Byla vydána verze 5.30 dnes již open source operačního systému RISC OS (Wikipedie).
V aktuálním příspěvku na blogu počítačové hry Factorio (Wikipedie) se vývojář s přezývkou raiguard rozepsal o podpoře Linuxu. Rozebírá problémy a výzvy jako přechod linuxových distribucí z X11 na Wayland, dekorace oken na straně klienta a GNOME, změna velikosti okna ve správci oken Sway, …
Rakudo (Wikipedie), tj. překladač programovacího jazyka Raku (Wikipedie), byl vydán ve verzi #171 (2024.04). Programovací jazyk Raku byl dříve znám pod názvem Perl 6.
Společnost Epic Games vydala verzi 5.4 svého proprietárního multiplatformního herního enginu Unreal Engine (Wikipedie). Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání.
Byl vydán Nextcloud Hub 8. Představení novinek tohoto open source cloudového řešení také na YouTube. Vypíchnout lze Nextcloud AI Assistant 2.0.
Vyšlo Pharo 12.0, programovací jazyk a vývojové prostředí s řadou pokročilých vlastností. Krom tradiční nadílky oprav přináší nový systém správy ladících bodů, nový způsob definice tříd, prostor pro objekty, které nemusí procházet GC a mnoho dalšího.
Microsoft zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy MS-DOSu 4.0 pod licencí MIT. Ve stejném repozitáři se nacházejí i před lety zveřejněné zdrojové k kódy MS-DOSu 1.25 a 2.0.
Canonical vydal (email, blog, YouTube) Ubuntu 24.04 LTS Noble Numbat. Přehled novinek v poznámkách k vydání a také příspěvcích na blogu: novinky v desktopu a novinky v bezpečnosti. Vydány byly také oficiální deriváty Edubuntu, Kubuntu, Lubuntu, Ubuntu Budgie, Ubuntu Cinnamon, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio, Ubuntu Unity a Xubuntu. Jedná se o 10. LTS verzi.
Na YouTube je k dispozici videozáznam z včerejšího Czech Open Source Policy Forum 2024.
Fossil (Wikipedie) byl vydán ve verzi 2.24. Jedná se o distribuovaný systém správy verzí propojený se správou chyb, wiki stránek a blogů s integrovaným webovým rozhraním. Vše běží z jednoho jediného spustitelného souboru a uloženo je v SQLite databázi.
Umělá inteligence a chyby minulosti. Zájem podniků o služby IaaS a PaaS rostl raketově. ChatGPT 4 se už blíží splnění Turingova testu. Telekomunikační řešení Dell Technologies urychlují cloudovou transformaci sítí. Cloud: Víte kolik a za co platíte? Salesforce spouští důvěryhodnou generativní umělou inteligenci pro zákazníky Slacku.
Jedna samostatná technologie nikdy netvoří uživatelský zážitek.
Výdaje podniků na služby cloudové infrastruktury (IaaS a PaaS, viz dále) ve 4. kvartálu r. 2023 dosáhly celosvětově téměř 74 miliard dolarů, což odpovídá nárůstu o více než 12 miliard dolarů než ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022. Meziroční tempo růstu činilo ve 4. čtvrtletí 20 % – tedy výrazně více než v předchozích třech čtvrtletích. Oproti třetímu čtvrtletí trh vzrostl o 5,6 miliardy dolarů. To je zdaleka největší mezičtvrtletní nárůst, jakého kdy bylo dosaženo. Za celý rok 2023 vzrostl trh jako celek meziročně o 19 %, uvádí průzkum společnosti Synergy Research Group.
Turingův test v různých podobách přes veškerá omezení a nejednoznačné konkrétní implementace zůstává stále relevantní pro posuzování schopností umělé inteligence. Cameron Jones a Benjamin Bergen z Kalifornské univerzity v San Diegu se nyní soustředili na otázku, jak si v tomto ohledu stojí nová verze ChatGPT 4. Výsledek: ještě to není zcela ono, ale už moc nechybí.
Společnost Dell Technologies představila nová řešení, která poskytovatelům komunikačních služeb (CSP) usnadňují zavádění síťového cloudu a transformaci provozu a pomáhají zlepšit ekonomické parametry a schopnost pružně reagovat při zachování spolehlivosti sítě.
Se vzestupem využívání cloudových platforem rostou i náklady s tím spojené. Pro schopnost organizací efektivně řídit náklady cloudu a hodnotu z něj získanou slouží FinOps (ze slov Finance a DevOps, případně alternativní výklad je zkratka Financial Operations). Cílem FinOps je správa financí v cloudu s maximalizací obchodní hodnoty cloudových prostředích.
Společnost Salesforce oznamuje zavedení Slack AI, důvěryhodného a intuitivního generativního prostředí AI, které je k dispozici nativně ve službě Slack. Zákazníci mohou snadno využívat kolektivní znalosti sdílené ve Slacku prostřednictvím řízených zkušeností pro vyhledávání poháněné AI, rekapitulace kanálů, shrnutí vláken a brzy také funkce digests. Tyto funkce umožní zákazníkům rychleji najít odpovědi, tříbit znalosti a generovat nápady.
Nástroje: Tisk bez diskuse
Tiskni Sdílej: