abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 0.2.0 v Rustu napsaného frameworku Pingora pro vytváření rychlých, spolehlivých a programovatelných síťových systémů. Společnost Cloudflare jej letos v únoru uvolnila pod licencí Apache 2.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    10.5. 19:11 | Nová verze

    Open source RDP (Remote Desktop Protocol) server xrdp (Wikipedie) byl vydán ve verzi 0.10.0. Z novinek je vypíchnuta podpora GFX (Graphic Pipeline Extension). Nová větev řeší také několik bezpečnostních chyb.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    10.5. 04:11 | Nová verze

    Rocky Linux byl vydán v nové stabilní verzi 9.4. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    9.5. 22:22 | Bezpečnostní upozornění

    Dellu byla odcizena databáze zákazníků (jméno, adresa, seznam zakoupených produktů) [Customer Care, Bleeping Computer].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    9.5. 21:11 | Zajímavý článek

    V lednu byl otevřen editor kódů Zed od autorů editoru Atom a Tree-sitter. Tenkrát běžel pouze na macOS. Byl napevno svázán s Metalem. Situace se ale postupně mění. V aktuálním příspěvku Kdy Zed na Linuxu? na blogu Zedu vývojáři popisují aktuální stav. Blíží se alfa verze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 53
    9.5. 14:33 | Pozvánky

    O víkendu 11. a 12. května lze navštívit Maker Faire Prague, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.5. 21:55 | Nová verze

    Byl vydán Fedora Asahi Remix 40, tj. linuxová distribuce pro Apple Silicon vycházející z Fedora Linuxu 40.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    8.5. 20:22 | IT novinky

    Představena byla služba Raspberry Pi Connect usnadňující vzdálený grafický přístup k vašim Raspberry Pi z webového prohlížeče. Odkudkoli. Zdarma. Zatím v beta verzi. Detaily v dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    8.5. 12:55 | Nová verze

    Byla vydána verze R14.1.2 desktopového prostředí Trinity Desktop Environment (TDE, fork KDE 3.5). Přehled novinek v poznámkách k vydání, podrobnosti v seznamu změn.

    JZD | Komentářů: 0
    7.5. 18:55 | IT novinky

    Dnešním dnem lze již také v Česku nakupovat na Google Store (telefony a sluchátka Google Pixel).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (67%)
     (7%)
     (12%)
     (14%)
    Celkem 180 hlasů
     Komentářů: 11, poslední 10.5. 18:00
    Rozcestník

    Portál: Linux

    20.12.2011 15:40 | Přečteno: 1099× | poslední úprava: 20.12.2011 17:57

    Linux je jádrem (kernelem) několika počítačových operačních systémů. Je známým příkladem svobodného softwaru a vývoje open source softwaru – na rozdíl od proprietárních operačních systémů jako Windows či Mac OS je celý jeho zdrojový kód volně k dispozici pro veřejnost a kdokoli jej může svobodně používat, upravovat a dále distribuovat.

    1. Zajímavosti

    Víte, že…
    …některé země Evropské unie plně nahrazují ve státní správě operační systém Windows Linuxem?
    …GNU/Linux i přes masivní propagaci má na osobních počítačích pouze tři čtvrtě procenta uživatelů?
    …na GNU/Linux nejsou téměř žádné viry?

    2. Článek (část)

    GNU GRUB (zkráceně „GRUB“) je zavaděč – zaváděcí balíček projektu GNU. GRUB je zavaděčem pravomocí a specifikací multibootu, které umožňuje uživateli mít několik různých operačních systémů na jednom počítači, a mít možnost výběru, který systém chceme spustit při startu počítače. GRUB může být použit k výběru z různých Kernelů (jader) přístupných z jednotlivých diskových oddílů operačního systému, stejně jako k předání zaváděcích parametrů příslušnému jádru.

    3. Obrázek

    SUSE
    openSUSE 12.1 vydané 16. listopadu 2011 s grafickým prostředím KDE

    4. Novinky Tak tyto novinky jsou tedy sakra staré. Nejnovější novinka je půl roku stará. Řekl bych, že některé z uvedených věcí už mají novější verze.

