abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 21
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    31.5. 12:55 | Nová verze

    Farid Abdelnour se v příspěvku na blogu rozepsal o novinkám v nejnovější verzi 24.05.0 editoru videa Kdenlive (Wikipedie). Ke stažení brzy také na Flathubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 11:22 | Zajímavý článek

    David Revoy, autor mj. komiksu Pepper&Carrot, se rozepsal o své aktuální grafické pracovní stanici: Debian 12 Bookworm, okenní systém X11, KDE Plasma 5.27, …

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    30.5. 22:44 | Nová verze

    Wayland (Wikipedie) byl vydán ve verzi 1.23.0. Z novinek lze vypíchnout podporu OpenBSD.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 21:22 | Zajímavý článek

    Craig Loewen na blogu Microsoftu představil novinky ve Windows Subsystému pro Linux (WSL). Vypíchnout lze GUI aplikaci pro nastavování WSL nebo správu WSL z Dev Home.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:44 | Pozvánky

    V sobotu 1. června lze navštívit Maker Faire Ostrava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    30.5. 12:22 | Nová verze

    Webový server Caddy (Wikipedie) s celou řadou zajímavých vlastností byl vydán ve verzi 2.8 (𝕏). Přehled novinek na GitHubu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 17
    Rozcestník

    Křišťálová koule

    7.12.2010 21:35 | OSS

    Neodolám a zahraju si na (nejspíš) špatného proroka. Dnes byl oznámen Google Chrome OS. Do dvou let bude mainstream.

    Do pěti let vymizí příležitostní správci IT, kteří tomu sami pořádně nerozuměli (můj případ). :) Po první havárii spojené s nefunkčností dosavadního řešení se objeví dotaz: A proč sem sakra nemůžeme dát ten Google, co s ním doma nemám žádný starosti? Hlavně, aby to prostě fungovalo (mantra všech šéfů). A budu mít svoje data konečně pohromadě (Flash disk? Ehm, co to přesně bylo?).

    Většina malých sw firem to zabalí. Část přejde na web-only řešení a udrží se.

    První padnou nejslabší. Linuxové desktopy. Z Linuxu na Linux se přechází snadno. Linuxoví uživatelé nebývají věrní.

    Část vývojářů následně ztratí motivaci a nechají se zaměstnat v Googlu či Facebooku. IT profese přestane být tak extrémě žádaná.

    A teď do mě :).        

    Hodnocení: 45 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    vlastikroot avatar 7.12.2010 21:56 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Já na nějakej googlí OS seru!
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Migi avatar 7.12.2010 22:16 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Já nějak nechápu z čeho vycházíš. I kdyby chrome OS zacal ziskavat procenta na trhu OS, MS nebude sedet a cekat ale bude vyvojet widle cloudovym smerem dal, stejne jako apple, a stejne jako linuxove distribuce, kde rekl bych to bude mnohem snazší nez u win.

    Navic proc by meli vymizet spravci? Pokud sefove budou chtit mit firemni cloud, sice bude krasne ze uzivatele ve firme budou mit jednoduchy cloudovy OS, ale nekdo ten cloud bude muset postavit, zprovoznit, obstaravat a resit nove problemy uzivatelu ve firemni siti. Takze IT bude stale oblibene a jen se zmeni par principů.

    Dříve se programy instalovaly z nějakeho media, dnes z internetovych stranek, zitra z cloudu. Zbytek se neměn. Enjoy
    8.12.2010 15:59 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Jo, to udela pro celou Evropu IT centrala v Londyne/Parizi/Dortmundu atd. Takova centrala bude zamestnavat 5,5 odbornika a k tomu 20 lidi na supportu. To uz tak vicemene davno funguje.
    7.12.2010 22:17 Zopper | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    No, já si dovolím oponovat. Jak šéf zjistí, že nemůže na tom systému pracovat bez rychlého připojení, natož úplně bez něj, rychle se na něj vykašle. Je to fajn systém na rychlé brouzdání nebo jako terminál na pracovní stanici, ale kdekoliv jinde postrádá řadu podstatných funkcí.
    "Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
    7.12.2010 22:56 Karel Zak | blog: kzak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    trh okolo IT je celkem ruznorody, mimo desktopu jsou zde tuny jednoucelovych zarizeni, serveru, clusteru, apod., lide co to nechapou a uvazuji ve smyslu, ze "pocitac = desktop" by nemeli o IT psat...
    8.12.2010 00:24 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Ano, IT naštěstí není jen desktop. Svým způsobem jsme na tom jako "linuxáci" lépe než "windowsáci", protože zatímco Windows jsou téměř čistě desktopový systém (i jeho serverové verze se vetšinou používají pro poskytování služeb Windows desktopům), Linux je v tomto ohledu mnohem flexibilnější a to, že bude "vyhnán" z desktopu, mu nijak neuškodí. Navíc, na čemže vlastně onen GoogleOS a Android uvnitř běží?
    Jendа avatar 7.12.2010 23:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Mít data někde v Tramtárii? Ne, díky.

