abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:00 | IT novinky

    Společnost AMD na veletrhu Computex 2024 představila (YouTube) mimo jiné nové série procesorů pro desktopy AMD Ryzen 9000 a notebooky AMD Ryzen AI 300.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Nová verze

    OpenCV (Open Source Computer Vision, Wikipedie), tj. open source multiplatformní knihovna pro zpracování obrazu a počítačové vidění, byla vydána ve verzi 4.10.0 . Přehled novinek v ChangeLogu. Vypíchnout lze Wayland backend pro Linux.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:00 | Zajímavý software

    Národní superpočítačové centrum IT4Innovations s partnery projektu EVEREST vydalo sadu open source vývojových nástrojů EVEREST SDK pro jednodušší nasazení aplikací na heterogenních vysoce výkonných cloudových infrastrukturách, zejména pro prostředí nabízející akceleraci pomocí FPGA.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:22 | IT novinky

    Společnost Valve aktualizovala přehled o hardwarovém a softwarovém vybavení uživatelů služby Steam. Podíl uživatelů Linuxu aktuálně činí 2,32 %. Nejčastěji používané linuxové distribuce jsou Arch Linux, Ubuntu, Linux Mint a Manjaro Linux. Při výběru jenom Linuxu vede SteamOS Holo s 45,34 %. Procesor AMD používá 75,04 % hráčů na Linuxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 11:33 | Pozvánky

    Blíží se léto, chladiče topí, tranzistory se přehřívají, novinářům pomalu docházejí témata a nastává klasická okurková sezóna. Je tomu tak i mezi bastlíři? Na to se podíváme na Virtuální Bastlírně! Tentokrát se strahováci podívají na zoubek velmi slibně vypadajícímu open-source EDM projektu - ne, nejde o taneční hudbu, ale o elektroobrábění. Ukáží taky, jak vypadá starší cykloradar zevnitř nebo jak se testuje odolnost iPhonů.

    … více »
    bkralik | Komentářů: 0
    včera 11:22 | Humor

    CEO Microsoftu Satya Nadella odstoupil z představenstva Starbucks [CNBC, SEC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    2.6. 16:22 | Upozornění

    Společnosti Ticketmaster byla odcizena databáze s osobními údaji (jméno, adresa, telefonní číslo a část platebních údajů) 560 miliónů zákazníku. Za odcizením stojí skupina ShinyHunters a za nezveřejnění této databáze požaduje 500 tisíc dolarů [BBC].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    31.5. 23:55 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 24.05 linuxové distribuce NixOS (Wikipedie). Její kódové označení je Uakari. Podrobný přehled novinek v poznámkách k vydání. O balíčky se v NixOS stará správce balíčků Nix.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    31.5. 17:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 1.48.0 sady nástrojů pro správu síťových připojení NetworkManager. Novinkám se v příspěvku na blogu NetworkManageru věnuje Fernando F. Mancera. Mimo jiné se v nastavení místo mac-address-blacklist nově používá mac-address-denylist.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 32
    31.5. 17:11 | Komunita

    Před 25 lety, 31. května 1999, započal vývoj grafického editoru Krita (Wikipedie). Tenkrát ještě pod názvem KImageShop a později pod názvem Krayon.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR

    27.10.2008 23:47 | Přečteno: 1360× | Linux

    Otestujte si své znalosti klíčových okamžiků v novodobých dějinách našeho státu.

    V diskusi pod tímto zápiskem naleznete odpovědi. Pokud objevíte nějakou nepřesnost, neváhejte mi o ní říct, rád se něco nového dozvím.

    1. Jak se jmenoval druhý prezident ČSR?
    2. Kde působila tzv. exilová vláda během druhé světové války?
    3. Co bylo předmětem tzv. Mnichovské smlouvy (zrady)?
    4. Kteří politici (nebo alespoň státy) podepsali Mnichovskou smlouvu?
    5. V kterém roce se po tzv. Vítězném únoru zcela chopila moci KSČ?
    6. Které státy se spolu se Sovětským svazem účastnily obsazení území ČSSR v roce 1968?
    7. Jakou vládní funkci zastával po druhé světové válce syn T.G.M. Jan Masaryk?
    8. BONUS: Ve kterých letech bylo město Olomouc nejblíže státní hranici (od roku 1618)? Jak daleko byla nejbližší státní hranice?

