abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 12:22 | Pozvánky

    Patnáctý ročník ne-konference jOpenSpace se koná 4. – 6. října 2024 v Hotelu Antoň v Telči. Pro účast je potřeba vyplnit registrační formulář. Ne-konference neznamená, že se organizátorům nechce připravovat program, ale naopak dává prostor všem pozvaným, aby si program sami složili z toho nejzajímavějšího, čím se v poslední době zabývají nebo co je oslovilo. Obsah, který vytváří všichni účastníci, se skládá z desetiminutových

    … více »
    Zdenek H. | Komentářů: 0
    dnes 03:11 | Nová verze

    Program pro generování 3D lidských postav MakeHuman (Wikipedie, GitHub) byl vydán ve verzi 1.3.0. Hlavní novinkou je výběr tvaru těla (body shapes).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 23:11 | Bezpečnostní upozornění

    Intel vydal 41 upozornění na bezpečnostní chyby ve svých produktech. Současně vydal verzi 20240514 mikrokódů pro své procesory řešící INTEL-SA-01051, INTEL-SA-01052 a INTEL-SA-01036.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | IT novinky

    Společnost Raspberry Pi patřící nadaci Raspberry Pi chystá IPO a vstup na Londýnskou burzu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Google na své vývojářské konferenci Google I/O 2024 představil řadu novinek. Keynote byl věnován umělé inteligenci (DeepMind, Gemini, Responsible AI).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 12:33 | Bezpečnostní upozornění

    V Gitu bylo nalezeno 5 zranitelností. Opraveny jsou ve verzích 2.45.1, 2.44.1, 2.43.4, 2.42.2, 2.41.1, 2.40.2 a 2.39.4. Útočník může připravit repozitář tak, že při jeho klonování (git clone) může dojít ke spuštění libovolného kódu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | IT novinky

    Virtualizační softwary VMware Workstation Pro a VMware Fusion Pro jsou nově pro osobní použití zdarma. Softwary VMware Workstation Player a VMware Fusion Player končí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 02:11 | Nová verze

    Linuxová distribuce Endless OS (Wikipedie) byla vydána ve verzi 6.0.0. Přehled novinek i s náhledy v příspěvku na blogu, poznámkách k vydání a také na YouTube.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    14.5. 15:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 126.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vylepšena byla funkce "Zkopírovat odkaz bez sledovacích prvků". Přidána byla podpora zstd (Zstandard). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 126 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.5. 15:22 | Nová verze

    Grafana (Wikipedie), tj. open source nástroj pro vizualizaci různých metrik a s ní související dotazování, upozorňování a lepší porozumění, byla vydána ve verzi 11.0. Přehled novinek v aktualizované dokumentaci.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (74%)
     (6%)
     (10%)
     (10%)
    Celkem 285 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)

    8. 8. 2006 | Lukáš Jelínek | Recenze | 7115×

    Organizace času, komunikace s lidmi, psaní poznámek, podpora týmové práce - sloučením toho všeho získáme program, kterému se říká Personal Information Manager (správce osobních informací). V GNU/Linuxu jich máme v současné době na výběr hned několik.

    Právě začíná krátký seriál, který by měl tyto programy představit a poskytnout každému zájemci informace k výběru toho správného. První díl bude věnován balíku Kontact z desktopového prostředí KDE.

    Kontact, KOrganizer a spol.

    Systém Kontact vznikl integrací řady nástrojů, které již nějakou dobu existují. Lze je i nadále spouštět samostatně, ovšem spouštění v rámci balíku nabízí pohodlnější ovládání, lepší provázání a společnou konfiguraci. Kontact se v současné době skládá z těchto nástrojů (kromě uvedených aplikací Kontact využívá i některé doplňky):