    Do dvou let říkáš? No, uvidíme. Podle mě těžko.
    Dalibor Smolík avatar 8.12.2010 00:28 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Mít data někde v Tramtárii? Ne, díky.
    + 1
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    8.12.2010 07:49 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    +1

    ačkoliv si IT oblast myslí jak je progresivní, za dva roky se v ni nic tak zasadniho nestane. Zvlast pokud jde o takovou věc jako je vyměna OS u vice než poloviny lidí (nebo ještě víc, aby to byl opravdu mainsteam). Do dvou let bude mit google OS asi 1% trhu, kdo vi jestli, na nekterych netboocich.
    8.12.2010 16:01 pedro
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    +1 Tedy na netboocich si myslim, ze bude mit vic, nez 1%.
    8.12.2010 16:52 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule

    GoogleOS veru nechcem. Ale: Lepší netbook s ARM a googleOS, než intel/W7 starter (alebo aj nestarter) - ľahko sa tam bude nahadzovať linux podľa vlastného vkusu (a bez platenia za Win). Bol by to taký "novodobý FreeDOS".

    SomaFM commercial-free internet radio
    8.12.2010 17:23 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule

    Aha. Tak nie. Ten google notebook má "oversized touchpad", ale zato vyhodili zbytočnosti ako "caps-lock key, functions key". Jó, som zabudol, že Google robí veci po svojom.

    SomaFM commercial-free internet radio
    Jendа avatar 8.12.2010 17:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Super (vlajka, okno, jablko, tučňák, logo) klávesa by se nahrazovala blbě, protože na tom místě fyzicky chybí, ale Search si určitě budeš moct na CapsLock přemapovat. Ale kdo k čemu používá Lock? Já ho taky nemám a ani mi nějak nechybí…
    pavlix avatar 15.12.2010 00:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Používám při programování (píšu všema deseti a blbě se přitom drží shift pro celé identifikátory), a taky při psaní textu pro rychlejší psaní háčků a čárek nad velkými písmeny.

    To druhé se s klidem přeučím, na tom mi nezáleží, ale to první dobrovolně určitě ne.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.12.2010 08:42 Dusan | skóre: 23 | blog: Moje_trable_s_internetom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    +1
    8.12.2010 09:11 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    No. není to tak dávno, co se řešila podobně budoucnost displejů u notebooků. A realita je taková, že lze koupit nejrůznější obskurní poměr displeje, pouze klasické 4:3 nedělá už vůbec nikdo!
    8.12.2010 12:31 none
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Tomu nerozumim. Neni tohle tvrzeni postaveno na mylnych predpokladech? Mit data 'nekde na internetu' je prece optimalni varianta. Nestarate se o ne, mate je zalohovana, centralne dostupna atd. Jestlipak on ten postoj neni dan tim, ze si predstavujete nezabezpecena data bez lokalni zalohy. Sila sifer je daleko vetsi, nez bezpecnost, kterou jste schopen zajistit jinymi zpusoby vcetne fyzickeho zabezpeceni. Ano, v krajnich pripadech je nebezpecne data, byt zasifrovana, umistit 'nekam na internet', ale to se vas ani me netyka a pokud by tenhle predsudek nebyl tak silne zakorenen, tak by o tom mohly uvazovat i banky ;).
    Heron avatar 8.12.2010 12:54 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule

    Nejde jen o bezpečnost. Zrovna uživatel typu Jenda to bude mít dobře šifrované. Jde ale o to, že ten server, stejně jako celá společnost, může zítra "zavřít krám" a data prostě nemáš.

    Toto je důvod, proč mám raději malé komunitní servery (svůj server). Každý tam má svá data, zálohovaní je na jeho triko (a ví o tom, případně se osobně domluví se správcem) a když takový server s 10 uživateli jednoho dne zmizí, není to taková tragédie.

    Btw. stačí sledovat reakce uživatelů free emailů v případě drobného výpadku a ztráty několika setin procenta emailů. Jak ti "podnikatelé" pak v TV brečí, že přišli o veškerou kancelář. A teď si to představ v případě všech dat.

