abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    29.5. 22:11 | Nová verze

    Byla vydána verze 3.0 (@, 𝕏) svobodného softwaru HAProxy (The Reliable, High Performance TCP/HTTP Load Balancer; Wikipedie) řešícího vysokou dostupnost, vyvažování zátěže a reverzní proxy. Detailní přehled novinek v příspěvku na blogu společnosti HAProxy Technologies.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    29.5. 21:11 | IT novinky

    Společnost Framework Computer představila novou vylepšenou verzi svého modulárního notebooku Framework Laptop 13 s Intel Core Ultra Series 1, displej s lepším rozlišením a novou webovou kameru. Přímo do Česka jej zatím koupit nelze.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    29.5. 15:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 2.16 svobodného video editoru Flowblade (GitHub, Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Videoukázky funkcí Flowblade na Vimeu. Instalovat lze také z Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    28.5. 21:22 | Zajímavý software

    TerminalTextEffects (TTE) je engine pro vizuální efekty v terminálu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 42
    28.5. 17:11 | Pozvánky

    Od čtvrtka 30. 5. do soboty 1. 6. lze v Praze navštívit Veletrh vědy, tj. největší populárně naučnou akci v České republice, kterou každoročně od roku 2015 pořádá Akademie věd ČR. Vstup zdarma.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    28.5. 14:11 | Komunita

    Canonical představil Ubuntu optimalizované pro jednodeskový počítač s RISC-V procesorem Milk-V Mars.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    Podle hypotézy Mrtvý Internet mj. tvoří většinu online interakcí boti.
     (90%)
     (3%)
     (4%)
     (4%)
    Celkem 1004 hlasů
     Komentářů: 16, poslední 14.5. 11:05
    Rozcestník

    Ptejte se Marka Shuttlewortha

    25. 6. 2007 | Robert Krátký | Rozhovory | 5471×

    Mark Shuttleworth je programátor, podnikatel, investor a kosmonaut v jedné osobě. Kromě toho, že založil známou certifikační autoritu Thawte a letěl na Mezinárodní vesmírnou stanici, tak také stojí za vznikem oblíbené distribuce Ubuntu. Přečtěte si krátký medailonek a navrhněte otázky pro rozhovor.
    Mark Shuttleworth, copyright Mark Shuttleworth, source: markshuttleworth.com
    © Mark Shuttleworth, zdroj: markshuttleworth.com

    Thawte

    Mark Shuttleworth se narodil 18. září 1973 v Jižní Africe. Studoval finance a informační technologie na univerzitě v Kapském městě a ve 22 letech založil (v garáži domu svých rodičů) certifikační autoritu Thawte [vyslovováno jako "thought", anglicky "myšlenka"], která se stala jednou ze dvou největších (a v té době v podstatě jediných) certifikačních autorit na Internetu. Shuttleworth měl původně v plánu vyvinout bezpečný webový server, který by nebyl brzděn omezeními, jež na šifrovací technologie uvalily Spojené státy.

    Server se jmenoval Sioux a vycházel z Apache. Thawte se však začala více zaměřovat na certifikační aktivity a v roce 1999, když měla 50 procent trhu, ji odkoupila společnost VeriSign (která ovládala druhou polovinu trhu). Shuttleworth vyinkasoval v přepočtu 575 milionů USD.

    Vesmírný turista

    Do vesmíru se Mark Shuttleworth podíval na přelomu dubna a května 2002. Po intenzívním jednoročním tréninku, který zahrnoval i sedmiměsíčný pobyt v ruském "Hvězdném městě" (Звёздный Городо́к), odstartoval 25. dubna v rámci ruské mise Sojuz TM-34 (společně se dvěma profesionálními kosmonauty). Strávil osm dní na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS), kde se účastnil provádění vědeckých experimentů. Za svůj "výlet" zaplatil přibližně 20 milionů USD. Stal se tak druhým vesmírným turistou, který si akci platil z vlastní kapsy. Kromě toho byl i prvním Afričanem (národností), který kdy letěl do vesmíru.

    Canonical a Ubuntu

    V roce 2004 založil Mark Shuttleworth společnost Canonical Ltd., prostřednictvím které financuje a koordinuje projekty zabývající se převážně svobodným softwarem. Nejznámějším z těchto projektů je linuxová distribuce Ubuntu (společně s variantami Kubuntu, Xubuntu, Edubuntu atd.). Ubuntu je založena na distribuci Debian, ke které má Mark velmi blízko, protože v devadesátých letech pracoval jako "Debian Developer" - staral se o balíčky webového serveru Apache.

    Za necelé tři roky své existence si Ubuntu získalo přízeň mnoha milionů uživatelů. Hlavním mottem distribuce je "Linux for human beings" [Linux pro lidské bytosti], což je rozšířením myšlenky názvu Ubuntu, který v několika afrických jazycích znamená (ve stručnosti) "lidskost pro všechny". Ubuntu se tedy snaží (mnohdy obtížný systém) Linux přibližovat a zpřístupňovat všem (obyčejným) lidem.

    Rozhovor

    Mark souhlasil s tím, že nám poskytne (čti: Markův realizační tým ve společnosti Canonical schválil) telefonický rozhovor, jehož součástí budou i otázky od čtenářů abclinuxu.cz. Ptejte se tedy.

    Pravidla jsou stejná jako u předchozích rozhovorů s Richardem Stallmanem a Alanem Coxem: návrhy na nové otázky vkládejte vždy jako nové diskuzní vlákno. Pokud chcete vloženou otázku podpořit (dát jí svůj hlas), odpovídejte v příslušném vlákně. Sprosťárny, nesmysly a cokoliv nevhodného budeme samozřejmě ignorovat, takže si klidně ušetřete práci.

    Pro inspiraci přikládám pod článek odkazy na jiné rozhovory s Markem - buďte originální.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.6.2007 00:09 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Docela by mě zajímalo, co vidí Mark osobně jako největší překážku, kterou je potřeba zdolat pro masovější rozšíření Linuxu na desktopech a co případně, pokud je to možný, pro její překonání může udělat komunita.
    Xeelee avatar 25.6.2007 00:19 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    To by mě také zajímalo.

    BTW nemá problém s iniciály? ;)
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    25.6.2007 10:08
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    troll

    Zobrazit komentář
    jose17 avatar 25.6.2007 11:57 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    takyto pseudoprispevok snad ani nestal za to, aby bolo nan dalej odkazovane. zmazal by som ho bez diskusie.. jose
    Ja vim, on vi, ty nano!
    25.6.2007 14:36 xxx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    To byl prispevek? Ach jo!
    25.6.2007 17:15 Mintaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +10 :-)
    25.6.2007 17:18 Mintaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Mám tedy namysli tu otázku na iniciály "M"arka "S"huttlewortha.

    BTW: Má jeho příjmení "Shuttle..." spojitost s jeho cestou do vesmíru?
    25.6.2007 17:29 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Marek Stopka -- nemám s tím problém
    25.6.2007 23:58 tony
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    taktiez nie s pozdravom martin surovcek
    26.6.2007 08:56 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Áno, ale isté drobné rozdiely medzi tebou a Markom Shuttleworthom tu predsa len sú ;-)
    27.6.2007 09:32 Spajk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    MS Ubuntu :)
    25.6.2007 00:32 Safety matcg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    A pripadne co ocakava ze mozu priniest velke firmy co Linux podporuju pre jeho rozsirenie.
    25.6.2007 10:48 outtony
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    mna by zaujimalo, ako chce pritiahnut tvorcov hier, lebo to je jedna z veci, co na linuxe chyba.
    25.6.2007 10:52 outtony
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Q: ako chce "donutit" adobe aby spravil PS + illustrator + inDesign na linux? Povedzme si na rovinu. Tie soft nemaju a nebudu mat plnohodnotnu nahradu. Scribus ci Gimp alebo Xara niesu plnohodnotnou nahradou
    25.6.2007 11:24 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    ale? :))))
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    25.6.2007 13:22 outtony
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    nerozumiem otazke. Ale co su, ked niesu plnohodnotnou nahradou? Uznavam ze 95% uzivatelov maximalne postacuje. To je nesporny fakt, ale treba prilakat aj profesionalov. Na dpreview bola diskusia, kde sa jednalo o prechod z Windows na iny PC OS, kedze ich znacne rozculila vista a ich velmi divna EULA. Samozrejme ze bol navrhovany linux, avsak sa zistilo, ze na nom nebezi PS (7 bezi, CS CS2 CS3 bezia avsak je potreba vela zasahou, co niesu ochotny sa k tomu obycajny uzivatelia podujat). Gimp nema vela funkcii, ktore aj mne chybaju, ak je seriozny zaujem, mozem ich spisat (ak to k niecomu bude)
    25.6.2007 13:27 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Znáte Pixel 32?
    25.6.2007 13:31 outtony
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    ano, velmi dobre, skusal som ho ma tieto problemy: 1, je nedorobeny a autor slubuje dorobenie uz dlho 2, je to jeden clovek a nie skupina / komunita / firma, co by zabezpecovala support a dodrzanie terminu vydania, atd... 3, nema vsetky funkcie, co su potrebne na retusovanie fotografii (aj ked je o niekolko stupnov na tom lepsie ako gimp)

    v kazdom pripade, som si isty, ze ked vyde full verzia, tak si ju kupim
    25.6.2007 14:53 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Že nerozumie otázke, chystá čosi o láske
    a teraz zmeňme azimut a čo chystáte na zimu?
    a teď jinak - PS asi nemyslíš PostScript, že?

    a ještě jinak - přiznám se, že jsem naivní trumbera, ale profesionalita je trochu v něčem jiném, než že "na pc běží illustrator", ne? Přál bych všem vidět, co a jak efektivně dokážou povolané ruce s "tolik amatérskýma" programama udělat. Jasně, rozumím - zvyk uživatele a kooperace s okolním světem, ale jinak jsou to pindy.

