abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | IT novinky

    Dnes ve 12:00 byla spuštěna první aukce domén .CZ. Zatím největší zájem je o dro.cz, kachnicka.cz, octavie.cz, uvycepu.cz a vnady.cz [𝕏].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:22 | Nová verze

    JackTrip byl vydán ve verzi 2.3.0. Jedná se o multiplatformní open source software umožňující hudebníkům z různých částí světa společné hraní. JackTrip lze instalovat také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    dnes 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:11 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Google na své vývojářské konferenci Google I/O 2024 představil řadu novinek. Keynote byl věnován umělé inteligenci (DeepMind, Gemini, Responsible AI).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Bezpečnostní upozornění

    V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | IT novinky

    Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 02:11 | Nová verze

    Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (6%)
     (10%)
     (10%)
    Celkem 286 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    GIMP v příkladech - 2 (hvězdná obloha 2)

    8. 11. 2005 | Vítězslav Šmíd | Návody | 27968×

    V minulém díle seriálu jsme se dostali k základní jednotvárné hvězdné obloze. Nyní se podíváme na to, jak si z počítačem generovaného obrazu udělat kousek vlastního nebe. Použijeme k tomu například stopy, klonování a rozostření. AKTUALIZACE: doplněny obrázky.

    S ohledem na reakce čtenářů k poslednímu dílu budu nadále v závorkách uvádět i anglický překlad názvů funkcí a nástrojů.

    Vytvoření vlastní stopy (brush)

    Na následující operace budeme potřebovat trochu větší stopu, než nám GIMP nabízí. Nastavíme si tedy vlastní. Otevřeme dialog Stopy (Brushes) [Shift+Ctrl+B], kde klikneme na tlačítko Nová stopa (New brush). Dialog nám nabízí tyto možnosti:

    • Název stopy: Je vhodné si stopu nějak srozumitelně pojmenovat, protože orientace mezi Untitled, Untitled#1, Untitled#2 atd. není zrovna jednoduchá.
    • Tvar (Shape): Kruh, čtverec, kosočtverec. Obrázková tlačítka srozumitelná i analfabetům :-).
    • Poloměr (Radius): Snad není třeba vysvětlovat.
    • Hroty (Spikes): Nemá smysl u kruhu. Z původního čtverce zde můžete udělat např. šestiúhelník. Kombinace Kosočtverec + větší počet hrotů vytváří hvězdy.
    • Tvrdost (Hardness): Udává, jak bude zaostřená hrana.
    • Poměr stran (Aspect ratio): Z kruhů elipsy, ze čtverců obdélníky a z kosočtverců sprosté obrázky.
    • Úhel (Angle): Pootočení stopou.
    • Rozestup (Spacing): Udává, jak od sebe budou vzdáleny jednotlivé stopy při kreslení tahem, tzn. když kreslíme se stisknutým tlačítkem myši. Údaj je v procentech šířky stopy.

    gimp 1 brush-editor

    My si vyrobíme následující stopu:

    • Název stopy: Circle (60)
    • Tvar: Kruh
    • Poloměr: 30.0
    • Tvrdost: 1.00
    • Poměr stran: 1.00
    • Rozestup: 1.00

    Likvidace hvězd

    Úpravy začneme malým promazáním oblohy. Použijeme k tomu nástroj Štětec (Paintbrush), zkratka P. Popíšu pouze nové vlastnosti, s některými jsme se už setkali.

    • Stopa (Brush): Každý ví, co je to stopa, že?
    • Citlivost na tlak (Pressure sensitivity): Které vlastnosti bude ovlivňovat tlak na nástroj. Nejlepší využití bychom asi našli u tabletu.
    • Doběh (Fade out): Způsobuje efekt "vypsání fixy", a to po vzdálenosti zadané v políčku Délka.
    • Postupný (Incremental): Má význam, pouze pokud máme Krytí (Opacity) nastaveno na méně než 100 %. Pokud toto políčko není zaškrtnuto a při kreslení "natřeme" jedno místo vícekrát, jeho krytí nepřekročí hodnotu, kterou máme u tohoto nástroje zadanou. Pokud je zaškrtnuto, můžeme vícenásobným "natíráním" krytí v obrázku zvýšit (je to jako bychom na sebe pokládali částečně průhledné fólie - čím více jich je, tím výraznější je celková barva)
    • Použít barvu z přechodu (Use color from gradient): Místo barvou popředí kreslí nástroj aktivním gradientem (přechodem). Při aktivaci této vlastnosti máme tyto další možnosti:
      • Přechod (Gradient): Výběr použitého gradientu.
      • Obrátit (Reverse): Prohodit koncové barvy gradientu.
      • Délka (Length): Do jaké délky se gradient rozloží (pokud chcete malovat housenku, nastavte třeba 7 pixelů).
      • Opakování (Repeat): Jakým způsobem na sebe budou navazovat opakování gradientu:
        • Trojúhelníková vlna (Triangular wave): Návaznost je plynulá, jakmile se gradient dostane na konec, je aplikován znovu v obráceném pořadí barev.
        • Pilová vlna (Sawtooth wave): Jakmile se gradient dostane na konec, je aplikován znovu od začátku, obvykle vznikají "zuby".
        • Nic (None): Po ukončení gradientu se dál pokračuje jeho koncovou barvou.