    Nestarate se o ne, mate je zalohovana, centralne dostupna atd.

    Toto stojí hezkých pár set (neřku-li tisíc) korun měsíčně. Zadarmo to nikdo a pořádně dělat nebude.

    8.12.2010 14:08 none
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Kvuli tomu jsem psal: "Jestlipak on ten postoj neni dan tim, ze si predstavujete nezabezpecena data bez lokalni zalohy." Bez lokalni zalohy (at uz doma na disku, nebo kdekoliv jinde, kde to povazujeme za spolehlive). A to ze by to melo byt zdarma nikde nepadlo. Sluzeb zdarma se tykaji zcela jina meritka: "neplatim - nemam jistoty" (opak byva vyjimkou). Jestli tedy data mam mit "nekde na internetu", at uz zdarma nebo placene, tak zabezpecna proti zneuziti a proti ztrate. A jsem-li to schopen zajistit, potom nevidim duvod proc nevyuzit vyhod, ktere to prinasi. Castym duvodem k odmitani byva urcita mira nejistoty "chci mit vsechno pod kontrolou", ktere rozumim, a rad ji budu diskutovat. Zastupne problemy typu 'bezpecnost' a 'zalohovani' jsme uz prodiskutovali :). Vlastne o nic nejde, Mnoho z nas data "nekde na internetu" mame (hostingy) a divne nam to neprijde.
    Heron avatar 8.12.2010 14:15 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Castym duvodem k odmitani byva urcita mira nejistoty "chci mit vsechno pod kontrolou", ktere rozumim, a rad ji budu diskutovat.

    A proto jsem napsal, že na svém serveru ano a využívám všech výhod, které to přináší, na serveru někoho jiného pouze s maximální opatrností. Takže nakonec využívám všechny výhody a ještě to mám pod svojí kontrolou.

    8.12.2010 14:23 none
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Optimalni varianta ;).
    8.12.2010 19:53 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Nejde jen o bezpečnost. Zrovna uživatel typu Jenda to bude mít dobře šifrované. Jde ale o to, že ten server, stejně jako celá společnost, může zítra "zavřít krám" a data prostě nemáš.
    ale to se ti muze stat i s lokalnimi daty. osobne, spis nez z odcizeni dat, mam strach z toho, ze si zase vyleju caj do pocitace a tim si ho dokonale z nefunkcnim nebo ze mi pocitac nekde spadne, atd. u malych servru je to podobne, treba takovy spaleny zdroj muze na ceste do vecnych lovist vzit i zbyvajici casti systemu. ve srovnani s takovymi riziky je krach googlu okrajova zalezitost.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Jendа avatar 8.12.2010 20:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Pokud vylitím čaje do počítače nebo shořením zdroje můžeš přijít o data, měl bys hledat chybu především u sebe. Já mám data současně na čtyřech místech v jednom paneláku + pátou kopii na VPS v housingu několik km odsud. Z toho jedno zařízení je externí disk, který je mimo zálohování fyzicky odpojený, takže ani přepětí doma a v datacentru zároveň všechny kopie nezničí.
    8.12.2010 21:59 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Já mám data současně na čtyřech místech v jednom paneláku + pátou kopii na VPS v housingu několik km odsud
    napada me otazka: ,,have you ever kissed a girl?''

    osobne mam radu veci, ktere povazuji za dulezite, zalohovanou. nektere i na jinych kontinentech. kam se hrabe par km. ;-] ale vezmi si normalni lidi, kteri s pocitacem bezne pracuji a zvladnou neco napsat ve wordu, stahnout fotky a podivat se na film. kde maji data ve vetsim bezpeci? u sebe na pocitaci, kde muze dojit k mechanicke zavade, nebo napadeni nejakym svinstvem, nebo v datacentru s nalezitou redundanci a profesionalnim zabezpecenim?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    Jendа avatar 9.12.2010 01:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    napada me otazka: ,,have you ever kissed a girl?''
    Mně takovýto způsob zálohování přijde přirozený, dneska má každý počítač minimálně 80GB disk, přičemž máma nebo děda mají dohromady tři giga dat. Tak proč nepoužít volné místo pro zazálohování toho mého? Já zase občas zálohuji těch jejich pár giga k sobě. Nic složitého, pár řádků v Bashi - sshfs, encfs, rsync, umount, umount, done (vzpomněl jsem si na jedno tričko:).
    Dalibor Smolík avatar 9.12.2010 18:24 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    No a dát do cronu automatiku zálohování ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Grunt avatar 8.12.2010 14:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Nestarate se o ne
    Osobně si připadám jako nějaký omyl přírody, když se o své věci (vč. dat) starám a ještě mě to těší.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 8.12.2010 16:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Jako že by data byla pro server nečitelná a dešifrovala se lokálně (u webové aplikace v prohlížeči)? To zní zajímavě, ale ještě jsem to u žádné webové aplikace neviděl. (jediná aplikace, o které vím, že to momentálně takhle dělá, je synchronizátor profilu ve Firefoxu 4 beta) Současné prohlížeče pro to snad ani nemají podporu a implementovat šifrování v JavaScriptu není podle mě nejlepší nápad (už jenom z hlediska výkonu, také by potom podle mě bylo jednodušší vrazit tam selektivně konkrétnímu uživateli backdoor).
    Heron avatar 8.12.2010 13:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Ještě k těm datům. Před nedávnem tu někdo řešil domácí servříček s 6TB úložištěm. To by mě zajímalo, jak by se provozovatel Google Chrome OS tvářil, kdyby tam někdo chtěl tato data uploadovat a taky po jaké lince, že. České ADSL bez uploadu, mno, to by se to pracovalo ;-).