    To je jako kdybych vyžadoval, že jako "databázový" profesionál musím mít nainstalovaný Oracle, když klient jede na MS SQL Serveru.
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    25.6.2007 19:08 Adam Josef
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Je samozřejmě pravdou, že šikovný, kreativní člověk jistě dokáže i v alternativách Adobe programů vytvořit profesionálně vypadající díla, ovšem ten InDesign strašně chybí ... Jedná se opravdu o jedinou věc, kvůli které si posledních šest (tuším) let vydržuji windows
    25.6.2007 22:31 tony
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    ja osobne indesign az tak velmi nepotrebujem, skor photoshop. predsalen fotografujem (www.n3.sk) a gimp je proste nedostacujuci. Ano, dokazem urobit v podstate teoreticky vsetko aj v gimpe. Tu je to vsak otazkou casu, kolko obkluk a zdrzani musim kvoly tomu spravit. Verte alebo nie, je ich VELA
    25.6.2007 23:03 Adam Josef
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Přesně tak, jde to udělat i v jiném programu, ovšem déle a zbytečně komplikovaněji. InDesign je pro mne základní pracovní nástroj a vzhledem k tomu, že opravdu nevěřím, že by Adobe třeba jen výhledově do budoucna své produkty hodlala připravit pro linux, nemohu se tak vlastně nikdy stát 100% uživatelem linuxu. Jediné řešení je virtuální počítač s xp. :)
    26.6.2007 13:59 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    A co Wine?
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    Daniel Kvasnička ml. avatar 26.6.2007 10:49 Daniel Kvasnička ml. | skóre: 52 | blog: The Joys and Sorrows of Being an IT Freak | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Sorry, ale kdyz Scribus nedokaze spravne importovat ani trochu slozitejsi validni SVG udelane v Inkscape (nemluve o tom s inkscapima rozsirenima), tak je to nejen program pro profesionala nepouzitelny (s cim teda spolupracuje kdyz ne s Inkscape, coz samo o sobe neni zas tak spatny soft?), ale navic to neco vypovida o tom, jak ma cela open source komunita plnou hubu interoperability a otevrenych formatu, ale skutek utek...
    FSF: “screw you for not wanting the stuff we produce”, People: “screw you for not producing the stuff we want."
    26.6.2007 18:40 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    axiom: co není v bugzille, jako problém neexistuje.

    ale jináč si buď jist, že mne zmatek v (inkscape)SVG také mrzí
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    25.6.2007 20:08 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Tím, že si linuxové verze koupí nezanedbatelné množství lidí, aby se to vyplatilo portovat. To je normální zákon nabídky a poptávky, na se nepotřebuješ ptát Shuttlewortha.
    25.6.2007 22:34 tony
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    noo, niekedy nie. viz autocad alebo 3ds max. ani jedno nebolo portovane ani na mac, pritom maya (btw daleko lepsi soft ako max) bola portovana na linux mac a win.
    25.6.2007 23:07 Adam Josef
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    A věřte tomu, že by si Adobe pořádně namastila kapsu. Jejich produkty jsou prostě světová špička.
    26.6.2007 08:55 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Věřte že by to Adobe klidně naportovalo. Stejně používají vlastní okýnkový systém, takže by to takový problém nebyl.

    Hlavní podstatu problému vidím v nestandardní instalaci v Linuxu. Nikdo nebude dělat milion balíčků pro milion distribucí. Až bude v libovolném Linuxu možnost spustit setup.exe a bude nainstalováno, pak bude i Photoshop.
    26.6.2007 09:59 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Co "bin balíky"? Šíří se tak Acrobat Reader, Java, kdysi snad i RealPlayer. Teď už to tak nesleduju, protože ty programy za mě instaluje aptitude. Navíc to funguje v každé distribuci a s pojmenováním setup.exe by asi taky nebyl problém. :-D

    A už jsem to tu psal. Pro velké firmy stačí podporovat velké hráče, zbytek jsou beztak jemně upravené kopie, takže balík tam bude s největší pravděpodobností fungovat taky. Nehledě na to, že si můžou napsat svůj jednoduchý instalační skript. Sice pak program nebude vidět v databázi instalovaných balíků, ale když ten Photoshop tady každý používá denně, tak asi nebude problém smazat ten adresář z /opt.
    26.6.2007 12:44 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Pokud mají svůj i "okýnkový sytem" (fuj), tak by snad nebyl takovy problem udelat static binarku - ta by jela vsude. Zas proste jen nekdo keca do neceho o cem vi NIC a mysli si ze je nejchytrejsi ze.
    26.6.2007 15:13 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Hlavní podstatu problému vidím v nestandardní instalaci v Linuxu. Nikdo nebude dělat milion balíčků pro milion distribucí. Až bude v libovolném Linuxu možnost spustit setup.exe a bude nainstalováno, pak bude i Photoshop.
    Doufejme, že LSB s tímto problémem rychle rychle zatočí.
    26.6.2007 21:43 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Jenom aby distribuce nezatocily s LSB :–)
    25.6.2007 00:17 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Nevím, jestli budu originální, nebo ne, ale zkusím to:

    V případě, že se Ubuntu povede dobýt trh a stane se "univerzálním Linuxem", který se bude běžně prodávat jako běžný OS, tj. splní se tím téměř nemožné, co bude dalším osobním cílem MS, když ve vesmíru už byl?

    Bez ironie: stroj času, voda na Sahaře nebo něco jiného? Připadá mi, že si klade "nelidské" cíle, proto mě zajímá ten další. Fakt to myslím vážně.

    :-)
    Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
    25.6.2007 01:21 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    David Ježek avatar 25.6.2007 09:01 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    25.6.2007 09:02 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Mozno sa chce pozriet na Mars :)
    25.6.2007 12:47 Gmcz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    programátor, podnikatel, investor a kosmonaut v jedné osobě ... No tolik zajmu a dovednosti snad nemel ani Ferda mravenec. Pred takovym clovekem fakt klobouk dolu. Takze taky +1 k predchozi otazce.
    25.6.2007 14:10 Sancho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    25.6.2007 14:11 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    25.6.2007 14:44 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    JiK avatar 25.6.2007 16:00 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    26.6.2007 10:11 lando
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    26.6.2007 21:55 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Zeptal bych se ho, kdy mel poprve pohlavni styk.
    28.6.2007 10:35 madA | skóre: 12 | blog: fallout | electronic frontier
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    war is peace freedom is slavery ignorance is strenght Zabij komunistu, posílíš mír.
    25.6.2007 00:19 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Do jaké míry ti/vám k úspěchu pomohlo vzdělání získané studiem na univerzitě?
    25.6.2007 00:32 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    (Osobně bych tipnul, že mu pomohly spíš ty "Finance," než "informační systémy", v it mu nejspíš víc pomohla ta vývojařina Debianu. Případně to ještě doplnit otázkou co konkrétně z toho co studoval mu to připadalo užitečné, nevím. Neříkám, že je to bůhvíjak hustá otázka, ale odpověď by mě zajímala. Ale měl dobře vybraný obor, studovat finance a it současně. :-))
    25.6.2007 01:07 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    co konkrétně z toho co studoval mu to připadalo užitečné
    +1
    There is no point in being so cool in a cold world.
    David Ježek avatar 25.6.2007 09:01 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    28.6.2007 10:36 madA | skóre: 12 | blog: fallout | electronic frontier
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    war is peace freedom is slavery ignorance is strenght Zabij komunistu, posílíš mír.
    25.6.2007 14:12 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    25.6.2007 00:37 laco
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Co Mark říká na tom, že v žebříčku na distrowatch za posledních 30 dní válcuje Ubuntu PCL ?
    25.6.2007 00:51 Kozuch | skóre: 2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    freshmouse avatar 25.6.2007 15:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Co na to říká Mark, nevím, ale já ti odpovím taky. "Žebříčky" na DW jen měří návštěvnost stránek. Takže. Vyjde nová distribuce a podívá se na to deset lidí. Pak si toho všimne $RootCZ (proměnná pro libovolný portál, Root.cz je ale typickým příkladem) a napíše: DISTRO $Distro JDE RYCHLE NAHORU! Na $RootCZ přijde jistá množina lidí, která ten nápis uvidí a na přiložený odkaz klepne. Tím se návčtěvnost $Distro rychle zvýší, čehož si všimnou další typu $RootCZ (je to vlastně pole :-D) a odkazují a zvyšují návštěvnost. A tak dále, a tak podobně.

    Upřímně, nikdy jsem jásot kolem DW statistik nechápal (a to ani když šlo nahoru Ubuntu, JK) a celé DW mi nikdy nepřipadalo nikterak zajímavé. Ale nic proti.
    Marián Kyral avatar 25.6.2007 20:20 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Taky to nechápu. O distrowatch akorát vím, že existuje. Nic extra tam není. Novou distribuci nehledám, mám svoje Gentoo :-) A i kdybych hledal, tak asi ne na DW. Kvalitní a obsáhlý repositář sw je pro mě základ.
    25.6.2007 00:49 nejsem | skóre: 14 | blog: nejsem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Dostal se Mark k Linuxu sam nebo mu ho predvedl a pomohl nainstalovat nejaky kamarad? Pokud mu ho pomohl nainstalovat kamarad, co ten kamarad ted dela (cim se zivi, pouziva stale linux, pracuje v Canonicalu...)?
    ------------------------------- A vy snad těm počítačům věříte?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 25.6.2007 07:51 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Na to první už odpovídal.
    25.6.2007 00:54 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Zajimalo by mne do jake miry cekal uspech Ubuntu a jestli tento uspech postupem casu menil nejak plany dalsiho smerovani.
    25.6.2007 01:17 svaca | skóre: 38
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    V dobe kdy Mark zacal pracovat na Ubuntu byl multimilionar. Musel/Musi investovat hodne/malo svych penez do vyvoje Ubuntu ?
    Never give up ! Stay ATARI !
    25.6.2007 07:06 WiFi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Mna by zaujimalo ci by sa chcel ist pozriet do vesmiru znova, tak ako v roku 2002 (stalo to za to?). Ci vycvik ktory absolvoval bol podla neho moc narocny. Co mu najviac vo vesmire chybalo (napr. ci sa da na chybajucu gravitaciu zvyknut alebo je to otravne, sprcha, spanok ...).