    Nastavíme si barvu popředí (foreground color) jako černou, Krytí (Opacity) nástroje 100 %, stopu Circle (60) a deaktivujeme volby Doběh, Postupný a Použít barvu z přechodu. Začneme promazávat některé shluky hvězd, v každé "hvězdné" vrstvě zvlášť. Větší pozornost budeme ale věnovat vrstvě Velké hvězdy, protože větších hvězd je obvykle vidět méně. Už teď byste měli mít představu, jak by vaše dílo mělo vypadat, a podle toho mazat či zachovávat nějaká uskupení hvězd. Podle potřeby můžete změnit krytí např. na 60 % a vyrobit nějaké slabší hvězdy. Neměli byste to ovšem přehánět, aby z těch hvězd taky něco zbylo...

    Seskupování hvězd

    Teď, když jsme vytvořili nějaké ty "díry" v prostoru, vydáme se cestou opačnou a některé hvězdy seskupíme. Budeme používat nástroj Klonování (Clone) se zkratkou C. Nástroj funguje tak, že mu nejprve se stiskem klávesy Ctrl zadáme zdrojovou část obrázku a poté s ním kreslíme, jako by to byl například štětec. Místo barvy nebo vzorku je však používána udaná zdrojová část obrázku, odtud tedy název Clone - Klonování. Nějakou část obrázku prostě použijeme ještě jednou někde jinde. Je to základní technika pro retušování fotografií.

    Některé vlastnosti už opět známe, nebudu se k nim vracet.

    • Ostré hrany (Hard edge): GIMP bude se stopou zacházet, jako by byla pouze dvoubarevná. Neostré hrany, jako mají např. stopy Circle Fuzzy, převede na černou a bílou.
    • Zdroj (Source): Odkud bude nástroj brát svůj vzorek:
      • Zdroj obrázku (Image source): Klasické použití tohoto nástroje - klonování obrázku.
      • Zdroj vzorku (Pattern source): Místo části obrázku je jako zdroj použit aktivní vzorek (pattern).
    • Sledování (Alignment): Určuje posun zdrojové části obrázku vůči cíli. Tuto ilustraci jsem si vypůjčil z nápovědy GIMPu. Černý kříž znázorňuje pozici zdrojové části a červený čtvereček místo aplikace nástroje.

      GIMP 2 Schéma
vlastnosti Sledování

      • Nezarovnáno (Non-aligned): Zdroj je určen jednou, při prvním zaměření s klávesou Ctrl a jeho pozice není při další aplikaci nijak ovlivňována.
      • Sledující (Aligned): Prvním použitím nástroje (poté, co je udána zdrojová část) stanovíme odsazení mezi zdrojem a cílem. To je pak dodržováno při každé další aplikaci.
      • Registrující (Registered): Dodržuje stejné odsazení zdroje i cíle. Využití samozřejmě najde, pouze když se zdroj a cíl nenacházejí na stejné vrstvě nebo ve stejném obrázku.

    Než začneme klonovat, nejprve sloučíme obě vrstvy hvězd. Vybereme vrchní vrstu (Velké hvězdy) a provedeme Vrstva -> Sloučit dolů (Layer -> Merge down). Neopomeneme vzniknuvší vrstvu přejmenovat na pouhé Hvězdy. Jak by se mohla jmenovat Malé hvězdy, když teď obsahuje i velké? :-)

    Nyní se chopíme nástroje Klonování a nastavíme ho následovně:

    • Krytí: 100 %
    • Režim: Obraz (Screen)
    • Zdroj: Zdroj obrázku
    • Sledování: Nezarovnáno
    • Doběh: NE
    • Ostré hrany: NE