    pim 1 kontact 01

    • KOrganizer - kalendář, plánování činností a událostí, správa úkolů, deník. Tato aplikace je velice propracovaná a funguje spolehlivě.
    • KMail - poměrně známý poštovní klient, provázející prostředí KDE již od dávnověku. Opět velice propracovaný program, "našlapaný" funkcemi. Funguje dobře, ale občas se špatně vyrovnává s některými typy příloh (při příjmu i odeslání).
    • KAddressBook - z jednoduchého seznamu adres se postupem času stal mohutný správce kontaktů. Umožňuje pracovat s obrovským množstvím informací u každého kontaktu (včetně např. geografických údajů nebo nastavení šifrování zpráv), různě vyhledávat, filtrovat atd.
    • Akregator - klient pro RSS kanály. Sice nenabízí příliš širokou škálu funkcí, zato se ale velice jednoduše ovládá. Je to dobré řešení pro ty, kdo nemají svou oblíbenou čtečku, ale přesto by rádi využívali technologii RSS.
    • MultiSynK - umožňuje synchronizaci kalendáře, kontaktů a příp. i dalších dat mezi různými úložišti, místními i vzdálenými.
    • KPilot - program pro synchronizaci dat mezi programem na PC (jak aplikací Kontact, tak i Evolution) a handheldem. Umožňuje též i pouhé zálohování dat z handheldu.
    • KNotes - správce poznámek, které lze v podobě známých "žlutých papírků" umísťovat na plochu. Tady je ovšem také slabina programu, protože přímo přes aplikaci Kontact to (zatím) provádět nelze - poznámka se tak pouze vytvoří, ale s jejím otevření na ploše je to složitější.
    • KNode - klient pro diskusní skupiny (news). Uvádím ho jen pro úplnost, protože se v současných verzích Kontactu nezobrazuje. Lze ho zatím spouštět pouze samostatně.

    Podpora groupware

    Pro práci v týmu je prakticky nezbytné, aby aplikace PIM podporovala funkce pro pracovní skupiny - společné plánování času, adresáře a další věci. Kontact obsahuje podporu hned pro několik groupwarových serverů. Některé jsou podporovány plně (Kolab Server, SUSE Linux Openexchange, eGroupware, Novell GroupWise, Citadel), jiné pouze částečně (OpenGroupware.org, Microsoft Exchange). Množina je zcela dostatečná na to, aby si každý mohl vybrat to své řešení, a aby mohli spolupracovat i lidé, kteří mají různé klientské PIM programy.

    pim 1 kontact 02

    Stav vývoje, použitelnost

    Kontact v současné podobě je sice poměrně novou aplikací, ale přesto (hlavně vzhledem k jeho architektuře založené na samostatných komponentách) o něm lze říct, že je stabilní a vyspělý. Neobsahuje podstatné chyby, které by uživatelům komplikovaly práci. Protože navíc jeho vývoj probíhal až dosud značnou rychlostí, pravděpodobně se ještě dočkáme dalšího zkvalitňování.

    Výhody a nevýhody Kontactu

    I když posouzení vlastností jako výhodné a nevýhodné je vždy subjektivní, lze nastínit aspoň nějaká základní vodítka, podle kterých se může orientovat zájemce o aplikaci PIM.

    Výhody

    • Stabilita a vyspělost. I když stále probíhá bouřlivý vývoj, Kontact lze již nějakou dobu prakticky bezproblémově používat. Případné chyby a nedostatky bývají rychle odstraňovány.
    • Funkční bohatost. Oproti jiným podobným systémům obsahuje Kontact obrovské množství funkcí a nové rychle přibývají.
    • Založení na KDE. Těsná vazba na KDE přináší jednak rychlý vývoj (díky využití množství hotových věcí), a samozřejmě i výbornou spolupráci s dalšími programy z tohoto desktopového prostředí (Konqueror apod.).
    • Dobrá groupwarová podpora. I když hlavním groupwarovým serverem pro Kontact je z logického důvodu Kolab, lze pracovat i s jinými systémy. Lze navíc předpokládat, že se šíře podpory bude nadále zvětšovat.
    • Synchronizace. Kontact již nyní poskytuje možnosti synchronizace s kapesními počítači i s úložišti dat. Navíc je již experimentálně použitelná aplikace KitchenSync, která brzy přispěje k dalšímu podstatnému zlepšení možností.
    • Nepříliš vysoké nároky. Kontact nemá žádné přehnané nároky na rychlost procesoru ani na paměť. Dostatek paměti je jednoznačně přínosný, ale rozhodně nelze tvrdit, že by byl Kontact paměťovým žroutem.

