abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:00 | Nová verze

    Po po téměř roce vývoje od vydání verze 5.38 byla vydána nová stabilní verze 5.40 programovacího jazyka Perl (Wikipedie). Do vývoje se zapojilo 75 vývojářů. Změněno bylo přibližně 160 tisíc řádků v 1 500 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 12:00 | Zajímavý článek

    Uroš Popović popisuje, jak si nastavit Linux na desce jako Raspberry Pi Zero, aby je šlo používat jako USB „flešku“.

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    dnes 08:44 | Zajímavý software

    Andreas Kling oznámil, že jelikož už se nevěnuje nezávislému operačnímu systému SerenityOS, ale výhradně jeho webovému prohlížeči Ladybird, přičemž vyvíjí primárně na Linuxu, SerenityOS opustí a Ladybird bude nově samostatný projekt (nový web, repozitář na GitHubu).

    Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
    dnes 02:22 | Nová verze

    Po dvou měsících vývoje byla vydána nová verze 0.13.0 programovacího jazyka Zig (GitHub, Wikipedie). Přispělo 73 vývojářů. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    8.6. 17:55 | Komunita

    Na čem aktuálně pracují vývojáři GNOME a KDE? Pravidelný přehled novinek v Týden v GNOME a Týden v KDE.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    7.6. 14:55 | IT novinky

    Před 70 lety, 7. června 1954, ve věku 41 let, zemřel Alan Turing, britský matematik, logik, kryptoanalytik a zakladatel moderní informatiky.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 20
    7.6. 11:44 | Zajímavý software

    NiceGUI umožňuje používat webový prohlížeč jako frontend pro kód v Pythonu. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    7.6. 10:55 | Nová verze

    Open source platforma Home Assistant (Demo, GitHub, Wikipedie) pro monitorování a řízení inteligentní domácnosti byla vydána ve verzi 2024.6. Z novinek lze vypíchnout lepší integraci LLM (OpenAI, Google AI, Ollama) nebo podporu Matter 1.3.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 20:55 | IT novinky

    IKEA ve Spojeném království hledá zaměstnance do své nové pobočky. Do pobočky v počítačové hře Roblox. Nástupní mzda je 13,15 liber na hodinu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    6.6. 10:44 | Zajímavý článek

    Alyssa Rosenzweig se v příspěvku na svém blogu Vulkan 1.3 na M1 za 1 měsíc rozepsala o novém Vulkan 1.3 ovladači Honeykrisp pro Apple M1 splňujícím specifikaci Khronosu. Vychází z ovladače NVK pro GPU od Nvidie. V plánu je dále rozchodit DXVK a vkd3d-proton a tím pádem Direct3D, aby na Apple M1 s Asahi Linuxem běžely hry pro Microsoft Windows.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 42
    Rozcestník

    Interview: Miguel de Icaza - IV (GConf)

    13. 7. 2005 | Filip Vrlík | Rozhovory | 6284×

    Miguel's Let's make unix not suck

    1. I've read your essay "Let's make Unix not sucks". Do you think that Unix really sucks?

      Two things: It was basically to get attention at unix conference. People were focusing on, I think, wrong problems. That wasn't an article, it was written in response to make people start talking about it. Lot of people wrote in blog entries and articles... but they din't understand, because they only heard it from third parties. So let's explain what I meant. There are certain places/elements in Unix that should be turned into APIs. As opposed to being a collection of badly cooperating components. I give you an examples like printers, or how you get informations of printers. You can see some of these things happening in the former - Bonobo provides interface for Evolution in form of Gconf that allows you to have system wide settings, in form of D-Bus for exchanging messages between applications. So there is work in that area to fix these things.

    2. Yes, personally I don't like Gconf, it seems to me like windows registry system.

      It's different in two very significant ways. In the first significant way is that windows registry is binary database. The only connection there is between windows registry and GConf is that you have a key for configuration value and you retrive a value. But that is not the way in Gconf, each application can install files that describe it's settings and user's settings and it can include documentation what the setting is. So, it doesn't have problems as registry, if you corrupt binary database everything is corrupted, in our case there is no binary database to corrupt.