    Jako stopu (brush) je vhodné zvolit Circle (19), pro větší úpravy naši Circle (60). A můžeme začít vesele klonovat! Za stisku klávesy Ctrl vybereme nějakou oblast s větší hustotou hvězd, a kde se nám zlíbí, tam začneme vytvářet hvězdné chuchvalce a skupiny. Díky zvolenému režimu nástroje Obraz budeme hvězdy ze zdroje jakoby přidávat, místo abychom je zdrojem přemazávali, jak by se stalo, pokud bychom použili implicitní režim Normální. Je nutné dávat pozor, aby nevznikaly příliš podobné části obrázku. Každý zdroj by měl být použit pouze několikrát a pak změněn. Vyhněte se také klonování příliš blízko u zdroje. Tato fáze opět záleží na vaší vlastní představě. Do závěrečné fáze byste neměli vstupovat, dokud nejste s výsledkem spokojeni.

    gimp 1 clustered-starfield

    Už se pomalu blížíme ke konci. Nyní možná obětujeme trochu realističnosti ve prospěch efektu. Hvězdám přidáme záři, kterou ovlivníme celkovou barevnou náladu obrazu. Vložíme také několik opravdu velkých dominantních hvězd.

    Záře

    Zduplikujeme vrstvu Hvězdy a kopii pojmenujeme Záře. Necháme ji navrchu a nastavíme její režim na Obraz (Screen). Záře bude nejsilnější tam, kde hvězdy svítí nejjasněji, ať už díky jejich koncentraci, nebo velikosti. To je celkem logické ;-). Tohoto efektu dosáhneme prostým rozmazáním kopie "hvězdné" vrstvy. Proto jsme vytvářeli vrstvu Záře. Než ji ale rozmažeme, použijeme na ni naši dobře známou funkci Úrovně (Levels). Posuneme pouze bílý trojúhelníček, a to na hodnotu přibližně 140. Tím všechny hvězdy znatelně zjasníme, abychom měli vůbec co rozmazávat.

    Dále otevřeme dialog Filtry -> Rozostření -> Gaussovo rozostření (Filters -> Blur -> Gaussian blur). Funkce funguje tak, že barvu každého pixelu v obrázku nastaví jako průměrnou barvu všech okolních pixelů ve vzdálenosti udané v políčcích Poloměry rozostření (Blur Radius). GIMP nabízí dva algoritmy pro výpočet rozostření, IIR a RLE, které se od sebe za určitých okolností mohou lišit rychlostí. Výsledky ale mají oba stejné.

    Poloměry rozostření nastavíme oba shodně na hodnotu 8.0 až 10.0 a aktivujeme filtr. Pokud nebudeme s výsledkem spokojeni, můžeme využít kouzelné kombinace [Ctrl+Z]-[Ctrl+Shift+F]. Jak určitě víte, Ctrl+Z je zkratka pro krok zpět. Ctrl+Shift+F je pak znovuzobrazení dialogu posledního použitého filtru, kde můžeme změnit parametry a vyzkoušet ho znovu.

    Jakmile jsme spokojeni s rozmazáním vrstvy Záře, můžeme ji obarvit pomocí dialogu Vrstva -> Barvy -> Vyvážení barev (Layer -> Colors -> Color balance), kde pomocí jednotlivých posuvníků "vyrobíme" záři například nafialovělou nebo modrou.

    gimp 1 starfield-with-glow

    Velké hvězdy

    Opravdu posledním krokem je teď přidání několika velmi silných hvězd zářících v popředí. Dosáhneme toho pomocí filtru Supernova. Nejprve si vytvoříme novou vrstvu, které nastavíme dvojnásobné rozměry oproti celému obrázku a jako výplň nastavíme průhlednost. Pojmenujeme ji Hvězda #1. Tuto vrstvu si několikrát "do zásoby" zduplikujeme a necháme se přitom unést dokonalostí GIMPu, díky které se nám tyto kopie automaticky pojmenovávají Hvězda #2, Hvězda #3 atd. Poté otevřeme dialog Filtry -> Efekty se světlem -> SuperNova (Filters -> Light effects -> SuperNova). Tento filtr nám dovoluje vytvořit působivé zářivé hvězdy, ale má jednu malou nevýhodu: záře, která se okolo hvězdy vytváří, je vykreslena do velmi velké vzdálenosti. Pokud bychom tuto hvězdu umístili příliš blízko ke hraně vrstvy a poté se rozhodli ji přesunout jinam, na její záři bude tato hrana velmi výrazně vidět. Proto jsme vytvořili tak rozměrnou vrstvu. Hvězdu nejprve umístíme doprostřed této velké vrstvy a pak ji teprve přesuneme na požadované místo.