    Nevýhody

    • Možnost dezorientace. Tím, že každá aplikace může fungovat jak samostatně, tak v rámci Kontactu (a často mírně odlišně), může uživatel ztratit orientaci v systému. Pokaždé si aplikaci spustí jinak a diví se, že se to chová jinak.
    • Založení na KDE. Zdaleka ne každý využívá desktopové prostředí KDE. Proto se mu nebude líbit, že k funkčnosti Kontactu potřebuje mít nainstalovaný aspoň základ tohoto prostředí, tedy zejména knihovny Qt a KDE.
    • Drobné nepříjemné chyby. Systém obsahuje různé drobné chybky (hlavně v GUI, ale i v back-endu), které sice nebrání práci, ale jsou občas otravné. Jako příklad lze uvést tuhnutí KMailu při některých operacích, nevhodné velikosti některých oken apod.
    • Malá přenositelnost. V současnosti nejde Kontact používat jinde než na GNU/Linuxu. Jsou sice krkolomné cesty, jak to řešit, a dokonce se pracuje na implementaci KDE i pro jiné platformy, ale zatím je potřeba Kontact považovat za nepřenositelný.
    • Absence podpory silné firmy. Toto je věc poměrně nepříjemná hlavně pro rutinní nasazení v prostředí větší firmy. Existují sice firmy schopné zajistit podporu pro provoz aplikací, ale těžko se lze dočkat rychlé reakce při nalezení nějaké vážnější chyby - a hlavně toho, aby se oprava takové chyby rychle dostala do hlavní větve (tím samozřejmě nechci nijak kritizovat vývojáře aplikací KDE, ale to provázání tu prostě není). Bude to zkrátka poněkud dobrodružná situace.

    Závěr

    Kontact je stabilní a dobře použitelný PIM systém pro GNU/Linux. Lze ho doporučit zejména těm, kdo rádi pracují s KDE a ocení tedy podobný vzhled aplikace a její integraci do prostředí. Nemusejí se ho bát uživatelé se slabšími počítači, protože nemá příliš vysoké nároky na výkon. Naopak kvůli chybějící podpoře silné firmy se moc nehodí do velkých firem, kde není místo pro improvizace a partyzánská řešení.

    Příští díl bude věnován druhé z nejznámějších PIM aplikací, programu Evolution.

           

    Hodnocení: 78 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    David Watzke avatar 8.8.2006 01:00 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    To mi připomnělo, že jsem chtěl zkusit jestli v novém KDE Kontact pořád padá přesně ve chvíli, když si ho nastavím tak, jak se mi to líbí a nebo už to vyřešli... a případně to nahlásit...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 8.8.2006 01:09 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Během nastavování to párkrát spadlo, ale teď už se to zdá OK, jen mě trápí, že nemůžu najít kde nastavit, aby byl Kontact v "systémovém panelu" (tray). Jediný způsob na který jsem přišel je povolit KMailu být v tray a skrz to Kontact zobrazovat/skrývat.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    8.8.2006 01:10 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Na Kontact & spol. jsem přešel nedávno a jsem v podstatě nadšen, kolik času a energie mi ušetří. Ale mám několik "ale" a otazníků, ostatně chtěl jsem to řešit v blogu, takže mě článek příjemně překvapil.
    • Podpora IMAP je na takové úrovni, že jsem přešel na "pasivní" pop - tahám ze serveru kopie. Když jsem měl IMAP účet a ťukl na rychlou odpověď, KMail se jal stahovat zprávu včetně několikamegabajtové přílohy, kterou vzápětí smazal, aby mi dovolil napsat nutné "ok" a odeslat. Vytuhávání, pomalost filtrů... škoda.
    • Nechápu moc funkci "úkol" v KMailu, která označí zprávu jako úkol, ale nikoliv v KOrganizeru, což bych čekal. Jenom se objeví u zprávy fajfka. Nic víc.
    • Začínají mi chybět definovatelné styly při exportu kalendáře do HTML. Přece jen tabulka a seznam, který nereflektuje barvy kategorií (proč? na co je pak mám?), mě neuspokojují.
    • Proč nemá deník podporu nějakého blogovacího enginu? K čemu to vlastně je?
    • Jak dostat do Souhrnu RSS feedy?
    • Existuje aktuální dokumentace? Proč je web tak žalostně zastaralý?
    • Proč jsou kategorie v kalendáři uloženy jako řetězec a ne pod nějakým indexem? Když změním její text, všechny události, které do ní patří, osiří.
    Aplikace je to úžasná a moc si přeju, aby šel vývoj ještě rychleji.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    8.8.2006 07:56 Luděk Sladký
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    K těm RSS kanálům: Stačí nainstalovat aKregator a přidat jej jako součást. Možná se přidá sám, ale já mám radši akregátor samostatně.
    8.8.2006 09:49 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Ale já ho mám, nevím ale jak ho přidat do Souhrnu. V nabídce konfigurování Souhrnu není.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    8.8.2006 14:19 GEDIK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    No, ja Zdroje novinek v souhrnu mam. akorat nevyuzivaji Akregator, ale NewsTicker
    Kontact Verze 1.2.3
    KDE Verze 3.5.4
    