    Dalej ci planuje Ubuntu udrziavat a postupne trochu vylepsovat alebo ma s nim nejake vacsie plany. Financuje vyvoj ubuntu preto, ze je to jeho srdcova zalezitost alebo caka, ze spravi dieru do sveta, tak ako kedysi Google?
    backslash avatar 25.6.2007 07:53 backslash | skóre: 1 | blog: backslash | Spišská Nová Ves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Mna by zaujimalo ci by sa chcel ist pozriet do vesmiru znova ...
    A ci by tam zobral aj niekoho ineho :)
    Keď nevieš, tak nefušuj!
    25.6.2007 08:39 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Mna by zaujimalo ci by sa chcel ist pozriet do vesmiru znova,
    V jednom rozhovoru říkal, že po návratu dostal nabídku si výlet zopakovat, ale rozhodl se vrhnout do něčeho jiného (Ubuntu), protože by to podruhé bylo zase to samé. V budoucnu by se však rád opět do vesmíru podíval - až/pokud budou výlety nabízet komerční společnosti.
    2.7.2007 21:45 qwertz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    linux+ listopad 2005 (14)
    3.7.2007 18:47 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Tam jsem to určitě nečetl - bylo to v nějakém podcastu :-)
    4.7.2007 15:41 qwertz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    ne, tam jeste rikal, ze by si let zopakoval , ale s jinou misi a jinymi ukoly
    7.7.2007 08:58 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Ne? Já ten časopis nečetl, takže ano :-)
    25.6.2007 07:59 Emil Paskal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Čím, podle Marka, mohou běžní uživatelé Linuxu nejvíce přispět jeho většímu rozšíření?
    25.6.2007 08:00 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Q: nemáte chuť investovať do firmy Namesys?
    25.6.2007 08:22 mkds | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Díky
    Chtěl jsem jen poděkovat za Ubuntu. První GNU-Linux který jsem pochopil a funguje mi. Díky.
    25.6.2007 08:22 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Faktem je že svobodnému softwareu, co se týká uživatelsko/firemních programů, se daří zejména v sekcích typu jednoduchý program či grafické klikátko pro nastavení Linuxu. Už huře jsou na tom specifické programy typu CAD, na které programátorská komunita nemá znalostmi, časem, nezajímá se o ně a uživatelé zase nemají na to tyto programy nakódovat. Proto nevidím jinou cestu jak zaplnit tuto ohromnou díru na linuxovém trhu svobodných programů, než že se sežene nějaký investor(dobrodinec), třebas jako vy který do takového CAD systému zainvestuje své peníze. A investováním myslím investici za účelem zisku s tím že na linuxu vznikne otevřené třebas duálně licencované 2D/3D parametrické jádro/CAD system, který bude konkurence schopným protivníkem programům typu Solidworks, (možná Pro/E, CATIA). Zaujala vás tato myšlenka?
    25.6.2007 09:00 dvx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Dobrá otázka. Podlě mně nemusí být CAD nutně zadarmo, nakonec za programy tohoto typu se platí i na win (existuje i pár vyjímek). Nějaké pokusy existují varicad, briscad (není parametrický, vpodstatě jen překompilován pomocí winelib). Asi to ale uživatelé nepotřebují, viz. hlasování co byste chtěli naprogramovat v monu. Kdyby nějaká taková alternativa existovala, tak můžu zrušit dualboot.
    25.6.2007 10:31 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    No varicad zrovna není pokus ale plnohodnotný 2D CAD, sice řikají že je to 3D CAD ale ať mi prominou dokud nemude parametrický tak je mě naprdlajs(říkám jako jako konstruktér který už něco zkonstruoval a znám skoro všechny CAD systemy ve světě používaných)... Navíc doposud ho nedokáží zkompilovat na 64bit a není svobodný... mě jde hlavně o to aby vznikla nějaká otevřená alternativa která bude plnohodnotným konkurentem CAD systémů na win a bude třebas duálně licencována aby se vrátily investice do projeku, viz licencování Qt od trolltechu. :-)

    Ono je taky problém ten že firmám které produkují CATIA, Pro/E se jednoduše nevyplatí podporovat linux protože je to pro ně malý trh, a tím pádem vzniká cyklický problem, není CAD tak jso uvšichni na win, a protože jsou všichni na win tak proč CAD pod linux když linux nikoho nezajímá, a tak to jede dokola pořád. Jednoduše to chce komplexní řešení a podporovat linux verzi tak dlouho dokud se to nebude vyplácet... :-)

    25.6.2007 10:53 dvx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Myšleno jako pokus o CAD pro linux. To s tim cyklickym problém sem zažil na vlastní kůži, když sem ptal firmy dělající CAD co používám, jestli neuvažují a lin verzi, tak sem přesně tuto odpověď dostal. Nebylo(není) Pro/E původně pro unix?
    25.6.2007 11:34 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Jak Pro/E tak CATIA jsou puvodně vyvinutý pro UNIX a dnes bych lepe řekl že jsou nezávislé na platformě... takže se dodnes používají na pracovních stanicích řebas s IBM AIX, HP-UX, Solaris. Bohužel kdo zažil tyto pracovní stanice a jejich softarové vybavení prostředí CDE tak muže potvrdit že GNU-LINUX a FREE software je tak asi o 20 let vepředu. :-) Bohužel díky těmto pracovním stanicím které stojí za ... přecházejí firmy totáně na windows a nějaké U distribuce jim sou uprčic... Prostě dokad nebude svobodnej CAD tak nidko na linuxu konstruovat nebude... Tot vše... :-(
    Pavel Čejka avatar 25.6.2007 16:01 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha

    Mne by víc potěšil multiplatformní port Bentley Microstation kvůli kterému musím udržovat Wokenní stanice u zákazníka. To ovšem nic nemění na tom, že solidní CAD na Linuxu chybí.

    25.6.2007 21:58 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Microstation ještě někdo používá?
    25.6.2007 22:31 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    AFAIK geodeti.
    25.6.2007 22:39 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Jo tyhle... :-)))
    26.6.2007 00:39 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Ti už spíše používají GRASS, co se týče GIS. Alespoň mi připadlo, že ho třeba za dob sestřiných studií prosazovali mnohem více než Microstation nebo ArcGIS.
    25.6.2007 19:28 Tomas Paier
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Ja pamatuju i AutoCAD na SunOS (dnes Solaris). Jakykoli CAD program, aby mel sanci se uchytit, by musel podporovat (cteni i zapis) .dwg souboru, anzto jsou standardem de-facto.
    25.6.2007 21:53 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Sice mícháš jabky z hruškama, a odpověd má by musela být strašně dlouhá, ale jen tak zhruba: dwg se používá HLAVNĚ pro 2D data a nyní mužeš používat systém VARICAD který DWG relativně UMÍ(čtení zápis). Ale já mluvím o 2D/3D parametrickém jádře což je něco uplně asi o sto let jiná liga než je 2D hloupoučkej autocad... ale samozřejmě ve stavebnictví, a jim podobných oboru je dwg de-fakto stejným stupidním standardem jako je DOC v textovejch dokumentech. Nu pokusme se to změnit a udělat otevřený standard. :-)
    25.6.2007 20:55 TonyMi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Pro/E se na Linux portuje, ale nikdo jej nechce. Takže začněte kupovat a bude :-)
    25.6.2007 21:57 xindl | skóre: 2 | blog: SALAM_OLEJKUM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Pro/E na linuxu už portlej je, a jak 2001, WF2, WF3. A jak jsi už zprávně uvedl nikoho to nezajímá což se nedivím protože kdžy chceš mít konstrukční kancelář tak se musíš také spoléhat na data od jiných firem který mají svoje CADy pro export komponentů a to na linuxu budeš rozjíždět pod wine složitě tka se na linux verzi každej vykašle... Proto existuje jenom jedna cesta a to totálně otevřený svobodný CAD systém aby se dalo hnout i s tím ostatnm. Dokud bude jenom komerční systémy tka se nic nikam nechce. Dokud by totižý nepřišli lidi s myšlenkou FREE software a nevytvořil se linux či BSD či cokoliv jiného tak bychom firmy nic neuvolnovaly a bylo by to ještě horší než je to ted...
    25.6.2007 13:36 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Presne aj mňa by to zaujímalo,

    kľudne by to mohlo byť pod dualnou licenciou.
    25.6.2007 08:38 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Jaké jsou podle vás současné největší problémy, které překážejí uzavření bugu #1?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    25.6.2007 08:42 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Na tohle hezky odpovídá v odkazovaném interview na YouTube (zmiňuje a rozebírá tři oblasti: podpora hardwaru, programy, nedůvěra uživatelů).
    25.6.2007 08:59 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Často jsi vidět na IRC, píšeš do mailing listů, komunikuješ s komunitou přímo. Nakolik se věnuješ těmto věcem, které velcí šéfové moc často nedělají?

    Thawte byla bomba, Ubuntu je také velká věc. Nosíš v hlavě nějakou další velikou pecku, která bude znamenat další převrat či posun?

    Děláš záslužné věci, za které tě mnoho lidí miluje (i nenávidí). Dostáváš často nějaký feedback? Existuje adresa, na které dostanou fanoušci autogram?

    Bill Gates investuje hodně do farmaceutických firem. Dělá dobře?

    Může trvat opravdu dlouho, než bude chyba číslo #1 vyřešena. Také k tomu nemusí nikdy dojít. Jsi dostatečně odhodlán jít za svým cílem?

    Kde hledáš motivaci a chuť do další práce? Co děláš když nesedíš u počítače?

    Co tě nejvíc za poslední dobu potěšílo a naopak zklamalo?