    Pro dokonalé vycentrování hvězdy změníme v části Střed SuperNovy (Center of SuperNova) jednotku z pixelů na procenta a do obou políček X, Y vepíšeme 50.0. Stručně si popíšeme zbývající volby:

    • Zobrazit kurzor (Show cursor): Zapíná nebo vypíná zobrazování zaměřovacího kříže v náhledu. Užitečné, pokud vytváříme velmi malou hvězdu.
    • Barva (Color): Co jiného, než barva efektu?
    • Poloměr (Radius): Velikost hvězdy.
    • Paprsky (Spokes): Počet paprsků hvězdy. Při velkém počtu paprsků a malém poloměru vzniká zajímavý zrnitý efekt.
    • Náhodný odstín (Random hue): Určuje, kolik náhodných barev se nám může do hvězdy přimíchat.

    gimp 1 blue-star

    Barvu hvězdy doporučuji nastavit tak, aby alespoň trochu ladila s barvou Záře. Náhodný odstín samozřejmě ponecháme na nule, zbývající parametry jsou na vás, ale Poloměr bych nenastavoval větší než 20. Po potvrzení tlačítkem Budiž můžeme pomocí nástroje Přesun (Move) umístit celou vrstvu s hvězdou na její místo určení. Poté můžeme buď použít naše "zásobní" vrstvy Hvězda #x a znovu na ně použít efekt SuperNova, nebo tu stávající zkopírovat, změnit její velikost a použít jinde. Snažte se vytvářet hvězdy různých velikostí a jemně odlišných odstínů nebo s různým počtem paprsků. Nic se ovšem nesmí přehánět! V obrázku by nemělo být více než 7 takových velkých hvězd.

    Nástroj Přesun (Move) se zkratkou M je velmi jednoduchý:

    • Ovlivnit (Affect): Určuje, zda chcete přesouvat vrstvy, výběr, nebo cesty.
    • Přepínač nástrojů (Tool toggle): Určuje, co budeme vlastně chtít přesouvat.
      • Vyberte vrstvu nebo vodítko / Vyberte cestu (Pick a layer or guide): Na kterou vrstvu/cestu klikneme, tu budeme přesouvat.
      • Přesunout aktuální vrstvu / cestu (Move the current layer): Bez ohledu na to, kam v obrázku klikneme, vždy budeme přesouvat aktivní vrstvu/cestu.

    Teprve když jsme spokojeni s rozmístěním velkých hvězd, každou jejich vrstvu ořežeme na velikost obrázku naším známým Vrstva -> Velikost vrstvy dle obrázku (Layer -> Layer to image size).

    GIMP Hvězdná obloha
    Výsledek

    Závěr

    Famfáry znějí, jsme u konce! Doufám, že vás tento článek alespoň něčemu přiučil a že si v něm každý našel něco nového. V žádném případě se nebojte experimentovat a postup uvedený v tomto návodu upravovat podle sebe. V příštím díle se podíváme na vytvoření nějakého kamínku, nebo spíše kamene...

    Nejčtenější články posledního měsíce

    Událo se v týdnu 17/2024
    Týden na ScienceMag.cz: Model Lambda CDM celkem sedí, ale kosmologická konstanta se může měnit
    Týden na ITBiz: Fotonické čipy ze stolní tiskárny

    Nejkomentovanější články posledního měsíce

    Týden na ScienceMag.cz: Kosmologové se opět zkouší vypořádat se s problémem Hubbleovy konstanty
    Týden na ITBiz: Platby výkupného za ransomware vzrostly za poslední rok na pětinásobek
    Týden na ScienceMag.cz: Upřesnili limity pro klidovou hmotnost neutrin
      všechny statistiky »

    Seriál GIMP v příkladech (dílů: 19)

    GIMP v příkladech - 1 (hvězdná obloha) (první díl)
    <—« GIMP v příkladech - 1 (hvězdná obloha)
    »—> GIMP v příkladech - 3 (kámen)
    GIMP v příkladech - 19 (kiwi 3) (poslední díl)

    Související články

    GIMP v příkladech - 1 (hvězdná obloha)
    GIMP v příkladech - 3 (kámen)
    GIMP v příkladech - 4 (meteor)
    GIMP v příkladech 5 - (blesk)
    GIMP v příkladech - 6 (kometa, mraky)
    GIMP v příkladech - 7 (mlha na fotografii, planeta)
    GIMP v příkladech - 8 (planeta)
    GIMP v příkladech - 9 (hvězda, semafor)
    GIMP v příkladech - 10 (Semafor)
    GIMP v příkladech - 11 (semafor pro chodce, spirála, pružina)
    GIMP v příkladech - 12 (mapa k pokladu)
    GIMP v příkladech - 13 (mapa k pokladu 2)
    Recenze: GIMP - Grafický editor pro Linux a Windows
    Snímání obrazovky aneb vyfoťte si okno
    GNU Lilypond - The music Typesetter - I
    Scribo, scribere, Scribus
    Geomview - váš interaktivní 3D prohlížeč
    Reportáž: Blender Conference 2005, De Waag, Amsterdam
    Myslíme trojrozmerne