    3. But it's very hard to manually edit it, for example by text editor, for me.

      Yes, it's an XML file, that's right. The right way to do it is to use two tools: gconf-tool or you can use an IDE editor gconf-edit and that will bring up the thing. But the thing GConf and registry are massively different in is that registry is just a database to look up, Gconf is live database, that means if you make a change and you are interested in this property, every application is notified about this change. That it's why, ech, have you seen that?

    4. Yes.

      Any application makes change there, or the commandline tools - every application that cares about it actually reacts.

    5. That's true.

      So for example one of interesting thing that happens is - when you have a dialog box for color, or some other setting, I have a check box here. Look - Gnome has only a close box, there is no OK button, because we realise that this will be more simple for people. OK/Cancel was an invention from when computers were very slow, you made changes, you said OK and then an expensive process of computation began. For example you select background, click OK and wait long time for whole image to load. Now it's like you select image and it immediately shows what it is. What is interesting about this, all of these dialogues no longer need loads of coding for this, because you have a routine that applies changes - apply X or apply Y. Dialog box is just a front-end for GConf key, so you don't need to write any logic here. There is even a tool that automatically binds Glade, the GUI with GConf key, so you don't have to write any code. And you automatically get bahaviour - if you make a change it automatically applies. That's why we like GConf.

    6. It's mainly for graphical applications.

      It's meant for graphical applications and remember, Gconf is done in pure user bases. It's not for the system, it's for the users. The other thing about GConf it has a backend, you don't care but the companies care. When you have thousand machines and I make change to the proxy, let's say I change the e-mail server. As soon as we change the e-mail server, some configuration option, I as a sysadmin can make this change centrally and the thousands of machines while running will automatically get the setting. It's not a feature that individual users use, but it's something that every large employer needs. At Novell, for example, we have five thousands employees and we have turned them all to Linux, 90 % of company now. We are the largest company using Linux.

    7. Great success.

      We have to move people from Windows to Linux. The point is it has featues that are usefull only for big companies. And you don't have to use it if you don't want, of course. It doesn't have the problems, the big crisis of registry, it does not have those, but it does look with the GUI like the registry. But it's not one.

    8. What do you think about new Microsoft OS Longhorn? It seems that they are failling in getting it in use.

      I think it's a very, very good opportunity for us to take advantage of this. There is a windows world opportunity, we have some time here when we can get Linux adopted by companies, goverment, individual users. So we need to do three things: we need to make it useable, simple for people to develop very specific applications - not applications that everyone uses like browsers or e-mail clients, but very specific like billing for the hotel, or support for managing water system in the city. And that is why Mono comes in, we need to make it very simple for people to move from Windows to Linux. It's a fantastic opportunity right now and we need to take advantage, so tell your readers to start writing GTK# apps with Mono.

      OK :)

    9. You get in touch with many OS, which is your favorite?

    10. I use my operating system because it's free and I am freesoftwarer. I think that the cutest one today is Mac OS X, in terms of the flash, the flashy features. I think that Solaris has some of the best development tools, well, debugging tools, dtrace I think it's called. If you get it running, it's extremely solid, but you need to put the GNU tool before it's usable. Solaris is extremely solid, OS 10 extremely gorgeous. Linux is the freedom that I need, so I use Linux, I consume Linux every day, because I want to improve Linux, although other operating systems have advantages. Windows obviously has every toy, every game in the world. Again, I stick to Linux, because I wanna see this market grow.

    11. Which distribution do you use?

      I use Novell Linux desktop, which is an enterprise version. That means you stick to version and then they send you bugfixes and they don't update it. I like to have only one unstable thing on my machine, I don't like to have everything unstable. So the one thing that is unstable on my machine is what I work on which is Mono. I don't like to have my windowing system unstable or my e-mail client. I've chosen that, I'm using enterprise version instead of using bleeding edge SUSE. I am still on old version, it's not so old it's like nine months. I stick to something that works.