    Cítíš se spíš jako filantrop, nebo businessman?
    25.6.2007 21:45 yanick
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Kde hledáš motivaci a chuť do další práce? Co děláš když nesedíš u počítače?
    Mozno chodi aj na pivo, nebolo by odveci ho pozvat :-)
    25.6.2007 09:05 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Kedy sa chce ozenit, a ci vobec ? :)
    karoliner avatar 25.6.2007 09:38 karoliner | skóre: 9 | blog: karoliner | Mosty u Jablunkova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    anebo nechce uzavřít registrované partnerství?
    "Čistý štít!" Kohouti jsou malí páni, to jitřenka řídí kokrhání.
    25.6.2007 10:11 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    chces se snad vdavat? :-D
    25.6.2007 09:26 d0N0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Približne koľko-členné tímy sa podieľajú na vývoji distribúcie Ubuntu a na jej alternatíve Kubuntu?
    26.6.2007 10:35 fairman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1 - počet lidí u alternativ by mne taky moc zajímal.
    vlk avatar 25.6.2007 09:32 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    zaujimalo by ma (aj ked uz nieje vlastnikom thawte - aspon co poradi) ze co mozu robit vyvojari free a opensource software ktory by potrebovali mat certifikovane svoje aplikacie, (sice nejde o vyvoj pre linux, ale konkretne v mojom pripade o mobilnu javu - kazdy programator j2me vie o com hovorim) ako (a ci vobec) mozu ziskat certifikat zadarmo? pretoze dat 300$/rok je naozaj vela :(
    You don't exist, Go away !
    25.6.2007 16:10 Marosko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    25.6.2007 10:13 Miro Kropacek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Raz som tuto otazku videl v nejakom fore, tak neviem, ci sa ju uz nahodou niekto nepytal:

    Dokedy je podla vas unosne prevadzkovat sponzoring ubuntu v terajsej forme? Mam na mysli, ze ak sa vam bude darit, pocet ziadosti na poslanie ubuntu CD/DVD moze prerast do stotisicov, milionov... cim by sa tato "zabavka" mohla celkom slusne predrazit.

    Mate teda nejaky konkretny biznis plan na najblizsich 5-10 rokov? Alebo Canonical je planovana navzdy ako nejaka forma "neziskovej firmy" a prijmy budete ziskavat z inej obchodnej cinnosti?
    25.6.2007 12:37 petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    25.6.2007 14:36 Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    25.6.2007 14:29 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    25.6.2007 10:20 soho
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    bude casom vyuzitelny vypoctovy vykon grafickych kariet,tak ako je to vo win prostredi,napr. na tie spominane fyzikalne vypocty?
    David Ježek avatar 25.6.2007 12:02 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    pokud se nepletu CUDA od nvidie po RHEL/SUSE jiz je k dispozici
    Pavel Půlpán avatar 25.6.2007 10:31 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Zeptal bych se ho, jaky je jeho nazor na zpetne vyuziti forku zalozenych na Ubuntu. :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    25.6.2007 10:42 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    "Z vonku to vyzerá", že na co šáhnete, to úspěch. Je také něco co se nedaří?

    Je-li, jak na to v tom případě reagujete? Zatnete zuby a zkoušíte znovu a nebo se vrátíte k tomu, v čem jste úspěšný.
    25.6.2007 10:43 Pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Co dělá ve volném čase?
    25.6.2007 11:42 waldo.pepper | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Nazdárek, Vaše poznámka v blogu mi nestačí. Ujistěte mne Marku ještě jednou, že společnost Canonical Ltd. nebude nikdy jednat s Microsoftem o sw patentech jako to udělal Novell a já tedy nebudu nucen opustit Ubuntu.

    Co jste viděl nahoře? Pánaboha, ufouny nebo jen matičku Zemi?
    Najvjac peňazí sa utratí pri placení.
    25.6.2007 14:16 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Ja bych tu otazku naformuloval vice neutralneji, ale je to presne to co bych chtel mit v tom rozhovoru.
    25.6.2007 14:31 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    28.6.2007 10:42 madA | skóre: 12 | blog: fallout | electronic frontier
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    war is peace freedom is slavery ignorance is strenght Zabij komunistu, posílíš mír.
    9.7.2007 11:46 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Hned to v tom blogu také potvrdil. To už stačí, ne? ;-)
    jose17 avatar 25.6.2007 12:04 jose17 | skóre: 44 | blog: Joseho_blog | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    ahoj marku, kedy nám už konečne prestanete kradnúť potenciálnych upstream prekladateľov? :-) ale vážne. viem, že si v nejakom minulom rozhovore spomenul, že sa budete snažiť o lepšiu (hocaká je lepšia než žiadna) spoluprácu medzi prekladateľmi v rosette a autormi aplikácii. nemám však pocit, že by sa však niečo aj začalo diať. díky za odpoveď a veľa zdaru,

    jose
    Ja vim, on vi, ty nano!
    25.6.2007 14:23 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Kdy bude možné co nejvíce a nejlépe překládat GNOME, KDE a nástroje Debianu v Rosettě za spolupráce s upstreamem? Tzn. proč zástupy překladatelů musí věnovat svůj volný čas něčemu, co nemá moc dobrých možností se projevit i v jiných distribucích a proč to, co už jednou bylo přeloženo nebo opraveno v Rosettě pro jedno vydání Ubuntu, se v dalším vydání opět objeví jako nepřeložené nebo špatně přeložené?
    25.6.2007 14:37 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Nemám rád lidi, kteří dělají překlady mimo upstream. :) Proč lidi nepřekládají přímo .po soubory z KDE, kvůli tomu, že se to objeví až v další verzi jejich distribuce? To zpoždění je zanedbatelné.
    25.6.2007 16:00 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Protože ten který lokalizaní tým (nezodpovědně) nechce spolupracovat s upstreamem. Bohužel. Částečně také kvůli (problémovým) (ne)možnostem Rosetty, která takové věci umožňuje překládat. Měla by se používat jen na věci specifiké výhradně pro Ubuntu - tzn. nástroje, dokumentace (nápověda).
    25.6.2007 14:38 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    freshmouse avatar 25.6.2007 15:41 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Mám dotaz:

    MARKU, JSTE UBUNTU UŘVANEC?
    25.6.2007 17:01 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Myslel jsem, že zde nic psát nebudu (Ubuntu se mně netýká). Ale zareaguji. Všimněte si prosím, že (až na jednu výjimku - nějaký anonymní idiot výše) - žádný "něco-jiného uřvanec" zde není. Kdežto když se píše o jiné distribuci, tak je vás tam plno. Za tím si stojím. A klidně mně zas začněte častovat vulgarismy. Nemám nic proti propagaci, sám tak činím, ale nesmí se přehánět.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    25.6.2007 18:42 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    A vy byste se označil jako Mandriva uřvanec? Nebo spíše anti-Ubuntu uřvanec.
    25.6.2007 19:04 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    A proč myslíte? Rozdíl je běžná propagace a otravování. Podstatný je rovněž styl. Extrémně vulgární výrazy na Abclinuxu nepatří.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    25.6.2007 21:49 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Extrémně vulgární výrazy na Abclinuxu nepatří.
    Jako třeba tento, že?
    25.6.2007 22:04 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Ovšem.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    25.6.2007 18:46 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Trosku ironie, bohuzel pravdiva. Sam Ubuntu, respektive spise Kubuntu (KDE) s oblibou pouzivam, ale je mi az stydno, kdyz ctu vsechny ty "ubuntu rulezz" projevy po celem internetu...
    25.6.2007 19:10 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Já taky používám Kubuntu. A rád. Taky nemusím "Ubuntu Rulezzz" a rýpání do jiných distribucí. Ale taky nesnáším házení všech do jednoho pytle. Jakoby to, že člověk používá Ubuntu znamenalo, že je z něho nějaký pubescent, který si pomalu ani nezaslouží žít, neumí do pěti napočítat a má IQ automatické pračky. Přesně tohle si totiž všichni ti "Ubuntu hunters" myslí a všude to vykřikují.
    25.6.2007 19:41 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Přesně tak to myslím. Vím, že jde o velmi malou část velmi hlučných. A za tento názor jsem jimi občas i vulgárně napaden. Jenže si za svými názory stojím.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    25.6.2007 20:01 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Pokud jde o tak velmi malou část hlučných, tak proč to vztahujete na celou skupinu uživatelů Ubuntu.

    A třeba v nedávno vyšlé recenzi na novou Mandrivu se takto neprojevoval nikdo. Kdopak si "nechal ujít takovou příležitost"? ;-)
    25.6.2007 21:29 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Cely problem je v tom, ze tato skupina, ktera krici po celem internetu a propaguje to svoje nabozenstvi je opravdu jedinecna a u jinych distribuci se nenachazi. Proto zde mame vyraz ubuntu urvanec , kdezto idioti pouzivajici ostatni distribuce jsou nazyvani jen blbymi flamewaristy. Je jich malo, jsou mene slyset a casto maji svuj flame aspon podlozeny nejakymi "akceptovatelnymi" argumenty.... Ubuntu urvanci jsou vlastne nechtenymi produkty marketingu Cannonicallu.... Na kazdou dobrou vec se nabali spousta takovych zamidrakovanch jedincu.. s tim se holt nic delat neda...

    Ubuntu rulezzzzzz :-D
    freshmouse avatar 25.6.2007 20:21 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Omyl, špatně jsi mne pochopil.

    Já naopak narážím na ty, co pod každou zprávičkou nebo článkem o Ubuntu (třeba že obsahuje nějakou novou funkci) musí ihned říct nějaký nesmysl o "Ubuntu uřvancích". Osobně jsem "Ubuntu rulezz" neviděl již hodně dlouho (jestli vůbec někdy) a vlastně ani od uživatelů jiných distribucí jsem něco podobného neslyšel. Pravda je taková, že většina těchto lidí (poslední dobou např. Cyroň nebo JK, ale i další méně duševně dospělí jedinci) má asi nějaký komplex a měli by se léčit. Ještě mi nikdo neukázal žádný důkaz, že by uživatelé Ubuntu byli uřvaní, agresivní, nebo co "se" o nich ještě povídá... Samozřejmě, najde se pár blbců, ale dva nebo tři takové výkřiky za půlrok nejsou rozhodně nějakým reprezentativním vzorkem uživatelů Ubuntu... Stejně jako neposuzuji celou komunitu podle hovádek typu Cyroň.