           

    Hodnocení: 71 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    27.10.2008 23:51 Šimi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Jéje, jsem první a to mám na státní svátek osobní svátek :-D

    (vycepován z gymplu, znám samozřejmě všechny odpovědi, kvíz byl až bolestně lehký ;-))
    27.10.2008 23:55 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Učím na gymplu fyziku a chci ten kvíz dát na začátku hodiny studentům. Pak uvidíme, jak byl jednoduchý :)
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    28.10.2008 00:59 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    tak sem pak dej vysledky, jsem docela zvedavy. PS. jen mi prijde trochu divne to nazyvat kvizem k 90. vyroci vzniku CSR, kdyz ani jedna z otazek se k teto udalosti nevztahuje
    Dalibor Smolík avatar 28.10.2008 01:42 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Ty se jmenuješ Den Nezávislosti? :-D
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    27.10.2008 23:54 Platonix | skóre: 20 | blog: FUD: Férový Uživatelův Deníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Odpovědi:
    1. Dr. Edvard Beneš
    2. Londýn (ale další centrum bylo také v Moskvě v podobě tzv. národní fronty Čechů a Slováků)
    3. Odtržení části území ČSR (Sudet) a jejich připojení k Říši
    4. Hitler (Německo), Mussolini (Itálie), Daladier (Francie), Chamberlain (Anglie)
    5. 1948
    6. Sovětský svaz, Polská lid. republika, Německá demokratická republika, Maďarská lid. republika a Bulharská lid. republika
    7. ministr zahraničních věcí
    8. V letech 1938 - 1945, tedy po realizaci Mnichovské dohody vedla hranice mezi ČSR (později protektorátem) a Říší asi 10km od města Olomouce
    Když já tomu prostě nerozumím. Kdo si neváží svobody, je na půli cesty o ni přijít
    28.10.2008 01:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Ad 3: jih Slovenska bych termínem "Sudety" asi neoznačil. :-)
    28.10.2008 11:29 Radovan Garabík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Juhu Slovenska sa Mníchovská dohoda ani netýkala :-)
    28.10.2008 11:42 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Jak to myslíš? Pokud vím, tak ČSR musela podle Mnichovské dohody odstoupit část Těšínska Polsku, Sudety Německu a část jižního Slovenska a Podkarpatské Rusi Maďarsku. Ale jestli to berete tak, že se vás to netýkalo...
    28.10.2008 12:45 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Nerad bych se mýlil, ale odtržení těchto zemí se Mnichovská dohoda netýkala. Okupace těšínska byl důsledek polského ultimáta iniciativou Polska. A Slováci okupaci jižního Slovenska Maďarskem skousli výměnou za uznání své samostatnosti.
    28.10.2008 13:05 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Díky za odkazy, pročtu si to. Jsem ostuda. :-)
    28.10.2008 19:47 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Coze? Kde v tom odkazu vidite, ze Slovaci prijali okupaci jizniho Slovenska Madarskem jako "platbu" a uznani sve samostatnosti? Prvni videnska arbitraz je to, co hledate a ne to, co jste napsal.
    28.10.2008 20:21 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Nikde jsem nepsal že by to měla být nějaká platba, pouze že raději zkousli okupaci jižního slovenska a zvolili samostatnost. Doporučuji zaostřit zrak na bod 5 odkazované stránky.
    29.10.2008 10:48 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Bod 5 je o vyhrozovani Slovensku okupaci jako celku. V te dobe uz nekolik mesicu bylo jizni Slovensko Madarskem okupovano (na zaklade Prvni videnske arbitraze). Motate dve okupace dohromady.
    29.10.2008 10:59 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Očividně já o voze vy o koze. Primárním faktem v této nesmyslné při je, že okupace jižního Slovenska nebyla předmětem Mnichovské dohody. Faktem číslo dvě je, že Slovensko, kterému hrozilo že bude Maďarskem okupováno celé, šlo raději Hitlerovi na ruku, aby si tak pojistilo svou existenci. Je naprosto šumák na základě jaké dohody došlo k uznání statu quo.
    28.10.2008 12:55 Milan Jurik | skóre: 21 | blog: Komentare | Ova
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Prosim, klid a znalosti. Jih Slovenska a casti Podkarpatske Rusi pripadly Madarsku az pozdeji. Tak samo Polsko obsadilo Tesinsko jako dusledek, ne primo Mnichovskou dohodou (v podstate zneuzilo situace). Mnichovska dohoda se tyka primo pouze Sudet.
    28.10.2008 13:04 Martin | skóre: 10 | blog: Nádraží Perdido
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Díky za vyjasnění.
    vencour avatar 28.10.2008 12:36 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR

    Při pohledu na Wikipedii si jsem (budu) už taky jistější, jmenovitě u Zakarpatské Ukrajiny.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    28.10.2008 10:09 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Sovětský svaz, Polská lid. republika, Německá demokratická republika, Maďarská lid. republika a Bulharská lid. republika
    Vojska NDR zůstala na hranicích, protože tenkrát i soudruhy napadlo, že by nebylo zrovna taktické, aby ČSR obsadili Němci podruhé během 30 let.
    Dalibor Smolík avatar 28.10.2008 10:23 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Vojska NDR na naše území skutečně symbolicky vstoupila, ale jen v malém počtu v oblasti Varnsdorfu a tuším i Chomutova. Za několik dní se stáhla zpět.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    30.10.2008 14:55 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    A Sovětský svaz tam je vzhledem k formulaci otázky zřejmě navíc :)
    28.10.2008 00:04 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    1. Dr. Eduard Beneš
    2. Londýn
    3. Odstoupení pohraničí Německu, Polsku a Maďarsku
    4. Francie - Daladier, Anglie - Chamberlain, Německo - Hitler, Itálie - Mussolini
    5. 1948
    6. Bulharsko, Maďarsko, Polsko, Východní německo
    7. Ministr zahraničí
    8. Po Mnichovu? (1938-1945) - tipuju 10-20km, ale nevím. Vím, že my jsme ještě patřili k říši (hranice cca 1km jižně)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    28.10.2008 00:07 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Sakra, zase nejsem první :(
    Ale nechápu, jak by někdo tyhle základy (ok, 8. ještě beru) mohl nevědět.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    28.10.2008 00:21 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Snadno. Já si to pamatuju proto, že si prostě pamatuju kdeco, co jsem někde potkala. (A to poslední se dá snadno uhodnout a potvrdit tím, jak to zapadá do ostatních otázek.)

    Nepřijde mi to ale nějak závratně podstatnější a pamatováníhodnější než ostatní věci, které se člověk učil ve škole.

    A na to, aby člověk věděl, že ho ti silnější vždycky potopí, když se jim to bude hodit, nepotřebuje studovat dějiny, stačí se dívat kolem sebe :-)
    ^D
    xxxs avatar 28.10.2008 10:00 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    jednoducho. clovek zabuda a potom sa domnieva. napriklad som tipoval stalina namiesto mussoliniho a bol som si dost isty.
    28.10.2008 11:44 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Uff…
    xxxs avatar 28.10.2008 12:08 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    kedze ostatne odpovede som mal spravne, asi som volakedy vedel aj toto. bio hardware najskor neomylny nebude.
    Dalibor Smolík avatar 28.10.2008 12:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Stalin v Mnichově .. no, byla by to zajímavá úvaha, jak by se asi zachoval.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    28.10.2008 10:02 HS | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Puvodne jsem tu chtel napsat spravne odpovedi, ale vsimnul jsem si, ze autor tady uz zverejnil spravne odpovedi, takze je tu psat jeste jenou nema cenu. Muj vysledek byl krasny, vsechno spravne jenom jsem u bonusu nevedel tu vzdalenost.
    vencour avatar 28.10.2008 10:20 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR

    Dal bych do kvízu ještě zmínku o pevné koruně, zaostalosti Slovenska v porovnání se západní částí státu, aspoň Čapka, W+V apod. bych uvedl? Třeba Elišku Junkovou pak přidat pro rozšíření obzorů, stavbu přehrad na Vltavě, existenci Sokola nebo pražská "S", Baťův Zlín. Že První republika za něco stála, pro barvitější obraz o ní.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    28.10.2008 11:10 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Nedržíte se tématu
    Takový šťouravý dotaz: Proč nadpis slibuje vznik republiky, když otázky jsou historicky docela mimo?
    28.10.2008 11:30 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    Možná to byl kvíz původně k 70. výročí Mnichova a autor to sem nestihnul postnout ;-)
    28.10.2008 11:48 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    Test ke vzniku ČSR by mohl být asi takový:

    1. kolik dní před koncem války vyhlásili Češi samostatnost?

    2. jak se jmenoval rakouský císař, za kterého k tomu došlo?

    3. kdo byli muži 28. října?

    4. kde byl 28. října Masaryk?

    5. kdo četl v Národním divadle slavnostní projev k vyhlášení nezávislosti?

    6. kolik procent obyvatel nového států byli Němci?