    5. Napište, nebo rozšiřte články, které to potřebují: No jo, hledají se autoři požadovaných článků. Ten VA Linux bych klidně mohl napsat, ale nesmím. Když jsem ten VA Linux zkoušel, tak jsem získal řadu poznatků „vlastním výzkumem“. A výsledky vlastního výzkumu se prý na Wikipedii nesmí používat.

    6. Nejpoužívanější distribuce

    Mandriva (dříve Mandrake): distribuce Linuxu (GNU/Linux) zaměřená na snadnost instalace a použití. První verze byla firmou Mandrakesoft postavena na Red Hat Linuxu 5.1 a grafickém prostředí KDE 1.0 v červenci roku 1998.

    Ubuntu (Kubuntu, Xubuntu atd.): linuxová distribuce pro pracovní stanice, založená na Debianu. Ubuntu je sponzorovaný společností Canonical Ltd (vlastněnou Markem Shuttleworthem) a název distribuce je odvozený z jihoafrického konceptu Ubuntu přibližně znamenajícího „lidskost ostatním".

    Fedora (dříve Fedora Core): Cílem projektu je vytvořit kompletní operační systém pro všeobecné použití z open source softwaru. Fedora vznikla jako reakce na obchodní strategii Red Hatu, který se v roce 2003 rozhodl zaměřit na sféru komerčního nasazení a vyvíjet pouze komerční Red Hat Enterprise Linux.

    Arch Linux: linuxová distribuce kterou vytvořil Judd Vinet, jenž se inspiroval distribucí CRUX Linux. Arch Linux je nezávislá distribuce optimalizovaná pro architekturu i686 určená pro zkušenější uživatele.

    Tak nevím, podle čeho byly tyto distribuce vybrány jako nejpoužívanější. A taky nevím, podle čeho jsou seřazeny. Podle abecedy to není. Že by byla nejrozšířenější Mandriva, když je uvedena jako první? Tady rozhodně chybí zdroj.

    7. Kategorie

    Linux
    [×] Jádro Linuxu
    [×] Linuxová zařízení
    Linuxové distribuce
    [×] Linuxové pahýly
    [×] Programátoři linuxového jádra
    Software pro Linux
    X Window System

    Když se klikne na položku nazvanou Jádro Linuxu, tak se objeví sakra malá nabídka. Pouze toto:
    Když se klikne na další položku nazvanou Linuxová zařízení, tak se objeví zase jen sakra malá nabídka:
    Položka Linuxové pahýly skrývá řadu pahýlů. Např. takový významný člověk jako Judd Vinet, by si zasloužil delší článek, než je tento:

    Judd Vinet (* 1980 Britská Kolumbie Kanada). Je open-source vývojář žijící ve Victoria v Britské Kolumbii. Je znám hlavně díky linuxové distribuci Arch Linux, kterou vytvořil. Judd již opustil pomyslnou pozici šéfa ArchLinuxu a byl nahrazen Aaronem Griffinem. Vinet promoval v roce 2004 z počítačové informatiky na University of Victoria.

    V následující kategorii „Programátoři linuxového jádra“ se po kliknutí objeví celkem pět programátorů jádra. Divím se, že tak málo lidí napsalo celé jádro: Kategorie „Software pro Linux“ obsahuje opravdu ten nejrozšířenější software, který každý linuxák každodenně používá:
    Kategorii „X Window System“ považuji za silnou stránku portálu. Je tam opravdu vše, co by člověk na tomto místě očekával:

    Zdroj: Portál:Linux        

    Hodnocení: 27 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    20.12.2011 15:45 santana | blog: studnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Článek si klade nelehký cíl upozornit na existenci portálu. Řada lidí totiž chodí pouze na linuxové servery s rootem v čele a o portálu skoro ani neví.
    gtz avatar 20.12.2011 16:29 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Však to co zde linkujete je pouze obsah wikipedie. Žádný portál.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    20.12.2011 17:24 santana | blog: studnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Kdybyste kliknul na ten odkaz, co v tom článku je, tak zjistíte, že na Wikipedii jsou portály.