    Tyto ubohé "Ubuntu vymítače" jsem již zablokoval a jejich plkání mne tedy nerozčiluje.
    25.6.2007 21:34 Linux.pathfinder | blog: pathfinder
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    ja myslim ze to vidis cernobile.... Ubnuntu se stylizuje do user-friendly distribuce, a jako takova na sebe nutne nabali spoustu debilu, kteri diky IQ situ napriklad u Gentoo nebo Debianu ci Slackware holt nejsou.... Myslim ze vyraz "ubuntu urvanec" neni miren proti cele komunite Ubuntu, ktera je myslim velmi dobra, ale spise vudci temto jedincum..... Myslim, ze je to velka dan za velkou rozsirenost... Abych neriakl furt myslim... Ubuntu je v posledni dobe hodne videt, proto jsou asi hodne videt i urvanci... s tim nic nenadelas... to chce klid.
    25.6.2007 21:42 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    PRO OSTATNÍ: Na freshmouse už nebudu reagovat. Nemůže za to.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    26.6.2007 00:19 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    A přeci jen ještě, a použiji tvrdší slovo. Uvědom si prosím, že mi odumírá mícha, toto mně vždy hrozně rozruší. Tím se urychluje má smrt a doba kdy budu ležák. Takže mně TY BEZCITNÁ ZRŮDO ZABÍJÍŠ. Za to mi Linux nestojí, zvažuji, že vše ukončím. To mi fakt, TY VRAHU, za to nestojí. A ještě jedna nadávka, obrátím se na Policii. Uvědom si, že nadáváš člověku přihlášenému pod skutečným jménem, ne pod anonymní přezdívkou typu "freshmouse".
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    26.6.2007 01:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Uvědom si prosím, že mi odumírá mícha, toto mně vždy hrozně rozruší. Tím se urychluje má smrt a doba kdy budu ležák. Takže mně TY BEZCITNÁ ZRŮDO ZABÍJÍŠ.
    A když se necháš úmyslně srazit autem, tak je jeho řidič taky BEZCITNÁ ZABÍJEJÍCÍ ZRŮDA?
    26.6.2007 10:03 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Co máte všichni s tím úmyslně? To jste se všichni zbláznili? To mám za vše co jsem pro Vás udělal? Začínám mít Linuxáků plné zuby. Asi se na vše vykašlu.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    26.6.2007 10:16 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    OSTATNÍ, všimněte si, že útočí VÝHRADNĚ Ubunťáci. Jsou Ubunťáci civilizovaní lidé? Toto skutečně svědčí o tom, že Ubuntu používají jen primitivové. Věřím, že toto neplatí vždy, ale často asi ano. Prosím, najděte si jinou oběť.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    26.6.2007 10:54 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Beru zpět, procházel jsem tuto i minulou podobnou diskusi, a mnoho lidí, co se mně zastalo, jsou uživatelé Ubuntu. Děkuji. Jsem prostě vystresován, kouřím jednu za druhou, třesu se, ráno jsem spadl - pečovatelka mně neudržela. Asi fakt skončím, tohle mi opravdu za to nestojí.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    26.6.2007 12:18 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Bohužel to ukazuje na vaše problémy, než na problémy uživatelů Ubuntu. Nemusí se vám to líbi, ale je to tak. Běžný normální člověk tak jako vy nereaguje.
    26.6.2007 12:31 Antimouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Freshmouse je prostě primitiv, to se nedá nic dělat. Bohatý papínek mu zařídil studia, avšak skutečný inteligentní člověk to není, spíše namyšlenec a hulvát. Ale 99% uživatelů Linuxu (včetně Ubuntistů) jsou inteligentní lidé, ochotní pomoci. Jistý počet prasat je všude.
    freshmouse avatar 26.6.2007 13:56 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Bohatý papínek. :-)))))) Zařídil studia! :-)))) Namyšlenec jsem a v hulváta se měním, když jednám s hulváty. Třeba v tuto chvíli jsem hulvát. Každopádně jsem rád, že jsem hodnocen někým, kdo mě tak zná a kdo mě tak měl možnost prokouknout.

    Mimochodem, kdybych měl čtyřicet bohatých papínků, co by mi zařídili studia, tak vám je po tom víte co. Ale nenávist a závist musí být, jsme přeci Češi.
    26.6.2007 15:11 BLEK.
    Rozbalit Rozbalit vše porucha
    To já mám zase poruchu osobnosti, jsem psychopat a proto mám problémy v komunikaci s lidmi. Poruchu mi diagnostikovala psycholožka.
    26.6.2007 12:20 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Jasně, chcete říct, že například Michael Dell nebo Mark. S. jsou primitivové, protože Ubuntu používají "jen primitivové". Jste fakt trapný.
    26.6.2007 12:44 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    To samozřejmě v žádném případě. Je to vlastně jen pár exotů.

    Nejsem rozhodně cimprlich, třeba my dva se občas poškorpíme, a je to v poho, nenadáváme si do PENISŮ.

    Jak jste správně napsal výše, mé reakce jsou zbytečně emotivní, příště si podobných příspěvků nebudu všímat.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    26.6.2007 13:05 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Já hlavně netuším, kde jste si s Freshmousem tak vjeli do vlasů. Věřím tomu, že kdyby Freshmouse věděl, že vám působí nějaké konkrétní zdravotní potíže, tak by se k vám podobným stylem co jsem zachytil o kousek výše nevyjadřoval. Nicméně ta vaše reakce byla poněkud přehnanějšího ražení.
    freshmouse avatar 26.6.2007 14:04 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Co se vjetí do kadeří týče, tak je to vysvětleno tady. Má to i hezké rozuzlení (na konci vlákna), kde se zjišťuje, tamtadadá, že jsem měl pravdu.

    Já jednám s lidmi vždycky stejně. Nechápu, jak bych někomu mohl působit zdravotní potíže, ale je to dojemná píseň. Je to asi stejné, jako bych chtěl v televizi zakázat zpravodajství, poněvadž mi přehled zpráv působí potíže. Když něco nezvládám, tak to nedělám. Nezvládám-li diskutovat, nediskutuji. Nezvládám-li sledovat zprávy, nesleduji je.
    26.6.2007 14:28 abclin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Myslíš tohle?
    2. *buntu - tentýž názor.
    Po Tvých akcích jej mám taky. Nebo něco jného, čeho jsem si ani nevšiml?

    K nezvládání: Když se děti nezvládají ubránit pedofilům a vrahům, nemají chodit ven?

    Prostě jste spodina.
    freshmouse avatar 26.6.2007 14:07 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Je to hezká forma důkazu. Asi něco jako:

    Cyroňovi odumírá mícha => všem uživatelům Mandrivy odumírá mícha.
    26.6.2007 14:30 abclin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Jsi fakt odporná zrůda.
    freshmouse avatar 26.6.2007 13:55 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Jo, všichni se zbláznili. Mimo tebe, samozřejmě.

    "To mám za vše co jsem pro Vás udělal?" Já tedy nevím o ničem konkrétním.
    26.6.2007 14:09 abclin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Weby M.Cyroně:

    http://www.mandrivalinux.ic.cz/

    http://www.video-mpeg4.ic.cz

    Knihy, články, rady. A cos udělal Ty, blbečku?
    freshmouse avatar 26.6.2007 14:13 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Ó, pozor na slova, muži, nebo tě půjdu žalovat na policii a ty půjdeš na dvacet minut na hanbu (jsem učenlivý).

    Ano, jsou zde dva odkazy na dva weby. Jak to souvisí?
    26.6.2007 14:34 abclin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    COS UDĚLAL TY, BLBEČKU?
    freshmouse avatar 26.6.2007 14:36 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Aha, na to jsem neodpověděl, doufal jsem, že není třeba... Nic (i kdyby něco, tak chytrolínům tvého typu je lepší všechno odkývat, mají pak až o šedesát procent víc radosti). Ovšem, kde jsem řekl, že jsem pro ostatní něco udělal? Děkuji za odpověď.

    Mimochodem, zasekl se ti Caps Lock. Asi by ti to měl někdo opravit.
    26.6.2007 14:39 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Pomalu se mně zmocňuje chuť začít chovat stonožky ... :-(
    freshmouse avatar 26.6.2007 14:46 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Ta videa jsou nuda (u mě se lítosti nad myšáky nedočkáš, já doma žádné nechovám, nechoval jsem a chovat nebudu; myši jsou mi jedno). Ale hezky ukazují, jak statečná stonožka chytí a sní myš -- která je zavřená v teráriu. To hezky ilustruje zdejší situaci. Nejprve chytíme myšku a pak necháme chrabrou stonožku zaútočit. Jak heroické.
    26.6.2007 15:29 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Freshmouse je podle tebe evidentně blb a jak známo, hádku s blbem nelze vyhrát. Pokud se hádky s blbem účastníš, tak je to jen a pouze tvoje blbost a nikdo jiný za případné následky nemůže. A když se podívám na některé diskuse, kterých se účastníš, tak mě napadají přísloví o volání do lesa a setí větru s dovětkem "dobře mu tak".
    freshmouse avatar 26.6.2007 15:33 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Já naprosto souhlasím a myslím, že to platí i pro mě.
    26.6.2007 16:27 Miroslav Cyroň | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Souhlasím. Budu se snažit se podobných diskusí nezúčastnit, případně nereagovat na odpovědi.
    Vše pro Mageia Linux: www.cyron.cz. Vlastní repozitář, 60 GB her v RPM (!!!). Kapitalismus považuji za zločinný režim.
    27.6.2007 02:04 AltOS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Teda, nechci to tu moc ozivovat, ale nechapu, proc Vas tak prispevky Freshmouse rozciluji? Spravne jste napsal, ze se jedna o anonym, tak by jste nad tim prece mel mavnout rukou...