    7. kdy proběhly první skutečné volby?

    8. od kdy byly vydávány české koruny?

    9. kdy byla definitivně uzavřena mírová smlouva s Rakouskem?

    s bonusovou otázkou: kterou africkou zemi mohlo získat Českoskovensko jako kolonii (než Francouzi nenaznali, že to už by opravdu bylo moc)?
    28.10.2008 12:25 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    s bonusovou otázkou: kterou africkou zemi mohlo získat Českoskovensko jako kolonii (než Francouzi nenaznali, že to už by opravdu bylo moc)?
    Togo?
    28.10.2008 16:22 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    Jo, Togo. I když to byla spíše hypotetická varianta, že bychom to dostali.

    btw: Dokážete si představit Československo jako koloniální "mocnost"?
    30.10.2008 15:49 Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    Neměla ČR získat i nějaký ostrov? Neuvažovalo se o zakoupení nějakých válečných lodí? Mám dojem, že jsem někde něco takového četl, ale nakonec z toho sešlo.
    Dalibor Smolík avatar 30.10.2008 16:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    Myslím si, že máme. Sice ne ostrov, ale nějaký pozemek na dně Tichého oceánu. Třeba se z toho časem bude moci těžit nějaká surovina. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    30.10.2008 17:41 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    Možná Země Františka Jozefa .-) tu Sovětský svaz zabral až v roce 1926. Nicméně ta Rakousku nikdy nepatřila. Co se týká jiných ostrovů, možná tím byl myšlen původně Štefánikův projekt Nového Slovenska na jednom z ostrovů okolo Tahiti. Štefánik s tím přišel už před válkou jako alternativou emigrace do Ameriky a dokonce tam snad někde koupil nějaké pozemky. Ale teprve po válce tam významnější množství Čechoslováků skutečně odešlo.
    30.10.2008 18:35 Laoc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    Neměla ČR získat i nějaký ostrov?
    Ano, Jan Mayen. S velkými podmořskými ložisky ropy a zemního plynu - což víme dnes.
    „Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
    31.10.2008 01:47 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    Jan Mayen sice ve 2. pol. 19. století zkoumala rakouská expedice, ale pokud vím, tak jej stejně jako Zemi Františka-Jozefa nezabrala pro Rakousko, protože to byl soukromý vědecký podnik. Proto by případné nároky Československa byly asi velmi sporné (ale to je moje hypotéza, nemám to zatím ověřeno prameny ani literaturou). Mayem nakonec zabralo Norsko roku 1922.
    31.10.2008 01:57 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    Co se týká výše zmíněných válečných lodí, jediné skutečně válečné lodě měli po nějakou dobu čeští legionáři ve Vladivostoku. První republika a její armáda sice ještě v roce 1920 válečné námořníky (včetně ponorkových kapitánů) evidovala a byly připravené i nové uniformy, ale nakonec se "válečné loďstvo" redukovalo na říční čluny a většina námořníků skončila v nově vznikajícím obchodním loďstvu.
    28.10.2008 12:46 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    To je ten správný test k výročí vyhlášení ČSR! Bravo!
    28.10.2008 13:05 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    +1
    28.10.2008 16:14 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu

    7. co myslíte pod pojmem skutečné volby? Před rokem 1918 byly naprosto legitimní volby taktéž.

    8. 8. února 1993, zřejmě jste myslel korunu československou

    9. mírová smouva s Rakouskem? Jako Československá mírová smouva s Rakouskem? Vždyť Československo neexistovalo, a všichni její pozdější občané byli před jeho vznikem občany Rakouska. Jak tedy můžou jedni a titéž lidé uzavírat sami ze sebou mírovou smouvu?

    28.10.2008 17:11 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    7. dobře, mohl jsem napsat v nové republice, případně se můžu hádat, že že volby nejsou skutečné, pokud nesmí volit ženy, ale podle mě většina pochopila, na co se otázka ptala :-)

