minimaxu je docela racionální vyjádření názoru, na který ty nedokážeš rozumně argumentovat
    Článek moc racionální nebyl. je plný subjektivních dohadů a doměnek, což mu ale nevyčítám. Zajímala mě pouze motivace autora k napsání takového textu. ps: pro dobro minimaxu doufam ze se tam nediskutuje vzdy stylem jaky pouzivas ty
    12.3.2006 22:40 mig
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    a to dodávám, že s obsahem článku sice nesouhlasím, ale úroveň reakcí zde je myslím dokonalou ukázkou toho, co autor popisuje a kritizuje. Urážkami a nadávkami děláte opravdu jen ostudu sami sobě a celé komunitě a tón tohoto příspěvku je desektrát horší než tón článku, který je napadán. Zamyslete se nad sebou, připadá mi, že Vám všem tu dohromady není přes třicet a léčíte si komplexy na jiném názoru, který je na UMĚLECKÉM serveru, nikoli na abclinuxu. Že se vám nelíbí? Napište svoje argumenty, proč je linux dobrý a má ho mít každý na kompu. Autor systém jako takový vůbec nehodnotí, ale jeho uživatelskou přístupnost, a k tomu má docela rozumný postoj. Vnucování linuxu všem známým a příbuzným jsem dávno vzdal, jednak to opravdu u mnohých nemá smysl a to není vždy jejich chyba, jednak je to jejich volba, jaký os používají, a vy je tu kádrujete jak komunisti. Vzpamatujte se!
    Cubic avatar 13.3.2006 00:53 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    Urážkami a nadávkami děláte opravdu jen ostudu sami sobě a celé komunitě
    Nikomu nenadavam ani neurazim.
    tón tohoto příspěvku je desektrát horší než tón článku, který je napadán.
    nebylo rozhodně účelem a muj zápisek rozhodně nebyl útok
    léčíte si komplexy na jiném názoru, který je na UMĚLECKÉM serveru, nikoli na abclinuxu.
    komplexy, jaké? z čeho? to že je na uměleckém serveru neni pro tuhle situaci vůbec podstatné, klidně to může být na webu chovatelů činčil
    Že se vám nelíbí? Napište svoje argumenty, proč je linux dobrý a má ho mít každý na kompu. Autor systém jako takový vůbec nehodnotí, ale jeho uživatelskou přístupnost, a k tomu má docela rozumný postoj. Vnucování linuxu všem známým a příbuzným jsem dávno vzdal, jednak to opravdu u mnohých nemá smysl a to není vždy jejich chyba, jednak je to jejich volba, jaký os používají, a vy je tu kádrujete jak komunisti.
    musim opět opakovat, že mě pouze zajímal názor lidí tady na abclinuxu na to jak takové texty vůbec vznikaji, nemám potřebu arumentovat někomu proti jeho volbe operacniho systemu, nikoho nekádruju
    Isah avatar 14.3.2006 16:04 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?

    Tedy nemyslím si, že byste měl pravdu. Ten článek hodnotil a to dostatečně zřetelně. Mně ani nevadí, že se trefoval do Linuxu, i když autorčina zkušenost s ním je prakticky žádná, mně se nelíbilo, že vzal útokem všechny, kteří s Linuxem pracují. Třeba nás označoval za narkomany apod. I z uměleckého hlediska byl ten zápis hloupý, zjednodušující a štvavý. Ta žena se trefuje do něčeho o čem vůbec nic neví a jen se něco dohaduje.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    2.10.2011 12:44 džin z lahve
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kde se tihle lidé berou?
    Ještě k autorce článku, na minimaxu jsem působil, ale její záliba ve věčném udávání okolních autorů, napadání je v diskuzí a pak se stavit do role oběti. Cenzura na Minimaxu jako světský nástroj, mazání uměleckých příspěvků cenzurovaných autorů, mi vzala chuť tam publikovat.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.