    8.8.2006 09:38 Milo Kmeť | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    K tým úlohám - To-do. Tiež je to pre mňa nepochopiteľné, prečo označenie nepridá priamo do To-do, ale môžno je to preto, že Kmail nemusí byť nutne súčasťou Kontactu a Korganizer nemusí byť nainštalovaný.

    Ak potrebujete pridať email do kalendára ako To-do, skúste "drag&drop" toho ktorého emailu na ikonu To-do List v ľavej lište
    8.8.2006 09:47 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Evo tohle umí, jenže má jinak ty ToDo řešené dost nepohodlně.
    Copak toho není dost?
    8.8.2006 10:40 nardew | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    skus napisat tieto pripomienky priamo na vyvojarom prostrednictvom webu alebo dakou inou cestou..
    the best way of Memtest is emerge qt kde-meta
    8.8.2006 10:47 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Jasně. Otázka je, jestli to třeba nejde, a já o tom nevím.
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    8.8.2006 10:51 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Podpora IMAP je na takové úrovni, že jsem přešel na "pasivní" pop - tahám ze serveru kopie. Když jsem měl IMAP účet a ťukl na rychlou odpověď, KMail se jal stahovat zprávu včetně několikamegabajtové přílohy, kterou vzápětí smazal, aby mi dovolil napsat nutné "ok" a odeslat. Vytuhávání, pomalost filtrů... škoda.
    Ja si tu parodii na IMAP nedovolim nazvat podporou. V Bugzille maji cca. ctyri roky otevreny bugreport, aby se konecne naucili korektne pouzivat funkci EXPUNGE, nicmene jej vesele "berou na vedomi". Mno nic, konec povzdechu, honem zpet ku psani vlastniho MUA :)
    8.8.2006 11:21 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Proč má každý projekt vlastní IMAP UTF-7 kodek? :-)
    8.8.2006 11:26 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Protoze "Based on Twisted Mail stuff, Copyright (c) 2001-2004 Twisted Matrix Laboratories." :-P
    8.8.2006 11:49 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Já jsem to našel někde public domain :-). Ale jenom nechápu proč ten kodek není normálně v pythonu :-).
    8.8.2006 14:33 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Ja taky ne. Ptal jsem se na #python, kde mi poradili, abych [nasledoval dlouhy seznam veci a linku]. Az bude cas, tak se na to zkusim podivat.
    Heron avatar 8.8.2006 23:45 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)

    Vytuhávání, pomalost filtrů... škoda.

    Pravda, při cca 60 filtrech se s KMailem nedá pracovat :-(

    Marek Bernát avatar 9.8.2006 22:51 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)