    Nejčtenější články posledního měsíce

    Týden na ITBiz: Výkonný elektromagnet z 3D tiskárny
    Týden na ITBiz: Polovina českých firem si není jistá blízkou budoucnosti svého oboru, většina ale počítá s velkým vlivem AI
    Událo se v týdnu 21/2024

    Nejkomentovanější články posledního měsíce

    Týden na ITBiz: Platby výkupného za ransomware vzrostly za poslední rok na pětinásobek
    Týden na ScienceMag.cz: Neutronové molekuly – neutrony se mohou vázat na kvantové tečky
    Týden na ScienceMag.cz: Postoupili ve snaze najít kvantovou povahu gravitace
      všechny statistiky »

    Seriál Rozhovor: Miguel de Icaza (dílů: 5)

    Rozhovor: Miguel de Icaza - I (Mono) (první díl)
    <—« Rozhovor: Miguel de Icaza - III (Gnome a KDE)
    »—> Rozhovor: Miguel de Icaza - V (Osobní)
    Rozhovor: Miguel de Icaza - V (Osobní) (poslední díl)

    Související články

    Rozhovor: Miguel de Icaza - I (Mono)
    Rozhovor: Miguel de Icaza - II (Gnome)
    Rozhovor: Miguel de Icaza - III (Gnome a KDE)
    Rozhovor: Miguel de Icaza - V (Osobní)
    Rozhovor: Richard Stallman
    Rozhovor s Vladimírem Mlynářem, ministrem informatiky
    Živý rozhovor s ministrem informatiky
    Rozhovor s Pavlem Cvrčkem z týmu CZilla
    Czilla: živý rozhovor
    Rozhovor: Petr "Pasky" Baudiš
    Rozhovor: Dan Ohnesorg o CZLUG
    Rozhovor: Proč je NAVRCHOLU.cz v Javě? Michal Krause
    Rozhovor s představiteli neziskových organizací prosazujících otevřený software OSS Alliance, Liberix

    Odkazy a zdroje

    Miguee Portal

    Další články z této rubriky

    Michal Švec ze SUSE na téma Virtualizace a SLES
    Rozhovor s Radkem Špimrem, IBM na téma nových serverů IBM Power Systems LC
    Zpověď startupu na vlně IBM
    ČVUT jako MIT? Lendl, Navrátilová, Jágr, Sáblíková, nebo absolvent FELu?
    Práce vývojáře je dobrodružství
           

    Hodnocení: 89 %

            špatnédobré        

    Nástroje: Tisk bez diskuse

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.7.2005 04:22 Jindřich 'GoldenShit' Plešinger | skóre: 16 | blog: Nevěřící | Dolní Bousov
    Rozbalit Rozbalit vše pžíkazovou
    Když jakákoliv aplikace nebo nástroj pro pžíkazovou
    LINUKS = Lidová Nacionálně Ultralevicová Komunistická Strana
    13.7.2005 06:47 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: pžíkazovou
    fixed, dik
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    13.7.2005 07:31 neni neni | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše nejpěknější?
    a to je co za slovo? :-)
    13.7.2005 08:29 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejpěknější?
    nejvíce pěkné.
    Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
    13.7.2005 08:40 ###
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejpěknější?
    občas člověku nedochází, že máme i přídavná jména, která se nestupňují :-) tak že by třetí stupeň od pěkný bylo nejhezčí?
    13.7.2005 09:40 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejpěknější?
    občas člověku nedochází, že máme i přídavná jména, která se nestupňují :-) tak že by třetí stupeň od pěkný bylo nejhezčí?
    Ale no tak. Ze neco neznate, jeste nemusi znamenat, ze to neexistuje. Karla Capka byste asi z "neceskosti" nepodeziral, ne?

    Mr. Bone měl bezmála pravdu, když prohlásil Edinburgh za nejpěknější město na světě.

    Karel Čapek - Anglické listy (1924)
    13.7.2005 10:08 nero
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejpěknější?
    Skoda ze nemam original, to ze jste tohle nasel na webu je pekne, ale asi vsichni jsme se ve skole ucili, ze treti stupen od pekny je nejhezci (stejne tak druhy je hezci, nikoliv peknejsi). Karla Capka bych tak mohl podezrivat jedine z toho, ze uz par let nepise a pravopis se od te doby trochu zmenil.
    13.7.2005 10:58 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejpěknější?
    ale asi vsichni jsme se ve skole ucili, ze treti stupen od pekny je nejhezci
    ja teda ne. nemuzu sice vyloucit, ze to nejaky pologramotny cestinar netvrdil... ale hadejte, jake autorite dam v tomhle pripade prednost. BTW. nejhezci je treti stupen od "hezký".

    chcete další citáty?