    Pokud by to měl každý šifrované, tak by ani nezareagovala deduplikace na straně úložiště provozovatele této srandy.

    Jen jestli ono to nakonec nebude OS stylu jeden prohlížeč vládne všem s veledůležitými kancelářskými aplikacemi (rozuměj taby) jako je Facebook, YouTube, Twitter a možná trošku GMail a neaktivovaným účtem na Google Documents.
    Jendа avatar 8.12.2010 16:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Jen jestli ono to nakonec nebude OS stylu jeden prohlížeč vládne všem s veledůležitými kancelářskými aplikacemi (rozuměj taby) jako je Facebook, YouTube, Twitter a možná trošku GMail a neaktivovaným účtem na Google Documents.
    Tak v tom případě k tomu ještě přidej úžasnou ergonomii webových aplikací.
    Heron avatar 8.12.2010 17:19 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    To neudělám :-D. Někdy loni mi Tomeš vysvětloval, jakej jsem dement, když nepoužívám gmail a Google Docs a že nemám všechno na síti (rozuměj u google, ne na vlastních serverech).

    Btw gmail. Teď jsem měl jednání s klientem, chce mimo jiné i mail server a jeho požadavek byl, aby to zvládalo jeho schránku o velikosti 60GB. Už vidím Tomeše, jak s tím pracuje na gmailu :-). Ale on by nám opět vysvětlil, že mít 60GB emailů je debilovina. Takže fakt ne :-D
    Jendа avatar 8.12.2010 17:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    60 GB e-mailů je debilovina :-).

    Nejde jenom o takové množství dat, ale o ergonomii obecně. Prostě plnohodnotná desktopová aplikace má mnohem větší možnosti než nějaký JS běžící v sandboxu prohlížeče.
    8.12.2010 19:34 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Stejně tak i vlastní mail server poskytuje mnohem větší komfort, než freemail někde na gmailu/seznamu/etc... proto si většinu těhlech věcí zajišťuju sám a mám klid :) navíc si skoro myslím, že když si na serveru pustím nějaký RDP/VNC/etc daemon, tak budu mít stejné prostředí odkudkoliv a mnohem přívětivější, než nějaké bláznivé webové aplikace :)
    Heron avatar 8.12.2010 20:01 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Kušuj :-D

    Pozor, on používá výhradně desktopové tlusté aplikace, ne nějaký trapný webový bazmek.

    Používá (ty maily) to jako CMS a zálohovací systém pro dokumenty (;-)), ale tak je to jeho volba, jeho server, na internet to nerozesílá. Osobně na tom nevidím nic špatného i když bych si dokázal představit (a zákazníkovi nabídnout) lepší možnosti. Za jiné peníze.
    gtz avatar 8.12.2010 21:30 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Nepřivolávej ďábla
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    8.12.2010 21:26 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    České ADSL bez uploadu, mno, to by se to pracovalo
    Tak se odstěhuj do zahraničí, jestli si myslíš, že tam ADSL (A jako asymmetric) má upload větší.