    Odkazy a zdroje

    GIMP

    Další články z této rubriky

    VDR a DVB-T2, část 2.
    VDR a DVB-T2, část 1.
    Šifrovaný Proxmox VE 6: ZFS, LUKS, systemd_boot a Dropbear
    MapTiler – proměňte obrázek v zoomovatelnou mapu
    Syncthing
           

    Hodnocení: 97 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Shteffi avatar 8.11.2005 07:54 Shteffi | skóre: 21 | blog: Shteffi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 2 (hvězdná obloha 2)
    A nějaký screenshoty by nebyli? mě teda článek o tom jak se kreslí v grafickym programu, bez obrázků připadá poněkud chudej a ani nemam motivaci ho číst... :(
    15.11.2005 08:26 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 2 (hvězdná obloha 2)
    Obrázky jsem právě doplnil. V dalším dile už jich bude více od začátku. Zároveň se omlouvám autorovi, který mi je poslal už minulý týden - a já jsem si našel čas až teď.
    8.11.2005 08:07 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 2 (hvězdná obloha 2)
    Ano, screenshoty jsou v tomto pripade zakladni motivaci - na zaver nebo uvod vysledny obrazek a behem vykladu 2 mensi obrazky s ukazkou ucinku popisovanych kroku na obrazek.
    -- OldFrog
    8.11.2005 08:32 Pista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 2 (hvězdná obloha 2)
    Ano. Plne suhlasim. Na tuto cast som sa tesil ale bez ukazania vysledku (vysledneho efektu) ma to nebavilo precitat az do konca. :-(
    8.11.2005 08:46 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 2 (hvězdná obloha 2)
    Výsledný efekt je ukázán už na začátku prvního dílu (GIMP v příkladech - 1 (hvězdná obloha)). Ale není problém jej vložit i na konec tohoto dílu. Zároveň mohu autora požádat o doplnění dalších screenshotů.
    8.11.2005 10:37 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 2 (hvězdná obloha 2)
    Zdravim

    take s epripojuji s yadosti o vice screensotu. V normalnim tutorialu je screenshot vzdy po provedeni nejakeho efektu.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    8.11.2005 18:40 Pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 2 (hvězdná obloha 2)
    No, já nevím, ale ty screenshoty se mi zdají zbytečné. Četl jsem článek, zároveň jsem měl spuštěný GIMP a výsledek každého efektu jsem měl on-line před sebou. Domnívám se, že takový postup mi přinese více, než přečtení článku a pouhé shlédnutí screenshotů. Článek je super, hvězdná obloha se mi povedla, supernovy září v mnoha barvách. Těším se na další kouzlení s GIMPem.
    8.11.2005 21:35 nardew | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 2 (hvězdná obloha 2)
    clanok aj s prvym dielom je SUPER!!!! dufam, ze budes pokracovat v tomto seriali a este porobime mnoho zaujimavych veci..

    good luck
    the best way of Memtest is emerge qt kde-meta
    12.11.2005 22:15 nardew | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 2 (hvězdná obloha 2)
    kedy bude dalsi clanok? :(
    the best way of Memtest is emerge qt kde-meta
    15.11.2005 08:25 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 2 (hvězdná obloha 2)
    Vždy přibližně s týdenním rozestupem.
    15.11.2005 18:24 Kumar
    Rozbalit Rozbalit vše Bozi
    rikal jsem si ze gimp crippled, pze blbe gui a spatna prace s vrstvama... ale asi ho vemu na milost. Jen tak dal tomu rikam skvela reklamni prace :)
    2.6.2008 13:57 Roman Schulz | skóre: 8 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 2 (hvězdná obloha 2)
    Další hezké návody pro gimp jsou třeba zde: focení proti slunci, a opravení světlé oblohy. Popřípadě obecné informace o Gimpu 2.
    11.9.2010 11:47 lobo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 2 (hvězdná obloha 2)
    Opravdu skvělý článek, jen jsem měl problém s tím režimem obraz.. dělám v GIMP 2.6 a tam není
    12.9.2010 03:41 12345 | skóre: 41 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GIMP v příkladech - 2 (hvězdná obloha 2)
    Já tedy ve svém GIMPu 2.6.8 režim Screen mám a vždy jsem měl. Není to třeba jen přejmenované v českém překladu?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.