    Třetí pak je nejstarší, čtvrtá se vyznamenává vědami, pátá atletickými rekordy, šestá nejpěknější kaplí, sedmá nevím už čím, a protože jich je přinejmenším patnáct,

    Tamtéž (Oxford a Cambridge)

    Rozhodne ted nebudu procitat vsechny mozne texty, abych vam vyvracel vasi fixni ideu :) Tvrzeni, ze "nejpěknější" neni cesky, by temi dvema citaty z klasicke literatury melo byt vyvraceno vice nez dostatecne.
    15.7.2005 08:22 astray
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejpěknější?
    A druhý stupeň od hezký je hezčejší.
    13.7.2005 11:24 Field
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejpěknější?
    Pravopis se sice zmenil, ale v tomhle pripade zleniveli cestinari :-)) Ne vse, co se bezne nepouziva, neexistuje.
    Marián Kyral avatar 13.7.2005 12:33 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejpěknější?
    Přesně tak.
    Viz pravidla.
    Marián Kyral avatar 13.7.2005 12:40 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejpěknější?
    Ačkoli když se tak na to dívám, tak v tom je nějaký zmatek ; -)

    Nalezené tvary: nejpěknější ~ nejpěknějšího ~ nejpěknějších ~ nejpěknějším ~ nejpěknějšíma ~ nejpěknějšími ~ nejpěknějšímu

    V pravidlech neodpovídá žádné klíčové slovo Vašemu zadání.
    14.7.2005 01:44 llook | skóre: 8 | blog: l'blog | Prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nejpěknější?
    Já bych napsal nejlepčejší a pak bych se o tom hádal v diskuzi ;-)
    10 REM Dej si pauzu... 20 FOR DELAY=1 TO 5000 : NEXT DELAY
    13.7.2005 07:45 Petr Mach
    Rozbalit Rozbalit vše python
    řekněte vašim čtenářům, ať začnou psát GTK# aplikace s Mono