    FM napsal, ze vi o tak 2-3 urvancich, coz jasne ukazuje to, ze asi (uz) jinam, nez na ABC nechodi, coz je take v poradku. Ale... on totiz asi ani netusi, k cemu skutecne dochazi na Zive, a dokonce i na mainstream serverech pod kazdym clankem o linuxu. To same, ale v o neco mensi mire, delaji i "Mandriva urvanci". Jeste mene openSUSE, atd...

    Proto Freshmouse asi stale nechape, ze pod pojmem "Ubuntu urvanek" se skryva vyznam slova, ktery by ho ani v nejmensim nemel vzrusovat. Jak jste sam presne napsal: jedna se o velmi uzkou cast uzivatelu (nejak v tomhle smyslu). Bohuzel, nechapajic tohle, z nejakeho duvodu si to vzdy vztahne i na sebe, a uz jede... Extreme Ubuntu defender, bych si ho troufl nazvat.

    Nicmene me prijde, ze hadat se o urvanych komunitach na tomhle serveru, je ponekud o nicem. Tady zadni urvanci skoro nejsou (skutecne jen par kousku mozna, a nejste to Vy, ani FM). Akorat to pak konci takhle...

    A myslim, ze tohle jste si mezi sebou meli ujasnit uz pri prvnim vjeti do vlasu. I kdyz uznavam, ze jeho zpusoby v onom jinem vlakne byly naprosto nevybirave. Na takove lidi, je treba mit pevne nervy, nebo vubec nezacinat diskuzi.

    A pote snad jednoho dne, az si to jeho sebejiste velicenstvo Freshmouse zamane, tak prestane pouzivat Vase jmeno v kombinaci s neslusnymi vyrazy. Snad.

    Do te doby ho naprosto ignorovat.

    Anebo si ujasnit zpetne pravidla pouzivani slova "urvanek" a podat si ruce. Ale pochybuji, ze tohle pujde...
    freshmouse avatar 27.6.2007 10:20 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Ne, na Živě nechodím. :-D Kdo jde na Živě, musí počítat s tím, že je to portál stvořený k vyvolávání plamenných válek, a podle toho to tam vypadá. To je asi stejné jít na Novinky do diskuze a říct pak, že pol. stranu XYZ volí uřvanci...

    Dejme tomu (hypoteticky), že existují nějací uřvanci. Složení používání distribucí bude třeba takovéto: A -- 35%, B -- 25%, C -- 22%, D --10%, zbytek -- zbytek. Kdyby každá distribuce měla 5% uřvanců, není pak logické, že u A jich bude nejvíc? Je!

    Já si nic nevztahuju na sebe. Pouze mi vadí, že někdo poškozuje něčí (možná dobré) jméno a ani na několik vyžádání mi nepředal nějaké důkazy, třeba ve formě odkazů. Já jsem se jednou pod nějakou zprávičkou bavil, myslím zrovna s tebou, o PCLinuxOS. Řekl jsem něco o tom, že bych to asi nikomu moc nedoporučoval. Na to někdo (ty?) reagoval, jestli mám nějaké důvody. Já jsem napsal důvody, on (ty) řekl, že dobře, že to chápe -- a bylo. Měli jsme jiný názor, ale nebyl v tom problém, ne jako v tomto případě, kdy je uživatel schopen argumentovat jen "+ 1" a pak až zdravotním stavem.

    Moje způsoby byly nevybíravé, ale zcela stejně jako ty Cyroňovy, kdy nestydatě opakovaně vymýšlel nesmysly a ani nebyl schopen si je obhájit.

    Jeho mocnář freshmouse přestane používat neslušné výrazy tehdy, kdy pozná, že není třeba. Jsem celkem racionální člověk. Použil jsem je cca jednou nebo dvakrát, takže nevím, co z toho děláte za vědu.

    Mimochodem, nejsem tu anonymně, jméno mám i v profilu, a že to neumíte najít, je druhá věc. (I když nechápu, jaký je rozdíl bavit se s anonymem a s neanonymem. Právě proto si já nestěžuju, že až na Cyroně, je-li to pravé jméno, tu většina těch, co mě "kritizují", vystupuje pod přezdívkami. Včetně tebe. Takže tak.)
    27.6.2007 12:25 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Mimochodem, nejsem tu anonymně, jméno mám i v profilu ...
    Nemáš, podívej se tam pořádně. ;-)
    freshmouse avatar 27.6.2007 12:38 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Mám. Podívej se pořádně.
    27.6.2007 12:46 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Nevidím ani já, ani firefoxí hledání.
    freshmouse avatar 27.6.2007 12:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Hledej líp a použij Sílu. :-) (Fakt to tam je.)
    27.6.2007 12:55 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    hmm, http://www.abclinuxu.cz/autori/martin-picek chtelo by to asi lip prolinkovat ;-)
    There is no point in being so cool in a cold world.
    freshmouse avatar 27.6.2007 12:59 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Ten odkaz je tam zřetelný. Je to taková CAPTCHA (píše se to tak?), jen to nepožaduje opsat text, ale chce to použít hlavu. :-D
    27.6.2007 13:40 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Stránka, kterou najdeš na dva odkazy z profilu prostě není profil samotný, smiř se s tím. :-P
    freshmouse avatar 27.6.2007 13:43 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Je.

    Dobrá, dobrá. Dneska v šest u cihelny. Každý dva svědky. Zbraň volíš ty. (Vyřídíme to jako chlapi, ne? :-))
    27.6.2007 13:59 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Hošíci, jděte se hádat jinam, OK? Kecy o tom, kdo je větší blbec, si schovejte pod nějaký blog. A buďte tak hodní a na tento komentář už nereagujte.
    27.6.2007 20:18 AltOS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Hmmm, a nemela force majeure zasahnout uz o neco driv?! http://www.abclinuxu.cz/clanky/ruzne/distribucni-novinky-25-2007

    Tady to byla slusna a vecna vymena argumentu se vtipnym pokusem o konec debaty od FM. A tam "personal" ABC mlcel. Toz to je cele na halvu tedy...
    28.6.2007 09:01 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Jak sis jistě všiml, tak jsem nijak oficiálně "nezasahoval". Jen jsem zúčastněné požádal, ať dají pokoj. U diskuze, na kterou odkazuješ, jsem k tomu neměl důvod - pod článkem o nových distribucích se dá očekávat flamování o distrech (freshmousovy přisprostlé a rádobybystré vejšplechty se dají bohužel očekávat všude). V tomto případě jsem však měl zájem na tom, aby byla diskuze pokud možno k věci, protože až ji budu celou pročítat a lovit z ní otázky pro Marka Shuttlewortha, tak se mi nebude chtít brodit off-topic blábolením. Chceš-li pokračovat v tomto tématu, navrhuji soukromý mail.
    28.6.2007 19:45 AltOS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    V pohode, ted to chapu. Diky za vysvetleni. :)
    27.6.2007 12:46 AltOS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Ad Zive) No tak jasan - ja to prave myslel, prave "takozto" se tam trapit...

    Ad Urvanci) To je presne co rikam - nejde o distro.

    Ad argumentace M. Cyrone) Tezko se posuzuje neco, kdyz setris cas. My si tu nemuzem sedet a preformulovavat argumenty cely vecer (ja teda, M.C. asi taky ne, a koneckoncu, ani ty mozna ne...). Prosim - ono to "+1" "tece z kazde strany". A ty to vis... A vis, ze obhajovat "beznazorove +1" (coz neni pripad M.C.) neni na miste. Tak co te furt trapi?? V tomhle se snad (jednou) domluvite... ne?

    Ad Vulgarismus "i v minule diskuzi") - bez reci Cerstovomysaku: tady jsi to proste prepisk, a pokud jses chlap (a verim, ze jses) tak to uznas... Neco jako ze takhle se kultivovana tucnata nechovaji :D

    Ad Mocnarstvi) Ponech si Gondor, ale bud dobrym spravcem, pac bude ROTK (nebo RTFM?) ;) Nema proste cenu na teto strance se vybijet. Uvedom si to, prosim te. Sebetycneji muzes nesouhlasit, ale i tak tu bude vzdy nekdo kdo nesouhlasi. To same by se dalo rici o Okiasovi (jak jsi ho posledne trefil s tim "kuretim remixem" - link hledat nebudu; kdo chce, ten lehce najde - a taky dava prave to "+1" vzdy pod chvalozpev Ubuntu, t.j. kde je tve napomenuti, krom velice vtipneho naznaceni??)

    Ad Anonym) Me neva, ze nekdo se "predstavuje" pod prezdivkou (to bych mel co kecat.. linej se zaregistrovat..), ale M.C. zde (odhaduji) chtel, v pochopitelnem momente vybuchu hnevu, vedet s kym ma tu cest... Mozna se pletu, mozna ne, ale FM - pls, sakra te prosim: hlidej si slovnik! Ju?

    A last) - nenajdu tve jmeno, asi protoze nejsem registered - a je mi to jedno. Proto tu prece nepisu svoje anonymni pa-nazory ;)

    Vsem zucastnenym zdar!

    More Flame TBA, in'nit? ;)

    p.s. tohle je o hodinu ztraceneho casu pozdeji... nojo, proc by na Aabiicku nemohlo byt vse sipmle... misto toho toho hlasilo, ze "nejakej dude s atributy neni povolen"... chjo... neni pro BFU, jako ja.
    freshmouse avatar 26.6.2007 13:55 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Sakra práce, já jsem si donedávna myslel, že za všechny problémy na světě může Václav Klaus, ale teď vidím, že i já na tom světovém neštěstí mám lví podíl!

    Je hezké si stěžovat na nadávání a bylo by to i roztomilé, nebýt slovíček jako bezcitná, zrůda a zabíjíš. Ale ale ale.