    "Portál: Linux" je jeden z nich.
    20.12.2011 17:40 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Pokud vím, portály na Wikipedii sdružují dohromady určitá témata – je to něco jako kategorie, ale o úroveň výš, obecnější. Nemá to být samostatný obsah, jak se patrně mylně domníváte.
    gtz avatar 20.12.2011 17:42 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    to jsem udělal a na 1/3 obrazovky na mne vyjel ten jejich spam, abych si přečetl dopis od nějakého maníka. A čumí tam, že přijímají i koruny. To raději polezu na linuxsoft/root než tam.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    mirefek avatar 21.12.2011 18:20 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Na mne zadny spam nevyskakuje... http://www.userstyles.org/styles/13893/modernwiki
    20.12.2011 16:44 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Článek? Já vidím akorát okopírovaný obsah jedné stránky z Wikipedie, navíc ještě v rozporu s licencí.
    20.12.2011 17:18 santana | blog: studnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    V článku jsou jen úryvky stránky, nutné pro komentáře. Z Wikipedie se může kopírovat cokoliv, pokud se uvede zdroj (což je splněno). Odpor některých zdejších lidí vůči blogům o Linuxu je známý.

    20.12.2011 17:36 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    V článku jsou jen úryvky stránky, nutné pro komentáře.
    Ony jsou tam nějaké komentáře? Vypadá to jako okopírovaná stránka, kterou se vám nepodařilo zformátovat stejně, jako je to na Wikipedii. Takže to dělá ostudu jak Linuxu, tak Wikipedii.
    Z Wikipedie se může kopírovat cokoliv, pokud se uvede zdroj (což je splněno).
    Ani jedno není pravda. Podmínky užití najdete na té stránce, kterou jste kopíroval, překvapivě pod odkazem Podmínky užití. Zdroj se uvádí například tak, že napíšete „Zdroj:“ a za to dáte odkaz. nestačí jen tak plácnout někam odkaz, u kterého není jasné, proč tam je (v kontextu celého příspěvku to vypadá, že když se vám při tom kopírování rozsypalo formátování, nějak se tam připletl i odkaz na konci).
    20.12.2011 17:53 santana | blog: studnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Prohlížel jste si někdy ostatní blogy, jestli všechny vaše podmínky splňují?

    Je opravdu skvělé, když se na primárně linuxovém webu vyhazují z titulní stránky články o Linuxu. Zatímco ty o úplně něčem jiném tam zůstavájí.

    Takže ty čtyři písmena tam dopíšu a v dalších zápisech se rači zaměřím na kočky nebo na sex.
    20.12.2011 18:02 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Já jsem žádné moje podmínky neuváděl, dával jsem vám odkaz na podmínky Wikipedie.

    Článek jsem z titulní stránky odstranil z toho důvodu, že jde o jednoznačné porušení autorského zákona. Článek to není o ničem, je to jen okopírovaný a pokažený text z Wikipedie. Ale kdyby to bylo aspoň v souladu s licencí Wikipedie, kterou je tak snadné dodržet – pak bych si o tom sice pořád dál myslet, že je to hodně nepovedený zápisek, ale neviděl bych důvod ho z titulní stránky odstraňovat.
    20.12.2011 18:14 santana | blog: studnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Ale jaké porušení, když zdroj je v článku uveden ?

    Řada jiných serverů přebírá, popř. upravuje články z Wikipedie, takže to vůbec nechápu...

    20.12.2011 18:17 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Tak ještě jednou. Články z Wikipedie nemůžete kopírovat, jak se vám zachce, ani když uvedete zdroj. Musíte doržet Podmínky užití.
    20.12.2011 18:46 santana | blog: studnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Ano, čtu, že se má poskytnout hypertextový odkaz (kde je to možné) nebo adresu URL užité stránky. Takže mám svědomí čisté.

    Zato vy ste se do toho nějak zamotal.

    Ale klidně to řešme dál. Opravdu si do detailu stojíte za všemi výroky, co jste napsal v této diskuzi?