    Diky, ale davam prednost GTK a Pythonu : - ).
    13.7.2005 08:48 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Já "miluji" GConf
    Fakt úžasná věc. Takže mějme na jednom Xserveru spuštěný desktop (spuštěný třeba i z jiného kompu než běží ten Xserver, kdo by taky chtěl aby mu na stole hučel desktop) a ten bude používat GConf. Spustí si svůj gconfd a zaznamená si tu skutečnost do ~/ a tam je uloženo, že je kdesi nějaký socket a tam poslouchá ten gconfd. No a pak si na jiném počítači spustím Xclienta, který používá ten geniální GConf. No a teď mám dvě možnosti, mám exportovaný ~/ a mám exportovaný ~/. V prvním případě se Xclient koukne do ~/ a zjistí, že gconfd běží, pokusí se připojit k socketu a jde dolů bradou, protože ten socket tam napsaný a ten gconfd na něm naslouchající je pochopitelně na jiném počítači. V druhém případě zjistí, že gconfd neběží, spustí si vlastního a celý koncept gconfd jde do ... (tam kam slunce nesvítí) protože tahle aplikačka bude mít svoji vlastní konfiguraci odlišnou od zbytku desktopu a pochopitelně změny provedené hyper supa GConfEditem se mi nejen, že neprojeví ihned, ale neprojeví se mi vůbec. Kde udělal soudruh Miguel chybu? Používá desktop a jeho mozek zakrněl na úrovni desktopu. Nedělal on náhodou dřív hlavně s Widlema? Proč vymýšlí kolo, když tu máme Xresource?
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    13.7.2005 08:49 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já "miluji" GConf
    druhé mám exportovaný má být nemám exportovaný.
    XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
    13.7.2005 12:35 petr_p
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já "miluji" GConf
    A stejne je na tom fontconfig a Xft. Spousta vyvojaru se nad tim rozplyva, jak je uzasne jednoduche pridat font. Pro desktop je to genialni, ale pro sitove prostredi hruza.
    13.7.2005 14:17 GM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já "miluji" GConf
    Správná cesta tedy je když, si aplikace z aplikačního serveru řekne Xserveru na terminálu o font, ten o něj zažádá font server, který jede na aplikačním serveru a ten vezme požadovaný font z aplikačního serveru, kde jsou uložené a vrátí je Xserveru na terminál, Xserver ho pak předá aplikaci, která jede na aplikačním serveru. No pěkně děkuju!
    13.7.2005 22:40 dataman | skóre: 6 | blog: Datamanuv_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já "miluji" GConf
    Je nějaký důvod, proč nepoužíváš diakritiku?
    14.7.2005 03:21 jm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já "miluji" GConf
    Je nejaky duvod, proc pokladas tenhle debilni dotaz? Nestacila naprosto OT debata o stupnovani pridavnych jmen? :-(
    13.7.2005 12:22 GM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já "miluji" GConf
    Takže koukám, hledám, snažím se najít nějakou aplikaci, která si neukládá konfiguraci do homediru, ale čte ji z Xresource a která je současně aspoň trochu k užitku. Hm, tady je xterm, tady xclock a hledám dál, nevidím a jeje, málem jsem přehlédnul xbiff... A kruci, já vůl, hlava zdřevěnělá a tupec omezený tak plýtvám vynikajícími koncepty celého X stvořeného před mnoha a mnoha lety skupinou úžasných vizionářů a tak zašlapávám výsledky jejich úporné práce do propadliště dějin. A se mnou to dělá už po desetiletí to nechutné kvantum vývojářů, kteří začali výtvářet použitelné grafické aplikace ještě dávno před tím, než se objevilo kde či gnome a s nimi různé gconfy a a jiné opičárny.
    Na druhou stranu jsem si ale přečetl něco o gconfu a vím, že nastavení můžu mít uložené téměř na libovolném místě ať už lokálně, nebo síťově.
    Co jsem se ale nedočetl, kde je ta informace o otevřeném socketu gconfu. A to mě vážně zajímá, rád bych to věděl.
    13.7.2005 14:36 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já "miluji" GConf
    Co bych dal za to, kdybych měl xbiff zpátky... A co je špatného na xtermu? Mě se líbí právě jejich Xresourcovitost.

    Nějakej vůl, hlava zdřevěnělá a tupec omezený zase jen dokazuje, že právo volby není právem uživatele, ale vývojáře.

    No a z článku vytržená věta Musíme přetáhnout lidi z Windows na Linux, mě nejspíš jednoho dne přesvědčí, že moje volba bude nějaký klon *BSD. Proč to tak má být?
    Mikos avatar 14.7.2005 00:14 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já "miluji" GConf
    Nějak vás nechápu... to se tak strašně bojíte toho, že snad byste se cítil méněcenný kdybyste používal systém, který používá většina lidí? Naprosto nechápu onu snahu lišit se za každou cenu. Je jen a jen dobře pokud bude Linux používat čím dál víc lidí. Zde se jedná o desktopové prostředí - konkrétně GNOME - to bude všude stejné ať používáte Linux nebo *BSD, tak jaká by byla výhoda přecházet na *BSD? Jen abyste se mohl stále cítit výjimečně, že používáte málo rozšířený systém a jste tedy velký drsný geek?

    Nikdo vás přeci pod Linuxem nenutí používat GNOME nebo KDE, hal, dbus, udev či další věci, které jsou dle mého názoru správnou cestou kupředu (až na GNOME, já radši KDE ;-)), ale jak tak čtu váš příspěvek, vám se zřejmě moc nezamlouvají... klidně si přeci můžete používat třeba Slackware se statickým /dev, jako window manager třeba FVWM, do systému netahat žádné moderní věci, a nic se pro vás nezmění :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.7.2005 02:21 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já "miluji" GConf
    A váš problém je v čem? Že rád děláte ukvapený soudy?