    V principu nicméně souhlas, všichni teď mají jako zaklínadlo cloud, ale v praxi nebude zas tak moc lidí (a možná ani ne firem), co si můžou dovolit to použít.
    Quando omni flunkus moritati
    pavlix avatar 15.12.2010 00:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Tak se odstěhuj do zahraničí, jestli si myslíš, že tam ADSL (A jako asymmetric) má upload větší.
    A nemá snad?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    pavlix avatar 8.12.2010 01:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Škoda, že nemám rád scifi.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    8.12.2010 07:52 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    vypada to ze windows je uz takovy mainstram ze se v podstate stal oznacenim pro OS - zde
    8.12.2010 09:12 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Nemůžeš soudit podle českého rybníka.
    8.12.2010 11:29 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    myslel jsem to spis ironicky. Tady spis nez podle českého rybníka bych to videl na novinářskou louži - nadpis Google predstavil svoje zbruzu nové windows je krásná, i ze operacní systém vychází z prohlížeče chrome.
    8.12.2010 08:15 mnikcy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Moj nazor: Do dvoch rokov bude Chrome OS mainstream iba tazko, pretoze priemerny windows uzivatel je co sa tyka OS konzervativny.

    IT administratori tak skoro nevymyznu. Aj keby firmy presli na cloud, kazda ho bude chciet mat u seba. Firmy nebudu chciet mat data u niekoho cudzieho.

    Mnohe male firmy to mozno naozaj zabalia, ale mnohe budu mat oproti svetovym gigantom urcite vyhody vyplyvajuce z regionality, a ked na ne stavia, nepojde to s nimi z kopca. Byt gigantom je aj vyhoda, ale aj nevyhoda...

    Linuxove desktopy nepadnu. Existuje mnozstvo distribucii, ktoremaju minimalny pocet pouzivatelov a stale su aktivne vyvijane. Okrem toho zncna cast pouzivatelov Linuxu na Chrome OS neprejde uz len z ideologickych dovodov alebo preto, ze potrebuju desktop na viac ako len na pocuvanie hudby, editovanie dokumentov, email a facebook :-). Mozno sa to v blizkej dobe bude plnohodnotne dat, ale momentalne si neviem predstavit ako by som v Chrome napriklad programoval a debugoval alebo hoci iba strihal video... A ak sa to aj v blizkej dobe bude dat, neviem ci to nahradi pohodlie bezneho desktopu...

    Gilhad avatar 8.12.2010 08:48 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Dejme tomu, ze do dvou let Chrome nahradi Windows (vzhledem k rychlosti jakou Win7 nahrazuji Visty a XP IMHO stejne nehrozi). Na moji praci se nezmeni vubec nic. Porad se budu starat o par stovek pocitacu, na kterych pobezi Linux, nikoli vsak Xka, takze asi ani jediny "desktop" v te siti = muj NB neprejde na Chrome, natoz ten zbytek :)
    8.12.2010 09:16 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Do pěti let vymizí příležitostní správci IT, kteří tomu sami pořádně nerozuměli
    Tak s tím se dá souhlasit. Ostatní nebude tak žhavé, protože se příslušní pracovníci přesunou do firem, které poskytují cloudové řešení. I takové udržování cloudu nebude jednoduchá záležitost.
    8.12.2010 10:09 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    Ja uz dost dlho cakam na "bezudrzbovy OS pre rodinu, susedov a znamych", bol by som fakt rad keby sa googlu podarilo ma od tychto zavazkov odbremenit. Momentalne bezia na ubuntu ale este stale to nie je ono.
    8.12.2010 13:20 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule
    zdravim,

    jednou za 2-3 roky vzdycky prijde nejaka "cool" vec do IT a pise se o ni, ze bude prevratna a ze bude mit 101% trhu. Realita je pak ve vetsine pripadu jina. To same si myslim i o cloud-u a o tom ze svet budou ovladat levni webovi programatori.....

    gf
    otasomil avatar 8.12.2010 14:54 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Křišťálová koule

    Mozna by nebylo spatny od Google nabizet nektere jejich sluzby v podobe hotoveho systemu jez se nainstali na nejake zelezo a nebo jako virtual. Jenze to porad je treba nejakeho admina.

    Lidi jsou zvykli cimdal vic na online aplikace a tak proc nevyuzit jejich potencial v ramci lokalni site.

    Dokonce i nekteri provozovatele webhostingu se holedbaji webovym rozhranim mailu se vzhledem seznamackyho rozhrani aby lidem usnadnili pouzivani neb seznam mail zna snad kazdy.

     

    Pro rezervace na hotel jsem jednou doporucil Google docs - tabulkovy kalkulator a jiz to asi 2 roky bezproblemu, bez admina a zdarma funguje.

    SW firma tvorici sw pro hotelove rezervace za rezervacni system chtela dobrych 20 kKc.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.