    Mno, tvůj příspěvek byl napsán v 0:19 (mimochodem, nedostatek spánku také ničí zdraví, takže bacha na to!), koukl jsem se, co je v televizi. Vidím: Náhlý úder, Policie -- New York atd. Řekl bych, že se někdo moc kouká na obrazovku.
    25.6.2007 21:10 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    JiK avatar 25.6.2007 15:57 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Co by chtel MS na linuxu a vubec v FOSS svete zmenit (treba i zpetne, kdyby to bez problemu slo, bez ohledu na licence, minulost, kompatibilitu, zvyky a tak)
    JiK avatar 25.6.2007 16:05 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Podle vsech levicovych a 'socialne spravedlivych' zvanilu je za kazdym velkym majetkem hlavne zlocin a vykoristovani, ne tvrda prace, pile a napad. Tak bych se chtel zeptat, koho Mark okradl, zabil, podvedl, oloupil a kohoze vykoristuje. Proc dava penize na marnotratne a neekologicke lety do vesmiru, kdyz by je mohl darovat strane Zelenych anebo Greenpissu. :-)
    freshmouse avatar 25.6.2007 16:09 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    To by mě taky zajímalo. A hlavně: proč sakra veškerý majetek nerozdá potřebným??????? (to množství otazníků nutné)
    25.6.2007 16:16 Mintaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Jaká je možnost dostat se alespoň k jednomu kousku OLPC? (Admin z několika základních škol.)
    25.6.2007 17:10 Mintaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Tak beru zpět. Tahle otázka se bude hodit, až budete dělat rozhovor s Nicholasem Negropontem.
    26.6.2007 00:05 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Jednoduše, pojď pracovat k nám. :-D ;-)
    28.6.2007 23:09 Mintaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Tak do Mensy bych to asi nedotahnul. V šeste třídě jsem měl IQ jen 143 a od té doby jsem raději žadný test nepodstupoval.

    Ale Mensu tou prací asi nemyslíš. Takže te tipnu na Sun. Možná jednou se jim jeden Pythonýr bude hodit, kdo ví.
    29.6.2007 10:35 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Cože? Jak jsi přišel na Mensu? :-( A jaký Sun, proboha? Co bych v té divné firmě dělal? ;-)
    Jindřich Pozlovský avatar 25.6.2007 16:18 Jindřich Pozlovský | skóre: 11 | blog: Odlišně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Marku, jak dostat Linux do škol?
    26.6.2007 07:53 max
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    + 1
    25.6.2007 16:20 matrix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Zajimalo by me, co si Mark mysli o snaze Microsoftu donutit linuxove distribuce k podepsani patentove dohody, a tim si teoreticky zajistit podil trhu s Linuxem. Jelikoz to vypada ze linux pomalu zacne ukrajovat Windows podil na trhu podobne jako Firefox IExploreru.
    Jindřich Pozlovský avatar 25.6.2007 16:20 Jindřich Pozlovský | skóre: 11 | blog: Odlišně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Marku, jak bude probíhat spolupráce Canonicalu s Linspire na úrovni lokalizací, bug reportů a podobně? Přejde Linspire třeba na Launchpad?
    25.6.2007 16:27 balino
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Ako si vedie ubuntu v JAR, obvzlast medzi povodnym obyvatelstvom ?
    Jindřich Pozlovský avatar 25.6.2007 16:28 Jindřich Pozlovský | skóre: 11 | blog: Odlišně
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Marku, jak bys investoval $100?
    JiK avatar 25.6.2007 16:45 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    25.6.2007 17:10 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    25.6.2007 17:13 Mintaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Tak aspoň 1000$, ať má trochu manévrovacího prostoru.
    25.6.2007 17:16 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    26.6.2007 09:27 d0N0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    disposable avatar 25.6.2007 17:13 disposable | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +2
    if it ain't broke, don't fix it
    25.6.2007 19:21 waldo.pepper | skóre: 5
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    koupil by si stodolarový noťas a nainstaloval by do něj Ubuntu :-)
    Najvjac peňazí sa utratí pri placení.
    25.6.2007 20:56 Mintaka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Hmm, jenže ten už stojí 170$, nebo tak nějak.
    26.6.2007 09:22 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Dobrá otázka! :-D
    26.6.2007 13:15 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Ja ti odpoviem: "Do akcii Microsoftu urcite nie."
    25.6.2007 21:21 skywaker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Tiez sa chcem podakovat za Markov prinos komunite a linuxu vobec.

    1. ake su plany na podporu opensolarisu ked bude, teda ak bude uvolneny pod gpl3 licenciou v ramci projektu Ubuntu.. bude nieco ako Ubuntu/solaris? a co si mysli o moznom prechode Linuxu na gpl3 a ci ubuntu prejde na gpl3 a bude zdielat nadsenie FsF ohladom gpl3

    2. pridam sa uz k jednej otazke ktora tu je ci neplanuje Mark podporit tu firmu ktora stoji za ReiserFS ? (Namesys?) 3. ako je to so shiphit programom? neplanuje sa za nejaku malu sumu rozosielanie DVD nosicov?

    dakujem.
    25.6.2007 22:58 sartori
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    No nevim, kolik veci bylo backportovano z *buntu na Debian?

    1: proc? 2: proc? 3: proc?
    26.6.2007 12:23 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Ubuntu/Solaris už je: Nexenta
    Pavel Půlpán avatar 27.6.2007 21:38 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Nexenta je poskladana z balicku Debianu ne? I kdyz z nej Ubuntu vychazi taky, neni to jedno a to same. :)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    30.6.2007 08:23 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Ne, doplňte si info.
    Milan Lajtoš avatar 26.6.2007 00:17 Milan Lajtoš | skóre: 22 | blog: /blog/babraq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Nedavno (mozno davnejsie) Mark spominal, ze bol nadseny, ked skusal Kubuntu a prislubil, ze sa tejto distribucii dostane viac podpory zo strany Canonical Ltd. Aj sa tak stalo: Kubuntu je teraz dostupne cez ShipIt program a Mark sa navyse stal prvym patronom KDE. Planuje nieco dalsie co sa tyka Kubuntu, resp. KDE?

    Napriklad, ci sa nechysta s prichodom KDE4 uprednostnit KDE oproti Gnome..?
    “Every great achievement was once considered impossible.”
    26.6.2007 10:40 fairman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1 - používám Kubuntu a opravdu by to chtělo více podpory, jak tak poslouchám lidi okolo sebe, tak Ubuntu je stále ta vlajková loď, která je prioritní a Kubuntu má trochu smůlu. Na Gnome jsem si příliš nezvykl.
    27.6.2007 13:02 liborse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha

    Nechci zakládat flame, ale Gnome mi přijde vhodnější, je méně náročné, mám to osobně mnohokrát ověřeno. Navíc se mi líbí jeho design a jednoduchost. No, upřímně, ta jediná mi občas trochu vadí, ale jen někdy. KDE mi přijde vskutku robustní... I když ještě jsem nepoznal KDE4, není nikde psáno, že nemohu změnit názor. S příchodem 3D desktopu to bude taky zajímavé - s celkovou rychlostí...

    27.6.2007 22:49 fairman
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Přesně tohle je flamovitý příspěvek, nechci se nějak přít. Mně se KDE zalíbilo mnohem víc, provázanost jeho aplikací, Katapult KDE spouštěč a další věci. Je možná náročnější, ale to je vyváženo jmenovanými výhodami. Otázka designu je opravdu čistě subjektivní, Gnome není špatné, ale pro přechod z Windows mi sedlo více KDE.
    27.6.2007 21:08 Poborskiii
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    K této otázce se přidávám, neměla by zapadnout. Vztah Ubuntu a KDE není příliš jasný. Připadá mi, že vývojáři Ubuntu Teamu se věnují hodně Ubuntu s Gnome, zatímco vývojáři v Kubuntu Teamu se z velké části věnují spíše vývoji KDE 4 než Kubuntu. Jinak, některé novinky, kterými se pyšní Ubuntu, nejsou do Kubuntu implementovány a nejedná se čistě o souvislost s Gnome, někdy jsou vyvinuty tak, že do Kubuntu buď nejdou implementovat nebo vyžadují některé závislosti z Gnome. Ten vztah je prostě nejasný, bylo by dobré, kdyby se k tomu Mark vyjádřil. Nestačí jen neurčité proklamace, že se to do budoucna zlepší. Co se vlastně má zlepšit, má být integrace KDE větší nebo má jít Kubuntu více po samostatné linii?
    28.6.2007 03:00 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1. Ten vztah rozhodně jasný není.

    Abych upřesnil: Ve firmě Canonical je na Kubuntu zaměstnán 1 (slovy jeden) člověk. Všichni ostatní na Kubuntu dělají jako dobrovolníci. Asi proto nestíháme vytvořit stejné věci, které stvoří četa vývojářů na Ubuntu (a větší počet dobrovolníků). A na KDE4 z nás pracuje málokdo - Jonathan (zaměstnanec C.) má s Kubuntu práce dost a ostatní víceméně dělají, na co mají zrovna čas. (Kdo už někdy spravoval tým dobrovolníků, ví, o čem mluvím.)

    Máš pravdu, mnohé plánované vlastnosti pro Ubuntu přehlíží skutečnost, že by se hodil i frontend pro KDE. To taky napomáhá současnému nepoměru v nových vlastnostech.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    freshmouse avatar 28.6.2007 07:38 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Abych řekl pravdu, mně se to tak líbí (ne, není to proto, že používám GNOME -- právě toto je jeden z důvodů, proč ho používám). Pokud nemáš tolik lidí, abys mohl oba (nebo obecně víc než jeden) projekty (jakékoli) 100% podporovat, musíš si vybrat, co podpoříš. A Ubuntu si vybralo GNOME. Pokud vím, tak třeba Slackware si vybral KDE. Stejně tak PCLOS. Red Hat, SuSE a další zase GNOME. DreamLinux Xfce. Jiné distribuce třeba Fluxbox...
    28.6.2007 08:59 _____ | skóre: 5 | blog: Poznámky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Ale nadruhou stranu Mark Shuttleworth je patronem KDE, takže že by KDE nepodporoval, o tom nemůže být řeč.
    28.6.2007 10:33 liborse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Zazněla tu zajímavá myšlenka - Kubuntu by se mohlo vydat i svou vlastní cestou. Proč ne, kdyby se okolo ní vytvořila větší komunita, tak by to určitě šlo. Spíš jde o to, jestli by Kubuntu bylo nadále podporováno Canoncialem a nebo by se našla jiná firma, pak už by se to ale mohlo rovnou celé přejmenovat ;).