    Nechcete si je ještě jednou v po sobě v klidu přečíst a znovu posoudit?

    gtz avatar 20.12.2011 18:53 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    On to myslel, že uvedeš [*Použitý zdroj] a k tomu dáš link. Většinou se to tak píše, když citujete z Wikipédie. Správně jak on myslí by to mělo být, že u citace by mělo být něco podobného. Tedy

    [Citace odkud]
    vlastní citace

    a jedeme dále

    Tohle asi on myslel
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    20.12.2011 18:55 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Čtěte dál. Nemůžete skončit u první odrážky.
    GeoRW avatar 21.12.2011 10:47 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    clovece, toto by si na ziadnom sude nevyhral. Jednoznacne ide o uzitie v sulade s autorskym zakonom. Nieco ako recenzia knihy, proste "fair use" bez ohladu na licenciu, ktorou je ten obsah distribuovany. Tak tu zase neprud :-D
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    Chytrex avatar 21.12.2011 11:01 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Jo FJ občas prudí, většinově s ním nesouhlasím, ale zrovna tady bych řekl že má pravdu. Ono v podstatě na dodržování licencí stojí a padá i GNU/Linux..
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    21.12.2011 11:03 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Když píšete, že je to v souladu se zákonem, napište také konkrétní číslo paragrafu. „Něco jako“ nebo „prostě“ nejsou zrovna přesné odkazy, podle kterých by se dalo vaše tvrzení doložit. Pokud jste myslel, že jde o citaci podle § 31 – těžko nazvat citací něco, co je několikanásobně delší, než autorův původní text. Navíc citace podle zákona vyžaduje jisté náležitosti uvedené v § 31 odst. 1…
    xkucf03 avatar 21.12.2011 11:13 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Nevím, jak na Slovensku, ale u nás platí, že:
    Do práva autorského nezasahuje ten, kdo a) užije v odůvodněné míře výňatky ze zveřejněných děl jiných autorů ve svém díle
    Míra mi moc odůvodněná nepřijde, protože téměř všechen text tvoří citace, a to „své dílo“ tady více méně chybí.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 20.12.2011 17:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Článek si klade nelehký cíl upozornit na existenci portálu.
    Napiš to do úvodu a vůbec nějak lépe rozliš, co jsou citace a co tvoje komentáře… Zpočátku jsem vůbec nechápal, co se tímto zápiskem snažíš říct.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.12.2011 17:38 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Ono o kvalitě obsahu vypovídá už jenom to, že citace zabírají několikanásobně víc prostoru, než vlastní text autora. Když nemám co říct, dlouhé citace to nezachrání…
    xkucf03 avatar 20.12.2011 19:29 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Jakkoli je tenhle zápisek příšerný, asi by bylo celkem dobré udělat si brigádu a trochu ten portál na Wikipedii vylepšit.

    Přidal jsem odkazy na Debian a SUSE. Novinky bych asi vyhodil úplně, protože pochybuji, že to někdo zvládne udržovat (až se někdo takový najde, tak je tam klidně vrátit, ale půl roku staré novinky jsou akorát pro ostudu).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.12.2011 17:39 santana | blog: studnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Komentáře jsou v nouzi udělané tučnou kurzívou. Protože tady nefunguje barevné písmo, což sem nevěděl.

    Původně sem používal barevné písmo. Nahoře bylo upozornění, že komentáře jsou barevně.

    xkucf03 avatar 20.12.2011 19:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Barevné písmo? Ještě to tak!

    Citace můžeš vložit do <blockquote/> značek a je fakt, že zápisek by měl být tvořen hlavně tvým vlastním textem, ne samé citace – stačí odkázat stránku na wiki a citovat jen to nutné.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.12.2011 17:08 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Datum registrace: dnes
    20.12.2011 17:20 santana | blog: studnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Jo, a ono tady jde napsat zápis bez registrace? To sem nevěděl.
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.12.2011 17:33 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Ne, a to teď jako už budeš psát příspěvky jako registrovanej?
    20.12.2011 17:39 santana | blog: studnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Dyť to sakra vidíš, né!
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.12.2011 17:55 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    No tak hned nebuď nasranej... :-D Do budoucnosti fakt nevidim... :-D
    20.12.2011 18:08 santana | blog: studnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Ale psát o Linuxu odcházím jinam. Na abclinuxu psát o Linuxu asi nemá smysl.