    Prdlajs, o moje strachy z čehokoliv tu nejde. Co linuxu i jeho GNU nadstavbě přinese větší počet konvertitů? Jen přiblblý hlášky o tom, že _to_ musí být pro ně co nejhezčí (aka: nemluvte jim o příkazový řádce, to je vyděsí). Asi mluvíme o něčem jiným. Každej z nás.

    Myslím že snaha udržet systém, kterej funguje, ještě není snaha za každou cenu. Nechci se dožít situace, kdy změna nastavení např. postfixu vyvolá rekonfiguraci např. SAN. Jenom proto, že mají společný konfigurační démon. Proč? Protože ti BFU, o který tady přece tolik jde to tak chtějí?! No tak se vrátíme zpátky ke komerčním unixům, který to nedělají, budeme poctivě platit něco mega v $ za support per server a vzpomínat, že to kdysi šlo i bez toho, hlavně že si linux nainstalovalo dvacet frantů navíc...

    Prostě k tomu abych vylezl na kopec musím překonat potenciál. Když ten potenciál bude menší, tak tam určitě vyleze víc lidí, ale byl bych radši, kdyby si šli ke stánku s buřtama na kokořín. Oni to s lanovkou GUI určitě zvládnou líp, ale z GNU/Linuxu bude další paskvil. (Kdyby ještě žil Absolon, on by o Macoše a Punkevní jeskyni dneška asi taky řekl svoje :)

    Je vidět že ta nádherná dvojmyšlenka (všechno je soubor, na všechno existuje jednoučelová dokonalá utilita) z počátků dostává zhusta na prdel.

    Mi je úplně mašlička co si kdo používá jako vykreslovátko okýnek. Ale bude mi sakra vadit až mi jejich "my to chceme a tak je správně" zničí možnost smysluplně používat a zpravovat (i spravovat) systém, který na těch okýnkách a jejich konfiguračních super démonech zaviset nemusí.

    Prostě když si někdo dělá srandu z Xresources, tak mi mrazí. Protože ty fungují i se Solarisem a HP-UXem... ech... Tož tak.
    Mikos avatar 14.7.2005 03:43 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já "miluji" GConf
    Jestli se bojite ze treba takovy Postfix nebo jine servery se stanou zavisle na vecech jako gconf, tak to jste tedy hodne naivni, paranoidni ci ja nevim jak to nazvat ;-) Ty veci kterych se tak bojite se tykaji predevsim GUI, servery pod Linuxem budou vzdy behat v konzoli, GUI je tu jen nadstavba...

    Nevim kolikrat to mam jeste opakovat - vas nikdo tyhle veci nenuti pouzivat, tu moznost pouzivat jen a pouze konzoli ci nejaky jednoduchy wm tu mate a budete mit vzdycky. Vzdyt je to opensource, kdyby nejaky projekt jako Apache, Postfix, atd. se zacal ubirat uplne spatnym smerem (pevna svazanost s GUI, atp.), tak jsem si na 100% jisty ze ho nekdo forkne. Nicmene je to uplny nesmysl, neco takoveho se opravdu nikdy nestane :-)
    CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
    14.7.2005 04:09 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já "miluji" GConf
    > Jestli se bojite ze treba takovy Postfix nebo jine servery...

    Bojím.

    > servery pod Linuxem budou vzdy behat v konzoli, GUI je tu jen nadstavba...

    Zkoušel jste někdy nakonfigurovat tohle bez GUI?

    > Nevim kolikrat to mam jeste opakovat.

    Prostě to nedělejte. A netvrďte mi že mi to nikdo nenutí, pravidla hry neurčuju jenom já.

    A mluvil jsem o Xresources.
    14.7.2005 08:14 GM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já "miluji" GConf
    Nevysmíval jsem se Xresource, ale prorokům pravé víry, kteří si někde přeložili tři řádky anglického textu a k tomu ještě špatně a potom z nich lezou bludy, které vydávají za svatou pravdu. Za vše hovoří jediný link na téma "Zkoušel jste někdy nakonfigurovat tohle bez GUI?"
    14.7.2005 08:59 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já "miluji" GConf
    zkoušel ste to?
    16.7.2005 15:46 martink
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Já "miluji" GConf
    Hmm, a co si takhle nejdřív přečíst dokumentaci, než začnete "spekulovat" nad tím jak to asi funguje (protože jste to evidentně ani nezkoušel)?