    Pravda, při cca 60 filtrech se s KMailem nedá pracovat :-(

    Mám to chápať tak, že KMail na pozadí stále spúšťa tie filtre a preto je pomalý? Zrejme automatické filtre by sa mali spúšťať len na nové správy a to by rozhodne nemalo byť všimnuteľné. Na druhej strane, explicitné roztriedenie niekoľko tisíc mailov prehnaných cez 100 filtrov chvíľu potrvá (hoci aj toto by malo byť pár sekúnd). Ako je to teda?
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Heron avatar 9.8.2006 23:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Mno při stahování pošty (několik stovek až tisíc denně -- hlavně konference, nově přibyly i logy), to vyloženě vytuhne. Přidá-li se kontrola spamu, tak je to nepoužitelné několik minut. A celková práce v KMailu není nejrychlejší -- pravda, mám tu toho moc, a složky s emailama tvoří docela pěknou adresářovou strukturu, ale říkám si, že to by mail klientovi nemělo vadit.
    Marek Bernát avatar 9.8.2006 23:31 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Mno při stahování pošty (několik stovek až tisíc denně -- hlavně konference, nově přibyly i logy), to vyloženě vytuhne. Přidá-li se kontrola spamu, tak je to nepoužitelné několik minut.
    No tak tomu sa zrejme dá pomôcť len tak, že ten klient bude pustený stále. V takom prípade tisíc mailov za deň nie je problém.
    A celková práce v KMailu není nejrychlejší -- pravda, mám tu toho moc, a složky s emailama tvoří docela pěknou adresářovou strukturu, ale říkám si, že to by mail klientovi nemělo vadit.
    Tiež si myslím, ale záleží aj od typu účtov a schránky (jeden globálny mbox pochová aj silnejších klientov :-) )
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    10.8.2006 08:31 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    No tak tomu sa zrejme dá pomôcť len tak, že ten klient bude pustený stále. V takom prípade tisíc mailov za deň nie je problém.
    Bohužel ani to občas nepomáhá. Mnohdy se dobře vypořádá s obrovskou dávkou mailů jen proto, aby vzápětí tři minuty chroustal kvůli jednomu primitivnímu lokálnímu filtru... Tohle je jediný problém, který s KMailem mám.
    10.8.2006 08:44 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Marek Bernát avatar 10.8.2006 19:38 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Mnohdy se dobře vypořádá s obrovskou dávkou mailů…
    Ja takúto skúsenosť nemám. A aj pravdepodobnosť a štatistika hovorí, že tisíc mailov v priebehu niekoľkých hodín sa rovná rádovo niekoľko mailov za minútu. Teda žiadny problém. Alebo vám ten server dodáva tie maily naraz? To teda nie je vôbec dobrý server, s takým by som sa ani nebavil :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    10.8.2006 20:14 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Opravdu statistika aplikovaná na skutečný svět hovoří, že několik tisíc mailů dostanu dokonale krásně rovnoměrně rozložené v průběhu několika hodin? Jestli jo, tak je teda v tomhle případě pěkně k ničemu :-)
    Copak toho není dost?
    Marek Bernát avatar 10.8.2006 20:32 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Samozrejme, že existujú lokálne výchylky. Ale pravdepodobnosť, že sa tak stane je veľmi nízka. A ak tie lokálne výchylky existujú a sú veľké, tak je niekde zrejme chyba. Navyše ak zaujmeme predpoklad, že náš klient KMail je v tom nevinne, tak posledná možnosť, akokoľvek nepravdepodobná, ukazuje na server. Ďakujem dámy a páni, nemám ďalšie otázky :-D
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    10.8.2006 20:38 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Podíváme-li se na to trochu více zeširoka, zjistíme, že i ve zcela průměrném dni se nacházejí špičky, kdy toho chodí více (když lidé přijdou do práce a pak zase domů z práce, třeba :-)) a pak třeba doba kolem šesti ráno, kdy nechodí nic :-)
    Copak toho není dost?
    Marek Bernát avatar 10.8.2006 20:54 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Samozrejme, reálny svet je trochu zložitejší. Skomplikujme teda náš model: ráno príde behom hodiny 500 mailov, čo je jeden mail na päť sekúnd. Lokálne odchýlky budú niekoľko mailov za sekundu a potom hluché miesta. Som toho názoru, že dobrý mailový klient, by mal byť schopný tých niekoľko mailov za sekundu prehnať tisíckami filtrov. Sú ešte nejaké otázky? :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    11.8.2006 13:52 pavouk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Podpora IMAP v KMailu je na vynikajici urovni. Jako jediny zvlada bez problemu presuny tisicu mailu mezi slozkami na ruznych serverech. Jedina dlouholeta chyba je ta, ze pokud mail obsahuje prilohu, ale chybi ji telo, tak neni schopen prilohu korektne ulozit. Podle RFC MUSI mail obsahovat telo zpravy. Bohuzel nekteri klienti umoznuji vytvorit mail s prilohou bez tela, napr. Outlook, Mozilla Mail. Nicmene se to stava docela casto a takovou hloupou chybu by mohli opravit. Jinak jsem s KMailem opravdu velmi spokojen.
    11.8.2006 14:19 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    ROOOOOOOOOOOOOOOOOFL, IMHO LOL. A taky dodrzuje RFC, vid. Pripadne jakykoli z dalsich 54 bugreportu.