    Tady budu psát jedině o tématech, která se zde ujala.

    Doufám, že mne podpoříš u dalšího zápisu.
    gtz avatar 20.12.2011 18:54 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Na abclinuxu psát o Linuxu asi nemá smysl.
    klid, to je zde takto jen poslední dobou kdy se zde píší totální kraviny. Jsou vánoce, děcka nemají co dělat tak píší někam kde jim to někdo dovolí. I já jsem již o tom uvažoval, ale dnes jsem nějaký blog o linuxu spáchal.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.12.2011 21:58 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    ...na Linux glog nemam, nebudem si nic namlouvat :-D
    pavlix avatar 21.12.2011 02:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Ale psát o Linuxu odcházím jinam. Na abclinuxu psát o Linuxu asi nemá smysl.

    Z čeho usuzuješ, když jsi to ani nezkusil? Ne, kopírování z Wikipedie fakt za psaní nepovažuju, ty ano?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Heron avatar 21.12.2011 09:07 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Psát o linuxu smysl má. Okopírovat nějakou stránku z wikipedie (a ještě k tomu České) smysl nemá. To už je lepší udělat mikrozápisek s odkazem a vysvětlením (to mi tam chybí nejvíce), proč to se dáváš.

    Chytrex avatar 21.12.2011 10:09 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    jééé sorry, nešim sem si že už tu hodinu máš téměř totožnou reakci. Rozhodně souhlas.
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    pavlix avatar 21.12.2011 11:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    I já :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Chytrex avatar 21.12.2011 10:07 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    No nevim no.. Mi to moc jako zápisek o linuxu nepřišlo.. Je to copypaste odněkud... Než tenhle zvratek tak to už radši mikroblog o znění "Pomožte upravit XYZ na wikipedii" nebo oč ti vlastně šlo..
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    poky74 avatar 20.12.2011 17:46 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux

    Neoznačoval bych grub za balíček, určitě ne v textu pro začátečníka, kterej si sotva spojí pojem balíček a repozitářema (a pokue je myšleno jako balíček funkční, bylo by fajn to explicitně napsat).

    K tomu grubu bych uvedl i alternativy, grub není rozhodně nejlepší.

    U těch distribucí rozhodně chybí Debian, opomenout jednu z nejstarších a nejpoužívanější (imho) distribuci je hřích.

     

    Wikipedista nejsem, tak do toho vrtat nebudu, jen to co mě napadlo a kdyby to někdo chtěl upravit..

    Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
    kyknos avatar 20.12.2011 23:03 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Portály na Wikipedii === prachsprostý spam
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    gtz avatar 21.12.2011 16:28 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Však už jsem to sem psal [15]
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    kyknos avatar 21.12.2011 23:35 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    tu kazdorocni kampan na wiki lze snadno vypnout, mluvim o portalech samotnych, ktere jsou uplne k nicemu a odkazy na ne se masivne spamuje ve spouste clanku
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    GeoRW avatar 21.12.2011 10:49 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    na cesku (aj slovensku ;-) wikipediu sere pes, tak sa necuduj :-D
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    23.12.2011 07:37 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Kategorie „Software pro Linux“ obsahuje opravdu ten nejrozšířenější software, který každý linuxák každodenně používá:
    Zvláštní. V posledním týdnu jsem z toho spustil jenom Nero. SELinux sice v systému běží, ale rozhodně bych neřekl, že ho aktivně používám. Nainstalované mám ze seznamu ještě Geany a Rhythmbox. Toť vše.
    otula avatar 23.12.2011 20:15 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Portál: Linux
    Zcela mi uniká smysl tohoto zápisku. Navíc jsou v něm faktické chyby, jako například, že Arch Linux je distribuce optimalizovaná pro architekturu i686. Tohle platilo možná před x lety, kdy se ještě běžně nepoužívaly 64bitové procesory. Tehdy to bylo svým způsobem pokrokové. Z tohoto zápisku bych si ovšem podvědomě vyvodil, že je to distribuce 100 let za opicemi.

    BTW: odkud zkopíruješ text pro příští zápisek? Z Rootu, či z Linuxsoftu?
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.