    8. toto je chyba, stane se

    9. ano, mírová smlouva s Rakouskem. A možná tě to překvapí, ale ono ji podepsalo i Československo.
    28.10.2008 22:03 g00f
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    To, že ženy nemohly volit před rokem 1918 neznamená, že volby před rokem 1918 byly nedemokratické. V té době to nebylo obvyklé, teprve se to zavádělo v některých státech. Například Francie zavedla volební právo žen v roce 1946 a takové Švýcarsko, mnohokrát uváděno jako příklad demokracie, až v roce 1971 (ve dvou Halbkantonech až v roce 1992).
    Dalibor Smolík avatar 28.10.2008 22:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    Mluvil jsem s jednou starší Švýcarkou a ptal jsem se jí, zda jí nevadilo, že nemohla volit. Ona mi odpověděla, že vůbec ne. Ženy prý prostě mužům přikázaly, koho mají volit, jinak běda :-). Rozhodovaly prý stejně ony.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    28.10.2008 22:45 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    Aneb známé pořekadlo o hlavě a krku. :-) Jen mi vrtá hlavou, jak to kontrolují - to musejí přinést domů "závadné" lístky? (Člověka odkojeného českým prostředím samozřejmě ihned napadne, že si ve volební místnosti nechá vydat druhou sadu.)
    Dalibor Smolík avatar 29.10.2008 00:43 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    Zřejmě se ve Švýcarsku tolik nešvindluje :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    28.10.2008 23:36 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    To, že ženy nemohly volit před rokem 1918 neznamená, že volby před rokem 1918 byly nedemokratické.
    To jsem tu taky ale nenapsal ;-)
    Nicky726 avatar 28.10.2008 17:47 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    Tak toto už je oproti původnímu kvízu zapeklitější.

    1 a 2 jsou ok, 3 na všechny si nevzpomenu, a dál už bych jen hádal a tušil více či méně nepřesně.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    29.10.2008 18:23 Dave
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    Mno, tak puvodni kviz podle meho nazoru svym rozsahem dobre pokryva zakladni vseobecne povedomi, ktere by mel kazdy clovek o danem obdobi mit. Kdezto tyhle otazky uz neprijemne zavaneji klasickou zbytecnou buzeraci ze skolnich skamen: ucit se, kdo nekde cetl nejaky projev, nebo procentni rozlozeni obyvatel v nejakem okamziku, to uz mi prijde moc...
    Nicky726 avatar 29.10.2008 19:00 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    Tak ano, je fakt, že vědět, kolik přesně procent Němců ve státě bylo, je už asi moc, na druhou stranu, je dobré vědět, zda to byla zhruba třetina, nebo desetina, protože od toho se pak taky odvíjelo dost věcí.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    30.10.2008 18:41 Laoc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    s bonusovou otázkou: kterou africkou zemi mohlo získat Českoskovensko jako kolonii (než Francouzi nenaznali, že to už by opravdu bylo moc)?
    Nešlo by o kolonii, ale o mandátní území, a mně bylo řečeno, že si to Národní shromáždění odmítlo samo, protože se ve své většině bálo exodu Čechů do afrického ráje a posílení vlivu Němců na domácí půdě.
    „Proč musíme všichni do nekonečna trpět, copak nesmíme znát pravdu?“ „Jakou pravdu?
    31.10.2008 01:41 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    Co jsem to posledních několik dní dohledával, tak se to celé zdá jako jeden velký "mýtus" z počátků republiky. Aspoň tedy (z mě momentálně) dostupných materiálů není vůbec patrné, že by se tato otázka ve Versailles kdy veřejně otevřela a v digitální knihovně parlamentu, která obsahuje záznamy jednání Národního shromáždění jsem ani Togu ani k Mayenu nic nenašel. Doporučuji také tento a tento text, které to celkem pěkně shrnují.
    28.10.2008 11:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nedržíte se tématu
    IMHO to byl kvíz o (některých) klíčových událostech, které se za těch 90 let odehrály.
    belisarivs avatar 29.10.2008 11:42 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    1 Eduard Benes

    2 Londyn

    3 Sudety

    4 Politiky si nejsem jisty, ale zkusim:

    Daladier - Francie

    Chamberlain - Anglie

    Mussolini - Italie

    Hitler - Nemecko

    5 1948

    6 Polsko, Bulharsko, madarsko, mozna i Rumunsko a NDR

    7 Ministr zahranici

    8 1938-39 (vcetne protektoratu az do 45) ale jak daleko netusim
    IRC is just multiplayer notepad.
    vencour avatar 29.10.2008 15:25 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR

    Rumuni proti nám jediní z VS nešli v 68.

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    belisarivs avatar 29.10.2008 16:43 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Kvíz k 90. výročí vzniku ČSR
    Jo. Ja odpovidal, nez jsem videl vysledky.

    Taky jsem si to myslel, protoze vim, ze jsme s nimi meli za 1. republiky docela pratelske vztahy. Takze jsem si rikal, ze by si na to mohli vzpomenout.
    IRC is just multiplayer notepad.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.