    Ještě musím dodat, že Adept v KDE je pro mě dost nevyhovující a nepřehledný oproti velmi dobře propracovanému Synapticu, který si nemůžu vynachválit. - tak jestli tohle jedno je z těch vylepšení oproti Kubuntu, tak ty truchlivé názory na chybějící podporu chápu. 1 (placený) vývojář je opravdu hodně málo, to se pak nedivím...
    28.6.2007 15:18 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Ta myšlenka se mi (a nejen mně) honí hlavou už nějaký ten pátek.

    <nebezpečnýnázor> U Kubuntu zůstávám, protože je to distribuce jednoduchá, svobodná (žádná basic / professional verze), soustředí se na KDE a je komunitní (žádná one man show a la Slackware). Jsou vůbec nějaké další možnosti? </nebezpečnýnázor>
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    michich avatar 28.6.2007 15:25 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Debian? Je fakt, že se o něm nedá říct, že by se soustředil na KDE, protože Debian se soustředí úplně na všechno.
    28.6.2007 15:11 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Ale v současné době ho podporuje tím jedním vývojářem (a KDE finančně), tedy tak nějak "napůl". To je to, co mi nevyhovuje a co bych rád osvětlil. Něco ve smyslu "toho jednoho člověka tam máme, abychom neodlákali zakázníky chtějící KDE" bych pochopil, ale oficiálně to nezaznělo (no, a asi nezazní).
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    26.6.2007 00:43 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Možná nebudu příliš originální, ale ...

    1) Jaké počítače používáte a na co? Skládáte si je sám?

    2) Programujete/pracujete aktivně na nějakém projektu?
    26.6.2007 08:30 Qaxi | skóre: 14 | blog: Qaxi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Předesílám, že nepoužívám ani Debian ani Ubuntu.

    To je možná důvod proč nechápu ne ustálé nadávání na Ubuntu že

    "Jenom berou a nic nevracejí zpět!"

    Otázky pro MS (neplest s M$ ;-) ):

    Kde se vzala pověst Ubuntu jako distribuce která "komunitě jenom bere a nic nevrací"? Kde se vzala celková averze k Ubuntu?
    26.6.2007 09:22 liborse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Mě nepřijde, že by tvůrci Ubuntu někomu brali, spíše naopak! Možná to bude Rossetou (překládání programů online), je tam myslím problém s posíláním překladů do upstreamu, takže je něco přeložené jen v Ubuntu, což je škoda. Nemám to ale ověřeno!
    Pavel Půlpán avatar 26.6.2007 13:11 Pavel Půlpán | skóre: 22 | Trutnov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Balicky s prekladem sou ale volne k dispozici, nepletu se? :-)
    An infinite number of monkeys typing into GNU Emacs would never make a good program.
    27.6.2007 13:04 liborse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Asi jo, ale nevím to...
    30.6.2007 08:18 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    To nic nemění na tom, že takový postup je hloupý a neefektivní jak pro překladatel, tak pro uživatele. Nevýhodný pro všechny.
    26.6.2007 09:19 liborse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Mě by moc zajímalo, jestli se v Ubuntu do budoucna plánuje plná (slovy plná ;)) podpora grafických karet Unichrome Pro (včetně zprovoznění Beryla/Compizu). Také bych rád věděl, jak se Markovi líbilo na ISS (podívat se tam je asi utopie, že).
    26.6.2007 14:02 Stranger
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Nehodla zacat zakladat pobocky v krajinach, kde ma uz Ubuntu fungujucu komunitu, s planom komercneho rozsirenia? Myslim podporu clenov komunity formou zamestnania sa v jeho spolocnosti a dalsieho rozsirenia Linuxu do skol, uradov, firiem a domacnosti. Praca v komunite je jedna vec a praca formou zanestnania druha, v pripade ak existuje fungujuci biznis plan, vidim v tom cestu dalsieho vyvoja Linuxu a jeho distribucii...
    27.6.2007 09:04 liborse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Velmi dobrá otázka! Dobrý nápad...
    27.6.2007 09:41 Blind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    Skeletonix avatar 27.6.2007 19:57 Skeletonix | skóre: 18 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    +1
    27.6.2007 09:40 Blind
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Otázka nad kterou sme se s přáteli párkrát pozastavili, a neuražte se,ale zajímalo by nás jestli Mark někdy kouřil trávu. Afričan, který toho tolik poznal a dokázal by mohl mít nějakou zkušenost i v této oblasti. A myslím to vážně,není to vtip nebo provokace :)
    cezz avatar 27.6.2007 19:49 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha

    Mna by zaujimalo, ci Mark pouziva sudo, ako je to standardne v *Ubuntu, alebo si nastavil heslo aj pre roota.

    Ak pouziva heslo, tak ake? ;-)

    Computers are not intelligent. They only think they are.
    27.6.2007 23:08 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    ad heslo : hloupa otazka, kdo ti dnes da nejake info o svem hesle ....
    cezz avatar 27.6.2007 23:19 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    To s heslom bol samozrejme vtip..
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    27.6.2007 23:11 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Neni to nejaka super otazka , ale zeptal bych se ho na klasiku.

    Jake piva prefereuje, oblibena znacka a jak mu chutna ceske pivo ?
    freshmouse avatar 27.6.2007 23:21 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Třeba napraví ten omyl, co tu říkal Alan Cox. :-D
    27.6.2007 23:12 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Jaky je tvuj oblibeny typ zen ? Souhlasis s nazorem, ze ceske zeny jsou nejkrasnesi ?
    28.6.2007 11:18 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    A kdyby nevěděl jak vypadají české ženy, tak se stačí podívat na každou druhou pornostránku. ;-)
    freshmouse avatar 28.6.2007 11:28 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Jednou jsem (omylem :-P) něco zahlédl, říkám si, to je nějaký podezřelý -- a najednou v pozadí vidím žižkovský vysílač... Svět je malej a o náhody není nouze. :-)
    28.6.2007 12:45 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Je Canonical nyní dotovaná, soběstačná nebo výdělečná? Pokud je dotovaná, za jak dlouho čekáš, že na sebe začne vydělávat?

    Jaký podíl své práce věnují ubuntí vývojáři věcím specifickým pro *buntu, balíčkování programů a vývoji v "upstreamu"? Myslíš si, že je jejich snaha takto rozložena správně nebo by se to mělo do budoucna nějak změnit? Jak?

    Jak velká část zaměstnanců Canonical pracuje na Isle of Man?

    Počítá se s přímým upgradem ze starších LTS verzí na novější?

    Plánuje se vůbec vydání software Launchpadu pod F/OS licencí?

    Byl jsi někdy v České republice? Jaké pivo piješ? :-)
    28.6.2007 15:59 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Některé odpovědi:

    1. Dotovaná, na tohle bylo odpovídáno už často.

    2. Někteří vývojáři (naposledy si pamatuji číslo 2) jsou placeni čistě za práci na GNOME. Je však jasné, že nejdůležitější práce ve společnosti pro běžného zaměstnance je práce na produktu samotném. Spolupráce s upstreamem je důležitá, není to však to, co prodává produkt. Je však mýtus, že by se takhle chovalo jenom Ubuntu - tohle dělá každá firma, ať jde o Novell, Red Hat, Mandrivu, Microsoft, Apple atd. Pokud není peněz příliš nazbyt (a Ubuntu je stále ještě nesoběstačné, pokud vím), tak na práci v upstreamu moc člověkohodin nepůjde.

    3. Pracovní kanceláře mají jinde, spousta programátorů pracuje z pohodlí domova. Takže hodně malá část.

    5. Plánuje, ale hned tak to nebude. Já hádám, že to příjde, až bude nějaká srovnatelně integrovaná svobodná konkurence.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    30.6.2007 08:16 Petr Tomeš | skóre: 23 | blog: ptomes | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    "Počítá se s přímým upgradem ze starších LTS verzí na novější?"

    Je zbytečné se na to ptát, počítá se s tím.
    29.6.2007 21:25 . | skóre: 8 | blog: ,
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    ahoj marku chces na pivo :-D
    1.7.2007 10:35 mibo | skóre: 12 | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Bych to spis upravil Alan Cox si ceska piva moc nepochvaloval, jaky je vas nazor a znate ceske piva.

    PS: jestli ten rozhovor zas nekdo ve svete pretiskne, tak uz to pivo cechum nikdo neodpare :D
    5.7.2007 23:48 Ses | skóre: 16 | blog: Nevím nic, ale zato to vím správně | Ivančice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Co si myslíte o projektu Wine? Hodně lidí si myslí, že odrazuje uživatele od Linuxových programů. Souhlasil byste se začleněním Wine do jádra?
    Nikdo mi nerozumí. Jsem záhadný.
    Pavel Čejka avatar 6.7.2007 12:04 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha

    Wine do jádra? Proč? Vždyť to není potřeba, ani to nemá smysl. Wine bezproblémů běží v uživatelském prostředí, resp. se spoustou problémů, které jsou způsobené spíš tím, co všechno není dokončeno.

    Nicméně názor M.S. by mne taky zajímal, Wine není zrovna mediální hvězda, mnohem víc se píše o OOo, Mozille a pod... Pro mne osobně je Wine jediná možnost jak si zahrát některé koupené hry aniž bych musel kupovat M$ Windows a řešit problémy s licencí, když změním hardware (řešení problémů s Wine mi vadí méně). Ale na druhou stranu chápu, že pro některé lidi může být Wine kontroverzní.

    24.7.2007 10:52 Lukáš Zapletal | skóre: 42 | blog: lzapův svět | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Kdy to bude? Těším se...
    24.7.2007 16:50 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Ptejte se Marka Shuttlewortha
    Snad brzy. Zbývá ještě kousek dopřeložit a nechat autorizovat.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.