    Ne, fakt pekny, clovek se po ranu musi pobavit.
    Josef Kufner avatar 8.8.2006 01:47 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Pěkný článek a ještě lepší seriál... už se těším na 3. díl ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    MaT avatar 9.8.2006 23:47 MaT | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Jo jo, taky by mě docela zajímalo, co se ještě dá použít... Tyhle věcičky z KDE (mám radši GTK), Evolution... A co pak? Thunderbird s Lightningem? Nebo je ještě něco jinéh?
    Open source software for open minded people. :-)
    Luk avatar 11.8.2006 13:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Tohle si zatím nechávám pro sebe. Ale ti, co pravidelně čtou blogy, už něco vědí ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    11.8.2006 14:39 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Chandler je hnus.
    Copak toho není dost?
    Luk avatar 12.8.2006 14:46 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Z koncepčního pohledu je naprosto převratný. Implementace (a zvolený jazyk) je druhá věc, ale jde hlavně o to, jakou cestu vytyčuje.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    12.8.2006 14:51 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Zaflamujeme pod tím článkem, až to vyjde :-)
    Copak toho není dost?
    Sešívaný avatar 8.8.2006 03:54 Sešívaný | skóre: 23 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Největší nevýhodu vidím v tom, že Kontakt zamrzává při stahování pošty. Mám tam filtr na spamy (nevím, jestli to je kvůli tomu) a když stahuju poštu, tak je Kontakt nepoužitelný.
    11.8.2006 13:30 Milos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    Mě Kmail žádné problémy nedělá. Používal jsem Mozilla Mail, a přešel jsem na KMail. Denně přijímám asi 500 emailů, filtrů mám přes 100, přebírám je přes POP3 asi 4x denně. Nepadá to, je to rychlé, a přitom spouštím KMail z Windows via cygwin, tj. po síti 100mbit.

    Proti Mozilla Mail (který asi používá jen zlomek uživatelů Linuxu, ale asi se podobá Thunderbirdu) Kmail strašně pomalu manuálně označuje spamy - jeden spam trvá sekundu. Zřejmě proto, že volá externí programy jako je SpamAssasin. A vyhledávání v emailech pomocí rychlého zadání do horní lišty nehledá ve všech hlavičkách, ale jen v Subjektu a ve From a to ne vždycky, Takže musím otevírat "velký" vyhledávací dialog a vyplnit položky, což zabere 10 sekund navíc proti Mozilla Mailu (Thunderbirdu).
    Martin Ždila avatar 8.8.2006 09:27 Martin Ždila | skóre: 10 | Košice, Slovensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    1. clanok som este necital :-)
    2. kontact priamo nevyuzivam, ale vyuzivam jeho sucasti (korganizer, kmail, akregator, kaddressbook, karm, ...)
    3. u karm, knotes, kjots, ... mi velmi chyba definovanie resources (tasky, notes ulozene na servri, zatial to riesim cez namountovanie remote adresara (smbmount) a v prislusnej app nastavit cestu)
    4. vseobecne pre cele kdepim: skusal som uz mnoho typov zdrojov, avsak este som nenasiel nejaky remote aby bol aspon na 95% spolahlivy. Casto sa mi stava, ze po ukonceni programu a jeho znovuspusteni vidim stare udaje, pri karm casto zmaze vsetky ulohy -- zatial mam na to nejake finty aby to nerobilo :-(
    5. tesim sa kedy bude plne funkcny kitchensync (+ opensync); zatial riesim sync. tak, ze v kaddressbook-u mam pekne definovane vsetky kontakty, exportnem to do CSV. Potom pomocou malej java aplikacie (ktorej som autorom) prekonvertujem CSV na jeden subor s vcardami a ten poslem cez kbluetoothd do mojho K750i (predtym este zmazem z mobilu vsetky kontakty)
    6. vseobecne - kdepim je super vec, len to stoji kus casu to poriadne a spolahlivo nastavit
    8.8.2006 10:51 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Linux only?
    Ono KDE nepodporuje treba FreeBSD?
    8.8.2006 13:50 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linux only?
    Tak, tak taky si myslím, že na *BSD systémech půjde kontact v pohodě stejně jako na Windows pomocí Cygwinu. Ne jen Linuxem a Windows živ je trh peračních systémů. :-)
    8.8.2006 22:02 Ritchie | skóre: 27 | blog: Ritchie's | Berlin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: PIM pro GNU/Linux - 1 (Kontact)
    KAddressBook bohužel stále nepodporuje LDAP.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.