    Třeba

    http://www.gnome.org/projects/gconf/

    http://developer.gnome.org/feature/archive/gconf/impl.html

    xresources jsou nepoužitelné pro spoustu věcí, mají hodně nevýhod a z dobrých důvodů jsou dnes skoro nepoužívané. Např. nutnost restartovat aplikaci a znovu načítat veškeré nastavení (pomocí xrdb) po každé změně xresource je dnes nepřijatelná. xresources jdou nastavovat ručně pomocí text. editoru, ale rozumná gui konfigurace je skoro nemožná - díky vlastnostem jako '*' atd. nikdy nevíte, jestli vám zamýšlenou konfiguraci nějaké jiné nastavení nepřepíše. Celkově je syntaxe xresources a způsob nastavování jednotlivých voleb pro dnešní desktop nevhodná. Rozdíly mezi (např.) emacs a Emacs, '*' a '.' atd. jsou známe jen velmi pokročilým uživatelům, ...

    Navíc gconf používá klient-server architekturu, funguje bez problému přes síť, umí používat různé backendy (LDAP, SQL, XML, ...), atd.

    Ještě doplním - autorem gconf není de Icaza, ale Havoc Pennington.

    P.S. gnome nepoužívám...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.7.2005 17:39 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Microsoft .NET
    řekněte vašim čtenářům, ať začnou psát GTK# aplikace s Mono
    Až naprší a uschne. C++ a GTKmm! Už se těším na C++0x :-).
    14.7.2005 20:24 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft .NET
    Já jdu radši psát GTK# aplikace s Mono :-) Minimálně to teda mám nějakou dobu v listu.
    Copak toho není dost?
    15.7.2005 13:40 vladimir
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft .NET
    jsem sam kteremu vadi ty pripony .exe a .dll a "this program cannot be run in dos mode" u tech MONO aplikaci?
    15.7.2005 13:47 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft .NET
    Ne, ale co s tím nadělám…
    Copak toho není dost?
    30.7.2005 21:35 JP
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Microsoft .NET
    Jo, to je prasarna, ale stalo se. Osobne bych byl nejradeji, kdyby se Mono vyuzivalo jenom jako moznost vyuziti existujicich .NET aplikaci a rozhodne ne jako standardni (byt v podstate multiplatformni) vyvojove prostredi.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 14.7.2005 18:42 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše COM
    Přečetl jsem si "Let's make unix not suck". Pokud jsem to správně pochopil, co chce říct, tak tam vychvaluje COM (když říká, že to něco dobře vyřešilo). Já mám snad vlčí mlhu... COM je zrůdnost nejhoršího charakteru.

    V "pravidlech" unixové filosofie se píše o jednoduchosti. To COM nesplňuje.

    Tohle rotnu, aby to někdo necenzuroval jako nevhodné (kdyby náhodou):
    Wr gb wnxb i MBB:
    Wr gb cbznyl wnxb cenfr, mrer gb cnzrg wnxb xenin n pybirx fr pvgv wnxb bfry, xqlm (gb) cbenq nybxhwr OFGEvatl n INEVNAGl.

    Neříkám, že technologie Microsoftu jsou špatné, ale tenhle člověk/Novell má děsnou touho pořád něco od M$ kopírovat. Je sice pěkné, že se snaží ulehčit přechod, ale kopírování všech (dobrých/špatných) technologií není ten správný postup. Mnohem lepší by bylo např. více/lépe dokumentovat.

    Já jsem před časem přešel (v programování) z Windows na Linux a nebylo to nijak těžké nebo problematické (WTL/MFC -> GTKmm, MSXML -> libxml++ atd.). COM, makra knihoven MFC/WTL nebo celé komplikované WinAPI mi ani trochu nechybí a hodně se při přechodu projevuje právě ta jednoduchost Unixu.

    30.7.2005 21:37 JP
    Rozbalit Rozbalit vše Re: COM
    Jo, lide kolem Gnome delaji kontroverzni veci - kez by Trolltech ve sve dobe byl o neco vstricnejsi, podle me by se tim dost problemum predeslo.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.